Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes - Lapa Nr.4 - iAuto

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
op, 16.septembris 2024 10:16
Sakiet, a ko pēc š.g.oktobra sākuma darīt ar vecajām m un s riepām, kas izgatavotas līdz 2018.gadam?

Ēriks Griģis:

 

Ja vecās M+S riepas nav bojātas, tās var izmantot pārējā sezonā, sauktu par “vasaras sezonu”! Vasarā protektors tām nodils ātrāk, uz brauktuves ar līdzenu asfalta segumu nedaudz palielināsies automobiļa bremzēšanās ceļa garums un straujos pagriezienos riepu sānnovirze vadītājam kļūs jūtamāka.

 

 

 

 

 

Tikai ar vienu pašu M+S apzīmējumu bez "3PMSF" vai "3PMS" simboliem ("Three Peak Mountain Snow Flake") un protektora augstumu ne mazāku par attiecīgās valsts tiesību aktos noteikto (LV≥1,6mm) var izmantot pārējā sezonas laikā gan pie mums, gan arī ārzemēs. 

 

 

Sergejs, 14.septembris 2024 23:16
Labdien! Es kadreiz macījos pie Jums par ceļu satiksmes reglamentējošo normatīvo aktu pasniedzēju. Esmu nokārtojis csdd eksāmenu, bet neesmu strādajis profesijā, jo bija cits darba piedavājums, un strādāju cita profesijā. Manai apliecībai beidzas derīguma termiņš 2021. gadā. Tagad man ir domas nokārtot autoinstruktoru kursus, uzsakt strādāt par instruktoru, un, var būt par pasniedzēju. Tatad man ir jautājums, lai saņemtu jaunu pasniedzēja apliecību, ar jauno derīguma termiņu, man ir jānokarto teorijas eksamēnu csdd, vai ir jāmācās pa jauno? Skaidrs, ka, lai saņemtu instruktora apliecību ir jāmācas pa jauno, bet man tiešam ir jautājums par manu pasniedzēja apliecību, kurai beidzas derīguma termiņš jau 3 gadus atpakaļ. Un tagad, joprojam, instruktoru praktiskas braukšanas eksāmenus var kārtot tikai Rīgas csdd? Paldies!

Ēriks Griģis:

 

Teorijas pasniedzēja kvalifikācijas atjaunošanai divus eksāmenus varat kārtot jebkurā no CSDD nodaļām, kurās pieņem eksāmenus, ja kvalifikācijas atjaunošanas noteikumi nav mainīti. 

Lai papildus iegūtu braukšanas apmācības instruktora kvalifikāciju, pirms iestāšanās kursos vadīšanas testu var kārtot jebkurā CSDD nodaļā, kas pieņem vadīšanas eksāmenu. Informāciju par pasniedzēja kvalifikācijas atjaunošanu, teorijas eksāmenu pirms instruktoru kursiem un instruktoru kursu norises laiku un vietu varat precizēt CSDD Kvalifikācijas daļā, zvanot pa tālruni 67025726.   

opis, 14.septembris 2024 17:43
Sveiks. Kad īsti mainās ziemas riepas noteikumi?

Ēriks Griģis:

 

M+S riepas lietošanas aizliegums stājas spēkā no 01.10.2024.

Ziemas riepām jābūt apzīmētām ar sniegpārsliņas piktogrammai uz Alpu kalnu fona ar trīs smailēm (Alpu simbols). No 2024. gada oktobra Alpu simbols būs obligāts ziemas vai visu laikapstākļu riepām, kuras papildus Alpu simbolam būs apzīmētas ar M+S simbolu. Ikvienam, kurš pēc 01.10.2024. ziemas periodā vai ziemīgos laika apstākļos (citās Eiropas valstīs) brauks ar riepām tikai ar M+S marķējumu, jārēķinās ar naudas sodu. Pārejas periods ziemas riepām tikai ar M+S marķējumu, kas ražotas līdz 2017. gada 21. decembrim, beidzas 2024. gada 30. septembrī. Ikviens, kurš tomēr ir ceļā no 2024. gada oktobra ar riepām, kas ir marķētas tikai ar M+S (M+S apzīmē dubļus un sniegu), riskē ar 60 -100 eiro lielu naudas sodu un vienu soda punktu Vācijā. 

 

Alpu simbols ziemas riepai, ko izmanto noteiktos laika (dažās Eiropas valstīs - ziemīgos) apstākļos vai noteiktā laikposmā (piemēram, Latvijā - laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam automobilim un autobusam, kura pilna masa nepārsniedz 3,5t, jābūt aprīkotam ar riepām, kas paredzētas braukšanai ziemas apstākļos. Laikposmā no 1.maija līdz 1.oktobrim aizliegts braukt ar transportlīdzekli, kuram ir riepas ar radzēm. 

 

Jauno ziemas sezonas riepu Alpu apzīmējums kopā ar M+S vissezonas apzīmējumu, kādam jābūt no 01.10.2024.gadu, ja riepu izmantos gan ziemas, gan arī pārējā sezonā.

Liene, 5.septembris 2024 20:44
Labrīt, ar ko atšķiras 120 km/h ātrums vieglajam auto, kas noteikts braucot pa ātrgaitas ceļu, no ātruma, ko rāda uz tā paša ceļa uzstādīta 120 maksimālā ātruma aizlieguma zīme?

Ēriks Griģis: 

 

Braucot pa ātrgaitas ceļu, kas apzīmēts ar 552.ceļa zīmi, ne tikai vieglajiem auto, bet arī motocikliem, tricikliem, kvadricikliem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, atļauts braukt līdz 120 km/h visa ātrgaitas ceļa posmā, ja nav noteikts cits ātruma ierobežojums. Ja uz šī ceļa ir uzstādīta 323.zīme "Maksimālā ātruma ierobežojums", tad zīme darbojas līdz nākošajam krustojumam, par tuvošanos kuram vadītāju brīdinās 204.priekšrocības zīme "Krustojums ar mazāk svarīgu ceļu" vai līdz citai ātruma ierobežojošai zīmei. Ja šī zīme ir uzstādīta kopā ar 820.papildzīmi "Transportlīdzekļa veids", tad papildzīme kopā ar maksimālā ātruma ierobežojumu 120 km/h atļauj vēl vienai transportlīdzekļu kategorijai - vieglajiem automo­biļiem ar piekabēm braukt līdz 120 km/h. Tas ir ļoti bīstami, jo: 1) vieglo automobīļu piekabju izgatavotāji tikai ar papildus aprīkojumu un pēc atbilstošas tehniskās pārbaudes Vācijā atļauj ar tām braukt, nepārsniedzot 100 km/h; 2) braucot ar 120 km/h atļauto maksimālo vai tuvu tam ātrumu pa mitru brauktuves segumu un bremzējot, strauji sagriežot stūri, lai apbrauktu, apbraucot un vienlaicīgi bremzējot, piekabe var sagriezt automobīli vai šļūcot to apgāzt. Ticu, ka šo bīstamību dēļ maksimālā ātruma 120km/h ierobežojums, kas bija uzstādīts kopā ar 820.papildzīmi uz Ķekavas ātrgaitas ceļa, ir noņemts.

 

CSN 285.12.punktā norādītā 820. papildzīme (attēlā) attiecas uz vieglajiem automo­biļiem, arī uz vieglajiem automobiļiem ar piekabēm, kā arī uz kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5t, kas rada bīstamību ceļu satiksmē, braucot ar atļauto maksimālo braukšanas ātrumu līdz 120 km/h.

Ekrānuzņēmums.

 

Tā vietā Ķekavas ātrgaitas ceļa posma lielākajā daļā maksimālais braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.

 

 

552.zīme Ātrgaitas ceļš.

 

 

 

 

 

    323.zīme Maksimālā ātruma ierobežojums.

 

Tomēr ir palicis neliels ātrgaitas ceļa posms aiz 324.aizlieguma grupas zīmēm Maksimālā ātruma ierobežojums beidzas! 

 

 

324.zīme Maksimālā ātruma ierobežojums beidzas.

Ķekavas ātrgaitas ceļa posms aiz 324.zīmēm, kur braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 120 km/h, autobusiem – 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem – 110 km/h, bet viegliem automobiļu sastāviem ar piekabēm pēc CSN 101.punktā noteiktā jāievēro, ka ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h. Prasība spēkā vieglajiem automobiļiem ar piekabēm arī uz ātrgaitas ceļiem!

Ingus, 26.augusts 2024 11:02
Sveiki,
Atvainojos par garumzimju neizmantosanu. Atrodos Niderlande. Seit nav latviesu tastatura.
Maksaju seit auto apdrosinasanu. Bez avarijas gadi man sakas skaitities no 0 jo nav registrs ka butu vairak. lidz ar to ir augsta apdrosinasanas likme.
Man ir vajadzgis dokuments no apdrosinasanas par bez autoavarijas gadiem.
Esmu apdrosinajis auto Latvijaa, pienemu, no piecam atseviskam apdrosinasanas kompanijam.
Jautajums - Ir kads veids kaa dabuut to visu vienaa papiiraa?
Ar cienu, Ingus Feodosovs
Ēriks Griģis:

Te būs apraksts izziņas par personas apdrošināšanas vēsturi pieprasīšanas un saņemšanas kārtību:
https://services.ltab.lv/lv/InsuranceHistory/
vai
https://vestures.ltab.lv/lv
Biju 95.koda skolnieks, 16.augusts 2024 8:51
Paldies! Vēl jau uzskaitē var kas mainīties?
Ja stājos jaunā darba vietā janvāra sākumā, kā tas attieksies uz iepriekšējo uzskaiti? Paldies.
Ēriks Griģis:

Protams, ka var mainīties vai arī būs kāds oficiāls skaidrojums!
Jauna darba vieta dzēš attiecības par darba un atpūtas laiku uzskaiti ar iepriekšējo darba devēju, bet ne ar pašu autovadītāju, kuram dati saglabājas digitālajā tahogrāfa vadītāja kartē, sauktu par "čipu"!
Rakstiskie dati, nedēļas darbu uzskaites lapas, biļetes u.c. taustāmie pierādījumi paliek pie iepriekšējā darba devēja, izņemot ne autovadītāja digitālo tahogrāfa karti. Tā joprojām nes informāciju par iepriekšējo vadītāja laika periodu. Piemēram, vadītājs ved pasažierus maršrutā Prāga-Minhene un, izbraucot no Čehijas jau Vācijas pusē, kontrole 45 minūtes pārbauda pasažierus, dokumentus, novēršot migrantu ieceļošanu Vācijā. Šīs 45 minūtes autovadītājam pietrūkst, lai izmantotu savu 45 minūšu pārtraukumu un laikus nonāktu Minhenes piepilsētā, kur paredzēta vadītāju maiņa. Tā vadītājs pāris nedēļās trīs reizes pārkāpj un nepaņem savu pārtraukumu pasažieru neapmierinātības un iespējami nokavētās maiņas dēļ.
Vadītājs nolemj mainīt darba devēju un pēc nedēļas sāk darbu pie jauna darba devēja maršrutā Minhene-Cīrihe. Jau pirmajā nedēļā Šveices policija aptur autobusu un pārbauda vadītāja tahogrāfa karti. Par iepriekšējiem trīs vadītāja pārkāpumiem pie vecā darba devēja vadītāju soda ar 500 eirām, ja sodu vadītājs samaksās uz vietas, bet sods uz iepriekšējo darba devēju neskaitās, jo vadītājs pie viņa vairs nestrādā. Tāpat arī jaunajam darba devējam sods par vadītāja darba laiku pārkāpumiem iet secen, jo pie viņa vadītājs pārkāpumus nav izdarījis.
Secinājums.
Uzsākot darbu jaunā darba vietā nākošajā gadā, autovadītāja tahogrāfa kartē kontrole pārbaudīs iepriekšējās 56 dienas, neskatoties uz vadītāja iepriekšēju darba vietas maiņu.
Savukārt, lai pierādītu jaunajam darba devējam savu kārtīgumu darbu un atpūtas laiku uzskaitē, ieteicams piedāvāt tam iepazīties ar kopijām, kuru oriģināli ir nodoti iepriekšējam darba devējam.

Avots.
Rakstu un mācu autovadītājus no savas pieredzes, kas iegūta braucot pašam vai braucot līdzi saviem bijušajiem audzēkņiem viņu aizraujošajos autobusu maršrutos!
Biju 95.koda skolnieks, 16.augusts 2024 8:48
Labdien Pasniedzēj, vai šogad Latvijā mainās laika periods, kas profesionālajiem šoferiem ir jāpierāda kontrolē? paldies.
Ēriks Griģis:

Jā, nākošā dienā pēc gada pēdējās dienas, tas ir, pēc 31.12.2024., sākot ar 01.01.2025. būs jāpierāda reģistrētas autovadītāja darbības pēdējo 56 dienu laikā un par kārtējo dienu. Nosacījums darbosies visu ES dalībvalstu teritorijā, ne tikai Latvijā.
Āķis!
Ja līdz 31.12.2024. bija jāpierāda darbības par 28 iepriekšējām un kārtējo dienu, tad nākošajā dienā, kas būs pirmais janvāris, vajadzēs pierādīt savus darba un atpūtas režīmus jau sākot no 03.11.2024.gada, kas atbilstoši būs par iepriekšējām 56 dienām un kārtējo dienu.
Ja braukšana paredzēta janvāra pirmajās dienās, tad apliecinājumi par saviem darba un atpūtas laikiem jāsāk uzglabāt pie sevis jau no novembra pirmās dienas!
inga, 15.augusts 2024 22:07
Interesanti, vai pēc šīs avārijas tur uzliks ātruma ierobežojumu, jo tajā klusajā krustojumā šovasar tā esot bijusi jau otrā avārija. Pirmā arī notika identiski un bija daudz smagāka. Bet.. kādam vispirms jau jācieš, lai kaut kas mainītos :)
Ēriks Griģis:

Par to jālemj pašvaldībai. Redzot, ka klusā un vēsturiskā pilsētā uz ielas uzstādītu maksimālā ātruma ierobežojumu 30 km/h cenšas pārsniegt, te braucot uz 120, te - uz 140 km/h, nedomāju, ka Jūsu pamatotās rūpes par satiksmes drošību pašvaldībai arī būs pašsaprotamas.
Inga, 15.augusts 2024 20:15
Diemžēl tamlīdzīgas zīmes tur nebija. Vienīgi varbūt ar šo varētu pamatot: transportlīdzekļa vadītājam jābrauc ar ātrumu, kas nepārsniedz noteiktos ierobežojumus, ņemot vērā ceļu satiksmes intensitāti, transportlīdzekļa un kravas īpatnības un stāvokli, kā arī CEĻA un meteoroloģiskos apstākļus (īpaši REDZAMĪBU braukšanas virzienā); CSN 9. nodaļa 99. punkts. ?
Ēriks Griģis:

Lai vainotu kādu autovadītāju, ir jābūt pierādījumam par to, ko viņš ir pārkāpis un to, ka šis pārkāpums ir saistīts ar notikušo negadījumu. Piemēram, kāds no 99.punkta uzskaitītiem ātruma izvēles nosacījumiem nav ievērots, nav izpildīts vai ir pārkāpts, un tas ir izraisījis vai veicinājis notikušā negadījuma rašanos.
Ja zonas zīmes tur nebija, tad apdzīvotā vietā atļautā maksimālā ātruma 50 km/h vietā ir jāpierāda, ka tas bija pārsniegts un braukts ar 60 km/h. Un vēl jāpierāda, ka ar 60 km/h no notikušās sadursme būtu bijis iespējams izvairīties, ja ātrums būtu bijis 50 km/h vai pēc CSN 99.p. bija jābrauc lēnāk par 50 km/h. Ja nekā no tā nav, tad braukšana pa galveno ceļu nebūs saistāma ar negadījuma izraisīšanu vai līdzdalību tās izraisīšanā. Tas par vainojamo noteikšanu administratīvajā procesā.
Savukārt zaudējuma atlīdzības noteikšanas procesā policijas lēmumam par vainīgo nav tieša ietekme uz OCTA apdrošinātāja lēmuma pieņemšanu. Apdrošinātājs lemj par to, ar kuru transportlīdzekli negadījumā zaudējums ir nodarīts. OCTA likums 31.pants, punkts 2 Zaudējumu atlīdzina tas apdrošinātājs, kurš apdrošinājis zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesisko atbildību.
Bet tas jau ir cits stāsts.
Inga, 15.augusts 2024 16:29
Izraisīju CSN. No sākuma atzinu savu vainu. Tagad domāju, ka viss tomēr nav tik vnk. Krustojums bija ar līkumu un nebija pilnībā pārskatāms, pirmo reizi caur to braucu. Domāju, ka nepamanīju auto uz galvenā ceļa, jo, kamēr skatījos pa labi, situācija pārāk strauji mainījās kreisajā pusē. Domādama, ka ceļš tukšs, lēnā gaitā iebraucu krustojumā. sadūros ar auto, kas pa galveno ceļu auto brauca ar 50... 60 km/ h, lai gan vieta drīzāk atgādināja klusu dzīvojamo zonu ar privātmājām un bērniem uz velosipēdiem, bet tādas zīmes nebija. Es pati tādā nepāredzamā krustojumā, pat esot uz galvenā ceļa, noteikti samazinātu ātrumu. Vai mani var uzskatīt par pilnībā vainīgu vai arī tomēr otram autovadītājam tādā krustojumā bija jābrauc ar zemu ātrumu un arī viņš ir daļēji vainīgs?
Ēriks Griģis:

Pēc sadursmes var un ir jābūt noteiktam, cik ātri brauca otrs transportlīdzekļa vadītājs. Ja tā varētu būt dzīvojamā zona, tad pierādījums tam ir 533. norādījuma grupas ceļa zīme "Dzīvojamā zona" vai 534. zīme "Dzīvojamās zonas beigas". Viena no šīm zīmēm Jums jāatrod, lai teiktu, ka ceļa posms ar krustojumu atrodas šajā zonā.
Arī 525. zīme "Maksimālā ātruma ierobežojuma zona" ar ierobežotu maksimālo ātrumu 30 km/h nosaka lēnāku braukšanas režīmu par 50-60 km/h. Pārbaudiet, vai negadījums notika kādā no šīm ātruma ierobežojošajām zonām un, ja tā bija, tad fotografējiet, aprakstiet un iesniedziet papildus pierādījumus izmeklētājam, ka otrs arī ir atbildīgs par notikušo.
Signija, 11.augusts 2024 8:05
Iegādājās apmēram 2.5 gadi atpakaļ Rīgā,iepriekšējā gadā apdrošināšana uz gadu bija 320,pēdējā gadā nav bijusi nekādu csn pārkāpumu vai avārijas.
Kur un kā var apskatīties šo koificentu?
Ēriks Griģis:

Nekas nekur nav skatāms! Jaunā reforma uz to, ko rakstāt, tika virzīta. Prēmijas nosaka atbildīgā persona nodaļā, reģionā vai centrā. Un personīgais viedoklis riska izvērtēšanā, izmantojot dažādas datu bāzes un MI atbalstu, ir galvenais, nevis metodiskie apraksti, kas agrāk tika publicēti!
Signija, 10.augusts 2024 14:22
Sveiki!jautājums ir par apdrošināšanu!
Lieta tāda ka manam znotam pēc jaunās reformas obligātajai auto apdrošināšanai cena cēlusies par 80%,kas uz doto momentu(lētākā)sastāda jau 1029 eur uz 12 mēnešiem,zvanoties apdrošinātājiem vienīgais faktors kuru viņi nosauca(jo pārējie kritēriji visi ir palikuši nemainīgi)ka viņa auto modelis pēc statistikas esot biežāk iekļuvis avārijās,pārkāpumos utt.,uz manu jaut.kāds sakars ir viņam,ja viņam nav bijušu pārkāpumu tas skar!?!,atbilde-bet redziet šis auto modelis esot iekļauts riska grupā.
Kad jautāju ka tagad sanāk tā ka dēļ dažiem indivīdiem jāmāksā dārgāk būs visiem?atbildes nebija.
Znotam ir e39 2002 gads
Arī man ir 2 BMW e46 un e90,bet man bez izmaiņām ,vismaz pagaidām.
Ēriks Griģis:

Vairāku apdrošinātāju piedāvājumus ieteiktu pārbaudīt!
E39 un znota vecuma kombinācija ir svarīga, kad auto iegādāts, reģistrācijas vieta, mainīgie statistikas dati reģionā un pārkāpuma punkti kopā ar auto modeli joprojām ietekmē prēmiju. Neticu, ka ieviesa agresivitātes koeficientu OCTA prēmijai pēc indivīda publikācijām internetā.
Pārbaudiet E39 OCTA prēmiju uz sevi kā īpašnieku!
Renars, 10.augusts 2024 12:34
kas varētu būt pie vainas,kad mans volvo v70 2.4d 136kw 2007.gada,ēdd eļu 800ml uz 1000km.aukstā startā ir sitiens viens smags motorā,un izsit zilus dūmus uz pāris sekundēm,pagāzējot tukšgaitā nav zili dūmi,un kad piedarbināts kadas 5 minūtes arī nav neviena dūma.paātrinoties,kadd pārslēdzu ātrumus izsit zilus dūmus kad noņemu gāzi un pārslēdzu ātrumu.vārstu gumijas ar kompensatoriem nomainīttas,turbīna arī nomainīta.pirms kādiem 3 mēnešiem no turbīnas trubu šāva nost,kas iet uz interkūleri.
Ēriks Griģis:

Nemaz vienkārši labojami neizklausās! Es vestu auto uz servisu diagnostikai!
Baiba, 5.augusts 2024 21:22
CSNg mani atzina par vainīgu.Man nav nokārtota vadītāja apliecība.Apdrošinātājs pieprasa atmaksāt cietušā auto remontu.Bojāts aizmugurējai lukturis un bampera stūris.Remonta summa ir pārāk liela sastādīta.Kā rīkoties?
Ēriks Griģis:

Jāgatavojas sūdzēties un jāsūdzas!
1. Vispirms jādabū servisa tāme, kas remontēja pretējās puses auto.
2. No cita remontservisa, vislabāk no dīlera remontservisa, pēc aprakstītajiem bojājumiem jādabū otra remonta tāme, jeb remonta izmaksu aprēķins, kas būs bez paaugstinātām izmaksām.
3. Tad ar sūdzību pie pretējās puses apdrošinātāja.
4. Ar apdrošinātāja rakstisku atbildi ar sūdzības iesniegumu LTAB-Latvijas transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā.
5. Ar LTAB un pārējām atbildēm, kas parāda nepamatoti paaugstināto regresa prasību, uz tiesu.

PS. Ja, protams, pa vidu šai ķēdītei kāds neattopas visu vērst patiesības virzienā.
Kāpēc nesamaksājāt uz vietas?
Artis Kronbergs, 1.augusts 2024 18:11
Labdien!
Vai veicot kravu pārvadājumus ar traktoru arī ir jāievēro regula par vadītāja darba un atpūtas laikiem?
Ēriks Griģis:

Nav gan, jo EK 561/2006 regulas pirmais pants nosaka, ka regula paredz noteikumus par transportlīdzekļu vadīšanas laikposmiem, pārtraukumiem un atpūtas laikposmiem transportlīdzekļu vadītājiem, kas veic kravu un pasažieru autopārvadājumus.
Artis Kronbergs, 29.jūlijs 2024 18:44
Labdien!
Ja transportlīdzekļa vadītāja darba laiki tiek uzskaitīti ar "Pārskats par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendāra nedēļā", kādā pozīcijā ir jābūt ieslēgtam tahogrāfam?
Ēriks Griģis:

Digitālais tahogrāfs piedāvā lietotājam īpašu režīmu "OUT", ar kuru var atslēgt tahogrāfu gadījumos, kad regula tā lietošanu nenosaka (regulas 3.pants) vai kad regula un MK noteikumi paredz tahogrāfa lietošanas izņēmumus (regulas 13.pants un MK 279.noteikumi).
Saīsinājums "OUT" tika izveidots, saīsinot angļu vārdu "out of range", kas tulkojams kā "ārpus darbības jomas". Uz šo attiecas Regula (EK) 561/2006 par apkalpju darbu autotransportā un Regula (EEK)(165/2014) par reģistrācijas kontrolierīcēm autotransportā.
Neviens tiesību akts neattiecas uz "OUT" režīmu. Režīma nozīme sākas tieši tur, kur iepriekš minētie noteikumi neattiecas. Tie ir gadījumi, kad transportlīdzeklis ir aprīkots ar tahogrāfu, bet tā lietošana nav obligāta ne pārvadājuma rakstura, ne transportlīdzekļa mērķa un veida dēļ. Par "OUT" lietošanas iespēju vienīgi var uzzināt attiecīgā tahogrāfa lietošanas instrukcijā.
Avots.
Gadījumi, kad autovadītājam nav jāuzskaita braukšanas un atpūtas laiks, un transportlīdzeklis var būt neaprīkots ar reģistrācijas kontrolierīci - tahogrāfu:
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/tahogr%C4%81fu-lieto%C5%A1anas-iz%C5%86%C4%93mumi
Oskars, 24.jūlijs 2024 12:31
Labdien!

Vēlos zināt atbildes par led spuldžu izmantošu lukturos.
Biju sūtījis e-pastu CSDD, bet tā arī neko neatbildēja.
Saprotu, ka OSRAM ir izveidojis legālas H7 spuldzes, kuras var lietot konkrētajos automašīnu reflektoru lukturos, piem.: Golf 6 mašīnā (lukturos: HELLA E8 4816 un VALEO E9 5813) drīkst izmantot šīs OSRAM LED spuldzes - www.osram.de/am/night-breaker-le...
Jautājumi:
Vai Latvijā šīs LED spuldzes drīkstu lietot savos Golf 6 lukturos un skatē nepiekasīsies par viņām?
Vai Latvijā drīkst izmantot LED spuldzes projektoru lukturos?

Paldies, kas uzklausījāt un ceru, ka atbildēsiet!
Ēriks Griģis:

1.Iesaku vadīties pēc aprakstītā:
https://likumi.lv/ta/id/292396-noteikumi-par-transportlidzeklu-valsts-tehnisko-apskati-un-tehnisko-kontroli-uz-cela
2.Zvans uz informatīvo CSDD tālruni 67025777, kur zvanītāju savienos ar tehnisko daļu.
csdd teorijas eksāmena jautājums, 17.jūlijs 2024 19:33
Cik ātri var braukt vieglais ar piekabi ārpus apdzīvotām vietām un pa ātrgaitas ceļiem? Nekur tiešu norāžu par šiem ātrumiem neatradu! Paldies Jums.
Ēriks Griģis:

CSN 101.punkta pēdējais teikums ir atbilde uz Jūsu abiem jautājumiem. Apdzīvotās vietās visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 50 km/h, bet dzīvojamās zonās, daudzdzīvokļu namu pagalmos, degvielas uzpildes staciju un stāvvietu teritorijās – 20 km/h. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.

CSN 103.4.punkts nosaka, ka braucot pa ceļu, kas apzīmēts ar 552. ceļa zīmi, motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, vieglajiem automobiļiem un kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, – 120 km/h, autobusiem – 110 km/h, bet laikposmā no 1. decembra līdz 1. martam motocikliem, tricikliem, kvadricikliem, kravas automobiļiem, kuru pilna masa nepārsniedz 7,5 t, un autobusiem – 100 km/h, bet vieglajiem automobiļiem – 110 km/h, bet atsevišķi nenosaka braukšanas ātrumu vieglā automobīļa sastāvam ar piekabi. No tā, likumsakarīgi, ka pa ātrgaitas ceļu vieglā automobīļa ar piekabi braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h, ja vien ar ceļa zīmēm (323. kopā ar 820. papildzīmi uz viena balsta) nav norādīts citādi!
Jautājums, 4.jūlijs 2024 11:21
No Bez Tabu - Tas ir sviests! Policisti soda autovadītājus par atļauta manevra veikšanu! Jautājums - vai tad valstij, tas ir, valsts varai nav pienākums radīt un nodrošināt saviem pilsoņiem juridiski nepretrunīgu regulējumu, lai pilsoņi var godprātīgi izpildīt savus pienākumus pret valsti un ar savu rīcību nenonākt pret savu gribu likumpārkāpēja statusā, kuru, bez šaubām, policijai ir pienākums fiksēt un sankcionēt. Runa ir nevis par CSN pielāgošanu katram krustojumam, bet par adekvāta regulējuma nodrošināšanu ikvienā krustojumā. Un nemaz nesāksim dziļi akadēmisku diskusiju - kam ir kas jādara vispirms - valstij vai pilsoņiem!?
Ēriks Griģis:

Manuprāt, neviens no tiem, kas saskaņoja Projekta ID 22-TA-2915 Tiesību akta nosaukums Grozījumi Ministru kabineta 2015. gada 2. jūnija noteikumos Nr. 279 "Ceļu satiksmes noteikumi", kas stājās spēkā 26.01.2024., nebija izbraukuši ceļu satiksmē uz vietām, lai pārliecinātos:
1) kā CSN grozījumi ietekmēs transportlīdzekļu vadītājus;
2) kā CSN grozījumi uzlabos drošību ceļu satiksmē vai tikai dos iespēju piemērot transportlīdzekļu vadītājiem jaunus administratīvos sodus;
3) vai grozītajiem CSN ir vai nav atbilstoša vietējā satiksmes infrastruktūrā ar tajā esošajām ceļu nepārtraukto apzīmējumu līnijām, iebrauktuvēm vai tikai izbrauktuvēm no blakusteritorijām;
4) vai pasažieru sabiedrisko transportlīdzekļu joslu garums būs atbilstošs grozīto CSN prasībām, lai nesodītu vai tikai sodītu transportlīdzekļu vadītājus;
5) vai to garumu saīsināt tieši pirms krustojumiem vai brauktuvēm nevajadzēja apspriest visiem zemāk minēto institūciju pārstāvjiem pirms grozījumiem?
Institūcijas, kuru pārstāvji un kad piedalījās grozāmo CSN apspriešanā:
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 16.06.2023.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 10.08.2023.
Apvienība "Pilsēta cilvēkiem" - 06.09.2023.
IEM - 16.06.2023.
IEM - 07.07.2023.
IEM - 10.08.2023.
KP - 07.07.2023.
LMA - 16.06.2023.
TM - 15.06.2023.
TM - 28.06.2023. - pēc termiņa
TM - 05.07.2023.
TM - 10.08.2023.
FM - 15.06.2023.
FM - 05.07.2023.
FM - 08.08.2023.
FM - 06.09.2023.
FM - 17.11.2023.
IEM - 06.09.2023.
IEM - 21.11.2023.
KP - 04.08.2023.
KP - 07.09.2023.
KP - 21.11.2023.
TM - 06.09.2023.
TM - 17.11.2023.
VM - 21.11.2023.
ZM - 26.06.2023. - pēc termiņa
ZM - 04.07.2023.
ZM - 10.08.2023.
ZM - 06.09.2023.
ZM - 21.11.2023.

CSN anotācija:
https://tapportals.mk.gov.lv/annotation/579cfe6a-f461-4066-827d-22fd21d27661
CSN grozījumu ieviešanas mērķis:
Paaugstināt drošības prasības elektroskejriteņu lietotājiem, gājējiem un velosipēdu vadītājiem. Precizēt Ceļu satiksmes noteikumus ar prasībām attiecībā uz ātrgaitas ceļiem. Precizēt tiesību normas invalīdu stāvvietu izmantošanai, autopārvadājumiem (intermodālie pārvadājumi) u.c. un traktortehnikai.
Nevis, policistiem sodīt autovadītājus par atļautā manevra veikšanu!
Kursants, 3.jūlijs 2024 18:33
Sakiet pasniedzēj, cik ātri es ar vieglā auto sastāvu, man piekabe ir 750kg, varu braukt pa ātrgaitas ceļu Ķekavas virzienā, paldies!
Ēriks Griģis:

Ja nav noteikts cits braukšanas ātruma režīms, tad vieglā automobīļa sastāva braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90km/h, kā to ārpus apdzīvotām vietām nosaka CSN 101.punkts.
No CSN 101.punkta. Ārpus apdzīvotām vietām visu transportlīdzekļu braukšanas ātrums nedrīkst pārsniegt 90 km/h.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 ..185

Lasītākie raksti

Jaunie raksti