Suecas kanālā neizdodas no sēkļa nocelt milzīgo konteinerkuģi 16

 
Nozare.lv | 25.marts 2021 12:08

Ēģiptē Suecas kanālā ceturtdien atsākti centieni, lai no sēkļa noceltu vienu no pasaules lielākajiem konteinerkuģiem "Ever Given", kas pilnībā nobloķējis kustību globālajai ekonomikai vitāli svarīgajā transporta artērijā.

Operācijā iesaistīti pieci velkoņi.

Šobrīd ir grūti prognozēt, cik ilgi šī operācija būs jāturpina, sacīja kuģa pārvietošanas centienos iesaistītā Nīderlandes uzņēmuma "Boskalis" vadītājs Peters Berdovskis.

"Mēs nevaram izslēgt, ka tas atkarībā no apstākļiem varētu ilgt vairākas nedēļas," Nīderlandes televīzijas programmai "Nieuwsuur" sacīja Berdovskis.

Kuģa gali iestrēguši kanāla krastos, viņš sacīja.

"Tas līdzinās milzīgam krastā izmestam valim. Tas smiltīm ir milzīgs svars. Mums var nākties kombinēt svara samazināšanu, pārvietojot no kuģa konteinerus, naftu un ūdeni, velkoņu iesaisti un bagarēšanu," skaidroja Berdovskis.

Bagarētāji strādā pie tā, lai līdzās kuģim pārvietotu smiltis un dubļus, paralēli tam velkoņi cenšas kuģi izkustināt, sacīja "Ever Given" tehniskās vadības uzņēmums "Bernhard Schulte Shipmanagement".

Jūras transporta uzņēmums GAC informējis klientus, ka centieni izkustināt kuģi turpinās, tomēr vēja un kuģa milzīgo izmēru dēļ operācija ir apgrūtināta.

Ja situāciju neizdosies atrisināt tuvāko 24 līdz 48 stundu laikā, transporta uzņēmumiem var nākties pārplānot savu kuģu maršrutus un izvēlēties ceļu apkārta Āfrikai, kā rezultātā kuģi ceļā pavadīs aptuveni par nedēļu vairāk laika, norāda eksperti.

Zem Panamas karoga kuģojošais 400 metrus garais un 59 metrus platais kuģis "Ever Given" sagriezies sāniski un iestrēdzis, pilnībā apturot kuģošanu Suecas kanālā.

Kuģis bija ceļā uz Nīderlandes ostu Roterdamu.

Pirms vairāk nekā 150 gadiem izraktais Suecas kanāls ir viens no svarīgākajiem pasaules tirdzniecības ceļiem.

Pagājušajā gadā pa kanālu izbrauca teju 19 000 kuģu, pārvadājot vairāk nekā vienu miljardu tonnu kravas.

 
Visi komentāri
 
imzz 25.marts 2021 12:32
1 1 Atbildēt

Jādomā, ka daudzi loģistikas speciālisti no firmām, kuru kuģi vēl nav iebraukuši Vidus un Sarkanajā jūrās lauza galvu, vai labāk kuģus nelaist apkārt Āfrikai, jo Suecas kanāla šķērsošanas maksa lielam kuģim var būt virs 500 000 $ un tagad vēl jāņem vērā aizkavēšanās.

zz-top 25.marts 2021 12:41
1 0 Atbildēt

es arī vakar Rīgā pa Ezera ielu gribēju uz Vecāķiem aizbraukt, bet vilciena aste uz pārbrauktuves - stāvēju un domāju, gaidīt vai griezties atpakaļ uz Sarkandaugavu, beigās lielākā daļa, ieskaitot mani, izvēlējās otro variantu

imzz 25.marts 2021 13:28
3 0 Atbildēt

un iedomājies, ka tev vēl būtu jāmaksā par pārbrauktuves šķērsošanu..

fgr 26.marts 2021 10:40
0 0 Atbildēt

uzlikt uz tām mūsu noslogotākajām pārbrauktuvēm tos atpakaļskaitošos hronometrus kā ceļiniekiem pie remonta posma laikam ir kkas super miljondārgs un advancēts.. vot varēja uz nāk. vēlēšanām kāds pateikt ka uzliks tos pulksteņus nevis brauks uz indiju kravas meklēt, tad būtu favorīts daudziem

Fix 25.marts 2021 13:13
1 2 Atbildēt

Vai kanaala operatori nav liidzvainiigi, ka atljauj satiksmi pa kanaalu speeciigaa saanveejaa!!! Apdroshinaataajiem dereetu no vinjiem iekaseet naudinju par kugju diikstaavi, jo zaudeejumi ir katastrofaali.

Vernons 25.marts 2021 13:46
0 1 Atbildēt

224000 tonnas krava ir uz kuģa! Ekskavātori jau rok krastu, kur ietriecās kuģis!

Kanibaals 25.marts 2021 22:30
2 1 Atbildēt

Ir risinājums, jāuzmet tur atombumba, būs kanāls platāks.

viencexperc 26.marts 2021 2:08
1 0 Atbildēt

pietiks blakus, lai ar trieciena vilni iestumj atpakaļ.

Kā saka rīdzinieki - "mirnij atom" ( miera atoms)

Kanibaals 26.marts 2021 23:57
0 0 Atbildēt

Ves mir rugajot matom nash soveckij mirnij atom.

Vernons 28.marts 2021 20:46
0 0 Atbildēt

Tu runā kā PSRS Ārlietu minisrts Gromiko! Turcija draudēja slēgt Bosforu. Gromiko atbildēja Taviem vārdiem, uzmtīsim "bumbu"!

Tagad Erdogāna plānā izrakt paralēlu kanālu!

Ivars 26.marts 2021 2:12
4 0 Atbildēt

Nesaskaitīšu cik reizes ar līdzīga izmēra kuģi esmu braucis caur Suecas kanālu tautā sauktu par Marlboro kanālu. Vienmēr kādas problēmas ar tā dziļumu, platumu, vēju utt. Praktiski pie situācijas vainīga kanāla pārvalde, kura no kuģiem iekasēto nobāž kaut kur, bet tā uzlabošanā gandrīz nekas nav darīts. Šo to jau mēģināja 5-6 gadus atpakaļ un pat atvēra vienlaicīgu divvirzienu kustību, bet izskatās ka darbs izdarīts ne līdz galam.

krix 27.marts 2021 5:19
0 0 Atbildēt

Ja Suecas kanāla maksa ir viens no galvenajiem valūtas avotiem Ēģiptes budžetā, tad nav jābrīnās kāpēc paša kanāla uzturēšanā tiek ieguldīts 0,štrunts no iekasētās maksas. Naf drošību, visu laiku taču viss ir kaut kā noticis.

imzz 26.marts 2021 14:13
0 0 Atbildēt
WALA 26.marts 2021 15:57
0 0 Atbildēt

Laikam lētāk būtu tiešām jamo "uzspert gaisā" un saņemt adprošināšanas atlīdzību ...

Krotow 27.marts 2021 0:55
0 0 Atbildēt

Tad vēl papildus nāksies tīrīt kanālu un apkārtni no atlūzām un mēsliem.

Andrejs 27.marts 2021 12:38
0 0 Atbildēt

Ever Given

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti