Ķīnas autoražotājs izņēmis no piedāvājumā savu 150 kW akumulatoru, kas tā lietotājam nodrošināja braucienu bez papildu uzlādes 1000 kilometru attālumā. Iemesls – pārāk mazs pieprasījums.
Ķīnas elektroauto ražotājs Nio ir nolēmis pārtraukt sava ambiciozā 150 kWh akumulatora ražošanu, kas teorētiski spēja nodrošināt vairāk nekā 1000 kilometru nobraukumu ar vienu uzlādi. Uzņēmuma vadītājs Viljams Li atzina, ka baterija, par kuru tika runāts jau kopš 2021. gada, galu galā izrādījusies vairāk kā mārketinga simbols, nevis reāls produkts ar pietiekamu pieprasījumu.
Pēc Li teiktā, ražošana tika ierobežota līdz dažiem simtiem vienību, jo klienti vienkārši negribēja tik dārgu un lielu akumulatoru. Lai gan 2023. gada nogalē Nio ET7 ar šo bateriju veica iespaidīgu 14 stundu testu un tiešām nobrauca vairāk nekā 1000 km, ikdienas lietošanā tas izrādījās pārāk nepraktisks.
Un iemesls tam ir pavisam vienkāršs – nav daudz tādu elektroauto īpašnieku, kas bez apstājas gatavi veikt tik lielu atstatumu, turklāt NIO vairāk nekā 3500 staciju maiņas tīkls Ķīnā padara nepieciešamību pēc lielā akumulatora lieku.
Vēl vairāk - lielākā daļa lietotāju arvien biežāk izvēlas 75 kWh standarta versiju, bet pieprasījums pēc 100 kWh akumulatoriem kritas, pat 150 kWh risinājumu pat nerunājot.
Tāpēc Nio atteiksies piedāvāt šo akumulatoru ne tikai Ķīnā, bet arī Eiropā, kur tā ieviešanai būtu nepieciešamas papildu izmaksas un sertifikācija. Tā vietā uzņēmums plāno ieguldīt līdzekļus apmaiņas staciju tīkla paplašināšanā.
Līdz ar to projekts, kas reiz simbolizēja Nio tehnoloģisko ambīciju virsotni, tiek klusiņām slēgts, jo uzņēmums secinājis: supergaras distances baterija nav ne ekonomiski izdevīga, ne praktiska ikdienas braucējiem.
Šāda baterija pieejama luksusa sedanam ET7 (attēlos), kas ļauj ceļot īpaši komfortablos apstākļos


























































Neredzu cenas, gan jau šī sekstra maksāja 20..40% no auto vērības... Bet izceļ tikai to, ka cilvēki neņemot. 🙈
Vispār ICE autiņiem moš jāsak piepelnīties - 'standartā' vnk uz pusi samazina bākas(aizbildinoties ar tiem pašiem attaisnojumiem- ka ikdienā tāpat nebrauc tādus garus gabalus + autiņš vieglāks tādejādi mazak tērēs.)
Pieņemsim piedavā standartā 35L bāku, ar kuru varēsi nobraukt ap 500km, bet ja gribi ''paplašinato'' diapazonu ar ko nobrauksi ap 1000km, tad jāšķiras tur no 5tūkst. eiro jo tā papildkomplektācijas sekstra, kur ieliks autiņam to 65L bāku. 🙈😂
Un ES līmenī ieviest DUS apkalpošanas maksu, kā farmaceita nodevu - par katru uzpildi jāmaksā klāt niecīgi EUR 0.50, nosaukt to par DUS amortizācijas maksu vai ilgtspējas nodokli, da vienalga kā. Maksu piemērot par katru pistoles nospiešanu, lai kannās pilinātājiem saskrien papildus 3 eiro, kad tie mīzina pa bišķiņam lai neskrien no puspilnas kannas pa korķa cokumu laukā. Un tad būs dzirdams "agrāk gan bija labi laiki!"
Sadzirdēts - tā tam būs būt!
Būs revolūcija, tūnbergas, ... nu jūs sapratāt.
Salīdzinājums nevietā. ICE 35 vai 65 l izmaksas maina par desmit EUR. Baterijai par tūkstošiem. Nākotnē 1000 km braucēji izvēlēsies H2 auto.H2
Kāpēc domā, ka versija 65L bāka maksās dažus desmitus eur dārgāk, nevis 5000 eur?
Bet ICE jau brauc ar samazinātām bākām, reti kurš tur tās pilnas un nemaz nevar veikt šo attālumu bez uzpildes. Kamēr EV sāk katru dienu ar pilnu bāku. Psiholoģiski dēļ degvielas cenām vairs pieliet pilnu bāku roka neceļas.