Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Dana, 26.novembris 2018 17:16
Sveiki!
Es lasīju, ka riska grupa ir no 18 - 25 gadiem. Man ir 25. Es vēl esmu riska grupā? Tas nozīmē, ka līdz ar to auto apdrošināšana man ir dārgāka?
Ēriks Griģis:

Tā ir!
Sandra Jefremova, 26.novembris 2018 15:50
Labdien, iesakiet lūdzu ekspertu,kas varētu veikt ekpertīzi lai noteiktu ar kādu ātrumu pārvietojās mašīna ceļu satiksmes negadījums brīdī.
Ēriks Griģis:

Valsts tiesu ekspertīžu birojs ekspertīzes veic, pamatojoties uz fiziskas vai juridiskas personas iesniegumu, kas ir maksas pakalpojums.
Autotehniskās ekspertīzes cena ar PVN 176,26 eiro.
Avots:
www.vteb.gov.lv/maksas_pakalpoju...
Mairis, 26.novembris 2018 15:32
Sveiks Ēriks Griģis! Par to pašu mitrumu pie kājām,braucot ar auto takā ir neliela svilpošana gar durvju augšējo stūri gan pasažieru pusē,gan šofera pusē,bet mitrims pie kājām parādās tikai pie pasažiera kājām. Domāju ka mašinai priekša nav sista jo logs arī ir orģinālais.
Ēriks Griģis:

Tad jātiek vaļā no svilpšanas! Ticami, ka tā ir viena daļa vai pat pats galvenais mitruma rašanās iemesls!
Mairis, 26.novembris 2018 13:59
Sveiki! braucu ar volvo xc70 2005.gada. Pie pasažiera kajam paradas mitrums,gribetu uzzinat no kā? Un priekšējajam vējstiklam zem skates uzlīmes stūrī parādās taka aprasojis logs nedaudz?
Ēriks Griģis:

Ja tā, tad saviem braucamajiem esmu mainījis salona filtru, tīrījis gaisa kanālus, kas zem motora pārsega ir piebiruši ar lapām, aizsaluši vai aizsniguši. Iztīrot tos, pēc kāda laika atkal parādījās mitrums pasažiera pusē pie kājām. Atklāju, ka tas no durvīm, ārējai loga gumijai novecojot, nelielā daudzumā slapjums nonāk salonā. Pēc tam aizraso loga labās puses apakšējā daļa.
Kopumā salona mitrums ir iemesls loga aizrasošanai, ziemā - aizsalšanai. Vēl viens atklājums, ka ūdens salona bagāžas nodalījumā nonāk gar aizmugurējo lukturu gumijām!
Logi aizsvīst no šī mitruma, pēc tam kondensāts nonāk zem grīdas gumijas pasažiera pusē.
Vēl logi aizraso, ja auto priekšējā daļa ir remontēta pēc avārijas vai tikai nomainīts priekšējais stikls, kur pa stikla labās puses apakšējo stūri mitrums var iespraukties salonā.
Enny, 23.novembris 2018 12:38
Labdien Ērik.
Tad es drīkstu juristam piezvanīt?
Un pateikt, ka zvanu no Ēriks Griģis.
Es labprāt aprunātos ar juristu, jo mans jautājums par morālo kaitējumu ir aktuāls un es vēlos saprast kādos gadījumos pietiek ar ārstu slēdzieniem, izmeklējumu slēdzieniem,ārstēšanas ilgumu un darba nespējas lapas ilgumu . Ir tā, ka šobrīd slimības lapa ir pagarināta līdz jaungadam, to pagarina divi ārsti vienlaicīgi. Bet es redzu,ka ar to nebeigsies, jo cietušā ārstēšana paredz ilgāku laiku. Ja drīkst juristam zvanīt,tad es nekavējoties to izdarīšu. Paldies.
Ēriks Griģis:

Protams, zvaniet!
Varat teikt, varat arī neteikt! Viņam visi klienti vienādi!
tauriņš, 23.novembris 2018 12:15
labdien,,netieku skaidrībā,,meklēju vw touranam diskus,,
lieta tada,, pēc oriģināliem izmēriem ir 205/55R16 91H 6.5Jx16 ET50 5x112 tad vēl tie centra diametrs mm 57.1
kad mekleju pec auto tad piedāvajuma nav daudz,,
ko tik gari,,
interesē kam vairak japievērs uzmaniba ,,tiem izvērsumam ET 50 vai centra diametram,iegādajot diskus,paldies,
Ēriks Griģis:

Jūsu jautājumus par uzgriežņu/skrūvju caurumu attālumiem, ass diametru, platumu, sānu profilu, iznesumu, diska apmali man izskaidroja disku pārdevējs, pie kura tos iegādājos dažādiem auto!
Neatkārtošu viņa teikto, bet iesaku Jums pašam aizbraukt ar auto un noklausīties visu par diskiem šeit:
www.tireshop.lv/lv/information/8

Teorija - Diska iznesums
Diska iznesums (EP) ir attālums milimetros starp diska centru un vietu, kur tas savienojas ar riteņa rumbu.
Viengabala diska iznesums ir noteikts un nevar tikt mainīts. Saliktā diska iznesumu iespējams pielāgot un personalizēt, lai to būtu iespējams izmantot dažādiem automobiļiem.
Nepieciešams pievērst uzmanību šādiem aspektiem:
Jo lielāks ir diska iznesums, jo vairāk vietas disks aizņems uz riteņu ass. Tādēļ gadījumā, ja diska iznesums ir pārāk liels, ritenis var saskarties ar jūsu bremžu uzlikām vai amortizatoriem.
Jo diska iznesums ir mazāks, jo disks vairāk piekļaujas ritenim. Gadījumā, ja iznesums ir pārāk mazs, pastāv risks, ka disks vai nu taisnvirziena kustības vai pagriezienu laikā saskarsies ar automobiļa virsbūvi.
Ir iespējams uz automobiļa montēt diskus, kas atšķiras no tā oriģinālā aprīkojuma. Taču pieļaujamie diska iznesuma attālumi katram automobilim ir atšķirīgi, un tos nosaka brīvā vieta uz riteņu ass.
Diska iznesums ir nulle
Diska iznesums ir līdzvērtīgs nullei, ja tā savienojuma vieta ar riteņa rumbu atrodas diska centrā.
Pozitīvs diska iznesums
Diska iznesums ir pozitīvs, ja tā savienojuma vieta ar riteņa rumbu, mērot no diska centra, atrodas tuvāk automobiļa ārējai malai.
Negatīvs diska iznesums
Diska iznesums ir negatīvs, ja tā savienojuma vieta ar riteņa rumbu, mērot no diska centra, atrodas riteņu ass pusē. Un šeit vēl daudz kas par diskiem:
www.riepulideris.lv/padomi-par-r...
Kristaps Lindinovs, 23.novembris 2018 11:05
Labdien. Man ir wv passat b6 2006.gada 2.0 dīzelis. Man uzmeta kļūdu steering column lock defective uz nevar iedarbināt mašīnu. Stūre nesaslēdzas vispār.
Ēriks Griģis:

Stūres kolonas bloķētājs-slēdzene nesaņem signālu.
Stūres slēdzene parasti atrodas zem stūres. Slēdzene tiek apvienota ar aizdedzes slēdzi, tā tiek iedarbināta-atvienota ar aizdedzes atslēgu vai elektroniski no auto elektroniskās vadības ierīces.
Tradicionālās mehāniskās kolonnu slēdzenes tika aizvietotas ar elektrisko stūres kolonnu slēdzeni (ESCL), lai palielinātu vadītāja komfortu un nodrošinātu stingrākas kolonnas drošāku bloķēšanu. Ja galvenā uztvērēja signāls vai atslēgu lasītāja signāls ir saņēmis pareizu identifikāciju, ESCL automātiski atslēdzas un dod iespēju brīvi pagriezt stūres ratu. Tad arī motors ir iedarbināms.
Ja signāls ir par vāju vai stūres rats aizslēgtā stāvoklī ir sagriezts-iespriegots, tad arī savu auto nevaru iedarbināt.
1. Vispirms atbrīvoju stūres kolonu, lai tā nav atspiesta pret bloķētāju, pagrozot stūres ratu. Tad ievietoju atslēgas bloku aizdedzes slēdzī un mēģinu vēlreiz.
2. Ja neiet, uzlādēju auto akumulatoru un atslēgas bloka akumulatoru, tad mēģinu vēlreiz.
3. Tad pārbaudu elektronisko vadības bloku. Manam auto ūdens to bija sabojājis, jo bloks no rūpnīcas nebija hermētiski noslēgts. Tad tikai evakuācija uz servisu un bloka maiņa palīdzēja atgriezt auto pie dzīvības!
Bet katram jau ir sava problēma!
Enny, 21.novembris 2018 14:41
Sakiet lūdzu Ērik, tas ir Jūsu tālruņa numurs,ko man kādā no iepriekšējām atbildēm iedevāt? Vai vienkārši jurista tālrunis,kas var mani nokonsultēt šādos jautājumos.
Jūsu atbildes,padomi ir Zelta vērti. Kā jau minēju cilvēki nezina kā rīkoties tādā vai citādā situācijā.
Mēs Octu pērkam visi un katru gadu. Tāpēc uzskatu,ka jebkuram cietušajam ,ja ir noticis CSN ir jāsaņem tas, ko paredz likums un MK noteikumi.
Mūsu gadījumā visa ģimene ir "uzvilkusies" jau trīs mēnešu garumā. Jo cietušajam nav ikdienas nekādas, bet ir skriešana no viena ārsta pie otra, ir izmeklējumu un rehabilitācijas skriešanas. Mēs visi esam izsisti no normāla dzīves ritma. Jo diemžēl arī ārsti un dažādi izmeklējumu veidi ir jāmeklē pašam vai kādam no ģimenes locekļiem tas jādara. Tas aizņem laiku, rada stresu. Jo katrs izmeklējums uzrāda traumu pēc CSN,kura ir jāārstē un tā katru dienu. Tāpēc vēlamies saprast kurš un vadoties pēc kādiem likumiem ,vai paša apdrošinātāja atlīdzinās morālo kaitējumu,kas viennozīmīgi ir nodarīts. Ja traumas būtu mazas, kādi skrāpējumi vai nobrāzumi, tā būtu cita lieta, bet ir kas vairāk ,kā nobrāzumi. Vēl nav ne gala,ne malas tam visam. Tad gaidīšu atbildi par to jurista tel.nr. Paldies.
Ēriks Griģis:

Tas ir jurista tālrunis. Viņš pārstāv juridisku biroju, kurā strādā dažādi speciālisti tieslietās. Kad viņš bija atceļā no tiesas, es viņu sazvanīju un izstāstīju Jūsu bēdu stāstu.
Viņš saprata Jūsu bažas par ekspertīzes pasūtīšanu vai atteikšanos no tās, saistībā ar atlīdzības saņemšanu par morālo kaitējumu.
Zināšanas jau ir zelta vērtē! Tikai bieži tās tiek noklusētas, slēptas, iepītas neizprotamu tiesību aktu virknējumos, par nezināmām lietām kautrējas jautāt, ticot, ka viss tāpat būs labi! Ar zināšanām pat nedrīkst citiem saprotami izteikties, jo nekas tā pašsaprotami labi nebūs un tāpēc katra neskaidrība slēpj sevī naudas avotu klusējošajam! Tas ir, jo vairāk nezināšanu, jo vairāk stresa, vairāk iespēju kļūdīties un citu kļūdas, ne tikai ceļu satiksmē, stresa radītājam dod iespēju saņemt arvien vairāk!
Enny, 21.novembris 2018 13:45
Paldies Ērik par atbildēm.
Paldies par jurista tālruņa numuru.
Nē, nekādā gadījumā ar vainīgo šoferi nebija nekādas naudas darījumu. Cietušais pats ir šoferis ar lielu stāžu, un nevēlējās otru šoferi valkāt pa tiesām un ierosināt krimināllietu. Bet laikam ejot cietušajam pēc CSN sāp visas malas un ir ar izmeklējumiem un ārstu slēdzieniem noteikti miesas bojājumi. Jau drīz būs 3 mēneši,kā nav ne gala, ne malas ārstēšanai un rehabilitācijai.Cietušais pirmo reizi tādā situācijā ir. Tāpēc arī uzreiz atteicās ierosināt krimināllietu pret vainīgo šoferi.
Bet ir tā, ka visus izdevumus,kas saistīti ar ārstēšanu, medikamentiem, palīglīdzekļiem to visu sedz tieši vainīgās puses Octa apdrošināšanas kompānija.
Par iesniegumiem pajautāsim apdrošinātājam.
Un vēl. Ir tāda lieta, ka cilvēki, tādi kā mēs ,kas nonākuši šādā situācijā,nemaz īsti nezinām likumus un Octa atlīdzību noteikumus. Mēs cenšamies paši meklēt internetā un sameklēt ko ,kas un kā. Tādā veidā atradu arī šo tik ļoti noderīgo ekspertu atbilžu un padomu forumu.
Ēriks Griģis:

Priecājos, ka varēju Jums būt noderīgs!
Agrāk par OCTA apdrošināšanu lasīju lekcijas banku un pašu apdrošinātāju klientiem.
Šobrīd gan tikai mācu autoskolu audzēkņus un profesionālos autovadītājus! Saprotama lieta, ka neviens laikraksts nepublicēs manus spriedumus vai atbildes uz jautājumiem šai sakarā, jo tas var nepatikt kādam no apdrošinātājam, īpaši mans lekciju cikls profesionāļiem "Ko noklusē apdrošinātājs"!
Jurists ir specializējies OCTA jautājumos!
Lai Jums izdodas!
Enny, 21.novembris 2018 12:17
Labdien Ērik.
Paldies par ātru atbildi.
Es izlasīju gan Jūsu vēstuli, gan visus norādītos pielikumus.
Es nedomāju,ka apdrošināšanas kompānijas ir nabadzīgas. Un laikam ir tā, ka " veselais" maksā par " slimo".
Man nav skaidra viena lieta. Vai apdrošināšanas kompānija ir tiesīga izmaksāt nemateriālo/morālo kaitējumu bez tiesu medicīnas ekspertīzes atzinuma? Jo miesas bojājumu pakāpe faktiski ir pierādīta. Un tie traktējas ,kā vidēji smagi miesas bojājumi. Kur MK noteikumi nosaka, ka cietušajam par garīgajām ciešanām pienākas kompensācija tik un tik algu apmērā. Ja apdrošinātājs bez tiesu medicīnas ekspertīzes ir tiesīgs pats pieņemt lēmumu un izmaksāt,tad jājautā būs viņam. Un man jautājums par kādu jaunu iesniegumu kompensācijas saņemšanai iet runa?
Un ir tāda lietiņa ,ka sākotnējā pieteikumā apdrošināšanas kompānijai ir salikti krustiņi ailītēs par ko cietušais pieprasa atlīdzību, ir krustiņš arī par nemateriālo atlīdzību. Tad īsti nesaprotu vai jāraksta vēl viens iesniegums apdrošinātājam? Kur to veidlapu var dabūt? Paldies.
Ēriks Griģis:

1. OCTA likums nosaka, ka par katru OCTA atlīdzības veidu ir jāraksta jauns iesniegums!
Vai krustiņi "palīdz" iesniegumus nerakstīt, bet saņemt atlīdzību, tas Jums jājautā apdrošinātājam. Veidlapu vajadzētu varēt saņemt pie apdrošinātāja!
2. Ja miesas bojājumu pakāpe faktiski ir pierādīta, tad tikai minimālo nemateriālo (t.i., morālo) atlīdzību var saņemt bez tiesu ekspertīzes atzinuma.
Vai tas ir pareizi!?
Kurš no ievēlētajiem deputātiem Saeimā jebkad ir iedrošinājies ko iebilst apdrošinātājiem, apstiprinot grozījumus likumā, attiecīgi komisijas sēdēs MK noteikumu grozījumos, tā, lai kāds CSNg cietušais tiktu pareizi brīdināts par noslēgtā OCTA līguma saturu un saņemtu atlīdzību nevis pēc nosacījuma - visi jau krāpjas, tādēļ samazināsim transportlīdzekļu atlīdzības izmaksas par 51%, bet gan pēc faktiskā zaudējuma ekvivalenta gan naudā, gan remonta pakalpojumos, gan arī par Jūsu gadījumu?
Pareizumu atspoguļo apdrošinātāju metodika, kas tiek apstiprināta tikai pašu apdrošinātāju starpā.
Lai neierosinātu kriminālprocesu, procesa virzītājam var piedāvāt izlīgumu krimināllietā, kā Jūs rakstāt, šoferu ētisku apsvērumu dēļ. Apdrošinātājiem tas nozīmē, ka ir noticis motivācijas pasākums no vainīgā puses, kas parasti ir naudas maksājums, lai cietušais piekristu izlīgumam. Šādu uzskatu Saeima OCTA likumā nevar iestrādāt, tāpat arī neviena MK komisija šo varbūtība neieviesīs MK noteikumos! Tādēļ tas ierakstīts pašu apdrošinātāju izstrādātajos LTAB OCTA metodiskajos noteikumos! Ceru, Jūs atradāt un izlasījāt, kā tiek atrunāta minimālās atlīdzības no piedāvātās piešķiršana, atbistoši negadījuma notikuma datumam.

Protams, iesaku Jums runāt un uzzināt sava OCTA apdrošinātāja viedokli par nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanu, tad runāt ar negadījumā vainojamā auto īpašnieka OCTA apdrošinātāju.

Vispārīgi izskatās pēc tiesas darbiem! Uz pieņēmumiem nevar izstrādāt metodikas un noteikt minimālo vai pat atteikt atlīdzību. Ja tiesa izskatīs Jūsu prasību pret apdrošinātāju un lēmums būs Jums labvēlīgs, tad tiesa noteiks morālā kaitējuma atlīdzības apmēru.
Jums konsultācijai jurista tālrunis 29555430
Agris, 21.novembris 2018 7:16
Labdien. Veicu pašpārvadājumus savai zemnieku saimniecībai ar auto kam pilna masa 14000kg.Ir pašpārvadājumu sertifikāts.Pārsvarā braukšana ir līdz 100 km rādiusam, tāpēc pildu pārskatu par transportlīdzekļa vadītāja darba laiku kalendārajā nedēļā .Mašīnai ir arī sertificēts analogais tahogrāfs. Radusies vajadzība pa retam braukt tālāk (ap150km rādiuss).Kā pareizi rīkoties šajā gadījumā, lai nezaudētu pārskata sniegtās priekšrocības darbam tuvajos maršrutos?
Ēriks Griģis:

Ja pa retam, tad ar tahogrāfu. Tahogrammas ir jāvadā līdzi 28 iepriekšējās dienas.
Pārskatā atbilstošā dienā ierakstiet "Darba laiku uzskaite ar tahogrāfu" un ar parakstu to aplieciniet.
Enny, 20.novembris 2018 23:26
Labvakar Ērik.Man tuvs cilvēks cieta CSN un ir kā cietušais.Notikuma vietā policija, km seko protokols, AP cietušo aizved uz slimnīcu, veic pārbaudes. Jo tika traumētas abas kājas, un bija atsitiens atpakaļ no drošības spilvena. Slimnīca uzreiz dod slimības lapu uz 4 nedēļām. Ar katru dienu cietušajam paliek sliktāk, jo visi sasitumi tiek izmeklēti ar dažādiem izmeklējumiem un tikai faktiski pēc 2,5 mēnešiem cietušais saņem puslīdz precīzas diagnozes. Slimības lapas uz miesas bojājumu pamata tiek pagarinātas un tiek nozīmētas ārstēšanās. Protams vainīgās puses auto ir apdrošināts, un cietušais ir pieteicis šai apdrošināšanai pieteikumu par šo CSN ar visiem protokoliem, ar izmeklējumu atbildēm, ar slimības lapu kopijām un izdevumu čekiem. Ar to patreiz viss kārtībā. Bet lietiņa tāda, ka cietušais atteicās ierosināt krimināllietu pret vainīgo vadītāju, šoferu ētikas dēļ. Un mans jautājums ir šāds - ja netika ierosināta krimināllieta un tādā veidā cietušajam nav pieejama tiesu medicīniskā ekspertīze,kas nosaka miesas bojājumu smaguma pakāpi. Jo apdrošināšanas pieteikumā ir pieprasīti arī nemateriālie zaudējumi.(morālie zaudējumi),Kas tiek aprēķināti pēc miesas bojājumu pakāpes noteikšanas. Viegli -5 minimālās mēneša algas, vidēji smagi 15 vidējās mēneša algas utt. Cietušajam ir vidēja smaguma miesas bojājumi, kas neļauj strādāt un ir vēl jāārstē līdz janvārim ieskaitot. Ja rehabilitācija nepalīdzēs, būs nepieciešama operatīva iejaukšanās un atlabšana būs vēl pāris mēneši. Kā praksē notiek? Kā tiek izmaksāta morālā kompensācija, ja nav tiesu med.ekspertīze? Vai apdrošināšanas atlīdzību departaments to aprēķinās pēc visu izmeklējumu datiem un diagnozēm cietušajam? Vai cietušajam jāalgo tiesu med.ekspertīze pašam par savu naudu. esam nesaprašanā. Protams apdrošinātājs līdz visus čekus un izdevumus ir atlīdzinājis pilnā apmērā, kā arī ir atmaksāta katra bojājuma atlīdzība pēc likumā noteiktās formulas un tabulas par katru konkrētu miesas bojājumu. Mums šobrīd jāsaprot par nemateriālo zaudējumu atlīdzināšanu. Paldies. Gaidīsim atbildi.
Ēriks Griģis:

1. Vispirms OCTA likuma 19.pants. Personai nodarītie zaudējumi... (3) Apdrošināšanas atlīdzības apmēru un aprēķināšanas kārtību par personai nodarītajiem ... nemateriālajiem zaudējumiem nosaka Ministru kabinets.

2. Tālāk 21.pants. Zaudējumi sakarā ar cietušās personas pārejošu darbnespēju
(1) Zaudējumi sakarā ar cietušās personas pārejošu darbnespēju ir nesaņemtie ienākumi par ārstniecības iestādes apliecināto darbnespējas laiku. Tos aprēķina kā vidējos dienas ienākumus pēc nomaksāto nodokļu apjoma, no kā jāatņem sociālās apdrošināšanas izmaksas, ja tādas ir izmaksātas un nav vienreiz jau atņemtas no personas ārstēšanās izmaksu atlīdzinājuma.
Jums jāraksta apdrošinātājam atsevišķs iesniegums par zaudējumu atlīdzināšanu, ja tas jau nav izdarīts.

3. Atgriežoties pie OCTA likuma 19. panta 2.daļas, jāsameklē MK 340 noteikumi par personai nodarītajiem nemateriāliem zaudējumu atlīdzināšanu un jāraksta jauns iesniegums apdrošinātājam.
likumi.lv/doc.php?id=267451
Iesniegumam jāpievieno: 5. Iesniegumam apdrošināšanas atlīdzības saņemšanai par cietušās personas sāpēm un garīgajām ciešanām cietušās personas fiziskās traumas ... pievieno šādus dokumentus:
5.1. tiesu medicīnas eksperta atzinuma kopiju vai izrakstus (secinājumu daļu) no tiesu medicīnas eksperta atzinuma (mans komentārs, ja šāda atzinuma nav, tad cietušais pretendē uz minimālo atlīdzību);
5.2. izrakstus no pacienta medicīniskās kartes, kas atrodas stacionārajā un (vai) ambulatorajā ārstniecības iestādē, kurā ceļu satiksmes negadījumā cietusī persona nogādāta vai vērsusies pēc ceļu satiksmes negadījuma;
5.3. tiesu, prokuratūru vai izmeklēšanas iestāžu (mans komentārs - der policijas protokola kopija) dokumentus sakarā ar ceļu satiksmes negadījumu, kurā zaudējumi nodarīti trešajai personai.
Ja kāds no uzskaitītajiem dokumentiem nav, tad apdrošinātājam jānosaka atlīdzība pēc tiem, kas ir cietušā rīcībā.

4. Tālāk jāskata LTAB metodiskie materiāli:
Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja metodika
„Ceļu satiksmes negadījumā personai nodarīto zaudējumu atlīdzināšana”
www.ltab.lv/octa-sistema/normati...
Metodikas 3.nodaļa. CSNg PERSONAI NODARĪTIE NEMATERIĀLIE ZAUDĒJUMI
Par apdrošināšanas gadījumiem, kas iestājušies no 01.01.2014., apdrošināšanas atlīdzības par CSNg personai nodarītajiem nemateriālajiem zaudējumiem kopējais apmērs ir līdz 1430 euro katrai CSNg cietušajai personai, ja tiek atlīdzināti visi turpmāk minētie zaudējumu veidi. Par vidēja smaguma miesas bojājumiem atlīdzina no 120 līdz 290 eiro.

5. Jūsu gadījums aprakstīts 30.lpp. augstāk minētā metodikā:
www.ltab.lv/wp-content/uploads/2...
Ja persona, kurai nodarīts kaitējums, nav iesniegusi amatpersonai, kura pilnvarota veikt kriminālprocesu, pieteikumu par kriminālprocesa uzsākšanu, un līdz ar to arī nav veikta tiesu medicīniskā ekspertīze, apdrošināšanas atlīdzība, kas paredzēta par cietušās personas sāpēm un garīgām ciešanām cietušās personas fiziskas traumas dēļ, būtu jāizmaksā Metodiskajos materiālos noteiktā minimālā apmērā, kas pēc tabulas ir 120 eiro.

6. Tiesu ekspertīzi nosaka kriminālprocesa virzītājs. Ja šo procesu Jūs nepieteicāt, tad, zinot apdrošinātāju nabadzību, šaubos, vai viņi lems pretēji MK noteikumos un metodikā noteiktajam, t.i., atzīs Jūsu pasūtīto ekspertīzi.
Ģirts, 19.novembris 2018 10:11
Labrīt, Ērik! Vai vieglā auto piekabei jābūt aprīkotai ar ziemas riepām? Ja jā, tad vai drīkst uz auto būt radžotas riepas, bet uz piekabes nē, vai otrādi? Paldies!
Ēriks Griģis:

Tam, kurš sastādīja, un tiem, kas apstiprināja MK noteikumus Nr.295 "Noteikumi par transportlīdzekļu valsts tehnisko apskati un tehnisko kontroli uz ceļa", nav bijis priekšstats par to, kā aprakstīt prasības par piekabes riepām ziemīgos laika apstākļos. Arī attēlu numerācija MK noteikumos, kas ir spēkā no 01.11.2018., ir salaista dēlī.
Esmu Jūsu jautājumu jau martā uzstādījis CSDD, bet viņi jau ar piekabēm nebrauc, tāpēc nekādu atbildi nesaņēmu!
Secinājums!
1. Par piekabes apriepojumu laikposmā, kad CSN paredz obligātu ziemas riepu lietošanu, MK noteikumos nav nekādas norādes, izņemot šo teikumu par radžotām riepām:
"...Laikposmā no l.decembra līdz l.martam automobiļu, autobusu, kuru pilna masa nepārsniedz 3,5t (mans komentārs - par piekabēm ne vārda), riteņiem jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām, bet laikposmā no l.maija līdz l.oktobrim aizliegts lietot automobiļus, autobusus un to piekabes, kam riteņi aprīkoti ar radžotām riepām. ..."
2. Satiksmes drošības lekcijās jaunajiem un profesionālajiem autovadītājiem mācu, ka piekabes riepām ziemas periodā ir jāatbilst velkošā automobiļa riepām gan pēc riepas apzīmējuma simboliem, gan pēc protektora augstuma, gan izmēriem, gan pēc radžojuma.
Aigars, 14.novembris 2018 13:01
Sveiks, vai ta kāds NL par 45 stundām ir sodīts? Braucu LV-NL-LV un citi stāsta, bet pierādijumu nav.paldies.
Ēriks Griģis:

Holandes Satiksmes ministre Cora van Nieuwenhuizen savam parlamentam ziņoja, ka sākot no šā gada februāra mēneša par darba un atpūtas laiku prasību izpildi valstī ir pārbaudīti 724 autovadītāji, no kuriem 165 ir sodīti par 45-nieku kabīnē ar sodu līdz 1500 eirām.
Guntis, 11.novembris 2018 19:44
Labdien!
Vai drīkst turēt čipkarti tahogrāfā,ja vairākas dienas ar to nebraucu? Vai arī tā ir jaizņem?
Un vai obligāti ir jaliek ,ka beidz valsti?
Ēriks Griģis:

1. Nav aizliegts čipkarti atstāt tahogrāfā, bet neiesaku.
Pie kontroles, piem., Francijā tas būs risks, ka vadītājs regulāro iknedēļas atpūtu pavadījis kabīnē.
Būs jāpierāda, ka tā nav bijis.
Un vēl, vadītāja karte 'sliktajam' var šķist vērtīgāka par bankas karti!
2. Maiņas sākumā un beigās obligāti jāliek valsts arī tad, kad čipkarte ir atradusies tahogrāfā.
Eiropas transporta komisija ir apstiprinājusi izmaiņas šai sakarā!
Ja grozījumi stāsies spēkā, tad varēsiet rīkoties savādāk.
Kad un kā, par to stāstu 95. koda lekcijās un mācību kursā loģistikas darbiniekiem.
Dianna, 10.novembris 2018 18:04
Labdien. Vai varu griezties vel reiz pie apdrosinatajiem, ja neapmierina veiktais remonts ( papirs ka pretenziju nav ir parrakstits)
Ēriks Griģis:

Jā, protams!
Pēc remonta var atklāties neredzamie vai kādi slēptie bojājumi!
Apdrošinātājs gan nosūtīs Jūs ar pretenzijām uz remontservisu, kas veica remontu!
Pretenzijas remontservisi pieņem gadu, citi pat divu gadu laikā no auto saņemšanas dienas servisā.
Ildars, 10.novembris 2018 14:47
Labdien ! Iegādājos auto Hyundai IX 35 automats DD 2016. gada Nobraucot kādus 8000 km saki just ka motors vibrē. Braucot to nejut bet gan ka stav uz vietas. Ne visu laiku bet ik pa bridim. Pieslēdzām pie datora neko neuzradīja. Kas pa vainu varētu būt ?
Ēriks Griģis:

Ja dators neko neuzrāda, tad iespējams kāds mehānisks iemesls.
Piemēram, akmens iesprūdis tur, kur tam nav jāatrodas! Iespējams, nav pieskrūvēts līdz galam kas svarīgs.
Uz pacēlāja jāuzbrauc pārbaudei!
Artjoms Koževnikovs, 7.novembris 2018 17:48
Добрый день. У меня вопрос по поводу возврата старых деталей в страховую компанию после их замены. Обязан ли я вернуть свои старые детали страховой компании? Так как я являюсь собствеником автомобиля и я плачу за страховой полис. То есть у меня заберают мою же собственность?
Ēriks Griģis:

Ja atlīdzība ir noteikta atbilstoši OCTA likumā, saistītos MK noteikumos un LTAB metodiskajos materiālos noteiktajam, tad apdrošinātājs samaksā par detaļām un to maiņu remontservisā. Apdrošinātājs var gan atprasīt vecās detaļas, gan tikai tās uzrādīt, lai pārliecinātos, ka tās patiešām ir nomainītas!
Viņam ir tiesības izņemt transportlīdzekļa atliekas, numurētos agregātus vai detaļas, jo viņš par to maiņu ir maksājis auto īpašniekam vai remontservisam.
Vai arī par transportlīdzekļa bojāeju ir atlīdzinājis zaudējumus ar īpašnieka piekrišanu tā, ka transportlīdzekļa atliekas īpašnieks nodod un apdrošinātājs pārņem savā valdījumā, protams, samaksājot kopējā atlīdzībā par tām vidējo atlieku vērtību.
Edgars, 5.novembris 2018 20:45
Sveiki,
Ja CSNg lietā ir regresa prasība pret mani, vai varu pretendēt uz pretējās puses auto nomainītajām rezerves detaļām?
Ēriks Griģis:

1. Vispirms atlīdzības izmaksātājs-apdrošinātājs uz tām pretendē, ja viņš izmaksā visu zaudējuma summu.
2. Ja Jums piestāda prasību atlīdzināt visu izmaksāto, tad Jums jānoskaidro, kur ir detaļas vai atliekas.
Ja apdrošinātājs ir pieņēmis transportlīdzekļa atliekas vai numurētos agregātus savā valdījumā, tad , protams, var tirgoties par atlieku pārņemšanu un atbilstošu regresa prasības samazinājumu.
Andis, 5.novembris 2018 18:34
Labdien!
Man jābrauc ar smago auto uz Lietuvu,kur tai veiks iekārtas maiņu.Bet ir tikai licences kartīte.
Vai ar šādu kartīti drīkst braukt uz kaimiņu zemi, vai arī vajag Eiropas kopienas atļauju?
Ēriks Griģis:

Nedrīkst!
Vajag EK atļaujas kopiju.
Bet var evakuēt, servisi savstarpēji var ievest auto uz remonta laiku.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti