Par motora eļļu!

cezars2 Reģ.: 22.09.2004

Kā tur īsti ir. Šobrīd fordiņā ielieta LIQUI MOLY 5W30. Laiks tākā būtu mainīt. Vai es varu liet vietā vienkārši nolejot veco eļlu jebkura ražotāja 5w30 eļļu vai tomēr labāk būtu ši ražotāja.

Paldies

 
Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

auma rakstīja: No jums, cik garš tik plats

Pārfrāzēšu jautājumu:

Vai benzīna dzinējā drīkst liet dīzeļeļļu un otrādies, pieņemot ka jebkurā gadijumā tiek prasīta un arī ielieta eļļa ar viskozitāti 10w/40?

protams, ka drīkst... tāpat kā ar sēnēm - visas ir ēdamas, tik dažas - 1reiz... pat rapsi vari ieliet, no A līdz B tiksi un vēl mazliet...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Gauss

Sretsked rakstīja:

auma rakstīja: Ar ko atšķiras dīzeļeļļa no "parastās" benzīniem domātās, pieņemot ka abas ir pussintētikas 10w/40?

.....................................

Piedevas citas.

.....................................

kādas?

....................................

Ja nu to dikti gribi zināt, zvani un prasi konkrētajam eļļas ražotājam,kādas tieši tās tur ir.

...................................

Tātad deksters neko konkrēti nezin, tikai tukši lej?

==================

Deksters neko nelej, Deksters pareizi noraada uz lietas buutiibu Paskaidroju: konkreetas jebkuras ellas sastaavs ir ruupiigi glabaats komercnosleepums un tiek

glabaats kaa acuraugs. Ir virkne t.s. standarta piedevu, kuras normaali lielos apjomos razho specializeetas firmas, daudz taadu nav, tjipa "Lubrizol" un citas. Shiis piedevas izmanto praktiski visas kompaanijas, arii lielaas. Un tad saakas odzinja - lielajaam kompaanijaam ir pashaam savas R&D struktuuras, kaa arii kjiimiskaas

struktuuras, kuras razho tieshi sho kompaaniju izstraadaatas piedevas. Sho piedevu sastaavi un pielietoshana / pievienoshana normaali ir visai ruupiigi glabaats nosleepums pat pashas kompaanijas iekshienee

Seene

Vispār jau pamata atšķirība slēpjas motora dziļumos - benzīnniekam mazākas slodzes, lielāki apgriezieni, dīzelim otrādi. Problēmas sākas ar turbodīzeļiem - slodzes lielākas, un apgriezieni arī (īpaši karstai turbīnai). Un tad jau vajag vispusīgi labāku kvalitāti, kas spēj izturēt lielas slodzes, augstus apgriezienus un temperatūru.

==================

Uz to pusi ir, bet tomeer garaam Benziina dzineeju galvenaas risinaamaas probleema ir augstas temperatuuras, ellas iztvaikoshanas speeja, apgriezieni jau ir otraa plaana probleema. Diizelju gadiijumaa temperatuura galiigi nav tik liela probleema, kaa benziina dzineejiem, tur vairaak uzmaniibas pieveersh t.s. "dispersajaam" iipashiibaam, resp. ellas speejai notureet kveepu daljinjas peldoshaa staavoklii, neljaujot taam noseesties uz dzineeja detaljaam, parasti tas tiek apvienots ar efektiivaakaam "mazgaajoshaam" iipashiibaam.

Nu un, protams , saarmainiiba, kuru starptautiski apziimee ar burtkopu TBN. tas tiesa, degvielas kvalitaatei

kljuustot aizvien augstaakai un seera saturam tajaa samazinoties, TBN arii kljust aizvien mazaaki - ja veel pirms kaadiem gadiem normaalai diizeljellai TBN bija

11-12 mgKOH/g, tad shodien shis skaitlis jau ir 6-7,

gariem mainjas intervaaliem , protams, meedz buut lielaaks.

Attiecīgi prasības eļļai/piedevām/whatever... Sauc kā gribi, bet gala cena no tā nemainās.

=================

Mainaas jau nu gan - jeb tu domaa, ka visas piedevas, kuras veic vienaadu funkciju, maksaa vienaadi?

Vislētāko eļļu droši varēsi liet amurikāņu degvielas kapsētai ar ko nesteidzīgi rullēsi pa šoseju. Visdārgāko - multiturbo eirodīzelim, ko lietosi sacīkšu režīmā.

===================

Zinaama taisniiba ir - vismazaakaas prasiibas pret motorellu ir leengaitas dzineejiem ar saliidzinoshi zemaam kompresijas pakaapeem, kaut arii tur meedz buut nianses dzineeju konstrukcijas un izmantoto

materiaalu deelj Visdaargaakaa ella ...vispaar jau visdaargaakaas no mazumtirdznieciibaa nonaakoshajaam (ja neskaita "superkrutos" dazhu firmu produktus, kuri orienteeti uz pielietoshanu saciikshu dzineejos) shobriid ir VW PD diizeljiem paredzeetaas, tieshi dzineeju konstruktiivo iipatniibu un saistiito elloshanas prasiibu deelj

i_edgars

auma Nē nedrīkst! Dīzeļeļļām un benzīnniekiem ir savādāki burti eļļas marķējumā - no rindas BCDEFGH

==================

))))))))))))))))0

Ir universālās eļļas, tās var liet gan dīzelī, gan benzīnniekā jebkurā ar identiski forsāžas un noslogotības līmeni.

=================

Ne jau tur taa starpiiba

Burtu apzīmējums arī norāda kāda tipa dzinējos tā ir lietojama - mazforsēti, forsēti, deforsēti, dīzeļi, benzīnnieki, ar vai bez turbīnas, ielas tehnikai, celtniecības vai lauksaimniecības tehnikai, noslogotai tehnikai utt.

================

Burtu apziimeejums tikai aptuveni noraada uz pielietojuma jomu! Ir virkne citu parametru, kuriem jaapieveersh uzmaniiba, bet tos var smelties tikai iepaziistoties ar "Technical Data Sheet"

Jebkura auto manuālī ir šis rekomendējamais apzīmējums.

==================

Tas gan ir pareizi, pie taa arii der pietureeties un neuzskatiit, ka baisi advanceeta "peedeejaa bljaaviena"

motorella atnesiis negaidiitus labumus

Principaa jau vareetu nopubliceet diezgan visaptveroshus

materiaalus par elloshanas teemaam, vien ... kas par to pikji maksaas Jo publiskajaa telpaa reizeem taadas "peerles'naakas redzeet un dzirdeet, ka taisni shausmas ...

auma Reģ.: 22.12.2004
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja: Nu un kas tad TĀDS notiks,ja ielies to dīzeļeļļu benzīndzinējā ??

Uz šo jautājumu arī man būtu interesanti dzirdēt atbildi

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

auma rakstīja:

Sretsked rakstīja: Nu un kas tad TĀDS notiks,ja ielies to dīzeļeļļu benzīndzinējā ??

Uz šo jautājumu arī man būtu interesanti dzirdēt atbildi

Būs mazāks degvielas petēriņs uz tukšāka maka rēķina

Seene Reģ.: 18.12.2002
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Seene rakstīja:

auma rakstīja:

Sretsked rakstīja: Nu un kas tad TĀDS notiks,ja ielies to dīzeļeļļu benzīndzinējā ??

Uz šo jautājumu arī man būtu interesanti dzirdēt atbildi

Būs mazāks degvielas petēriņs uz tukšāka maka rēķina

Interesanti gan, kāpēc ??

Tāpēc, ka dīzeļeļļa ir dārgāka.

auma Reģ.: 22.12.2004
0 0 Atbildēt

Cena abām ir pilnīgi identiska

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

plā kādi spečuki

nav pat ko drist pasūtīt

siamriP Reģ.: 19.02.2006
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Pirmais rakstīja: plā kādi spečuki

nav pat ko drist pasūtīt

Ej vien un programmē. Un taisi izjāto reņa pakaļu.

moš tomēr samaksā tos nodokļus pārmaiņas pēc, citādi atkal lācītim ar vadoņčomu tūlīt būs jāparauj krītā latvijas pusgada budžets

auma Reģ.: 22.12.2004
0 0 Atbildēt

Visi tik gudri ka pat nav ko "drist pasūtīt", bet uz konkrētu jautājumu atbildi neviens sniegt nevar

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

auma

Sretsked rakstīja: Nu un kas tad TĀDS notiks,ja ielies to dīzeļeļļu benzīndzinējā ??

......................................

Uz šo jautājumu arī man būtu interesanti dzirdēt atbildi

auma

Visi tik gudri ka pat nav ko "drist pasūtīt", bet uz konkrētu jautājumu atbildi neviens sniegt nevar

=======================

Neatraucies, var sniegt arii atbildi

Lielos vilcienos var teikt, ka NEKAS NENOTIKS, vismaz iisterminjaa nee Tieshi taapeec arii eksistee leerums motorellu, kuras ir deriigas gan benziina, gan diizeljdzineejiem. Bet eksistee arii prasiibas abu tipu dzineejiem, kuru deelj razho gan tikai benziina dzineejiem, gan tikai diizeljiem paredzeetas ellas. kaa buusi ieveerojis, normaalaa "TDS" (Technical data Sheet"

ir vesela rinda parametru, kuri "iisajaas" versijaas vai uz iepakojumiem nav sastopami. Par TBN jau rakstiiju. Ir veel taads buutisks parametrs, ko sauc par "sulfaata pelnu saturu". Shis skaitlis (%%%) netieshi raksturo piedevu liimeni elljaa. dabiski, jo augstaaks piedevu liimenis, jo lielaaka "pelnu" , resp. uzdeguma veidoshanaas dzineejaa, kas nu galiigi nav veelams. Taapeec benziina dzineejiem ar augstaam temperatuuraam sadegshanas kameraa un virzulja "uguns zonaa" parastas diizeljelljas vairs nav izmantojamas, veel vairaak, shodienas praksee augstas klases motorelljaam izmanto t.s. bezpelnu (ashless)

piedevas, jo veel jaaruupeejas par lambda zondeem un katalizatoriem, aizdedzes sveceem, kam jebkaads uzdegums nu ljooooti nepatiik. Bet shiis bezpelnu piedevas ir daargas ... Shii iemesta deelj t.s. "UTO" ellas, kuras paredzeetas traktoru un tml. tehnikas dzineejiem un transmisijaam, var liet vecaaku modelju benziinniekos, bet modernaa benziina dzineejaa - nee! Tas pats attiecas uz daudzaam SHPD un UHPD tipu diizeljelljaam - lai nodroshinaatu ilgu darbaspeeju saglabaashanu, tajaas "sulfaata pelnu saturs" meedz buut augsts - tad taas ir piemeerotas tikai diizeljiem, kuros procesa temperatuura ir zemaaka un probleemas ar uzdegumu nerodas, bet benziinniekos taas liet nav ieteicams.

Nu tas taa, iisumaa

Pirmais Reģ.: 16.05.2003
0 0 Atbildēt

topica autors gan prasīja vai jālej liqud mollijs

p.n.

renaults rekomendē ELF, bet neticu, ka kāds latvijas renaults to ir maiņas reizē redzējis

p.p.n.

a nuka drisēji, ejiet,ka nu drist!

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja: topica autors gan prasīja vai jālej liqud mollijs

p.n.

renaults rekomendē ELF, bet neticu, ka kāds latvijas renaults to ir maiņas reizē redzējis

p.p.n.

a nuka drisēji, ejiet,ka nu drist!

Ja nav ko darīt, tad var ticēt, ka renim viss ir jāņem no elf. Savējam lēju pirmo 10W40 kas bija pa rokai. Pirku Rimi pa akcijām, lēju servisa piedāvāto, arī benzīntakos nopērkamās. Jaucu kopā dažādus brendus. Starpības pilnīgi nekādas.

Iespējams ka F1 reno vajag to elf.

bobcat Reģ.: 12.10.2006
0 0 Atbildēt

Reku pēc Texaco var palūkāt ko tie iesaka: www.olyslager-lubricants.nl/... , bet protams auto ražotāja rekomendācijas ir pirmajā vietā

Nortel Reģ.: 16.03.2007
0 0 Atbildēt

bobcat rakstīja: Reku pēc Texaco var palūkāt ko tie iesaka: www.olyslager-lubricants.nl/... , bet protams auto ražotāja rekomendācijas ir pirmajā vietā

Autoražotājs rekomendē to brendu, ar kuru viņam attiecīgajā brīdī ir noslēgts līgums par piegādēm rūpnīcai.

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Un kāda tad ir tā Latvijas degviela pretstatā Lietuvas, Polijas, Austrijas vai Vācijas degvielai ??

lielajos tankos vēl tā (gadus 5 atpakaļ Statoils sataisīja sūdus ziemā tirgojot degvielu ar augstu parafīna piedevu)... mazajos vari uzrauties gan uz kuģu/vilcienu (perforētā, laikam saucas, jeb обезжиренная, uz sitiena nekas nenotiks, ilgstoši lietojot sapisīsi augstspiediena sūkni... zāles esot tankojoties pieliet klāt mēriņu motoreļļas... CRD dzinējiem mainīsi sprauslas...

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

P.S. BMW auto ar dīzeļdzinējiem, oficiāli, Krievijā sāka tirgot tikai pāris gadus atpakaļ... tātad ir kaut kāda starpība...

P.S. no sērijas - viena tante teica (neesmu pārbaudījis) - lielais trijnieks (Audi, MB, BMW) atsauc garantiju, ja auto ir pildīts ar LV ražoto biodegvielu...

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

aizmirsu piebilst par Krieviju, tas viss bija saistīt ar degviela kvalitāti...

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Tev tā ir diagnoze vai rakstura īpatnība?

Bez kaut kāda uztirsiena dzīvot nevari?

Es negribu ne tirsties ne kašķi meklēt, bet kā tu parādies, tā gaidu kaut kādas cūcības...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Sretsked

lielajos tankos vēl tā (gadus 5 atpakaļ Statoils sataisīja sūdus ziemā tirgojot degvielu ar augstu parafīna piedevu)...

================

Vispaar parafiina saturs bija pie vainas, tikai Statoils gan ne - vinjiem toreiz izbeidzaas diizelis un , lai aizlaapiitu "caurumu" , pasuutiija no malas, no cita kantora. A tur shoffers pavirshiibas deelj sataisiija ziepes - noleeja DUSaa nevis ziemas DD, bet kurinaamo degvielu no citas vedeeja sekcijas. Shito gadiijumu labi atceros, jo muusu DUS bija turpat blakus un burtiski ieprieksheejaa dienaa pirms soliitaa aukstuma paspeejaam izsuukneet atlikusho vasaras degvielu un ieliet tvertnees ziemas DD. Skandaals un klaigaashana toreiz bija ne pa jokam

mazajos vari uzrauties gan uz kuģu/vilcienu (perforētā, laikam saucas, jeb обезжиренная, uz sitiena nekas nenotiks, ilgstoši lietojot sapisīsi augstspiediena sūkni... zāles esot tankojoties pieliet klāt mēriņu motoreļļas... CRD dzinējiem mainīsi sprauslas...

==================

Kugju / vilcienu DD principaa lietot vareetu - tai vieniigais ir augstais seera saturs, kura deelj analizators momentaa atpaziist sho degvielu vai "trubas" jeeldiizelja klaatbuutni DUS tvertnees Otrs miinuss - shiim degvielaam mehaanisko piemaisiijumu un uudens klaatbuutnes normas ir krietni augstaakas, kaa auto DD."Obezzhirennaja" visdriizaak ir aviaacijas petroleja, kuru reizeem braakjee, peec noteikumiem taa ir jaautilizee (krievu laikos vienkaarshi izleeja zemee!), bet uznjeemiigi ljaudis pamanaas to paardot uz malu ... Frakcija ir pa vidu starp apgaismoshanas petroleju un DD.

Tas ziemas gadījums bija nu jau gadus 12 atpakaļ,nenozīmē,ka tas tā ir joprojām.

===============

Oi, kopsh taa laika DD seko visi, kam negribas probleemas piedziivot. mums toreiz un turpmaakajos gados DD piedevas PARAFLOW noiets arii strauji pieauga

Yetti

P.S. BMW auto ar dīzeļdzinējiem, oficiāli, Krievijā sāka tirgot tikai pāris gadus atpakaļ... tātad ir kaut kāda starpība...

===================

Krutos diizeljus Krievijaa oficiaali netirgo daudzaakas firmas, paarsvaraa velk vinjus iekshaa "peleekie importeetaaji". Tieshi DD kvalitaates deelj. Var dabuut Krievijaa shur tur arii kvalitatiivu diizeli, bet vietas jaazin, blats vajadziigs un cena pavisam cita ...

P.S. no sērijas - viena tante teica (neesmu pārbaudījis) - lielais trijnieks (Audi, MB, BMW) atsauc garantiju, ja auto ir pildīts ar LV ražoto biodegvielu...

==================

Tas notiek, ja auto ir pildiits ar TIIRU biodiizeli! Liidz 10% nevienam nekaadu pretenziju nav - Eiropaa visur ir vismaz 5% bioDD piedevas. Pashlaik jau praato par 10% obligaato piedevu, jo liidz shaadam %% un pat augstaakam probleemu ar diizeljiem nav. Bet ar tiiru bioDD oficiaalas atestaacijas ir tikai virknei kravas auto un traktoriem / celtnieciibas tehnikai .

kalfonso Reģ.: 27.03.2002
0 0 Atbildēt

Pirmais rakstīja:

p.n.

renaults rekomendē ELF, bet neticu, ka kāds latvijas renaults to ir maiņas reizē redzējis

tā vēl trūka, lai varžēdāji ko citu kā savējos rekomendētu.

starp citu - šo mums no viņiem vajadzētu mācīties.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

kalfonso

Pirmais rakstīja:

renaults rekomendē ELF, bet neticu, ka kāds latvijas renaults to ir maiņas reizē redzējis

tā vēl trūka, lai varžēdāji ko citu kā savējos rekomendētu.

starp citu - šo mums no viņiem vajadzētu mācīties.

====================

Renault / Elf alianse tapa savulaik taadeelj, ka Renault,

kaa valsts uznjeemumam, tika dota komanda "paaroties" obligaati ar franchu kompaaniju. Viss ir ljoti vienkaarshi. Taa saciit, valsts lobeeja saveejos Citos gadiijumos biezhi vien par "rekomendeejamo" kljuust

ellu / citu produktu razhotaaji, kuri ir izdariijushi autokompaanijai ko patiikamu, tjipa naudinju kasiitee ienesushi, pie tam legaalu Ar riepaam, piemeeram, meedz buut liidziigi ...

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja:.

===============

Yetti

P.S. BMW auto ar dīzeļdzinējiem, oficiāli, Krievijā sāka tirgot tikai pāris gadus atpakaļ... tātad ir kaut kāda starpība...

===================

Krutos diizeljus Krievijaa oficiaali netirgo daudzaakas firmas, paarsvaraa velk vinjus iekshaa "peleekie importeetaaji". Tieshi DD kvalitaates deelj. Var dabuut Krievijaa shur tur arii kvalitatiivu diizeli, bet vietas jaazin, blats vajadziigs un cena pavisam cita ...

P.S. no sērijas - viena tante teica (neesmu pārbaudījis) - lielais trijnieks (Audi, MB, BMW) atsauc garantiju, ja auto ir pildīts ar LV ražoto biodegvielu...

==================

ko Tavam augstspiediena sūknim Krievijas "blats" palīdzēs?

protams, ja tu neesi dikti pietuvināts metānam

Yetti Reģ.: 28.11.2007
0 0 Atbildēt

Sretsked rakstīja:

Yetti rakstīja: Tev tā ir diagnoze vai rakstura īpatnība?

Bez kaut kāda uztirsiena dzīvot nevari?

Es negribu ne tirsties ne kašķi meklēt, bet kā tu parādies, tā gaidu kaut kādas cūcības...

??? izlasi vēlreiz manu tekstu un atrodi tajā uztirsienu vai cūcību.

labi, atvaino...

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Yetti

ko Tavam augstspiediena sūknim Krievijas "blats" palīdzēs?

protams, ja tu neesi dikti pietuvināts metānam

========================

Paliidzeesi suuknim tu pats, jo buus iespeeja uzpildiit savu auto ar labas kvalitaates vieteejo vai pat importeeto benziinu / DD, nevis, kaa krievi pashi saka, ar "bodjagu"- taa paredzeeta plashaam tautas masaam

Ko dariit, blatu sisteema ir praktiski neskarta saglabaajusies veel no padomjlaikiem

Starp citu, kaads te sakars ar metaanu?

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

metāns izdalās tundrā. tur uz ledus sēž sniega cilvēki. sēž ilgi, kamēr aukstums no tirsas līdz smadzenēm aiziet.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti