Ko darīt, ja elektriskās mobilitātes plāni nenorit kā cerēts? – jāmet kauns pie malas un jāatzīst savas kļūdas.
Eiropas Savienība joprojām pieturas pie plāna par jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu pārdošanas aizliegumu no 2035.gada, taču autoražotāji vairs netic rožainajiem plāniem un pamazām slēdz atpakaļgaitu.
Vēl pagājušajā gadā Volkswagen lēsa, ka elektriskie automobiļi sasniegs 80 procentus no gada pārdošanas apjoma Eiropā līdz desmitgades beigām, taču viņu pašu ID saimes remdenā uzņemšana likusi koncerna vadībai pielāgot savu stratēģiju.
Izdevums Automotive News raksta, ka no 180 miljardiem eiro, kas 2023. gadā tika rezervēti galvenokārt nākamās paaudzes elektromobiļiem, trešo Volkswagen tagad novirzīs iekšdedzes dzinēju attīstībai. Tas nozīmē, ka uzņēmums plāno tērēt 60 miljardus eiro, lai "saglabātu mūsu iekšdedzes automašīnu konkurētspēju".
Par to paziņojis koncerna finanšu pārvaldes vadītājs Arno Antlitcs, piebilstot, ka "Nākotne ir elektriska, bet pagātne vēl nav beigusies. Tā ir trešā daļa, un tā paliks trešā daļa." Tā ir ievērojama atkāpe no sākotnējā plāna, kas tika apstiprināts 2022. gada beigās, nosakot, ka no 2033. gada koncerns Eiropā pārdos tikai elektromobiļus.
Piesardzīgi ir arī Volkswagen sastāvā ietilpstošie ekskluzīvie zīmoli Bugatti, Lamborghini un Bentley. Lamborghini uzskata, ka iekšdedzes dzinēju var glābt, ja to darbina ar ko citu, nevis fosilo degvielu, Bentley arī pēta gandrīz CO2 neitrālas degvielas un ir par trim gadiem atcēlis savu plānu līdz 2030.gadam pāriet uz pilnībā elektrisku piedziņu, savukārt Bugatti aizdomājies tiktāl, ka klienta mājās varētu uzstādīt personīgo degvielas uzpildes staciju, kur iepildīt sintētisko degvielu.
Volkswagen nav vienīgais, kas paziņojis par kursa maiņu – arī Ford vairs netic, ka pāriet uz elektrību Eiropā pagūs līdz 2030.gadam, bet Aston Martin ir atklāti pateicis, ka tagad turpinās būvēt automašīnas ar iekšdedzes dzinēju arī nākamajā desmitgadē.
Manāms, ka arvien vairāk autoražotāju jūtot, ka klients nepirks to, kas tam tiek uzspiests ar varu, atsakās no iepriekš noteiktajiem elektromobilitātes plāniem un pielāgo tos realitātei.
Mums pavisam labi der audi B4 dīzeļtehnoloģijas, lai nemet naudu ara, bet ražo labo preci