Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes

Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs iAuto eksperts Ēriks Griģis.

 
 
 
 
 
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!
 
Ivans, 8.maijs 2024 17:01
Saskrāpēju auto stāvvietā abas mašīnas stāvēja un nekustējās. Apdrošināšana atsūtīja rēķinu, kas ir jāapmaksā, jo cietušais iesniedza prasību par apdrošināšanas gadījumu. Policija lietu izbeidza, jo nozieguma vietas nebija.
Vai tiešam ir jaapmaksa rēķinu apdrošināšanai ?
Ēriks Griģis:

Lai atbildētu, apdrošinātāja rēķinu vajadzētu izlasīt! Rēķinu var pārsūdzēt, bet šaubos, vai tas bija rēķins! Varēja būt regresa prasība, kurai klāt pievienota prasības summa! Kāds bija regresa prasības vai rēķina pamatojums un kāda bija atsauce uz OCTA likuma pantu? Pēc šīs prasības pamatojuma būtu iespējams lemt par tās pārsūdzēšanu. Pārsūdzēšanas secību iepriekšējos jautājumos esmu jau aprakstījis.
Spararats, 24.aprīlis 2024 22:44
Labdien!
MK noteikumos "Pasažieru un kravas pašpārvadājumu veikšanas kārtība" 4.4 punktā minēti dokumenti, kuros norādīts, ka krava ir pašpārvadājums.
Kas tie ir par dokumentiem?
Vai domāta pavadzīme?
Vai pašpārvadājumos jālieto pavadzīmes?
Paldies jau iepriekš!
Ēriks Griģis:

Šo jautājumu ne visi 95.koda pasniedzēji prot paskaidrot!
Tie ir īpašumtiesību vai tā iegūšanas veidu apliecinošie dokumenti kravai, kura ir pārvadātāja īpašums vai kuru viņš nopircis (pirkšanu apliecinošie dokumenti), pārdevis (pārdošanas apliecinošie dokumenti, tai skaitā, kravas pavadzīme), iznomājis (nomas līgums, pieņemšanas-nodošanas akts, citi dokumenti, kas saistīti ar nomātās kravas vērtību, vērtības mazinājumu, apdrošināšanu, laika ierobežojumiem, darbībām ar kravu, ko neparedz nomas līgums), izīrējis (īres dokumenti), ieguvis (ieguvuma apliecinošie dokumenti), izgatavojis (izgatavošanas apliecinājumi), pārstrādājis (pārstrādes apliecinošie dokumenti) vai remontējis (remontu apliecinošie dokumenti), atbilstoši pašpārvadājumu Autopārvadājumu likuma 1.panta 27.punktā noteiktajai definīcijai. Tikai viens no dokumentiem, kas pavadītu kravu tās pašpārvadājuma laikā, būtu pavadzīme.
No Autopārvadājumu likuma.
Pašpārvadājumi ir pārvadājumi, kuri bez maksas tiek veikti ar komersanta, zemnieku vai zvejnieku saimniecības, kooperatīvās sabiedrības, kas darbojas lauksaimniecības nozarē, valsts vai pašvaldību institūcijas, biedrības vai nodibinājuma īpašumā esošiem vai iznomātiem transportlīdzekļiem, izņemot citā valstī reģistrētu transportlīdzekli, kurus vada pats pašpārvadājuma veicējs vai viņa darbinieks, lai pašpārvadājuma veicēja vajadzībām pārvadātu personas vai kravu, kura ir viņa īpašums vai kuru viņš nopircis, pārdevis, iznomājis, izīrējis, ieguvis, izgatavojis, pārstrādājis vai remontējis. Pašpārvadājumi ir tikai pašpārvadājuma veicēja papilddarbība.

Ja pašpārvadājumam zemnieku saimniecība izmantos cita īpašumā esošu transportlīdzekli, tad ir jānoslēdz nomas līgums par šī transportlīdzekļa izmantošanu zemnieku saimniecības vajadzībām. Autovadītājam ir jābūt darba attiecībās ar šo zemnieku saimniecību un noslēgtajam līgumam vai apliecinātam darba līguma izrakstam par pašpārvadājuma veikšanu pašpārvadājuma laikā ir jāatrodas transportlīdzeklī. Ja transportlīdzekļa pilna masa pārsniedz sešas tonnas, ir jābūt pašpārvadājuma sertifikātam, ko Autotransporta direkcijā var noformēt elektroniski.
Saskaņā ar Autopārvadājumu likumu kravas pārvadājumus, arī pašpārvadājumus, ar kravas transportlīdzekļiem, kuru pilna masa pārsniedz 3,5 tonnas, atļauts veikt autovadītājiem, kuriem ir šo pārvadājumu veikšanai nepieciešamās profesionālās zināšanas. Iegūtās profesionālās zināšanas apliecina derīgs 95.koda ieraksts transportlīdzekļu vadītāja apliecībā.
Lai nodrošinātu pareizu autovadītāja darba un atpūtas laika posmu uzskaiti, saskaņā ar regulu (EK) Nr. 561/2006 autovadītājs 100 km rādiusā no zemnieku saimniecības bāzes vietas var pārvadāt preces, kas saistītas ar zemnieku saimniecības komercdarbību, neizmantojot tahogrāfu sava darba un atpūtas laika uzskaitei, bet aizpildot iknedēļas darba laiku uzskaites grafiku, atbilstoši MK noteikumos Nr.279. Noteikumi par izņēmumiem, kad nepiemēro Eiropas Parlamenta un Padomes 2006.gada 15.marta Regulu (EK) Nr. 561/2006, ar ko paredz dažu sociālās jomas tiesību aktu saskaņošanu saistībā ar autotransportu noteiktajam.
Ja pārvadājums ir tālāk par 100 km rādiusā no bāzes vietas, tad autovadītājam ir jāizmanto tahogrāfs.

Ja tiek pārvadāti pasažieri ar pārvadātājam izsniegtu pašpārvadājumu sertifikātu, tad iekšzemes pasažieru pašpārvadājumiem ar autobusu un starptautiskajiem pasažieru pašpārvadājumiem ar autobusu starp Eiropas Savienības dalībvalstīm, pie autobusa vadītāja, kā valsts vai pašvaldības pašpārvadājuma veicēja, pašpārvadājuma laikā ir jāatrodas šādiem dokumentiem - valsts vai pašvaldības institūcijas vadītāja rīkojums vai tā apliecināta kopija, kurā norādīts brauciena mērķis, kas saistīts ar valsts vai pašvaldības institūcijas funkciju veikšanu, plānotais brauciena maršruts, pasažieru saraksts vai norāde, kādas personas var atrasties autotransporta līdzeklī un kādi dokumenti to apliecina.
Kravas pārsvars, 16.aprīlis 2024 11:03
Sveicināts pasniedzēj, baļķu svars kraveniekā pārsniedza normu un uz svariem rādja 8 procentus vairāk. Kādi sodi man sagaidāmi?
Ēriks Griģis:

Pēc nedēļas stājas spēkā jaunie administratīvie sodi par pārsvaru. Līdz 23.04. par transportlīdzekļa vai transportlīdzekļu sastāva, kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu no pieciem līdz 10 procentiem (neieskaitot) piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no astoņām līdz četrpadsmit naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no četrpadsmit līdz četrdesmit divām naudas soda vienībām.

No Autoppārvadājumu likuma, sākot ar 24.04.2024.:
54. pants. Kravu pārvadāšanas noteikumu pārkāpšana
(1) Par transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva), kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu no pieciem līdz 10 procentiem (neieskaitot) piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no četrpadsmit līdz trīsdesmit sešām naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no simt četrpadsmit līdz divsimt astoņdesmit naudas soda vienībām.
(2) Par transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva), kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu no 10 līdz 20 procentiem (neieskaitot) piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no trīsdesmit sešām līdz piecdesmit sešām naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no divsimt astoņdesmit līdz četrsimt sešdesmit naudas soda vienībām.
(3) Par transportlīdzekļa (transportlīdzekļu sastāva), kura pilnā masa pārsniedz 12 tonnas, pilnās masas vai atļautās faktiskās masas pārsniegšanu, sākot no 20 procentiem, piemēro naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam no piecdesmit sešām līdz simt četrdesmit naudas soda vienībām, bet pārvadātājam — no četrsimt sešdesmit līdz tūkstoš simt četrdesmit naudas soda vienībām.
Tas ir, pārvadātājam par 20% atļautās masas pārsniegšanu draud līdz 5700 eiro sods.
Ainars, 15.aprīlis 2024 19:47
Labdien.Jautājums par uzvedības korekcijas grupu. 2023.g.pieņemts grozījums,lai atgūtu vadītāja apliecību,jāapmeklē šī grupa.Jautājums - ja tiesības atņemtas pirms grozījuma pieņemšanas,vai arī tad jāapmeklē šī grupa? Paldies.
Ēriks Griģis:

CSL nosaka robeždatumu tiesību atgūšanai, bet ne to, kad tiesības ir atņemtas!
Ja vadītājs tiesības vēlas atgūt pēc 01.09.2023., tad grupa ir jāapmeklē.
To nosaka CSL 65.pants. Šā likuma 22. panta pirmās daļas 3.1" punktā minētā prasība par dalību uzvedības korekcijas programmā piemērojama transportlīdzekļa vadītājam, kurš vēlas atgūt transportlīdzekļu vadīšanas tiesības, sākot no 2023. gada 1. septembra.
CSL 22.06.2023. redakcija, kas ir spēkā no 06.07.2023.

P.S. Mana komentāra precizēšanai CSDD informatīvā tālruņa Nr.: 67025777
Andris, 13.aprīlis 2024 22:53
Pēc eļļas maiņas parādījās motorā trokšņi un aizbraucot vēlreiz uz to pašu servisu nomaina vēlreiz eļļu un pasaka, ka motoreļļā parādījušās metāla skaidiņas un motoram beigas. Sazinoties ar citiem servisiem un jautājot kas par vainu, saņēmām atbildi, ka nepareizi ievietota eļļas filtra rezultātā var būt šāds iznākums. Vai Latvijā kaut kur taisa ekspertīzi vieglo automašīnu motoriem, lai noteiktu bojājuma cēloni?
Ēriks Griģis:

Varbūt Jums vērts apjautāties Latvijas Neatkarīgo ekspertu asociācijā Vilhelma Purvīša iela 21A, Rīgā, Tālrunis: 29545038 vai 67226424.
https://www.infolapas.lv/company/neatkarigi-eksperti-ekspertizes-latvija-riga-ekspertiis-riia-latis-expertise-latvia-latvijas-neatkarigo-ekspertu-asociacija/40008015659

Ja eļļa neiztecēja un neatradās cita vaina, kuras dēļ motors jau agrāk ir darbojies ar nepietiekošu eļļas padevi, tad, kā nepareizi būtu jāievieto jauns eļļas filtrs, lai tā notiktu? Vai to servisā nepateica?
Labās rokas likums, 13.aprīlis 2024 12:39
Iebraucu Vācijā iepirkties, bet man aizrāda, ka parkingā jābūt ļoti uzmanīgam. Saprotu, ka tā ir, bet kāpēc pievērš uzmanibu? Auto ir no lv.
Ēriks Griģis:

Vācijā labās rokas likums neattiecas uz autostāvvietām!
Federālā tiesa ir lēmusi, ka "labais pirms kreisā" neattiecas uz autostāvvietām. Tiesneši lēmumu pamatoja, norādot, ka stāvvietas nav parasta brauktuve, bet gan transportlīdzekļu iekraušanas un izkraušanas vieta. Tāpēc šajās vietās nav nepieciešams attiecināt stingrus noteikumus par ceļu satiksmi. Autovadītājiem vajadzētu sazināties savā starpā un braukt uzmanīgi. Tā kā gājēji izmanto arī stāvlaukumu, apdomīgs braukšanas stils šajās zonās jebkurā gadījumā ir piemērots.
Tālāk tiesas spriedumā teikts, ka noteikums "pa labi pirms kreisā" ir piemērojams tikai tad, ja joslai ir "skaidrs ceļa satiksmes raksturs". Tas attiecas uz gadījumiem, kad brauktuve "galvenokārt tiek izmantota piekļūšanai un izbraukšanai un tādējādi tā saistāma ar satiksmes plūsmu". Tomēr jaunajam satiksmes tiesiskajam regulējumam ir viens izņēmums, ja stāvvietā ir skaidri norādīts noteikums "pa labi pirms kreisās", tad autovadītājiem labās rokas likums ir jāievēro.

Latvijā braukšanas kārtība pēc "labās rokas likuma" ir noteikta vietās, kur iespējama transportlīdzekļu kustība. Tāda tā darbojas arī autostāvvietās un to apraksta satiksmes noteikumu 78.punkts "Ja transportlīdzekļu braukšanas trajektorijas krustojas, bet braukšanas secība šajos noteikumos nav reglamentēta, ceļu dod transportlīdzekļa vadītājs, kuram transportlīdzeklis tuvojas no labās puses."
Gļebs, 11.aprīlis 2024 14:10
Labdien ! Pēc CSN apdrošinātājs nolēma, ka man, kā pusei "A" (neesmu vainīgs negadījumā, bija izsaukta policijas ekipāža, kas konstatēja, ka es neesmu vainīgs), jāapmaksā 25% no remonta izmaksām. Biju braucis savā joslā un pretī braucošā auto iebrauca manā joslā un es nepaspēju noreaģēt un nobremzēt. Vai ir vērts to apstrīdēt ?
Ēriks Griģis:

Interesē, taču, kāpēc apdrošinātāji šitā, bet policija tā!
Nepiekrītiet apdrošinātāju lēmumam! Rakstiski prasiet paskaidrojumus un lēmuma pamatojumu, kāpēc CSNg Jūs atzina par 25% līdzatbildīgu zaudējumos, ko nodarīja pretī braucošais, kuru par vainīgu atzina policija.
Kad saņemsiet dalītās atbildības noteikšanas vērtējuma datus, iemeslu, kāpēc tā atbildība vērtēta, un uz tiem balstītu apdrošinātāja lēmumu, tad būs iespējams lemt par viņu lēmuma pārsūdzēšanu.
Ilmārs, 5.aprīlis 2024 2:35
Autobuss. divas brīvas četras strādā,viena brīva piecas strādā,divas brīvas. Vai jākompensē
Ēriks Griģis:

Ir burbuļi, nav burbuļi, atkal putas ar burbuļiem, cik bieza būs zupa!? Vai pats maz zini, ko brūvē un kā strādā?
Tas ir, vai zini, kad Tava auto vadīšanas nedēļa sākas un kad beidzas? Kas nosaka vadīšanas nedēļas garumu? Cik vienā kalendārā nedēļā var būt vadīšanas nedēļas?
Iemet savu vadītājs karti lasītājā un pārbaudi DDD datus.
Jebkurā autotransporta uzņēmumā ir savs pārvadājuma vadītājs, dispečers vai mehāniķis, kas vismaz reizi 28 dienās lejupielādē datus no vadītāja kartes un pārbauda tā darba un atpūtas laikus.
Ja lieto analogo tahogrāfu, tad pieraksti diska datus savā iknedēļas kalendārā un mājās saskaiti stundas pirmajai iknedēļas atpūtai, tad nākošai iknedēļas atpūtai. Ja kādā no tām ir mazāk par 45 stundām, tad nākošajā iknedēļas atpūtā kompensē iepriekšējās iztrūkumu.
Ja raksti, ka pēc četrām darba dienām viena ir brīva, kas varētu būt iknedēļas atpūta, cik stundas tad atpūties šajā vienā dienā?
Pieņemu, ka ceturtajā dienā pusnaktī beidzi darbu (24:00), tad pēc vienas dienas (24 stundām) no rīta 6:00 sāc maiņas darbu (24+6=30). Tad nākošajā iknedēļas atpūtā ir jākompensē iztrūkstošās (45-30=15) 15 stundas, kas kopā ar kompensāciju sastāda (45+15=60) 60 stundas garu iknedēļas atpūtas laiku. Vai pēc piecām nostrādātajām dienām divās brīvajās dienās sanāks atpūsties 60 stundas, to aprēķini pats!
Aigars, 3.aprīlis 2024 15:36
Labdien! Saņēmu automašīnu atpakaļ no servisa. Tika veikta auto apakšas apstrāde ar smilšu trūklu un dažu elementu metināšanas darbi. Metinājuma šuvju kvalitāte ir apšaubāma, tas man pat ka nespeciālistam ir skaidrs, turklāt nav nekādu dokumentu par izmantoto materiālu izmaksām, tikai summas Whatsapp. Kaut gan serviss nopietns. Kur es varu vērsties pēc palīdzības, novērtēt darbu kvalitāti? Turklāt, serviss ir paņēmis samaksu par darbiem, kuri nemaz nav veikti. Tieši to es vēlos piedādīt piesaistot neatkarīgu ekspertu.
Ēriks Griģis:

Ja remonts saistīts ar apdrošināšanu, tad eksperts no apdrošināšanas sabiedrības.
Jebkurā gadījumā Latvijā autorizēta auto zīmola remontservisa eksperta atzinums strīdā palīdzēs.
Berlina, 1.aprīlis 2024 10:47
Ka man ja esmu shofers bus jasadzivo pret jauno likumu Vacija?
Ēriks Griģis:

Vācijā ar 01.04.2024. kaņepes ir legalizētas, bet transportlīdzekļa vadīšana narkotiku reibumā joprojām ir aizliegta. Aizliegumu nosaka Ceļu satiksmes likuma (StVO) 24.a pants: "Ikviens, kurš ceļu satiksmē vada mehānisko transportlīdzekli šīs normas pielikumā uzskaitīto apreibinošo vielu ietekmē, ir vainīgs administratīvā pārkāpumā."
Atšķirībā no alkohola, kura promilēm asinīs ir pielaides, kaņepēm nav noteiktu ierobežojumu. Tas nozīmē, ka jau konstatēta to klātbūtne organismā var novest pie naudas sodiem un braukšanas aizlieguma uz vairākiem mēnešiem. Saskaņā ar naudas sodu katalogu Vācijas tiesas vadās pēc viena nanograma THC uz mililitru asiņu.
Par pirmo pārkāpumu paredzēts naudas sods 500 eiro apmērā, divi punkti Flensburgā un autovadītāja tiesību izmantošanas liegums uz vienu mēnesi. Daudz dārgāk un nepatīkamāk būs, ja pārkāpums tiks atkārtots.
Otrajā pārkāpuma reizē - 1000 eiro naudas sods, divi punkti Flensburgā, braukšanas liegums uz trim mēnešiem.
Trešajā pārkāpuma reizē - 1500 eiro naudas sods, divi punkti Flensburgā, braukšanas liegums uz trim mēnešiem.
Kaņepes pēc to smēķēšanas no organisma izdalās daudz lēnāk par alkoholu!

Straßenverkehrsgesetz (StVG) §24a 0,5 Promille-Grenze
https://www.gesetze-im-internet.de/stvg/__24a.html
Kaspars, 11.marts 2024 12:09
Sveiki! Vai ir kāda mājaslapa, kurā iespējams redzēt sertificētu auto ekspertus sarakstu. Nepieciešams eksperts izdemolēta auto novērtēšanai, lai vērstos tiesā.
Ēriks Griģis:

Te būs:
https://services.ltab.lv/lv/expert
Grigorijs, 11.marts 2024 1:51
Sveiķi. Ka OCTA skaita izmaksu auto remontam remontam? Ja 26.panta rakstits , ka Zaudējumi sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu ir izdevumi par transportlīdzekļa remontu, kas nepieciešams, lai atjaunotu attiecīgā transportlīdzekļa stāvokli, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma.
Un piemeram man jamaisa sliekšna gabalu, vi.nu maina pilnigi vai daļeji, jo ja daļeji bus špaktele un mašinai 2017 gada cena uzreiz nokritis ja es gribešu pardot un tas bus liela summa no tirgus summas. Vai ir kadi noteikumi ka jataisa remontu ar to taļi kura in nesoša? Stoika/sliekšņi un ta talak?
Ēriks Griģis:

Katrai automobīļu markai remonta tehnoloģiju nosaka tās izgatavotājs. Remonta tehnoloģiju var uzzināt pie zīmola pārstāvja vai dīlera remontservisā.
Pēc izgatavotāja noteiktā apdrošinātāji aprēķina remonta izmaksas.
Ar apdrošinātāju tehnisko ekspertīžu veikšanas kārtību un zaudējuma aprēķināšanas metodiku varat iepazīties
MK 12.04.2005.gada noteikumos Nr.251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi"
https://likumi.lv/ta/id/106478
un LTAB Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu
metodikā
https://www.ltab.lv/normativie-akti/transportlidzeklu-apdrosinataju-biroja-tiesibu-akti/transportlidzeklu-bojajumu-tehnisko-ekspertizu-metodika/

Avots:
https://www.ltab.lv
Aleksandrs Dobriņins, 9.marts 2024 12:32
Labdien. Vai es pareizi saprotu, ja darbu esmu uzsācis šonedēļ trešdien 12.00 un pabeidzu piektdien, uztaisīju 24 h pārtraukumu un uzsāku svētdien. Vai man šajā nedēļā skaitās uztaisīts standarta iknedēļas pārtraukums un tas nebūs jākompensē?
Ēriks Griģis:

Darba nedēļas pēc autovadītāja izvēles var būt diva veida. Viena, starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem, kas sakrīt ar kalendāro nedēļu. Otra, starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem, kas nesakrīt ar kalendāro nedēļu un ko nosaka pats autovadītājs, veicot visas nepieciešamās darbības šajā nedēļā, kā to paredz tiesību akti.
1.Kalendārā darba nedēļa.
Ja līdz trešdienas 12:00 bija 45h vai ilgāks atpūtas laiks, tad šonedēļ kā kalendārā nedēļā nekas nav jākompensē. 24h būs ikdienas atpūtas laiks, tikai garāks kā parasti.
2. Darba nedēļa starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem.
Ja darba nedēļu izvēlējāties starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem, tad 24h skaitās saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks pēc regulārā iknedēļas atpūtas laika, kas beidzās trešdien 12:00. 24h saīsinātais iknedēļas atpūtas laiks ir jākompensē. Šajā gadījumā darba nedēļa sākās trešdien 12:00 un beidzās piektdien pirms 24h saīsinātā ikdienas atpūtas laika.

Ē.G. Darba nedēļa var ilgt dažas dienas vai pat vienu dienu, kas atrodas starp diviem iknedēļas atpūtas laikiem. Tahogrāfs to ne vienmēr sapratīs, tāpēc paša noteikto nedēļu režīmi ir jāraksta kalendārā un kalendārā ir jāplāno nākošās nedēļas darba un atpūtas laiki, lai tos nesajauktu ar kalendāro nedēļu darba un atpūtas režīmiem, ko rādīs tahogrāfs.
Vairāk skaidrojumus ar piemēriem prasiet savam 95.koda pasniedzējam, jo pasniedzējam Tehniskās informācijas un autopārvadājumu pasniedzēja apliecību ir izdevis CSDD.
Man šādas CSDD izdotas apliecības nav!
Aleksejs, 7.marts 2024 10:04
Labdien!

Ja mani neapmierina OCTA apdrošinātāja eksperta vērtējums par manas automašīnas vērtību atlīdzības apmēra noteikšanai, vai es varu piesaistīt neatkarīgo ekspertu un vai viņa vērtējums būs legitīms pamats lai mainītu atlīdzības summu?
Ēriks Griģis:

Protams, ka varat!
Ieteicams no oficiāla dīlera vai pārstāvja remontservisa.
Tas gan negarantēs apdrošinātāja lēmuma maiņu. Tāpēc jāgatavojas sūdzību maratonam iepriekšējās atbildēs aprakstītā kārtībā.
Un viss lai būtu rakstiski pierādāms!
Juris, 20.februāris 2024 10:32
Kā var apstrīdēt OCTA lēmumu par auto vērtības noteikšanu pēc CSN kurā biju cietusī puse? Apdrošināšana grib izmaksāt summu par kuru tirgū nevar iegādāties tādu pašu auto. (Runa ir par 20gadus vecu VW Passat ar pilnpiedziņu)
Ēriks Griģis:

Rakstiski!
1.Sūdzība apdrošinātājam.
2.Sūdzība LTAB.
Ja netiek apmierināts Jūsu zaudējums, tad
3.Prasība ar sūdzību tiesā.
Pirms sūdzību rakstīšanas ieteiktu iepazīties ar tiesību aktiem!
1.Ministru kabineta 2005. gada 12. aprīļa noteikumi Nr. 251 "Transportlīdzekļu tehniskās ekspertīzes un tehnisko ekspertu sertificēšanas noteikumi". https://likumi.lv/ta/id/106478
2. LTAB Transportlīdzekļu tehnisko ekspertīžu
metodika.
https://www.ltab.lv/normativie-akti/transportlidzeklu-apdrosinataju-biroja-tiesibu-akti/transportlidzeklu-bojajumu-tehnisko-ekspertizu-metodika/

https://www.ltab.lv/wp-content/uploads/2020/06/Tehnisko_ekspertizu_metodika.pdf
Aleksandrs Dobriņins, 19.februāris 2024 21:01
Labdien! 1.00 uzsāku maiņu nobraucu 10 h. Vai pēc 9 h atpūtas varu turpināt braukt, tad.t.i. līdz šīs diennakts beigām?
Ar cieņu Aleksandrs
Ēriks Griģis:

Braukšanu līdz diennakts beigām nevarēsiet turpināt!
Nakts darbs ar LV reģistrētu transportlīdzekli priekš Jums nozīmē, ka pēc maiņas sākuma 01:00 naktī 24 stundu periodā līdz 01:00 nākošajā naktī nedrīkstat strādāt vairāk par 10 stundām. Šī maiņa Jums beigsies ne ātrāk kā 12:30 dienā. Pēc tam vismaz 12,5 stundas jāparedz atpūtai.
Ojārs, 15.februāris 2024 14:03
Sveiki.
Ka rīkoties ja apdrosinātāja lemums par OCTA atlīdzību mani neapmierina?
Es nopirku auto un atdzinu no vācijas, auto atgādāšana un pireģistrēšana man izmaksāja ap 1000, pluss vēl tiko pirms avārijas automašīnā tika igūldīts apkopes remonā (nomainītas zobsiksas un visi filti).
Bet pec negadījuma Apdrosinātājs manu auto vēlas norakstīt un atlīdzināt tikai 70%.
Ēriks Griģis:

1.Sūdzība apdrošinātājam.
2.Sūdzība LTAB.
Ja netiek apmierināts Jūsu zaudējums, tad
3.Prasība ar sūdzību tiesā.

Ē.G.
Apdrošinātājiem šādas pretenzijas ir bijušas tūkstošiem. Tāpēc pēc metodikas tiek ņemta un vērtēta analoga tehniskā kārtībā esoša automobīļa vērtība Latvijā, ar nomainītu zobsiksnu, filtriem un eļļu (pēc nobrauktiem kilometriem) lietošanai atbilstošā stāvoklī, pārbaudītu un derīgu tehnisko apskati.
Gerda, 15.februāris 2024 13:46
Notikums daudzīvokļu ēku pagalmā. Tika saskrāpēta mašīna, bija tumsa un pārkāpumu šoferis nemanīja. Pēc dažām dienām uzzināja pārkāpumu un uzreiz sazinājās ar cietušo mēģināja vienoties par iespēju salabot bojājumu, bet cietušais jau uzrakstījis iesniegumu policijā un apdrošinātājiem. Nevēlējās vairs tālāku apspriedi.Par notikumi no aizbraukšanas vietas apdrošinātāji pieprasa regresa prasību, segt zaudējumus, bet summa ir astronomiska par tādu bojājumu. Apzvanīt vairāki servisi, kas tieši specializējas tādu bojājumu labošanā un visi kā viens sauc uz pusi mazāku summu. Nopirkt visu detaļu orģinālu un nomainīt nemaksā pat tik daudz. Mašīnu jau ar apdrošināšanas palīdzību salaboja un rēķinu ar visiem dokumentiem piestādīja. Vai ir vērts apstrīdēt summu un reālas iespējas uzvarēt ? Nenoliedzu izdarīto vainu un izmeklēšanas procesā sadarbojos, runa iet tikai par nesamērīgu labošanas summu.
Ēriks Griģis:

Regresa summu var pārsūdzēt.
Vai ir vērts, tas atkarīgs no summas lieluma un ieguvuma, pēc visām ar sūdzībām saistītām klapatām, ko labi prot noteikt apdrošinātājs!
Kurš spēs to pārbaudīt!?
Iedomājieties tikai:
1) jāpārbauda, vai apdrošinātājs atlīdzībā ir izmaksājis to summu, kas uzrādīta regresa prasībā;
2) vai servisam nav divi rēķini, viens apdrošinātājam atmaksai otrs - starpības vai peļņas apliecinājumam;
3) vai servisa tāme detaļām atbilst detaļu piegādātāja cenām;
4) vai darba laiku normas atbilst servisā izmantotajām remonta normām;
5) vai remontstundu izmaksas pa remontdarbu grupām atbilst rēķinā uzrādītajām;
6) kāpēc citiem servisiem, kas pasūta un saņem tās pašas detaļas, pat no dažādiem rezerves daļu piegādātājiem, to cenas ir zemākas;
7) kādas ir rezerves daļu piegādātāja to pašu rezerves daļu ceņas citiem remontservisiem;
8) vai rezerves daļu piegādātājam nav divi dažādi rēķini par vienu un to pašu rezerves daļu vai daļām;
9) kādā veidā vai pēc kāda apdrošinātāja imidža, nosaukuma, regresa gadījumiem, kontroles dienestu darbības servisam piegādā rezerves daļas labākās, vidējās vai lētākās kvalitātes;
10) vai pēc vienota koda var salīdzināt rezerves daļu atsevišķos kodus un cenas dažādu remontservisu aprēķinos attiecībā uz no Jums cietušā automobīļa remontdarbos?
Ja kāds to spēs izdarīt, tad pēc sūdzības ar šiem jautājumiem būs jānodarbojas.
Rakstiska sūdzība vispirms jāraksta apdrošinātājam, pēc tam LTAB. Ja nekas nemainās, tad ar atbildēm un atbilstošā automobīļa markas remonservisu tāmēm prasība un sūdzība par apdrošinātāja regresa prasības samazināšanu jāuzraksta un jāiesniedz tiesā.
RASMA ŠKUBURE, 7.februāris 2024 16:18
Labdien, š.g. 17 janvārī cietu avārijā ko izraisīja cits auto ,sakiet lūdzu cik ilgā laikā apdrošinātājiem jāveic auto novērtēšana un cik ilgā laikā jāveic remonts? Auto man ir ļoti vajadzīgs ikdienā un auto trūkums man sagādā lielas neērtības.
PALDIES.
Ēriks Griģis:

Ja auto ir Jūsu ienākumu vienīgais gūšanas avots, prasiet apdrošinātājam atlīdzināt cita auto izmantošanu uz remonta laiku.
Izmaksa ir arī lēmums par remonta apmaksu apdrošinātāja norādītajā servisā. Remonta laiku servisā apdrošinātājs nevar zināt, jo tas likumā nav norādīts.

No OCTA likuma:
39.pants. Lēmums par apdrošināšanas atlīdzību
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs triju mēnešu laikā no šā likuma 36.panta otrajā un ceturtajā daļā minētā rakstveida pieteikuma saņemšanas dienas, bet ne vēlāk kā mēneša laikā pēc visu nepieciešamo dokumentu saņemšanas pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu un nosūta attiecīgu rakstveida informāciju apdrošināšanas atlīdzības pieprasītājam, ja:
1) nodarītie zaudējumi ir aprēķināmi;
2) ir zināma ceļu satiksmes negadījumā zaudējumus nodarījusī persona;
3) ir spēkā stājies gala nolēmums gadījumos, kad ierosināts kriminālprocess.
40.pants. Apdrošināšanas atlīdzības izmaksas kārtība.
(1) Apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs apdrošināšanas atlīdzību izmaksā piecu dienu laikā pēc tam, kad pieņemts lēmums par apdrošināšanas atlīdzības izmaksu.

Avots.
Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likums, 39. pants. https://likumi.lv/ta/id/87547#p39
Edmunds Sūna, 4.februāris 2024 20:53
Kāpēc mums ar sievu īpašumā esošiem Toyota spēkratiem ir nenormāla starpība apdrošināšanas summās. RAV4 kaut kur ap 50 eur gadā,toyota Avensis Verso ap 50 eur 3. mēnešiem? Autobuss? ar 7 vietām? Latvijā vispār profānu speci sauc par autobusiem pat kravas furgonus!Mamā uztverē autobuss ir transporta līdzeklis ar kuru var pārvietot vismaz vairāk par 8+1!!!
Ēriks Griģis:

Nav iemesla raizēties! Arī RAV4 prēmija pieaugs!
OCTA apdrošināšanā īpašnieks ir galvenais. OCTA apdrošināšanas prēmiju ietekmē tā apdrošināšanas vēsture, vecums, reģions, arī darba vieta, ieņemamais amats un citi prēmiju noteicošie lielumi, jo uz konkrēto automobīli tiek apdrošināta īpašnieka atbildība.
Pēc tam prēmijas apjomu nosaka pēc automobīļa, to skaita, tā vērtības, pilnas masas, aprīkojuma, remontstundas izmaksām, izmantošanas novada vai valsts, dažādu apdrošināšanas līgumu noslēgšanas skaita, apdrošinātāja aģenta un viņa nepieciešamības pēc plāna izpildes gada sākumā vai tā beigās.
1 2 3 4 5 6 7 8 ..183

Lasītākie raksti

Jaunie raksti