Stiprā krusa maija nogalē daudziem automašīnu īpašniekiem sagādāja problēmu, ar kādu iepriekš nebija nācies saskarties - jumtu, dzinēja un bagāžas nodalījuma pārsegu "izrotāja" desmitiem sīku bedrīšu.
Palīgā nākuši ārzemnieki - Latvijā ieradusies un Nippon Auto servisa telpās strādā komanda no Itālijas, kas specializējusies šādu dabas radītu postījumu novēršanā.
Postoša krusa Latvijā ir neierasta parādība, tādēļ autoservisi nav specializējušies šādu bojājumu novēršanā. Parasti šādos gadījumos bedrītes tiek aizpildītas ar špakteles masu un virsmas pārkrāsotas, vai arī kritiskākos gadījumos tiek mainīts viss jumts. Eiropas dienvidos, kur lietavas mēdz būt spēcīgākas, attīstīta īpaša bedrīšu taisnošanas tehnika, kas izlīdzina virsmu, nesabojājot oriģinālo krāsu. Padzirdējuši par krusu, uz Latviju steidzās International Hail Group (IHG) speciālisti, lai piedāvātu palīdzību. Atsaucīgus cilvēkus itālieši atrada Honda oficiālā dīlera Nippon Auto salonā.
"Krusā bija cietušas dažas mūsu servisa mašīnas, tādēļ nolēmām dot IHG iespēju. Pie viena paaicinājām pavērot procesu apdrošinātāju pārstāvjus, kuri sākumā uz šo piedāvājumu skatījās skeptiski. Taču rezultāts izrādījās vairāk nekā labs - automašīnas tiek salabotas aptuveni sešreiz ātrāk nekā ar pie mums pieņemtajām metodēm, turklāt remonts izmaksā trīsreiz lētāk. Apdrošinātāji to novērtēja, un tagad mūsu servisā tiek labotas arī Mercedes un Lexus automašīnas," par sadarbības sākumu stāsta Nippon Auto Pēcpārdošanas servisa vadītājs Māris Liepaskalns.
IHG strādā pēc diezgan savdabīga biznesa modeļa. Viņi abonē specifiskas ziņas no meteoroloģijas dienesta, lai uzzinātu, kurā pasaules nostūrī bijusi spēcīga krusa. Tad uzņēmuma darbinieki dodas uz attiecīgo valsti un piedāvā savus pakalpojumus. Viņi ceļo ar dažiem lieliem koferiem, kuros ir tā dēvētie PDR jeb Paintless Dent Repair darbarīki - golfa nūjām līdzīgi instrumenti, ar kuru palīdzību bedrītes tiek izspiestas uz āru, kā arī speciālas lampas bojājuma vietu izgaismošanai. Darbs prasa ārkārtīgu precizitāti, jo bieži vien ielocītā vieta no otras puses nav saskatāmā. To jāsatausta ar darbarīkiem un precīzi jāuzspiež. Ja kādai vietai nav iespējams piekļūt no iekšpuses, tad bedrīte ar īpašas līmes un darbarīku palīdzību tiek "izsūkta" uz āru.
"Šajā darbā liela nozīme ir iemaņām, neuzmanība vai nolaidība noved pie tā, ka tiek sabojāta krāsa un virsmu nākas pārkrāsot. Tādēļ pie mums strādā speciālisti ar vairāk nekā desmit gadu stāžu, kas savas prasmes apliecinājuši sarežģītās situācijās.
Esam strādājuši dažādās Eiropas valstīs, Amerikā, Austrālijā un Apvienotajos Arābu Emirātos," IHG vadītājs Frančesko Letjero uzsver, ka viņa uzņēmums ir izteikti globāla kompānija. Itālieši plāno Latvijā uzkavēties vēl aptuveni mēnesi. Tad krusas apskādētās automašīnas būšot savestas kārtībā, un itāliešu speciālisti dosies jaunu postījumu meklējumos.
AAE krusa?