Automašīnas eļļa

lamerok Reģ.: 23.04.2008

Es vēlos nomainīt eļļu savam auto Audi A6 2.4 1997 gada, tātad jautājums ir sekojoš, kāda eļļa būtu viss otimālākā šim auto? Neiet runa par to kāda būtu lētākā vai dārgākā, bet servisā jautājot ceņšas iesmērēt dārgāko kas viņiem ir uz vietas. Un 3 dažādos servisos iesaka 3 dažādas eļļas, tāpēc arī netieku gudrs kas labāk.

Jau iepriekš paldies par atbildi.

 
Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

Būtu zinājis par ko un kur Crankshaft strādaja - tādas glupības neprasītu. Šoreiz ieteikums - vienkāršs - pieņem kā faktu ka viņš ZINA ko saka.

Guzis Reģ.: 23.08.2006
0 0 Atbildēt

Nejauc PR "statistiku" ar zinātniskas izpētes mērījumiem.

modena rakstīja: visvairāk man patīk tas, ka visi zin ka ir meli, lieli meli un statistika.... bet tik un tā tic un grib lai citi ticētu statistikai, ka kaut kam īstām, patiesam un pārbaudītām

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

modena rakstīja: un kā rāda hakeru pieredze ar \"globālo sasilšanu\" - izejas dati itin vienkārši tika koriģēti, lai sasniegt vēlamo rezultātu.

Ja līdz tam nonācām, tad te ir interesants \"Inženieºa skats uz globālo sasilšanu.\" rps3.com/...

Atrasts pie Ritvara: klab.lv/...

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

tas ir kā ticēt Shell Power tipa degvielai...

tikai rezultāts subjektīvi nekāds...

un objektīvi... arī

www.autoreview.ru/...

Starp citu 3% degvielas ekonomija- ir izrādās astronomisks sasniegums... Shell ir pieticīgāks..

www.autoreview.ru/...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

modena

par Audi - neko nebija palaiduši... vajadzēja vnk skaistu autiņu bez nesmuka spoilera. Noriskēja - ap 40 līķiem, ja pareizi atceros, teica - ups, nesanāca - uzlika spoileru.

---------------------

Kaut kā neticas, lai gan smalki neesmu pētījis. Ir gadījies

vērot darbu aerodinamiskajā trubā uz svariem, tur vispār

parādās pat spoguļa regulējums ...tad jāsaka, ka tie vīri ir bijuši kaut kādi mazohisti

Par smago auto antifrīzu skaidrs.

Par vieglajiem neskaidrs.. ir zaļš, gadā 60 000km.. tad jau sanāk kā katru gadu jāmaina? Bet metodikā - reiz 2 gados... pie tam nekādas problēmas nav manītas..

-----------------------

Parastā norāde jau ir xxxxx km VAI laika posms, divi, trīs, vienalgacikgadu, atkarībā no tā, kas pienāk pirmais.

Tāpēc liela tilpuma sistēmās atmaksājas izdarīt šķidruma analīzes, lai noteiktu reālo brīdi, kad jāmaina.

Parasti reālais brīdis ir pēc lielāka noskrējiena, bet paraksta maiņu autoražotājs / antifrīza ražotājs ar rezervīti! Ar eļļām ir tāpat.

Par mentu auto sanāk - ka lasīji kopziņojmu, nevis pētīji visu 1000 "trusīšu" uzskaites kartes un veici savu apkopojumu?

-----------------------

Traks neesi, ASV "centrālajā midzenī" vien bija pārsimts cilvēku procesā iesaistīti, Eiropas R&D Ģentē kādi 30. Ko es tur viens varētu apkopot "Karu un mieru" vieglāk un ātrāk būtu sarakstīt Mani vispār toreiz vairāk interesēja eļļas konkrētu parametru un diluma materiālu satura kopsakarības - ķipa ņemam konkrētu auto un sekojam no izdrukas uz izdruku, par cik visi analīžu procesi jau tad bija datorizēti (tur), tad iznāk kā skatoties garu garu čeku lentu. Starp citu , izmēģinājumu laikā izdevās "izķert" auto , kuriem brieda "ziepes". Ja kas, man tepat Latvijā arī izdevās pāris reižu

Un kas sanāca ar vietējiem "trusīšiem"? Degviela ietaupījās?

-------------------

Vislielākais trusītis bija Latvijas Dzelzceļš, turklāt mērķis bija nevis degvielas patēriņš, vecajiem krievu dīzeļiem tas ir diezgan bezcerīgs pasākums, bet motoreļļu un transmisijas eļļu patēriņš. Izrādījās, ka ar kvalitatīvu motoreļļu pasažieru vilciena dīzelis M-736 pat nedomā

uzkarst un pārkarst, gaitas izmēģinājumos izrādījās, ka arī eļļu rij krietni mazāk. Savukārt automātiskajai ātrumkārbai stipri uzlabojās slēgšanās kvalitāte karstā

stāvoklī un, galvenais, izrādījās, ka mūsu eļļa netek caur korpusa savienojumu vietām, blīvslēgiem un nesūcas caur blīvēm Aizko līdz tam katra AT spēja dienā "pazaudēt" pat līdz 20 litriem ellas

Tā ka katram izmēģinājumam / eksperimentam sava

sūtība, mērķis...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

modena

tas ir kā ticēt Shell Power tipa degvielai...

tikai rezultāts subjektīvi nekāds...

un objektīvi... arī

www.autoreview.ru/...

--------------------

Nu , es iemetu skatu tai rakstā, vispār jau jārēc, 10% degvielas ekonomijas piesola Tā vispār ir krievijai raksturīga reklāma, agresīva līdz bezkaunībai. Mūsu kantorim arī bija tāda degviela, "System 3 Clean", efekts bij apmēram tāds pat, biezu uzdegumu diez vai notīrīs, bet ar nelieliem daudzumiem ļoti labi tika galā. Bij man tāda optiskā zonde, ar ko varēja apskatīties, kas notiek cilindrā - nu smuki tur bija

Starp citu 3% degvielas ekonomija- ir izrādās astronomisks sasniegums... Shell ir pieticīgāks..

www.autoreview.ru/...

-------------------

Tāpēc jau lieto terminu "up to" - teiksim , tādi 3% var būt max sasniedzamā vērtība pie laimīgas visu pozitīvo apstākļu sakritības. Tāpēc jau rēķina vidējos lielumus, drošībai tos vēl "saīsina" drusku, un laiž atklātībā...

Bracus Reģ.: 09.08.2004
0 0 Atbildēt

sarashkins rakstīja:

Bet nav garantijas, ka attiecīgais eļļas maiņas punkts nemānās un lej dzinējā tiešām to, ko sola un tirgo. Tādēļ jau arī klienti brauc uz sertificētiem servisiem, jo tur tā produkta piegādes garantija ir augstāka.

www.carnet.lv/...

Garantijas nav nekur. Ja nu vienīgi pašam savs serviss. Jo ir zināms ka pat oficiālais dīleris (konkrēti gan nesaukšu) autiņiem kuriem beigusies garantija papīros paredz ka ielikts oriģinālais eļļas filtrs bet īstenībā tiek ielikts lētais pakaļdarinājums. Par eļļu protams neko nevar pateikt jo no kanniņas jau netiek lieta.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Bracus

Garantijas nav nekur. Ja nu vienīgi pašam savs serviss. Jo ir zināms ka pat oficiālais dīleris (konkrēti gan nesaukšu) autiņiem kuriem beigusies garantija papīros paredz ka ielikts oriģinālais eļļas filtrs bet īstenībā tiek ielikts lētais pakaļdarinājums. Par eļļu protams neko nevar pateikt jo no kanniņas jau netiek lieta.

----------------------

Nu vispār man ir gadījies sastapties ar taaadām kanniņām,

kurās iekšā ir visprastākais viltojums. Tiesa, to varēja

ātri un veikli pārbaudīt, turklāt visas šīs kanniņas bija

pirktas "no rokas", piemēram tirgū Polijā. Krievijā šitais viltojumu bizness vispār bija izvērties draudošos apmēros, tāpat, kā tagad ar šņabi, medikamentiem un ļoti bieži ar degvielu.

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

modena rakstīja: tas ir kā ticēt Shell Power tipa degvielai...

tikai rezultāts subjektīvi nekāds...

un objektīvi... arī

www.autoreview.ru/...

Starp citu 3% degvielas ekonomija- ir izrādās astronomisks sasniegums... Shell ir pieticīgāks..

www.autoreview.ru/...

Visu rakstu izlasīji, vai tikai to, ko gribēji? Tak testēts ir uz tipiskiem Krievijas tirgum paredzētiem auto - kas ir paredzēti Ai95 lietošanai.

«Это логично. Двигатель-то стандартный, — резюмировал руководитель Спорт­мобиля Павел Рустанович. — Вот если бы ему поднять давление наддува, то прибавка от АИ-98 по сравнению с АИ-95 была бы больше»

Protams - 10% neietaupīsi, tas ir Krievu reklāmu cienīgs sauklis. Bet ietaupīt vairāk par dārgāko litra cenu var gan.

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

Seene rakstīja:

modena rakstīja: tas ir kā ticēt Shell Power tipa degvielai...

tikai rezultāts subjektīvi nekāds...

un objektīvi... arī

www.autoreview.ru/...

Starp citu 3% degvielas ekonomija- ir izrādās astronomisks sasniegums... Shell ir pieticīgāks..

www.autoreview.ru/...

Visu rakstu izlasīji, vai tikai to, ko gribēji? Tak testēts ir uz tipiskiem Krievijas tirgum paredzētiem auto - kas ir paredzēti Ai95 lietošanai.

«Это логично. Двигатель-то стандартный, — резюмировал руководитель Спорт­мобиля Павел Рустанович. — Вот если бы ему поднять давление наддува, то прибавка от АИ-98 по сравнению с АИ-95 была бы больше»

Protams - 10% neietaupīsi, tas ir Krievu reklāmu cienīgs sauklis. Bet ietaupīt vairāk par dārgāko litra cenu var gan.

ka vienmēr... pie visa vainīgi krievi..

un Royal Dutch Shell - laikam ir krievu uzņēmums...

kamēr nav kontroles- sola zelta kalnus..

kad parādās aizdomas- situācija tiek labota ar piedevu "līdz"...

un kad ķeras klāt ar konkrētiem jautājumiem - tad sanāk ka cilvēks napareizi izprata visu jēgu ( tipiska lieta, it īpaši ja nestastīt visu patiesību uzreiz, un ķert lohus kamēr ķerās) - jo tagad tu savā komentāra pilnīgi nepamatoti apvainoji Krieviju un faktiski apsūdzēji Shell, ka viņu korporatīva politika ir tikai mistisko "krievu' pārziņā, kuri brutāli muļķo cilvēkus...

īstenība, ja tu izlasītu visu viņu sniegto informāciju (uz reklāmas plakāta diez vai būs ar lielo šriftu ) - tad par tevi nāktu atklāsme, ka godīgie pilsoņi piedāvā piedevu, kura palīdz ar parasto, ne īpaši kvalitatīvu degvielu, aiztirstus dzinēju attīrīt, kuriem no jauna auto stāvokļa ir par tiem 10-15% kritusies jauda, un atjaunot to līdz jauna auto stāvokļa. loģiski kā palielinot auto jauno no esošas pēc fakta, nevis tehniskās pases cipariem.

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

beigas pareizi jālasa:

loģiski kā palielinot auto jauDU no esošas pēc fakta, nevis tehniskās pases cipariem, L'IDZ PAT jaunā auto jaudas

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

tiem, kas mazliet vairāk par vidusskolu pabeiguši, vajadzētu zināt ka vidēji statistiskie mērījumu rezultāti nav piemērojami mazām izlases kopām. Izpētītā 3 (5;7;666)% ekonomija var nebūt redzama konkrētām viena usera automobilim un tas nebūs pretrunā ar apgalvojumu.

sarashkins Reģ.: 01.08.2009
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: tiem, kas mazliet vairāk par vidusskolu pabeiguši

nu, man vismaz to mācīja jau vidusskolā (fizikas praktikumā).

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: tiem, kas mazliet vairāk par vidusskolu pabeiguši, vajadzētu zināt ka vidēji statistiskie mērījumu rezultāti nav piemērojami mazām izlases kopām. Izpētītā 3 (5;7;666)% ekonomija var nebūt redzama konkrētām viena usera automobilim un tas nebūs pretrunā ar apgalvojumu.

un par ko es iepriekš rakstīju?

Kā lai tādus apgalvojumus apgāzt (pierādīt pretējo) - vajag veikt identiskus testus... un kad testu rezultāti nesakritīs - tad būs atrunas, vai nu auto pamaz bija.. vai nu tie nebija tāda tehniskā stāvoklī vai nu arī ārējie vides faktori mainījās. Max ko ar kontroltestiem var panākt- ir pierakstu LĪDZ pie iepriekšējā (3%) rezultāta....

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

Guzis rakstīja: Būtu zinājis par ko un kur Crankshaft strādaja - tādas glupības neprasītu. Šoreiz ieteikums - vienkāršs - pieņem kā faktu ka viņš ZINA ko saka.

Vismaz trīs lietotāji mēģināja manu viedokli apstrīdēt pamatojoties uz to, kas baigi atsit komunisma laika autoritāro pozicīju.... visi baida, it ka viņš strādātu ČK, kur pēc definīcijas visi visu zināja labāk par pārējiem...

Tikai objektīvi skatoties, pie nosacījuma, ka pirms mesties ar vārdiem, derētu izlasīt pret ko taisies oponēt.

Tiem, kuriem ir uztverēs problēmas ( tanka sindroms), atgādināšu, kā kāds ir visai pārdroši apgalvoja:

-

"Mūsu Havoline Energy 5W-30 maksimālais, ko sasniedza oficiālos izmēģinājumos, bija 3.1% degvielas ekonomijas."

-

un vēlāk teica :

-

"Nē , draudziņ, tie bija oficiālu izmēģinājumu rezultāti, to apkopojums. "

-

Kā preces lietotājs es redzu, kā vairāku testu rezultātā tika sasniegts rezultāts 3.1%... kas diskusijas gaitā pārtapa nevis par viena testa (uz degvielas ekonomiju, piedaloties 1000 autiņiem) rezultātu ( kas nozīme kā rezultāts ir vidējais), bet viena izmēģinājuma ietvaros atsevišķu indivīdu vai pat viena indivīda rezultāts.... pie tam ir lasījis svešu darbu rezultātus, kas praktiski pasaka dah*j* un neatbild ne uz vienu konkrētu jautājumu.... savukārt saskrēja komunisti ar stāžu un sākuši man te spiest nevis uz praktisko, bet uz teorētisko pusi ( darba vieta, amats - bet ne konkrēts darbs un tā rezultāti).

Līdz ar to lielajai massai viss ir skaidrs ( īstenība pa tēmu ir pašpārliecība kā pašiem ir skaidrs par ko runa, līdz ar to domā kā modena tipo lohs), bet man konkrēti nav skaidrs kas tie par 3.1%, kuri vēlāk pārtāpa LĪDZ (UP to) 3.1% (kas nav vidējais - jeb izmēģinājuma rezultāts)....

Vai tie ir:

a. Jauna autiņa rezultāti (tīra ekonomija, palienot zem pases datiem)

b. Mazlietota autiņa, (vislabākajā tehniskajā kondīcijā tīra vai daļēja ekonomija, palienot zem pases datiem)

c. Lietota (kuram ekspluatācijas gaitā pieauga patēriņš, ar eļļas palīdzību patēriņš tika samazināts, pietuvojoties pases datiem).

Un par šo aspektu šaubos ka vairums vispār bija spējīgs aizdomāties.... priekš kam lieki pulēties...

Īstenībā atsit labu krievu teicienu - slišal šum, da neznaju gde on... dati par mistisko ekonomiju, 1000 autiņiem ( lai ticamāks rezultāts un mazāka statiska mērījumu kļūda... ), pat stāsts par policijas darba apstākļiem - bet konkrētības absolūti nekādas.

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: tiem, kas mazliet vairāk par vidusskolu pabeiguši, vajadzētu zināt ka vidēji statistiskie mērījumu rezultāti nav piemērojami mazām izlases kopām. Izpētītā 3 (5;7;666)% ekonomija var nebūt redzama konkrētām viena usera automobilim un tas nebūs pretrunā ar apgalvojumu.

nu vot - atklāji galveno mārketinga triku... atnāk onka ar pretenziju kā nav ekonomijas - bet viņam pretī - sorry... tiem, kas mazliet vairāk par vidusskolu pabeiguši, vajadzētu zināt ka vidēji statistiskie mērījumu rezultāti nav piemērojami mazām izlases kopām. Izpētītā 3 (5;7;666)% ekonomija var nebūt redzama konkrētām viena usera automobilim un tas nebūs pretrunā ar apgalvojumu uz iepakojuma.

un kamēr vecīši kāda saietā nekonstatēs kā kādam sotakam tā nepaveicas, visi domās ka nepaveicas tikai viņam vienam un sēdes klusi...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

modena

ka vienmēr... pie visa vainīgi krievi..

un Royal Dutch Shell - laikam ir krievu uzņēmums...

kamēr nav kontroles- sola zelta kalnus..

kad parādās aizdomas- situācija tiek labota ar piedevu "līdz"...

---------------------

Nuuu... tev varbūt vajadzēja gan zināt, ka Krievijā, Ukrainā un vēl šur tur vietējie darboņi, izplatīdami preci,

;loti bieži izmanto Rietumos nepieņemamas un pat nekorektas metodes. Rietumu partneri to zin un redz, bet piecieš, jo ar viņiem ierastām metodēm Krievijā

nekas nenotiek Visiedarbīgākā esot "Beri dura, zaftra ņe buģet!" Ķipa MMM diez vai varētu eksistēt kādā

citā valstī ...

jo tagad tu savā komentāra pilnīgi nepamatoti apvainoji Krieviju un faktiski apsūdzēji Shell, ka viņu korporatīva politika ir tikai mistisko "krievu' pārziņā, kuri brutāli muļķo cilvēkus...

---------------------

Skat. augstāk

tad par tevi nāktu atklāsme, ka godīgie pilsoņi piedāvā piedevu, kura palīdz ar parasto, ne īpaši kvalitatīvu degvielu, aiztirstus dzinēju attīrīt, kuriem no jauna auto stāvokļa ir par tiem 10-15% kritusies jauda, un atjaunot to līdz jauna auto stāvokļa. loģiski kā palielinot auto jauno no esošas pēc fakta, nevis tehniskās pases cipariem.

---------------------------

Tā jau arī ir, lai ar pliku degvielu paceltu jaudu virs, teiksim, nominālās, vajag degvielu, kurai ar DUSā

nopērkamo jau būs vien visai tāla līdzība Rietumos

attiecībā uz jaudu šādos gadījumos lieto jēdzienu "power

restoring", nevis "power increasing"

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

modena rakstīja:

ka vienmēr... pie visa vainīgi krievi..

un Royal Dutch Shell - laikam ir krievu uzņēmums...

kamēr nav kontroles- sola zelta kalnus..

kad parādās aizdomas- situācija tiek labota ar piedevu "līdz"...

un kad ķeras klāt ar konkrētiem jautājumiem - tad sanāk ka cilvēks napareizi izprata visu jēgu ( tipiska lieta, it īpaši ja nestastīt visu patiesību uzreiz, un ķert lohus kamēr ķerās) - jo tagad tu savā komentāra pilnīgi nepamatoti apvainoji Krieviju un faktiski apsūdzēji Shell, ka viņu korporatīva politika ir tikai mistisko "krievu' pārziņā, kuri brutāli muļķo cilvēkus...

īstenība, ja tu izlasītu visu viņu sniegto informāciju (uz reklāmas plakāta diez vai būs ar lielo šriftu ) - tad par tevi nāktu atklāsme, ka godīgie pilsoņi piedāvā piedevu, kura palīdz ar parasto, ne īpaši kvalitatīvu degvielu, aiztirstus dzinēju attīrīt, kuriem no jauna auto stāvokļa ir par tiem 10-15% kritusies jauda, un atjaunot to līdz jauna auto stāvokļa. loģiski kā palielinot auto jauno no esošas pēc fakta, nevis tehniskās pases cipariem.

Shell nav krievu uzņēmums, bet varbūt esi dzirdējis teicienu "when in Rome, do as the romans do". NEVIENS lielais uzņēmums pasaulē nebūs tik "ētisks", lai savu peļņu nevairotu atbilstoši patērētāja vēlmei par to maksāt. Attiecīgi krievijas tirgū (un pieminu krieviju tikai tādeļ, ka par to jau tika iesākta diskusija - ir arī sliktāki piemēri) viņu mārketinga aktivitātes atbilst konkrētās vides, nevis kaut kādas korporatīvās politikas prasībām.

Un es zinu, ko šīs piedevas dara un spēj patiesībā. Tikai diskusija jau ir par to, ko izlasa un sagaida vidusmēra patērētājs.

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

Par to POWER... abos gadījumos SHELL lieto enhance - jo jauda takš jebkura gadījumā pēc fakta ceļas - un restore - tas jau vairāk uz remontu attiecas, jo bez Shell efekta nebūs un diez vai to var saukt par atjaunināšanu.

Par banāniem un papuāsiem....

MMM analogs iekš LV bija BB. Pēdējais izgājiens - cilvēki paši izdomāja tādu pasaku - ka viss būs tikai labāk, un algas tikai augs - tāpēc jādzīvo šodien, jāmaksā rīt... varbūt... jo iespējams inflācija visu aprīs.

Priekš civilizētas pasaules - Ruperts Merdofs, ja pareizi atceros. Pie tam uzmešanas mērogs izsmej MMM niecīgu veikumu, jo visticamāk kā uzmeta PAREXu.

Līdz ar to kārtējo reizi var konstatēt, ka visi redz Krieviju, bet neredz tos, no kuriem tika ņemtas idejas...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

kur tu ņem kapronu?

modena Reģ.: 03.09.2003
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: kur tu ņem kapronu?

konkrētāk vari atzīmēt to, kas tev liek tā domāt?

brmbrmm Reģ.: 24.07.2009
0 0 Atbildēt

anonimikis rakstīja: kur tu ņem kapronu?

bet var arī tā: zinas.nra.lv/...

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Garas runas, savstarpeejas nesaprashanas, bet, ja kas, es taa arii nesapratu, kaads tad bija tas atskaites punkts, no kura sareekjinaaja to 3 cik tur procentu degvielas ekonomiju

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Chankaishi

es taa arii nesapratu, kaads tad bija tas atskaites punkts, no kura sareekjinaaja to 3 cik tur procentu degvielas ekonomiju

=================

Degvielas vidējais patēriņš konkrētiem auto ar t.s.

"references" jeb atskaites eļļu dzinējā un ar izmēģināmo eļļu dzinējā.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
0 0 Atbildēt

Pilniibaa ticu, ka lielie eljlju razhotaaji neshmaucaas, tas vinjiem nav vajadziigs un pat ir ljoti biistami, taatad jaunaa eljlja noteikti ir labaaka. Lai iekonomeetu degvielu uz labaakas eljljas reekjina, vieniigaa iespeeja - samazinaat berzi dzineejaa. Vispaar jau daudz uzskataamaak un pareizaak buutu saliidzinaat pilniigi jaunas mashiinas, pietiekoshi lielu skaitu. Tas pat buutu daudz vieglaak izdaraams un kljuudu krietni mazaak. Vieniigais - vai auto razhotaaji to gribeetu - kljuut par izmeegjinaajuma trusiishiem?

Lasītākie raksti

Jaunie raksti