Ingus, 26.augusts 2024 11:02
Sveiki,
Atvainojos par garumzimju neizmantosanu. Atrodos Niderlande. Seit nav latviesu tastatura.
Maksaju seit auto apdrosinasanu. Bez avarijas gadi man sakas skaitities no 0 jo nav registrs ka butu vairak. lidz ar to ir augsta apdrosinasanas likme.
Man ir vajadzgis dokuments no apdrosinasanas par bez autoavarijas gadiem.
Esmu apdrosinajis auto Latvijaa, pienemu, no piecam atseviskam apdrosinasanas kompanijam.
Jautajums - Ir kads veids kaa dabuut to visu vienaa papiiraa?
Ar cienu, Ingus Feodosovs
Ēriks Griģis:
Te būs apraksts izziņas par personas apdrošināšanas vēsturi pieprasīšanas un saņemšanas kārtību:
https://services.ltab.lv/lv/InsuranceHistory/
vai
https://vestures.ltab.lv/lv
Biju 95.koda skolnieks, 16.augusts 2024 8:51
Paldies! Vēl jau uzskaitē var kas mainīties?
Ja stājos jaunā darba vietā janvāra sākumā, kā tas attieksies uz iepriekšējo uzskaiti? Paldies.
Ēriks Griģis:
Protams, ka var mainīties vai arī būs kāds oficiāls skaidrojums!
Jauna darba vieta dzēš attiecības par darba un atpūtas laiku uzskaiti ar iepriekšējo darba devēju, bet ne ar pašu autovadītāju, kuram dati saglabājas digitālajā tahogrāfa vadītāja kartē, sauktu par "čipu"!
Rakstiskie dati, nedēļas darbu uzskaites lapas, biļetes u.c. taustāmie pierādījumi paliek pie iepriekšējā darba devēja, izņemot ne autovadītāja digitālo tahogrāfa karti. Tā joprojām nes informāciju par iepriekšējo vadītāja laika periodu. Piemēram, vadītājs ved pasažierus maršrutā Prāga-Minhene un, izbraucot no Čehijas jau Vācijas pusē, kontrole 45 minūtes pārbauda pasažierus, dokumentus, novēršot migrantu ieceļošanu Vācijā. Šīs 45 minūtes autovadītājam pietrūkst, lai izmantotu savu 45 minūšu pārtraukumu un laikus nonāktu Minhenes piepilsētā, kur paredzēta vadītāju maiņa. Tā vadītājs pāris nedēļās trīs reizes pārkāpj un nepaņem savu pārtraukumu pasažieru neapmierinātības un iespējami nokavētās maiņas dēļ.
Vadītājs nolemj mainīt darba devēju un pēc nedēļas sāk darbu pie jauna darba devēja maršrutā Minhene-Cīrihe. Jau pirmajā nedēļā Šveices policija aptur autobusu un pārbauda vadītāja tahogrāfa karti. Par iepriekšējiem trīs vadītāja pārkāpumiem pie vecā darba devēja vadītāju soda ar 500 eirām, ja sodu vadītājs samaksās uz vietas, bet sods uz iepriekšējo darba devēju neskaitās, jo vadītājs pie viņa vairs nestrādā. Tāpat arī jaunajam darba devējam sods par vadītāja darba laiku pārkāpumiem iet secen, jo pie viņa vadītājs pārkāpumus nav izdarījis.
Secinājums.
Uzsākot darbu jaunā darba vietā nākošajā gadā, autovadītāja tahogrāfa kartē kontrole pārbaudīs iepriekšējās 56 dienas, neskatoties uz vadītāja iepriekšēju darba vietas maiņu.
Savukārt, lai pierādītu jaunajam darba devējam savu kārtīgumu darbu un atpūtas laiku uzskaitē, ieteicams piedāvāt tam iepazīties ar kopijām, kuru oriģināli ir nodoti iepriekšējam darba devējam.
Avots.
Rakstu un mācu autovadītājus no savas pieredzes, kas iegūta braucot pašam vai braucot līdzi saviem bijušajiem audzēkņiem viņu aizraujošajos autobusu maršrutos!
Biju 95.koda skolnieks, 16.augusts 2024 8:48
Labdien Pasniedzēj, vai šogad Latvijā mainās laika periods, kas profesionālajiem šoferiem ir jāpierāda kontrolē? paldies.
Ēriks Griģis:
Jā, nākošā dienā pēc gada pēdējās dienas, tas ir, pēc 31.12.2024., sākot ar 01.01.2025. būs jāpierāda reģistrētas autovadītāja darbības pēdējo 56 dienu laikā un par kārtējo dienu. Nosacījums darbosies visu ES dalībvalstu teritorijā, ne tikai Latvijā.
Āķis!
Ja līdz 31.12.2024. bija jāpierāda darbības par 28 iepriekšējām un kārtējo dienu, tad nākošajā dienā, kas būs pirmais janvāris, vajadzēs pierādīt savus darba un atpūtas režīmus jau sākot no 03.11.2024.gada, kas atbilstoši būs par iepriekšējām 56 dienām un kārtējo dienu.
Ja braukšana paredzēta janvāra pirmajās dienās, tad apliecinājumi par saviem darba un atpūtas laikiem jāsāk uzglabāt pie sevis jau no novembra pirmās dienas!
inga, 15.augusts 2024 22:07
Interesanti, vai pēc šīs avārijas tur uzliks ātruma ierobežojumu, jo tajā klusajā krustojumā šovasar tā esot bijusi jau otrā avārija. Pirmā arī notika identiski un bija daudz smagāka. Bet.. kādam vispirms jau jācieš, lai kaut kas mainītos :)
Ēriks Griģis:
Par to jālemj pašvaldībai. Redzot, ka klusā un vēsturiskā pilsētā uz ielas uzstādītu maksimālā ātruma ierobežojumu 30 km/h cenšas pārsniegt, te braucot uz 120, te - uz 140 km/h, nedomāju, ka Jūsu pamatotās rūpes par satiksmes drošību pašvaldībai arī būs pašsaprotamas.
Inga, 15.augusts 2024 20:15
Diemžēl tamlīdzīgas zīmes tur nebija. Vienīgi varbūt ar šo varētu pamatot: transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī CEĻA un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši REDZAMĪBU braukšanas virzienā); CSN 9. nodaļa 99. punkts. ?
Ēriks Griģis:
Lai vainotu kādu autovadītāju, ir jābūt pierādījumam par to, ko viņš ir pārkāpis un to, ka šis pārkāpums ir saistīts ar notikušo negadījumu. Piemēram, kāds no 99.punkta uzskaitītiem ātruma izvēles nosacījumiem nav ievērots, nav izpildīts vai ir pārkāpts, un tas ir izraisījis vai veicinājis notikušā negadījuma rašanos.
Ja zonas zīmes tur nebija, tad apdzīvotā vietā atļautā maksimālā ātruma 50 km/h vietā ir jāpierāda, ka tas bija pārsniegts un braukts ar 60 km/h. Un vēl jāpierāda, ka ar 60 km/h no notikušās sadursme būtu bijis iespējams izvairīties, ja ātrums būtu bijis 50 km/h vai pēc CSN 99.p. bija jābrauc lēnāk par 50 km/h. Ja nekā no tā nav, tad braukšana pa galveno ceļu nebūs saistāma ar negadījuma izraisīšanu vai līdzdalību tās izraisīšanā. Tas par vainojamo noteikšanu administratīvajā procesā.
Savukārt zaudējuma atlīdzības noteikšanas procesā policijas lēmumam par vainīgo nav tieša ietekme uz OCTA apdrošinātāja lēmuma pieņemšanu. Apdrošinātājs lemj par to, ar kuru transportlīdzekli negadījumā zaudējums ir nodarīts. OCTA likums 31.pants, punkts 2 Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību.
Bet tas jau ir cits stāsts.
Inga, 15.augusts 2024 16:29
Izraisīju CSN. No sākuma atzinu savu vainu. Tagad domāju, ka viss tomēr nav tik vnk. Krustojums bija ar līkumu un nebija pilnībā pārskatāms, pirmo reizi caur to braucu. Domāju, ka nepamanīju auto uz galvenā ceļa, jo, kamēr skatījos pa labi, situācija pārāk strauji mainījās kreisajā pusē. Domādama, ka ceļš tukšs, lēnā gaitā iebraucu krustojumā. sadūros ar auto, kas pa galveno ceļu auto brauca ar 50... 60 km/ h, lai gan vieta drīzāk atgādināja klusu dzīvojamo zonu ar privātmājām un bērniem uz velosipēdiem, bet tādas zīmes nebija. Es pati tādā nepāredzamā krustojumā, pat esot uz galvenā ceļa, noteikti samazinātu ātrumu. Vai mani var uzskatīt par pilnībā vainīgu vai arī tomēr otram autovadītājam tādā krustojumā bija jābrauc ar zemu ātrumu un arī viņš ir daļēji vainīgs?
Ēriks Griģis:
Pēc sadursmes var un ir jābūt noteiktam, cik ātri brauca otrs transportlīdzekļa vadītājs. Ja tā varētu būt dzīvojamā zona, tad pierādījums tam ir 533. norādījuma grupas ceļa zīme "Dzīvojamā zona" vai 534. zīme "Dzīvojamās zonas beigas". Viena no šīm zīmēm Jums jāatrod, lai teiktu, ka ceļa posms ar krustojumu atrodas šajā zonā.
Arī 525. zīme "Maksimālā ātruma ierobežojuma zona" ar ierobežotu maksimālo ātrumu 30 km/h nosaka lēnāku braukšanas režīmu par 50-60 km/h. Pārbaudiet, vai negadījums notika kādā no šīm ātruma ierobežojošajām zonām un, ja tā bija, tad fotografējiet, aprakstiet un iesniedziet papildus pierādījumus izmeklētājam, ka otrs arī ir atbildīgs par notikušo.
Signija, 11.augusts 2024 8:05
Iegādājās apmēram 2.5 gadi atpakaļ Rīgā,iepriekšējā gadā apdrošināšana uz gadu bija 320,pēdējā gadā nav bijusi nekādu csn pārkāpumu vai avārijas.
Kur un kā var apskatīties šo koificentu?
Ēriks Griģis:
Nekas nekur nav skatāms! Jaunā reforma uz to, ko rakstāt, tika virzīta. Prēmijas nosaka atbildīgā persona nodaļā, reģionā vai centrā. Un personīgais viedoklis riska izvērtēšanā, izmantojot dažādas datu bāzes un MI atbalstu, ir galvenais, nevis metodiskie apraksti, kas agrāk tika publicēti!
Signija, 10.augusts 2024 14:22
Sveiki!jautājums ir par apdrošināšanu!
Lieta tāda ka manam znotam pēc jaunās reformas obligātajai auto apdrošināšanai cena cēlusies par 80%,kas uz doto momentu(lētākā)sastāda jau 1029 eur uz 12 mēnešiem,zvanoties apdrošinātājiem vienīgais faktors kuru viņi nosauca(jo pārējie kritēriji visi ir palikuši nemainīgi)ka viņa auto modelis pēc statistikas esot biežāk iekļuvis avārijās,pārkāpumos utt.,uz manu jaut.kāds sakars ir viņam,ja viņam nav bijušu pārkāpumu tas skar!?!,atbilde-bet redziet šis auto modelis esot iekļauts riska grupā.
Kad jautāju ka tagad sanāk tā ka dēļ dažiem indivīdiem jāmāksā dārgāk būs visiem?atbildes nebija.
Znotam ir e39 2002 gads
Arī man ir 2 BMW e46 un e90,bet man bez izmaiņām ,vismaz pagaidām.
Ēriks Griģis:
Vairāku apdrošinātāju piedāvājumus ieteiktu pārbaudīt!
E39 un znota vecuma kombinācija ir svarīga, kad auto iegādāts, reģistrācijas vieta, mainīgie statistikas dati reģionā un pārkāpuma punkti kopā ar auto modeli joprojām ietekmē prēmiju. Neticu, ka ieviesa agresivitātes koeficientu OCTA prēmijai pēc indivīda publikācijām internetā.
Pārbaudiet E39 OCTA prēmiju uz sevi kā īpašnieku!
Renars, 10.augusts 2024 12:34
kas varētu būt pie vainas,kad mans volvo v70 2.4d 136kw 2007.gada,ēdd eļu 800ml uz 1000km.aukstā startā ir sitiens viens smags motorā,un izsit zilus dūmus uz pāris sekundēm,pagāzējot tukšgaitā nav zili dūmi,un kad piedarbināts kadas 5 minūtes arī nav neviena dūma.paātrinoties,kadd pārslēdzu ātrumus izsit zilus dūmus kad noņemu gāzi un pārslēdzu ātrumu.vārstu gumijas ar kompensatoriem nomainīttas,turbīna arī nomainīta.pirms kādiem 3 mēnešiem no turbīnas trubu šāva nost,kas iet uz interkūleri.
Ēriks Griģis:
Nemaz vienkārši labojami neizklausās! Es vestu auto uz servisu diagnostikai!
Baiba, 5.augusts 2024 21:22
CSNg mani atzina par vainīgu.Man nav nokārtota vadītāja apliecība.Apdrošinātājs pieprasa atmaksāt cietušā auto remontu.Bojāts aizmugurējai lukturis un bampera stūris.Remonta summa ir pārāk liela sastādīta.Kā rīkoties?
Ēriks Griģis:
Jāgatavojas sūdzēties un jāsūdzas!
1. Vispirms jādabū servisa tāme, kas remontēja pretējās puses auto.
2. No cita remontservisa, vislabāk no dīlera remontservisa, pēc aprakstītajiem bojājumiem jādabū otra remonta tāme, jeb remonta izmaksu aprēķins, kas būs bez paaugstinātām izmaksām.
3. Tad ar sūdzību pie pretējās puses apdrošinātāja.
4. Ar apdrošinātāja rakstisku atbildi ar sūdzības iesniegumu LTAB-Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā.
5. Ar LTAB un pārējām atbildēm, kas parāda nepamatoti paaugstināto regresa prasību, uz tiesu.
PS. Ja, protams, pa vidu šai ķēdītei kāds neattopas visu vērst patiesības virzienā.
Kāpēc nesamaksājāt uz vietas?
Artis Kronbergs, 1.augusts 2024 18:11
Labdien!
Vai veicot kravu pārvadājumus ar traktoru arī ir jāievēro regula par vadītāja darba un atpūtas laikiem?
Ēriks Griģis:
Nav gan, jo EK 561/2006 regulas pirmais pants nosaka, ka regula paredz noteikumus par transportlīdzekļu vadīšanas laikposmiem, pārtraukumiem un atpūtas laikposmiem transportlīdzekļu vadītājiem, kas veic kravu un pasažieru autopārvadājumus.
Artis Kronbergs, 29.jūlijs 2024 18:44
Labdien!
Ja transportlīdzekļa vadītāja darba laiki tiek uzskaitīti ar "Pārskats par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendāra nedēļā", kādā pozīcijā ir jābūt ieslēgtam tahogrāfam?
Ēriks Griģis:
Digitālais tahogrāfs piedāvā lietotājam īpašu režīmu "OUT", ar kuru var atslēgt tahogrāfu gadījumos, kad regula tā lietošanu nenosaka (regulas 3.pants) vai kad regula un MK noteikumi paredz tahogrāfa lietošanas izņēmumus (regulas 13.pants un MK 279.noteikumi).
Saīsinājums "OUT" tika izveidots, saīsinot angļu vārdu "out of range", kas tulkojams kā "ārpus darbības jomas". Uz šo attiecas Regula (EK) 561/2006 par apkalpju darbu autotransportā un Regula (EEK)(165/2014) par reģistrācijas kontrolierīcēm autotransportā.
Neviens tiesību akts neattiecas uz "OUT" režīmu. Režīma nozīme sākas tieši tur, kur iepriekš minētie noteikumi neattiecas. Tie ir gadījumi, kad transportlīdzeklis ir aprīkots ar tahogrāfu, bet tā lietošana nav obligāta ne pārvadājuma rakstura, ne transportlīdzekļa mērķa un veida dēļ. Par "OUT" lietošanas iespēju vienīgi var uzzināt attiecīgā tahogrāfa lietošanas instrukcijā.
Avots.
Gadījumi, kad autovadītājam nav jāuzskaita braukšanas un atpūtas laiks, un transportlīdzeklis var būt neaprīkots ar reģistrācijas kontrolierīci - tahogrāfu:
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/tahogr%C4%81fu-lieto%C5%A1anas-iz%C5%86%C4%93mumi
Oskars, 24.jūlijs 2024 12:31
Labdien!
Vēlos zināt atbildes par led spuldžu izmantošu lukturos.
Biju sūtījis e-pastu CSDD, bet tā arī neko neatbildēja.
Saprotu, ka OSRAM ir izveidojis legālas H7 spuldzes, kuras var lietot konkrētajos automašīnu reflektoru lukturos, piem.: Golf 6 mašīnā (lukturos: HELLA E8 4816 un VALEO E9 5813) drīkst izmantot šīs OSRAM LED spuldzes -
www.osram.de/am/night-breaker-le...
Jautājumi:
Vai Latvijā šīs LED spuldzes drīkstu lietot savos Golf 6 lukturos un skatē nepiekasīsies par viņām?
Vai Latvijā drīkst izmantot LED spuldzes projektoru lukturos?
Paldies, kas uzklausījāt un ceru, ka atbildēsiet!
Ēriks Griģis:
1.Iesaku vadīties pēc aprakstītā:
https://likumi.lv/ta/id/292396-noteikumi-par-transportlidzeklu-valsts-tehnisko-apskati-un-tehnisko-kontroli-uz-cela
2.Zvans uz informatīvo CSDD tālruni 67025777, kur zvanītāju savienos ar tehnisko daļu.
csdd teorijas eksāmena jautājums, 17.jūlijs 2024 19:33
Cik ātri var braukt vieglais ar piekabi ārpus apdzīvotām vietām un pa ātrgaitas ceļiem? Nekur tiešu norāžu par šiem ātrumiem neatradu! Paldies Jums.
Ēriks Griģis:
CSN 101.punkta pēdējais teikums ir atbilde uz Jūsu abiem jautājumiem. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.
CSN 103.4.punkts nosaka, ka braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 120 km/h, autobusiem – 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem – 110 km/h, bet atsevišķi nenosaka braukšanas ātrumu vieglā automobīļa sastāvam ar piekabi. No tā, likumsakarīgi, ka pa ātrgaitas ceļu vieglā automobīļa ar piekabi braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h, ja vien ar ceļa zīmēm (323. kopā ar 820. papildzīmi uz viena balsta) nav norādīts citādi!
Jautājums, 4.jūlijs 2024 11:21
No Bez Tabu - Tas ir sviests! Policisti soda autovadītājus par atļauta manevra veikšanu! Jautājums - vai tad valstij, tas ir, valsts varai nav pienākums radīt un nodrošināt saviem pilsoņiem juridiski nepretrunīgu regulējumu, lai pilsoņi var godprātīgi izpildīt savus pienākumus pret valsti un ar savu rīcību nenonākt pret savu gribu likumpārkāpēja statusā, kuru, bez šaubām, policijai ir pienākums fiksēt un sankcionēt. Runa ir nevis par CSN pielāgošanu katram krustojumam, bet par adekvāta regulējuma nodrošināšanu ikvienā krustojumā. Un nemaz nesāksim dziļi akadēmisku diskusiju - kam ir kas jādara vispirms - valstij vai pilsoņiem!?
Ēriks Griģis:
Manuprāt, neviens no tiem, kas saskaņoja Projekta ID 22-TA-2915 Tiesību akta nosaukums Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi", kas stājās spēkā 26.01.2024., nebija izbraukuši ceļu satiksmē uz vietām, lai pārliecinātos:
1) kā CSN grozījumi ietekmēs transportlīdzekļu vadītājus;
2) kā CSN grozījumi uzlabos drošību ceļu satiksmē vai tikai dos iespēju piemērot transportlīdzekļu vadītājiem jaunus administratīvos sodus;
3) vai grozītajiem CSN ir vai nav atbilstoša vietējā satiksmes infrastruktūrā ar tajā esošajām ceļu nepārtraukto apzīmējumu līnijām, iebrauktuvēm vai tikai izbrauktuvēm no blakusteritorijām;
4) vai pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu joslu garums būs atbilstošs grozīto CSN prasībām, lai nesodītu vai tikai sodītu transportlīdzekļu vadītājus;
5) vai to garumu saīsināt tieši pirms krustojumiem vai brauktuvēm nevajadzēja apspriest visiem zemāk minēto institūciju pārstāvjiem pirms grozījumiem?
Institūcijas, kuru pārstāvji un kad piedalījās grozāmo CSN apspriešanā:
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 16.06.2023.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 10.08.2023.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 06.09.2023.
IEM - 16.06.2023.
IEM - 07.07.2023.
IEM - 10.08.2023.
KP - 07.07.2023.
LMA - 16.06.2023.
TM - 15.06.2023.
TM - 28.06.2023. - pēc termiņa
TM - 05.07.2023.
TM - 10.08.2023.
FM - 15.06.2023.
FM - 05.07.2023.
FM - 08.08.2023.
FM - 06.09.2023.
FM - 17.11.2023.
IEM - 06.09.2023.
IEM - 21.11.2023.
KP - 04.08.2023.
KP - 07.09.2023.
KP - 21.11.2023.
TM - 06.09.2023.
TM - 17.11.2023.
VM - 21.11.2023.
ZM - 26.06.2023. - pēc termiņa
ZM - 04.07.2023.
ZM - 10.08.2023.
ZM - 06.09.2023.
ZM - 21.11.2023.
CSN anotācija:
https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/579cfe6a-f461-4066-827d-22fd21d27661
CSN grozījumu ieviešanas mērķis:
Paaugstināt drošības prasības elektroskejriteņu lietotājiem, gājējiem un velosipēdu vadītājiem. Precizēt Ceļu satiksmes noteikumus ar prasībām attiecībā uz ātrgaitas ceļiem. Precizēt tiesību normas invalīdu stāvvietu izmantošanai, autopārvadājumiem (intermodālie pārvadājumi) u.c. un traktortehnikai.
Nevis, policistiem sodīt autovadītājus par atļautā manevra veikšanu!
Kursants, 3.jūlijs 2024 18:33
Sakiet pasniedzēj, cik ātri es ar vieglā auto sastāvu, man piekabe ir 750kg, varu braukt pa ātrgaitas ceļu Ķekavas virzienā, paldies!
Ēriks Griģis:
Ja nav noteikts cits braukšanas ātruma režīms, tad vieglā automobīļa sastāva braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90km/h, kā to ārpus apdzīvotām vietām nosaka CSN 101.punkts.
No CSN 101.punkta. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.
Santa, 2.jūlijs 2024 8:53
Sveiki. Vai ir iespeja kaut kur iegūt saskaņotā paziņojuma veidlapu pdf formā? Vajadzīgs priekš autoskolas B kategorijas apmācībām
Ēriks Griģis:
1. Var ieskenēt!
2. Ar tālruni var nofotogrāfēt!
3. Internetā var atrast:
https://www.bing.com/images/search?q=saska%c5%86otais+pazi%c5%86ojums+pdf&qpvt=saska%c5%86otais+pazi%c5%86ojums+pdf&form=IGRE&first=1
4. Var izmantot kādas citas autoskolas mācību materiālu:
http://saldusautoskola.lv/tehniska-informacija/index.php?lapa=saskanotais-pazinojums-par-csng
Āris, 20.jūnijs 2024 19:17
Labdien!
Vai ir atļauts pārbraukt divu secīgu nedēļu braukšanas laiku, ja pirms tam ir paņemts 30 min. pārtraukums un maiņa beigsies uzņēmuma bāzes vietā ar sekojošu regulāro iknedēļas atpūtu?
Ēriks Griģis:
Ja tiek ievēroti turpmākie nosacījumi, tad drīkst! Turpmākie nosacījumi ir vairāki, kas saistās ar ārkārtas apstākļiem, kas varētu būt jāpierāda!
No Regulas ES 2020/1054, kas groza Regulas EK 561/2006 12. pantu:
Ar noteikumu, ka netiek apdraudēta ceļu satiksmes drošība, ārkārtas apstākļos transportlīdzekļa vadītājs var arī atkāpties no 6. panta 1. un 2. punkta un 8. panta 2. punkta, pārsniedzot ikdienas un iknedēļas vadīšanas laiku par ne vairāk kā vienu stundu, lai sasniegtu darba devēja darbības centru vai transportlīdzekļa vadītāja dzīvesvietu, lai izmantotu iknedēļas atpūtas laikposmu.
Ievērojot tādus pašus priekšnosacījumus, transportlīdzekļa vadītājs var pārsniegt ikdienas un iknedēļas vadīšanas laiku par ne vairāk kā divām stundām, ar noteikumu, ka tieši pirms transportlīdzekļa vadīšanas papildu laikposma, kura mērķis ir sasniegt darba devēja darbības centru vai savu dzīvesvietu nolūkā izmantot regulāro iknedēļas atpūtas laikposmu, transportlīdzekļa vadītājs ir izmantojis 30 minūšu nepārtrauktu atpūtas laikposmu.
Transportlīdzekļa vadītājs, vēlākais, tūlīt pēc ierašanās galamērķī vai piemērotajā apstāšanās vietā manuāli norāda šādas atkāpšanās iemeslus reģistrācijas kontrolierīces reģistrācijas diagrammā vai reģistrācijas kontrolierīces izdrukā, vai savā darba žurnālā.
Jebkuru transportlīdzekļa vadīšanas laikposma pagarinājumu kompensē ar līdzvērtīga ilguma atpūtas laikposmu, ko izmanto vienā reizē kopā ar jebkuru atpūtas laikposmu, līdz trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.
Par divu secīgu nedēļas braukšanas laika pārsniegšanu regulā skaidrojumus neatradu!
Damars, 29.maijs 2024 9:57
Labdien! Par cik tuvojās vasarā, tuvojās arī braukšanas aizliegumi Polijā, kuri attiecas uz kravas automašīnām! Bet aizliegumam atpakpes! Ātri bojājošās preces drīkst vest un neattiecas aizliegums ja ir ievērojams daudzums! Kā tieši noteikt vai krava ir ievērojams daudzums? Vai nav kādi precīzi skaitļi! Par ir dalītas kravas, ļoti grūti noteikt, vai drīkst braukt, vai nē.
Ēriks Griģis:
Saskaņā ar Polijas Satiksmes ministra 2007. gada 31. jūlija Noteikumiem par periodiskiem ierobežojumiem un aizliegumu noteiktu veidu transportlīdzekļu satiksmei pa ceļiem aizliegums veikt kravas automašīnu satiksmi noteiktās dienās un stundās neattiecas uz transportlīdzekļiem, kas pārvadā ātrbojīgas preces un pārtikas produktus.
Par dalītām kravām un ievērojamo daudzumu jautājiet šeit, pieliekot h adreses priekšā:
ttps://moto.infor.pl/prawo-na-drodze/ciekawostki/738790,Artykuly-szybko-psujace-sie-i-srodki-spozywcze.html
vai Polijas Infrastruktūras ministrijā:
https://www.gov.pl/web/infrastruktura/szybko-psujace-sie-artykuly-zywnosciowe
Andris, 27.maijs 2024 22:40
Labvakar! Pa pilsētas ielām bieži redzami zāles pļaušanas traktorīši( piem.-Castelgarden XD 140).
Sakiet, lūdz,kādiem vadīšanas dokumentiem ir jābūt, lai vadītu šādu tehniku?
Ēriks Griģis:
Zāles pļāvējs nav traktortehnika, kuru reģistrē noteiktā kārtībā, tāpēc tai nav reģistrācijas numurzīmes, ar to nav paredzēts piedalīties ceļu satiksmē un vadītājam nav prasības pēc vadītāja apliecības Latvijā. Veicot tikai pārbraucienus no vienas darbu izpildes vietas uz otru, jāievēro vispārējie ceļu satiksmes noteikumi, īpaši, pārvietojoties ar tehnoloģisku agregātu. Uz tā ir jābūt pašvaldībā reģistrētam numuram, ja pieder juridiskai firmai, īpašnieka nosaukumam un kontakta informācijai, ja pārbraucienos izmanto ceļu satiksmi.
Dažās ārvalstīs tikai izbraucot un piedaloties ceļu satiksmē būs nepieciešama jebkura mehāniskā četrriteņu transportlīdzekļa vadīšanas apliecība, ieskaitot iekrāvēja. To nosaka katras valsts tiesību akti.