Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

NOx sensoru tehnisko izaicinājumu risinājumi 13

 
IHR Vilnius UAB | 3.decembris 2024 13:53

NOx sensori (slāpekļa oksīda sensori) spēlē nozīmīgu lomu mūsdienu transportlīdzekļos, it īpaši dīzeļdzinējos. Mērot slāpekļa oksīdu (NO un NO₂) daudzumu auto izplūdes gāzēs, tie optimizē izplūdes gāzu attīrīšanas sistēmu veiktspēju, kā piemēram, SCR (selektīvā katalītiskā reducēšana) sistēmas darbību.

Tādā veidā nodrošinot auto izplūdes gāzu emisiju standartu ievērošanu. Neskatoties uz šo sensoru

nozīmīgumu, ar tiem bieži vien rodas problēmas, kas ilgtermiņā var veicināt dārgus remontus un

radīt būtisku ietekmi uz transportlīdzekļa veiktspēju. Šajā rakstā tiek aplūkotas biežākās problēmas ar NOx sensoriem, problēmu cēloņi un iespējamie risinājumi.

1. Tipiskas problēmas ar

NOx sensoriem

NOx sensoriem diezgan bieži

rodas darbības traucējumi, kam var

būt dažādi cēloņi. Visbiežāk sastopamās

problēmas sevī ietver:

  • Darbības traucējumi vai bojājumi: Sensori bojājas to

novecošanās un nolietošanās dēļ. Sensora darbmūža faktors

bieži vien ir cēlonis kļūdainiem mērījumu rezultātiem vai pat

pilnīgu sensora darbības pārtraukšanu.

  • Piesārņojums un nogulsnes: Sensors var tikt piesārņots ar

sodrēju, eļļu, kondensātu vai citiem piesārņotājiem, uzkrātiem

izplūdes sistēmā. Šādi piesārņojumi var bloķēt sensora

membrānas un pasliktināt mērījumu precizitāti .

  • Elektriskie traucējumi: Īssavienojumi, pārrauti vadi vai bojāti

vadības bloki, tas viss ietekmē NOx sensoru darbspēju. Kā arī

nekvalitatīvi, bojāti vadi var izraisīt signāla pārtraukumus vai

neprecīzu datu pārraidi.

  • Temperatūras svārstības: NOx sensori darbojas ekstremālā

temperatūras diapazonā, jo tie ir uzstādīti tieši izplūdes sistēmā.

Lielas temperatūras svārstības vai pat pārkaršana var bojāt sensoru

vai samazināt tā darbmūžu.

2. Bojātu NOx sensoru ietekme

Bojāti NOx sensori var būtiski ietekmēt

transportlīdzekli:

  • Paaugstinātas emisijas: Ja sensors nedarbojas pareizi, izplūdes

gāzu attīrīšanas sistēma nevar optimāli funkcionēt, kā rezultātā

palielinās slāpekļa oksīdu emisijas. Tas var novest pie tā, ka

transportlīdzeklis pārsniedz noteiktās izplūdes gāzu normas vai

patērē vairāk AdBlue šķīduma.

  • Samazināta motora jauda: Bojāts NOx sensors var nosūtīt motora

vadības blokam nepareizu informāciju, kas var izraisīt nepareizu

degvielas iesmidzināšanas, izplūdes gāzu recirkulācijas vai

SCR sistēmas vadību. Tādā veidā samazinot motora veiktspēju

un palielinot degvielas patēriņu.

  • Kļūdas paziņojumi un avārijas režīms: Daudzos

transportlīdzekļos bojāts NOx sensors izraisa kļūdas paziņojumu

instrumentu panelī. Dažos gadījumos transportlīdzeklis pat

pārslēdzas avārijas režīmā, lai aizsargātu motoru, bet tādējādi

būtiski ierobežojot vadītājam pieejamo dzinēja jaudu.

 

3. NOx sensoru problēmu cēloņi

NOx sensoru problēmu cēloņi ir dažādi. Biežākie

no tiem ir:

  • Nodilums vecuma dēļ: Kā jebkurai elektroniskai komponentei,

arī NOx sensoriem ir ierobežots kalpošanas laiks. Novecojot, to

veiktspēja pasliktinās, kas var izraisīt kļūdainus mērījumus.

  • Degvielas kvalitāte: Zemas kvalitātes degviela ar augstu sēra

saturu vai citiem neatbilstošiem piemaisījumiem var

ātrāk piesārņot NOx sensorus un ietekmēt to darbību.

  • Bojātas izplūdes gāzu recirkulācijas sistēmas

(EGR): Slikti funkcionējoša EGR sistēma var veicināt

palielinātu izplūdes gāzu daudzumu, kas tiek

atgriezts atpakaļ motorā, tādējādi paātrinot NOx

sensora piesārņošanu.

  • Bojāta motora kartera ventilācija: Aizsērējusi kartera

ventilācija bieži izraisa paaugstinātu eļļas patēriņu, kā rezultātā

NOx sensors pastiprināti piesārņojas.

  • Motora tūnings: Jaudas palielināšana var novest pie NOx sensora

priekšlaicīga bojājuma, jo palielinātas sadegšanas dēļ rodas

ievērojami augstāka izplūdes gāzu temperatūra.

  • Neatbilstoša apkope: Nepietiekama izplūdes un degvielas

sistēmas apkope var veicināt sodrēju un citu nogulšņu

uzkrāšanos sensora zonā.

 

4. Risinājumi un profilakses pasākumi

Lai gan NOx sensori ir pakļauti problēmām, pastāv

dažādi veidi, kā paildzināt to kalpošanas laiku un

šīs problēmas minimizēt:

  • Regulāra apkope: Regulāra izplūdes gāžu sistēmas un tās

attīrīšanas komponentu apkope var palīdzēt novērst nogulšņu

veidošanos un aizsērējumus. Īpaša uzmanība jāpievērš EGR

sistēmas komponentēm un kvēpu filtram (DPF).

  • Kvalitatīvas degvielas izmantošana: Kvalitatīvas degvielas

ar zemu sēra saturu izmantošana var samazināt

nogulšņu uzkrāšanos izplūdes sistēmā, tādējādi

paildzināt NOx sensoru kalpošanas laiku.

  • Problēmu agrīna atklāšana: Agrīni atklājot sensora

darbības traucējumus, bieži tos var novērst ar nelielu

preventīvu remontu un vienkāršu tīrīšanu, pirms sensors

pilnībā pārstāj darboties.

  • Sensora nomaiņa: Ja NOx sensors ir stipri piesārņots vai bojāts,

labākais risinājums ir tā nomaiņa. Mūsdienu diagnosti kas

sistēmas var precīzi noteikt, kurš sensors ir bojāts, lai to varētu

mērķtiecīgi nomainīt.

 

5. NOx sensoru uzstādīšana

Uzstādot sensoru, ir svarīgi nodrošināt precīzu detaļas atbilstību

transportlīdzeklim. Ir būtiski ne tikai tas, lai sensors pareizi

iederētos mehāniski, bet arī lai vadības bloku programmatūras

versijas būtu savstarpēji saskaņotas.

 

6. Secinājumi

NOx sensori ir būtiski emisijas standartu ievērošanai un mūsdienu dzinēju, it īpaši dīzeļdzinēju, pareizai darbībai. Saistībā ar sensoru

atrašanās vietu izplūdes sistēmā un sarežģītajiem uzdevumiem tie ir pakļauti piesārņošanai un mehāniskiem bojājumiem. Regulāra apkope,

kvalitatīvas degvielas izmantošana un savlaicīga problēmu diagnostika var novērst daudzus bieži sastopamos traucējumus. Ja sensors tomēr

tiek bojāts, tā nomaiņa ir nepieciešama, lai nodrošinātu transportlīdzekļa efektīvu darbību un emisijas normu ievērošanu.

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 3.decembris 2024 14:21
2 3 Atbildēt

EX kā man patīk visi šie ICE murgi. Eļļas-kārbas-kloķi-klaņi-drūmi--dūmi 😍 Un zvanīties servis meniem plānot, optimizēt savu laiku/naudu. Bet tak ir kaifs pasēdēt kabeļa galā 30min un planšetē pabakstīt ko iA?

Teslists 3.decembris 2024 14:52
1 4 Atbildēt

kopš braucu ar elektro jūtos ahujenna, jo beidzot esmu atkratījies no auto servisiem pēc būtības. ICE lietošanu atceros kā sliktu murgu. un pedejie divi man bija jauni ICE. labi ka veiksmigi atkratījos.

Nja 3.decembris 2024 14:57
5 1 Atbildēt

Tu negribēji teikt, ka brauc ar škoda tramvaju? Man mašīnām neko vairāk kā apkopi neprasās. Jo no lietotas miskastes, kas tiešām daudz jāremontē uzreiz uz Teslu? Nu nesmīdini cilvēkus.

Xo 3.decembris 2024 16:49
4 0 Atbildēt

Es arī vairākus tādus zinu, kuriem autiņam bezmaz riteņi krīt nost, amortizācija izsista, kāda lampa aizrasojusi, panelis viss dzeltens, bet uz servisu nebrauc, slavē marku, jo viss esot tiptop

Sergejs 3.decembris 2024 15:39
1 1 Atbildēt

Ziemas izklaides brauciens Rīga-Jagala-Tallina-Keila-Rīga kā izskatīsies, piemēram?

Teslists 3.decembris 2024 20:53
0 1 Atbildēt

Piedos bet tik talu ar auto brauc vai nu bomži vai lohi. Uz tallinu airbaltics lido rovna 45 minūtes.

Pļurkt 4.decembris 2024 7:39
0 0 Atbildēt

Oj, pļāaa!!~Aizej pasveicini savu aritmētikas skolotāju!!

Cik laika vajag lai aizbrauktu uz lidostu, noformētos, gaidītu iekāpšanu un cik laika vajag lai izietu sēt[a, iekāptu autiņā un aizbrauktu????

Tas pat kāda ir laika starpiba izkāpjot no lidaparāta līdz nokļūšanai galamērķī un cik izkāpjot no auto ar kuru pieripināji pie druvīm???

Nja 3.decembris 2024 22:02
0 0 Atbildēt

Nu diezgan stulbi šādi salīdzinājumi. Ja Tu brauc katru dienu tādu gabalu, skaidrs, ka attiecīgu auto izvēlies kas to pieveic bez lieka gemaroja. Bet arī tādos garos gabalos Tu piestāsi. Bet ja šāds brauciens ir reizi gadā, nu tad iespējams vajag lidot, paņemt nomā mašīnu. Jeb pirkt elektro ar lielu akumulatoru un pielāgot pīpauzes.

ZZZZ 3.decembris 2024 15:07
1 1 Atbildēt

Nja piesit X3 pie koka, imitācijas...Nekad nesaki nekad! Nospļaujies pār kreiso plecu, tikai akā netrāpi...iĀ.

anonimikis 3.decembris 2024 16:41
1 0 Atbildēt

AI ģenerēts raksts, kuru neviens pat nav saņēmies pārlasīt un pielabot.

650 3.decembris 2024 18:40
1 0 Atbildēt

Gāžu sistēma- kā gribu tā gāžu.Izplūdes sistēmu,vo to jā,vajag agrīni (mērķtiecīgi) sakopt.Mazums/kas.

msh 3.decembris 2024 19:05
1 0 Atbildēt

Reklāmraksts kurā tiek reklamēts pārpakotājs...

Betons 3.decembris 2024 20:54
0 0 Atbildēt

Bomžiem ir aktuali kaut kadi tur athazu sensori.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO)

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

Ķīnā šūtajiem baltkrievu BelAZ zābakiem dubultojas cena 6

Pēc tam kad internetā parādījās raksts par BelAZ zābakiem, kas esot tikpat labi kā amerikāņu Timberland, taču gandrīz 10 reizes lētāki, arī baltkrievi izdarījuši secinājumus. Lasīt vairāk

 

Lai izslēgtu aizdegšanos – Jaguar atpirks tūkstošiem pārdoto I-Pace 4

Elektriskie Jaguar i-Pace izrādījušies nedroši, tādēļ Jaguar apsolījies tos atpirkt atpakaļ. Lasīt vairāk

 

Latvijas autotirgū sevi piesaka jauns Ķīnas zīmols Dongfeng, kuru tirgos Wess Select 32

Latvijas auto tirgū ienāk jauns automašīnu zīmols - Ķīnā ražotās "Dongfeng" automašīnas, piedāvājot jaunus un līdz šim neredzētus modeļus - gan elektroauto, gan hibrīdus, gan automobiļus ar klasisko iekšdedzes dzinēju, proti - benzīna un dīzeļdegvielas. Zīmola sauklis ir "Drive your dreams", un par tā pirmo dīleri Latvijā ir kļuvis "Wess Select". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti