Cik izmaksā ceļu satiksmes noteikumu neievērošana, ceļojot pa Eiropu 17

If Apdrošināšana | 12.jūlijs 2015 12:59

Cik ātri braukt pa autobāni Vācijā, un kurās Eiropas valstīs aizliegts lietot navigācijas sistēmas, kas brīdina par fotoradariem?

Vai vērts iegādāties OCTA Zaļo karti? Katrā valstī ir spēkā specifiski, tikai tai raksturīgi Ceļu satiksmes noteikumi, kurus der zināt, ja vēlaties izvairīties no pārpratumiem. Lai atvaļinājumā nesabojātu noskaņojumu, If Apdrošināšana eksperti aicina ņemt vērā padomus, kas domāti tiem, kuri ar automašīnu ceļo pa Eiropu.

Gatavojoties tālākam braucienam, par neizbēgami svarīgu atribūtu ir kļuvusi automašīnas navigācijas sistēma. Dažām no tām ir arī papildu funkcija – brīdināšana par ātruma mērītājiem – , kas daudzās Eiropas valstīs ir nelegāla. Ātruma mērītāju detektoru izmantošana ir aizliegta Šveicē, Lihtenšteinā, Francijā un Vācijā. Sods par šīs prasības neievērošanu ir ap 1500 un vairāk eiro.

Foto: iAuto.lv

Mobilo tālruņu lietošana, braucot pie stūres ir aizliegta lielā daļā Eiropas valstu un sods par šādu pārkāpumu svārstās no 40 līdz pat vairākiem simtiem eiro dažādās valstīs. Bargākais sods par mobilā tālruņa lietošanu ir Īrijā, kur noteikts 1000 eiro sods. Savukārt, pieķerot otro reizi par šo pārkāpumu, ir noteikts 2000 eiro sods, kā arī var tik piemērots reāls cietumsods līdz 3 mēnešiem.

“Ceļojot pa Eiropu, neaizmirstiet regulāri paraudzīties atpakaļskata spogulī, lai jūs nepārsteigtu lielā ātrumā braucošs avārijas dienestu transportlīdzeklis un nenāktos patukšot savu maku. Austrijā, Vācijā, Čehijā, Slovēnijā un Šveicē par policijas, ugunsdzēsēju vai ātrās palīdzības automašīnas nepalaišanu ir naudas sods vairāku simtu eiro apmērā,” – brīdina If Apdrošināšana Transporta atlīdzību daļas vadītājs Pāvels Valainis.

Kādā ātrumā drīkst braukt pa autobāni Vācijā?

Vācija ir viens no top 3 populārākajiem vasaras ceļojumu vai darba braucienu galamērķiem. Lieliski ierīkoto Vācijas ātrgaitas autostrāžu lielākajā daļā ātrums netiek ierobežots, tomēr ir ieteicams braukt ar ātrumu 130 km stundā. Vietumis ir ierobežojumi, tāpēc pievērsiet uzmanību par darbiem vai sliktiem laikapstākļiem brīdinošām ceļazīmēm! Sliktas redzamības apstākļos atļauts braukt ar ātrumu 50 km/h. Vadot dzīvojamo autofurgonu (kemperi) līdz 7500 kg, atļautais ātrums ir 100 km/h. Avārijas apstāšanās zīme ir jānovieto 100 m attālumā no automašīnas.

Apgriešanās uz autobāņa vai uz tā nobrauktuves nav atļauta un sods par šādu pārkāpumu ir 75 eiro. Savukārt par braukšanu vai apgriešanos nepareizā virzienā uz autobāņa paredzētais sods ir 200 eiro, kā arī soda punkti un vadītāja tiesību atņemšana uz vienu mēnesi. Protams, uz autobāņa nav atļauta arī auto novietošana un par to paredzēts sods 70 eiro apmērā.

Pāvels Valainis pievērš uzmanību arī tam, ka uz Vācijas autostrādēm ir jāievēro drošs attālums un kārtību uz tām pastāvīgi uzrauga ceļu policija. “Plānojot ceļojuma maršrutu, der zināt, ka jūlijā un augustā nedēļas nogalēs kravas automašīnām ar piekabēm jeb tā saucamajām “fūrēm” pa autobāņiem ir aizliegts braukt. Šo noteikumu ignorēšana paredz sodu 75 – 120 eiro apmērā,” – informē Pāvels Valainis.

OCTA vai Zaļo karti

Latvijā iegādātas OCTA standartlīguma polises ir derīgas visās Eiropas ekonomiskās zonas valstīs, t.sk. Šveicē, kā arī Serbijā, Horvātijā un Andorā. Šķērsojot šo valstu robežas ar derīgu OCTA polisi, nav nepieciešams papildus iegādāties Zaļās kartes apdrošināšanas līgumu.

Taču Eiropa ir liela un nebūt ne visas valstis ietilpst Eiropas ekonomiskajā zonā. Piemēram, Zaļā karte ir nepieciešama braucot uz Albāniju, Bosniju un Hercegovinu, Baltkrieviju, Izraēlu, Irānu, Maroku, Moldovu, Maķedoniju, Melnkalni, Krieviju, Tunisiju, Turciju un Ukrainu.
Šajās valstīs Zaļā karte būs jūsu aizsardzība attiecībā uz trešajai personai nodarītajiem zaudējumiem, kas radušies ceļu satiksmes negadījuma rezultātā, jūsu vainas dēļ. Savukārt, ja nu dodaties uz valsti, kura neietilpst ne Eiropas Ekonomikas valsts zonā vai Zaļās kartes sistēmā, ir nepieciešams iegādātās tās valsts vietējo apdrošināšanas līgumu.

Neatstājiet vērtīgas lietas auto salonā

Atstājot automašīnu citas valsts stāvlaukumā, pārliecinieties, vai salonā nav palikušas jūsu personīgās mantas – tās var izrādīties par vilinošu ēsmu zagļiem. Paturiet prātā, ka transportlīdzekļus ar citas valsts reģistrācijas numuriem vienmēr modri vēro garnadži.

“Praksē ne reizi vien ir bijuši atlīdzību pieteikumi, kad no automašīnas nozagtas visas ceļotāju lietas un zaudējumi sasnieguši pat vairākus tūkstošus eiro, jo bez apģērba un pārtikas produktiem nozagti arī dārga filmēšanas tehnika, tālruņi un planšetdatori. Savukārt, ja jūs uz automaģistrāles kāds cenšas apturēt un lūdz palīdzību tukšas riepas nomaiņā, atcerieties, ka jābūt modriem un jāizvērtē, vai tās nav zagļu izliktas lamatas,” – brīdina Pāvels Valainis.

Kāda ir Tava pieredze? Raksti komentāros!

 
Visi komentāri
 
kasinsh79 12.jūlijs 2015 21:55
0 0 Atbildēt

Pieredze ir vislabākā!

Esmu ļoti daudz reižu ar auto braucis Vācijā, joprojām ik pa laikam braucu Polijā, vēl esmu braucis pie stūres Itālijā, Spānijā, Portugālē, Austrijā, Slovākijā, Čehijā, Slovēnijā, Horvātijā un Holandē :))

Un vislabākais ir tas, ka ne reizi neesmu pircis klāt vairāk par mūsu standarta OCTA! Arī navigācija uzrādījusi visus FR un absolūti nekādu problēmu.

P. S. Lai veicas arī If Apdrošināšana :))

Kikija 13.jūlijs 2015 0:06
0 0 Atbildēt

Laiki mainás un sistèma ar tehnoloğijám arì,tádél ir vérts ieklausìties.viss ir labi,kas labi beidzas!

Mārtiņsš. 13.jūlijs 2015 8:01
1 0 Atbildēt

Pirmkārt, Visa info ir satiksmes inolapā pieejama, kas attiecas uz ceļa remontiem un ierobežojumiem eiropā:

ec.europa.eu/transport/the...rmation_en.htm

livetraffic.tomtom.com

Kartes ar infografiku:www.highwaymaps.eu

Andza 13.jūlijs 2015 8:27
0 0 Atbildēt

Nu vispār jau nav nelegāli izmantot navigāciju, kas brīdina par STACIONĀRAJIEM radariem. Un neies neviens policists pārbaudīt jūsu navigācijas programmas iestatījumus.

Braukt pa bāni uz 130 ir nogurdinošo. Jo ārējā joslā visi lido ar 150. Bet pa pārējām divām sanāk visu laiku pārkārtoties. Normālās kruīza ātrums uz bāņa ir ap 110 km/h.

kasinsh79 13.jūlijs 2015 10:03
79 0 Atbildēt

Noteikti NAV nelegāli izmantot tādu navigāciju, kas uzrāda arī FR. Jo tādas ir praktiski 100% ražotās navigācijas visā pasaulē.

Par bāņu kultūru. Nekāds 110 nav gan kruīza ātrums.

Labā josla - fūres un izteikti lēnie dudina ap 85. Vidējā josla pārsvarā ap 130. Kreisā josla - cik atļauj auto jauda, pilota meistarība utt. :) Bet, tas ir arī stresiņš, jo atslābt nekādi nedrīkst. Tas ir arī pamatīgs degvielas patēriņš (benzīnniekam, piemēram), kā rezultātā daudzi paskrien kādu posmu, tas tālāk atkal mierīgāk.

:-) 13.jūlijs 2015 10:23
5 0 Atbildēt

Esmu atradis priekš sevis tik tiešām vidējo ātrumu, 130 km/h, bez stresa, mierīgi dudini. Lielāka daļa autobraucēju ar šo pārvietojas. Tieši kā Tu mini, var jau skriet, bet tad sanāk stipri saraustīti. Katru gadu sanāk pa rietum Eiropu pie 1000 km noripināt, excesu nekādu. Parādi tik pagriezienu, nav svarīgi pilsēta vai ārpus tās, un Tevi palaidīs, pakausī neviens neelpo.

Vienreiz gan pazuda no konta 40 Euro, krūmos paslēpts radars piefiksēja. Pie atļautā 120 km/h uzrādīja 134 km/h. Pats vainīgs!

Francijā pa bāni 90 % pārvietojas ar 120 km/h pie atļautā 130 km/h. Ir protams kāds skrējējs, bet tie ir "biezie", var atļauties. Tur ātruma pārkāpuma tolerance 0 km/h.

Praktiski, pārzinot un izpildot mūsu, jeb Latvijā spēkā esošos CSN, problēmu nebūs. Visā ES galvenajos punktos tie ir vienādi, ir daži sīkumiņi, bet ja vēro ko un kā dara vairākums "viņējo" ziepes nesanāks.

kasinsh79 13.jūlijs 2015 10:40
0 0 Atbildēt

Vēl interesanti.

Pirms nu jau vairākiem gadiem vairākkārt braucu slēpot uz Austriju. FR zibsnīja visās malās, gan frontāli, gan no aizmugures :D Nekādu sodu!

Ir zibsnījis arī Vācijā (pilsētā) - arī pilnīgi nekā.

Bet - īrējot auto Itālijā, par nepareizi noparkotu auto sods tika izrakstīts AVIS, kuri elementāri atvilka no manas kartes pēc tam..

:-) 13.jūlijs 2015 12:15
0 0 Atbildēt

Tieši tā, ja īrē auto, tad atvilks no kredītkartes. Mans gadījums arī AVIS. Starp citu, izmantoju tikai šīs kompānijas pakalpojumus, bieži "C" kalses vietā, par to pašu naudu, tieku pie "E" klases.

GB12 13.jūlijs 2015 11:00
0 0 Atbildēt

Esmu Vācijā vienu reizi uz FR uzrāvies - 70 vietā paņēma ar kādiem 110. Tas bija pirms gadiem 5-6. Nekas nav atnācis. Toties vienu reizi uzrāvos par ātrumu Polijā - kaut kādā miestā netālu no BY robežas, tipiskā ķeramajā vietā - tālumā redzama pilsētas robežas zīme, dzīvojamās mājas beigušās, tāds mežiņš un meža ceļa galā poliči slēpjas. Sāku jau dot gāzi virsū un... 50 vietā 77. Samaksāju 100 zlotus naļikā... oficiāli, pat kvītiņu izrakstīja.

Aigarcix 13.jūlijs 2015 22:17
1 0 Atbildēt

man par ko līdzīgu PL ,paņēma no muguras ar netrafarētu,izrakstīja to pašu,bet savā mēlē irsa,ka vajadzēja nodīrāt to pašu ,bet eirikos,plus lohi zaļās kartes vietā skatījās uz LV nomas līgumu un pieņēma kā patiesu apdrošināšanu.:)Bet vispār nav tajos galos sevišķi uzrauties nācies,kaut lēni nemaucu:),un par navigācijā esošiem radariem nu tiešām neviens neinteresējās.

kasinsh79 13.jūlijs 2015 11:08
4 0 Atbildēt

Polija ir vesels stāsts.

Kad tiec garām veselai rindai fūru (padsmit smago uzreiz noteikti) un ātrums tad jau ap 150, ieraugu aicinājumu no CP.

"Pan szybka jazda" :D Garas sarunas, puse angliski, puse krieviski, pāris vārdu poliski, ar smaidu sejā tieku palaists un vēl pabrīdina - vēl būs CP tuvumā.

Friend 13.jūlijs 2015 22:06
0 0 Atbildēt

Polijā arī ir bānis..

Aigarcix 13.jūlijs 2015 22:20
3 0 Atbildēt

Bet līdz tam ir daudz fūru jaapdzen pa ,tipa ,vienjoslu katrā virzienā:)

seaman 14.jūlijs 2015 10:16
0 0 Atbildēt

polijas pats sakums ir briesmīgs, ar "kalniem un āsiem likumiem un furēm" tālak jau maļina - bānis

kasinsh79 14.jūlijs 2015 10:43
6 0 Atbildēt

Prasīju saviem poļu kolēģiem, vai ir cerības uz autobāni cauri visai Polijai, atbildēja, ka nudien, tādi plāni viņiem arī esot ;)

Pamazām taču atvieglo pilsētas (Augustow tagad var apbraukt pa interesanti jaunu ceļu (mix - arī bānis) pa vidu burtiski pļavām :D

Jo galvenais pamats tam visam - Polija ir mega tranzīta valsts. Mēs diemžēl (vai par laimi) - neesam.

Tāpēc Polija ieguldīs vēl milzīgas naudas autoceļu attīstībā.

RB 15.jūlijs 2015 8:01
0 4 Atbildēt

Jāatzīst, ka bānis nav tas komfortablākais ceļš pa kuru pārvietoties, visu laiku ir jākontrolē situācija, ja sastrēgums, tad vismaz stundu, ja avārija, tad divas.

Pa labo pusi nedrīkst ne apdzīt, ne apsteigt, tiesa jāatzīst, ka atšķirībā no Latvijas, Polijā un Vācijā neviens pa kreiso joslu nevelkas.

Cik zinu fotoradara kvītis no DE uz LV nesūta, taču Lietuva sākusi sūtīt, uzmanieties.

honda 14.februāris 2016 20:01
0 0 Atbildēt

Provēju braukt par bāni vācijā/polijā uz 110 lai ekonomiskāk, nu tāds nekāds brauciens sanāk, jāapdzen tos, kas brauc 90, un dikti malies pa kājām tiem, kas brauc 130. 130/140 ir drošāks ātrums. :)

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan NV200 Eiropā nomainīs Townstar (+ FOTO)

Japānas autobūves uzņēmums Nissan gada beigās veiks izmaiņas modeļu klāstā Eiropas tirgum furgoniņam Townstar nomainot pašlaik piedāvājumā esošo NV200. Lasīt vairāk

 

Jaunais Jeep Grand Cherokee debitēs septembra beigās

Koncerna Stellantis vadība atklājusi, ka piektās paaudzes Jeep Grand Cherokee pirmizrādi piedzīvos 29.septembrī. Lasīt vairāk

 

Aizvadītajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki

Pagājušajā diennaktī ceļu satiksmes negadījumos gājuši bojā divi cilvēki, no tiem viens velosipēdists, aģentūra LETA uzzināja Valsts policijas (VP) Sabiedrisko attiecību nodaļā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Seat Arona-lustīgs mazās klases krosovers (+VIDEO) 4

Pieņemsim, ka jūs nesen sagribējāt iegādāties mazās klases krosoveru. Vai jūs ieliktāt sarakstā Seat Arona? Aizmirsāt? Veltīgi... Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti