Ģirts, 24.oktobris 2023 13:41
Labdien! Vadītājs A iebrauc aplī, pirms kura uzstādīta zīme "dotiet ceļu"un tur saduras ar vadītāju B, kurš brauc pa apli pretējā virzienā. Kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:
Ja vairāk zīmju nav, tad tas, kurš iebrauca aplī, jo viņš jau nevar zināt kādā virzienā aplī organizēta transportlīdzekļu satiksme. Piemēram, Kuldīgā tirgus apļa brauktuves segummaiņas laikā kustība pa apli bija organizēta pulksteņrādītāja virzienā!
Ja ir zīme, kas aplī norāda braukšanas virzienu, piemēram, 409. rīkojuma zīme "Braukt pa loku", tad pretim rīkojumā norādītajam braukšanas virzienam braucošais, ja vien viņš brauc transportlīdzekļa braukšanas virzienā uz priekšu!
Jānis, 16.oktobris 2023 16:57
Labdien, Lauksaimniecības uzņēmumā ir autobuss cilvēku pārvadāšanai, kā arī kravas auto lai aizvestu produkciju uz veikaliem.(līdz 100km) Ir arī pašpārvadājuma sertifikāts. Vai šoferim kas vada autobusu un kravas auto nepieciešams 95 kods?
Ēriks Griģis:
1. Kravas autovadītājiem, kas vada transportlīdzekļus, kurus izmanto vai nomā bez transportlīdzekļa vadītāja lauksaimniecības, dārzniecības, mežsaimniecības, zemkopības vai zivsaimniecības uzņēmumi, lai pārvadātu ar savu komercdarbību saistītas kravas, nevajag 95.kodu.
95.kodu vajag, ja pārvadāšana ir daļa no transportlīdzekļa vadītāja pamatdarbības vai pārsniedz 100 kilometru attālumu no tā uzņēmuma bāzes, kuram pieder transportlīdzeklis vai kurš to nomā.
Vairāk te:
https://likumi.lv/doc.php?id=36720
2. Autobusa vadītājam vajag 95.kodu, izņemot gadījumus, ja autobusu izmanto nekomerciālai pasažieru pārvadāšanai. Pārvadājot lauksaimniecības uzņēmuma darbiniekus vai strādniekus, tiek sekmēta saimniecības uzņēmējdarbība un autobusa vadītājam ir vajadzīgs 95.kods.
3.Nekomerciāli pārvadājumi nozīmē jebkurus autopārvadājumus, kas nav komercpārvadājumi vai pašpārvadājumi un par kuriem netiek saņemta tieša vai netieša samaksa, un kas tieši vai netieši nerada ieņēmumus transportlīdzekļa vadītājam vai citiem, un kuriem nav saiknes ar profesionālu vai komerciālu darbību.
Pašpārvadājumi neietilpst nekomerciālu pārvadājumu kategorijā, jo pašpārvadājumos ir saikne ar saimniecisku darbību. Veicot pašpārvadājumu, transportlīdzekļa vadītājam ir nepieciešams 95.kods.
Avoti:
https://www.atd.lv/lv/jaunumi/eiropas-komisijas-skaidrojums-par-terminu-nekomerci%C4%81li-p%C4%81rvad%C4%81jumi
https://www.atd.lv/sites/default/files/2.3.10-1200.pdf
Pēteris, 11.oktobris 2023 18:51
Pateicos! Nedaudz precizējot trešo punktu, ja nepieciešama virsbūves ģeometrijas atjaunošana- kā šādam darbam iespējams piemērot garantiju? Eksperts varētu novērtēt sāņu statņu/lonžeronu/grīdas/sliekšņu stāvokli, bet kā tam piemērot garantiju darbam?
Ēriks Griģis:
Pēcremonta garantijas laikā: sākot rūsēt mainītām vai remontētām detaļām, pazūdot elektriskajiem signāliem, kas slēpjas vados zem mainītā jumta vai tā konstrukciju elementos, rodoties radio antenas traucējumiem, loga aizsvīšana rudenī vai ziemā, signalizācijas darbības atteikumi remonta laikā bojātā vadības bloka dēļ, gumiju neblīvums, par ko pēc remonta liecina lietus ūdens iztecēšana no atvērto durvju apakšas, dubļu spiešanās cauri paneļu vai spārnu savienojumu vietām, nespēja noregulēt lukturu gaismas, kad tuvās gaismas lukturi izgaismo ceļu tikai 20-30m automobīļa priekšā, riepu nepareiza dilšana vai riteņu asu savstarpēja nobīde, ko atklāj tikai vēlākā riteņu uzstādīšanas leņķu ģeometrijas pārbaudē, virsbūves "čīkstēšana" brauciena laikā, akumulatora centrālā pozitīvā strāvas vada karšana, durvju atvēršanās brauciena laikā, sānloga '"švilpošana" un tamlīdzīgi pamanīti bojājumi vai nepatīkami traucējumi braukšanas laikā, kādu nebija pirms remonta.
Par krāsas slāņa biezumu i nepieminēšu!
Pēteris, 11.oktobris 2023 13:29
Sveicināti!
Dzērājs ar Octu Balciā sasita noparkotu auto. Auto krietni apskādēts, bet remontējams. Jautājumi:
1. Cik ilgi serviss drīkst remontēt?
2. Pieņemot auto no servisa, vēlos pieaicināt ekspertu. Viņa slēdziens servisam/apdrošinātājam ir saistošs?
3. Ja pēc pāris mēnešiem parādās problēmas- nevienmērīgs riepu nodilums, ūdens salonā, etc., vai servisam ir atbildība to novērst?
4. Servisa laikā nomātā auto izdevumus var pieprasīt no vainīgā octas apdrošinātāja, jeb tiesas ceļā no vainīgā?
Paldies!
Ēriks Griģis:
1. Remontlaiku servisā nosaka pats remontserviss. OCTA likumā pa remontlaiku nekas nav teikts.
2. Vispirms saistošs jau servisam. Apdrošinātājs neremontē automobīļus, tādēļ sūtīs ar remonta kvalitāti neapmierināto klientu uz servisu. To paredz OCTA likums.
3. Jā. Tikai jānoskaidro ir servisā veikto remontdarbu un mainīto detaļu garantijas laiki.
4. Jā, ja OCTA apdrošinātājs to papildus ir paredzējis savam OCTA līgumam. Tas pats arī par KASKO. Ja remontlaikā ir paredzēts segt nomātā auto izdevumus, tad KASKO līgumā vai papildus tam tas būs norādīts.
Ja OCTA apdrošinātājs to nav paredzējis, tad OCTA gadījumā apdrošinātāja nesegtos OCTA izdevumus var pieprasīt segt vainīgajam vai arī to darīt tiesas ceļā.
P.S. Var pieprasīt segt arī OCTA apdrošinātājam, ja nomātā auto izdevumi ir saistāmi ar darbu un nav cita automobīļa, kas nepieciešams sava tiešā darba veikšanai.
Elmārs Millers, 29.septembris 2023 18:31
T5. 1.9tdi no 1000 apgriezieniem tupī, pēc 2000 dod jaudu, pie kam, pulsējošu... turbīna jauna, interkūlers jauns, trubas jaunas, vakuuma vārsti jauni, ... vienā momentā, pirms iedarbināt, izmeta kļūdu stāvbremze, bremžu sistēma un asr... pēc restarta auto divkājās pacēlās... tad, noslāpēju, iedarbināju no jauna, atkal tupī... help!!!
Ēriks Griģis:
Es kompi pārbaudītu!
Ģirts, 20.septembris 2023 15:53
Labdien! Vadītājs A būdams uz galvenā ceļa krustojumā pabrauc garām sānceļam, kurā vajadzēja nogriezties, un nolemj braukt atpakaļgaitā, lai, tomēr, tur nogrieztos.Tajā brīdī pa mazāksvarīgo ceļu krustojumam tuvojas vadītājs B. Notiek sadursme. Kurš vainīgs?
Ēriks Griģis:
Tas vadītājs, kas tuvojās no mazāksvarīgā ceļa!
Esmeralda, 13.septembris 2023 12:20
Labdien, veicu vērienīgu auto remontu (dzesēšanas sistēmas nomaiņa, eļļas sistēmas remonts, sajūga nomaiņa u.c.), kopumā tajā ieguldot vairāk kā 2 000 EUR. Pāris dienu pēc šī remonta auto salūzt. Servisā konstatē motora ķēdes spriegotāja mehānisma salūšanu (attiecīgi jāmaina arī vārsti u.c.), apgalvojot, ka šī mehānisma nodilumu iepriekšējā remonta laikā nebija iespējams pamanīt. Vai tā varētu būt? Iet runa par autorizēta dīlera servisu.
Ēriks Griģis:
Ieguldījuma apjomam nav nozīmes! Svarīgi ir darbi, kas ir vai nav veikti saistībā ar ķēdes spriegotāju, ķēdes maiņu, ūdens sūkņa un citu skriemeļu pārbaudi, noņemot siksnu.
Var, protams, salūzt!
Sen atpakaļ, kad remontēju automobīli dīlera servisā, automobīlim sākās regulāra pēcremonta bojājumu rašanās! Sapratu, ka jāmaina auto vai serviss!
Pēc redzamo un nomaināmo detaļu tehniskā stāvokļa un nobraukuma servisam būtu jāpieņem lēmums papildus veikt arī citu aktīvi dilstošo un remontā pieejamo detaļu, tai skaitā spriegotāja un tā balsta plauktiņa, ritošās daļas, balstu, stūres sviru kustīgo detaļu pārbaudi.
Teikšu, ka tas ir atkarīgs no servisa darbinieka, kas remontē automobīli, viņa motivācijas, eļļaina, smirdīga un netīra darba mīlestības un tālāk jau zināšanām un prasmes. Ja autorizētā dīleru servisā remonta veicēja darbu nav iespējams novērot, tikties ar viņu, lai pārrunātu iespējamos automobīļa uzvedības atteikumus, noskaidrotu, kāds varētu būt nākošā remonta raksturs un vai meistars nenakšņo servisā uz grīdas, ietinies izklātās vecās avīzēs, tad arī "autorizēta dīlera servisa" nosaukumam nav nozīmes.
Aleksejs, 7.septembris 2023 7:54
Labdien,
Veicot auto remnotu (izmantojot OCTA polisi), lai saprastu ka auto detaļas ir nomainītas nevis atjaunotas, vēlos saņemt bojatas detaļas sev. Uz šo jautājumu serviss atbild ka jāsaskaņo ar apdrosinātaju. Kādas ir auto īpašniekam tiesības saņemt sava auto bojātās detaļas pēc remonta?
Ēriks Griģis:
LTAB „Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu metodika” nosaka sauszemes mehānisko transportlīdzekļu (vieglo, kravas transportlīdzekļu, piekabju, autobusu, motociklu, mopēdu, triciklu, kvadriciklu, sniega motociklu, trolejbusu, tramvaju, traktortehnikas, tai skaitā, speciālās traktortehnikas) zaudējumu aprēķina, remonta tāmes izvērtēšanas un saskaņošanas, bojājumu atbilstības izvērtējuma atbilstoši ceļu satiksmes negadījuma apstākļiem un transportlīdzekļu vērtības pirms CSNg un atlieku vērtības noteikšanas kārtību OCTA apdrošināšanā, kā arī tehnisko ekspertīžu izmantošanu.
Par rezerves daļu atlieku izmantošanu nav norādes.
Līdzīgi, kā par transportlīdzekli, tā arī par nomainītajām rezerves daļām lemj remonta pasūtītājs, tas ir, maksātājs.
Apdrošinātājam ir līgums ar remontservisu attiecībā par nomainītajām rezerves daļām. Tiesības ar tām rīkoties ir apdrošinātājam. Jums iespējams griezties pie apdrošinātāja ar lūgumu nomainītās bojātās rezerves daļas atdot Jums vai servisam lūgt tās uzrādīt, lai pārliecinātos par to nomaiņu.
Ekspertīžu metodikā par nomainīto rezerves daļu piederību nekas nav teikts:
https://www.ltab.lv/normativie-akti/transportlidzeklu-apdrosinataju-biroja-tiesibu-akti/transportlidzeklu-bojajumu-tehnisko-ekspertizu-metodika/
Ruta, 4.septembris 2023 6:34
Sveiki. Jautājums jums vai var pierādīt 1. Mēnesi vecu notikušo avāriju kurā tika apskādēta firmas auto. Šoferis aauto aizdzina no notikuma vietas un nedaudz remotēja. Bet vairs neko nedara. Vai var pieprasīt no šofera un pacelt lietu uz risināšanu caur iestādēm? Un kādas problēmas būs ? Šoferis bij neoficiāls strādnieks kas brauca kopā ar visiem.
Ēriks Griģis:
Šaubos, vai kāda iestāde risinās, ja negadījumā bojāts tikai kāds parastas firmas automobīlis! Firma pati var vēlēties un pati arī risināt, lai pārliecinātos par sava šofera atbildību. Firmai tas būtu iespējams, ja atrastos neremontēts un apskatāms otrs iesaistītais transportlīdzeklis.
Krista, 31.augusts 2023 22:14
Labdien! Tāda situācija, saskrāpēju labo spoguļa virsmu citam a/m, (savas muļķības dēļ) nolēmu atstāt zīmi, nevis zvanīt policijai. Tā a/m stāvēja ceļa malā ( kur ir pagarināta līnija un attālums mazāk par 3 m) un izbraukums no pagalma. Tagad pēc 8 dienām uzrakstīja, ka grib lielu naudu , atsūtīja konta info un pateica ka ir sabojāta riepa, saskrāpēts sāns. Es pateicu ka nemaksāšu par to, ko neesmu sadarījusi, ka labāk runāsim ar likuma palīdzību. Vēl blakus šim a/m priekšā stāvēja a/m ar autovadītāju, kuram bija atvērts durvis…es gatava maksāt sodus, par negadījumu+ par to ko atstāju vietu. Bet ka viņi var atbildēt par to , ka melo un prasa lielu naudu + auto bija novietots nepareizi un atstāts vairāk par 3 dienām.
Ēriks Griģis:
Muļķība var dārgi izmaksāt! Ja visu nofotografējāt, pirms rakstījāt zīmīti, tad ir vērts cīnīties par savu taisnību. Ja tikai zīmīti atstājāt, tad gaidiet, ka uz to ar bojātiem automobīļiem atsauksies visi, kas zināja par zīmīti un kam uz to brīdi bija sabojāts auto.
Ja pretējā puse tiešā ceļā neko nepanāks, bet iesaistīs apdrošinātāju, tad labākais gadījums Jums būtu tikšanās ar apdrošinātāju.
Sliktākais risinājums, ja apdrošinātājs izmaksās atlīdzību par visiem bojājumiem un regresa prasību piestādīs Jums.
Tad, visticamāk, tiesas ceļā nāksies pierādīt, ka apdrošinātājs ar savu īpaši apmācīto juristu komandu un atlīdzības daļas tehniskajiem un trasoloģiskajiem ekspertiem ir kļūdījies atlīdzības izmaksā un līdz ar to arī Jums piestādītās atmaksājamās regresa summas apjomā.
Ilze, 29.augusts 2023 10:11
Labdien!
Situācija kosmoss - Šveicē mums apzaga auto - uzlauza sānu durvis (atspiestas ar skrūvgriezni vai ko līdzīgu) un apzaga salonu, pie apzagšanas arī salonā asa švīka uz sānu durvīm. Policijas ziņojums ir.
Balta KASKO atteica segt, jo neesot ielauzšanās pēdas un tas esot dabisks nolietojums. Policijas ziņojumā rakstīts, ka tas ir ielaušanās gadījums!
Ko tādā jokā darīt - pie kā vērsties?
Ēriks Griģis:
Ja sūdzēties, tad sūdzība ir jāraksta ombudam. Pirms tam ir jāsaņem apdrošinātāja rakstisks zaudējumu atlīdzības atteikums vai samazinājums.
Ombuda lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
LAA, Toma iela 4, LV-1003, Rīga, t.67360898
https://www.laa.lv/ombuds/ombuds/
Apraksts:
https://nra.lv/latvija/374810-pern-apdrosinataju-ombuds-sanemis-32-sudzibas-lielakoties-pretenzijas-radusas-par-ipasuma-apdrosinasanu-un-kasko.htm
Palīdzība rakstīšanā jāmeklē pie advokāta.
Kādā no iepriekšējām atbildēm biju norādījis advokāta tālruņa numuru.
Kaspars Kaktiņš, 20.augusts 2023 22:58
Notriecu stirnu, kasko apdrošināšana pie swedbank.
Vēlējāmies lai noraksta auto, bet atteica mūsu iesniegumu , jo bojājumu apmērs attiecībā no auto vērtības nebij pietiekams , swedbankas bojājumu apmērs ir mazāks kā servisa norādītais , vēl pie tam tās nav pēdējās izmaksas , vēl jābrauc uz oficiālo dīleri uz radaru kalibrāciju, un pēc auto saņemšanas pabraucot iedegās sarkanā motor a lampiņa un kaut kas nav ar degvielas padevi, un riepa laiž gaisu.
Vai ir iespējāms iesniegt sūdzību , vai kādu iesniegumu , lai swedbank kasko , savāc to auto un izmaksā auto vērtību ? Auto remonts ievilkās 5 mēnešus, ar ko mēs arī esam neapmierināti.
Ēriks Griģis:
KASKO noteikumos jābūt norādītām prasībām par sūdzības iesniegšanu.
Sūdzība nebūs domāta, lai norakstītu auto, bet gan lai veiktu atkārtotu diagnostiku, novērtētu neatklātos bojājumus un tos novērstu.
Atkārtotās remonta kalkulācijas summa kopā ar pirmajām remonta izmaksām varētu būt pamats šādai prasībai. Par automobīļa, nu jau pēc pirmā remonta, pārņemšanu apdrošinātāja valdījumā gan šaubos.
Sūdzību var iesniegt arī Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombudā!
LAA ombuds izskata klientu – fizisku personu – sūdzības par apdrošinātāja pieņemto lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu, kā arī sūdzības par apdrošināšanas un pārapdrošināšanas izplatīšanas pakalpojumiem sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO).
Iesniedzot sūdzību, sūdzības iesniedzējam jāaizpilda LAA izveidotā sūdzības pieteikuma forma un jāiemaksā LAA kontā drošības nauda. Ja ombuds sūdzību atstāj bez izskatīšanas, pilnīgi vai daļēji apmierina, drošības naudu atmaksā sūdzības iesniedzējam. Iemaksājamās drošības naudas apmērs atrodams sūdzības pieteikuma formā un Reglamentā.
Ombuda lēmumiem ir rekomendējošs raksturs.
LAA, Toma iela 4, LV-1003, Rīga, t.67360898
https://www.laa.lv/ombuds/ombuds/
Krista, 15.augusts 2023 18:30
Labdien!
Vai ir iespējama situācija, ka divu vieglo auto sadursmē vienam auto nav pilnīgi nekādu bojājumu?
Pateicos!
Ēriks Griģis:
Nespēju iedomāties tādu sadursmes modeli, kurā nav iespējams salīdzināt tajā iegūto pēdu saderību uz iesaistītajiem automobīļiem.
Pieļauju, ka vadītājs var nemanīt kāda nekustīgu šķēršļa vai stāvoša otra automobīļa aizskaršanu.
Uz Jūsu jautājumu precīzu atbildi var sniegt tikai abu automobīļu rūpīga sadursmes zonu vai to detaļu apskate.
Janis, macijos pie Jums, 11.augusts 2023 15:14
Pasniedzej. Ko teiksiet par Flixbus shofera darba piedavajumu Vacija!
Ēriks Griģis:
Pēc manu audzēkņu pieredzes, kas tur strādājuši, neko labu nepateikšu!
Ja attālumu starppilsētu maršrutā vienam vadītājam ir paredzēts veikt nepārsniedzot 3 stundas un 50 minūtes bez pieturvietām, tad vēl, ierēķinot ceļu remontus, sastrēgumus un šauros apbraucamos ceļus, maršrutu ir iespējams izbraukt laikā ar pārtraukumu maršruta galapunktā.
Šobrīd Vācijā plānotā 4 stundu un ilgākā maršrutā remontu un sastrēgumu kavēšanās dēļ, braucot un vērtējot "stūrīti", var iznākt ceļā pavadīt vairāk par 4,5 stundām, pēc kurām nepieciešams 45 minūšu pārtraukums. Pētot šos maršrutus ilgākā laika posmā, redzu, ka sākot no 2016.gada visi 4 stundu un ilgākie maršruti Vācijā vienam vadītājam ir sastādīti nepareizi.
FlixBus nepiedāvā šoferiem darbu, jo viņi ir tikai "aģenti", kas izmanto apakšuzņēmējus ar autobusiem un šoferiem, kuru autobusi vairums ir nokrāsoti zaļā krāsā.
Otrās kategorijas bruto alga (Mitarbeiter Lohngruppe 2) šoferiem ir no 13,99 līdz 15,20 eiro par darba laiku, kas nav maiņas laiks. Mēnesī ir paredzētas 167 darba stundas, vidēji nedēļā 48,5 stundas, kurās pārtraukumi (15, 30 un 45 min., saucamas par "Pausen") maiņas laikā netiek ieskaitīti.
Šoferis ir personīgi atbildīgs par regulu 561/2009 un 165/2014 prasību attiecībā uz vadītāja darba un atpūtas laiku ievērošanu. Tas ir jāsaprot burtiski - ar pasažieriem pauzē apstājies ceļmalā un pavadi savas 30 vai 45 minūtes kopā ar neapmierinātajiem pasažieriem. Braucot vienam pašam vadītājam no Vācijas tuvākajos austrumzemju maršrutos un šķērsojot robežas , BAGs un policija darba laikus nepārbauda, tikai robežsargi pierobežā izķer nelegālos un ar suņiem meklē narkotikas. Ja ko atrod, tad kontroles rada nobīdes maršrutu laikos maksimāli līdz pat 1,5 stundām, par ko apakšuzņēmējam ir "rozā brilles"! Šoferim pašam jātiek ar laika nobīdēm galā, lai nepārkāptu regulas prasības.
Braucot ekipāžā diviem šoferiem, regulu noteikto laika normu ievērošana ir vieglāk izpildāma.
Visnepatīkamākie reisi ir viena šofera reiss no Vācijas uz Šveici vai Franciju, kur var gadīties, ka izlases kontroles dēļ autobusu aiztur, pasažierus sadala grupiņās pa 5-7, mantas pārbauda ar suņiem, bet šoferim pārbauda darba laiku pārkāpumus, kas apzīmēti ar "stūrīti", tas ir, vadīšanas laikus par visām iepriekšējām 28 dienām, neskatoties, ka vadītājs ir strādājis citā FlixBus maršrutā vai apakšuzņēmumā. Pirmais sods par katru šādu pārkāpumu Šveicē ir 125 šveices franki, kas šoferim jāsamaksā uz vietas. Līgumā ierakstīts, ka par šādu pārkāpumu atbild šoferis un ja uzņēmums saņem sodu, tad pēc darba līguma, šo sodu vēlāk piedzen no vainīgā šofera.
Piemēram, ja Vācijā šoferi par darba laika pārkāpumiem soda ar 500 eiro, tad uzņēmumam piestādīto sodu, kas var būt ap 1500 eiro, pēc noslēgtā darba līguma noteikumiem, šoferim arī būs jāatmaksā. Ja šoferis iedomāsies darbu atstāt, tad pēc šiem pašiem noslēgtā līguma nosacījumiem viņam darba devējam būtu jāsamaksā bruto mēneša alga 2500 eiro apmērā.
Saprotu, ka darba līgumā šādas lietas ne visi šoferi vācu valodā prot izlasīt un saprast!
Ja no Bulgārijas vai Turcijas ekipāžā uz Vāciju brauc trīs šoferi...tad trešajam ir jāslēpjas autobusā!
Apakšuzņēmējs ar trešo šoferi plānoja nomainīt ekipāžu tai iebraucot Vācijā, bet tā kā alga tika maksāta vietējā valūtā, attiecīgi levās (BGN) vai lirās (TRY), Vācijā trešo vadītāju ne vienmēr izdodas piesaistīt.
Iespējams, ka kontroles šo "Busā trīs ekipāžas locekļu" praksi ir piespiedušas mainīt!
Ja pārrobežu maršrutā, kas no centrālās autobusu stacijas (ZOB) ilgst 5 stundas un 20 minūtes brauc viens šoferis, tad pēc stundas kādā no degvielas uzpildes stacijām šoferi nomaina atbraukušais cits šoferis. Pirmais šoferis ar atbraukušā šofera vieglo automobīli atgriežas uzņēmumā. Tāpat un tai pašā vietā pēc 4:20' ir jānomaina šoferis, kas atgriežas no maršruta. Ja kaut kāda iemesla dēļ maiņas nav, tad vadītājam braukšanas laiks līdz ZOBam ir jāpagarina par vienu stundu, kas 28 dienas kontrolei ir redzams un sodāms pārkāpums, ja tāda kontrole Vācijā notiktu.
Apakšuzņēmēju nespēja nodrošināt FlixBusu tehnisko servisu, piemēram, neaizslēdzamie un nenostiprināmie kravas telpu sānu paneļi, tualetes durvis, aizmāršība šoferu darba organizācijā, milzīgais autobusu un šoferu skaits, disponentu vācu valodas neprasme, jo apakšuzņēmēju vadītāji retu reizi ir vāciešu izcelsmes, bet FliksBus nav Eiropas uzņēmums, pašu pasūtījumu izpildes prioritātes, attālinātās e-apmācības interneta platformā, kas nav saprotamas pašiem vāciski runājošiem šoferiem, jo mācību materiāls ir tulkots ar datoru, liecina par nepilnībām lielu autotransporta uzņēmumu ikdienā, kur šoferis nebūt nav kā galvenā persona pasažieru drošības un ceļu satiksmes kopējās drošības piramīdas augšgalā!
19.09.2023. Flixbusa avārija agri no rīta Austrijā, Kärntenes provincē uz B 317:
https://www.kleinezeitung.at/kaernten/6323411/Grosseinsatz-der-Rettungskraefte_Eine-Tote-bei-schwerem-Busunfall
CSNg Cietušais, 4.augusts 2023 17:28
Nu, kas ŚIS par " cirku" ar apdrošinātāju asociācijas prezidenta ieteikumu sastādīt saskaņoto paziņojumu, ka ar to ātrāk var tikt pie atlīdzības (28 dienās, raksta J.Abāšins, nekā ar policijas protokoli 45 dienās)?
LTAB Lēmums IR vienīgi ar rekomendrjośu!! raksturu.
Kādi metodiskie norādījumi par atbildības sadalījumu 50%:50%, ja LTAB lēmumā jau tiek rakstīts, ka faktiski apstākļus nespēj...pārbaudīt, jo nav videomateriāla? Atlīdzībā var saņemt tikai pusi no zaudējumiem, bet prēmiju paaugstinās par 100%?? jo nevar noskaidrot patiesos apstākļus, kā rakstīts LTAB ekspertu metodikā.
Nu śo visu jau var pārsūdzēt- bet tad zūd śī saskaņotā paziņojuma kā dokumenta jēga un mērķis pēc savas būtības, ja vēlāk paskaidrojumos visu var sagrozīt??
Ēriks Griģis:
Vajag atteikties no apdrošinātāju ieteiktā saskaņotā paziņojuma sastādīšanas un to neizmantot!
Ja pēc saskaņotā paziņojuma parakstīśanas ar abpusējas bez iebildumiem vienośanās rezultātā - vēlāk ar vienpusējiem (abpusēji nesaskaņotiem) paskaidrojumiem savu pausto gribu var izmainīt, tad tas neatbilst saskaņotā paziņojuma jēgai, būtībai un mērķim. Tādēļ śis LTAB un viņu ekspertu ieteiktais rekomendējośais slēdziens apdrošinātājiem atlīdzināt abiem CSNg iesaistītajiem tikai pusi ir nepareizs!
Balstoties uz to, ka nebija video informācijas par notikušo un tāpēc nespēja pieņemt lēmumu par izraisītāja transportlīdzekli un atbildīgo personu, kas ar savu automobīli radīja zaudējumus cietušajam, tad iespējama jebkura saskaņotā paziņojuma savtīga izmantošana tikai un vienīgi apdrošinātāju interesēs.
Ēriks, 28.jūlijs 2023 16:40
Labdien! Stāvēju krustojuma malā un gaidīju radinieka auto, lai iekāptu. No muguras klusi pie kājām piebrauca auto (noparkojās jau tajos 5 m, kur nedrīkst) un uzpīpināja. Nobijos, no rokām izkrita telefons un nedaudz sasita šī auto virsbūvi. Man liek maksāt izdevumus par remontu, ja nē vērsīsies pie apdrošinātāja, kurš no manis piedzīs regresā. Vai šajā gadījumā man ir pilna atbildība, ja mani nobaidīja un mana reakcija bija netīša?
Ēriks Griģis:
CSN 172. Skaņas signālu (Ē.G. apdzīvotā vietā) atļauts lietot, tikai lai novērstu ceļu satiksmei bīstamas situācijas.
1.Ja krustojuma mala atradās apdzīvotā vietā un Jūsu atrašanās tajā neradīja bīstamu situāciju piebraucošajam, tad Jums ir iespēja viņa OCTA apdrošinātājam iesniegt prasību atlīdzināt zaudējumus par agresīvas darbības rezultātā sabojātu tālruni.
2.OCTA pīpinātājam ar tālruni nodarītos zaudējumus neatlīdzina.
3. Ja KASKO gadījumā viņam atlīdzinās, tad izmaksu apdrošinātājs centīsies atgūt no Jums ar regresa prasību.
4. Bez policijas vai vidioreģistratora apliecinājuma KASKO atlīdzība nedarbosies!
PS.
Kā Jums atmuguriski šajā baiļu pilnajā situācijā izdevās trāpīt pa auto ar tālruni!?
Arturs, 14.jūlijs 2023 18:13
operativajam transporta lidzeklim bija ieslegtas gan gaismas gan skana, es staveju kreisaja josla.
vai varat ludzu noradit darba laiku lai iespejams sazvanit cik saprotu advokatu biroju, paldies
Ēriks Griģis: Tad bija gan operatīvais! Tas Jums plusā! Varat zvanīt tūlīt! Jebkuram citam līdzīgā situācijā! Jāpieraksta vieta, laiks, operatīvā (ugunsdzēsēja vai glābēja transportlīdzekļa) kārtas numurs, kas uz auto, vai tā reģistrācijas numurs. Saskaņotā paziņojumā, kas sastādīts elektroniski, nav vietas trešajam - ugunsdzēsēja automobīlim. Tas bija trešais transportlīdzeklis, kas iesaistīts negadījumā (kuram dodot ceļu, kā to nosaka Ceļu satiksmes likums un Satiksmes noteikumi, un saistībā ar ceļa došanu tika izraisīts negadījums) un par notikušo vajadzēja ziņot policijai, nevis sastādīt saskaņoto.
Arturs B, 14.jūlijs 2023 14:33
Labdien. Nesen bija avarija. Avarijas apraksts - staveju uz sarkanas gaismas 3 kreisaja joslas pusē, aizmugure brauca operatīvais transportlīdzekļis ugunsdzēsēji ar ieslēgtām ugunim, aizbraucu pa priekšu un pa labi lai varetu palaist operatīvo transportlīdzekli, apstajos, meitene ar skoda superb saka braukt un nepamanija mani stāvot priekšā, ietriecās labaja pasažieru puses durvi, ergo izskatija lietu un atzina ka ir 50%50% atbildiba. Cik tas ir pareizi un ko darit, rakstit ltab vai ergo pretenziju un ka pareizi to noformet. Paldies
Ēriks Griģis:
Jāsāk ar pretenziju Ergo, jo LTAB neizskatīs, bez Ergo atbildes.
1.Vispirms jautājiet Ergo, pēc iespējas iepazīties ar lēmumu, kāpēc 50%:50% un vai varat saņemt lēmuma kopiju!
2.Pēc tam, kāpēc Ergo atzina Jūs par 50% atbildīgu zaudējumu radīšanā?
3.Jautājums Jums!
3.1.Ja nebija ieslēgts speciālais skaņas signāls, tad Jums netuvojās operatīvais!
3.2.Kāpēc braucāt uz priekšu pa labi, nevis pa kreisi?
Ja vajadzīga palīdzība, pretenziju palīdzēs sagatavot advokāts, kura tālrunis redzams kādā no iepriekšējiem jautājumiem. Advokāta pakalpojums būs par maksu.
Eduards, 12.jūlijs 2023 14:13
Labdien!
Vai drīkst ar mācību transportlīdzekli (CE kategorija) veikt kravas komercpārvadājumus pa Latvijas teritoriju?
Ēriks Griģis:
Ja ir saņemta licence kravu komercpārvadājumiem un licences kartīte uz automobīli, tad drīkst.
JANIS, 12.jūlijs 2023 11:35
'Labdien!
...vai originālo auto daļu katalogs pēc VIN publiski vairs nebūs pieejams?
Paldies.
Lai veicās!
Ēriks Griģis:
Nav man šādas informācijas.