Eksperimentālais Renault Filante Record 2025 testu trasē Marokā spējis nobraukt ar vienu uzlādi vairāk nekā 1000 kilometrus, uz 100 kilometriem patērējot vien 7,8 kilovatstundas, kas ir rekordzems rādītājs.
Ražotāja preses izdevums vēsta, ka Filante Record 2025 mazāk nekā desmit stundās veicis 1008 kilometrus, pārvietojoties ar vidējo ātrumu 102 km/h, kas ir pilnīgi reāls rādītājs ikdienas satiksmei uz lielceļiem un automaģistrālēm, un šajā laikā patērēja vien 7,8 kWh uz 100 km.
Brauciens noritēja gandrīz bez apstāšanās — vien septiņas minūtes tika atvēlētas vadītāju maiņai. Kad automobilis šķērsoja finiša līniju, akumulatorā vēl bija saglabājušies 11 % enerģijas. Ar to būtu pieticis vēl aptuveni 120 kilometriem, saglabājot to pašu tempu. Iespaidīgi, ka rekorda sasniegšanai tika izmantots standarta sērijveida akumulators ar 87 kWh ietilpību — tieši tāds pats, kāds atrodams arī pašreizējā Scenic E-Tech Electric 220 Long Range modelī.
Filante Record 2025 tehnoloģiskais risinājums ir tikpat iespaidīgs kā pats rezultāts. Automobilis aprīkots ar pilnībā elektroniskām stūres un bremžu sistēmām, kas darbojas bez mehāniskas saiknes. Svara samazināšanai izmantoti īpaši viegli un progresīvi materiāli — oglekļa šķiedra, alumīnija sakausējumi un pat 3D drukāts materiāls Scalmalloy. Aerodinamiski izstrādātā virsbūve un rūpīgi optimizētās detaļas vēl vairāk samazina enerģijas patēriņu.
Svarīgu ieguldījumu deva arī Michelin, kas nodrošināja īpaši izstrādātas riepas ar ārkārtīgi zemu rites pretestību. Vadītāja kabīne atgādina lidmašīnas kokpitu, bet sēdpozīcija veidota pēc Formula 1 sacīkšu automašīnu parauga, uzsverot, ka šis transportlīdzeklis radīts ne tikai rekordiem, bet arī kā nākotnes tehnoloģiju laboratorija uz riteņiem.




























































Tātad, lai braukt ekonomiski, ziloņveida virsbūve nebūs piemērota.