Visi komentāri - NIO 1000 kilometru bateriju “nevienam nevajag”

NIO 1000 kilometru bateriju “nevienam nevajag” 18

 

Foto: Nio

iAuto.lv | 17.novembris 2025 8:21

Ķīnas autoražotājs izņēmis no piedāvājumā savu 150 kW akumulatoru, kas tā lietotājam nodrošināja braucienu bez papildu uzlādes 1000 kilometru attālumā. Iemesls – pārāk mazs pieprasījums.

Ķīnas elektroauto ražotājs Nio ir nolēmis pārtraukt sava ambiciozā 150 kWh akumulatora ražošanu, kas teorētiski spēja nodrošināt vairāk nekā 1000 kilometru nobraukumu ar vienu uzlādi. Uzņēmuma vadītājs Viljams Li atzina, ka baterija, par kuru tika runāts jau kopš 2021. gada, galu galā izrādījusies vairāk kā mārketinga simbols, nevis reāls produkts ar pietiekamu pieprasījumu.

Pēc Li teiktā, ražošana tika ierobežota līdz dažiem simtiem vienību, jo klienti vienkārši negribēja tik dārgu un lielu akumulatoru. Lai gan 2023. gada nogalē Nio ET7 ar šo bateriju veica iespaidīgu 14 stundu testu un tiešām nobrauca vairāk nekā 1000 km, ikdienas lietošanā tas izrādījās pārāk nepraktisks.

Un iemesls tam ir pavisam vienkāršs – nav daudz tādu elektroauto īpašnieku, kas bez apstājas gatavi veikt tik lielu atstatumu, turklāt NIO vairāk nekā 3500 staciju maiņas tīkls Ķīnā padara nepieciešamību pēc lielā akumulatora lieku.

Vēl vairāk - lielākā daļa lietotāju arvien biežāk izvēlas 75 kWh standarta versiju, bet pieprasījums pēc 100 kWh akumulatoriem kritas, pat 150 kWh risinājumu pat nerunājot.

Tāpēc Nio atteiksies piedāvāt šo akumulatoru ne tikai Ķīnā, bet arī Eiropā, kur tā ieviešanai būtu nepieciešamas papildu izmaksas un sertifikācija. Tā vietā uzņēmums plāno ieguldīt līdzekļus apmaiņas staciju tīkla paplašināšanā.

Līdz ar to projekts, kas reiz simbolizēja Nio tehnoloģisko ambīciju virsotni, tiek klusiņām slēgts, jo uzņēmums secinājis: supergaras distances baterija nav ne ekonomiski izdevīga, ne praktiska ikdienas braucējiem.

Šāda baterija pieejama luksusa sedanam ET7 (attēlos), kas ļauj ceļot īpaši komfortablos apstākļos

Foto: Nio

Foto: Nio

Foto: Nio

 
Visi komentāri
 
Ābols 17.novembris 2025 9:10
9 6 Atbildēt

Neredzu cenas, gan jau šī sekstra maksāja 20..40% no auto vērības... Bet izceļ tikai to, ka cilvēki neņemot. 🙈

 Vispār ICE autiņiem moš jāsak piepelnīties - 'standartā' vnk uz pusi samazina bākas(aizbildinoties ar tiem pašiem attaisnojumiem- ka ikdienā tāpat nebrauc tādus garus gabalus + autiņš vieglāks tādejādi mazak tērēs.)

 Pieņemsim piedavā standartā 35L bāku, ar kuru varēsi nobraukt ap 500km, bet ja gribi ''paplašinato'' diapazonu ar ko nobrauksi ap 1000km, tad jāšķiras tur no 5tūkst. eiro jo tā papildkomplektācijas sekstra, kur ieliks autiņam to 65L bāku. 🙈😂

0pis 17.novembris 2025 9:20
3 0 Atbildēt

Un ES līmenī ieviest DUS apkalpošanas maksu, kā farmaceita nodevu - par katru uzpildi jāmaksā klāt niecīgi EUR 0.50, nosaukt to par DUS amortizācijas maksu vai ilgtspējas nodokli, da vienalga kā. Maksu piemērot par katru pistoles nospiešanu, lai kannās pilinātājiem saskrien papildus 3 eiro, kad tie mīzina pa bišķiņam lai neskrien no puspilnas kannas pa korķa cokumu laukā. Un tad būs dzirdams "agrāk gan bija labi laiki!"

Tūnberga 17.novembris 2025 9:28
0 0 Atbildēt

Sadzirdēts - tā tam būs būt!

Krotow 19.novembris 2025 1:43
1 0 Atbildēt

Būs revolūcija, tūnbergas, ... nu jūs sapratāt.

Jānis 17.novembris 2025 11:41
2 1 Atbildēt

Salīdzinājums nevietā. ICE 35 vai 65 l izmaksas maina par desmit EUR. Baterijai par tūkstošiem. Nākotnē 1000 km braucēji izvēlēsies H2 auto.H2

0pis 17.novembris 2025 13:36
1 0 Atbildēt

Kāpēc domā, ka versija 65L bāka maksās dažus desmitus eur dārgāk, nevis 5000 eur?

Kanibaals 20.novembris 2025 14:51
0 0 Atbildēt

Bet ICE jau brauc ar samazinātām bākām, reti kurš tur tās pilnas un nemaz nevar veikt šo attālumu bez uzpildes. Kamēr EV sāk katru dienu ar pilnu bāku. Psiholoģiski dēļ degvielas cenām vairs pieliet pilnu bāku roka neceļas.

0pis 17.novembris 2025 9:16
9 4 Atbildēt

Skaidrs, neražos lielu, smagu un dārgu dēļ dažiem letiņiem kas ir apsēsti ar EV nobraukumu kā dīzelim, bet maksāt cenas palielinājumu par to smalko batteriju arī negrib.

W12 17.novembris 2025 13:03
9 1 Atbildēt

Te jau arī atklājas galvenās atšķirības starp EV un tradicionālo dīzeļauto. Ja auto ar dīzeļdzinēju 50 litru degvielas bāka praktiski nekādu iespaidu uz tā cenu neatstāj, tad EV šādas baterijas cena ir kosmoss. Price/performance atšķirības ir graujošas. Potenciālie klienti labprāt nopirktu EV auto ar šādas kapacitātes bateriju, bet visu izsaka tā sākotnējā cena.

Vaig ņemt 18.novembris 2025 0:54
1 1 Atbildēt

to tradicionālo (konvencionālo) ddauto vispār bez bākas, būs vieglāks un Lētāk.

Valsts svētku priekš Vakarā braucu vakarā pa Krasta malu, atcerējos veco labo sia Brih, kuŗš tur pašos Neatkārības pirmsākumos neatkārīgajiem lohiem tirgoja (pa taisnīgu price) tīru performansa mantu no tīrām cisternām.Bez liekas drššanas un bez starpniekiem.Skatos,o, tagad (labajā) malā sarindojušies rindā 3gab statoili ,vidējais ļoti spoži s'pīd,un tur kko tirgo pa 2,27 litrā.Citur tāda neesot, bet tur (vēl) ir. Nenocietos, nopirku 30l (pusotru kannu).Visu vakaru sparīgi spaidīju Pedāli- ira vai nava tā dēvētā Jēga.Atbraucu tagad mājā, skatos, nēe- kādi lieki 300ml kkur izdeguši/trubā. Hm.. ;p🗽

felix65 19.novembris 2025 12:37
1 0 Atbildēt

Zini, ar tām degvielām nevar saprast. Ilgstoši biju nestes fans, kamēr viada mani paņēma ar saviem - 15 un kas ir dīvainākais - nestes 98to rij vairāk kā viadas. Še tev brends!

par šo 19.novembris 2025 16:34
2 1 Atbildēt

būtu jau labi, ja mēs tā godīgi varētu te padalīties katrs ar saviem novērojumiem.Jā, man arī ir vairākas Nestes kartes.Bet nu šādus -15centus tie kapeikjājēji nedos nepakam nē un savus it kā uzticamos klientus (kuri nelej tonnām) viņi diezko augstu nevērtē,drīzāk uzskata par lohiem.Tāda patiesa viedokļu apmaiņa arīdzan ir maz iespējama- kāds/kādu noteikti pasūtīs.

Vairāk rij- nu tas ir biežs novērojumsAr kādu vienu ierastāko degvielu braucam ierasti,bet ar citu vairāk paspaidam pedāli,jo vajadzīgs taču saprast izvēles pareizību vai vismaz rast kādu attaisnojumu.

Nu piem ar to XTL,ko gandrīz tukšā bākā ielēju- vakar bija vienubrīd -1 un te tuvumā pabraukāju mazus attālumus,mašīna stāvēja ārā apsalusi- likās, ka pie auksta motora tas darbojas tā kā drusku klusāk un kaut kādīgi zibenīgāk "pielec".Vai tiešām ir "vērts" maksāt liekus 63 vai pat 78 centus- nufigzin, kā to lai ņem.Ja kādam ir dd motors un viņš ar to (tagad,varbūt atšķirībā no Kādreiz) brauc retāk/tuvāk- tad viennozīmīgi ir vērts.Galvenais drošvien ir pašam atrast kādu "savējo" pamatojumu.

Kas ir viennozīmīgi skaidrs- īstenībā ne Valstij, ne pašiem degvielas Tirgotājiem te īstenībā NEinteresē tās apzelētās bezizmešu ddegvielas plašāka ieviešana.Tāpēc tur visādas tās vadošās associētās cuukas dažādās lohsaziņas vietnēs mums reklamē savus sūri/grūti sapelnītos kažokus un sola vien "cenu pieugumu".

Bradypus 20.novembris 2025 8:59
1 0 Atbildēt

Atšķirībā no dīzeļa, kuram cetānskaitlis tiešām norāda uz atšķirībām energoietilpibā, benzīna oktānskaitlis tikai norāda uz degvielas spēju pretoties detonācijai un attiecīgi iespēju no motorīša izspiest lielāku jaudu. Ja atšķirība IR, tas tikai apliecina, ka brauc ar auto, kas spēj izmantot īstu 98 (Neste) un tavu braukšanas stilu, kas to iespēju tērē.

topinamburs 18.novembris 2025 6:19
3 0 Atbildēt

iAuto varēja likt lietā savas žurnālista spējas, un pajautāt AI, lai izstāsta par šo bateriju smalkāk. 

Īsumā - NIO Ķīnā piedāvā bateriju īres pakalpojumu. Šo 1000 km bateriju nepiedāvāja iegādāties, tikai īrēt. Īres cena - kā jau īrei - dažāda. no 30 USD dienā.

TAd lūk, šo bateriju pārāk maz īrēja, jo uzlādēt esošo, kas arī nav nemaz tik maziņa baterija, ir vienkāršāk, un nemaz tik bieži nevajag lādēt. 

Ši 150 kwh baterija esot tikai kādi 20 kg smagāka par 100 kwh bateriju - cita ķīmija. Bet ražošanas cena - salīdzināma ar paša transportlīdzekļa kopējo cenu ar mazāku bateriju. 

Tā lūk, nevienam jau nevajag arī, bet ir nianses.

Ha-ha 18.novembris 2025 8:27
1 0 Atbildēt

Nianses ir vienmēr, jeb, kā tagad ir stilīgi teikt "velns ir detaļās". Galveno gan tas nemaina - piekritēju šādai baterijai maz, tādēļ no piedāvājuma to izņem.

Urka 18.novembris 2025 12:02
4 1 Atbildēt

Tā 1000km baterija maksa ~40000usd.

Tapec tadu nevienam nevajag.

Tad jau labāk Hyundai nexo jaunais ūdeņraža auto modelis ap ~850km. Maksa pilna cena 55t usd. Ar korejas valdības subsidiju koreja maksa 25t usd.

youtu.be/LcWwg4X9sbU

Traktor(p)ists 18.novembris 2025 14:36
0 0 Atbildēt

Nabagiem taču nav jālec augstāk par dibenu, viņi var "ņemt" vairākas kārtas lētāko 100 kWh nio bateriju (bataReju) un bez liekas riešanās tūkstoša km vietā katru dienu nobraukt pāris simtus mazāk.Un varbūt pat neko nav "jāņem",jo to visu var vienkārši iznomāt.

Bet ko te noteikti būtu "jāņem" (vērā), ka Latvijā/Cūkām brīvdienu praktiski nav- tās cūkojas pat Valsts svētkos.Tā piemēram, kādā no vadošajiem cūktenku portāliem kāda vadošā cūkmeņju kastas pārtāve, cūciski smaidīdama, mums (lohiem) sūta Apsveikumu, vienlaikus 5 fotogrāfijās demonstrējot savu (acīmredzami par Lohu naudu iegādāto) Jaunāko Cūkādas Kažoku: nra.lv/neatkariga/in...sas-2-eiro.htm

Kanibaals 20.novembris 2025 14:50
0 0 Atbildēt

Nu re, te nu bija argumentētāji, kamēr auto nevarēs nobraukt 1000km, tādu nepirkšu. Izrādās tādu nevienam pat nevajag.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ford Bronco būs arī Eiropā, taču – ne tāds kā ASV

2027. gadā Eiropas tirgū Ford modeļu piedāvājumu varētu papildināt jauns SUV ar nosaukumu Bronco, kas no tādā pat vārdā nosauktā aizokeāna radinieka diezgan būtiski atšķirsies. Lasīt vairāk

 

Gatava ziemai visu cauru gadu. Trīs Neste dīzeļdegvielas, kas nebaidās no sala (+ VIDEO) 3

Lielākajā daļā Latvijas iestājusies meteoroloģiskā ziema, un tai seko arī degvielas tirgotāji. Neste Latvija ziemas dīzeli tirgo jau kopš rudens. Lasīt vairāk

 

Mercedes gatavo G-klases kabrioletu (+ FOTO)

G-klases kabrioleta prototipi uzsākuši testu programmu, lai pārbaudītu jaunā modeļa spējas darboties visdažādākajos ceļu un klimatiskajos apstākļos. Lasīt vairāk

 

Tikai 63 visā pasaulē: Alfa Romeo ar Giulia un Stelvio Quadrifoglio Collezione modeļiem (+ FOTO) 7

Itālijas autoražotājs Alfa Romeo iepriecinās zīmola fanus ar īpašajiem Giulia un Stelvio Quadrifoglio kolekciju modeļiem, ko plānots laist klajā ekskluzīvā, ierobežotā skaita sērijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti