5 lietas, ko autovadītājiem ņemt vērā ārzemēs 3

 

Foto: Ekrānšāviņš no google.com

Deep White | 30.augusts 2017 6:03

Automobiļa vadīšana svešā zemē var sagādāt zināmu satraukumu – nezināmas ceļazīmes, braukšana pa “nepareizo” ceļa pusi u.tml. Ar ieteikumiem, kā, vadot transportlīdzekli ārzemēs, nesamulst, bet gan justies pie stūres pārliecināti, dalās starptautiskā autonomas uzņēmuma Budget Latvia pārstāvis Edijs Vārpsalietis.

Satiksmes noteikumu pārzināšana
Lai izvairītos no liekām izmaksām naudas sodu un ceļu satiksmes negadījumu dēļ, pirms došanās ceļā svarīgi pārliecināties, ka vietējie satiksmes noteikumi un ātruma ierobežojumi ir skaidri. Savukārt, lai izvairītos no nepatīkamiem pārsteigumiem, ceļojot ar maziem bērniem, vērts ieskatīties prasībās attiecībā uz bērnu drošību. Vienmēr ieteicams sagatavoties ceļu satiksmes sistēmai, kas atšķiras no ierastās vides – painteresēties par automaģistrāļu nodokļiem, kā arī auto novietošanas noteikumiem. Nevajadzētu aizmirst pārliecināties arī par visu nepieciešamo dokumentu un aprīkojuma klātbūtni.

Laiks, lai pierastu pie automobiļa
Ceļojot, piemēram, pa Apvienoto Karalisti, Īriju vai Maltu, jāatceras, ka šajās valstīs ir kreisās puses satiksme un var paiet laiks, lai pie tās pierastu. Jauno situāciju svarīgi iepazīt pirms došanās intensīvā satiksmes plūsmā. “Lai pie stūres justos pārliecināti, it īpaši valstīs, kur satiksmes plūsma atšķiras no ierastās, jāvelta laiks, lai iepazītos ar automobili un apgūtu vadības palīgierīču lietošanu, piemēram, izmēģinot braukšanu pa kādu klusāku apvidu vai tukšu auto stāvlaukumu,” iesaka Budget Latvia pārstāvis Edijs Vārpsalietis.

Priekšroka – mašīnai ar automātisko pārnesumkārbu
Auto vadīšanai nezināmā vietā ieteicams nomāt mašīnu ar automātisko pārnesumkārbu, kas ļaus nedomāt par sajūgu un pārnesumu pārslēgšanu, bet koncentrēties uz ceļa zīmēm un satiksmi. “Ja līdz šim ir pieredze tikai vadot automobili ar manuālo pārnesumkārbu, pirms ceļojuma vērts uz pāris dienām iznomāt automašīnu ar automātisko pārnesumkārbu Latvijā. Tas ļaus aprast ar atšķirīgu transmisiju un samazinās laika patēriņu vadīšanas apguvei, ierodoties galamērķī,” norāda Edijs Vārpsalietis. Viņš piebilst, ka, ceļojot pa Dienvideiropas pilsētām, ieteicams rezervēt nelielu automobili – ar to būs vieglāk manevrēt šaurās ielās un daudzstāvu autostāvvietās, kā arī novietot automašīnu stāvēšanai.

Koncentrēšanās uz autovadīšanu
“Ir valstis, kurās vietējo iedzīvotāju braukšanas stils ir citādāks nekā esam pieraduši Latvijā. Dažviet šoferi ir diezgan agresīvi un neiecietīgi, turklāt ir valstis, kurās pāri oficiālajiem satiksmes noteikumiem stāv virkne nerakstīto likumu, par kuriem iebraucējam var nebūt ne mazākās jausmas,” atgādina Budget Latvia pārstāvis. Lai izvairītos no nepatīkamiem starpgadījumiem, viņš iesaka uzmanību koncentrēt galvenokārt uz spēkrata vadīšanu, nevis pielāgošanos vietējo braukšanas stilam. Kā vienu no svarīgākajiem principiem, ko ievērot, Edijs Vārpsalietis iesaka braukšanu lēnajā joslā, kur ātrums ir mazāks un netiks traucēta ātrāko automobiļu plūsma.

Navigācijas nodrošināšana
Ērtākais veids, kā pārvietoties svešā apkārtnē, ir navigācijas sistēmas lietošana. “Līdz ar viesabonēšanas maksu atcelšanu Eiropā cilvēki arvien biežāk navigācijā izmanto viedtālruņos pieejamās programmas un aplikācijas,” stāsta autonomas uzņēmuma pārstāvis un atgādina, ka gadījumā, ja ceļotājiem nav viedtālruņa vai nav ērti to lietot navigācijai, kopā ar automašīnu iespējams nomāt arī GPS sistēmu: “Navigācijas ierīces rāda arī galveno apskates objektu, viesnīcu, degvielas uzpildes staciju un citu ceļojumā noderīgu punktu atrašanās vietas, tāpēc bieži vien, nomājot auto, ceļotāji to uzskata par priekšnoteikumu.”

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Onkulis 31.jūlijs 2018 9:13
10 0 Atbildēt

"Priekšroka – mašīnai ar automātisko pārnesumkārbu".

Šis vienkārši iespārda. Ja cilvēks mājās spēj, bet ārzemēs nespēj pārslēgt pārnesumus un uzsākt braukt - viņš vispār nedrīkst sēsties pie stūres.

dsa 30.augusts 2017 19:31
5 0 Atbildēt

Beigās varēja pierakstīt, ka visas šīs iespējas par zemāko cenu nodrošinās Budget Latvia. Citās nomās nebūs ne automātu, ne navigācijas, nekā nebūs.

jjjj 1.augusts 2018 22:33
1 0 Atbildēt

"Satiksmes noteikumu pārzināšana

Lai izvairītos no liekām izmaksām naudas sodu un ceļu satiksmes negadījumu dēļ, pirms došanās ceļā svarīgi pārliecināties, ka vietējie satiksmes noteikumi un ātruma ierobežojumi ir skaidri."

------------------------------------------------

- Ļoti gudri pateikts, bet vai pats autors apzinās, kā to realizēt? Pieņemsim, ka ārzemju braucienā tiek šķērsotas kādas 10-15 valstis un pa ceļam "nejauši" iebraucam vēl kādās 2-3 valstīs. Kur tad uzzināt šos noteikumus? Labi, ja uz autobāņa ir plakāts ar norādītajiem visiem ātruma limitiem, kuram mēs paskrienam garām sekundes laikā. Bet ir robežas, kur vienīgā zīme ir valsts nosaukums.

Esmu zvanījis uz mūsu CSDD ar dažiem jautājumiem par ārzemēm.Viņi pasūta ātri, jo par ārzemēm neatbild.

Esmu zvanījis uz dažām vēstniecībām par dažiem jautājumiem. Tas ir bezjēdzīgi!!!!

Visa šī informācija pašam ceļotājam ir jāsavāc pa mazām drupačiņām no 100 avotiem. Kāpēc mums Latvijā nav kaut kādas vienotas datu bāzes, interneta saita vai kaut kādas vienotas vietas, kur būtu šī informācija apkopota?

Un ne jau tikai ātruma ierobežojumi vien ir jāpārzin. Visi jautājumi, kas saistīti ar vinjetēm. Dažādi parkošanās ierobežojumi un vietējie noteikumi, dažādi ierobežojumi iebraukšanai kaut kādās noteiktās vietās, pilsētās, videoreģistrātoru lietošana, noteiktu navigācijas ierīču lietošana un to aizliegumi, u.t.t., u.t.t.

Ļoti gudri pateikts "Ir jāzin!", bet pamēģini pats uzzināt!!!!!!!!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti