Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Andris, 23.jūlijs 2018 10:10
Sveiks. Braucu ar prāmi uz Vāciju, pirms kura Klaipēdā sāku iknedēļas saīsināto 6 stundas, bet uz prāmja taho uzliku kuģīti un gultiņu. Uz prāmja biju 20 stundas. Uzbraucu uz prāmja 32 minūtēs. Tad no Francijas Calais uz Angliju...nākošā dienā bij kontrole un sods 300 GBP par prāmi uz Vāciju. Vai ir komentārs par ko, paldies.
Ēriks Griģis:

Sods bija par dalīto iknedēļas atpūtu!
Ne saīsināto, ne regulāro iknedēļu dalīt nedrīkst. Dalīt uz prāmja 24 stundās vienu reizi drīkst tikai ikdienas regulāro 11-nieku!
Ja uz prāmja ir pilns saīsinātais 24-nieks, tad to, protams, ieskaita par iknedēļas atpūtu, kas pēc tam jākompensē.
Par pārējiem atpūtas laiku variantiem uz prāmja un arī nākošajiem, ko gatavojas mainīt ES Padome, stāstu un skaidroju 95. koda lekcijās Saldus autoskolā Kuldīgā.
Uldis Kristapsons, 17.jūlijs 2018 19:17
Labdien!
Vai veicot pašpārvadājumu ar autobusu ( 16 sēdvietas), vedot skolēnus, ir jālieto tahogrāfs vadītāja darba un atpūtas laika uzskaitei?
Ēriks Griģis:

Jā, jo tas nav Regulas EK 561/2006 13.p. izņēmums.
Komentāri par šo un citiem izņēmumiem 95. koda kursos Saldus autoskolā Kuldīgā!
Dmitrijs Gudovičs, 15.jūlijs 2018 14:48
Sveiki! Esmu volvo v70 ipasnieks un nesen pamaniju tadu problemu ka dzesesanas skidruma tvertne ir redzama ella! Gribetu zinat vai tas ir kautkas nopietns un kas varetu but par problemu?!
Ēriks Griģis:

Tehniskās lietas pārbauda remontservisā!
Linards, 12.jūlijs 2018 12:04
Nelaiž cauri tehniskajai apskatei tikai dēļ stāvbremzes.. neesot pietiekama efektivitāte.. rādītāji : kreisais-1,0 , labais-0,80 .. Man autmašīna - Opel Corsa C, 1.3 CDTI, 1110 kg pašmasa.. Lieku slīpumos - mašīna stāv normāli.. Loki mainīti stāvbremzei.. Kas varētu būt vēl par vainu?
Paskatījos CSDD aplikācijā citas, tādas pašas Corsas.. Nesen izietas tehniskās ar tādiem pašiem vai nedaudz sliktākiem stāvbremzes rādītājiem..
Ēriks Griģis:

Loki nav piestrādāti vai nevienādi piestrādājušies un nav atkārtoti pieregulēti!
Vita, 11.jūlijs 2018 11:28
Labdien!
Kad Jums ir pieejami kursi 95 kodam tuvakajā laikā (augusts, septembris).
Jau iepriekš pateicos.
Jauku dienu!
Ēriks Griģis:

Sākums 16.07.
Armands, 4.jūlijs 2018 19:07
Labdien.
Vedu kravu ar puspiekabi. Lai apdzītu traktoru, kas brauc pa 1.joslu, mēģinu pārkārtoties pa kreisi. Sagaidu iespēju, apdzenu traktoru un atgriežos 1.joslā, bet laikam esmu patraucējis BMW, kas aizbrauc man priekšā un pie bampera strauji vairākas reizes nobremzē. Ceļš priekšā ir brīvs.
Vai mana reģistratora ieraksts kalpos par pierādījumu, ja notiks sadursme?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Jā!
Juris, 2.jūlijs 2018 14:01
Labdien!

Notika negadījums. Brauct pa ielu, auto sāka dīvainas skaņas izdot un vibrēt. Sāku bremzēt lai piestātu, bet tad manam auto atskrūvējās priekšējā riepa, bojājot auto spārnu, vadītāja durvis, vieglmetāla disku un vēl dažus sīkumus. Sazvaniju ceļu policiju, sazvanīju apdrošinātāju-Seesam. Iedeva kasko lietas numuru, informēja par servisiem kur doties tāmes sastādīšanai, kuru tajā pašā dienā sazvaniju un nākamajā dienā jau ierados uz fotogrāfēšanu. Pēcāk saņēmu epastu atteikumu... "No apdrošināšanas atlīdzības prasības pieteikumā norādītās informācijas secinām, ka riteņa nokrišanu nav izraisījis neviens apdrošināšanas līgumā norādītajiem apdrošināšanas riskiem. Pamatojoties uz augstāk minēto, apdrošināšanas sabiedrība secina, ka apdrošināšanas atlīdzības izmaksai nav pamata, tā kā transportlīdzekļa bojājums nav uzskatāms par apdrošināšanas gadījumu.''
1) Priekš kam, tad man vispār to KASKO? Jo manā galvā, to apdrošināšanu pērk, lai pasargātu sevi no izmaksām ja rodas negadījums, kas šoreiz arī notika.
2) Kā ieteiktu rīkoties, un vai maz ir cerība apdrošinātāja lēmumu mainīt?

Paldies
Ēriks Griģis:

KASKO apdrošinātājs apdrošina Jūsu izvēlētos riskus no viņa piedāvātajiem.
Noslēdzot līgumu, Jums ir jābūt skaidrībai par to, kas var ienākt apdrošinātāja galvā ikvienā no Jūsu izvēlētajiem un apdrošinātajiem KASKO riskiem to iestāšanās gadījumā!
Ivo Zorgenfreijs, 30.jūnijs 2018 15:29
Labdien!
Strādāju kurjerpastā un veicu pārvadājumus ar automašīnu RENO TRAFIK(N1) ar pilnu masu 3.5 tn.
Vai šajā gadījumā ir nepieciešama komerclicenze pārvadājuma veikšanai?
Ēriks Griģis:

Noteikti!
Tikai Pasta likumā par kurjerpasta pārvadājumiem būs vajadzīgs reģistrēties par pakalpojuma sniedzēju pasta komersantu reģistrā! Tātad, vai pietiek ar reģistru vai vajag arī licenci, pie reģistrācijas Jums paskaidros!
Sk. 9.p. likumi.lv/doc.php?id=193574
Paskaidrojums Jums nepieciešams no tiešā atļaujas devēja, jo Regula EK Nr. 1071/2009 eur-lex.europa.eu/legal-content/...
1.panta 4.p. nosaka, ka atkāpjoties no 2. punkta, šo regulu, ja vien valsts tiesību aktos nav paredzēts citādi, nepiemēro:
a) uzņēmumiem, kas veic kravu autopārvadātāja profesionālo darbību, izmantojot tikai mehāniskos transportlīdzekļus vai transportlīdzekļu apvienojumus, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5 tonnas. Tomēr dalībvalstis visiem autopārvadājumu veidiem vai to daļai var pazemināt šo masas ierobežojumu!
Arturs, 29.jūnijs 2018 21:40
Labvakar. Velejos uzzinat jusu viedokli par Mitsubishi outlander 2004 gada, benzins/ gaze, automats. Apsveru domu tadu iegadaties un ievacu informaciju maximali daudz. Paldies!!!
Ēriks Griģis:

Nesniedzu maksimālu informāciju!
Aziz, 29.jūnijs 2018 0:20
Bildes šeit imgur.com/ztG8P7e , imgur.com/0TGZc2I
Atbilde vēl nav
Aziz, 29.jūnijs 2018 0:18
Labvakar! Vai nogriežoties pa kreisi dotajās situācijas automobiļa A autovadītājam ir jādod ceļu attiecīgi automobiļa B autovadītājam (imgur.com/ztG8P7e), un gājējam (imgur.com/0TGZc2I)? Ja tas būtu 1 krustojuma ietvaros, tad, protams, vajadzētu dot ceļu, bet ka būs, ja tas notiek 2 T veida blakus esošo krustojumu ietvaros? Paldies!
Ēriks Griģis:

Divos atsevišķos krustojumos B ir 206. cz., kuras prasības tam jāpilda.
Otrajā - gājējam jāpilda CSN 16.p. noteiktais.
Savukārt autovadītājs A nedrīkst braukt abiem virsū, lai pierādītu savu taisnību! Viņam ir jāpilda CSN 100.p. noteiktais!
Sanita, 27.jūnijs 2018 22:08
Lavakar.Man ir panemta masina lizinga mogo pasats 1997.gada.sodien notika nepatikama situacija.Krustojuma aizmugure ienesas audi A4,lidz ar to bampers beigts labas puses lukturi un saliekts masinai ramis kad gruti aiztaisit sofera durvis gan aizmugure,ka ari bagaznieku,policijas atzinums vainigs Audi vaditajs.Viniem ir octa Baltijas apdrosinasanas nams.Vai es varu ceret uz to kad visu remontu segs vini?Paldies jau iepriek.
Ēriks Griģis:

1. BAN jāpaziņo par notikušo.
2. Tad BAN jāraksta iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu. Iesniegumā izvēlaties servisa pakalpojumus!
3. No BAN piedāvātajiem remontservisiem izvēlaties to, par kura darba kvalitāti Jūs nešaubāties!
Ja pēc remonta kas nebūs kārtībā, tad pretenzijas pret servisu, nevis apdrošinātāju.
Lai Jums izdodas!
as, 26.jūnijs 2018 16:34
Netieku gudrs par 2 lietām:
1.cik liels sods pienākas B kategorijas apmācītājam (ar pietiekamu >3g stāžu), apmācot 13g vecu vadītāju (mācību atļauju CSDD tik jaunam neizsniedz)? Vai tas tiek traktēts kā auto vadīšana bez tiesībām un par to pienākas arī liegums (iegūt) auto vadīšanas tiesības?
2.Kāds sods pienākas B kategorijas tiesību autovadītājam ar lielu vieglo (2300 pilna masa), velkot lielu piekabi (2000 kg pilna masa), ti kopā 4300 kg? Tas tiks traktēts kā kravas pārvadāšanas noteikumu pārkāpums vai kā braukšana bez tiesībām (BE)?
Ēriks Griģis:

1. Par braukšanas mācīšanu personai, kura nav sasniegusi noteikto vecumu, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam trīsdesmit euro apmērā. Līdz ar to cits sods par CSL 28.panta 1.punkta 4) apakšpunkta aizliegumu atkrīt!
2. Tr-līdzekļa vadīšana bez atbilstošas kategorijas - naudas sods transportlīdzekļa vadītājam no četrdesmit līdz divsimt astoņdesmit eiro un 3 soda punkti.
Raitis, 25.jūnijs 2018 20:00
Izbraucu kravu uz Beļģiju. Atpakaļ nākošmēness. Vai kas mainīsies atpakaļceļā? Paldies
Ēriks Griģis:

Tiem tālbraucējiem, kas ceļā, un tiem, kas tam gatavojas!
Vācijā kraveniekiem ceļu maksa par visiem nacionālajiem ceļiem
Sākot ar 01.07.2018. Vācijā kravas automobiļiem un to sastāviem virs PM 7,5t būs jāmaksā ceļa maksa uz visiem nacionālajiem ceļiem. Tas būs bijušo 15 000 km vietā par 52 000 ātrgaitas un nacionālajiem ceļu kilometriem.Ceļu maksas datus un aprēķinu On-Board-Unit (OBU) vairs neuzrādīs! Tikai atskaitīs...Ja samaksai pietrūks, tad piebrauks un paprasīs..., jo katra auto atrašanās vietas dati uz Vācijas teritorijā esošajiem maksas ceļiem automātiski tiks uzrādīti.
Avots:
www.toll-collect.de/de/toll_coll...
Lauris, 25.jūnijs 2018 13:21
Kam. Jāzvana Rīga ja mašīnai āķis nosēdies... Man ir automātiska kārba
Ēriks Griģis:

Tālrunis 1888
www.lamb.lv/?id=12
Rauls, 21.jūnijs 2018 10:26
Labdien. Man pieder auto kurš reğistrēts kã taksometrs. Ja tai būtu "baltie" numuri tad octa maksātu apm 100 eur gadā, bet tagad man tã ir apm 1000 - 1200 gadã. Kad beidzot noteiks limitu apdrošinãšanas cenu patvaļai?
Ēriks Griģis:

Pie patvaļas cilvēki ir vainojami, ne cenu robežu noteikšana!
Gints no autoskolas, 18.jūnijs 2018 14:51
Interesanti gan! Un ko CSDD šai sakarā paredzēs?
Kas notiek citās valstīs? Paldies
Ēriks Griģis:

Ko valstiskās institūcijas plāno Latvijā, tas sabiedrībai ir noslēpums!
Jautājumos, kas izšķirs autovadītāju darba apstākļus tuvā nākotnē, prasiet valsts institūciju viedokli gan par jauno darba laiku regulu, gan apmācību direktīvu pa tiešo!
Jaunums!
Dānijā ir pieņemts maksimālais nacionālo stāvvietu izmantošanas laiks! Kravas automobiļiem 90 stāvvietās pie ātrgaitas ceļiem tas nedrīkstēs pārsniegt 25 stundas!
Prasība stājas spēkā ar 01.07.2018.
Pār pārkāpumu ilgāku par 25 stundām, sods četrkārtīgi pārsniegs maksu par stāvvietas izmantošanu - no 510,- DKK (68,45 €) uz 2000,- DKK (ap 268,40 €).
Par neatļautu ilglaicīgu stāvēšanu sods no 1000,- DKK (ap 134,20 €) trīskāršosies uz 3000,- DKK (ap 402,60 €).
Tātad, Dānijā tikai ikdienas un saīsināto iknedēļas atpūtas laiku (līdz 25h) kravas autovadītāji drīkstēs izmantot stāvvietās!
Gints, 14.jūnijs 2018 11:29
Vai ir zināms, kam nevajadzēs 95. kodu?
Ēriks Griģis:

Direktīva paredz Atbrīvojumus no 95. koda, kas vēl jāsagatavo un jāapstiprina Latvijas tiesību aktos!

Šī direktīva (periodiskā apmācība, 95. kods) neattiecas uz vadītājiem, kas vada transportlīdzekļus:
a) kuru maksimālais atļautais ātrums nepārsniedz 45 km/h;
b) ko izmanto vai kontrolē valsts bruņotie spēki, civilās aizsardzības dienests, ugunsdzēsības dienests, sabiedriskās kārtības uzturēšanas spēki un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests, kad pārvadāšana notiek minētajiem dienestiem noteikto uzdevumu rezultātā;
c) kuriem veic braukšanas pārbaudi tehniskās attīstības, remonta vai apkopes mērķiem, vai vadītājiem, kas vada jaunus vai pārbūvētus transportlīdzekļus, kuri vēl nav nodoti ekspluatācijā;
d) kuru vadīšanai nepieciešama D vai D1 kategorijas vadītāja apliecība un kurus apkopes personāls bez pasažieriem nogādā līdz tehniskās apkopes centram vai no tā, ja šāds centrs atrodas netālu no tuvākās apkopes bāzes, ko izmanto pārvadātājs, ar nosacījumu, ka transportlīdzekļa vadīšana nav tā vadītāja pamatdarbība;
e) ko izmanto ārkārtas situācijās vai kas paredzēti glābšanas uzdevumu veikšanai, tostarp transportlīdzekļus, ko izmanto humānās palīdzības kravu nekomerciāliem pārvadājumiem;
f) ko izmanto, apmācot transportlīdzekļa vadīšanā un eksaminējot jebkuru personu, kas vēlas iegūt vadītāja apliecību vai arodprasmes apliecību (APA), kā noteikts 6. pantā un 8. panta 1. punktā, ja šos transportlīdzekļus neizmanto kravu un pasažieru komerciāliem pārvadājumiem;
g) ko izmanto nekomerciāliem pasažieru vai kravu pārvadājumiem;
h) ar ko pārvadā materiālus, iekārtas vai tehniku, kuru vadītāji izmantos sava darba ietvaros, ja transportlīdzekļu vadīšana nav vadītāja pamatdarbība.

Šo direktīvu nepiemēro, ja ir izpildīti visi turpmāk minētie nosacījumi:
a) transportlīdzekļu vadītāji lauku apvidos veic pārvadājumus savas uzņēmējdarbības vajadzībām;
b) vadītāji nesniedz transporta pakalpojumus; un
c) dalībvalstis uzskata, ka šie pārvadājumi ir gadījuma rakstura un neietekmē satiksmes drošību.
Autoskola, Gints, 13.jūnijs 2018 14:10
Vai drīkstēs apmācīt neklātienē profesionālos šoferus?
Ēriks Griģis:

Jā, noteiktu laiku no pamatkursa!
Grozījumi profesionālo autovadītāju apmācībā Eiropā 11.06.2018. radīja jaunu Direktīvu!
No Direktīvas:
"... 4. iedaļa. Obligātā periodiskā apmācība, kas paredzēta 3. panta 1. punkta b) apakšpunktā
Apstiprinātam mācību centram jāorganizē obligātā periodiskā apmācība. Tai jānotiek ik pēc pieciem gadiem un jāilgst 35 stundas, kas sadalītas vismaz septiņu stundu garos laika posmos, ko var sadalīt divās dienās pēc kārtas. Izmantojot e-apmācību, apstiprinātais mācību centrs nodrošina, ka tiek nodrošināta pienācīga apmācības kvalitāte, tostarp izvēloties mācību priekšmetus, kuros visefektīvāk var izmantot IKT rīkus. Dalībvalstis jo īpaši prasa uzticamu lietotāju identifikāciju un pienācīgus kontroles līdzekļus. E-apmācības maksimālais ilgums nepārsniedz 12 stundas. Vismaz viens no apmācību kursa posmiem ir veltīts ar ceļu satiksmes drošību saistītam priekšmetam. Apmācības saturs ir salāgots ar apmācības vajadzībām konkrētām transporta operācijām, ko veic vadītājs, un attiecīgiem jauninājumiem juridiskajā un tehnoloģiju jomā, un, cik vien iespējams, būtu jāņem vērā vadītāja konkrētās apmācības vajadzības. .."

EIROPAS PARLAMENTA UN PADOMES DIREKTĪVA (ES) 2018/645 ar ko groza Direktīvu 2003/59/EK par dažu kravu vai pasažieru pārvadāšanai paredzētu autotransporta līdzekļu vadītāju sākotnējās kvalifikācijas iegūšanu un periodisku apmācību un Direktīvu 2006/126/EK par vadītāju apliecībām:
eur-lex.europa.eu/legal-content/...
Jānis, 13.jūnijs 2018 9:11
Sveiki! Vai fotoradariem ir obligāti jaatrodas tajās vietās kas ir uzrādītas VP mājaslapās,jo pretējā gadījumā sanāk ka esmu sodīts nelikumīgi,bilde atnāca no tādas vietas kas nav uzrādīta viņu kartēs! Paldies!!
Ēriks Griģis:

Var atrasties arī citur!

Lasītākie raksti

Jaunie raksti