Volkswagen met kaunu pie malas – 60 miljardi iekšdedzes dzinēju attīstībai 29

 

Foto: Volkswagen

iAuto | 8.jūnijs 2024 10:32

Ko darīt, ja elektriskās mobilitātes plāni nenorit kā cerēts? – jāmet kauns pie malas un jāatzīst savas kļūdas.

Eiropas Savienība joprojām pieturas pie plāna par jaunu ar iekšdedzes dzinējiem aprīkotu automašīnu pārdošanas aizliegumu no 2035.gada, taču autoražotāji vairs netic rožainajiem plāniem un pamazām slēdz atpakaļgaitu.   

Vēl pagājušajā gadā Volkswagen lēsa, ka elektriskie automobiļi sasniegs 80 procentus no gada pārdošanas apjoma Eiropā līdz desmitgades beigām, taču viņu pašu ID saimes remdenā uzņemšana likusi koncerna vadībai pielāgot savu stratēģiju.

Izdevums Automotive News raksta, ka no 180 miljardiem eiro, kas 2023. gadā tika rezervēti galvenokārt nākamās paaudzes elektromobiļiem, trešo Volkswagen tagad novirzīs iekšdedzes dzinēju attīstībai. Tas nozīmē, ka uzņēmums plāno tērēt 60 miljardus eiro, lai "saglabātu mūsu iekšdedzes automašīnu konkurētspēju".

Par to paziņojis koncerna finanšu pārvaldes vadītājs Arno Antlitcs, piebilstot, ka "Nākotne ir elektriska, bet pagātne vēl nav beigusies. Tā ir trešā daļa, un tā paliks trešā daļa." Tā ir ievērojama atkāpe no sākotnējā plāna, kas tika apstiprināts 2022. gada beigās, nosakot, ka no 2033. gada koncerns Eiropā pārdos tikai elektromobiļus.

Piesardzīgi ir arī Volkswagen sastāvā ietilpstošie ekskluzīvie zīmoli Bugatti, Lamborghini un Bentley. Lamborghini uzskata, ka iekšdedzes dzinēju var glābt, ja to darbina ar ko citu, nevis fosilo degvielu, Bentley arī pēta gandrīz CO2 neitrālas degvielas un ir par trim gadiem atcēlis savu plānu līdz 2030.gadam pāriet uz pilnībā elektrisku piedziņu, savukārt Bugatti aizdomājies tiktāl, ka klienta mājās varētu uzstādīt personīgo degvielas uzpildes staciju, kur iepildīt sintētisko degvielu.

Volkswagen nav vienīgais, kas paziņojis par kursa maiņu – arī Ford vairs netic, ka pāriet uz elektrību Eiropā pagūs līdz 2030.gadam, bet Aston Martin ir atklāti pateicis, ka tagad turpinās būvēt automašīnas ar iekšdedzes dzinēju arī nākamajā desmitgadē.

Manāms, ka arvien vairāk autoražotāju jūtot, ka klients nepirks to, kas tam tiek uzspiests ar varu, atsakās no iepriekš noteiktajiem elektromobilitātes plāniem un pielāgo tos realitātei. 

 
Visi komentāri
 
Po 8.jūnijs 2024 11:56
16 10 Atbildēt

Jauns plāniņš ir uzradies, kā apsipt izmešu normas?

Ne jau labdarības nolūkam.

650 8.jūnijs 2024 15:51
18 7 Atbildēt

...ko darīt, ja elektriskās mobilitātes plāni nenorit kā cerēts? Kā, ko darīt- nevis "mest kaunu", bet gan mesties ceļos Klientu priekšā un Atbildēt/Par! savu truli savtīgi tupo "bazaru", kurš cilvēkiem sajaaja prātu un dēļ kura visi iepriekš (oficiāli!) iegādātie auto būtiski zaudēja savu atlikušo vērtību vai pat pa lielam tālākpārdošanas iespēju kā tādu. 

Pat tagad tam melīgajam krāpniekam VAGudraņķim nav kauna demagōģēt- lūk, auto ar "iekšdedzes"" dzinēju viņiem palikšot.Taču par auto ar kompresijas aizdedzes dzinēju tiek noklusēts, tie laikam ka "nepaliks".Tos visus viņi izzāģēs ar zāģi un izsvilinās ar uguni nost no zemes virsas. Pareiz ir, reku Ū-gatves galvenaiss gibrīd kondzer buņdžu tirgonis tiem te jau pirms 3g bij publiski passludinājis Nāvesspriedumu ;p

Lampa 8.jūnijs 2024 17:55
41 3 Atbildēt

Mums pavisam labi der audi B4 dīzeļtehnoloģijas, lai nemet naudu ara, bet ražo labo preci

Kanibaals 10.jūnijs 2024 10:47
5 8 Atbildēt

Jo var liet kreiso soļaru un appist valsti. Ko tad pāķim citu vajag. Ja nav appisis valsti un sevi tad diena nav izdevusies.

650 8.jūnijs 2024 18:41
1 2 Atbildēt

Par (ar passaulē vistīrāko un visi vis progresīvāki zaļāki dziedējošāki dziedoši progresējošo Tdi tehno/loģiku aprīkoto)) audi B4(5;6;7;8;9) pārdošanas (iesmērēšanās) procesā iegūto uzvārījumu tagad varam būvēt 15+ milj vērtas elektroauto (ē-trōn) apkalpes stacijas.

Vajadzētu turpat tuvumā (vēl arī) uzbūvēt Toll-metāla pieņemšanas pointu.Visiem vis vis progressīvākajiem pakakalpojumiem šodien ira jābūt pieejamiem vienu viet. Jā.

John 8.jūnijs 2024 19:25
5 1 Atbildēt

Lieliski. Beidzot nāca pie prāta.

Pagāns 8.jūnijs 2024 21:03
3 4 Atbildēt

Rindas 2,5tdi varētu atgriezties

Trollītis 8.jūnijs 2024 21:18
3 3 Atbildēt

Grētai Tunbergai,protams,par šo būtu kas sakāms,bet.....nauda un peļņa stāv pāri visam.

Otrkārt,gribat braukt patiešām zaļi?Lūdzu...iekšdedzes dzinējs ar autogāzi.Zero izmeši,un mašīnas cena otrreizējā tirgū arī daudz nemainās salīdzinājumā ar elektro brīnumiem.

Elektroauto vajadzēja piedāvāt kā reālu alternatīvu,nevis uzspiestā kārtā un beigās vēl kārtīgi apdir....ies!

raimondsm 9.jūnijs 2024 8:45
5 2 Atbildēt

Protams, jo viņa ir naftas lobiju aģente highly likely. Labāku tēlu, lai uzbudinātu večus, kas brauc ar kārtīgu benzīna vai pat dīzeļa auto, izdomāt un atrast nemaz nevar. Tad, protams, visa diskusija pārvēršas personīgu strīdu.

Tā vietā, lai diskutētu par kārtīgu, bākā lejamu, pēc cenas pieejamu sintētisku degvielu.

felix65 10.jūnijs 2024 19:01
1 0 Atbildēt

Autogāze tiek ražota no putina naftas. Vai arī domāji putina dabasgāzi?

raimondsm 12.jūnijs 2024 8:26
1 0 Atbildēt

www.lsm.lv/raksts/zinas/...vielu.a499571/

kursors.lv/2023/03/21/vw...igs-troksnis/  Porsche zīmola un Volkswagen koncerna valdes priekšsēdētājs Olivers Blume ir viens no lielākajiem sintētisko degvielu jeb “e-fuel” idejas virzītājiem. Viens no viņa galvenajiem argumentiem ir tāds, ka šīs degvielas nodrošinās, ka arī turpmāk īpašnieki var izmantot savus klasiskos spēkratus. Respektīvi, tas ir veids, kā samazināt CO2 izmešus jau saražotām, braucošām mašīnām. Vācija un pārējās valstis vēlas panākt izņēmumu jaunām mašīnām, lai arī tās pēc 2035. gada varētu darbināt ar sintētisko degvielu.

Šēfers šajā jautājumā ir skeptisks arī kāda cita iemesla dēļ – lai ražotu sintētisko degvielu, jāpatērē enerģija. “Mums pietrūkst enerģijas jau šobrīd, kāpēc gan to vēl iztērēt sintētiskajai degvielai?”

R(8) 8.jūnijs 2024 22:48
15 2 Atbildēt

Pirms 10 gadiem VW ieguldija 80 miljardus E-auto izveide , lai nonaktu pie secinajuma , ka vajag 60 miljardus jauna ieksdedzes dzineja izveide

Latvietis 9.jūnijs 2024 0:18
5 4 Atbildēt

Nekas labāks par Iekšdedzes dzinēju vēl nav izgudrots!  Visa apkārtējā ekanomika ir balstīta uz Naftu un to blakusproduktiem!  Tā kā Benzīna Rumaki un dīzeļsūdi exsistēs vēll ilgu laiku! ElektroMēsls ir tikai ielāps bet tas nemainīs  Naftas Ēras civilizāciju!

topinamburs 9.jūnijs 2024 8:13
1 3 Atbildēt

atkal melu raksts? Pameklējot internetā, neizdodas atrast neko, kas šos ciparus apstiprinātu.

burburburs 9.jūnijs 2024 9:54
3 1 Atbildēt

Kāpēc jāmeklē internetā? - vai tad nepietiek, ja izlasa rakstu un pačeko resursu, kas tajā pieminēts? Bet vācu mediji? - rakstus par Volkswagen nevajag meklēt Mongolijas presē.

topinamburs 9.jūnijs 2024 10:56
2 2 Atbildēt

tajā resursā nekā tāda neatradu, tur jau tas joks

NuNu 9.jūnijs 2024 10:03
2 0 Atbildēt

Kas varēja un gribēja nopirkt tos elektromobīļus (kam viņi reāli der - piemēram, īsajiem maršrutiem pilsētās) , tie jau to ir izdarījuši. Pārējiem viņi nafig nav vajadzīgi, un nebūs.. Ne 30tajā, ne 50tajā un pat ne 100tajā gadā. Un ja nevarēs vairs dīzeli nopirkt, brauks uz pārfiltrētas otrabotkas... Jau tagad ik pa laikam braucot aiz kāda var just, ka tas točna neiet uz degvielas taknā pirktās zupas.

Krix 9.jūnijs 2024 10:10
7 0 Atbildēt

Nav normāli savietojami ne bizness, ne ekoloģija.

Ja par tos 60miljardus ieliktu līdzfinansējumu visiem, kas maina katalizatorus un dpf, tad tas būtu ieguldījums ekoloģijā. Bet tas nebūtu nekāds bizness, jo lobiji un ierēdņi paliktu bez sava "ieguldījuma ekoloģijā", t.i. biznesa.

Edžus 9.jūnijs 2024 19:42
4 3 Atbildēt

Haa,haa,ha,haa..apdirsās elektro marketingisti..tāpat kā covidpatrioti,kas vēl..bet..apdirsās..jo loģiku neapmānīt..

Kanibaals 10.jūnijs 2024 10:55
2 2 Atbildēt

Kvēlspuldžu lietotāji neapdirsās? Kaut kā tomēr uz LED pārgāji ne? Vai tomēr turpini dirst biksēs?

ZZZZ 10.jūnijs 2024 7:54
1 0 Atbildēt

Izskatās, ka EV drīz būs lētākas, nekā fosīlo dedzinātāju tačkas. Bet varbūt tas labi, lai visiem tiek, tas ko īpatnis kāro?

Edie 10.jūnijs 2024 8:25
0 0 Atbildēt

Varēja jau pamocīties ar elektroauto, dīzeļa cenas vismaz ietu uz leju

WALA 10.jūnijs 2024 10:39
1 0 Atbildēt

Stulbums "noķēra" pašus savās lamatās ... cilvēki māk rēkināt un arī savas vajadzības apzinas stipri labāk par birokrātiem ...

Bet BEV arī ir jāturpina attīstīt, kā darbs - mājas "dibena pārvadātājs" tas visticamāk ļoti labi derēs daudziem ja tie auto būs atbilstošā cenā un/vai mājas uzlāde no saules ies plašumā. Nevar visu ekonomiku mēģināt balstīt uz vieniem jūsmiņiem vien ...

raimondsm 10.jūnijs 2024 11:41
1 0 Atbildēt

Pa to laiku Ķīnā

x.com/gunsnrosesgir...96279163404358

Swapping battery in an electric taxi in Shanghai

WALA 10.jūnijs 2024 14:53
0 2 Atbildēt

Un jēga, bateriju kontaktsavienojuma vieta ļoti ātri pārstās normāli funkcionēt ... ķīnieši tagad tikai elektronikai samācijušies tās kontkatilgzdas normāli taisīt, ar industriālo tehniku - kā kuram ražotājam un iet kā pa kalniem.

raimondsm 12.jūnijs 2024 8:29
1 0 Atbildēt

Tehniski to var atrisināt dažādi.

Bormans 10.jūnijs 2024 12:29
1 0 Atbildēt

Audi 80 uz gāzi - ekoloģiski, lēti, nikni.

felix65 10.jūnijs 2024 19:04
1 0 Atbildēt

Aha, ar karbi un čoka sviru panelī. 😂

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sapnis piepildās? - BMW autopilots ar vēl nebijušām iespējām 8

BMW ir pirmais autoražotājs, kas ieguvis atļauju apvienot 2. un 3. līmeņa automatizētās braukšanas sistēmas, kas vadītāju gandrīz pilnībā atbrīvo no viņa pienākumiem. Lasīt vairāk

 

Uz Liepājas šosejas sešas nāves divās dienās; ceļu auditēs (+ VIDEO) 54

Liepājas šoseja pie Blīdenes nesusi nāvi sešiem autobraucējiem. Vakar avārijās gāja bojā četri cilvēki, šodien, frontāli saduroties ar smago auto, dzīvību zaudēja divi vieglā auto braucēji – šoferis un pasažiere. Valsts policijā par galveno avāriju iemeslu min pārgalvīgu, nedrošu apdzīšanu, kas beigusies letāli. Lasīt vairāk

 

Smagās avārijas liek aizdomāties: Liepājas šosejas posmam veiks ārkārtas drošības auditu 39

Ņemot vērā smagos ceļu satiksmes negadījumus (CSNg), kas notika uz Liepājas šosejas (A9) šodien un vakar, VSIA Latvijas Valsts ceļi (LVC) pasūtīs ārkārtas drošības auditu Liepājs šosejas posmam. Smagie CSNg notika autoceļa A9 80., 90. un 105. kilometrā. Lasīt vairāk

 

Uz Liepājas šosejas vieglā un kravas auto sadursmē bojā gājuši trīs cilvēki; satiksme bloķēta 24

Šodien smagās un vieglās automašīnas sadursmē Saldus novada Blīdenes pagastā gājuši bojā trīs cilvēki, aģentūru LETA informēja Valsts policijas (VP) Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Madara Šeršņova. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti