Visi komentāri - NOx sensoru tehnisko izaicinājumu risinājumi

NOx sensoru tehnisko izaicinājumu risinājumi 24

 
IHR Vilnius UAB | 3.decembris 2024 13:53

NOx sensori (slāpekļa oksīda sensori) spēlē nozīmīgu lomu mūsdienu transportlīdzekļos, it īpaši dīzeļdzinējos. Mērot slāpekļa oksīdu (NO un NO₂) daudzumu auto izplūdes gāzēs, tie optimizē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu veiktspēju, kā piemēram, SCR (selektīvā katalītiskā reducēšana) sistēmas darbību.

Tādā veidā nodrošinot auto izplūdes gāzu emisiju standartu ievērošanu. Neskatoties uz šo sensoru

nozīmīgumu, ar tiem bieži vien rodas problēmas, kas ilgtermiņā var veicināt dārgus remontus un

radīt būtisku ietekmi uz transportlīdzekļa veiktspēju. Šajā rakstā tiek aplūkotas biežākās problēmas ar NOx sensoriem, problēmu cēloņi un iespējamie risinājumi.

1. Tipiskas problēmas ar NOx sensoriem

NOx sensoriem diezgan bieži rodas darbības traucējumi, kam var būt dažādi cēloņi. Visbiežāk sastopamās problēmas sevī ietver:

  • Darbības traucējumi vai bojājumi: Sensori bojājas to novecošanās un nolietošanās dēļ. Sensora darbmūža faktors bieži vien ir cēlonis kļūdainiem mērījumu rezultātiem vai pat pilnīgu sensora darbības pārtraukšanu.
  • Piesārņojums un nogulsnes: Sensors var tikt piesārņots ar sodrēju, eļļu, kondensātu vai citiem piesārņotājiem, uzkrātiem izplūdes sistēmā. Šādi piesārņojumi var bloķēt sensora membrānas un pasliktināt mērījumu precizitāti .
  • Elektriskie traucējumi: Īssavienojumi, pārrauti vadi vai bojāti vadības bloki, tas viss ietekmē NOx sensoru darbspēju. Kā arī nekvalitatīvi, bojāti vadi var izraisīt signāla pārtraukumus vai neprecīzu datu pārraidi.
  • Temperatūras svārstības: NOx sensori darbojas ekstremālā temperatūras diapazonā, jo tie ir uzstādīti tieši izplūdes sistēmā. Lielas temperatūras svārstības vai pat pārkaršana var bojāt sensoru vai samazināt tā darbmūžu.

2. Bojātu NOx sensoru ietekme

Bojāti NOx sensori var būtiski ietekmēt transportlīdzekli:

  • Paaugstinātas emisijas: Ja sensors nedarbojas pareizi, izplūdes gāzu attīrīšanas sistēma nevar optimāli funkcionēt, kā rezultātā palielinās slāpekļa oksīdu emisijas. Tas var novest pie tā, ka transportlīdzeklis pārsniedz noteiktās izplūdes gāzu normas vai patērē vairāk AdBlue šķīduma.
  • Samazināta motora jauda: Bojāts NOx sensors var nosūtīt motora vadības blokam nepareizu informāciju, kas var izraisīt nepareizu degvielas iesmidzināšanas, izplūdes gāzu recirkulācijas vai SCR sistēmas vadību. Tādā veidā samazinot motora veiktspēju un palielinot degvielas patēriņu.
  • Kļūdas paziņojumi un avārijas režīms: Daudzos transportlīdzekļos bojāts NOx sensors izraisa kļūdas paziņojumu instrumentu panelī. Dažos gadījumos transportlīdzeklis pat pārslēdzas avārijas režīmā, lai aizsargātu motoru, bet tādējādi būtiski ierobežojot vadītājam pieejamo dzinēja jaudu.

 

3. NOx sensoru problēmu cēloņi

NOx sensoru problēmu cēloņi ir dažādi. Biežākie no tiem ir:

  • Nodilums vecuma dēļ: Kā jebkurai elektroniskai komponentei, arī NOx sensoriem ir ierobežots kalpošanas laiks. Novecojot, to veiktspēja pasliktinās, kas var izraisīt kļūdainus mērījumus.
  • Degvielas kvalitāte: Zemas kvalitātes degviela ar augstu sēra saturu vai citiem neatbilstošiem piemaisījumiem var ātrāk piesārņot NOx sensorus un ietekmēt to darbību.
  • Bojātas izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas (EGR): Slikti funkcionējoša EGR sistēma var veicināt palielinātu izplūdes gāzu daudzumu, kas tiek atgriezts atpakaļ motorā, tādējādi paātrinot NOx sensora piesārņošanu.
  • Bojāta motora kartera ventilācija: Aizsērējusi kartera ventilācija bieži izraisa paaugstinātu eļļas patēriņu, kā rezultātā NOx sensors pastiprināti piesārņojas.
  • Motora tūnings: Jaudas palielināšana var novest pie NOx sensora priekšlaicīga bojājuma, jo palielinātas sadegšanas dēļ rodas ievērojami augstāka izplūdes gāzu temperatūra.
  • Neatbilstoša apkope: Nepietiekama izplūdes un degvielas sistēmas apkope var veicināt sodrēju un citu nogulšņu uzkrāšanos sensora zonā.

 

4. Risinājumi un profilakses pasākumi

Lai gan NOx sensori ir pakļauti problēmām, pastāv dažādi veidi, kā paildzināt to kalpošanas laiku un

šīs problēmas minimizēt:

  • Regulāra apkope: Regulāra izplūdes gāžu sistēmas un tās attīrīšanas komponentu apkope var palīdzēt novērst nogulšņu veidošanos un aizsērējumus. Īpaša uzmanība jāpievērš EGR sistēmas komponentēm un kvēpu filtram (DPF).
  • Kvalitatīvas degvielas izmantošana: Kvalitatīvas degvielas ar zemu sēra saturu izmantošana var samazināt nogulšņu uzkrāšanos izplūdes sistēmā, tādējādi paildzināt NOx sensoru kalpošanas laiku.
  • Problēmu agrīna atklāšana: Agrīni atklājot sensora darbības traucējumus, bieži tos var novērst ar nelielu preventīvu remontu un vienkāršu tīrīšanu, pirms sensors pilnībā pārstāj darboties.
  • Sensora nomaiņa: Ja NOx sensors ir stipri piesārņots vai bojāts, labākais risinājums ir tā nomaiņa. Mūsdienu diagnosti kas sistēmas var precīzi noteikt, kurš sensors ir bojāts, lai to varētu mērķtiecīgi nomainīt.

 

5. NOx sensoru uzstādīšana

Uzstādot sensoru, ir svarīgi nodrošināt precīzu detaļas atbilstību transportlīdzeklim. Ir būtiski ne tikai tas, lai sensors pareizi iederētos mehāniski, bet arī lai vadības bloku programmatūras versijas būtu savstarpēji saskaņotas.

Secinājumi

NOx sensori ir būtiski emisijas standartu ievērošanai un mūsdienu dzinēju, it īpaši dīzeļdzinēju, pareizai darbībai. Saistībā ar sensoru atrašanās vietu izplūdes sistēmā un sarežģītajiem uzdevumiem tie ir pakļauti piesārņošanai un mehāniskiem bojājumiem. Regulāra apkope, kvalitatīvas degvielas izmantošana un savlaicīga problēmu diagnostika var novērst daudzus bieži sastopamos traucējumus. Ja sensors tomēr tiek bojāts, tā nomaiņa ir nepieciešama, lai nodrošinātu transportlīdzekļa efektīvu darbību un emisijas normu ievērošanu.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 3.decembris 2024 14:21
2 4 Atbildēt

EX kā man patīk visi šie ICE murgi. Eļļas-kārbas-kloķi-klaņi-drūmi--dūmi 😍 Un zvanīties servis meniem plānot, optimizēt savu laiku/naudu. Bet tak ir kaifs pasēdēt kabeļa galā 30min un planšetē pabakstīt ko iA?

Teslists 3.decembris 2024 14:52
1 6 Atbildēt

kopš braucu ar elektro jūtos ahujenna, jo beidzot esmu atkratījies no auto servisiem pēc būtības. ICE lietošanu atceros kā sliktu murgu. un pedejie divi man bija jauni ICE. labi ka veiksmigi atkratījos.

Nja 3.decembris 2024 14:57
5 1 Atbildēt

Tu negribēji teikt, ka brauc ar škoda tramvaju? Man mašīnām neko vairāk kā apkopi neprasās. Jo no lietotas miskastes, kas tiešām daudz jāremontē uzreiz uz Teslu? Nu nesmīdini cilvēkus.

Xo 3.decembris 2024 16:49
5 0 Atbildēt

Es arī vairākus tādus zinu, kuriem autiņam bezmaz riteņi krīt nost, amortizācija izsista, kāda lampa aizrasojusi, panelis viss dzeltens, bet uz servisu nebrauc, slavē marku, jo viss esot tiptop

Janka 4.decembris 2024 16:03
1 0 Atbildēt

Klasiskā latvieša mīla pret 'vācu' spēkratu, kurš neprasot ieguldījumus!

 Salabo skatē iedotos divnieciņus, bubinot cik ļoti valsts apkāš parasto iedzīvotaju un ka SPECIĀLI viņu iegāž!

 Jo nedz CSDD nedz Auteko, nedz valsts jēdz, ka viņam zem pakaļas tak džerman gūūt quality, kas neplīst un NAV vispār  jāremontē kamēr neapstājas!!!

😐 Skumji, bet tāds ir tas autoparks un īpašnieku prātiņi Latvijā!

 Ik nedeļu 10..20€ izmest par alkoholu nieks, bet bremžu diskus vai jaunas riepas nopirkt autiņam, esot pārak dārgi!!!

Sergejs 3.decembris 2024 15:39
1 1 Atbildēt

Ziemas izklaides brauciens Rīga-Jagala-Tallina-Keila-Rīga kā izskatīsies, piemēram?

Teslists 3.decembris 2024 20:53
0 3 Atbildēt

Piedos bet tik talu ar auto brauc vai nu bomži vai lohi. Uz tallinu airbaltics lido rovna 45 minūtes.

Pļurkt 4.decembris 2024 7:39
5 0 Atbildēt

Oj, pļāaa!!~Aizej pasveicini savu aritmētikas skolotāju!!

Cik laika vajag lai aizbrauktu uz lidostu, noformētos, gaidītu iekāpšanu un cik laika vajag lai izietu sēt[a, iekāptu autiņā un aizbrauktu????

Tas pat kāda ir laika starpiba izkāpjot no lidaparāta līdz nokļūšanai galamērķī un cik izkāpjot no auto ar kuru pieripināji pie druvīm???

Sergejs 4.decembris 2024 10:33
0 0 Atbildēt

Aga, un nosēžas pie Jagalas ūdenskrituma. Tas klāt tam ko Pļurkt jau uzrakstija

 Teslists un klauns ir sinonīmi😁

Teslists 4.decembris 2024 18:09
0 1 Atbildēt

Beidz murgot pusvatņik. Es ar teslu esmu visu eiropu izbraukajis bez nekādam problēmām. Kaut kada tur igaunija vispar ir viens pīpis. Un tomer uzskatu ka tas ir nenormalakais laika pateriņs, ar auto braukt talak par kadiem 200km. Tomer bomariem jau laiks un veseliba ir nulles veetībā, taka nav jegas meginat iestastit dalbānam kas ir kas.

Pļurkt 5.decembris 2024 16:37
0 0 Atbildēt

Oi pļā.... visu Eiropu izbraukāji, bet prasto 2. klases aritmētiku neesi iemācījies!!

p.s. no bomāra analfabēta dzirdu!!

core 4.decembris 2024 19:17
2 0 Atbildēt

Tik tālu, kā Igauniju, brauc bomži vai lohi, bet pats izbraucis visu eiropu. Kas tad tu esi, superbomzis un megalohs?

Nja 3.decembris 2024 22:02
0 0 Atbildēt

Nu diezgan stulbi šādi salīdzinājumi. Ja Tu brauc katru dienu tādu gabalu, skaidrs, ka attiecīgu auto izvēlies kas to pieveic bez lieka gemaroja. Bet arī tādos garos gabalos Tu piestāsi. Bet ja šāds brauciens ir reizi gadā, nu tad iespējams vajag lidot, paņemt nomā mašīnu. Jeb pirkt elektro ar lielu akumulatoru un pielāgot pīpauzes.

Sergejs 4.decembris 2024 10:48
2 0 Atbildēt

Tādus un līdzīgus gabalus daudzi brauc ik pa laikam. Jautājums ir uzdots jo nu tik forši dažiem ir ar jebkuru EV ka labāk būt nevar, absolūti nekādu problēmu tikt jebkur. Neko nesaku par to ka Pierīga-Rīga varianta ir slikti, nē, tādā variantā ir labi gan ar Ora gan ar gen1 Ionic 5.

 Izejot no tā ka zaļā kursa virzienā ir jāiet visiem, arī vidējam LV iedzīvotājam ar vidējo algu 1716 eur/mēnesī brutto, lūgums aizpildīt pieteikumu līzingam EV ar 80+kwh bateriju, norādot minēto summu kā ienākumu, un nopublicēt atbildi. 

 Vēl viens lidotājs pa Baltijas dabas objektiem... Dziļa nepieciešamība apstāties (lai paēstu un izlocītos) braucienos Rīga-Ventspils, Rīga-Liepāja, Rīga-Palanga, Rīga-Tallina nez kāpēc ir tikai kaislīgiem EV lietotājiem, man, braucot ar Octavia, ja arī ir pirms galamērķa kāda pietura tad vienīgi pēc saldējuma vasarā. Tam kas ir virs vidējā un var nopirkt ap 100kwh bateriju arī sevišķi daudz ēst negribās:

kursors.lv/2024/12/02/ar...-3-uz-italiju/

Nja 4.decembris 2024 14:35
0 0 Atbildēt

Nu bet tā ir, daudzi cilvēki ko pazīstu ar EX ir ļoti apmierināti, pat ceļošana nav problēma. Tu ko, viņiem dzīvot gribi mācīt? Vajadzētu tomēr spēt atšķirt RS braucēju, kurš no trolejbusa raksta un grib uz kašķi vilkt, no tiem kas brauc un priecājas par EX. Nevajag pirkt EX ar range 100 un cerēt ka uz Liepāju aizbrauks. No Rīgas uz jebkuru pilsētu Baltijas valstīs var aizbraukt ar vienu uzladi, vajag izvēlēties tikai atbilstošu auto.

Un ar vidi tam nav nekāda sakra, nu nekāda. Cilvēki kas pērk ex, ja nepirktu ex, tāpt pirktu līdzīgas cenas ICE, nauda ir, nav problēmu. Tas ko viņi ir sarēķinājuši, lētāk, vnk lētāk. Aizbrauc uz Rīgas centru, apskaties cik daudzi nemaksā par stāvvietām.

Sergejs 4.decembris 2024 17:50
1 0 Atbildēt

Nu es tak aptuveni par to arī saku - pie 60k+ būs normāls EV ar ko jau var dzīvot diezgan lielā rādiusā. Bet, skatoties uz mass adoption (zaļais kurss tak uz visiem attiecas), bēda tāda ka jau virs 30k LV vidējais pilsonis tiks sūtīts taisni līzinga kompānijā. Ir vairāki nomaksāti auto, bet jau pie 25k pirkuma sākas problēmas ar kredītiestādēm , jo šie citus ienākumus (tipa dividendes un vērtspapīri) kā darba alga nesaprot un neņem vērā.

 "Nevajag pirkt EX ar range 100 un cerēt ka uz Liepāju aizbrauks."😁 Exactly šis ir noticis ar jūsmiņu pāri, kas saklausijās stāstus par zaļo nākotni, bez domāšanas un savu vajadzību analīzes šadu verķi nopirka un tieši braucienā uz Liepāju nāca atklāsme - vairs nejūsmo...

ZZZZ 3.decembris 2024 15:07
1 1 Atbildēt

Nja piesit X3 pie koka, imitācijas...Nekad nesaki nekad! Nospļaujies pār kreiso plecu, tikai akā netrāpi...iĀ.

anonimikis 3.decembris 2024 16:41
3 0 Atbildēt

AI ģenerēts raksts, kuru neviens pat nav saņēmies pārlasīt un pielabot.

650 3.decembris 2024 18:40
3 0 Atbildēt

Gāžu sistēma- kā gribu tā gāžu.Izplūdes sistēmu,vo to jā,vajag agrīni (mērķtiecīgi) sakopt.Mazums/kas.

msh 3.decembris 2024 19:05
3 0 Atbildēt

Reklāmraksts kurā tiek reklamēts pārpakotājs...

Betons 3.decembris 2024 20:54
0 3 Atbildēt

Bomžiem ir aktuali kaut kadi tur athazu sensori.

Sergejs 4.decembris 2024 10:53
2 0 Atbildēt

Ej labāk sametini konteineri ūdenim, kurā tavu elektrobrīnumu dzēst kad dendrīti bačā uz īso saies.

iauto.lv/zinas/pasaule...-prdoto-i-pace

Ždanoka 4.decembris 2024 18:13
2 0 Atbildēt

Sergej, es jutu nedēļnieka sviedru un ķiploku aromātu un tas mani uzbudina.

Onsis 4.decembris 2024 11:44
0 0 Atbildēt

Ja tu ar dīzeli brauc garus gabalus, un lej kvalitatīvu degvielu, tie sensori kalpo ilgi.

Ja brauc mazāk par 10 000 gadā tad labāk izvēlēties benzīna dzinēja auto.

Ja neproti braukt, tad elektroauto, drošāk VIVI vai škodu- tramvaju!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Apdzīšana pa grāvi (+ VIDEO) 2

Veicot apdzīšanas manevru, apvidus auto aizķer sastumto sniegu, tiek ievilkts grāvī, bet turpina braukt līdz izdodas tikt atpakaļ uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Piedzēries piena mašīnas MAN vadītājs gandrīz sadragā vieglo Škoda (+ VIDEO) 37

Komentārā teikts, ka piedzēries MAN kravinieka šoferis izraisījis sadursmi ar vieglo automobili Škoda, kas gatavojās pagriezties pa kreisi. No lielākas nelaimes izdevās izvairīties, jo pamanot spoguļos tuvojošos smagsvaru, vieglā auto vadītājs pabrauca uz priekšu. Lasīt vairāk

 

9200 mašīnām – BYD saņem pasaulē lielāko kuģi - autovedēju 9

Veiksmīgākais Ķīnas autobūves uzņēmums BYD papildinājis savu jūras transporta floti ar pasaulē lielāko kuģi-autovedēju Shenzhen. Lasīt vairāk

 

PAPILDINĀTS 16.01 ar CSDD atbildi; Ziemas riepu pārbaudi veic policija sadarbībā ar CSDD (+ VIDEO) 18

Policija pārbauda, vai autovadītāji ir apzinīgi un izpilda prasības attiecībā uz ziemas riepu lietošanu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti