Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andis, 18.janvāris 2023 11:05
Labdien!
Vai pilsētā, nogriežoties no galvenā ceļa pa labi vai pa kreisi, ir jālaiž gājēji, ja tur nav gājēju pāreja?
Ēriks Griģis:

Jā!
To nosaka CSN 124.punkts. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, bet, ja pretējos virzienos braucošu transportlīdzekļu plūsmas atdala sadalošā josla, – arī apgriežoties braukšanai pretējā virzienā, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, velosipēdu un elektroskrejriteņu vadītājiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas.
Max, 17.janvāris 2023 18:48
Labdien,
Būtu nepieciešams Jūsu viedoklis par apdrošināšanas kompānijas paņemto lēmumu, ka arī par LTAB atzinumu. Vai ir iespējams nosūtīt Jums uz e-pastu esošus dokumentus izvērtēšanai. Lūgums atbildēt uz manu e-pastu. Paldies un pateicos par atbildi jau iepriekš.

Ēriks Griģis: Izklausās vairāk pēc juridiskas dabas jautājuma - vērtēt lēmumu un atzinumu. Iesaku pakonsultēties pie sava advokāta vai pazīstama jurista! 

Velta, 14.janvāris 2023 15:43
Labdien !
Jūsu ieteikums -OPEL CORSA VAI TOIYOTA YARIS ? Interesē uzturēšanas izmaksas , drošība. Esmu pensionāre. Braukšanas stāžs ap 30 gadu. Tagad ir W Polo 4.Vēlos mainīt auto.
Ēriks Griģis:

Nevaru ieteikt ne vienu, ne otru, jo neesmu tos braucienā izmēģinājis.
Jautājot internetam pēc Eiropas populārākā auto, atradu, ka 2021.gadā:
"... konkursā uzvarēja kompaktais hečbeks Toyota Yaris, kam žūrija piešķira 266 punktus.
Otro vietu ieņēma Fiat 500 (240 punkti), bet
trešo - Cupra Formentor (239 punkti)."

2022.gada rezultāti būs zināmi tikai šī gada februārī.

Avots:
https://www.jauniauto.lv/zinas/pasaule/27653/eiropas-gada-auto-2022-zinami-finalisti/
Jānis, 11.janvāris 2023 15:11
Kam varu uzdot jautājumu kā novērst konstruktīvas nepilnības Toyota Yaris cross?
Ēriks Griģis:

Ticu, ka šeit:
Toyota Baltic, Järvevana tee 7b, Tallina 10112, Igaunija
E-pasts: cr@toyota.lv
Tālr.: +372 6745 300

No pieredzes.
Reiz ar konstruktīvu nepilnību un lūgumu to novērst savam automobīlim griezos pie dīlera LV. Nepilnību izlaboja un pārbūvi paveica remontservisā dažu dienu laikā.
Ringolds, 3.janvāris 2023 22:28
Labdien!
Vai IRU apmācības programma "Certificate of Professional Competence for drivers" ir tas pats "95. kods" jeb nē?
Vai šīs programmas absolventi no trešajām valstīm, piemēram, Uzbekistānas, ir atbrīvojami no 95. koda ieguves nepieciešamības Eiropas Savienības valstīs?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

1. Uz pirmo Jūsu jautājumu atļaušos neatbildēt!
2. Otrais jautājums saistāms ar darba devēju ES dalībvalstī. Trešo valstu C un D visu kategoriju autovadītāji mācās 95.kodu un kārto eksāmenus, vai noklausās periodisko apmācību tajā valstī, kurā viņi gatavojas strādāt un imigrācijas dienests dod viņiem šo iespēju - pārbauda personu, noslēgto līgumu ar darba devēju dotajā valstī, piešķir personas kodu un reģistrē savā datu bāzē.
Tad darba devējas valsts pārvadātājs vai transportlīdzekļa īpašnieks saņem šo apmācīto profesionāli no autoskolas ar CSDD izsniegtu periodiskās apmācības - 95.koda kartiņu un dod viņam kravas automobīli no sava uzņēmuma darbam ES vai aiz tās robežām.
Piemēram, ja trešās valsts autovadītāju LV darba devējs nosūta darbā citā valstī, tad darbojas mobilitātes paketes "nosūtīšana darbā" uz viņu un uzņēmumu, kā pilntiesīgu profesionālo autovadītāju ES.
Ja pats autovadītājs vēlas pārtraukt darba līgumu ar darba devēju LV un meklēt darbu Polijā vai Vācijā, tad viņam būs otro reizi pie tās valsts darba devēja jāveic visas formalitātes imigrācijas dienestā un autoskolā, lai saņemtu tās valsts profesionalitātes apliecinājumu - 95.kodu.
3. Vadītāja kvalifikācijas karti vai saskaņoto Savienības kodu “95”, kas paredzēts Direktīvas 2006/126/EK I pielikumā ierakstu vadītāja apliecībā drīkst izsniegt tikai ES dalībvalstīs ar noteiktu tiesību aktu, ja trešās valsts autovadītāju ES valsts darba devējs ir pieņēmis darbā.
Pārējais ir fikcija, ko apzīmē ar burtu "F" un domāta tikai iespējai, lai tiktu pie cita naudas!
4. Pie esošām dažām situācijām Eiropā, transportniekiem, BAG, policistiem, karabinieriem, žandarmērijai, civilai gvardei ir vai nu vienalga, vai viņiem ir naudīgāks uzdevums - kontrolēt ADR cisternās vai konteineros, sprāgstvielu pārvadājumus, darba laikus, šo kravu nostiprināšanu, vai arī lielākā daļa no viņiem šādos smalkumos nemaz neorientējas.
Atis, 19.decembris 2022 14:58
Labdien. Atnāca regresa prasība par OCTA gadījumu. Uzskatu, ka ir notikusi krāpšana un uzrādīti bojājumi, kas bijuši vēl pirms CSN. Vēlos atkārtotu neatkarīgu ekspertīzi. Kur varētu šai sakarā griezties? Ir foto, tāme un rēķins no servisa.
Pateicos.
Ēriks Griģis:

Te var izvēlēties ekspertu:
http://www.autoeksperti.lv/Docs/Sertificeto_Zverinato_tehnisko_ekspertu_registrs.pdf
Artis, 14.decembris 2022 18:27
Vai stacionarie radari fiksē vinjetes esamību ja es nepārkāpu ātrumu. Sanāca tā ka gribeju iegadaties vinjeti bet Tukuma Viršos pateica ka sistēma neiet, tad braucu uz Rīgu pa darbiem un nopirku vinjeti Rīgā Viršos, pāris radariem pabraucu garām. Cik saprotu vinjete derīga no tās dienas pusnakts līdz dienas beigām. Cerams ka soda nebūs
Ēriks Griģis:

Ja radars ir ieslēgts, tas fiksē transportlīdzekļa numurzīmes tā, kā iestādīta programmatūra un kam radars ir paredzēts! Tos var tikai izslēgt pilnībā vai atkal ieslēgt.
Daniels Beigarts, 12.decembris 2022 15:09
Tagad valsts novietojusi pagaidu zīmes "apstāties aizliegts". Kāds ir laika periods, kurā auto ir jāparvieto uz citu vietu, ja tas ir likts zīmes darbības zonā pirms tās uzstādīšanas?
Ēriks Griģis:

Bija strīds ar Rīgas pašvaldību par šo, jo pašvaldības policija gaidīja, kad zīmi uzliks. Pēcpusdienā pēc stundas sodus uzlika visiem pēc kārtas, kas bija novietojuši auto pat jau no rīta!
Pašvaldība dod rīkojumu pašvaldības policijai sodīt, tāpēc jautājumu adresējiet pašvaldības satiksmes departamentam.
Oskars, 11.decembris 2022 14:18
Labdien, emu auto īpašnieks. Autovadītājs iekļuva CSN un min,to ka ir cietušais, jebšu viņam nedeva ceļu braucot pa galvenās nozīmes ceļu. Savukārt otra puse saka, ka viņi ir cietušie, ko atzīmējuši arī CP protokolā. Kam ticēt nezinu, iespējams ir kameru ieraksti, kuri Rīgā ir sastopami reti. Vēl varbūt dabūšu GPS maršrutu mūsu pusei.
Kādi ieteikumi pierādīt nevainīgumu, pārsūdzēt lēmumu un administratīvajā tiesā to pārsūdzēt pēc. Tam?
Ēriks Griģis:

Lai spriestu, ir jāredz attēli no negadījuma vietas, jābūt informētam par notikušo, paskaidrojumos rakstītajam, sastādīto protokolu, notikušā shēmu protokolā.
Vai lēmums ir saņemts? Pēc kādiem CSN punktiem ir noteikta vaina? Kad vadītājs ieguvis vadītāja apliecību un ar kādu automobīli viņš brauca?
Nekā no tā man nav, lai spriestu un rakstītu ieteikumus!
Aleksandrs, 10.decembris 2022 19:26
Labdien. Vai Norvēģijā reģistrētai transporta kompānijai nosūtot kravas automašīnu uz Zviedriju, ir jāveic komandējuma /darba brauciena apmaksa šoferim par tām dienām, kad šoferis brauc Zviedrijā, papildus līgumā atrunātai darba algai? Kādā apmērā?
Ar cieņu Aleksandrs
Ēriks Griģis:

1. Ja nosūta tikai kravas automobīli, tad šoferim, kas atrodas ārvalstīs, komandējumu parasti nerēķina! Varētu būt runa par nosūtīšanu darbā, kas attiecas uz ES dalībvalstīm, kura nav Norvēģija.
2. Ja šoferis izbrauc no valsts ar automobīli un veic pārvadājumu ārvalstīs, tad komandējuma samaksas kārtību un apjomu nosaka darba devējas valsts nozares tiesību akti, tas ir, Norvēģijas.
3. Ja runa ir par transportlīdzekļa vadītāja nosūtīšanu darbā, tad samaksas nosacījumi attiecas uz ES dalībvalsti, kas nav Norvēģija.
4. Ja Norvēģija ir pievienojusies un atbalsta Mobilitātes paketi par šoferu norīkojumu darbā, vai ir līdzīgu tiesības aktu pieņēmusi savā valstī, tad tas attiecas uz kabotāžas pārvadājumiem. Par nosūtījuma darbā samaksas nosacījumiem, atbilstoši Zviedrijā noteiktām algām, ir jāprasa Norvēģijas darba devējam.
5. Ja neesat norīkots transportlīdzekļa vadītājs, tad tiek piemēroti tās dalībvalsts darba samaksas līmeņi un darba nosacījumi, kurā ir reģistrēts jūsu darba devējs!
Aleksandrs, 8.decembris 2022 2:07
Labdien, man ir tāds jautājums. Negadījums noticis Somijas un Krievijas robežā, Krievijas pusē. Bija aizpildīts Krievijas ALFA STRAHOVANIE eiro protokols. Vai darbojas eiro protokols šāda gadījumā jeb ne? Bija divi auto. Viens uz LV numuriem otrs uz RU numuriem.
Ēriks Griģis:

Jautājiet to ALFA STRAHOVANIE!
Maksims, 13.novembris 2022 20:22
Labdien. 27.09 CSN . 03.11 es saņemu lēmumu no apdrošinātāja. Rakstīts ka tika konstatēts, ka transportlīdzekļa atjaunošana ir ekonomiski nepamatota un uzskatāms, ka transportlīdzeklis ir gājis bojā. Atliekas es vēlētos atdot apdrošinātājam, līdz ar to uzreiz noņemu no uzskaites ( Atsavinasai LR ) un uzrakstīju ziņojumu apdrošinātājam. Tad apdrošinātājs man parzvanija un pateica gaidit zvanu no pilnvarotas personas. Kad prasīju par terminiem, atbilde bija nezinām. Varbūt nedēļa, varbūt mēnesis un tt. Atbildēja tikai to, ka naudu par atliekam saņemsiet 5 dienu laika kad būs parakstīts nodošanas akts. Jautajums: vai tiešām, mana gadījumā, nav nekādu noteiktu termiņu, kad aipdrošinātājs, jeb pilnvarota persona pārņems auto un es saņemšu atlīdzību? Paldies.
Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījusī persona;
3) ir spēkā stājies gala nolēmums gadījumos, kad ierosināts kriminālprocess.

36.pants. Paziņošana par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos.
(2) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam šādā veidā: ...

40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.

27.pants. Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojāeju
(1) Transportlīdzeklis uzskatāms par bojā gājušu, ja tā remonts nav tehniski iespējams vai tas ir ekonomiski nepamatots. Remonts tiek uzskatīts par ekonomiski nepamatotu, ja paredzamās transportlīdzekļa remonta izmaksas pārsniedz summu, kas aprēķināta kā starpība starp transportlīdzekļa vērtību pirms ceļu satiksmes negadījuma un bojātā transportlīdzekļa atlieku vērtību pēc ceļu satiksmes negadījuma.
(2) Ja transportlīdzekļa īpašnieks piekrīt transportlīdzekļa atzīšanai par bojā gājušu, zaudējumu atlīdzību izmaksā apmērā, kāds atbilst transportlīdzekļa vērtībai pirms ceļu satiksmes negadījuma, kā arī atlīdzina izdevumus par izziņu, kas apliecina numurētā agregāta piederību, izdevumus par transportlīdzekļa noņemšanu no uzskaites normatīvajos aktos noteiktajā apmērā un izdevumus par transportlīdzekļa atlieku nogādāšanu transportlīdzekļu apstrādes uzņēmumā. Tiesības uz transportlīdzekļa atliekām iegūst apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs. Izdevumus par transportlīdzekļa atlieku nogādāšanu transportlīdzekļu apstrādes uzņēmumā atlīdzina personai, kura atliekas tur nogādājusi un iesniegusi attiecīgos dokumentus.
Elina bite, 8.novembris 2022 17:08
Labdien. Mekleju CsnG ekspertu. Ludzu palidzibu. Paldies
Ēriks Griģis:

Te aprakstīta ekspertīzes pasūtīšanas kārtība:
https://www.vteb.gov.lv/lv/pakalpojumu-sanemsanas-kartiba

CSNg eksperti Latvijā:
https://eksperti.ta.gov.lv/lv/person/search?type=advanced&PersonSearch%5Bfirst_name%5D=&PersonSearch%5Blast_name%5D=&PersonSearch%5BselectedTab%5D=local&PersonSearch%5Bspecialty_local%5D=&PersonSearch%5Bspecialty_local%5D%5B%5D=4&PersonSearch%5Bspecialty%5D=&PersonSearch%5Binstitution_id%5D=&PersonSearch%5Bplace_of_practice%5D=

Autotehniskās ekspertīzes noteikšana, metodiskie ieteikumi:
https://www.vteb.gov.lv/lv/media/377/download?attachment
Matias, 2.novembris 2022 14:26
Un kur ir labākā vieta, kur to darīt?
www.davanusala.lv/lv/
Ēriks Griģis:

Katram savs!
Ceru, ka to Jums ieteiks: https://www.davanusala.lv/lv/
Matias, 2.novembris 2022 14:24
Kur es varu iegādāties motocikla Casco apdrošināšanu un cik tā maksā?
Ēriks Griģis:

Pie jebkura KASKO apdrošinātāja, kas šādu pakalpojumu piedāvā. Apdrošinātājs pēc apdrošināmo risku novērtēšanas pateiks prēmijas apmēru, kas jāsamaksā.
Aigars, 30.oktobris 2022 15:23
Labdien. Zemnieku saimniecība iegādājas kravas sedlu vilcēju, tas jānogādā no Rīgas uz Daugavpili. Vai to drīkst izdarīt neizņemot kravas pašpārvadājuma sertifikātu?
Ēriks Griģis:

Iegādātam transportlīdzeklim būs īpašnieks, īpašuma apstiprinošs dokuments (pirkuma līgums), īpašnieka (piegādes) adrese un piegādātājs. Tie ir dati, kas jāieraksta pavadzīmē, lai transportlīdzekli nogādātu reģistrācijas vietā. Ja to ved ar zemnieku saimniecības treileri, tad vedošajā automobīlī šoferim jāizmanto tahogrāfs.
Ja tahogrāfa nav, tas nav kalibrēts vai tahogrāfs nedarbojas, tad par 3 eirām jāizņem sertifikāts:
https://www.atd.lv/lv/sertifik%C4%81ts-iek%C5%A1zemes-kravas-pa%C5%A1p%C4%81rvad%C4%81jumiem
Aivis, 19.oktobris 2022 14:51
Pēc avārijas aizvedu auto uz servisu, kas teicās, ka sadarbojas ar apdrošināšanas kompānijām. Viņi sastādīja nepilnīgu tāmi un par to tika celta sūdzība apdrošinātājiem. Dēļ tā serviss atsakās tālāk sadarboties šajā lietā un neatgriež auto pieprasot segt tāmes izmaksas. Nekādi dokumenti par tāmēšanu vai citu darbu veikšanu nav parakstīti, jo viņi paši teica ka visu izdarīs. Apdrošinātāji atsakās segt tāmēšanas cenu sakot, ka serviss ir pašu izvēlēts, nevis kāds no viņu sadarbības partneriem.
Kā man šajā situācijā rīkoties, lai atgūtu savu auto un lai es varētu to pārvietot uz citu servisu nepaliekot zaudētāja lomā.
Ēriks Griģis:

Jums pašam ir jāvienojas ar servisu par viņu pakalpojumiem, ja bez rakstiskas vienošanās nodevāt servisam savu auto.
Neticu, ka mutisko vienošanos strīdoties varēsiet pierādīt!
Apdrošinātāji saka pareizi! Ja apdrošinātājs nav Jums piedāvājis nogādāt auto šajā servisā, tad viņam nav arī nekādas saistības attiecībā par to, ko rakstījāt.

Par remontu servisā:
https://lvportals.lv/e-konsultacijas/22902-ja-apdrosinatajs-neakcepte-klienta-izveleto-autoservisu-2021
Egils, 17.oktobris 2022 21:34
Labdien gadu atpakalj iegafajos autoevakuatoru.automasinai ir uz jumta bakugunis dzeltenas un pie kabines prozektors platformas apgaismojumam.ieprieksejais saimnieks apskaidroja ka tas drikst but tikai nedrikst but pieslegtas.vai tiesam ta ir jeb pareizak butu njemt nost lai nebutu liekas problemas? Paldies,Egils
Ēriks Griģis:

Ja autoevakuators domāts tehniskās palīdzības sniegšanai - atļauts iedegt dzelteno bākuguni, ja veic avārijas vai ceļu satiksmes negadījuma seku likvidēšanas darbus, tad obligāti jāiededz dzeltenā bākuguns.
Ja prožektors raida gaismas kūli noteiktā virzienā tāla objekta apgaismošanai, tad nedrīkst. Ja tas nav grozāmlukturis, bet ir lukturis, kas nekustīgi apgaismo tikai platformu, tad ieslēgt to drīkst darba vietas apgaismošanai darbu izpildes laikā.

No CSN:
36. Iedegta mirgojoša oranža (dzeltena) bākuguns nedod priekšroku. To lieto, lai pievērstu citu ceļu satiksmes dalībnieku uzmanību un brīdinātu tos par iespējamām briesmām. Mirgojoša oranža (dzeltena) bākuguns obligāti jāiededz transportlīdzekļu vadītājiem, kas:
36.3. uz ceļa veic ceļa uzturēšanas darbus, kā arī citus remonta vai avārijas seku likvidēšanas darbus;
37. Ja, veicot ceļa uzturēšanas, remonta, avārijas vai ceļu satiksmes negadī­juma seku likvidēšanas darbus, transportlīdzekļu vadītāji iedeguši mirgojošu oranžu (dzeltenu) bākuguni, viņi drīkst neņemt vērā ar ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem noteiktās prasības un atkāpties no šo noteikumu 85., 86., 87., 88., 92., 93., 95. un 97. punktā minētajām prasībām
38. Mirgojošu oranžu (dzeltenu) bākuguni ceļu satiksmē atļauts iedegt arī tiem transportlīdzekļu vadītājiem, kuri vada transportlīdzekļus, kas pēc savas konstrukcijas ir paredzēti specifiskiem uzdevumiem (lielgabarīta automobiļi, traktortehnika u. tml.), transportlīdzekļus, kas tiek izmantoti specifiskiem uzdevumiem (tehniskās palīdzības, ceļu uzraudzības automobiļi u. tml.), kā arī komunālo dienestu (elektroapgādes, siltumapgādes u. tml.) transportlīdzekļus, ja šādu transportlīdzekļu atrašanās uz ceļa var radīt traucējumus vai bīstamību citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
169. Prožektorus un grozāmlukturus atļauts iedegt tikai tiem transport­līdzekļiem, kuriem piešķirts operatīvo transportlīdzekļu statuss, ja netiek apžilbināti citi transportlīdzekļu vadītāji.
Ilmārs, 9.oktobris 2022 7:04
Labdien, busiņš arpiekabi kopējā masa virs 5 tonnām,sastāvs reģistrēts uz firmu, turētājs firmas īpašnieks fiziska persona vai ir vajadzīgs tahogrāfs?Paldies.
Ēriks Griģis:

Pēc aprakstītā - vajag!

Nevajag, ja pārvadājumi atbilst EK 561/2006 regulas 3.pantā noteiktajam:
3. pants
Šī regula neattiecas uz pārvadājumiem ar:
a) transportlīdzekļiem, ko izmanto regulāriem pasažieru pārvadājumiem, ja minētajā pakalpojumā ietvertā maršruta garums nepārsniedz 50 kilometrus;
aa) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām, kuru maksimālā pieļaujamā masa nepārsniedz 7,5 tonnas un kurus izmanto:
i) tādu materiālu, iekārtu vai mehānismu pārvadāšanai, ko transportlīdzekļa vadītājs izmanto transportlīdzekļa vadītāja darba veikšanā; vai
ii) ar kuriem piegādā preces, kuras ražotas amatniecībā,
tikai 100 km rādiusā no uzņēmuma bāzes vietas, un ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav transportlīdzekļa vadītāja pamatnodarbošanās un pārvadāšana netiek veikta kā komercpārvadājums;
b) transporta līdzekļiem, kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 40 kilometrus stundā;
c) transportlīdzekļiem, kas pieder vai ko bez transportlīdzekļa vadītāja nomā bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienesti, ugunsdzēsības dienesti vai sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki, ja pārvadājuma veikšana izriet no šo dienestu uzdevumiem un ir to kontrolē;
d) transportlīdzekļiem, ko izmanto ārkārtas situācijās un glābšanas operācijās, tostarp transportlīdzekļiem, ko izmanto humānās palīdzības kravu nekomerciāliem pārvadājumiem;
e) specializētiem transportlīdzekļiem, ko izmanto medicīnas vajadzībām;
f) specializētiem avārijas transportlīdzekļiem, kas darbojas 100 km rādiusā ap to bāzes vietu;
g) transportlīdzekļiem, ko testē uz ceļa tehniskās attīstības, remonta vai uzturēšanas nolūkā, kā arī jauniem un pārbūvētiem transportlīdzekļiem, kas vēl nav ekspluatācijā;
h) transportlīdzekļiem vai transportlīdzekļu kombinācijām ar maksimālo pieļaujamo masu, kas nepārsniedz 7,5 tonnas, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem kravu pārvadājumiem;
ha) transportlīdzekļiem, kurus izmanto kravu pārvadājumiem un kuru maksimālā pieļaujamā masa, ieskaitot jebkādu piekabi vai puspiekabi, pārsniedz 2,5 tonnas, bet ne 3,5 tonnas, ja pārvadāšana netiek veikta kā komercpārvadājums, bet gan ir uzņēmuma vai transportlīdzekļa vadītāja veikts pašpārvadājums, un ja transportlīdzekļa vadīšana nav personas, kas vada transportlīdzekli, pamatnodarbošanās;
i) komerciāliem transportlīdzekļiem, kam ir vēsturisks statuss saskaņā ar tās dalībvalsts tiesību aktiem, kurā tie tiek ekspluatēti, un kas tiek izmantoti nekomerciāliem pasažieru vai kravu pārvadājumiem.

Avots:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/LV/TXT/?uri=CELEX%3A02006R0561-20200820
Ģirts, 2.oktobris 2022 12:58
Labdien! Situācijā, kad smagā transportlīdzekļa vadītājam izkraujot preci izraisās avārija, kad pa ceļu braucošs vieglais auto nepamanot lafeti iebrauc tajā. Smagais auto ir novietots stāvlaukumā ar aizmuguri tieši pie braucamās ceļa daļas, varbūt pat nedaudz uz tās, jo tur nav redzama braucamās ceļa daļas norobežojoša līnija, kā rezultātā tam nolaižot lafeti, tā atrodas virs braucamā ceļa daļas. Lafetei sānos nav neviens apzīmējums un ir grūti pamanāma, kā rezultātā vieglā auto vadītājs iebrauca tajā. Kurš ir vainīgais, pēc loģikas smagā auto vadītājs, bet ceļu policija sodīja vieglā auto vadītāju, par to, ka nav redzējis šo šķērsli un neieturot distanci ir iebraucis tajā. Vai nav tā, ka lafete ir ārpus smagā auto gabarītiem, kuru nolaižot izvirzījums ir virs 1,5m, vai smagā auto vadītājs nav vainīgs šajā situācijā pārkāpjot šo likumu: "193. Krava jāapzīmē atbilstoši šo noteikumu 239. punktā minētajām prasībām, ja: 193.1. priekšpusē vai aizmugurē tā izvirzīta ārpus transportlīdzekļa gabarītiem tālāk par 1 m."? Vai arī lafete neskaitās pie kravas, bet tad vai smagā auto vadītājam nebija jāievēro droša preces izkraušana, jo šajā situācijā pie piepaceltas lafetes ja būtu braucis džips vai motociklists, tur bez galvas varētu palikt.
Ēriks Griģis:

1. Vispirms platformai būtu jābūt aprīkotai ar tās izgatavotāja noteiktiem apzīmējumiem vai pazīšanas zīmēm.
2. Pēc CSN 239.p. arī transportlīdzekļa daļas, kas izvirzītas ārpus CSN 193.p. minētajos gadījumos ir jāapzīmē ar 6.transportlīdzekļu pazīšanas zīmi no CSN 3.pielikuma.

CSN 239. Ārpus transportlīdzekļa gabarītiem izvirzīta krava vai transportlīdzekļa daļas šo noteikumu 193. punktā minētajos gadījumos diennakts gaišajā laikā jāapzīmē ar gaismu atstarojošām signālplāksnītēm vai karodziņiem (malas garums 400 mm), kuriem abās pusēs pa diagonāli novilktas baltas un sarkanas 50 mm platas svītras (3. pielikuma 6. punkts), bet diennakts tumšajā laikā un nepietieka­mas redzamības apstākļos – ar minētajām gaismu atstarojošām signālplāksnītēm vai iedegtiem lukturiem: priekšpusē – baltiem, aizmugurē – sarkaniem, sānos – oranžiem (dzelteniem).

3. Ja kravas automobīļa vadītājs un/vai viņa darba devējs iepriekšminēto nebija nodrošinājis, tad policista lēmums 10 dienu laikā jāpārsūdz!
4. Par radītiem zaudējumiem atbild darba devējs!

Kravas automobīļu kravas liftu signālplāksnīšu paraugi, ko piedāvā izgatavotājiem:
https://www.ladebordwand-ersatzteile.de/warnflaggen-ladebordwand-lkw-warntafeln-warnfahnen/
1.. 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ..183

Lasītākie raksti

Jaunie raksti