Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Lasītāja viedoklis: Latvija - sodu lielvalsts 52

 

Foto: iAutolv

iAuto lasītājs Toms | 4.decembris 2024 13:55

Pēdējā laikā arvien izteiktāk Latvijā iezīmējās tendence pastiprināt aizliegumus un sodus. Valsts būtībā kļūst arvien represīvāka. Un ceļu satiksme šajā ziņā nav izņēmums. Pavisam nesen, šī gada maijā, notika kārtējā sodu palielināšana par ātruma pārsniegšanu. Šoreiz par rupjiem pārkāpumiem.

Rezultātā, ja par sīkiem un ikdienišķiem ātruma pārkāpumiem, Latvija vēl kaut cik turas vidējās Eiropas normās, tad par lielāku ātruma pārsniegšanu soda bardzībā mēs pārspējam kaimiņvalstis. Turpinājumā neliels salīdzinājums par sodu apmēriem kaimiņvalstīs. Uzreiz jāsaka, ka valstīs atšķiras limiti no kuriem mainās sodu apmērs, tāpēc salīdzinājums nebūs un nevar būt pilnīgi precīzs, taču priekšstatu par to, kā Latvija ar soda apmēriem izskatās uz apkārtējo valstu fona var gūt.

Un tā. Iedomājamies, ātrums ir pārsniegts ārpus apdzīvotas vietas par 65 kilometriem.

Latvijā sods būtu no 720-960 eur

Igaunijā – 300 eur, jo tur par katru pārkāpto km/h sods ir 5 eur, bet ne vairāk kā 300 eur.

Lietuvā -450-550 eur

Polijā – 1500 zloti, kas aptuveni būtu 350 eur

Vācijā -480 eur.

Savukārt Zviedrijā pārsniedzot ātrumu par 50 km/h sods – 5000 kronu jeb aptuveni 350 eur. Ja pārkāpums lielāks, tad tiesu darbi. Līdzīgi ir Norvēģijā. Tur pārsniedzot ātrumu par 40 km/h sods ir 15850 kronas jeb 1350 eur. Ja pārkāpums lielāks, tad draud tiesu darbi.

Somiju šajā salīdzinājumā neapskatīju, jo tur soda lielums ir atkarīgs no pārkāpēja ienākumiem un līdz ar to iegūt korektu salīdzinājumu nav iespējams.

No iepriekš minētā ir redzams, ka sodu bardzībā Latviju pārspēj tikai Norvēģija.

Taču salīdzinot soda lielumu ar vidējo algu valsti, Latvija pārliecinoši kļūst par visrepresīvāko valsti reģionā. Saite uz avotu par vidējām algām raksta beigās, tur ir attēlotas neto algas jeb tās ko saņem uz rokas gada (rakstā izmantota vidējā neto alga mēneša izteiksmē) griezumā

Un tā

Latvijā sods 720-960 eur, vidējā alga mēnesī 1126 eur, sods attiecīgi 63-85 proc no algas.

Lietuvā sods 450-550 eur, vidējā alga  1213 eur, sods 37-45 proc no algas

Norvēģijā sods 1350 eur, vidējā alga 3800 eur, sods 35 proc.no algas

Polijā sods 350 eur, vidējā alga 1202 eur, sods 30 proc.no algas

Igaunijā sods 300 eur, vidējā alga 1460 eur, sods 20.5 proc.no algas

Vācijā sods 480 eur, vidējā alga 3173  eur, sods 15 proc no algas

Zviedrijā sods 350 eur, vidējā alga 2827 eur, sods 12.3 procenti no algas, bet Zviedrijā, kā jau minēts, šāds sods ir par ātruma pārsniegšanu par 50 km/h.

Katrā valstī bez naudas soda vēl ir papildus sodi kā tiesību atņemšana, to šeit sīkāk neaplūkošu, bet arī šajā ziņā Latvija neizceļas ar mērenību.

Rakstā izmantotās atsauces par soda apmērāmiem un vidējo algu.

 Norvēģija - https://lovdata.no/artikkel/hva_blir_boten_hvis_du_kjorer_for_fort/4290

Lietuva - https://eket.lt/ket-baudos/

Polijā - https://i.pl/przekroczenie-predkosci-limity-mandaty-punkty-karne-w-2024-roku/ar/c4-18313689?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMI6JqvxLjsiAMVNZCDBx0SRxAJEAAYASAAEgIktfD_BwE
Vācijā - https://www.adac.de/verkehr/recht/bussgeld-punkte/geschwindigkeitsueberschreitung/

Par vidējām algām -  https://www.euronews.com/business/2024/07/08/european-average-salary-rankings-where-does-your-country-stand 

 
52 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 4.decembris 2024 14:31
17 1 Atbildēt

Tu ar nolūku izliecies ka nesaproti, vai tiešām nesaproti - Somijas sodi nav lielākie, tie ir tieši proporcionāli taviem ienākumiem, līdz ar ko pēc vidēja latvijas iedzīvotāja ienākumiem - Somijā sodi principā ir maziņi.

Par tiem +1 utml. sodiem - man gauži vienalga, jo ja man vajag es izmantoju Latvijas "maksas ceļus", ja nevajag - būs grūti atrast kur man piesipties.

P.S. bet tā kā neesmu ne polcists ne instruktors, tad "kur gribu tur braucu", kaut auzās ...

WALA 4.decembris 2024 14:16
15 1 Atbildēt

Un atkal tur redzi tikai savu pusi - bet to ka nekas drošāks vai labāks nav palicis - to atsakies pamanīt.

Visi "tā cenšas, tā cenšas" veicināt drošu satiksmi ... bet kaut kā tā nesanāk ... ir tikai "maksas ceļi" Latvijā ...

Bet to ka varbūt stratēģija ir aplama - par to laikam iedomāties ir grūti ...

john 4.decembris 2024 14:17
13 0 Atbildēt

Gandrīz visās attīstītajās eiropas valstīs lielākās pilsētas ir savienotas ar 2 vai 3 joslu šosejām katrā virzienā.

Kamēr mums ir pārslogotas, līkumotas un ar neskaitāmiem krustojumiem 1 joslas šosejas katrā virzienā, kas izraisa bīstamas apdzīšanas un ātruma pārsniegšanas.

 Bet mūsu ierēdņi tikai domā kā sodīt un cīnīties ar sekām nevis cēloņiem. Jo cīņa ar cēloņiem ir pārāk dārgi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Policija "ķer uz ātrumu", Waze brīdina (+ FOTO) 10

Šodien, 4.decembrī,13.00 pārvietojamā ātruma kontroles ierīce bija novietota netālu no Ziepniekkalna ielas un Ceraukstes ielas krustojuma, par ko čakli ziņoja arī Waze. Lasīt vairāk

 

Nepilni 37 000 eiro – Ford laiž klajā elektrisko Puma (+ FOTO) 5

Ford papildina Puma modeļu saimi ar pilnībā elektrisko Gen-E. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Ko un par cik piedāvā jaunais Peugeot 5008? (+ VIDEO) 4

Jaunais Peugeot 5008 ir liels krosovers ar septiņām sēdvietām. Tā elektriskā versija e5008 sniedz iespēju 3+ ģimenēm saņemt pat 9000 eiro atbalstu automašīnas iegādei. Lasīt vairāk

 

Mierinājuma kvants. Autosportists izmēģina rāmāko sedanu tirgū(+ VIDEO) 2

Devītās paaudzes Toyota Camry iznāca 2023. gadā. Eiropu sedana modelis sasniedza tikai šī gada vasarā, un tiek tirgots tikai Baltijas valstīs, Čehijā, Slovākijā, Polijā un Ungārijā. Tātad vāciešiem, beļģiem un ziemeļvalstu pircējiem iespēja tikt pie jaunākā japāņu hibrīdsedana nespīd. Vai tādu automašīnu vajag mums, vaicājām DBS autoskolas direktoram, autosportistam un Latvijas Gada auto konkursa žūrijas biedram Jānim Vankam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti