Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Imants, 1.marts 2019 15:48
Interesē kāds īsi ir atļautais svars pa asīm šķeldvedēja sastāvam? Volvo FH12 divasīgais un puspiekabe Knapen trīsasīgā. Zinu kopējā ir 40t bet noteikumos nesaprotu cik ir uz katru asi maksimālais.
Paldies!
Ēriks Griģis:

Jāskatās izgatavotāja instrukcijā!
Sandra, 1.marts 2019 13:55
Labdien,
ir radusies šāda situācija. šoferis braucot uz B kategorijas busa gadu atpakaļ pašam nemanot parkojoties aizķēris auto un sabojājis spārnu un vienu lukturi. Nākošajā dienā sazinājās ar cietušo un parakstīja saskaņoto aktu, ko abas puses iesniedza apdrošinātājam. šofera firmas kasko sedza zaudējumus, taču apdrošinātājs pēc gada no šofera pieprasa regresa kārtībā segt visus zaudējumus, jo negadījuma brīdī neesot sajutis, ka sabojā auto un atstājis notikuma vietu. Turklāt zaudējumu sarakstā ir labojumi par visu auto priekšpusi. T.i. es saprotu ka kapota daļu nokrāsot nevar, ir vajadzīga pilna krāsošana, bet kādēļ ir mainīti visi lukturi, ja bojāts bija tikai viens. Vai apdrošinātājs var šādi rīkoties un kā varu pierādīt, ka prasītā summa ir lielāka nekā būtu jābūt?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Iedomājos!
Patiesi, kurš gan drīkst apdrošinātājam pateikt, kā tam jārīkojas!?
Aizrādīt, varbūt, varētu vienīgi tiesa. Ja, protams, varēsiet pierādīt, ka bija bojāts tikai viens lukturis!
Ģirts, 25.februāris 2019 11:09
Pirmā situàcija.Vairāku auto sadursme, t.s. " vilcieniņš" no trijām a/m. Pasākuma autors "ielika " otrajam, praktiski nebremzējot, bet, par laimi, " otrais" bija gana smags attiecībā pret autoru, un "pirmajam" bojàjumi niecīgi. Policija par vainīgo uzskata arī "otro", jo esot pārāk maza distance no " pirmā" bijusi. Automašīnas avārijas brīdī stāvēja pie luksofora. Komentāri?
Otrā situācija. Evakuators transportēja 2gb vieglās a/m. Vienu uz platformas, otru uz speciālās sakabes ierīces, t.s."brilles". Uz ceļa peļķē bija bedre, kurā trāpīja evakuators, rezultātā tika bojāta tramsportèšanas ierīce, vedamā a/m no tās nokabinājās, sabojājot ielas malā esošu citu auto. Kura no iesaistītajiem OCTA jāsedz zaudējumi?
Ēriks Griģis:

1. Jautājums policistiem - Kas ir distance?
Ja policijas atbilde ir kā CSDD valsts eksāmenā uzdotā jautājuma pareizā atbilde vai policija klusē, tad neredzu iemeslu sodīt otro!
2. Evakuatora OCTA apdrošinātājam.
Madara Valtere, 25.februāris 2019 10:33
Labdien. Volvo xc60 2014.gada. Izmeta kļūda CHEK (jāveic dzinēja apkope). Mašīnai pazuda jauda, motors gurst. Pieslēdzam pie kompja izmeta kļūdu ecm-p010000, kas liecināja par gaisa masas mērītāju problēmām. Nomainījām mērītāju, liekas, ka viss ok. Nodzēsām kļūdu, bet pēc kāda laika atkal iedegās panelī CHEK lampiņa. Kas varētu būt par problēmu?
Ēriks Griģis:

Te uzskaitītas vairākas iespējas:
www.autodoc.lv/info/check-engine...
kristaps, 18.februāris 2019 19:13
Sveiki. Esmu iegādājies VW transporter T5 2011 gada.
Ieslēdzot tālās gaismas panelī neiedegas tālo gaismu lampiņa(zilā), bet pašas gaismas deg. Es izjaucu paneli, lai pārliecinātos vai problēma nav vadā, kas pienāk pie paša spidometra, taču vadam viss kārtībā.
Vai problēma varētu būt meklējama drošinātājos? Vai arī pašā spidometrā?
Ēriks Griģis:

Ja ar vadu viss kārtībā, tad kā ar pašu lampiņu.
Iesaku iebraukt remontservisā!
Aleksandrs Andrezens, 18.februāris 2019 16:25
Labdien. LTAB nosutija pirmtiesas bridinajumu par zaudejumu atlidzinasanu. pie kam versties ja ir domats ka mums nav jamakss nekadu zaudejumu atmaksu. Paldies
Ēriks Griģis:

Prasiet paskaidrot prasību LTAB!
Guntis, 17.februāris 2019 9:54
Labdien!
Gribētos noskaidrot.Cik liels ir sods par pārkrautu svaru. Fūre kura uzkrauta ar škeldu, kopējā masa
bija 49,780 t.
Ēriks Griģis:

No LAPK:
149.33 pants. Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana
Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 5 procentiem — izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam piecpadsmit euro apmērā.
Par transportlīdzekļa izgatavotāja noteiktās masas vai slodzes sadalījuma uz asīm pārsniegšanu vairāk par 20 procentiem — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam četrdesmit euro apmērā.
Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu līdz 2 tonnām vai ass slodzi līdz 0,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, līdz 1 tonnai, —uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit līdz septiņdesmit euro, kravas pārvadātājam — no septiņdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no četrdesmit līdz simt četrdesmit euro, bet juridiskajai personai — no septiņdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro.
Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 2 līdz 5 tonnām vai ass slodzi no 0,5 līdz 2 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 1 tonnas līdz 3 tonnām, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no septiņdesmit līdz simt astoņdesmit euro, kravas pārvadātājam — no piecsimt septiņdesmit līdz tūkstoš četrsimt euro vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no simt četrdesmit līdz trīssimt piecdesmit euro, bet juridiskajai personai — no piecsimt septiņdesmit līdz tūkstoš četrsimt euro.
Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu no 5 līdz 8 tonnām vai ass slodzi no 2 līdz 3,5 tonnām, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, no 3 līdz 5 tonnām, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no simt astoņdesmit līdz divsimt astoņdesmit euro, kravas pārvadātājam — no tūkstoš četrsimt līdz divtūkstoš trīssimt euro vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no trīssimt piecdesmit līdz piecsimt septiņdesmit euro, bet juridiskajai personai — no tūkstoš četrsimt līdz divtūkstoš trīssimt euro.
Par autopārvadājuma veikšanu, pārsniedzot noteikto transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva) pieļaujamo faktisko masu par 8 tonnām vai vairāk vai ass slodzi par 3,5 tonnām vai vairāk, vai tilta slodzi, ja atsevišķi nav noteikta katras tilta ass pieļaujamā slodze, par 5 tonnām vai vairāk, — uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no divsimt astoņdesmit līdz septiņsimt euro, kravas pārvadātājam — no divtūkstoš trīssimt līdz piectūkstoš septiņsimt euro vai nosūtītājam — fiziskajai personai — no piecsimt septiņdesmit līdz septiņsimt euro, bet juridiskajai personai — no divtūkstoš trīssimt līdz piectūkstoš septiņsimt euro.
Damars, 16.februāris 2019 16:03
Sveiki! Vai ir publiski pieejami Vācijas, Polijas un Latvijas APK noteiktie sodu apmēri, veicot kravas pārvadājumus?
Vienīgā pieejamā informācija, ko ir izdevies atrast, ir Latvijas sodu apmēri 2014. gada tabula.
Liels paldies!
Ēriks Griģis:

1.Vācija
www.bussgeld-info.de/lkw/

2.Polija
yadda.icm.edu.pl/yadda/element/b...

moto.pl/MotoPL/7,88389,22850738,aktualny-taryfikator-mandatow-2018.html

jazdaprawna.pl/nowe-uregulowania...

3.Latvija, sākas ar 149.33 pantu - Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana:
likumi.lv/doc.php?id=89648
agnis zalovskis, 16.februāris 2019 12:33
ka atvert bagaznieku mazda 3 no iekspuses jo no arpuses nevar atvert kaut kas iekeras
Ēriks Griģis:

Remontservisā!
Viesturs, 14.februāris 2019 8:19
Labdien! Gribēju noskaidrot kāda veida eksāmens un kur ir jākārto, lai iegūtu tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēja apliecību?
Paldies!
Ēriks Griģis:

To var uzzināt, zvanot pa tālruni 67025726.
Sandis, 14.februāris 2019 8:07
Labdien!
Situācija un jautājums šāda.
Rīgā, pa Mazā Krasta ielu, virzienā no Lāčplēša ielas uz Bārddziņu ielu, vadītājs ar transportlīdzekli Volvo, braucot pa galveno ceļu kur Volvo vadītājam ir priekšroka, veica kreiso pagriezienu no Mazā Krasta ielas uz Bārddziņu ielu, kā rezultāta, notika sadursme, ar transportlīdzekli Ford, kurš krustojumā veica labo pagriezienu, neievērojot zīmi dodiet cełu un nepārliecinoties, ka ceļš ir brīvs, un atbilst laikapstākļiem.
Tika izsaukta Cełu polcija, kā rezultātā es, Volvo vadītājs tiku atzīts par vainīgu pārkāpjot 73.pantu, par iebraukšanu pretējā braukšanas joslā, tā viñi izmērjia.
Kā Jums skiet, ir vērts cīnīties par taisnību, vai tomēr es esmu vainīgs un viss?
Paldies!
Ēriks Griģis:

Netaisnību un beztiesiskumu uzvarēt ir ļoti grūti!
Ir divas negadījuma riska seku regulešanas iespējas:
i) pirmā - uz vietas ceļu satiksmes negadījumā un pēc tam - tiesiskā ceļā,
ii) otrā - pie apdrošinātāja. Jau šeit, izskatās, iesaistīto atbildība dalās vismaz uz pusi.
Tad atpakaļ uz pirmo,- kāpēc vainas pakāpe nav noteikta otrajam iesaistītajam, kuram bija jādod ceļš!?
Aigars, 5.februāris 2019 16:51
Sveicināti Ērik.
Vai AETR konvencijā ir minēts par autovadītāja ikdienas kopējo darba laiku(kraušanās,kravas gaidīsāna,u.t.t.),kurš nedrīkst pārsniegt 15 stundas?
Nekādi nesanāk atrast,kur tas būtu definēts.
Paldies
Ēriks Griģis:

Definētas ir ikdienas atpūtas - regulārā (vismaz 11h) vai saīsinātā (mazāk par 11h, bet vismaz 9h) reizi 24 stundu periodā!
Pārējais ir maiņas laiks!
Piemērs.
1) 24h - 11h = 13 stundas maiņas laiks.
2) 24h - 9h = 15 stundas maiņas laiks (drīkst izmantot 3x nedēļā).
Vladimirs., 4.februāris 2019 0:18
Labdien Erik. Gribeju pajautat, kur Riga vai Latvijas teritorija atrodas UAZ dilleri? Savadak google nemaceju atrast, ne vietu ne majas lapu parstaviem. Paldies.
Ēriks Griģis:

Varbūt te par UAZ uzzināsiet ko vairāk, jo LV nav dīleru:
sollers-auto.com/ru/
Moscow International Business Centre, Northern Tower
10 Testovskaya St. Moscow, 123317,
t.: +7(495) 228-3045
patriot.uaz.ru/
Mārtiņš, 2.februāris 2019 0:49
Sveiki. Savai vieglajai automašīnai uzstādiju HELLA papildus lukturus. Viena luktura REF Pēc normatīvajiem aktiem, tie drīkst būt 2, bet man ir 3. Tas ka braucot uz tehnisko apskati viens ir jāņem nost, ir skaidrs. Jautājums, kādu sodu varu saņemt uz ceļa, piedaloties satiksmē ar šiem lukturiem? Gan no ceļu policijas, gan arī, kad tiek veikti tehniskās apskates reidi uz ceļa, piedaloties CSDD. Administratīvo pārkāpumu kodeksā neizdevās atrast punktu par pārāk daudz uzstādītu papildus lukturu skaitu. Lukturi iedegās, kad tiek ieslēgti automašīnas orģinālie tālās gaismas lukturi, ar iespēju tos ieslēgt un izslēgt. Kā arī tiek pārkāpts uz lukturiem norādīto kontrolskaitļu (REF) summa, kas ir 100.

Īsāk sakot, kādas nepatikšanas mani var sagaidīt uz ceļa ar ieslēgtiem/izslēgtiem šiem lukturiem?

Paldies!
Ēriks Griģis:

LAPK šādu pārkāpumu uzskata par "citu", tādēļ piemēro 149.4' panta Vispārīgo ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanas 12.pārkāpumu > Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā < un neatļauti uzstādīto(-s) lukturi(-us) liks noņemt.
Jānis Bērziņš, 25.janvāris 2019 14:39
Sveiki.
Darbinieks ar darba auto un divasu piekabi braucis noteiktā dienā pa noteiktu ceļu. Tajā dienā divām ielas malā esošajām mašīnām ir ļoti apskrāpets sāns. Aculiecinieks esot redzējis ka tajā dienā šis darbinieks ir braucis pa šo ceļu un ziņojis policijai ka iespējams šis auto ir bijis iesaistīts šajā auto sānu skrāpēšanā un turpinājis ceļu neapstājoties.
Apjautājot uzticamu darbinieku tika uzzināts ka viņam problēmu nav bijis braucot, nekur nav ieskrējis, neko nav aizskāris un nav jutis un uz piekabes sāniem nav negadījuma /skrāpējumu pēdu.
Policija sazinājās un vēlējās lai darbinieks ar piekabi aizbrauc dot savu informāciju un liecību par to kas ir vai nav noticis.
Pēc policijas pieprasījuma darbinieks ar piekabi aizbraucis uz Policijas biroju, lai sniegtu savu liecību un atrādītu piekabi jo slēpt nav ko , negadījumā nav bijis iesaistīts un neizskatās ka kaut kas butu noticis.
Taču pēc liecības sniegšanas izskatās ka lēmums būs par to ka darbinieks ar piekabi ir vainīgs.
Jautājums:
- Kā rīkoties šādā situācijā , kad pierādījumu nav, ir tikai kāda cilvēka (ticama vai neticama) liecība. .. ?
- Vai ir iespējams kaut kur veikt kādu ekspertīzi, kas papildus izvērtēs avārijas sekas /cēloņus . Izmērīs piekabes augstumus un noskrāpēto mašīnu sānus un izvērtēs kura puse ir vainīga un vai kāda puse nav nepatiesi apmelota šajā gadījumā..
Ēriks Griģis:

Varu tikai ieteikt, neatbildot par sekām!
1. Savam OCTA apdrošinātājam jāraksta iesniegums par aizdomām uz Valsts policijas iesaistīšanos apdrošināšanas krāpniecībā un jāprasa veikt iesaistīto transportlīdzekļu tehnisko bojājumu ekspertīzi.
Tad tiks iegūti pierādījumi.
2. Par savām aizdomām un lai novērstu iespējamā konflikta rašanos pēc Valsts policijas pārstāvju lēmuma pieņemšanas, raksties sūdzību Valsts policijas Iekšējās kontroles birojam un prasiet pēc pierādījumiem:
www.vp.gov.lv/?id=420
3. Prasība tiesā pret viltus aculiecinieku, ja esat par to pārliecināts!
Dita, 24.janvāris 2019 9:46
Labdien! Esam saņēmuši soda kvīti no Polijas, 50 PLN sodu par ātruma pārkāpšanu.
Kvītī uzrādīts šis nr. 47101000550201609009990000 mēģinot pārskaitīt, man banka izmet šo logu "Ievadītais konta numurs nav IBAN formātā".
Ēriks Griģis:

Ja konta numuram ir 26 zīmes, tad jābūt riktīgi!
47 1010 0055 0201 6090 0999 0000
Iesaku ar pārskaitījumu griezties bankā!

Citu pieredze:
iauto.lv/forums/topic/27107-sods...
Vilnis -Vācija, 22.janvāris 2019 18:30
Esmu pārliecināts, ka tādas un līdzīgas ķibeles negadās reti, bet neviens par to nerunā. Kā saka " a možet obojģotsja".
Ēriks Griģis:

Te ir rīcība vairākiem nestandarta gadījumiem:
ec.europa.eu/transport/modes/roa...

Un te konkrētais, uzklikšķinot uz GUIDANCE NOTE 1 un izvēloties vajadzīgo valodu:
ec.europa.eu/transport/sites/tra...

Te tas pats LV:
atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-komisi...
Vilnis -Vācija, 22.janvāris 2019 18:21
Mēneša laikā divas nestandarta situācijas.
1. Naktī nobrauktas gandrīz desmit stundas(ar atpūtas laikiem viss ok.). 25 km no bāzēšanās vietas riepa tukša. Sestdienas rīts - kamēr sagādā rezerves riteni (Atego inženieri nav paredzējuši rezerves riteni) un nomaina ,paiet ap sešām stundām. Likumīgi būtu
jānostāv līdz 9 stundām, ( auto bez guļvietas), bet aizbraucu līdz galam, jo mājās taču atpūta kvalitatīvāka!
2. Nostrādāju ar vienu auto 5 stundas. Tad ar vieglo 400 km mani ved pakaļ citai mašīnai, un iekļūstam kārtīgā sestdinas !!! atpūtnieku!!!! sastrēgumā uz autobāna. Pabeigt darba dienu 15 stundās nevar, sanāk 16,5 stundas. Kā šādos gadijumos attaisnoties?
Ēriks Griģis:

Sākam ar ierakstu tās dienas izdrukā:
12.p. EK 561/2006,
vieta, kurā notika laika pārkāpums,
iemesls un
paraksts.
Ritvars, 22.janvāris 2019 10:43
Labdien! Lieta sekojošu Audi a4 2001g. 1.9tdi 96kw (priekša) sprūst visi četri bremžu suporti pie lielākiem mīnusies. Tika salikti visi remkomplekti nomainīti visi suporta cilindriņi un galvenais cilindrs kurš nāk pie vakumnieka, bet rezultāts tāds pats sprūst! Kur ir īsti vaina kāpēc tā?
Paldies.
Ēriks Griģis:

Bērnībā vienam manam auto bija līdzīgi!
Spiežot bremzes pedāli, spēks izspiež virzuļus un saspiež bremžu klučus, bet atlaižot bremzes, virzuļi nespēja atnākt atpakaļ vietā! Tie iesprūst, jo bremžu caurulē sasalst mitrais gaiss, iespējams, kopā ar rūsu un eļļa caur sasalušo vietu pilnībā neatplūst atpakaļ. Bojājums būtu jāmeklē bremžu caurules stiprinājuma vietā!
Kārlis, 20.janvāris 2019 20:23
Kādus apgriezienus sasniedzot Volvo V70 2,5 TDI motoram jāsāk darboties turbīnai? Manējam 1999. gada auto tā ieslēdzas, kad sasniegti 3000 apgr./min. Šķiet, ka drusku par vēlu. Kādi varētu būt iemesli?
Paldies 
Ēriks Griģis:

Kādu kļūdu kompis izmet?
Vai nav gaisa masas mērītājs pie vainas? Cerams, ka vadi un to pieslēgumi kārtībā.
Te var redzēt, kādi tie mērītāji izskatās:
www.autodoc.lv/auto-dalas/gaisa_...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti