Suecas kanālā neizdodas no sēkļa nocelt milzīgo konteinerkuģi 16

 
Nozare.lv | 25.marts 2021 12:08

Ēģiptē Suecas kanālā ceturtdien atsākti centieni, lai no sēkļa noceltu vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.

Operācijā iesaistīti pieci velkoņi.

Šobrīd ir grūti prognozēt, cik ilgi šī operācija būs jāturpina, sacīja kuģa pārvietošanas centienos iesaistītā Nīderlandes uzņēmuma "Boskalis" vadītājs Peters Berdovskis.

"Mēs nevaram izslēgt, ka tas atkarībā no apstākļiem varētu ilgt vairākas nedēļas," Nīderlandes televīzijas programmai "Nieuwsuur" sacīja Berdovskis.

Kuģa gali iestrēguši kanāla krastos, viņš sacīja.

"Tas līdzinās milzīgam krastā izmestam valim. Tas smiltīm ir milzīgs svars. Mums var nākties kombinēt svara samazināšanu, pārvietojot no kuģa konteinerus, naftu un ūdeni, velkoņu iesaisti un bagarēšanu," skaidroja Berdovskis.

Bagarētāji strādā pie tā, lai līdzās kuģim pārvietotu smiltis un dubļus, paralēli tam velkoņi cenšas kuģi izkustināt, sacīja "Ever Given" tehniskās vadības uzņēmums "Bernhard Schulte Shipmanagement".

Jūras transporta uzņēmums GAC informējis klientus, ka centieni izkustināt kuģi turpinās, tomēr vēja un kuģa milzīgo izmēru dēļ operācija ir apgrūtināta.

Ja situāciju neizdosies atrisināt tuvāko 24 līdz 48 stundu laikā, transporta uzņēmumiem var nākties pārplānot savu kuģu maršrutus un izvēlēties ceļu apkārta Āfrikai, kā rezultātā kuģi ceļā pavadīs aptuveni par nedēļu vairāk laika, norāda eksperti.

Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" sagriezies sāniski un iestrēdzis, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Kuģis bija ceļā uz Nīderlandes ostu Roterdamu.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.

Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.

 
16 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ivars 26.marts 2021 2:12
4 0 Atbildēt

Nesaskaitīšu cik reizes ar līdzīga izmēra kuģi esmu braucis caur Suecas kanālu tautā sauktu par Marlboro kanālu. Vienmēr kādas problēmas ar tā dziļumu, platumu, vēju utt. Praktiski pie situācijas vainīga kanāla pārvalde, kura no kuģiem iekasēto nobāž kaut kur, bet tā uzlabošanā gandrīz nekas nav darīts. Šo to jau mēģināja 5-6 gadus atpakaļ un pat atvēra vienlaicīgu divvirzienu kustību, bet izskatās ka darbs izdarīts ne līdz galam.

imzz 25.marts 2021 13:28
3 0 Atbildēt

un iedomājies, ka tev vēl būtu jāmaksā par pārbrauktuves šķērsošanu..

Kanibaals 25.marts 2021 22:30
2 1 Atbildēt

Ir risinājums, jāuzmet tur atombumba, būs kanāls platāks.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 6

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti