Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
agnis zalovskis, 16.februāris 2019 12:33
ka atvert bagaznieku mazda 3 no iekspuses jo no arpuses nevar atvert kaut kas iekeras
Ēriks Griģis:

Remontservisā!
Viesturs, 14.februāris 2019 8:19
Labdien! Gribēju noskaidrot kāda veida eksāmens un kur ir jākārto, lai iegūtu tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēja apliecību?
Paldies!
Ēriks Griģis:

To var uzzināt, zvanot pa tālruni 67025726.
Sandis, 14.februāris 2019 8:07
Labdien!
Situācija un jautājums šāda.
Rīgā, pa Mazā Krasta ielu, virzienā no Lāčplēša ielas uz Bārddziņu ielu, vadītājs ar transportlīdzekli Volvo, braucot pa galveno ceļu kur Volvo vadītājam ir priekšroka, veica kreiso pagriezienu no Mazā Krasta ielas uz Bārddziņu ielu, kā rezultāta, notika sadursme, ar transportlīdzekli Ford, kurš krustojumā veica labo pagriezienu, neievērojot zīmi dodiet cełu un nepārliecinoties, ka ceļš ir brīvs, un atbilst laikapstākļiem.
Tika izsaukta Cełu polcija, kā rezultātā es, Volvo vadītājs tiku atzīts par vainīgu pārkāpjot 73.pantu, par iebraukšanu pretējā braukšanas joslā, tā viñi izmērjia.
Kā Jums skiet, ir vērts cīnīties par taisnību, vai tomēr es esmu vainīgs un viss?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Netaisnību un beztiesiskumu uzvarēt ir ļoti grūti!
Ir divas negadījuma riska seku regulešanas iespējas:
i) pirmā - uz vietas ceļu satiksmes negadījumā un pēc tam - tiesiskā ceļā,
ii) otrā - pie apdrošinātāja. Jau šeit, izskatās, iesaistīto atbildība dalās vismaz uz pusi.
Tad atpakaļ uz pirmo,- kāpēc vainas pakāpe nav noteikta otrajam iesaistītajam, kuram bija jādod ceļš!?
Aigars, 5.februāris 2019 16:51
Sveicināti Ērik.
Vai AETR konvencijā ir minēts par autovadītāja ikdienas kopējo darba laiku(kraušanās,kravas gaidīsāna,u.t.t.),kurš nedrīkst pārsniegt 15 stundas?
Nekādi nesanāk atrast,kur tas būtu definēts.
Paldies
Ēriks Griģis:

Definētas ir ikdienas atpūtas - regulārā (vismaz 11h) vai saīsinātā (mazāk par 11h, bet vismaz 9h) reizi 24 stundu periodā!
Pārējais ir maiņas laiks!
Piemērs.
1) 24h - 11h = 13 stundas maiņas laiks.
2) 24h - 9h = 15 stundas maiņas laiks (drīkst izmantot 3x nedēļā).
Vladimirs., 4.februāris 2019 0:18
Labdien Erik. Gribeju pajautat, kur Riga vai Latvijas teritorija atrodas UAZ dilleri? Savadak google nemaceju atrast, ne vietu ne majas lapu parstaviem. Paldies.
Ēriks Griģis:

Varbūt te par UAZ uzzināsiet ko vairāk, jo LV nav dīleru:
sollers-auto.com/ru/
Moscow International Business Centre, Northern Tower
10 Testovskaya St. Moscow, 123317,
t.: +7(495) 228-3045
patriot.uaz.ru/
Mārtiņš, 2.februāris 2019 0:49
Sveiki. Savai vieglajai automašīnai uzstādiju HELLA papildus lukturus. Viena luktura REF Pēc normatīvajiem aktiem, tie drīkst būt 2, bet man ir 3. Tas ka braucot uz tehnisko apskati viens ir jāņem nost, ir skaidrs. Jautājums, kādu sodu varu saņemt uz ceļa, piedaloties satiksmē ar šiem lukturiem? Gan no ceļu policijas, gan arī, kad tiek veikti tehniskās apskates reidi uz ceļa, piedaloties CSDD. Administratīvo pārkāpumu kodeksā neizdevās atrast punktu par pārāk daudz uzstādītu papildus lukturu skaitu. Lukturi iedegās, kad tiek ieslēgti automašīnas orģinālie tālās gaismas lukturi, ar iespēju tos ieslēgt un izslēgt. Kā arī tiek pārkāpts uz lukturiem norādīto kontrolskaitļu (REF) summa, kas ir 100.

Īsāk sakot, kādas nepatikšanas mani var sagaidīt uz ceļa ar ieslēgtiem/izslēgtiem šiem lukturiem?

Paldies!
Ēriks Griģis:

LAPK šādu pārkāpumu uzskata par "citu", tādēļ piemēro 149.4' panta Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanas 12.pārkāpumu > Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā < un neatļauti uzstādīto(-s) lukturi(-us) liks noņemt.
Jānis Bērziņš, 25.janvāris 2019 14:39
Sveiki.
Darbinieks ar darba auto un divasu piekabi braucis noteiktā dienā pa noteiktu ceļu. Tajā dienā divām ielas malā esošajām mašīnām ir ļoti apskrāpets sāns. Aculiecinieks esot redzējis ka tajā dienā šis darbinieks ir braucis pa šo ceļu un ziņojis policijai ka iespējams šis auto ir bijis iesaistīts šajā auto sānu skrāpēšanā un turpinājis ceļu neapstājoties.
Apjautājot uzticamu darbinieku tika uzzināts ka viņam problēmu nav bijis braucot, nekur nav ieskrējis, neko nav aizskāris un nav jutis un uz piekabes sāniem nav negadījuma /skrāpējumu pēdu.
Policija sazinājās un vēlējās lai darbinieks ar piekabi aizbrauc dot savu informāciju un liecību par to kas ir vai nav noticis.
Pēc policijas pieprasījuma darbinieks ar piekabi aizbraucis uz Policijas biroju, lai sniegtu savu liecību un atrādītu piekabi jo slēpt nav ko , negadījumā nav bijis iesaistīts un neizskatās ka kaut kas butu noticis.
Taču pēc liecības sniegšanas izskatās ka lēmums būs par to ka darbinieks ar piekabi ir vainīgs.
Jautājums:
- Kā rīkoties šādā situācijā , kad pierādījumu nav, ir tikai kāda cilvēka (ticama vai neticama) liecība. .. ?
- Vai ir iespējams kaut kur veikt kādu ekspertīzi, kas papildus izvērtēs avārijas sekas /cēloņus . Izmērīs piekabes augstumus un noskrāpēto mašīnu sānus un izvērtēs kura puse ir vainīga un vai kāda puse nav nepatiesi apmelota šajā gadījumā..
Ēriks Griģis:

Varu tikai ieteikt, neatbildot par sekām!
1. Savam OCTA apdrošinātājam jāraksta iesniegums par aizdomām uz Valsts policijas iesaistīšanos apdrošināšanas krāpniecībā un jāprasa veikt iesaistīto transportlīdzekļu tehnisko bojājumu ekspertīzi.
Tad tiks iegūti pierādījumi.
2. Par savām aizdomām un lai novērstu iespējamā konflikta rašanos pēc Valsts policijas pārstāvju lēmuma pieņemšanas, raksties sūdzību Valsts policijas Iekšējās kontroles birojam un prasiet pēc pierādījumiem:
www.vp.gov.lv/?id=420
3. Prasība tiesā pret viltus aculiecinieku, ja esat par to pārliecināts!
Dita, 24.janvāris 2019 9:46
Labdien! Esam saņēmuši soda kvīti no Polijas, 50 PLN sodu par ātruma pārkāpšanu.
Kvītī uzrādīts šis nr. 47101000550201609009990000 mēģinot pārskaitīt, man banka izmet šo logu "Ievadītais konta numurs nav IBAN formātā".
Ēriks Griģis:

Ja konta numuram ir 26 zīmes, tad jābūt riktīgi!
47 1010 0055 0201 6090 0999 0000
Iesaku ar pārskaitījumu griezties bankā!

Citu pieredze:
iauto.lv/forums/topic/27107-sods...
Vilnis -Vācija, 22.janvāris 2019 18:30
Esmu pārliecināts, ka tādas un līdzīgas ķibeles negadās reti, bet neviens par to nerunā. Kā saka " a možet obojģotsja".
Ēriks Griģis:

Te ir rīcība vairākiem nestandarta gadījumiem:
ec.europa.eu/transport/modes/roa...

Un te konkrētais, uzklikšķinot uz GUIDANCE NOTE 1 un izvēloties vajadzīgo valodu:
ec.europa.eu/transport/sites/tra...

Te tas pats LV:
atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-komisi...
Vilnis -Vācija, 22.janvāris 2019 18:21
Mēneša laikā divas nestandarta situācijas.
1. Naktī nobrauktas gandrīz desmit stundas(ar atpūtas laikiem viss ok.). 25 km no bāzēšanās vietas riepa tukša. Sestdienas rīts - kamēr sagādā rezerves riteni (Atego inženieri nav paredzējuši rezerves riteni) un nomaina ,paiet ap sešām stundām. Likumīgi būtu
jānostāv līdz 9 stundām, ( auto bez guļvietas), bet aizbraucu līdz galam, jo mājās taču atpūta kvalitatīvāka!
2. Nostrādāju ar vienu auto 5 stundas. Tad ar vieglo 400 km mani ved pakaļ citai mašīnai, un iekļūstam kārtīgā sestdinas !!! atpūtnieku!!!! sastrēgumā uz autobāna. Pabeigt darba dienu 15 stundās nevar, sanāk 16,5 stundas. Kā šādos gadijumos attaisnoties?
Ēriks Griģis:

Sākam ar ierakstu tās dienas izdrukā:
12.p. EK 561/2006,
vieta, kurā notika laika pārkāpums,
iemesls un
paraksts.
Ritvars, 22.janvāris 2019 10:43
Labdien! Lieta sekojošu Audi a4 2001g. 1.9tdi 96kw (priekša) sprūst visi četri bremžu suporti pie lielākiem mīnusies. Tika salikti visi remkomplekti nomainīti visi suporta cilindriņi un galvenais cilindrs kurš nāk pie vakumnieka, bet rezultāts tāds pats sprūst! Kur ir īsti vaina kāpēc tā?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Bērnībā vienam manam auto bija līdzīgi!
Spiežot bremzes pedāli, spēks izspiež virzuļus un saspiež bremžu klučus, bet atlaižot bremzes, virzuļi nespēja atnākt atpakaļ vietā! Tie iesprūst, jo bremžu caurulē sasalst mitrais gaiss, iespējams, kopā ar rūsu un eļļa caur sasalušo vietu pilnībā neatplūst atpakaļ. Bojājums būtu jāmeklē bremžu caurules stiprinājuma vietā!
Kārlis, 20.janvāris 2019 20:23
Kādus apgriezienus sasniedzot Volvo V70 2,5 TDI motoram jāsāk darboties turbīnai? Manējam 1999. gada auto tā ieslēdzas, kad sasniegti 3000 apgr./min. Šķiet, ka drusku par vēlu. Kādi varētu būt iemesli?
Paldies 
Ēriks Griģis:

Kādu kļūdu kompis izmet?
Vai nav gaisa masas mērītājs pie vainas? Cerams, ka vadi un to pieslēgumi kārtībā.
Te var redzēt, kādi tie mērītāji izskatās:
www.autodoc.lv/auto-dalas/gaisa_...
Iveta, 17.janvāris 2019 23:11
Sveiki.Iepriekš jau rakstīju,par auto logu,kuru uz kasko nomainīja,un likās citas krāsas,kā arī nepilda savu funkciju.Klāt nācis arī tas,ka sāk no iekšpuses aizsvīst,pat sensori aizsvīst un zem laternām pārslēdzas tālās gaismas,kā arī ledus kārta uzsala.Aizbraucot atpakaļ uz servisu,izdomā visādas atrunas,jo logam cipari atbilst,kā orģinālajam,un ar kārčeri mazgājot,ūdens iekšā netek.Bet logs aizsvīst tikai pēc laika,kad esmu aizbraukusi no automazgātavas,laiciņu pastāvējis,un pēc tam gribu braukt tālāk.Es gribētu zināt,kur varētu uztaisīt ekspertīzi,lai to logu pārbauda?
Ēriks Griģis:

Visticamāk, ka stiklam nav vainas! Pie vainas vairāk varētu būt tā ielīmēšana, ne stikla sabojāšana.
1. Eksperti:
lnea.lv/lv/areas-of-activity/
2. Tiesu eksperti, skatiet 14.punktu:
lnea.lv/lv/areas-of-activity/
Ainars Pukulis, 17.janvāris 2019 17:22
Labdien!
Vēlreiz par to saīsinātā iknedēļas atpūtas laika kompensāciju!
Kur tas ir precīzi nodefinēts,tā lai varētu parādīt savam darba devējam ?
Ēriks Griģis:

1. Piestāj' pie pirmā transportnieka un palūdz, lai tas pārbauda saīsinātās iknedēļas atpūtas kompensāciju!
Protokolā būs ierakstīts (EK) Nr. 561/2006, 8. panta 6. punkta otrās daļas skaidrojuma pārkāpums:
8. panta 6. punkts. Jebkurās divās secīgās nedēļās transportlīdzekļa vadītājs paņem vismaz:
- divus regulārus iknedēļas atpūtas laikposmus, vai
- vienu regulāru iknedēļas atpūtas laikposmu un vienu saīsinātu iknedēļas atpūtas laikposmu, kas ir vismaz 24 stundas.
Tomēr saīsinājumu kompensē ar atbilstoši ilgu atpūtu, kas paņemta pirms trešās nedēļas beigām, kura seko attiecīgajai nedēļai.

2. Atbilstoši ilga atpūta ir kompensējamā daļa!
3. Atsūti savu darba devēju uz kursiem! 95. kodu sākšu lasīt Kuldīgā rīt 18.01. Saldus autoskolas nodarbībās!
saldusautoskola.lv/
Ainars Pukulis, 15.janvāris 2019 20:04
Labvakar!
Ja ir ņemts saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks,
vai tas ir jākompensē vienā gabalā, vai var sadalīt vairākos?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jā, tikai vienā gabalā!
Vineta Siliņa, 12.janvāris 2019 22:08
Labs vakars!
Audi A3 panelim( spidometrs, tahometrs utt.) braucot zūd elektrība, meistari nevar atrast kur ir problēma. Auto ir 2002g beigas, ar 1.9tdi.
Ēriks Griģis:

Mana auto elektriķis pieslēdza datoru un atrada vainu! Nācās nomainīt kontrolpaneli, tiesa gan, 2004. gada modelim!
Bet katram jau savs!
Roberts Figoriņš, 9.janvāris 2019 18:03
Labvakar, man būtu šāds jautājums
Vai ir obligāti jāmaina tiesības ja ir noklausītos 95 kods, un tiesībäm vēl ir laiks maiņai. Paldies
Ēriks Griģis:

Derīgs 95. kods autovadītājam tiek piešķirts ar to brīdi, kad tiek saņemta vadītāja apliecība ar kodu tajā. Koda derīguma termiņš sākas ar pēdējo noklausīšanās dienu autoskolā un tas nav saistīts ar vadītāja apliecības derīguma termiņu!
1. Ja nav nepieciešams 95. kods, tad apliecību uzreiz varat nemainīt.
Saņemot jauno apliecību iepriekšējās termiņa beigās, koda derīguma periods, kas būs ierakstīts jaunajā apliecībā, sāksies no pēdējās - piektās noklausīšanās dienas autoskolā!
2. Ja kods ir vajadzīgs darbā un iepriekšējais vairs nav derīgs, tad pēc noklausīšanās autoskolā tūlīt mainiet vadītāja apliecību! Braukšanu uzsāciet tikai tad, kad apliecība ir samainīta un jaunajā ir derīga 95. koda atzīme.
Raimonds Horns, 9.janvāris 2019 18:02
Labvakar!
Vai man veicot tehnikuma audzēkņu pārvadāšanu
ar autobusu(16 vietas un 40 vietas), no dzīves
vietas uz tehnikumu un atpakaļ ir nepieciešams
95. kods?
Šoferis algu par to nesaņem un skolnieki par to nemaksā!Autobusam ir pašpārvadājuma sertifikāts.
Ēriks Griģis:

Kods pašpārvadājumam ir vajadzīgs!
No Autopārvadājuma likuma 31.' panta prasības attiecībā uz pasažieru pārvadājumus veicošo autovadītāju profesionālo kompetenci 2. punkta, kas nosaka, ka no šā panta pirmajā daļā noteiktās prasības (attiecīgā ieraksta 95. koda transportlīdzekļu vadītāja apliecībā) ir atbrīvoti autovadītāji, kas vada 6. apakšpunktā noteiktos transportlīdzekļus, kurus izmanto nekomerciālai pasažieru pārvadāšanai.

likumi.lv/doc.php?id=36720
Vilnis -Vācija, 7.janvāris 2019 21:13
Labvakar un veiksmīgu jauno gadu cienijamajam ekspertam un visiem lasītājiem.
Vai ir kādi ierobežojumi, pēc cik ilga laika no 4,5 stundu braukšanas perioda sākuma drīkst uzsākt dalītās atpūtas pirmās 15 minūtes?
Ēriks Griģis:

Paldies, Vilni! Tev arī sekmīgu šo gadu!
Nē, nav!
Pagaidām nav. Iespējams, ka būs, tikai 15 minūšu vietā 30 minūtes un 4,5 stundu vietā 4 stundas. Bet tiek apspriestas arī vēl citas iespējas.
Te trijās valodās plānotais:
www.etf-europe.org/resource/etf-...
Un te latviski:
www.europarl.europa.eu/sides/get...

Piemēri no projekta grozījumiem apspriešanai arī Latvijā! Piemērs!
Grozījums Nr.11 Regulas priekšlikums 6.a apsvērums (jauns)
(6a) Ja paredzams, ka transportlīdzekļa vadītājam darba devēja uzdevumā būs jāveic darbības, kas nav viņa kā profesionāla transportlīdzekļa vadītāja darbs, piemēram, iekraušanai un izkraušana, stāvvietas atrašana, transportlīdzekļa apkope, maršruta sagatavošana utt., tad šo pienākumu veikšana būtu jāņem vērā, nosakot viņa darba laiku, iespēju pienācīgi atpūsties un atalgojumu.
Ē.G. Vai tas attieksies arī uz automobiļa apsargāšanu stāvvietās autovadītāju atpūtas laikā, kas ierakstīts autovadītāju darba līgumos ar pārvadātāju? Vai tāpēc apdrošinātājs drīkst atteikt atlīdzības izmaksu par apzagtām kravām?

Piemērs!
Grozījums Nr.12 Regulas priekšlikums 6.b apsvērums (jauns)
(6b) Lai nodrošinātu transportlīdzekļu vadītāju darba apstākļus kravu iekraušanas un izkraušanas vietās, šādu vietu īpašniekiem un operatoriem būtu jāgādā par transportlīdzekļa vadītāju iespējām piekļūt sanitārajam mezgliem.
Ē.G. Vai tas nozīmē, ka līdz šim un pat šodien no Austrumeiropas valstīm, t.s., arī Latvijas, šoferiem, piebraucot krauties pie rampas, vecās Eiropas valstīs nebija/nav iespēja apmeklēt tualeti???

Piemērs!
Grozījums Nr.25 Regulas priekšlikums
1. pants – 1. daļa – -1. punkts (jauns)
Regula (EK) Nr. 561/2006
2. pants – 1. punkts – aa apakšpunkts (jauns)
”aa) transportlīdzekļiem, kurus izmanto starptautiskiem kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 2,4 tonnas, vai...”
Ē.G. Ja regula attiecās un šobrīd attiecas uz kravu pārvadājumiem, ja PM pārsniedza 3,5 tonnas, tad jaunā redakcija paredz regulas iedarbību uz vieglajiem - B kategorijas kravas automobiļiem bez vai ar piekabi, ja to PM pārsniedz 2,4 tonnas, kuri starptautiskā komercpārvadājumā būs jāaprīko ar jauno, viedo tahogrāfu!
Tātad Latvijā vajadzēs Eiropas kopienas atļauju izņemt un automobilī būs jāatrodas Eiropas kopienas autļaujas kopijai, protams, ka tas viss būs par maksu!

Avots:
www.europarl.europa.eu/sides/get...
Dainis, 4.janvāris 2019 13:28
Vai jūs nezināt kur atrodas relejs? Jo motor telpa un salona nevarēju atrast.
Ēriks Griģis:

Manam auto tas atradās bagāžniekā uz grīdas kopā ar pārējiem. Servisā jautājiet!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti