Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Daina, 9.oktobris 2018 14:25
Labdien! Vēlētos uzzināt, kāda motoreļļa ir vispiemērotākā manam auto. Nevaru atrast nevienu vietu, kur ievadot datus, man izmestu variantus. Varbūt Jūs varat palīdzēt? Toyota Avensis, 2002.g., dīzelis, universālis, 2.0 D4D
Ēriks Griģis:

1. Toyta eļļas maiņas servisā! Tur pat dati nav jāievada!
2. Labajā pusē ievadīju datus! Jūs pārbaudiet, tad nospiediet LOS:
www.mister-auto.de/motoroel-toyo...
tad atvērsies eļļu piedāvājumi:
www.mister-auto.de/motoroel/toyo...
Lietuvā, 8.oktobris 2018 23:25
Kā kravenieks Lietuvā var tikt pie vinjetes, paldies.
Uz robežas vairs nepārdod...
Ēriks Griģis:

Jāpasūta elektroniski:
pirkti.keliumokestis.lt/purchase...
Vinjetes iegādes vietas:
keliumokestis.lt/pardaveju-ir-pa...
Jorens, 4.oktobris 2018 10:36
Policijas protokolā pēc CSNg esmu atzīts par vainīgu negadījumā. Taču cita transportlīdzekļa vadītājs to vadījis bez vadītāja apliecības (ir atņemtas tiesības), taču skaidrā.
Kādas ir manas izredzes pie apdrosinātāja?
Paldies jau iepriekš.
Ēriks Griģis:

Tad cits transportlīdzeklis ar sodīto vadītāju nedrīkstēja atrasties uz ceļa...!
Jums tas jāpaskaidro pie paziņojuma par apdrošināšanas gadījumu iesniegšanas pretējās puses OCTA apdrošinātājam un jāuzraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu.
Andis sinica, 27.septembris 2018 19:46
Aptuveni divi auto garumi,josla bij sastregusi un prieksaa braucošais bij gandriz apstajies meginaja parkartoties,strauji bremzeju un aizslideja kaa pa ledu bez mazakaas pretestibas abs pat nenostradaja nebij pretestibas
Ēriks Griģis:

OCTA nesanāks, jo Jums neviens bremzēdams neuzskrēja virsū.
Divu auto garumu - 10 metru distance izklausās pamaz, lai iesniegtu tiesā prasību ceļu apsaimniekotājam atlīdzināt Jums distances neievērošanas dēļ radušos zaudējumus pēķšņi uz brauktuves izlijušas un nesavāktas eļļas dēļ...
Armands, 27.septembris 2018 19:46
Vai apdrošinātājs drīkst piespriest man kā izraisītājam atmaksāt zaudējumus regresā, ja pēc pus gada vairs nespēju atcerēties, kā tai avārijas vietā viss iskatijās? Paldies
Ēriks Griģis:

No OCTA likuma:
"... 41.pants. Apdrošinātāja ... regresa prasība
(1) Apdrošinātājs ir tiesīgs iesniegt regresa prasību pret:
1) transportlīdzekļa vadītāju, kas ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai, ja tas: ...
d') nav sniedzis informāciju par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem apdrošinātājam pēc tā pieprasījuma, lai apdrošinātājs varētu pārliecināties par ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem,..."

Tas vistiešāk attiecas uz Jūsu sniegto patieso informāciju par transportlīdzekļu izvietojumu pēc satiksmes negadījuma!
Andis sinica, 26.septembris 2018 22:04
Ieskreju prieksa braucosaja automasinaa,nespeju sabremzeet jo uz braucamaas dalas bija ella vai kaut kas lidziigs.masina diezgan smagi saskadeta.policija sastadija protokolu distances neieverosana.sava paskaidrojumaa ierakstiju kauz cela ir ella vai kas lidzigs,policija ari atkekseja savos pierakstos ka ir ellas plankumi,ir ari manis uzfilmeets video kur redzami ellas pleki.kasko nau ir tikai octa.vai ir kadas iespejas un no kaa pieprasiit auto remonta izmaksa
Ēriks Griģis:

Lai par to runātu, jāzin, kāda bija distance līdz priekšā braucošajam!
Ingus, 26.septembris 2018 15:45
Kā būtu pareizi jāaizpilda autovadītāja nedēļas darba laika uzskaites lapa (MK 279 pielikums), situācijā, ja autovadītājs darba dienas ietvaros regulāri veic darbu ar vairākām a/m (piemēram, kravas pārvadājumi ar divām dažādām kravas a/m)? Autotransporta direkcija telefoniski ir atbildējusi, ka minēto uzskaites lapu papildināt nedrīkst (piemēram, ieviešot katrai dienai vēl otru ailīti - citai a/m). Savukārt, ja taisa uzskaites lapas katrai a/m atsevišķi, zūd laika uzskaites jēga...
Ēriks Griģis:

Viena tahogramma paredzēta četriem automobiļiem maiņas laikā, ja tā atbilst tahogrāfiem.
Tas pats jāievēro elektroniski aizpildot vai sagatavojot aizpildīšanai nedēļas darba laiku uzskaites lapas grafiku elektroniskā formā.
3. kolonā - Transportlīdzekļa reģistrācijas numurs,
7. kolonā - Odometra rādītāji, sākot darbu (km) un
9. kolonā - Odometra rādītāji, beidzot darbu (km) nedrīkstētu būt vairāk ierakstu par četriem transportlīdzekļu datiem.
MK 279. noteikumos nav aprakstīti aizliegumi minēto kolonu dienas katrā no ailēm ierakstīt datus par vairākiem transportlīdzekļiem!
Jolanta, 23.septembris 2018 2:51
Degvielas uzpildes stacijā izbraukta tehniskās apkopes skapim. Izsaukta policija. Sastādīts protokols. Vai apdrošinātājam ir pienākums no autovadītāja pieprasīt saskaņoto paziņojumu lai noskaidrotu notikušā apstākļus?
Ēriks Griģis:

Nav tāda pienākuma!
Vienkārši, SP veidlapa ir bagāta ar pirmo informāciju par notikušo negadījumu, kas ir nepieciešama apdrošinātājam.
Tāpēc apdrošinātāji KASKO vai OCTA apdrošināšanas gadījuma apstākļu precizēšanai izmanto gan policijas, gan iesaistītā autovadītāja sniegtās ziņas par notikušo.
Autovadītājs šīs ziņas sniedz, aizpildot īpašas elektroniskas veidlapas formu internetā, saskaņotā paziņojuma vai līdzīgas veidlapas veidā pie apdrošinātāja.
No OCTA likuma 36.panta, kas nosaka paziņošanas par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos pienākumu,
(2) Ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajam transportlīdzekļa vadītājam ir pienākums paziņot par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos apdrošinātājam... šādā veidā:
2) ja transportlīdzekļa īpašnieks ir persona, kura nepretendē uz apdrošināšanas atlīdzību, viņš iesniedz apdrošinātājam, ar kuru noslēgts civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgums, ... aizpildītu saskaņoto paziņojumu 10 dienu laikā no ceļu satiksmes negadījuma dienas gadījumā, kad ceļu satiksmes negadījuma apstākļi fiksēti, izmantojot saskaņotā paziņojuma veidlapas, vai rakstveidā informē par ceļu satiksmes negadījumu, ja ceļu satiksmes negadījuma apstākļus fiksējusi Valsts policija.

"Rakstveidā informē" nozīmē gan internetā aizpildīt veidlapu, ja tādu apdrošinātājs ir paredzējis, gan iesniegt apdrošinātājam brīvā formā aprakstītu notikušo, atbildot uz būtiskajiem jautājumiem, vai arī pie apdrošinātāja aizpildīt šim nolūkam paredzētu veidlapu vai pat saskaņotā paziņojuma veidlapu, ja neko citu apdrošinātājs nepiedāvā.
no France, 21.septembris 2018 23:00
Sakiet, kads sods par atrumu lidz 10 km vieta, kur var 90? Palds
Ēriks Griģis:

Ja pārsniegts ar vieglo automobili, tad pēc Francijas CSN r.413-14§ (piem., pārbaudīts, t.i., braukts uz 105km/h - 5% = sods par 99km/h vietā, kur atļauts 90km/h) soda samaksu veicot 47 dienu laikā no pārkāpuma dienas, tad sods ir samazināts uz 45€.
Ja naudas sodu samaksā 47 līdz 76 dienu laikā, skaitot no pārkāpuma dienas, tad parastā soda naudas apmērs ir 68€.
Ja pēc 76 dienām, tad naudas sods ir palielināts uz 180€.
Pirms pēdējā palielinātā soda tiks izsūtīts paziņojums par iepriekš piemērotā naudas soda ar procentiem, atbilstoši Francijas Krimināltiesību likuma 529-2 pantam, samaksu.
Vilnis, 13.septembris 2018 23:09
Paldies par iepriekšējo atbildi!
Taksometrs apstājies uz vienvirziena ceļa kreisajā malējā joslā pirms krustojuma, kad luksoforā deg aizliedzošais signāls. Pasažieris, pārliecinājies, ka netuvojas transportlīdzeklis, atver kreisās aizmugurējās durvis, kurās momentāli ietriecas mopēds. Vai pasažieris ir uzskatāms par vainīgu!
Paldies!
Ēriks Griģis:

No CSN:
"...CSN 24. Pasažieriem aizliegts:
...
CSN 24.2. atvērt transportlīdzekļa durvis, ja tas apdraud ceļu satiksmes drošību vai traucē citus ceļu satiksmes dalībniekus ..."
likumi.lv/ta/id/274865-celu-sati...
Ja pasažieris nav izpildījis kādu prasību, kas noteikta CSN punktos, un pārkāpuma rezultātā mopēds ietriecas atvērtajās durvīs, tad pasažieris kļūst par vainīgo un CP vai PP uz viņu formē pārkāpuma protokolu.
Gan gājējiem, gan pasažieriem savi pienākumi ir jāiemācās, pirms viņi par tādiem kļūst, un jāpilda, piedaloties ceļu satiksmē.
Vilnis, 12.septembris 2018 18:22
Labdien! Ja automašīna ir apturēta pirms krustojuma pie sarkanās gaismas, vai motorolleram ir atļauts apstāties automašīnai labajā pusē uz divvirzienu ceļa ar vienu joslu katrā virzienā?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Tas ir briesmīgākais kravas un autobusa šoferiem, bet nav aizliegts! Īpaši, veicot labo manevru!
Vajadzētu jaunajiem premjeru kandidātiem un deputātiem šo jautājumu izskaidrot...un aizliegt jau pirms vēlēšanām!
Laura, 12.septembris 2018 9:19
Labdien. Tāds jautājums - vai var apdrošināt mašīnu, kura man nepieder? Vajag apdrošināt mašīnu, vet nezinu, vai es to varu. Mašīna pieder mana vīra brālim.
Ēriks Griģis:

Ja ir automobiļa reģistrācijas apliecība vai zināmi dati par īpašnieku un automobili, tad var apdrošināt.
Uldis, 6.septembris 2018 20:43
Labdien. Vēlos iegādāties 2011 gada auto ar 3,6 - 4,0 litru dzinēju. Cik liels man būs ceļa nodoklis? Cik varētu būt OCTA, bonus klase 11. Paldies.
Ēriks Griģis:

1. Te būs:
www.csdd.lv/transportlidzekla-ek...
2. Tas ir jautājums apdrošinātājam, jo katram savs!
kristine, 3.septembris 2018 20:43
Remontu un detaļu izmaksu ziņā- Golf 3,4 vai 5? Dīzelis vai benzīns, ja runa par īsiem ceļa posmiem pa pilsētu? Motora tilpuma jauda, ja prioritāte ir ekonomiskākais variants no vairākiem līdzīgiem. Piekare- metāla vai alumīnija? Kvēpu filtrs? Rūsa? Un visbeidzot- ir taču viens modelis/gads padevies neapstrīdami labāks par citu jaunāku modeli? Būtu ļoti pateicīga par skaidrojumu. Ar cieņu, Kristīne
Ēriks Griģis:

Es neesmu reklāmas aģents, neskaidroju jautājumus par auto izmēģinājuma rezultātiem un neiesaku, kurus no tiem labāk iegādāties!
Cenšos tikai dot kādu norādi OCTA apdrošināšanas jautājumu risināšanai vai padomu par profesionālo autovadītāju apmācību tēmām!

Tomēr!
Iesaku Vācijā ražotu un iegādātu BMW dīzeli ar vismaz vienu gadu garantiju!
Ritvars, 3.septembris 2018 19:11
Kā vislabāk un ar kādu līmi salīmēt rollera plastmasas? Iegādājos rolleri, bet kad sāku jaukt laukā izrādījās kādreiz sists. Bija vienkārši salīmētas ar izolācijas lentu un pārkrāsots pa virsu.
Ēriks Griģis:

Es nenodarbojos ar plastmasu remontiem un nedodu padomus par to, kādas līmes izmantot līmēšanā!
Ivars, 2.septembris 2018 0:12
Labvakar!
Arī man darba devējs izsniedz veidlapu ar atķeksētu - veica citu darbu. Uzņēmumā veicu arī atslēdznieka pienākumus, braukšana ir samērā reti. Uzskatu, ka nevar likt - bija atvaļinājumā vai atpūtā, jo veicu citu darbu, kas ir nesaistīts ar autovadītāja pienākumiem saskaņā ar darba devēja norīkojumiem. Savukārt šie pienākumi gluži nav regulas izpratnē 'cits darbs' jeb āmurīši. Tos es veicu darbnīcā nevis pie stūres. Sanāk, ka man jāvadā līdz veidlapas 8-17 - citi darbi ar sīku sarakstu pielikumā, kad laboju cehā iekārtas, kad urbju furnitūras un slauku darbgaldu utt, 17-08 atpūta, un tā katrai dienai, kad neesmu pie stūres? Ak jā un vēl pusdienlaikam atsevišķa veidlapa 12-13. Jeb pietiek ar darba līgumu, ka esmu pieņemts darbā divos amatos?
Ēriks Griģis:

1. Jāved līdzi līgums, kur cits darbs un tā darba laiks ir aprakstīts.
2. Ar auto braucot, par 28 iepriekšējām dienām jābūt pierādījumiem ar precizitāti "no minūtes".
Un te ir varianti, par kuriem stāstu un demonstrēju savās lekcijās 95. koda iegūšanai.
Iespējams, Jums varētu derēt iknedēļas izņēmumu grafiks.
Jānis Pērkons, 31.augusts 2018 21:47
Labvakar!
Man pārbaudē uz ceļa transporta policijas inspektors pieprasīja, par darbību apliecinājuma veidlapā uzrādītajām dienām, kurās tika veikti citi darbi, konkrēti veikto darbu detalizētu sarakstu!!!
Vai tas ir likumīgi?
Ēriks Griģis:

Ja Darbību apliecinājumā uzrādīti citi darbi vairākām dienām, tad inspektors gribēja pārliecināties, kādus citus darbus Jūs nepārtraukti veicāt dienas un nakts stundās.
Darbību apliecinājumu drīkst izrakstīt tikai vienai no darbībām, kas uzrādītas aiz sešiem kvadrātiņiem. Ja tie bija citi darbi, tad Darbību apliecinājums varēja attiekties tikai uz vienu 24 stundu periodu, kurā bija jāparedz ikdienas atpūta un pārtraukumi starp veicamajiem darbiem.
Ja darba līgumā, kam bija jāatrodas pie Jums, šīs dienas ar veicamajiem citiem darbiem, to laikiem un atpūtu, atbilstoši Darba likumam, nevarējāt uzrādīt, tad tas jau ir pārkāpums!
Jā, likumīga prasība, lai noskaidrotu pārkāpuma smaguma pakāpi, ziņošanai ATD, atbilstoši regulā ES 2016/403 noteiktajam.
Ritvars, 29.augusts 2018 20:23
Sveiki! Audi a4 b6 1.9tdi 96kw 2001g. (nav quattro)
Uzsākot braukt(laižot vaļā sajūgu) ir nepatīkama vibrācija un braucot uz +/-90km/h vibrācija atkal parādās (dreb ātruma kloķis un utt.) Bet pa lielam vibrācīju var manīt jebkurā braukšanas ātrumā!
Tukšgaitā vibrācīja nav!
Ir kāds padoms kur ir problēma? Un kur vērsties ar šo kaiti?
Vai atdot naglās? Švakras naglas sanāks bet būs vismaz naglas :D
Ēriks Griģis:

Meklē diagnostiku Audi remontservisā!
Riteņu balansēšanu nepieminēšu!
Iespējams defekts sprauslās, arī sadalenē, tās kompensatorā vai pusasīs, kārbā vai sajūgā.
Vilnis -Vācija, 22.augusts 2018 14:38
Sāku darbu ar vienu auto, tad lai atbrīvotu rampu un nobrauktu ar to 100 metrus pa slēgtu teritoriju, jāieliek čipkarte citā auto. Pēc tam turpinu darbu ar pirmo auto, bet te gadijās aizmirst ievietot čipkarti tahogrāfā un izkustējos no vietas- tahogrāfs fiksē braukšanu bez kartes. Kā pareizi rīkoties tādā gadijumā? Vai jātaisa izdruka? Skaidrs ka pats vainīgs.
Vai braucot pa slēgtu teritoriju var lietot tahogrāfa funkciju "Out"', ja automobili vada kāds no noliktavas darbiniekim. Varbūt ir citi varianti?
Ēriks Griģis:

1. Izdruka ar vadītāja skaidrojumu par savu kļūdu un kāpēc tā radās.
Šaubos, vai vadītājam palīdzēs kontroles gadījumā, bet uzņēmumam gan.
2. Informācija par tahogrāfa atslēgšanu - 1. papīrs. Rīkojums, kas un kad atslēdz, kas drīkst braukt, kāpēc un kur notiek braukšana pa teritoriju - 2. papīrs. Kopijas arī pie vadītāja (-iem).
Pēteris Pūliņš, 22.augusts 2018 11:37
Paldies, papētīšu!
Ēriks Griģis:

Ar knipi uzsit bultiņai! :D
Servisa t. 28335939

Lasītākie raksti

Jaunie raksti