Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

NOx sensoru tehnisko izaicinājumu risinājumi 24

 
IHR Vilnius UAB | 3.decembris 2024 13:53

NOx sensori (slāpekļa oksīda sensori) spēlē nozīmīgu lomu mūsdienu transportlīdzekļos, it īpaši dīzeļdzinējos. Mērot slāpekļa oksīdu (NO un NO₂) daudzumu auto izplūdes gāzēs, tie optimizē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu veiktspēju, kā piemēram, SCR (selektīvā katalītiskā reducēšana) sistēmas darbību.

Tādā veidā nodrošinot auto izplūdes gāzu emisiju standartu ievērošanu. Neskatoties uz šo sensoru

nozīmīgumu, ar tiem bieži vien rodas problēmas, kas ilgtermiņā var veicināt dārgus remontus un

radīt būtisku ietekmi uz transportlīdzekļa veiktspēju. Šajā rakstā tiek aplūkotas biežākās problēmas ar NOx sensoriem, problēmu cēloņi un iespējamie risinājumi.

1. Tipiskas problēmas ar NOx sensoriem

NOx sensoriem diezgan bieži rodas darbības traucējumi, kam var būt dažādi cēloņi. Visbiežāk sastopamās problēmas sevī ietver:

  • Darbības traucējumi vai bojājumi: Sensori bojājas to novecošanās un nolietošanās dēļ. Sensora darbmūža faktors bieži vien ir cēlonis kļūdainiem mērījumu rezultātiem vai pat pilnīgu sensora darbības pārtraukšanu.
  • Piesārņojums un nogulsnes: Sensors var tikt piesārņots ar sodrēju, eļļu, kondensātu vai citiem piesārņotājiem, uzkrātiem izplūdes sistēmā. Šādi piesārņojumi var bloķēt sensora membrānas un pasliktināt mērījumu precizitāti .
  • Elektriskie traucējumi: Īssavienojumi, pārrauti vadi vai bojāti vadības bloki, tas viss ietekmē NOx sensoru darbspēju. Kā arī nekvalitatīvi, bojāti vadi var izraisīt signāla pārtraukumus vai neprecīzu datu pārraidi.
  • Temperatūras svārstības: NOx sensori darbojas ekstremālā temperatūras diapazonā, jo tie ir uzstādīti tieši izplūdes sistēmā. Lielas temperatūras svārstības vai pat pārkaršana var bojāt sensoru vai samazināt tā darbmūžu.

2. Bojātu NOx sensoru ietekme

Bojāti NOx sensori var būtiski ietekmēt transportlīdzekli:

  • Paaugstinātas emisijas: Ja sensors nedarbojas pareizi, izplūdes gāzu attīrīšanas sistēma nevar optimāli funkcionēt, kā rezultātā palielinās slāpekļa oksīdu emisijas. Tas var novest pie tā, ka transportlīdzeklis pārsniedz noteiktās izplūdes gāzu normas vai patērē vairāk AdBlue šķīduma.
  • Samazināta motora jauda: Bojāts NOx sensors var nosūtīt motora vadības blokam nepareizu informāciju, kas var izraisīt nepareizu degvielas iesmidzināšanas, izplūdes gāzu recirkulācijas vai SCR sistēmas vadību. Tādā veidā samazinot motora veiktspēju un palielinot degvielas patēriņu.
  • Kļūdas paziņojumi un avārijas režīms: Daudzos transportlīdzekļos bojāts NOx sensors izraisa kļūdas paziņojumu instrumentu panelī. Dažos gadījumos transportlīdzeklis pat pārslēdzas avārijas režīmā, lai aizsargātu motoru, bet tādējādi būtiski ierobežojot vadītājam pieejamo dzinēja jaudu.

 

3. NOx sensoru problēmu cēloņi

NOx sensoru problēmu cēloņi ir dažādi. Biežākie no tiem ir:

  • Nodilums vecuma dēļ: Kā jebkurai elektroniskai komponentei, arī NOx sensoriem ir ierobežots kalpošanas laiks. Novecojot, to veiktspēja pasliktinās, kas var izraisīt kļūdainus mērījumus.
  • Degvielas kvalitāte: Zemas kvalitātes degviela ar augstu sēra saturu vai citiem neatbilstošiem piemaisījumiem var ātrāk piesārņot NOx sensorus un ietekmēt to darbību.
  • Bojātas izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas (EGR): Slikti funkcionējoša EGR sistēma var veicināt palielinātu izplūdes gāzu daudzumu, kas tiek atgriezts atpakaļ motorā, tādējādi paātrinot NOx sensora piesārņošanu.
  • Bojāta motora kartera ventilācija: Aizsērējusi kartera ventilācija bieži izraisa paaugstinātu eļļas patēriņu, kā rezultātā NOx sensors pastiprināti piesārņojas.
  • Motora tūnings: Jaudas palielināšana var novest pie NOx sensora priekšlaicīga bojājuma, jo palielinātas sadegšanas dēļ rodas ievērojami augstāka izplūdes gāzu temperatūra.
  • Neatbilstoša apkope: Nepietiekama izplūdes un degvielas sistēmas apkope var veicināt sodrēju un citu nogulšņu uzkrāšanos sensora zonā.

 

4. Risinājumi un profilakses pasākumi

Lai gan NOx sensori ir pakļauti problēmām, pastāv dažādi veidi, kā paildzināt to kalpošanas laiku un

šīs problēmas minimizēt:

  • Regulāra apkope: Regulāra izplūdes gāžu sistēmas un tās attīrīšanas komponentu apkope var palīdzēt novērst nogulšņu veidošanos un aizsērējumus. Īpaša uzmanība jāpievērš EGR sistēmas komponentēm un kvēpu filtram (DPF).
  • Kvalitatīvas degvielas izmantošana: Kvalitatīvas degvielas ar zemu sēra saturu izmantošana var samazināt nogulšņu uzkrāšanos izplūdes sistēmā, tādējādi paildzināt NOx sensoru kalpošanas laiku.
  • Problēmu agrīna atklāšana: Agrīni atklājot sensora darbības traucējumus, bieži tos var novērst ar nelielu preventīvu remontu un vienkāršu tīrīšanu, pirms sensors pilnībā pārstāj darboties.
  • Sensora nomaiņa: Ja NOx sensors ir stipri piesārņots vai bojāts, labākais risinājums ir tā nomaiņa. Mūsdienu diagnosti kas sistēmas var precīzi noteikt, kurš sensors ir bojāts, lai to varētu mērķtiecīgi nomainīt.

 

5. NOx sensoru uzstādīšana

Uzstādot sensoru, ir svarīgi nodrošināt precīzu detaļas atbilstību transportlīdzeklim. Ir būtiski ne tikai tas, lai sensors pareizi iederētos mehāniski, bet arī lai vadības bloku programmatūras versijas būtu savstarpēji saskaņotas.

Secinājumi

NOx sensori ir būtiski emisijas standartu ievērošanai un mūsdienu dzinēju, it īpaši dīzeļdzinēju, pareizai darbībai. Saistībā ar sensoru atrašanās vietu izplūdes sistēmā un sarežģītajiem uzdevumiem tie ir pakļauti piesārņošanai un mehāniskiem bojājumiem. Regulāra apkope, kvalitatīvas degvielas izmantošana un savlaicīga problēmu diagnostika var novērst daudzus bieži sastopamos traucējumus. Ja sensors tomēr tiek bojāts, tā nomaiņa ir nepieciešama, lai nodrošinātu transportlīdzekļa efektīvu darbību un emisijas normu ievērošanu.

 
24 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Xo 3.decembris 2024 16:49
5 0 Atbildēt

Es arī vairākus tādus zinu, kuriem autiņam bezmaz riteņi krīt nost, amortizācija izsista, kāda lampa aizrasojusi, panelis viss dzeltens, bet uz servisu nebrauc, slavē marku, jo viss esot tiptop

Pļurkt 4.decembris 2024 7:39
5 0 Atbildēt

Oj, pļāaa!!~Aizej pasveicini savu aritmētikas skolotāju!!

Cik laika vajag lai aizbrauktu uz lidostu, noformētos, gaidītu iekāpšanu un cik laika vajag lai izietu sēt[a, iekāptu autiņā un aizbrauktu????

Tas pat kāda ir laika starpiba izkāpjot no lidaparāta līdz nokļūšanai galamērķī un cik izkāpjot no auto ar kuru pieripināji pie druvīm???

Nja 3.decembris 2024 14:57
5 1 Atbildēt

Tu negribēji teikt, ka brauc ar škoda tramvaju? Man mašīnām neko vairāk kā apkopi neprasās. Jo no lietotas miskastes, kas tiešām daudz jāremontē uzreiz uz Teslu? Nu nesmīdini cilvēkus.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kam vajadzēs, nopirks - Krievijā nav problēmu ar jaunu Audi, BMW un Mercedes piegādi 13

Eiropas Savienības uzliktās sankcijas luksusa automobiļiem krievi apiet ievedot tos caur trešajām valstīm. Lasīt vairāk

 

Bez sajūga? - Kristaps stāsta kā strādā Freightliner ar manuālo kārbu (+ VIDEO) 7

Kristaps dzīvo ASV un stāsta par saviem piedzīvojumiem, strādājot par tālbraucēju. Šajā sērijā Kristaps parāda, kā darbojas Eaton 13 pārnesumu kārba, kurai pārnesumus var mainīt arī bez sajūga. Lasīt vairāk

 

Viktors Valainis: Latvijas lidsabiedrībai "airBaltic" ir nepieciešama jauna vadība (+ VIDEO) 15

Nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" 2025. gada vasaras sezonā atceļot 4670 lidojumu, uzņēmuma vadītājam ir jāuzņemas atbildība, tādēļ lidsabiedrības padomei būtu jāizvērtē valdes atbilstība amatiem – uzņēmumam vajadzīga jauna vadība, "Rīta Panorāmā" pauda ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS). Lasīt vairāk

 

Melns un no fantastikas pasaules - Toyota piesaka īpašu RAV4 versiju 1

Japānas autobūves uzņēmums Toyota pieteicis RAV4 Dark Side – īpašās versijas konceptu, ko sola parādīt Tokijas autoizstādē 2025. gada janvārī. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti