Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andris, 1.maijs 2020 7:13
Sveiki, ja es braucu ar Mk279. Noteikumoa paredzēto veidlapu 100km rādiusā ap bāzes vietu vai man tahografa ir jaievieto digitala tahografa karte, vai viņai vienkārši jābūt līdzi?
Ēriks Griģis:

Vadītāja digitālai kartei ir jābūt līdzi!

No MK 279 noteikumiem:
"... 2. Regulas (EK) Nr. 561/2006 6., 7., 8. un 9.pantu nepiemēro un ar transportlīdzekļa vadītāja darba un atpūtas laika uzskaites reģistrācijas kontrolierīci transportlīdzekļus var neaprīkot, ja tiek veikts iekšzemes pārvadājums ar transportlīdzekli, kas minēts regulas (EK) Nr. 561/2006 13.panta 1.punkta “a”, “b”, “c”, “d”, “g”, “h”, “i”, “j”, “k”, “l”, “m”, “n”, “o” un “p” apakšpunktā. … "
1. Tahogrāfu var atslēgt, uzstādot tajā funkciju "Out of Scope".
2. Pie autovadītāja ir jāatrodas darbības apliecinājumiem par iepriekšējām 28 dienām.
3. Ja transportlīdzeklis ir aprīkots ar elektronisko tahogrāfu, tad pie autovadītāja ir jābūt derīgai vadītāja kartei.
Vilnis -Vācija, 30.aprīlis 2020 23:04
Paldies par apsveikumu.
Ēriks Griģis:

OK!
Gatis, 30.aprīlis 2020 16:14
Labdien. Vai man kā lauksaimniekam ir vajadzīgs 95.kods, lai graudus aizvestu no lauka uz pieņemšanas punktu, kas atrodas 20km attālumā?
Ēriks Griģis:

Ir vajadzīgs!
Autopārvadājuma likuma 6.1 pantā otrajā daļā "Prasības attiecībā uz kravas pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci" ir uzskaiti visi autovadītāju veiktie pārvadājumi ar transportlīdzekļiem, kuriem 95. kodu nevajag!

Komentārs!
Paša saimnieka graudu pārvadājums ir pašpārvadājums! Jūsu transportlīdzeklis graudu pārvadāšanā netiek izmantots atbilstoši nekomerciālo kravu pārvadājuma nosacījumiem!

likumi.lv/doc.php?id=36720
Vilnis -Vācija, 28.aprīlis 2020 0:54
Sveicināti! Paldies par atgādinjājumu lietot maskas. Pasen sīkāk nebiju iedziļinājies mūsu diskusijās, bet šodien atklāju ka Vācijā ir vismaz divi Viļņi kas šeit uzdod jautājumus un saņem izsmeļošs atbildes. Tas labi.
Un vēl, novēlu visiem veiksmīgi pārlaist šo krīzes periodu!
Ēriks Griģis:

Paldies un abpusēji! + sveiciens Tev, Vilni, Vārda dienā!
Vilnim Vācijā, 27.aprīlis 2020 14:54
No šodienas sejas aizsargmasku lietošana Vācijā ir obligāta!
Ēriks Griģis:

Tas attiecas arī uz profesionālajiem autovadītājiem, kas ar kravas auto iebrauc Vācijas teritorijā (vai tranzītā to šķērso)!
Avots:
Publikācija "Ab heute gilt Maskenpflicht in Deutschland
Aber im Auto kann ein Mundschutz teuer werden!"

www.bild.de/politik/inland/polit...
Aleksandrs, 26.aprīlis 2020 15:07
Paldies par iepriekšējo atbildi!
Kolēģim Zviedrijā beidzās digitālās autovadītāja kartes derīguma termiņš. Cik ilgu laiku viņš drīkst turpināt darbu? Kādā veidā viņam jāreģistrē darba un atpūtas laiki?
Ēriks Griģis:

Braukt nedrīkst, jāpiesakās ATD un jāsaņem jauna vadītāja karte!
Tālāk informācija no ATD mājas lapas!
Ņemot vērā valstī izsludināto ārkārtējo situāciju saistībā ar COVID-19, no 18. marta ir noteiktas izmaiņas ATD pakalpojumu saņemšanā. Uz ārkārtējās situācijas laiku tiek ierobežota iespēja saņemt pakalpojumus klātienē.
Klātienē pēc iepriekšēja pieraksta var pieteikties tikai digitālā tahogrāfa vadītāja kartei, zvanot pa šādu tālruņa numuru:
Rīgā – 67686460
Cēsīs – 64127802
Daugavpilī – 65421558
Liepājā – 63489517
Dokumentu nosūtīšana pa pastu uz klienta norādīto adresi tiks nodrošināta bez maksas.
Avots:
atd.lv/lv/jaunumi?page=1
Aleksandrs, 26.aprīlis 2020 11:45
Paldies par skaidrojumu. Vēlos tikai precizēt, ņemot par pamatu jūsu piemēru: ja 0 nedēļā ir ņemta 24h iknedēļas atpūta, tad atkārtoti līdz 3 nedēļas beigām 24h iknedēļas atpūtu paņemt nevar, vai pareizi sapratu?
0. 24h
1. 45h
2. 45h
3. 66h
Nosacījums: To kas bija pirms 0 nedēļas sākumam neņemam vērā un nepieskaitam 0 nedēļas 24h atpūtai.
Ēriks Griģis:

Var! Viena nedēļa ar saīsināto iknedēļas ātpūtu, otra - ar regulāro vai regulārā plus kompensācija!
24h atpūta jau ir saīsinātā, tāpēc nav nozīmes tai neko pieskaitīt!
0. 24h
1. 45h
2. 24h
3. 66h
4. 24h
5. 66h
6. 24h

Kādai iknedēļas atpūtai jābūt pirms 0 nedēļas 24h atpūtas, to jautāju savās lekcijās apmācāmajiem!
?
Aigars, 25.aprīlis 2020 19:59
Sveiki, No rīta iesēdos auto ieliktu tahografa karti, bet man neļāva ievadīt atpūtas laiku par pēdejām 4 dienām. Ko darīt lai tur nebūtu tukšums un varētu pierādīt ka esmu atpūties tajā laikā?
Ēriks Griģis:

1. Izņemiet karti, noslaukiet čipa kontaktvirsmu un mēģiniet vēlreiz!
2. Ja karte darbojas, bet manuāli datus nevar ievadīt, tad, atbilstoši MK noteikumu Nr.474 "Transportlīdzekļu apkalpes locekļu darba laika organizēšanas, ievērošanas un uzskaites noteikumi" pielikumam, lai darba devējs aizpilda darbību apliecinājuma veidlapu.

likumi.lv/ta/id/160663-transport...
Aleksandrs, 25.aprīlis 2020 19:30
Labdien. Griežos pie jums ar cerību, ka ieviesīsiet skaidrību jautājumā, kas izraisījis asus strīdus starp mums šoferiem : vai var uzskatīt atbilstošu regulas noteikumiem iknedēļas atpūtu 24h, 45h, 24h, 45h un tā tālāk. Vai tomēr jātaisa pirmajā nedēļā trūkstošā(45-24=21h) kompensācija?
Ēriks Griģis:

1. Kompensācija ir jātaisa ne vēlāk kā trešās nedēļas beigās! Bieži vien kompensācija iekrīt pirms trešās iknedēļas atpūtas, kas kopā sastāda vismaz 66 stundas!
2. Kompensāciju trīs nedēļu laikā var izmantot kopā ar kādu no ikdienas atpūtām, kas nav mazāka par 9 stundām!
Tad 21 stundu kompensācija kopā ar ikdienas deviņām līdz vienpadsmit vai vairāk atpūtas stundām veidos vismaz 30 vai vairāk nepārtrauktu atpūtas laiku!

Regulas EK 561/2006 8.panta 6.punkts. Jebkurās divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājs paņem vismaz:
- divus regulārus iknedēļas atpūtas laikposmus, vai
- vienu regulāru iknedēļas atpūtas laikposmu un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kas ir vismaz 24 stundas. Tomēr saīsinājumu kompensē ar atbilstoši ilgu atpūtu, kas paņemta pirms trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.

7.punkts. Jebkuru atpūtu, kas ir ņemta kā kompensācija saīsināta iknedēļas atpūtas laikposma vietā, ņem kopā ar atpūtas laikposmu, kura ilgums ir vismaz deviņas stundas.

Piezīme attiecībā uz "...kura seko attiecīgajai nedēļai" nozīmē, ka pēc saīsinātās iknedēļas atpūtas ir jāskaita trīs saīsinātai atpūtas nedēļai attiecīgi sekojošās nedēļas!

Piemērs!
Apskatām četras nedēļas ar šādiem skaitļu nosaukumiem:
0, I, II un III.
Ja nulltajā "0" nedēļā vadītājs paņem saīsināto - 24 stundu iknedēļas atpūtu, tad vēlākais līdz "III" nedēļas beigām viņam iztrūkstošā iknedēļas atpūtas daļa ir jākompensē!

eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Ivars France, 25.aprīlis 2020 18:01
Ieprieks paldies! Cik vel spekaa brauksanas laiku pagarinajumi France?
Ēriks Griģis:

Šajā nedēļas nogalē Francijā jau spēkā iepriekšējie liegumi kravas auto no 7,5 PMt, t.i., sestdienās no 22:00 līdz svētdienai 22:00 braukšana tiem ir aizliegta!
Iepriekšējais dekrēts par darba un atpūtas laikiem ārkārtas situācijā bija spēkā līdz 20.04.2020. un tas netika pagarināts!
Šobrīd Francijā atkal no jauna ir spēkā regulas EK 561/2006 prasības, attiecībā uz profesionālo autovadītāju darba un atpūtas laikiem!
Vilnis -Vācija, 24.aprīlis 2020 0:59
Paldies!
Ēriks Griģis:

Vācijā StVO grozījumi spēkā no 28.04.!
Harte Zeiten für Temposünder in Deutschland: Wer ab dem 28. April 2020 zu sehr aufs Gaspedal drückt und dabei erwischt wird, wird kräftig zur Kasse gebeten – oder verliert sogar seinen Führerschein! Denn mit Inkrafttreten der StVO-Novelle von Bundesverkehrsminister Andreas Scheuer (CSU) kosten innerorts schon 21 km/h zu viel künftig 80 Euro Bußgeld, dazu kommen zwei Punkte in Flensburg, und die Fahrerlaubnis wird für einen Monat einkassiert. Bislang war der "Lappen" erst ab 26 km/h zu viel weg, und das auch erst im Wiederholungsfall.

Aber auch Autofahrer, die falsch parken, Radfahrer gefährden oder eine Rettungsgasse missbrauchen, müssen mit einer empfindlichen Strafe rechnen, wenn die von der Bundesregierung beschlossenen Änderungen der Straßenverkehrsordnung (StVO) gelten. Geldbußen für das Parken auf Geh- und Radwegen sowie das Halten auf sogenannten Schutzstreifen für Radfahrer und in zweiter Reihe steigen auf bis zu 100 Euro.
Avots!
www.adac.de/verkehr/recht/verkeh...
Vilnis -Vācija, 9.aprīlis 2020 20:36
Mersedes Sprinter 313 identifikācijas plāksnītē zem vinkoda uzrādīts auto pilnais svars 3500kg, pilna sastāva svars 5500kg. Vai ar pilnībā nepiekrautu auto( piemēram 3000kg) drīkst vilkt piekabi 2500kg? Krievu un angļu interneta saitos ir informācija ka tāds auto drīkst vilkt piekabi līdz 2800kg.
Ēriks Griģis:

5500 - 3500 = 2000 (kg), tā nav atbilde, bet tikai PM (pilnā masa) aprēķins piekabei, kas varētu būt paredzēta automobilim!

1. Tehniskajā auto raksturojumā jābūt datiem par piekabi!
2. Uz Jūsu jautājumu precīzi atbildēs Mersedesa pārstāvis Vācijā!
Tā kā piekabes PM, visticamāk, būs lielāka par minimālo, kas redzama uzlīmē un ir uzlīmēta uz konveijera vēl nezinot auto aprīkojumu, tad Mersedesa centrā Vācijā prasiet pēc maksimālās PM piekabei un arī pēc jaunas uzlīmes.
Iepriekšējo uzlīmi lai Jūsu auto noņem un jauno uzlīmē turpat servisā.
Jaunā uzlīme maksās ap 60 eiro! Čeku saglabājiet!
Ivars, 4.aprīlis 2020 7:56
Sveiki, pie radara 90kmh izvietota 820.ceļa zīme, pats braucu ar kravas auto līdz 7.5t. Kāds tad īsti ir mans atļautais ātrums?
Ēriks Griģis:

CSN 285.12.
820. papildzīme "Transportlīdzekļa veids" attiecas uz vieglajiem automo­biļiem (arī uz vieglajiem automobiļiem ar piekabēm), kā arī uz kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 t.

CSN 101.
Ārpus apdzīvotām vietām transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt:
101.1. kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t – 90 km/h...

Secinājums.
Pirms radara varētu būt ierobežots ātrums kravas automobiļiem virs 3,5 PMt, kas turpinās arī aiz radara.
denis, 3.aprīlis 2020 13:37
labdien ! ka var uzzinat krasas kodu pec VIN numura ? varat palidzet ludu ?
Ēriks Griģis:

Pēc VIN krāsas kodu var pateikt auto dīleris, tas, lielākoties, ir maksas pakalpojums. Internetā VIN atšifrējumam ir pieejamas japāņu auto ražotājiem:
autokrasas.lv/?p=nxt&gid=30

Diskusija par šo:
www.autokrasas.lv/?p=com&com=284...
Jānis, 2.aprīlis 2020 10:00
Labdien.
Vai un kāda darba uzskaites lapa jāaizpilda, ja ar kravas busu līdz 3,5t brauc uz Vāciju?
Ja jāpilda, tad kad jāsāk vina aizpildīt?
Un par cik dienām tādai jābūt?
Paldies.
Ēriks Griģis:

1) Ikdienas darbu un atpūtas laiku uzskaites veidlapa kravas automobiļa no 2,8 PMt līdz 3,5 PMt vadītājam jāsāk aizpildīt no brauciena sākuma uz Vāciju, t.i., izbraucot no automobiļa (vadītāja) reģistrētās atrašanās (darba) vietas Latvijā katru dienu pa vienai lapai līdz izbraukšanai no Vācijas atpakaļceļā:
www.bag.bund.de/SharedDocs/Downl...
Vācijas BAG sākuma adrese šeit:
www.bag.bund.de/cln_011/SharedDo...

2) Pie autovadītāja jāatrodas darbības apliecinošai veidlapai vai darbu un atpūtas laiku apliecinošiem dokumentiem par iepriekšējām 28 dienām (pēc 01.01.2021. - par 56 dienām) pirms brauciena uz Vāciju uzsākšanas.
3) Ja autovadītājs ir izņēmis vadītāja karti (ciparu tahogrāfa čips), tad kartei ir jāatrodas pie viņa!
4) Ja automobilis ir aprīkots ar ciparu tahogrāfu, tad vadītāja laiku uzskaitei jālieto tahogrāfs!!
5) Ja brauciena mērķis ir Holande, Beļģija vai Francija, tad veidlapa ir jāpilda katru dienu līdz atgriešanās brīdim cauri Vācijai Polijā.
6) Ja pēc brauciena 28 dienu laikā sekos nākošais brauciens uz Vāciju, tad ikdienas uzskaites veidlapa ir jāpilda līdz atgriešanās brīdim LV!!! Tad darbības apliecinājums par laiku atgriežoties LV + iepriekšējās ikdienas uzskaites veidlapas jāņem līdzi sākot jaunu braucienu!!!
Un jāņem līdzi 28 iepriekšējo dienu + esošās dienas apliecinājumi! Nedrīkst pie vadītāja atrasties vairāk apliecinājumu periodam, kas pārsniedz 28 iepriekšējās dienas!
Vilnis no Vacijas, 26.marts 2020 19:53
Tev izdevās!
"Ierosinu valdībai mainīt darba un atpūtas laikus profesionālajiem autovadītājiem Latvijā vismaz uz nākošajiem trīs mēnešiem šādi:..."
Apsveicu!
Ēriks Griģis:

Paldies, vismaz kaut kas!
Minētie atvieglojumi paredz, ka no 2020.gada 26.marta līdz 2020.gada 25.aprīlim:
i) ikdienas transportlīdzekļu vadīšanas laikposms nedrīkst pārsniegt 11 stundas (esošo deviņu stundu vietā);
ii) iknedēļas transportlīdzekļa vadīšanas laikposms nepārsniedz 60 stundas (esošo 56 stundu vietā);
iii) kopējais uzkrātais transportlīdzekļa vadīšanas laikposms divu secīgu nedēļu laikā nepārsniedz 96 stundas (esošo 90 stundu vietā);
iiii) pēc piecarpus stundu (esošo četrarpus stundu vietā) transportlīdzekļa vadīšanas stundām transportlīdzekļa vadītājs ņem vismaz 45 minūšu pārtraukumu, izņemot gadījumu, ja viņš sāk atpūtas laikposmu;
iiiii) 45 stundu regulāro iknedēļas atpūtu var saīsināt līdz 24 stundām, neprasot to kompensēt.”

lvportals.lv/dienaskartiba/31459...
Jānis, 23.marts 2020 18:02
Sveicināti!
Vēlos uzināt vai OCTA gadījumā cetušajam auto jānodot tikai tajā servisā ko piedāvā apdrošinātājs?
Vai man ir iespēja izvēlēties sev vēlamo servisu?
Ar cieņu,
Janis
Ēriks Griģis:

No trijiem piedāvātajiem jāizvēlas!
Ja ir pamatoti atteikumi visiem piedāvātajiem, kas saistīti ar remonta kvalitāti iepriekšējās reizēs vai garantijas remontu, tad jāpiedāvā savs variants!
Visam pamatā - vienošanās par naudu!
Vilnis no Vacijas, 23.marts 2020 16:25
Paldies! Vai ir kas zināms par robežu šķērsošanu ar kravām?
Ēriks Griģis:

Kravas auto gaidīšanas laiku karte Eiropas valstu robežpārejās!

Datorprogramu firma Sixfold izmanto telemātikas datus, lai informētu kravu pārvadātāju šoferus par gaidīšanas laikiem valstu robežpunktos:
covid-19.sixfold.com/
tauriņš, 23.marts 2020 11:00
labdien,
protams ka autiņš uz servisu,tik jautājums,,Ja reiz,, t.i. 2018 gada mainita kārbai eļļa,,un tomēr apakšā pa kautkadām trubam,,ir eļļas piles,(bet ne motoreļļā,ar to viss kārtība) tad pastav tak iespēja ka jāskatās ir kārbas eļļa,,līmenis?
paldies
Ēriks Griģis:

Ja tā ir eļļa, tad kārbai ir blīvslēgs pārslēdzēja sliedei! Ja blīvslēgs padilst, tad eļļas garša parādās.
Manam 2004. gada auto tas nebija daudz, tādēļ par to nebēdāju!
Ģirts, 22.marts 2020 20:24
Labvakar, Erik! Es kontekstā ar iepriekšējo jautājumu. Vai nav kas dzirdams par tālmācības ieviešanu teorijas apmācībā autoskolās?
Ēriks Griģis:

Klusums no attālinātās valdības!

Direktīvas ES 2018/645 no 18.04.2018. ar ko groza Direktīvu 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējās kvalifikācijas iegūšanu un periodisku apmācību un Direktīvu 2006/126/EK par vadītāju apliecībām 3.pants par profesionālo autovadītāju e-apmācību nosaka, ka:
i) 3. pants
1. Dalībvalstīs stājas spēkā normatīvie un administratīvie akti, kas vajadzīgi, lai izpildītu šīs direktīvas prasības, līdz 2020. gada 23. maijam...!

ii) 7. pants
Periodiska apmācība
Periodisku apmācību veido apmācības, ko organizē, lai APA turētāji varētu atjaunot zināšanas, kas ir būtiskas viņu darbā, īpašu vērību veltot ceļu satiksmes drošībai, darba aizsardzībai un tam, kā samazināt braukšanas ietekmi uz vidi.
Minēto apmācību organizē apstiprināts mācību centrs saskaņā ar I pielikuma 5. iedaļu. Apmācību veido teorētiskās mācības, praktiskā apmācība un, ja iespējams, apmācība ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju (IKT) rīkiem vai visaugstākās klases simulatoros. Ja vadītājs pāriet uz citu uzņēmumu, jāņem vērā iepriekš gūtā periodiskā apmācība.
Periodisku apmācību veido, lai padziļināti apgūtu un atkārtotu dažus I pielikuma 1. iedaļā minētos priekšmetus. Tā aptver dažādus priekšmetus, un tajā vienmēr iekļauj vismaz vienu ar ceļu satiksmes drošību saistītu priekšmetu. Apmācības priekšmetos ņem vērā jaunākās norises attiecīgajā juridiskajā un tehnoloģiju jomā un, cik vien iespējams, ņem vērā vadītāja konkrētās apmācības vajadzības.

iii) 4. iedaļa. Obligātā periodiskā apmācība, kas paredzēta 3. panta 1. punkta b) apakšpunktā
Apstiprinātam mācību centram jāorganizē obligātā periodiskā apmācība. Tai jānotiek ik pēc pieciem gadiem un jāilgst 35 stundas, kas sadalītas vismaz septiņu stundu garos laika posmos, ko var sadalīt divās dienās pēc kārtas.
Izmantojot e-apmācību, apstiprinātais mācību centrs nodrošina, ka tiek nodrošināta pienācīga apmācības kvalitāte, tostarp izvēloties mācību priekšmetus, kuros visefektīvāk var izmantot IKT rīkus. Dalībvalstis jo īpaši prasa uzticamu lietotāju identifikāciju un pienācīgus kontroles līdzekļus. E-apmācības maksimālais ilgums nepārsniedz 12 stundas.
Vismaz viens no apmācību kursa posmiem ir veltīts ar ceļu satiksmes drošību saistītam priekšmetam.

eur-lex.europa.eu/legal-content/...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti