Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Silarts Aveniņš, 2.februāris 2024 8:56
Labdien!
Atteicos no alkohola pārbaudes Pašvaldības Policijā ar auto vadīšanu nesaistītā administratīvajā pārkāpumā.
Kāds sods par tikt piespriests par šādu darbību.
PP darbinieks pirms testa neiepazīstināja mani ar tiesībām, pienākumiem un atbildību.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jāsaprot, kādas pārbaudes - izelpas vai asins!
Vispārīgi - piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz septiņdesmit naudas soda vienībām.

Advokāta komentārs!
Saskaņā AR Administratīvo sodu likuma par pārkāpumiem pārvaldes, sabiedriskās kārtības un valsts valodas lietošanas jomā 10.pantu ( Alkoholisko dzērienu vai citu apreibinošu vielu lietošana publiskā vietā vai atrašanās publiskā vietā reibuma stāvoklī) - piemēro brīdinājumu vai naudas sodu līdz 70 naudas soda vienībām ( 70×5= EUR 350).
Tādā gadījumā pati rīcība (atteikšanās no alkohola pārbaudes), piemērojot sodu VAR tikt iztulkota kā vainu pastiprinoša rīcība, nosakot administratīvā soda veidu un mēru.
Pats atteikšanās fakts tādā gadījumā nav identificējams kā atsevišķs pārkāpums.
Gints, 28.janvāris 2024 10:22
Labdien.
Vai pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumu 68;70 punktus,kā rezultātā notika csng,var uzskatīt par agresīvu braukšanu?un vai agresīvu braukšanu var uzskatīt par vainu pastiprinošu apstākli.
Ēriks Griģis:

Ultra pareizie ar agresīvu braukšanu saprot jebkuru darbību uz ceļa, kas citiem satiksmes dalībniekiem varētu traucēt vai likt justies neērti.
Ultra pareizo kreisā spārna atzars uzskata, ka jebkāda braukšana ar jebko rūcošu ir agresīva!
Par agresīvu braukšanu var runāt, ja ir notikusi apzināta vairāku tādu citu citam sekojošu CSN pārkāpumu izdarīšana, kuri saistīti ar ceļu satiksmei bīstamu vai traucējošu situāciju apzinātu radīšanu.
Līdz ar to viens vai otrs CSN punkta pārkāpums, kas nav radīts apzināti ar mērķi vairākkārtīgi traucēt, draudēt, demonstratīvi izcelt sevi, atkārtoti vai ilgstoši biedēt citus ceļu satiksmes dalībniekus, pats par sevi nav agresīva braukšana.
Braukšana ir vai nav agresīva. Administratīvais sods pienākas par agresīvu braukšanu, nevis ar to pastiprina vainu ar to pašu braukšanas manevru saistītā administratīvajā pārkāpumā.
Uzskatīt, protams, var visu ko, ja uzskatītāji pieder pie kāda no "ultra" grupējumiem!
Joksts, 24.janvāris 2024 22:14
Kad CSN grozījumi būs spēkā, paldies!
Ēriks Griģis:

Ar šodienu 26.01.2024. jau ir spēkā!

Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumi Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi". likumi.lv/ta/id/274865
Narazha, 22.janvāris 2024 22:49
Liekas, uzrāvos uz lāzera Vācijā. Varēja braukt 120, braucu kādus 130 km. Kāds sods draud un vai uz Latviju to foto atsūtīs? Paldies
Ēriks Griģis:

Tas izklausās, ka notika ārpus apdzīvotas vietas, tad 130 - 3% = 126km/h.
Par 6km/h pārsniegšanu sods būs 20 eiriki. Foto atsūtīs pēc kādiem 2-2,5 mēnešiem latviešu valodā. Jāsamaksā 3-5 dienu laikā, nepārsniedzot norādīto samaksas termiņu.
Ja nokavēsi, vai ja nepiezvanīsi un nepalūgsi atsūtīt pierādījumus (tā būs vēl otra bilde ar paskaidrojumu vācu valodā), var gadīties, ka būs jāpiemaksā vēl 28,50 eiriki par "foto pakalpojumiem", bet soda nauda pieaugs paraboliski!
Gints, 22.janvāris 2024 19:29
Kā rīkoties ja kasko apdrošināšana atsaka remontu un dīlera centrs garantiju. Hyundai Tuksona automašīnai 2023gada izlaidums. Ir sabojajusies automātiskās stāv bremzes. Pie bremžu suporta noplīsis vads.Kasko saka ka nav fiziskā iedarbība bet dīlera centrs saka ka tas neietilpst garantiju.
Ēriks Griģis:

Jāsūdzas:
1) par pakalpojuma atteikšanu Patērētāju tiesību aizsardzības centrā
www.ptac.gov.lv/lv?utm_source=ht...
2) par KASKO apdrošinātāja rīcību
www.laa.lv/ombuds/#:~:text=K%C4%...,ar%C4%AB%20s%C5%ABdz%C4%ABbas%20par%20apdro%C5%A1in%C4%81%C5%A1anas%20un%20p%C4%81rapdro%C5%A1in%C4%81%C5%A1anas%20izplat%C4%AB%C5%A1anas%20pakalpojumiem.
Artūrs, 21.janvāris 2024 11:06
Sveiki. Ar draudzeni vasarā pārvācāmies atpakaļ uz Latviju. Mašīnai pirkām octa polisi līdz oktobrim un tad izdomājam iegādāties kasko. Vadoties pēc ārvalstu pieredzes, domājām, ka kasko sedz to pašu ko octa un vairāk.
Vakardien atveram pastkasti-sods 350e par braukšanu bez octa polises kurā tika fiksēts 21.12.2023. Jutām ka nebūs labi, pirmo reizi iegājām e-CSDD portalā. Kopā uzrādījās 33 pārkāpumi 11550e vērtībā. Esam šokā. Un tur klāt vēl nāks, domāju ka summa būs kkur ap 15000e. Vai tas ir taisnīgi, ka no pirmā pārkāpuma dienas, kas bija 26.10.2023 tika atsūtīts 1 paziņojums uz pastu? Būtu bijuši priecīgi, ja būtu apstādinājusi policija un arī paskaidrojusi ko darām nepareizi. Braukts tika daudz un neskaitāmas ekipāžas braukušas garām.
Ar ko mums sākt? Vai mēs varēsim pārsūdzēt lēmumus, ja jau pagājis vairāk ka mēnesis?
Ēriks Griģis:

Man žēl, ka nepavaicājāt, kā ir ar apdrošināšanu, sodiem un citām pašsaprotamām lietām, pirms pārvācāties! Nav paredzēts pārsūdzēt, kaut arī radari tai laikā strādāja un, iespējams, vēl turpina strādāt ar zagtu programatūru!
Un nav jau dēļ kā! Latvijā dzīvojam kā vienmēr, jo austrumu frontē vairākus gadu desmitus viss bez pārmaiņām. Bet citur ir vēl sliktāk! Atradīsiet advokāta tālruņa numuru manos iepriekšējos tekstos, piezvaniet uz to!

Advokāti jau apspriež Jūsu rakstīto un man ziņo, ka vienīgi runa un tiesāšanās var notikt par dubulto sodīšanas aizliegumu un nesamērīgo soda apmēru.

No oktobra līdz 21.12.2023. notika bezlicences personu datu apstrāde! Tiesā prasiet atgriezt nelikumīgi iekasētos 11550 eiro!
Problema, 21.janvāris 2024 0:11
Ja kriminālietā nav lēmuma, vai varu saņemt atlīdzību no apdrošinātāja par obligāto?
Ēriks Griģis:

Gadījumos, kad nav stājies spēkā gala nolēmums kriminālprocesā, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ceļu satiksmes negadījuma apstākļi ir zināmi;
3) ir iespējams izvērtēt un noteikt ceļu satiksmes negadījumā iesaistīto personu atbildību par nodarītajiem zaudējumiem.
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums, 39. pants. likumi.lv/ta/id/87547#p39
Raivis, 17.janvāris 2024 7:08
Labdien. Notika ceļu satiksmes negadijums. Otrās mašinas vad'ītājs, kas brauca aiz manis, krustojumā mani apbrauca pa blakus joslu, neparādot arī pagrieziena rāditajus par manevriem, grieza manā joslā un notika avarija. Kas ir vainigs dotajā gadijumā?
Ēriks Griģis:

Nezinot otra vadītāja viedokli, atbildei izmantošu CSN 68. punktā noteikto:
"Pārkārtojoties transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus..."
Maks Bitkins, 13.janvāris 2024 19:51
Labdien . Tiku ceļu satiksmes negādijumā, kur tiku atzits par vainigu, aizdomas, kas cietušās mašinas autovāditajs ari pierakstija defektus, kas nav radušies no manis. Kā to varētu pārbaudit?
Ēriks Griģis:

1.Informējot savu OCTA apdrošinātāju rakstiski!
2.Fotogrāfējot abu auto bojājumus negadījuma vietā.
Inita, 9.janvāris 2024 22:16
Vai Polijā drīkst vilkt vieglo auto šņorē?
Ēriks Griģis:

Jā, drīkst! "Šņori" gan rakstīsim pēdiņās!
Vispārīgi noteikumi un praktiski padomi vieglo automobīļu vilkšanā pa Polijas autoceļiem lasāmi šeit:
Holowanie auta – jakie są zasady? Czy można legalnie holować samochód?
Lai atvērtu saiti, noņemat atstarpi starp "h" un "t" un iekopējat adresi interneta pārlūkā! Lai rakstu izlasītu latviski, atliks tikai to iztulkot!

h ttps://autokult.pl/holowanie-auta-jakie-sa-zasady-czy-mozna-legalnie-holowac-samochod,6945726923307776a
Uldis, 31.decembris 2023 18:00
Labdien!

OCTA gadījums. Serviss jau 3 mēnešus remontē auto. Jau divas reizes ir teikuši, ka auto ir gatavs. Kad aizbraucu saņemt auto, redzu daudz ļoti nekvalitatīvi veiktus darbus un nav nomainītas detaļas, kas paredzētas apdrošinātāja apstiprinātā tāmē.
Kādi normatīvie akti regulē šo procesu un kuras iestādes atbild par to ievērošanas kontroli?
Paldies!
Ēriks Griģis:

1. Sūdzība apdrošinātājam par viņa slikto servisa piedāvājumu.
2. Ja nekas neuzlabojas, tad ar apdrošinātāja atbildi, remonta tāmi, nekvalitatīvā remonta apliecinājumiem un jaunu sūdzību jāgriežas LTAB birojā.
3. Pastāv iespēja izmantot advokāta pakalpojumus, ja ir vēl kādi neatlīdzināti zaudējumu, piemēram, cita automobīļa izmantošana, nesaņemtie dienas ienākumi, ja tie saistāmi ar bojātā automobīļa ilglaicīgu remontu.
Valdis, 16.decembris 2023 13:36
Sveiks! Vācijā gatavojos savam pirmajam elektriskam auto. Vai tie bonusi nākamgad nemainīsies?
Ēriks Griģis:

Ekonomikas ministrs Roberts Hābeks ir atcēlis e-auto subsīdijas Vācijā!
Trešdien kanclers Olafs Šolcs (65, SPD), vicekanclers Roberts Hābeks (54, zaļie) un finanšu ministrs Kristians Lindners (44, FDP) paziņoja par taupības pasākumiem 2024. gada budžetā. Kā svarīgs taupības pasākums ir paredzēts vides prēmijas priekšlaicīga izbeigšana e-automobīļiem, kuriem iegādes prēmija (Umweltbonus) bija līdz 6000 eiro.
Iegādes prēmija e-automobīļiem Vācijā tiek atcelta, sākot ar pirmdienu, 18.12.2023., tas ir, gandrīz nekavējoties!
Pēc 2023.gada 17.decembra Federālajam ekonomikas un eksporta kontroles birojam (BAFA) vairs nevar iesniegt jaunus pieteikumus vides prēmijai, par ko šīs sestdienas rītā plkst.10:15 paziņoja Roberta Hābeka vadītā Ekonomikas un klimata aizsardzības ministrija.
Uldis, 7.decembris 2023 13:55
Labdien!

Kādā termiņā OCTA gadījumā apdrošinātāja servisam būtu jāsaremontē auto. Kādi normatīvie akti to nosaka.

Paldies!
Ēriks Griģis:

Remonta laiku apdrošinātāja norādītajā servisā neviens normatīvais akts nenosaka!
Ģirts, 22.novembris 2023 12:45
Labdien! Ja notikusi sadursme starp diviem auto no kuriem viens ir ar piekabi, tad tad tā ir sadursme starp diviem, vai trijiem transportlīdzekļiem? Vai saskaņoto paziņojumu drīkst sastādīt?
Ēriks Griģis:

Ja sadursmē, atbilstoši saskaņotā paziņojuma aizpildīšanas noteikumiem, bojāti tikai automobīļi, bet piekabes tieši nav iesaistītas un tās nav bojātas vai ar tām nav sabojāts kāds no automobīļiem, tad drīkst aizpildīt saskaņoto paziņojumu.
Piemērs.
Stāvvietā auto ar piekabi brauc uz priekšu un tam no sāniem izbrauc priekšā otrs auto ar piekabi. Notiek sadursme starp diviem automobīļiem, kas velk piekabes un kuru ātrums stāvvietā ir bijis mazāks par 20km/h, ka piekabes nav sagriezušās, nav saslīdējušas, kā rezultātā tās nav bijušas kontaktā ar kādu no automobīļiem un tās nav tikušas sabojātas.
Inga, 22.novembris 2023 0:11
Labdien! Vīrs brauca no Vācijs uz Latviju. Viņš brauca ne ar savu mašīnu. Izrādījās mašīnai sen nav apdrošināšana. Cik liels sodu pienākas Vācijā par šo? Teica, ka jāgaida vēstue, bet neko vel neesam saņēmuši.
Ēriks Griģis:

Vācijas OCTA likuma 6. pantā ir noteikts, ka piedalīšanās ceļu satiksmē ar transportlīdzekli bez apdrošināšanas ir noziedzīgs nodarījums. Tas nozīmē, ka administratīvais naudas sods policijai uz ceļa nebūs jāmaksā, ja braucat bez apdrošināšanas seguma. Tā vietā tiek uzsākts kriminālprocess, kura beigās tiesa lems par cietumsodu līdz vienam gadam un tad arī tiks noteikts naudas sods. Turklāt, ja tiek pierādīts, ka vadītājs ir rīkojies ar nodomu, automobīli var konfiscēt par braukšanu bez apdrošināšanas, ja tā pieder vadītājam.
1.Naudassods.
Līdz 180 minimālajām dienas likmēm. Ikvienam, kurš rīkojas nolaidīgi un nepārtrauc braukt ar automobīli pēc OCTA derīguma termiņa beigām, ir jārēķinās ar naudas sodu. To paredz mehānisko transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšana.
2.Punkti Flensburgā.
Flensburgā ir iespējams saņemt maksimāli līdz sešiem punktiem, ja braucat pa ceļu bez OCTA apdrošināšanas.
3.Braukšanas aizliegums.
Ja ir iesaistīta vadītāja apzināta darbība, tas ir, ļaunprātīga rīcība jeb rupja neuzmanība, tas bieži noved pie tā, ka autovadītājam tiek atņemtas tiesības vadīt transportlīdzekli. Par to lemj tiesa.
3.Cietumsods.
Par braukšanu bez OCTA tiesa var piespriest cietumsodu no sešiem mēnešiem līdz vienam gadam. Lielākoties, ja vadītājs ir rīkojies ar nodomu un ir noticis arī satiksmes negadījums vai tikai ir konstatēts apdraudējums cilvēkiem.
4.Ja Vācijā šobrīd 12 eiro ir minimālā stundas likme (no 01.2024. būs 12,41 eiro) un dienā ir vismaz 8 darba stundas, tad maksimālais naudas sods, ko tiesa var piespriest (var dalīti gan īpašniekam, gan vadītājam) ir 17.280 eiro (12x8x180=17.280).
Braukšanas liegumu un soda punktus tiesa Vācijā var piespriest vadītājam, bet Latvijā braukšanas liegums, tas ir, tiesību atņemšana ārvalstīs kvalificējas kā tiesību izmantošanas liegums, pēc kura, tiesības atgūstot, eksāmeni CSDD teorijā un braukšanā nav jākārto.
5.Ja automobīļa īpašniekam OCTA bija beigusies, tad viņš saņems brīdinājuma naudas sodu (par maznozīmīgiem administratīviem pārkāpumiem, no 5-55 eiro), kas ir noteikts 15 eiro apmērā, ja automobīlis ceļu satiksmē netika izmantots un nebija noņemts no uzskaites.
Uldis, 15.novembris 2023 1:01
Labdien!

Kravas mikroautobusam aizmugurējā kreisajā stūrī ieskrēja autobuss. Mikroautobusam aizmugurējā kreisā puse stipri bojāta. Serviss sastādīja tāmi un nosūtīja apdrošinātājam. Apdrošinātājs tāmi apstiprināja, bet vienu no dārgākajām virsbūves detaļām (PK K iekšējais spārns) servisam lika remontēt nevis mainīt. Pēc kādām normām apdrošinātāja eksperts vadās pieņemot šādus lēmumus? Vai ir kādi standarti vai noteikumi, kas nosaka kādas detaļas ir remontējamas un kādas jāmaina?

Paldies!
Ēriks Griģis:

1.Ministru kabineta 2005. gada 12. aprīļa noteikumi Nr. 251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi".
Aprēķinot zaudējumus, eksperts ņem vērā remonta iespējas, lai transportlīdzekli atjaunotu tādā stāvoklī, kādā tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
likumi.lv/ta/id/106478#p50
2. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika”.
Pirms transportlīdzekli remontē ar apdrošinātāju vai LTAB saskaņotā remonta uzņēmumā, apdrošinātāja vai LTAB eksperts sagatavo atzinumu, to pievieno vai ieraksta
remonta uzņēmuma tāmē. Saskaņojot transportlīdzekļa bojājumu novēršanai paredzamo izdevumu summu, eksperts arī norāda, ka transportlīdzekļa remonts ir tehniski iespējams un ekonomiski pamatots.
www.ltab.lv/normativie-akti/tran...
3. Ē.G. Detaļas nomaiņu vai remontu, atbilstoši ceļu satiksmes drošībai un transportlīdzekļa izgatavotāja remonta tehnoloģiskajām prasībām zinās izgatavotāja pārstāvis, remontserviss, kas tiesīgs transportlīdzekli remontēt. Arī tehniskajam ekspertam remonta tāmē būtu jāievērtē detaļas maiņa vai remonts, atbilstoši detaļas bojājumam vai bojājuma pakāpei, un transportlīdzekļa izgatavotāja paredzētajai remonta tehnoloģijai.
Normunds, 12.novembris 2023 10:07
Sveiki. Cik liels sods ir braucot bez tahografa kartes Vacija?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Autovadītājam 250 eiro, ATU - 750 eiro sods.

Ja ir braukts bez vadītāja kartes, tad Vācijā naudas sods ir nenovēršams.
Braukšanas un atpūtas laikposmu reģistrēšana ir paredzēta, lai novērstu to, ka kravas automobīļu un autobusu vadītāji pārsniedz tiesību aktos noteiktos transportlīdzekļa vadīšanas laikus, neizmanto pārtraukumus un parasti pārāk ilgi vada automobīli. Pārguruši autovadītāji kļūst neuzmanīgi, kas sliktākajā gadījumā var izraisīt kravas automobīļu negadījumus, jo noguris vadītājs nespēj atšķirt sastrēgumā apstājušos automobīli vai tā sastāvu, no lēni braucoša vai braucot bremzējoša.
Šī iemesla dēļ likumdevējs Vācijā ir noteicis sankcijas, kuras var piemērot laika neievērošanas gadījumā un arī par šo laiku neierakstīšanu vai ierakstu manipulācijām.
Ja notiek braukšana bez vadītāja kartes, tad gan vadītājam, gan uzņēmējam draud naudas sods.
Vācijā šādos gadījumos nepiemēro ceļu satiksmes noteikumu vispārējo naudas sodu katalogu, bet izmanto Valsts darba drošības un darba drošības tehnoloģiju komitejas par braukšanas personāla tiesībām soda naudas katalogu.
Piemēram, autovadītāji, kuri nenodrošina pareizu ierakstīšanas ierīces vai vadītāja kartes izmantošanu, var sagaidīt naudas sodu 250 eiro apmērā, bet uzņēmējam vai darba devējam tiks uzlikts naudas sods 750 eiro. Šie naudas sodi tiek aprēķināti par katru 24 stundu periodu atsevišķi un pēc tam summēti, ja pārkāpums ildzis vairāk par 24 stundām.
Ja policijas vai BAG kontrolei rodas aizdomas, ka transportlīdzekļu vadītājs apzināti vada transportlīdzekli bez vadītāja kartes vai ka ir veiktas manipulācijas ar digitālo tahogrāfu vai tā ierakstiem, likumdevējs ir paredzējis naudas sodus dubultot.
Kristaps, 27.oktobris 2023 22:07
Ja esmu izraisījis avāriju un ir apskādēts cietušā auto bet ir braucams, un abiem ir OCTA kurš sedz cietušajam zaudējumus? OCTA, vai OCTA tos piestāda man?
Ēriks Griģis:

1. OCTA
2. Ja izpildās kāds no OCTA likuma 41.panta nosacījumiem, tad pēc zaudējumu atlīdzināšanas OCTA to pieprasa atmaksāt izraisītājam vai īpašniekam.

OCTA 41. pants.
likumi.lv/ta/id/87547#p41
Ģirts, 24.oktobris 2023 13:41
Labdien! Vadītājs A iebrauc aplī, pirms kura uzstādīta zīme "dotiet ceļu"un tur saduras ar vadītāju B, kurš brauc pa apli pretējā virzienā. Kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:

Ja vairāk zīmju nav, tad tas, kurš iebrauca aplī, jo viņš jau nevar zināt kādā virzienā aplī organizēta transportlīdzekļu satiksme. Piemēram, Kuldīgā tirgus apļa brauktuves segummaiņas laikā kustība pa apli bija organizēta pulksteņrādītāja virzienā!
Ja ir zīme, kas aplī norāda braukšanas virzienu, piemēram, 409. rīkojuma zīme "Braukt pa loku", tad pretim rīkojumā norādītajam braukšanas virzienam braucošais, ja vien viņš brauc transportlīdzekļa braukšanas virzienā uz priekšu!
Jānis, 16.oktobris 2023 16:57
Labdien, Lauksaimniecības uzņēmumā ir autobuss cilvēku pārvadāšanai, kā arī kravas auto lai aizvestu produkciju uz veikaliem.(līdz 100km) Ir arī pašpārvadājuma sertifikāts. Vai šoferim kas vada autobusu un kravas auto nepieciešams 95 kods?
Ēriks Griģis:

1. Kravas autovadītājiem, kas vada transportlīdzekļus, kurus izmanto vai nomā bez transportlīdzekļa vadītāja lauksaimniecības, dārzniecības, mežsaimniecības, zemkopības vai zivsaimniecības uzņēmumi, lai pārvadātu ar savu komercdarbību saistītas kravas, nevajag 95.kodu.
95.kodu vajag, ja pārvadāšana ir daļa no transportlīdzekļa vadītāja pamatdarbības vai pārsniedz 100 kilometru attālumu no tā uzņēmuma bāzes, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā.
Vairāk te:
likumi.lv/doc.php?id=36720

2. Autobusa vadītājam vajag 95.kodu, izņemot gadījumus, ja autobusu izmanto nekomerciālai pasažieru pārvadāšanai. Pārvadājot lauksaimniecības uzņēmuma darbiniekus vai strādniekus, tiek sekmēta saimniecības uzņēmējdarbība un autobusa vadītājam ir vajadzīgs 95.kods.

3.Nekomerciāli pārvadājumi nozīmē jebkurus autopārvadājumus, kas nav komercpārvadājumi vai pašpārvadājumi un par kuriem netiek saņemta tieša vai netieša samaksa, un kas tieši vai netieši nerada ieņēmumus transportlīdzekļa vadītājam vai citiem, un kuriem nav saiknes ar profesionālu vai komerciālu darbību.
Pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir saikne ar saimniecisku darbību. Veicot pašpārvadājumu, transportlīdzekļa vadītājam ir nepieciešams 95.kods.
Avoti:
www.atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-ko...
www.atd.lv/sites/default/files/2...
1 2 3 4 5 6 7 ..181

Lasītākie raksti

Jaunie raksti