Testējam “Nissan Leaf” (+ foto) 27

 
Agnis Krauja speciāli “iAuto” | 11.augusts 2018 7:45

Elektroautomobiļu spēku pasaule pirmo reizi tā pa īstam novērtēja leģendārajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās 2015. gadā, kad Andra Dambja radītais viena megavata elektriskais automobilis “Drive eO” ar jaunzēlandiešu pilotu Rīsu Millenu pie stūres kalna galotnē finišēja pēc deviņām minūtēm un 7,222 sekundēm, kļūstot par pirmo elektromobili, kas uzvarējis absolūtajā ieskaitē. Šogad Paikspīkas kalnā “Volkswagen I.D. R” 670 ZS jaudas elektriskā mašīna, ko  pilotēja Romēns Dimā, 20 kilometrus garajā distancē ar 156 līkumiem sasniedza jaunu absolūto trases rekordu - 7:57,148, pirmo reizi vēsturē kalnā uzbraucot ātrāk par astoņām minūtēm.

Tagad no drošiem avotiem kļuvis zināms, ka Pasaules rallijkrosa čempionātā ”Supercar” klasē iekšdedzes dzinēji tiks izmantoti vēl šogad un nākamgad, bet jau 2020. gada sezonā visi sportisti brauks ar elektromašīnām. Tātad, pavisam drīz īsajās autosporta distancēs pilnībā valdīs elektromobiļi! Bet vai tie spēs tikpat strauji ielauzties mūsu ikdienā uz koplietošanas ielām un ceļiem? Ja ticam Eiropas auto tirgus prognozēm, tad līdz 2030.gadam kopējais automobiļu skaits pieaugs tikai par aptuveni 1%, jo tirgū jau ir sasniegts piesātinājums, taču elektroauto skaits palielināsies būtiski - līdz pat 35% gadā.

Pirmais plašam pircēju lokam pieejamais elektroauto bija  tieši “Nissan Leaf”, kas nāca klajā 2010.gadā, divus gadus pirms parādījās “Tesla Model S”. Modeļa nosaukums “Leaf” patiesībā ir saīsinājums no angļu vārdiem – “Leading Environmentally friendly Affordable Family vehicle”. Tātad, šim auto jau sākotnēji tika dots drosmīgs uzstādījums – vadošais, videi draudzīgais, pieejamais ģimenes transportlīdzeklis. Tas nepārprotami nozīmē, ka “Leaf” ir jābūt praktiskākam, ērtākam un lētākam par jebkuru sāncensi elektroauto tirgus segmentā, bez tam – tam ir jābūt gan tirgus līderim, gan arī līderim inovāciju ziņā! “Leaf” ir attaisnojis savu nosaukumu un patiešām kļuvis par pārdotāko elektroauto pasaules vēsturē, jo japāņu autoražotājs pārdevis vairāk nekā 283 tūkstošus šī elektroauto modeļa vienību (par apmēram 40 tūkstošiem vairāk, nekā visi pārdotie “Tesla” modeļi kopā). Par spīti ekstravagantajam izskatam,  kompaktklases izmēru piecdurvju hečbeks “Leaf” ieguvis atzinību kā ģimenei draudzīgs auto ar plašu pielietojumu ikdienā, bet tehnisku uzlabojumu rezultātā kopš 2010.gada ar vienu uzlādes reizi nobraucamais attālums ir dubultojies.

Taču, pēdējo gadu laikā konkurence šajā segmentā ir saasinājusies, jo tirgū nonākuši arī tādi elektroauto kā “BMW i3”, “Volkswagen e-Golf”, “Renault ZOE”, “Hyundai Ioniq”, “Kia Soul EV”, “Jaguar i-Pace” un kļuvis iespējams pierakstīties nākamo “Tesla Model 3” īpašnieku rindā. Izskatās, ka pavisam drīz elektroauto būs katra sevi cienoša ražotāja modeļu klāstā. Lai “Leaf” nosargātu savas pozīcijas, to bija nepieciešams izgudrot no jauna, novēršot pirmās paaudzes modeļa nepilnības. Šogad pavasarī izstādē “Auto 2018” pasaulē vispārdotākā elektromobiļa “Nissan Leaf” jaunā paaudze piedzīvoja Baltijas mēroga pirmizrādi. Apmēram ap to laiku arī jaunais “Leaf” pirmo reizi nonāca manās rokās.

Galvenie jaunumi – “Nissan” būtiski palielinājis kilometrāžu, ko “Leaf” var nobraukt ar vienu uzlādes reizi, kā arī veicis iespaidīgus uzlabojumus auto braukšanas īpašībās un dizainā. Iepriekšējais pirmās paaudzes “Leaf “ pēc skata atgādināja ziepju trauku, lai līdz minimumam samazinātu vēja pretestību. Jaunajam “Leaf “ gaisa pretestības koeficients ir palicis tāds pats, neraugoties uz to, ka jaunais auto ir platāks un garāks. Tas ir kļuvis arī zemāks, bet auto apakšdaļu sedz īpaši veidots panelis, kas kontrolē gaisa plūsmas virzienu. “Nissan” dizaina centrā Japānā radīts pilnīgi jauns modeļa veidols, par pamatu ņemot IDS konceptu, kas kalpojis arī jaunākās paaudzes “Micra” dizaina iedvesmai. Tagad “Leaf” izskatās pat pievilcīgāk  par “Pulsar”. Kopējais “Leaf” garums 4480 mm, platums 1790 mm, augstums 1540 mm, garenbāze 2700 mm. Pēc šiem ārējiem izmēriem jaunais “Leaf” pat nedaudz pārspēj jebkuru kompaktklases hečbeku, ieskaitot klases izcilniekus “VW Golf”, “Ford Focus”, “Opel Astra” un “Renault Megane”. Salīdzinot ar tiešajiem konkurentiem, pēc izmēriem vistuvāk “Leaf” ir “Hyundai Ioniq”, kas ir par 10 mm īsāks, par 90 mm zemāks, bet par 30 mm platāks.  

“Leaf” interjerā ir daudz kopīgu iezīmju ar “Micra”. Ja neskaita miniatūro savdabīgas formas vadības sviru pārnesumu pārslēga vietā, auto salons ir visai ikdienišķs un neprasīs nekādu pierašanu. Stūre gan regulējas tikai augstumā, ne dziļumā, taču ergonomiku tas nespēj sabojāt. “Leaf” ir pilnībā digitāls mērinstrumentu panelis un infosistēma ar 7 collu skārienekrānu. Aizmugurē sēdošajiem nodrošināts respektējams plašums, kas neliktu sarkt pat kārtīgam vidējās klases sedanam, arī bagāžas nodalījuma ietilpība 435 litri ir visai cienījama kompaktklases ietvaros.

Bet pats galvenais, protams, ir “Leaf” jaunais tehniskais pildījums. Akumulators, kura kapacitāte ir 40 kWh, spēj uzkrāt vairāk enerģijas, ir efektīvāks un neaizņem daudz vietas. “Leaf” ar vienu uzlādes reizi teorētiski spēj nobraukt 378 km, kas ir ievērojami vairāk, nekā pirmās paaudzes modelis ar 24kW (199 km) un 30kW (250 km) baterijām, turklāt šis nobraukuma rādītājs ļauj tam apsteigt konkurentus “BMW i3” un “VW e-Golf”. “Leaf” ir kļuvis arī jaudīgāks – tam ir 110 kW motors, kura sniegums aptuveni līdzinās divlitru iekšdedzes dzinējam. Tie ir 150 zirgspēki, kas tiek novadīti priekšējiem riteņiem, ļaujot 0-100 km/h paātrinājumu veikt 8 sekundēs. Tas ir jūtams progress dinamikā, salīdzinot ar 11,5 sekundēm pirmās paaudzes modelī.

“Leaf” lepojas ar ProPilot vadītāja asistentu, kas ietver sevī adaptīvo kruīzkontroli kopā ar aktīvo joslu asistentu un e-Pedal tehnoloģiju. Paneļa viduskonsolē pie pārnesumu pārslēgsviras novietotās e-Pedal pogas aktivizēšana rada iespēju braukt tikai ar vienu pedāli, kas apvieno akseleratora un bremzēšanas funkcijas, – to piespiežot, auto uzsāk gaitu un paātrinās, bet līdzko pedālis tiek atlaists, auto palēninās, bremzē un pat apstājas izmantojot reģeneratīvo bremzēšanu, pie tam - pat bremžu signāli darbojas. Sākumā tas ir ļoti nepierasti, bet pēc neilga laika šī sistēma iepatīkas, pie tam, šādā veidā “Leaf” ilgāk saglabā savu enerģijas resursu. ProPilot sistēma arī noturēs automobili savas braukšanas joslas centrā, pārredzēs "aklās" zonas, kā arī palielinās vai samazinās braukšanas ātrumu, vai pat pilnībā apstādinās automobili. Bet automātiskā ProPilot Park sistēma pati noparkos auto bez vadītāja piedalīšanās. Vadītājam atliek tikai spaidīt vienu pedāli un slinki grozīt stūri...

Nospiežot pedāli spēcīgāk, “Leaf” burtiski aizlido! Auto izsvarojums ar akumulatoriem grīdā un pilna griezes momenta pieejamība jau pedāļa nospiešanas brīdī sniedz iespēju izbaudīt tūlītēja lineārā paātrinājuma aizraujošo sajūtu. Protams, ar “gāzi grīdā” jābūt uzmanīgam, jo tā var ātri palikt ar tukšu bateriju, pirms tam vēl paspējot “atzīmēties” kādā no fotoradariem. Akumulatori ir novietoti elektromobiļa grīdā zem sēdekļiem, nodrošinot zemāku smaguma centru, tāpēc auto uz ceļa turas stabili gan taisnēs, gan pagriezienos, tas pat straujākos līkumos īpaši nesvārstās. "Leaf" nav sporta auto, taču nevienā brīdī tas nešķita pārāk lēnīgs vai nespēcīgs, un kopumā sagādā ne mazāku braukšanas prieku kā diezgan jaudīgs sportisks kompaktklases automobilis. Galvenā atšķirība ir klusums salonā. Ja neskaita klusu dūcienu, uzsākot gaitu, “Leaf” salonā pilsētas režīmos valda klusums. Ātrumam pieaugot, pretvēja šalkoņa kļūst dzirdama, taču tikai tāpēc, ka nedzird tik pierasto auto dzinēja skaņu. Braukšana klusumā šķiet drīzāk relaksēta, nekā sportiska. Taču, pēc 2020.gada šie vecie 20.gadsimta priekšstati drīz mainīsies. Sportisks auto būs kluss auto, ātrums un klusums kļūs par pietuvinātiem jēdzieniem!

Triju dienu testa brauciena beigās secināju, ka ar “Leaf” ir viegli sadzīvot, īpaši pilsētas apstākļos, tikai jābūt spējīgam mainīt dažus vecos braukšanas ieradumus. Auto ir ērts, ergonomisks un ietilpīgs, tam piemīt diezgan azartiska vadāmība un labas gaitas īpašības. Un tas izskatās pēc normāla, pat ļoti glīta automobiļa, uz ko meitenes atskatās. Pie straujās un klusās braukšanas ar elektrību ātri pierod, un jau drīz vien visi iekšdedzes dzinēja spēkrati šķiet nepatīkami skaļi un smirdoši pagātnes relikti…

Secinājumi

Daudzi Eiropas autoeksperti uzskata, ka jaunais otrās paaudzes “Nissan Leaf” ir šābrīža pats labākais plašam pircēju lokam pieejamais elektroauto un tieši šim modelim būs pa spēkam padarīt elektroauto par masu patēriņa produktu. Taču, ja vēlamies Latvijas apstākļos ikdienā lietot elektromobili, pats būtiskākais rādītājs ir attālums, ko iespējams nobraukt ar vienu uzlādi. Nākamais – uzlādes ātrums. Bet viss pārējais – tikai pēc tam…

Ar jaunā “Leaf” garantēto 378 km sniegumu vajadzētu pietikt gan ikdienas braucieniem no darba uz mājām, gan ne pārāk tālam brīvdienu izbraucienam, vismaz siltā laikā. Taču, tā ir tikai teorija… Pavasarī, kad gaisa temperatūra tikai nedaudz pārsniedza +10 grādu atzīmi, man neizdevās ieraudzīt instrumentu panelī vairāk par 239 km iespējamā nobraukuma pat pie 100% uzlādētas baterijas… Jaunais 50 kW lādētāju tīkls tad vēl nebija gatavs, bet pilna uzlāde no sadzīves elektrotīkla aizņem pārlieku ilgu laiku. Par laimi, nakts laikā man bija iespēja atstāt “Leaf” pieslēgtu lādēties pie “Norde” autosalona, un no rīta akumulators jau atkal bija pilns. Protams, ja tiekat pie kādas no 4600 ātrās uzlādes stacijām, kas izvietotas visā Eiropā, tad uzlādēsiet automobiļa akumulatoru no brīdinājuma līdz 80% tikai pusdienu pauzes garumā - 40 – 60 minūšu laikā. Izmantojot “Nissan” 7 kW uzlādes iekārtu, mājās no sadzīves eletrotīkla varat uzlādēt automobiļa akumulatoru no brīdinājuma līdz 100% apmēram septiņu ar pusi stundu laikā, kamēr baudāt naktsmieru.

Vasaras sākumā, “Gada auto 2019” pavasara testos jaunais “Leaf” iesākumā drosmīgi konkurēja ar visiem citiem pretendentiem, taču intensīvajā testa braucienu režīmā baterijas uzlādes līmenis strauji kritās, bet bāzes vietas tuvumā Siguldā nebija ātrās uzlādes punkta, tāpēc testu dienas otro daļu “Leaf” nācās izlaist... Jebkuram elektromobilim  nobraukums ir atkarīgs no braukšanas apstākļiem un braukšanas stila. Strauji paātrinoties un neieplānojot optimālu jaudas reģenerāciju bremzējot, potenciālais nobraukums būtiski samazinās. Spriežot pēc borta datora rādījumiem, akumulatora baterija tukšojas galīgi nelineāri, pavisam ne tā kā pierasti mainās degvielas līmenis bākā “tradicionālās orientācijas” automobiļos. Tad jau drīzāk šis akumulatora līmenis dilst kā viedtālrunī. Tiklīdz ieslēdzat klimata kontroli, paredzamais nobraukums var strauji kristies uzreiz par 30 km. Tāpēc pārvietošanās brīvība sajūtu līmenī ir ierobežota - nemitīgi jāpatur prātā maršruts un braukšanas stils, lai piepeši neattaptos ar tukšu bateriju vietā bez uzlādes iespējām. “Nissan” iesaka, ka “Leaf” brauks maksimāli efektīvi, ja vienlaikus izmantosiet "B" braukšanas režīmu (kas nodrošina agresīvāku reģeneratīvo bremzēšanu, kā rezultātā notiek akumulatora uzlāde) un "Eco" braukšanas režīmu, lai ierobežotu dzinēja jaudu un ekonomētu enerģiju.

Jaunais “Leaf” ir pat nedaudz lētāks nekā priekštecis, tā cena sākas no 35 900 EUR. Bet joprojām elektromobiļa cena ir augstāka un potenciālais nobraukums ar vienu uzlādi - nesalīdzināmi mazāks kā līdzvērtīgam “tradicionālas orientācijas” automobilim. Latvijā strauji būvē uzlādes punktu tīklu, taču tāpat būs jāpatur prātā - kaut vai daļēja uzlāde aizņems vairāk laika, nekā pilnas degvielas bākas uzpilde benzīntankā. Galu galā, par 35 900 eiro var nopirkt kādu citu labu labo transportlīdzekli… No otras puses, elektromobiļa iegādi varētu attaisnot šādi argumenti: ar eletroauto var braukt pa sabiedriskā transporta braukšanas joslu un "Rīgas satiksmes" apsaimniekotajās autostāvvietās to var novietot bez maksas (ja aprīkots ar īpašo elektroautomobiļu valsts reģistrācijas numura zīmi); elektromobiļiem netiek piemērots transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis, tiem ir samazināta uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likme; un elektrība taču joprojām ir lētāka par benzīnu un dīzeļdegvielu... 

“Nissan Leaf” plusi: labi izskatās, dinamiski brauc, lētas ekspluatācijas izmaksas; mīnusi: solītais teorētiskais nobraukums ar vienu uzlādi praksē ir grūti sasniedzams, kā rezultātā mobilitāte Latvijas apstākļos kļūst stipri ierobežota.

 
Visi komentāri
 
ezis71 11.augusts 2018 9:02
1 1 Atbildēt

Cik smuki ceļa putekļi guļ uz aizmugurējā stikla,viņa mūžs būs īss,izskats prasa upurus.

rudens68 11.augusts 2018 12:36
7 7 Atbildēt

Braukšana klusumā šķiet drīzāk relaksēta, nekā sportiska.

.

Pilnīgi meli . Testa brauciena laikā tieši( un tikai ) troksnis mani nepatīkami pārsteidza . Jo arī es iepriekš biju pārlasījies maksas skribentus ,kur apdziedāja elektro auto klusumu .

rudens68 11.augusts 2018 12:40
2 3 Atbildēt

Kā ar baterijas svaru ? Man domāt 40 kw panākts banāli palielinot akumulātora svaru . Nevis šie 40kw iedabūti iepriekšējā svara akumulātorā .Vai es kļudos ?

650 11.augusts 2018 13:02
4 8 Atbildēt

Visi citi auto liekas skaļi un Smird....

Tas, ka iekāpjot šajā 18tā gada mūsdienu suudā pats tas viņa salons “smird” pēc plastmasas un pēc lētuma, tas ir palicis nepamanīts.

kasinsh79 11.augusts 2018 13:23
3 0 Atbildēt

Man patīk Vien kategoriski neatzīstu taupīt uz sava komforta rēķina (klimats, sēdekļu apsilde, audio utt.), tāpēc visinteresantākā būs reālo lietotāju pieredze ikdienas ekspluatācijā, cik tad īsti km var ar uzlādi nobraukt utt. Pilsētai, viennozīmīgi, ļoti labs risinājums. Kad mana sieva nebraukāja garākus gabalus ārpus Rīgas uz mācībām, rēķināju, ka ikmēnesi 2.auto ģimenē nobrauca 1000km. Nedēļā - ap 250km tātad. Ja tikai 1-2 uzlādes pa nakti - tad tā ir burtiski fantastika, ko ierobežo pagaidām tikai un vienīgi augstā iegādes cena.

Arī, piemēram, rudens68 raksta reālās izjūtas - auto NAV kluss. Tas ir reāls fail, manuprāt.

didzisk 13.augusts 2018 13:47
5 0 Atbildēt

Dzīvoju Norvēģijā, te elektriskie ir uz katra stūra, arī pie vecā Leaf atbaidošā izskata visi ir pieraduši.

Par jauno Leaf atbildēt nevaru, bet ar gandrīz jaunu veco (2016 gada 30kWh versija) braucām ziemā uz koncertu blakus pilsētā (45 km) vissliktākajā režīmā, ko var iedomāties. No mājas pa sniegu, tad pa šoseju uz 120, pēc tam pa pilsētu un sniegu. Pēc koncerta ar pavisam atdzisušu mašīnu (un akumulatoru) atkal to pašu ceļu atpakaļ. Pēdējos 30 km šķita, ka atlikušās distances prognoze krīt par 2,5 km uz katru nobraukto kilometru. Braucu uz 100, vēlāk arī uz 80. Pie mājas rādīja vairs tikai 11 km un sarkanas brīdinājuma lampiņas.

Tā ka ar šo auto nekur tālāk kā 90 km ziemā netaisos plānot bez lādēšanas. Kaimiņš gan ieteica, ka ja brauc zem 80 un vēl atrod kādu smago, kam iesēsties pakaļā, var aizvilkt arī stipri tālāk.

Pret komfortu man nekādu lielu pretenziju nav - ādas sēdekļi ir ērti un plastmasa arī kvalitatīva, bet tādas ekstras, kas man ar 17 gadus vecu Mersi bija pierastas (lietus sensors, stūres regulēšana garenvirzienā un vēl čupa) nav pieejamas. Skaņas izolācija sliktāka - dzird kā ūdens šļakst pret riteņu arkām. Toties ļoti labas LED gaismas.

Lādēt no parastā kontakta (10A) nav droši un nav ātri, mums mājā iekārtoti atsevišķi drošinātāji un uzlādes kaste, kas dod 32A. Tad var diezgan daudz paspēt uzlādēt pat ja tavā rīcībā ir tikai pāris stundas.

kasinsh79 13.augusts 2018 16:53
4 0 Atbildēt

Labākais lasītais apraksts Leaf ever

Kanibaals 11.augusts 2018 14:02
2 12 Atbildēt

>solītais teorētiskais nobraukums ar vienu uzlādi praksē ir grūti sasniedzams, kā rezultātā mobilitāte Latvijas apstākļos kļūst stipri ierobežota.

Kas tas par fufeli? Kopš tagad ir darbojošs uzlādes tīkls tas vairs nav arguments. 80% uzlāde 20min ir pilnīgi pietiekoši lai turpinātu ceļu un arī akumulatoram labāk.

Bet vispār labi ka elektromobiļus pasniedz kā kaut ko eksotisku, mazāk pirks vairāk uzlādes vietas būs brīvas un ilgāk atbalsts elektromobiļiem. Tas tāpat kā ar LPG iekārtām, labi ka uzskata ka raus kauk motoru vismaz nav tik populāri un cena turās lejā.

GB12 11.augusts 2018 14:05
1 0 Atbildēt

Tā varētu būt. Es kaut kur dzirdēju, ka Norvēģijā elektroauto bonusi pamazām tiekot atcelti, jo to auto ir tik daudz...

didzisk 13.augusts 2018 13:55
5 0 Atbildēt

Jā, agrāk bija visur bezmaksas parkošana, tagad tikai atsevišķas pašvaldības to vairs piedāvā savās stāvvietās, citur pilna cena. Drīz gan ieviesīs 50% cenu visiem elektriskajiem visās stāvvietās.

Agrāk sabiedriskā joslas bija atļautas, tagad pie Oslo mašīnā sastrēgumstundās jābūt vēl arī pasažierim.

Bet pārējais viss vēl ir spēkā. Maksas ceļi bez maksas, auto pārdod bez ievedmuitas/nodokļiem un PVN, gada nodoklis zem 20%. Parastie auto ir baigi dārgi, tāpēc elektriskie sanāk lētāki par parastajiem.

650 11.augusts 2018 16:07
0 2 Atbildēt

Man Jums ir Laba Ziņa.Tikko izkāpu no hibrīdiskā shr-a pa 25k.Vo tas smirdēja vel vairāk. Ar manīm bij 2pers. tipa Pasažieres, viņas izteicās necenzēti, nedrīkstu te citēt..

ezis71 11.augusts 2018 22:15
1 0 Atbildēt

Kurš Latvijā šādu auto var nopirkt,es nevaru, it kā skaitos vidusslānis bet varbūt neesmu vidusslānis,alga 1000 EUR, varbūt esmu pie nabagiem.Bagāts cilvēks noteikti šo mēslu nepirks,ņems teslu jeb otrās paaudzes Opel Ampera ko nabaga latviešiem nemaz nepiedāvā.

650 11.augusts 2018 22:49
0 0 Atbildēt

Tavā rajonā taču ir Labs transportlīdzekļu veikals, saucās Strazdugrava.Es tur esu pircis, rekomendēju, tur tev mēslu neiesmērēs.

ezis71 12.augusts 2018 11:55
2 0 Atbildēt

Esmu tur iegādājies Peugeot velosipēdu.

Kanibaals 12.augusts 2018 11:09
3 2 Atbildēt

>taču tāpat būs jāpatur prātā - kaut vai daļēja uzlāde aizņems vairāk laika, nekā pilnas degvielas bākas uzpilde benzīntankā.

Arī muļķības. Ja ir elektroauto un vieta kur lādēt tad tāda lieta kā DUS vispār ir reti nepieciešama. Jāmaina ir domāšana. Ieradumam liels spēks un cilvēks tajā ierauts nespēj iztēloties ka var iztikt arī bez tā. Tas ir kā smēķētājs atmetot smēķēšanu nespēj iztēloties ko darīs tā vietā.

viencexperc 12.augusts 2018 11:18
3 0 Atbildēt

Vienmēr elektroauto apskatos līfu liek kā kompromisu, kas nevar atļauties normālu, bet negrib zoe, vai tā līdzīgumus.

Pie normāliem, tautas elektroauto pieskaitāmi - ampēra/bolt ev vai tesla 3.

Vēl var pagaidīt, ko jaunu franči sataisīs no opeļa.

Tagad viņiem rokās ir ampera, ko ražoja ševraļots.

Conqueror 12.augusts 2018 12:02
0 0 Atbildēt

Pie katra veikala vajag uzlādes punktus tad pirks šitos

kasinsh79 13.augusts 2018 13:35
3 0 Atbildēt

Tik traki jau nemaz nav, vai tad savu viedtālruni arī lādē katrā ofisā vai vietā, kur rozete?

Kanibaals 13.augusts 2018 14:42
0 0 Atbildēt

Ja par to būs jāmaksā tad nelādēs viss. Alfā un vēl kur jau bankrotēja tās uzlādes stacijas.

rudens68 12.augusts 2018 19:57
0 0 Atbildēt

Kanādas provincē Ontario atcēla dotācijas el auto un plug in hibrīdiem

kasinsh79 13.augusts 2018 13:38
0 0 Atbildēt

Pilnīgi neviļus pēdējā laikā esmu pamanījis visai daudz elektroauto uzlādes vietu. Tad Juglā pie bērnu rotaļu centra, tad vienā DUS Liepājas šosejā u.c. Ilgāku laiku jau manīts pie MOLS, oficiāla uzlādes vieta - pie CSDD utt. Tas ļauj domāt, ka force majoure situācijām nemaz tik liels risks vairs drīz nepastāvēs. Lai arī, kāds var būt risks palikt ar tukšu bateriju auto, kas spēj nobraukt uz akumulatora ap 200km?

Kanibaals 13.augusts 2018 14:41
2 0 Atbildēt

Kā pareizi teica Timrots, ko darīt ja beidzas benzīns? Nu tad tu esi Lohs...

Un pat ja paliek uz ceļa vilkt to trosē nav aizliegts.

NeLeafs 13.augusts 2018 15:00
7 0 Atbildēt

Paņēmu Test drive ziņkārības dzīts. Nu... Man šofera pozīcija bija neērta un pārāk augsta (krēsls bija zemākajā pozīcijā). Stūre atdūrās pret kājām un to griežot rokas sitās pret celi. Atpakaļskata spogulis apgrūtināja redzamību. Klusums ir pārspilēta lieta. Benzīna auto tas ir līdzvērtīgs, protams, arī skatoties kādas klases, bet, ja tāda pat cenā ap 40k EUR, tad būs kluss un varēs tik motora "runāšanos" uzgāzējot dzirdēt, kas nav absolūti nekāds traucēklis. Rauj labi, tāpat kā benzīna auto tādā cenā. Vadāmība garlaicīga un nekādu aizrautību neradīja. Aizmugures sēdeklis neērts. Panelis šķita lēts un bezgaumīgs. Šitie komentāri par ieraduma spēku sāk besīt ārā. Kas ir labāk ērti iebraukt tankā 5min ieliet degvielu un doties tālāk vai nervozi domāt maršutu ap uzlādes punktiem? Ja braucu garu gabalu, ieleju Rīgā degvielu ar nelielu rezervi plānotajam maršutam un aizmirstu par uzpildi. Principā auto cilvēkiem, kam naudas ir vairāk kā saprašanas un gribas pazīmēties, jo tas tagad ir trendīgi, ja Tev ir EV un esi pamuļķis, ja tādu negribi. Par šo naudu ir ietilpīgāki, jaudīgāki un aizraujošāki auto.

650 14.augusts 2018 1:24
3 0 Atbildēt

Izcils apraksts.. Dzelzsgabals bezpersoniskai pakaļas pārvietošanai.Mērķis te skaidrs- viss ir tāpat, kā ar fiksajiem kredītiem.Atņemt cilvēkam emocijas un padarīt par atkarīgu pusrobotu.Lai visi būtu vienādi, un pēc tam lai kādā brīdī visus viņus korī var apjāt gan ar uzlādes cenu, gan ar pašu to "izdevīguma" ideju. Interesanti, ka LV filozofiem un demagogiem nav ienākusi prātā situācija, kad piebraucot pie tā "20min ātrā" lādētāja, tur kādi 5-6 tādi pat papuasi jau stāv dusmīgā rindā.Kā arī, derētu dziļāk pafilozofēt par "šobrīd izdevīgo" sabiedriskā transporta joslu teorētisko caurlaides spēju utttt.

rudens68 14.augusts 2018 22:04
0 0 Atbildēt

650

Lai visi būtu vienādi, un pēc tam lai kādā brīdī visus viņus korī var apjāt gan ar uzlādes cenu, gan ar pašu to "izdevīguma" ideju. Interesanti, ka LV filozofiem un demagogiem nav ienākusi prātā situācija, kad piebraucot pie tā "20min ātrā" lādētāja, tur kādi 5-6 tādi pat papuasi jau stāv dusmīgā rindā.

.

tas laika jautājums un bonusi beigsies , Un tas notiks ātri struji ,pēkšņi . Man pazītamam ir leafs . Pagaidām vienmēr ātrās uzpildes stacijās visbiežak viņš ir vienīgais . Nu nezinu cik vēl tādi jānopērk un kirdik .

rudens68 14.augusts 2018 22:06
0 0 Atbildēt

didzisk

Bet pārējais viss vēl ir spēkā. Maksas ceļi bez maksas, auto pārdod bez ievedmuitas/nodokļiem un PVN, gada nodoklis zem 20%.

.

Cik ievedmuita sastāda no auto vērtības ,50 % būs ?

650 15.augusts 2018 0:00
0 0 Atbildēt

Jā , šis viss ir spēle uz cilvēku zemiskākajiem instinktiem.Izdot summu nevis par to, kas dikti ļļooti patīk un uzrunā, bet gan izmahinēt sev kādas priekšrocības, kuru nebūs citiem.Ne tā, ka vnk godprātīgi samaksāt nodevas par tām savām kaut kādām ērtībām.Protams, ka arī kosmiskā elektrotīkla izveide ir jo gards kumoss.Līdzīgi kā digitālā tv.

rudens68, starp citu,nezinu kā ir norgē,bet mums eu ievedmuita trešo valstu mašīnām ir 10%.Nopērc piem kkur Mongolijā auto par 1štuku kopā ar atvešanas izmaksu, un tad šeit par to samaksā 1sotaku ievedmuitu un vēl 231,- pvn.Resp.,tas hlams mums tad reāli nostātos par brangiem 33,1% dāgāks, un tas ir vēl neieskaitot cssdd maksājumus.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti