Renault pamāca, kā ietaupīt degvielu 1

 
LEAD | 8.februāris 2018 10:10

Kā zināms, grozījumi likumā «Par akcīzes nodokli» ir cēluši akcīzes nodokli degvielai, cigaretēm un alkoholam. Benzīna cena janvāra sākumā bija palielinājusies par 4,8% un dīzeļdegvielas – par 4,2%, tādēļ ir vērts apsvērt vai atcerēties veidus, kā tērēt mazāk degvielas.

Braukšanas paradumi

Braucot vienmērīgi, motora apgriezienus jācenšas turēt ap 2000-2500 apgriezieniem minūtē, lai nodrošinātu ātruma, jaudas un degvielas patēriņa maksimālu efektivitāti. Šis skaitlis mašīnām atšķiras – eksperimentējot un salīdzinot patēriņa rezultātus, iespējams atrast atbilstošo.

Bremzē tikai tad, kad tas tiešām nepieciešams! Paātrinoties lēnāk un ieturot lielu distanci, ir iespējams paredzēt notikumu attīstību un bremzēšanas vietā atlaist gāzes pedāli vai laicīgi mainīt joslu, nezaudējot ātrumu lieki.

Pievērs uzmanību apkārt notiekošajam! Iegaumējot ikdienas maršruta īpatnības – kurā joslā mazāk bremzēšanas, kā sinhronizējas luksoforu gaismas un kur ir atļaut kreisais pagrieziens – izdosies braukt plūdenāk, vienmērīgāk un ekonomiskāk.

Brauc kā ar velosipēdu – ne gluži ar ātrumu 20km/h, bet iedomājies, kā tajā pašā vietā būtu mīties ar velosipēdu! Auto patērē īpaši daudz degvielas pārslodzes situācijās, līdz ar to ir vērtīgi iedomāties, kad būtu īpaši grūti mīties – saglabājot ātrumu vai paātrinoties braucienā pret kalnu, strauji uzņemot ātrumu u.c. – un tad izvairītos no šīm situācijām.

Nav vērts spēlēt spēles ar citiem braucējiem. Saprāta robežās ievērojot savu braukšanas ritmu, brauciens būs gan drošāks, gan ekonomiskāks.

Ja iespējams, ir vērts “ieskrieties” pirms kāpuma un tad, braucot pret kalnu, būs jāpatērē mazāk degvielas, lai tiktu līdz virsotnei.

Pievērs uzmanību braukšanas režīmam. Daudziem jaunākajiem transportlīdzekļiem ir iespējams izvēlēties starp vairākiem braukšanas režīmiem – “sporta”, “eko”, “comfort” vai citiem. Ekonomiska rakstura režīmi ir izveidoti ar nolūku - parasti tie regulē ātruma uzņemšanu un ātrumu pārslēgšanu tā, lai izvairītos no straujām darbībām, kas veicina degvielas patēriņu.

Tehniskie risinājumi

Ir vērts sekot degvielas patēriņam reālajā laikā. Lielākā daļa no mums sarēķina degvielas patēriņu tad, kad veic uzpildi. Taču salīdzināt rādītājus katru dienu vai ik pēc stundas ir daudz labāk – var ātri reaģēt uz izmaiņām patēriņā un veikt labākus minējumus par to, kas liek dzinējam darboties īpaši intensīvi. Ja automašīnā tādas funkcijas nav, atliek vien iegādāties degvielas ekonomijas datoru.

Ja esi gatavs nedaudz labāk izjust uz ceļa esošās bedres, tad ieteikums degvielas patēriņa samazināšanai būtu piepumpēt riepas līdz maksimālajai atļautajai robežai – cietas riepas liks izjust ceļa negludumus daudz izteiktāk, bet, iespējams, to atsvērs degvielas čekā redzamie cipari! Un nevajag aizmirst spiedienu riepās pārbaudīt regulāri.

Karstos laika apstākļos gaisa kondicionētājs darbojas ar mazāku enerģijas (un degvielas) patēriņu, ja ventilācijā izmato jau vienreiz atdzesēto gaisu, jeb izvēlas recirkulācijas režīmu. Ģeneratoru, kurš ražo elektrību šai un citām vajadzībām, darbina motors, kuru darbina, pilnīgi pareizi, degviela. Līdz ar to, ietapot elektrību, iznāk ietaupīt arī degvielu.

Skarbajos ziemas apstākļos noderēs vairākas lietas, ka ne tikai palīdzēs ietaupīt degvielu, bet arī kopumā uzlabos mašīnas “pašsajūtu”. Motora sildītājs palīdzēs ātrāk iedarbināt auto un sasildīt tā dzinēju, kas ir īpaši laikietilpīgi dīzeļa motoriem. Šim nolūkam var noderēt arī radiatora pārsegs, kas palīdzēs siltajam gaisam palikt motora telpā. Priekšējā stikla pārsegs vai atstarojošais materiāls ļaus netērēt laiku, tīrot sniegu un ledu no stikla.

Ikdienas paradumi

Tas varētu likties pašsaprotami, bet tas varētu būt visefektīvākais degvielas patēriņa veids – izvēlēties savām gaitām piemērotu auto. Kāpēc izvēlēties lielu apvidus auto, ja ikdienas maršruts ved pilsētas ielās? Ikdienas lietošanai piemēroti ir Renault automobiļi, kuru degvielas patēriņš reti kad pārsniedz 6l/100km pat pilsētas ielās vai elektroauto – Renault ZOE ir pasaulē visvairāk pirktais elektroauto.

Plānojot maršrutu laicīgi, var izdoties izvairīties no sastrēgumiem, liekiem luksoforiem un ātruma ierobežojumiem. Tiešsaistes kartes un maršrutēšanas aplikācijas šajā ziņā ir nenovērtējamas.

Izmantojot vienu izbraucienu no mājām, lai izpildītu vairākus pienākumus, nevis sadalot darāmos darbus vairākos braucienos, izdosies ietaupīt degvielu un laiku.

Ja iespējams organizēt savu darbu un dzīvi tā, lai izvairītos no satiksmes “pīķa” stundām, tad tas noteikti ir jādara! Dažreiz pietiek izbraukt tikai pusstundu agrāk vai vēlāk, lai sastrēgumus atstātu citiem autovadītājiem. Varbūt vari atrast laiku, lai ierastos darbā pusotru stundu agrāk un aizietu uz turpat esošo svaru zāli?

Novietot auto ar skatu uz austrumiem nav Fen-šui padoms, bet gan racionāls padoms ziemas aukstajos mēnešos – austošā saule atkausēs priekšējo stiklu un pavisam nedaudz, bet tomēr sasildīs arī motora telpu.

Galu galā, ir rūpīgi jāapsver, vai centieni samazināt degvielas patēriņu atmaksāsies – vai ietaupītie centi atsvērs patērētos līdzekļus un laiku.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 8.februāris 2018 12:52
7 0 Atbildēt

Vislabākais veid, kā ietaupīt degvielu - nebraukt.

Vēl var braukt ar velosipēdu, vai izmantojot autostopus.

Vispār, dzīve ir dārga lieta. Vislabāk ir nošauties un vairs netērēties.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti