Stūres pastiprinātāja eļļas maiņa

cezars2 Reģ.: 22.09.2004

Sveiki! Problēma sekojoša ir radusies sūce stūres sistēmas dzesēšanas radiātorā. Tas tiks noņemts un visticamāk dots kādam salabot (ja tas būs iespējams). Pie reizes liekot atpakaļ radiātoru, būtu jānomaina arī stūres pastiprinātāja eļļa. Jautājums, kā to pareizi izdarīt un kā lai atgaiso, to sistēmu, jo uzliekot atpakaļ radiātoru, kautkāds gaisa burbulis tur paliks.

Paldies.

 
1 2 3 4 5
taaneko Reģ.: 30.07.2008
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: taaneko - dažreiz auto manuāli ar izlasi??

Tas jau bija sagaidāms no autoservisa paaugsta ranga darbinieka, ka rekomendē ar visu gaisu pielaist motoru un darbināt hidrosūkni. Eļļa saputojas, sistēma strādā ar sīcoņu, vēl ja klients kādu laiku pabrauc ar šo kavitāciju, tad sūkņa un stūres pastiprinātāja maiņa garantēta!! Protams - servisam būs papildus darbs un arī peļņa, jo mainot eļļu netika ievērota pilnīgi nekāda darbu tehnoloģija, bet nauda tika paņemta par visu.

Malacis ka atzīsties - es tā jau arī domāju ka serviseļa ipašnieķels!

redz edgar- lejot eļlu caur filtrējošo sietu kas atrodas bačokā- eļļa sistēmā nokļūst lēnām izspiežoot gaisu uz bačoka pusi. (protams ja neesi sietiņu atdevis sievai tējas gatavošanai) nav jāmocās liet lēnām bez burbuļiem. Ja ir smadzenes- var pagaidīt kamēr eļla notek līdz reikai un pati izspiež gaisu (apm~5 min) pie tam kā orientieris tiek izmantots tehniskajā manuālī dotais eļļas daudzums.

Lejot lēnām- gaiss izspiežas pats no sevis. Eļļa neputojas- tai ir specialas pretputošanās piedevas. Pamēģini ieliet dextronu spainī un saputot...

Pēc iepriekš aprakstītās metodes mainiju eļļu SAVĀ auto laikam jau pats sevi nepiekāsīsi?

edgar- ja lasi ražotāja tehniskās notas (ieteikumus, rekomendācijas) tik pat uzmanīgi kā šp forumu- labāk nelasi vispār- būs mazāk problēmu.

taaneko Reģ.: 30.07.2008
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: Ah ja... es ar māku 6 pirkstus pacelt gaisā.

Arī sāku remontēt tehniku no 16 gadiem, bet tad tādu Opel Rekord pat plānos vēl nebija! Tik tiko rietumi sāka domāt kā samazināt vieglo auto izmērus, tā lai tie būtu mazāki par kraveniekiem un neēstu tik ellīgi daudz benzīna naftas krīzes apstākļos.

Ar ko vēl pamērīsimies??

edgar? Tu nejauc gadijumā eiropu un ameriku? Eiropa- tas ir tur kur dzīvojam mēs un kur fiziski notika 2 pasaules kara notikumi- lielie auto- tā ir amerika ar lētu degvielu, daudz naftas un kur tavs ford scorpio ir zem "merkur" markas lai neapkaunotu vārdu "ford"

p.s. gribi atzinību? varbūt pamēģini to iegūt citā veidā...

taaneko Reģ.: 30.07.2008
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja: taaneko

Malacis ka atzīsties - es tā jau arī domāju ka serviseļa ipašnieķels!

Neesmu nekad bijis ipašnieks- tik vien kā darbu vadītājs, sevisa vadītājs, tehniskais direktors- spēlējošais trenneris.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

taaneko, izlasi kaut reizi manuālī rakstīto, tad nevajadzēs te izdomāt pasaciņas par to ko te esi samuldējis!

Kādā veidā tā eļļa pati izspiedīs gaisu no reikas, no sadalītāja, no sīkņa?? UN ja sietiņa eļļas toverī nav nekad bijis, pat no rūpnīcas?? Nekad nav bijis paredzēts!!

Pats vari tādā veidā mainīt, kā esi sarakstījis, bet neuzdod savas glupības par likumu citiem!

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

taaneko rakstīja: 2000 gadu sagaidiju kā autoservisa darbu vadītājs un varēju nodarbināt 7 cilvēkus 400 kvm. krāsotāju ar slapjās grīdas kameru, motoristu un autoelektriķi ieskaitot.

???

Savu nezināšanau un negribēšanu neko zināt arī vari izgāzt citur!

rgcwtxkmt9729w9 Reģ.: 24.11.2004
0 0 Atbildēt

taaneko rakstīja:

...

paskaties uz savu avataru dauni!!!

...

14,3 minūtes.

Kāds inteliģents speciālists! Nez vai tāds vispār saprot, cik ir 0,3 minūtes?

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

Klau, kungi, nu nav, ko rieties! Nu nav cilvēks dzirdējis

par agregātiem un iekārtām, kuras atgaisojas pašas, nu nav. Nevajag viņu par to nosodīt, katra nezināšana ir

ārstējama, ja ne ar teoriju, tad ar praksi! Diemžēl

stūres pastiprinātājs ir tas mehānisms, kurš "pašatgaisojas",

tas kā nekā ir ielikts konstrukcijā Tieši tāpat, kā

dzinējos ar "sauso karteri" ...

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja: Diemžēl

stūres pastiprinātājs ir tas mehānisms, kurš "pašatgaisojas",

tas kā nekā ir ielikts konstrukcijā

Kopš kura laika??? Kopš vakardienas!?? Vai arī tikai Tevis remontētie paši atgaisojas!??

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

gadijums ira pillīgi bezceerīgs , bet jautrība tiek nodrošināta

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

i_edgars rakstīja:

Crankshaft rakstīja: Diemžēl

stūres pastiprinātājs ir tas mehānisms, kurš "pašatgaisojas",

tas kā nekā ir ielikts konstrukcijā

Kopš kura laika??? Kopš vakardienas!?? Vai arī tikai Tevis remontētie paši atgaisojas!??

Cilvēk mīļais, kopš 1991. gada ir aiztecējis daudz ūdens, tikpat daudz kā katrs tavs posts, un autobūve ir stipri attīstījusies.

Neticēsi, bet ir tādi auto kuriem stūres pastiprinātājs ir elektriskais- stūres piedziņu veic elektromotors.

P.S. Crankshaft neremontē stūres pastiprinātājus

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

TDIOTS rakstīja: , kaut kā neatminos sevi riteņus 'izkarot' , parasti pietika ar stūres izgrozīšanu

Ja pietiek spēka pagriezt stūri, tad nekādu problēmu...

+1 par jautrību.

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

Ja eļļu lej iekšā ar rokas pumpi, caur tievu šļauku, tad nekādi gaisa burbuļi un putošanās neveidojās.

Bet nu ipedgars jau šķaida puscieto atrabotku ar vecu alu un vēl brīnās, ka lejot iekšā puto...

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

TDIOTS rakstīja: gadijums ira pillīgi bezceerīgs , bet jautrība tiek nodrošināta

Patiešām gadījums ir bezcerīgs! Tā šeit esat piepļurinājuši, ka jau paši sākam tām stulbībām ticēt!

Nedod dievs tik pie tādiem "remontētājiem" servisā. Šitādi spēj tikai un vienīgi visu sačakarēt, pat ja tas ir tikai riteņu nomainīšana. Taču naudu kā vienmēr paņems par it kā tehnoloģiski pilnvērtīgi veiktu remontu.

Lāpstiņsūkņa konstrukcija nav mainījusies kopš 19. gs līdz pat aizvakardienai! Un pats viņš nekad nav bijis spējīgs atgaisoties. Un vienalga vai tiek piedzīts ar siksnas pārvadu vai elektromotorīti.

Šajā topikā iet runa kā reiz par sūkni ar siksnas piedziņu.

Dauņu bars - lasīt iemācieties! Pie reiz kaut bildītes paskatieties kas tiem sūkņiem, hidrosadalītājiem un stūres pastiprinātājiem ir vēderā. A vēl labāk ja kāds pajauktu un tad te variet gvelzt.

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

i_edgars

Crankshaft rakstīja: Diemžēl

stūres pastiprinātājs ir tas mehānisms, kurš "pašatgaisojas",

tas kā nekā ir ielikts konstrukcijā

Kopš kura laika??? Kopš vakardienas!?? Vai arī tikai Tevis remontētie paši atgaisojas!??

===============

Nebūt nē, kopš brīža, kad stūres hidropastiprinātājus sāka izmantot autobūvē. Cirkulācijas sistēmas , kāda ir hidropastiprinātājs, vispār izsenis ir centušies veidot

pašatgaisojošas, stipri atvieglo darbu ar tām. Stūres pastiprinātājs ta satur kādu nieka litru eļļas, bet , ja

hidrosistēmā eļļas daudzums ir mērāms kubikmetros / tonnās, nosirmosi gaisodams Hidrauliskais bremžu pievads ir t.s. "vienceļa" sistēma, tur strādā drusku citi

likumi.

Principā mēs arī mainījām eļļu stūres pastiprinātājos līdzīgi - paceļot stūrējamos riteņus no zemes, reizēm

pietika pat ar to atslogošanu. Pēc tam atvieno "obratku",

pievieno šlangu līdz "otrabotkas" traukam, iedarbina

dzinēju un stūri grozot laiž veco šķidrumu laukā. Ik

pa brīdim bačokā papildina līmeni, lai sistēmā neierautu

gaisu. Kad pa obratku sāk nākt tīrs, dzidrs šķidrums, var uzskatīt, ka process veiksmīgi pabeigts. Ja sistēmā tomēr

ierauj gaisu, tas dzirdams ar ausi. Pagrozot stūri kā likums beidzas sīkšana, kuru izraisa gaisa burbulīši, savukārt gaiss pa "obratku" nonāk bačokā un atmosfērā. Tas ir labi redzams, ja "obratkā" pirms bačoka

ieliek caurspīdīgas šļūtenes gabalu...

juha Reģ.: 11.01.2003
0 0 Atbildēt

Edgar, pastāsti labāk, kā tur bija ar to martenkrāšņu mūrēšanu trešajā paaudzē!

Gauss Reģ.: 15.09.2010
0 0 Atbildēt

juha rakstīja: Edgar, pastāsti labāk, kā tur bija ar to martenkrāšņu mūrēšanu trešajā paaudzē!

Viņš jau nemūrēja, bet kurināja un zāģēja malku.

i_edgars Reģ.: 08.02.2005
0 0 Atbildēt

Crankshaft, Tu motorā eļļu ar tā pat maini?? Iedarbini motoru, tecini veco ārā un jauno pielej līdz līmenim?!

Redzi es nestāstīju kā mana ome maina eļļu, bet gan kā to vajadzētu mainīt.

Kas attiecas uz Gauss un juha komentāriem, tad tik vien jūs abi mākat kā piepļūtīt forumu??

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

nu bet es tokš raxtiju-gadijums bezcerīgs

P.S.bet jautrība garantēta

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Crankshaft Reģ.: 31.10.2004
0 0 Atbildēt

i_edgars

Crankshaft, Tu motorā eļļu ar tā pat maini?? Iedarbini motoru, tecini veco ārā un jauno pielej līdz līmenim?!

===================

Mazliet savāds jautājums no cilvēka, kurš pretendē uz "zinātāja" lomu ...

Redzi es nestāstīju kā mana ome maina eļļu, bet gan kā to vajadzētu mainīt.

===================

Redzi, metodi es izlasīju remonta manuālī, vienā no tiem, kurus saņēmām kopā ar t.s. "ārzemju analogiem",

konkrēti Renault Espace grāmatā vēl kādā 1985. gadā

Mercedes grāmatā bija operācija aprakstīta tieši tāpat

CRDI Reģ.: 10.01.2008
0 0 Atbildēt

Crankshaft rakstīja:

konkrēti Renault Espace grāmatā vēl kādā 1985. gadā

Mercedes grāmatā bija operācija aprakstīta tieši tāpat

cilvēk mīļo ko tam tipam kaut ko skaidrot par tik "smalkiem" auotsiem ka ' 85. gada Renault un Mercedes

Ja kāda operācija, darbība, rīcība nav aprakstīta viņa bībelē ('91. gada skorpja manuālī) tad tāda nav, nebija un nebūs. Āmen!

taaneko Reģ.: 30.07.2008
0 0 Atbildēt

CRDI rakstīja:

Crankshaft rakstīja:

konkrēti Renault Espace grāmatā vēl kādā 1985. gadā

Mercedes grāmatā bija operācija aprakstīta tieši tāpat

cilvēk mīļo ko tam tipam kaut ko skaidrot par tik "smalkiem" auotsiem ka ' 85. gada Renault un Mercedes

Ja kāda operācija, darbība, rīcība nav aprakstīta viņa bībelē ('91. gada skorpja manuālī) tad tāda nav, nebija un nebūs. Āmen!

Hmm... jocīgi pēc edgaronkuļa domām lielākā auto daļa pa ceļu pārvietojas tapēc ka tās dzen vējš? A kardāna ta nava. Par skorpja fantastisko savirzi, kad pakaļējie riteņi stāv "jumtiņā" edgaram arī noteikti būtu savs skaidrojums- teiksim mazāka rites pretestība, jo rats pats izvēlas ar cik lielu riepas virsmu piespiesties ceļam... Pēc 91 gada aunapieres šo ģeniālo izgudrojumu atcēla- tapēc ka neviens negribēja ražot speciālas riepas.

TDIOTS Reģ.: 07.01.2007
0 0 Atbildēt

skorpim 91; , 2,9 , sedans -nebij ne vainas

Skorpis neatbild par sava lietotāja ,pisuāra emuāros izrakto , erudīciju

P.S. arī91 Mercury Scorpis 2,9aut bij varen baudāms autoss

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

eu, kungi. bet uz mana pilseet&lauka shitamais variants ar paceltiem ratiem un grozishanu bes dzineja darbibas palidzeeja. ieprieksh nekadi negribeja stradaat pastipreklis, ibio. nonjemos pirms tam ilgi. tiesa gan vel vienu dienu bija traucejumi nelielas vibracijas izskataa, bet namakaa dienaa laikam izgaja pedeejie burbulji, un tagad sturi var pagriezt pat mans 2 meneshu vech deels

ValdisM Reģ.: 09.11.2005
0 0 Atbildēt

taaneko rakstīja:

i_edgars rakstīja: Nu un kur tie komentāri kurus var lasīt ar interesi? Pagaidām es te redzu tikai un vienīgi aptiršanu!! Neviens izņemot mani vispār neko vēl nav pateicis par eļļas maiņas procesu.

Redz edgar, es no 16 gadiņiem ņemos ar auto. Sāku tad kad no ārzemju auto krutākais bija opel rekord vai forg granada. 2000 gadu sagaidiju kā autoservisa darbu vadītājs un varēju nodarbināt 7 cilvēkus 400 kvm. krāsotāju ar slapjās grīdas kameru, motoristu un autoelektriķi ieskaitot. tā kā savu žulti par neizdevušos bērnību mierīgi vari izgāzt citur. (paskaties uz savu avataru dauni!!!)

4 mēmešus atpakaļ mainiju savam auto eļļu stūres pastiprinātajā. Noskrūvēju tuvāko un visvieglāk pieejamo šļauku, nolēju šķidrumu ar roku pagroziju izsvērtus priekšējos riteņus no viena galastāvokļa līdz otram. Uzskrūvēju šļauku. ielēju tehniskajos datos paredzēto šķidruma daudzumu un viss. 14,3 minūtes. Nekādas sveces nekādi vāki, nekādas ilgstošas motora griešanas ar starteri. Piedevām mana auto dzinējam G8T 716 lai izskrūvētu sveces stingri rekomendējas noņemt ieplūdes kolektoru. tas pats arī lai izņemtu sprauslas. Interesanti, ko tāds meistars kā tu tur ņemtu nost, kā motivētu klientam pēc tam nepieciešamās blīves un cilvēkstundas? Pārvērstu tādu vienkāršu darbu par trīs dienas ilgu varoņdarbu par ko palūgtu pēc tam 74 latus? Kā motivētu dauni?!

p.s. par maz ir mācēt atkārtot kautkur rezētu darbību. Svarīgi ir saprast darbības jēgu. pēc tāda principa es kādreiz izvēlējos strādniekus servisam.

neiespringsti.

Izskatas ka Tu esi šeit nesen tāpēc nezinu, ka izņēmot Cranskshaft un vēl dažiem nosvērtiem cilvēkiem, te neviens neko nezina un nespēj pat izskaidrot.

Es te vienriez pajautāju lai man paskaidro divas lietas:

1.Drīkst vai nedrīkst amortuiņus mainīt pa vienam (esmu tā darījis).

2.vai uz jauniem bremžu diskiem var likt lietotus bremžu klučus (arī tā es esmu darījis).

Nu vārduskot, visi mani nosidra par kapeikpisēju, ideiotu, un kā tik vēl, bet tā arī neviens tehnisku skaidrojumu diemžem nesopēja veikt.

P.S. Runājot par stūres pastūža eļļas maiņu. Es to izdarīju apmēram 10min - izgāzu veco, tad ielēju jauno. Pabraukāju kādu dienu un papildināu līdz paredzētajam līmenim. Viss 15tk km kopš tā brīža ir pagājuši. Stūres darbībā nekādu izmaiņu nav.

1 2 3 4 5
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti