Prognoze: naftinieku gals jau 2030.gadā - zaļā enerģija uzvarēs, naftu nevajadzēs 48

 

Foto: Pexels.com

24.jūnijs 2024 9:07

Pasaulē līdz 2030.gadam, visticamāk, izveidosies būtisks naftas pārpalikums, ņemot vērā ieguves apjoma kāpumu un pieprasījuma samazināšanos, ko veicina pāreja uz videi draudzīgu energoresursu izmantošanu, trešdien paziņoja Starptautiskā Enerģētikas aģentūra.

 
Visi komentāri
 
Nja 24.jūnijs 2024 9:44
3 0 Atbildēt

Būtu nolaiduši cenu.

Ak vai 24.jūnijs 2024 9:45
14 3 Atbildēt

Ak vai bús jau bús zaļais kājminamais autobus

Leo 26.jūnijs 2024 10:50
1 0 Atbildēt

Agrāk arī automašīnas srī tērēja 2x vairāk degvielas ka tagad. Tas pats notiek ar lielajām tehnikas vienībām. Un te ir runa ari par apkurēm  Kaut kada daļa noteikti pāries uz elektrisko auto parku arī vilcēji, kuri brauc vietējā satiksmē, kā arī autobusi, kuriem pietiek ar vienu uzlādi un uzladi var veikt nakts laikā, kad elektrība ir lētāka  Statistika ir statistika, prognozes protams var stšķirties, bet tendences ir  norādošas, ka tā visdrīzāk būs.

B 24.jūnijs 2024 10:11
7 3 Atbildēt

6 gados baterijas uzlādēšanas ātrumu dabūt tuvu degvielas uzpildes ātrumam, reāli nobraucamos attalumus dabūt tuvu ar iekšdedzes dzinēju sasniedzamos, samazināt bateriju svaru, un dabūt izmaksas, līdz ar to arī cenas, zem iekšdedzes dzinēja darbinātiem analogiem. Nereāli. Auto ražotāji plāno grūzt naudu iekšdedzes dzinēju izstrādē. Un arī atsakās no plāniem pilnībā pāriet uz elektro mobīļu ražošanu. Jā, nedaudz samazināsies pieprasījums pēc naftas, bet līdz jūtamam efektam vēl ļoti tālu.

Nja 24.jūnijs 2024 12:23
3 2 Atbildēt

To jau pat īsti nevajag. Tie kam ir privātmāja un vajag divus auto, absolūti neredzu kāpēc lai ar 300-400km range nepietiktu.

Kas attiecas uz to milzu naudu par iekšdedzes dzinējiem, tam nav sakars ar to ka Elektro nav nākotne. Neviens negrib būt pirmais kurš atsakās un zaudē klientus. Tāpēc turpina izstrādāt, lai noturētu tos kas grib iekšdedzes dzinēju. Tikai un vienīgi naudas dēļ. Šeit nekad nav runa bijusi par zaļo kursu. Arī tie kas izvēlas elektro auto, vairāk to dara zemo izmaksu dēļ, ar saules paneļiem centi uz 100km.

0pis 24.jūnijs 2024 15:31
5 1 Atbildēt

Iekšdedzes dzinēju lielākās inovācijas šobrīd ir "kā VĒL lētāk uztaisīt dzinēju kas noiet garantijas periodu" 😄

Nja 24.jūnijs 2024 16:14
5 0 Atbildēt

Stingrākas prasības attiecība uz izmešiem. Tāpēc bezgalīgi nevar turpināt ražot vienu un to pašu motoru. Bet nu kāpēc motoru netur tik ilgi kā agrāk? Salīdzini apkopju intervālus pirms 20 gadiem un tagad.

felix65 25.jūnijs 2024 7:05
3 0 Atbildēt

Tas ir izmisuma solis. Tagad tiks sarunāts daudz muļķību cerībā ka tomēr izdosies lohiem uzspiest šo estrupceļa tehnoloģiju.

Latvietis 24.jūnijs 2024 10:24
4 1 Atbildēt

Kādas muļķības! Mazliet mazāks pieprasījums nozīmēs, ka naftas bizness turpināsies vēl ilgi, gadu gadiem un gan jau arī cena tikai pieaugs!

Uggga 24.jūnijs 2024 10:38
5 1 Atbildēt

Vēl ne tik senā pagātnē klārēja, ka nafta drīz beigšoties..

0pis 24.jūnijs 2024 11:09
9 0 Atbildēt

Tie bija krievi, pirms tika pie rietumnieku tehnoloģijām un pumpēšanas iekārtām.

Asaris 25.jūnijs 2024 8:02
1 0 Atbildēt

Beigsies jau jebkurā gadījumā, tijai ne tik drīz

imzz 24.jūnijs 2024 11:54
23 2 Atbildēt

Interesanti, kādā sakarībā veidosies liels pārpalikums: vai tikai tāpēc, ka "komunisms ir Briseles vara plus visu auto elektrifikācija ? "

Dīzeļģeneratorus vajadzēs vēl vairāk kā agrāk; smagie kravas auto, lauksaimniecības tehnika, vilcieni, aviācija, militārā tehnika tāpat izmantos degvielu arī 2030. gadā garantēti. Un kuģu dīzeļi ? Neticu, ka līdz 2030. gadam ieviesīs buru kuģu floti visas pasaules tirdzniecības pārvadājumiem.

Nja 24.jūnijs 2024 12:24
5 1 Atbildēt

Lielie kuģi nebrauc uz dīzeli. Mazuts pa taisno.

imzz 24.jūnijs 2024 12:44
8 0 Atbildēt

Kurš tāpat ir naftas produkts. Bez tam kuģniecībā starptautiskā valoda ir angļu, un tajā nav vārda mazuts. Ir marine diesel oil. Resp. mazuts ir dīzeļdegvielas apakšgrupa.

Nja 24.jūnijs 2024 15:03
3 0 Atbildēt

Mazāk pārstrādāt vajag, tur tā sāls. Un Tallink diezgan raiti pāriet uz LNG, cik Tu raiti to var pasūtot jaunus kuģus.

mnde 25.jūnijs 2024 13:10
3 0 Atbildēt

Kā tikt pie milzīga apjoma ikdienā lietojamo lietu, kuras saražo no naftas?

Plastmasas, šķīdinātāji, krāsas, lakas, smērvielas, kosmētika, apģērbs utt. utjpr., ja nepārstrādā to naftu?

Un beigās tāpat sanāk tas asfalts vai mazuts, kur to likt?

Experts 24.jūnijs 2024 12:54
5 1 Atbildēt

Nu nav iespējams pāriet pilnībā uz elektromašīnām. Tie kas dzīvo privātmājās varbūt.

Bet tie, kas dzīvo dzīvokļos uz elektro auto nepāries.

anonimikis 24.jūnijs 2024 15:12
1 2 Atbildēt

Pāries, pāries. Ne uz auto, bet vieglākiem braucamiem, bet elektro gan 😀

0pis 24.jūnijs 2024 15:34
3 2 Atbildēt

Vispirms tiem trušu būriem par 150-250 štukām vajag pilnvērtīgas stāvvietas ar vietu katram dzīvoklim, pēc tam var funktierēt par lādēšanu.

Tagad tie saliek pilnas ieliņas ap māju, tas izbesī visus apkārtnes iedzīvotājus, tie raksta petīciju un panāk (X) uzstādīšanu un tad visa tā šaika sāk izkaisīties pa lielāka rādiusa apkaimi.

Meistars 24.jūnijs 2024 12:58
3 0 Atbildēt

Jo vairāk izmantos elektrību, jo dārgāk visiem būs jāmaksā par elektrību.

Nja 24.jūnijs 2024 17:33
3 2 Atbildēt

Nu šis diezgan nosacīti. Lādēt var vakaros, kad pieprasījums mazs. Teorētiski tad stacijas strādātu visu diennakti ar daudz maz līdzīgu jaudu un mazāk vajadzētu balansēt un slēgāties. Bet elektro auto, privātmāja un saules paneli. Way to go. Ja vēl akumulatorus uzliek. Mazs ko tāds Tev ietekmes cenai.

darklight 24.jūnijs 2024 14:08
4 1 Atbildēt

Redz cik laba ziņa! Pēc sešiem gadiem bendžu liesim par daždesmit centiem litrā! Jāiet ieķert kādu sešlitrīgu amerikāni, kamēr var dabūt 😎

Muļķības 24.jūnijs 2024 15:44
5 2 Atbildēt

Visa pašreizējā pasaules ekonomika balstās uz naftu un tās produktiem, jeb naftas ekonomika. Turklāt slapjie sapņi par elektroauto jau lēnām sāk izplēnēt.

ZZZZ 24.jūnijs 2024 16:07
3 0 Atbildēt

Muļķības visapkārt 🙈

gunbox 24.jūnijs 2024 17:56
6 2 Atbildēt

Tas notiks tikai tajā brīdī, ja izdomās bateriju, kura nav izmetama pēc 6 gadiem vai auto ražotājs nodrošinās visu auto dzīvi ar bezmaksas baterijas maiņu. Šobrīd elektroauto ir izsviesta nauda zemē. Pēc 6 gadiem 10k€ jāiegulda jaunā aķī. Kurš vispār 100k nobraukušu pirks, ja paredzama drīzumā maiņa?

Latvietis 24.jūnijs 2024 18:54
1 1 Atbildēt

Vidējās klases iedzīvotāji nevarēs atļauties benzīnu nopirkt! Kaut 20e litrā, mani v8 turpinās braukt un man pie pakaļas.  Lupatlašu problēmas.

jazzman 24.jūnijs 2024 20:44
2 1 Atbildēt

Tam var noticēt tikai sevišķi nozombēti un vientiesīgi pastali.

wons 24.jūnijs 2024 22:58
1 1 Atbildēt

Dvieļugalvas varēs no RR, pārsēsties uz kamieļiem, bet ja nopietni arī tur jau izskata, nopietnus ūdeņraža ražošanas projektus un nedomā iepalikt. Jā, nafta jau tāpat kādreiz beigtos.

Chils 25.jūnijs 2024 1:13
2 0 Atbildēt

Karoč, 40 g apakaļās, pa tv drsa,ka nafta driz beigsies! Ko darīt? A?

NuNu 25.jūnijs 2024 1:18
2 0 Atbildēt

Kas šitos murgus izdomā un izplata?

Un par cik?

650 25.jūnijs 2024 1:57
4 0 Atbildēt

Šo dien katris pusotrais kroplis mēģina izveidot kaut kādu assiciciāciju,orgānizāciju vai (vismaz) aģenTūru. Veselības, zaļbarības,klimaksa- dajebko, lai tikai iegūtu iespēju kaut kadīgi "pārvaldīt" tos lohus/pārējos.Starptpautiskā Enerģētikas aģentūra- kas diez tas tāds vispābā pa suudu ira? Ko īsti viņi aģentē? Kas tur direktors vai Loceklis? Kurš to pilnvaroja? Tuksneša šeihs laikam piemēzīs/bikses, kad šhito te rītdien uz pohām izlassīs ;p

Pļurkt 25.jūnijs 2024 7:54
3 1 Atbildēt

Jēziņ, kas par aunapierēm!!!

Jo vairāk patērēs elektrību, jo vairāk TESi tērēs naftas produktus un OGLES!!!

WALA 25.jūnijs 2024 9:30
3 0 Atbildēt

Par šo gan ir grūti nesmieties. Nez kā viņi to iedomājas, ka pasaules ekonomika izdomās pēkšņi noraut "roceni" un neko neražot, jeb kāds jau atkal kaut kādu mega-krīzi vai Covid-3,1415926 ir ieplānojis

Tie enerģētikas klauni ir paskatījušies drusku uz to kas notiek ja karš vai terorisms pievērš pastiprinātu uzmanību elektroenerģijas apgādes tīklam un objektiem ...

Ops 25.jūnijs 2024 10:03
3 0 Atbildēt

Blēņas. LA.lv stumj lētu sensāciju ar kliedzošu virsrakstu, iauto rauj pakaļ. Te ir tas gabals kur cita starpā rakstīts ka globālais pieprasījums pēc naftas līdz 2030. g. pieaugs uz t.s. jaunattīstības valstu rēķina. Naftas un naftas produktu pārpalikums nav nekas jauns, tāds bija gan 1991. gan Covid laikā.

www.iea.org/news/slowing-...us-this-decade

mnde 25.jūnijs 2024 12:09
3 1 Atbildēt

Interesanti - cik "maza" ir tā eko pēda ražojot kumulatorus un cik "neliels" ir pieprasījuma pieaugums vara ieguvei, lai saražotu to elektroutopiju.

Un pats galvenais jautājums - kā iegūt to elektrību, 100% ekolŌģiski un maksimāli tuvu patērētājam (pārvadē ir gana lieli zudumi).

Un pats jautrākais - kā ekolŌģiski utilizēt vēja ģeneratoru spārnus un mastus? Saules paneļus? Automašīnu un cita veida jaunos Litija vai kāviņturvēl akumulatorus? Pagaidām ir tikai smieklīgas mazmanufaktūras, kas faktiski ir lielas laboratorijas! Solījumi kat kaut kad "tūliņ" nu būs tā pārstrāde tik pat industriālos apjo,os, kā ražo saules un vēja enerģijas ražošanas rīkus un elektrības uzglabāšanas pariktes, neiztur kritiku...

topinamburs 26.jūnijs 2024 9:16
2 3 Atbildēt

Paskaties plašāk - pārstrāde nav problēma, tā ir izaicinājums. 

Siltumnīcefekta gāzes atmosfērā - tā ir problēma!

mnde 26.jūnijs 2024 9:36
2 1 Atbildēt

Mani mazliet uzjautrina, ka faktiskie globālo temperatūras mērījumu dati ir par pēdējiem max 100 gadiem. Un arī tad - daudzās vietās nav tik ilgi mērītas temperatūras.

Izteikumi par senākiem temperatūras un CO2 datiem ir visai empīriski pieņēmumi, nevis fakti.

Arheoloģija un dažādu nogulumu pētījumi liecina par visai lielām temperatūru svārstībām pēdējo 100-250 tūkstošu gadu laikā, nemaz nerunājot par pārējo 4-5 miljardu gadu posmu.

Gāzu sastāvs atmosfērā ir būtiski mainījies vēl pirms cilvēks iekūra pirmo ugunskuru pats.

Es piekrītu, ka piesārņot pasauli nav labi, bet nu pārspīlēt ar empīriskiem pieņēmumiem par atmosfēras gāzu sastāvu, temperatūras izmaiņām nav īpaši gudri.

Mūsdienās visvairāk trokšņa tiek sacelts ap puspatiesībām uz kurām var labi nopelnīt. Ja to patur prātā, tad lapgalvojumus sāc uztvert daudz kritiskāk.

topinamburs 26.jūnijs 2024 10:12
2 1 Atbildēt

Nopelnīt grib visi, tas tiesa, bet nekas no tā, ko sarakstīji,  nepadara piesārņošanu par nenotiekošu.

mnde 27.jūnijs 2024 8:44
1 1 Atbildēt

Kamēr "nelielā" Indija gāž atkritumus pa tiešo upēs vai okeānā - pasaules kopējos piesārņojuma temps būtiski nesamazināsies pat tad, ja visa Eiropa izmirs un nepiesārņos vispār neko. 

Tīri piemēram, man privātmājā minimālais atkritumu konteinera tilpums un/vai izvešanas biežums ir divas reizes par biežu. Man pietiktu ar izvešanu 2x retāk vai uzkrāt 2x mazākā konteinerā. Pašvaldības saistošie noteikumi nepieļauj šādu variantu, es vēl piemaksāju par zilu gaisu...

650 25.jūnijs 2024 13:47
3 0 Atbildēt

Priekš kam mums kko te utilizēt- mēs tagd saražosim, bet pēc tam lai Lohi domā.Zirgs lai domā, tam lielāka galva ;p 

Tas tapat kā "kāds"(nu neba jau pats Patērētājs) izdomāja ražot plastmassas iepakojumu un iepakakot tajā nu jau teju ikkatru veikakalā nopērkamo suudu.Kādreiz limonādi,pienu un kefīru lēja pudelēs un tā stikla pudele maksāja dārgāk/Par! pašu tajā ielieto suslu.

darklight 25.jūnijs 2024 23:07
1 1 Atbildēt

Es gan nevarētu teikt, ka alkstu katru otro dienu vilkties uz veikalu un no tā ar pilnu tarbu stikla pudelēm :P

Pļurkt 26.jūnijs 2024 6:13
2 2 Atbildēt

Neeksistē kaut viens dzerams šķidrums, kuru stikls varētu kaut visniecīgākajā mērā sabojāt! Plastmasa bojā visu!!

topinamburs 26.jūnijs 2024 9:14
0 0 Atbildēt

nu kā no šitā raksta gabala var izzīst tādu virsrakstu, ka "naftu nevajadzēs"? 

Vajadzēs, bet mazāk. 

Tik daudz nededzinās, vairāk paliks citām nozarēm. Viss.

WALA 26.jūnijs 2024 12:44
1 0 Atbildēt

Teikums par to ka naftu vajadzēs mazāk - ir ļoti apšaubāms, daudz ticamāks ir scenārijs, ka pa saules ekonomikai augot naftu "rīsim" vēl vairāk, ar vai bez elektroenerģijā bāzetām tehnoloģijām vai transportu ...

Šobrīd vienīgais "kontrolējošais" mehānisms ir OPEC un "satelīti", kurš samazina ieguvi tikai tādēļ lai noturētu naftas cenu ...

Vasja 27.jūnijs 2024 0:19
0 1 Atbildēt

Kā var būt pārpalikums, ja elektrību ražos no naftas produktiem!?

Mans vārds 27.jūnijs 2024 8:03
0 1 Atbildēt

"zaļā enerģija" ir izgāzusies un rada katastrofālus zaudējumus jau vakar, kur nu vēl pēc 5 gadiem. Tai jau šodien ir bankrots.

Viencexpercs 27.jūnijs 2024 9:11
2 1 Atbildēt

kā ražos plastmasu, eļļas u.c produktus, ja naftu neizmantos?

Ekoloģiskā plastmasa tiks taisīta no smiltīm un māla? Ak jā, smiltis un māls ( ķieģeļi, betons) ir neekoloģisks produkts. Ekoloģisks materiāls ir koks. To var zāģēt lielos daudzumos.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Tagad netrafarētās Škoda fiksē arī OCTA apdrošināšanu un tehnisko apskati (+ VIDEO) 6

iAutolv apskata kā aprīkoti policijas transportlīdzekļi no ārpuses un iekšpuses, ko savās kamerās redz policisti un ko spēj fiksēt šajos transportlīdzekļos iebūvētā elektronika. Lasīt vairāk

 

Traģisks negadījums rallija ātrumposmā Lietuvā - Latvijas rallija ekipāža iebrauc skatītājos 3

Lietuvas pilsētā Utenā piektdienas vakarā latviešu rallija ekipāžai iebraucot skatītāju pūlī, gājis bojā viens cilvēks un 14 ievainoti. Lasīt vairāk

 

No nākamā gada CSDD pārbaudīs “kvēpu filtru”; ieteikumi, kā uzturēt to kārtībā 37

Nereti daudziem autovadītājiem tieši partikulāro jeb cieto daļiņu filtrs, tautā dēvēts arī par “kvēpu filtru” sagādā lielākās raizes, izejot tehnisko apskati. Eksperts Ints Purmalis, Inter Cars Latvija Servisa iekārtu segmenta vadītājs skaidro – ko darīt, lai “kvēpu filtrs” nesagādātu raizes, kā to uzturēt vislabākajā kārtībā un ko darīt, ja reiz gadījies tā, ka tas ir izgriezts. Lasīt vairāk

 

Kad beidzot sāks labot Vanšu tiltu? (+ VIDEO) 5

Arvien pieaugošais bedru apjoms uz Vanšu tilta ietvēm pēdējā laikā atkal uzjundījis iedzīvotāju neapmierinātību. Viņuprāt, tilts ir kritiskā stāvoklī. Rīgas domē gan mierina, ka tilts ir drošs – gan autobraucējiem, gan kājāmgājējiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti