Vai kāds var paskaidrot kā ir ar vieglā auto piekabes vilkšanu. Precīzāk sakot interesē tā lai būtu viss atbilstoši normatīvajiem aktiem.
Tātad principā sekojoša interese. Piemēram piekabes pilna masa 2000 kg. Piekabe aprīkota ar inerces bremzēm. Kādai ir jābūt vilcēja pilnajai vai pašmasai lai varētu ar to vilkt šādu piekabi.
Ir skaidrs ka lai šādu piekabi vilktu ir nepieciešama BE kategorija.
Vienkārši nekur SN neko tā īsti neatrodu par šādu tēmu. Tur ir tikai aprakstīts ko var vilkt ar B kategoriju. Bet par BE rakstīts viss kas neietilpst B kategorijā.
Jo stipri šaubos ka šādu piekabi var vilkt piemēram Smart vai IQ vai Picanto. Nu tas tā piemēram.
Ražotājs ir noteicis, cik ar kuru mašīnu smagu piekabi drīkst vilkt. Manupptāt to teorētiski nedrīskt pārkāpt. Tam nav sakara ar vadītāja kategoriju. Tie piemēri pēc ražotāja noteiktā dievai vairāk par 750 kg piekabi drīkst vilkt.
kolumbs rakstīja: Tam nav sakara ar vadītāja kategoriju.
Ir jau gan....pastāv tāda BE kategorija.
Jā, ir tāda, ķipa ar B kategorijas tačku var vilkt E kategorijas (fūres) piekabi. Ir pat redzēti pikapi ar sedliem garās piekabes vilkšanai.
Nu vispār jau daudz ātrāk to BE var savajadzēties. Ar B var braukt tikai tad, ja auto + piekabes pilna masa nepārsniedz 3500kg. Un ja grib uz piekabes vest citu auto, šo robežu nemaz nav grūti pārsniegt.
Seene rakstīja: ja auto + piekabes pilna masa nepārsniedz 3500kg.
Tā patiešām ir kļūdaini ierakstīts CSN, taču eksistē (kā vienmēr Latvijā) skaidrojums, kur ar C kategorijas tiesībām drīkst vadīt auto ar pilno masu kas nepārsniedz 3500 kg + piekabi, ar pilno masu kas nepārsniedz 750 kg.
Bija konkrēts gadījums, tāpēc zinu ko saku. Lieta nonāca līdz CP augstākai vadībai, un šie attaisnojās, ka CSN uzrakstījusi jauna sekretārīte, kurai visdrīzāk pat tiesību nav.
Seene rakstīja: ja auto + piekabes pilna masa nepārsniedz 3500kg.
Tā patiešām ir kļūdaini ierakstīts CSN, taču eksistē (kā vienmēr Latvijā) skaidrojums, kur ar C kategorijas tiesībām drīkst vadīt auto ar pilno masu kas nepārsniedz 3500 kg + piekabi, ar pilno masu kas nepārsniedz 750 kg.
Bija konkrēts gadījums, tāpēc zinu ko saku. Lieta nonāca līdz CP augstākai vadībai, un šie attaisnojās, ka CSN uzrakstījusi jauna sekretārīte, kurai visdrīzāk pat tiesību nav.
Atkal jau tu kaut ko zini Mēs te vispār par B un BE kategorijām runājam, ne C. Bet jā - visi citi jau iejaucas sarunās, kurās tikai tev ir taisnība.
Seene - atkal sāksi?? Es skaidri un gaiši uzrakstīju , ka bija konkrēts gadījums... Izstāstīt kas un kā un ko!!
Ar Gazeli (pilna masa akurāt 3500 kg, vilka piekabi ar pilnu masu akurāt 750 kg un B kat tiesībām. CP piesējās... Pēc nedēļu garas skaidrošanās pa pašām augstākajām inztancēm šī pati CP ekipāža atveda atpakaļ tiesības uz šofera darba vietu, un dikti ilgi atvainojās, lai tikai nesniegtu tiesā kaitējuma atīdzināšanu.
Kas ir... attkal Tu te sāksi savus izdomājumus pierādīt??
Seene - atkal sāksi?? Es skaidri un gaiši uzrakstīju , ka bija konkrēts gadījums... Izstāstīt kas un kā un ko!!
Ar Gazeli (pilna masa akurāt 3500 kg, vilka piekabi ar pilnu masu akurāt 750 kg un B kat tiesībām. CP piesējās... Pēc nedēļu garas skaidrošanās pa pašām augstākajām inztancēm šī pati CP ekipāža atveda atpakaļ tiesības uz šofera darba vietu, un dikti ilgi atvainojās, lai tikai nesniegtu tiesā kaitējuma atīdzināšanu.
Kas ir... attkal Tu te sāksi savus izdomājumus pierādīt??
Kurā vietā ir kāds izdomājums? Tas, ka uzrakstīji par C kategoriju (kā tad lai zina, ka atkal neesi apzināti "kļūdījies")? Tas, ka CSN paredz 3500kg IESKAITOT piekabi?
Nemācēšu neko teikt par konkrēto konfliktu un tā atrisinājumu, bet vispār uzskatu, ka šajā gadījumā CP rīcība bija pamatota un CSN nebūt nav kļūda. Daudzi (varētu pat teikt, ka lielākā daļa) B kategorijas vadītāji nav spējīgi tikt galā ar 3500kg bez piekabes, kur nu vēl ar šādu kombināciju.
Diemžēl Latvijā likumi ir rakstīti tik samudžināti un nekonkrēti, ka tos var ne tikai apiet no labās un kreisās puses, bet pat elementāri pārkāpt. Galarezultāts ir atkarīgs tikai no advokāta kompetences un veiklības.
Respektīvi, ja pats likums ir uzrakstīts skolas burtnīcas biezumā, tad skaidrojumi + senāta lēmumi utt būs vismaz Ļeņina kopoto rakstu biezumā.
Nu elementāri - pēc likuma burta Pasāts Pasātu vilkt nedrīkst, jo abiem kopā ir virs šie 3500 kg!
i_edgars rakstīja: Diemžēl Latvijā likumi ir rakstīti tik samudžināti un nekonkrēti, ka tos var ne tikai apiet no labās un kreisās puses, bet pat elementāri pārkāpt. Galarezultāts ir atkarīgs tikai no advokāta kompetences un veiklības.
Respektīvi, ja pats likums ir uzrakstīts skolas burtnīcas biezumā, tad skaidrojumi + senāta lēmumi utt būs vismaz Ļeņina kopoto rakstu biezumā.
Nu elementāri - pēc likuma burta Pasāts Pasātu vilkt nedrīkst, jo abiem kopā ir virs šie 3500 kg!
Par pirmo daļu varētu piekrist, bet nu tagad gan beidzot atbildi par saviem vārdiem un pastāsti pēc kura likuma burta tad nu Pasāts Pasātu vilkt nedrīkst? Citātiņu studijā! Tā vien šķiet, ka pats vien atkal esi ķēries pie izdomājumiem.
kolumbs rakstīja: Tam nav sakara ar vadītāja kategoriju.
Ir jau gan....pastāv tāda BE kategorija.
Jā, ir tāda, ķipa ar B kategorijas tačku var vilkt E kategorijas (fūres) piekabi. Ir pat redzēti pikapi ar sedliem garās piekabes vilkšanai.
Kungi, nevajag jaukt vadītāja apliecībā norādīto kategoriju BE ar to, kāds trasportlīdzeklis drīkst vilkt konkrēto piekabi.
Jautājumā taču skaidri pateikts, ka ir skaidrs, ka vajag BE, bet nav skaidrs, kāda mašīna drīkst vilkt konkrēto piekabi. Kāds drīkst būt vilcējs, tas tiešām nav jatājums par BE kategoriju un CSN pielikumu, kurā norādīts, kādu trasportlīdzekli drīkst vadīt ar attiecīgo kategoriju.
kolumbs rakstīja: Tam nav sakara ar vadītāja kategoriju.
Ir jau gan....pastāv tāda BE kategorija.
Jā, ir tāda, ķipa ar B kategorijas tačku var vilkt E kategorijas (fūres) piekabi. Ir pat redzēti pikapi ar sedliem garās piekabes vilkšanai.
Kungi, nevajag jaukt vadītāja apliecībā norādīto kategoriju BE ar to, kāds trasportlīdzeklis drīkst vilkt konkrēto piekabi.
Jautājumā taču skaidri pateikts, ka ir skaidrs, ka vajag BE, bet nav skaidrs, kāda mašīna drīkst vilkt konkrēto piekabi. Kāds drīkst būt vilcējs, tas tiešām nav jatājums par BE kategoriju un CSN pielikumu, kurā norādīts, kādu trasportlīdzekli drīkst vadīt ar attiecīgo kategoriju.
Neviens neko nejauc. Pēc tavas atbildes principā topiku varēja slēgt, jo visu pareizi pateici. Tagad vienkāºši padiskutējam par pietuvinātām tēmām
B — mehāniskie transportlīdzekļi, izņemot A kategorijas motociklus, kuru pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un sēdvietu skaits, neskaitot vadītāja vietu, nepārsniedz astoņas vietas, šādas kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, kuras pilna masa nepārsniedz 750kilogramus, kā arī B kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi, ja šā savienojuma pilna masa nepārsniedz 3500 kilogramus un piekabes pilna masa nepārsniedz vilcēja pašmasu
Nu un uz BE ierobežojumiem attiecas te jau pieminētais CSN 195. punkts
Seene - atkal sāksi?? Es skaidri un gaiši uzrakstīju , ka bija konkrēts gadījums... Izstāstīt kas un kā un ko!!
Ar Gazeli (pilna masa akurāt 3500 kg, vilka piekabi ar pilnu masu akurāt 750 kg un B kat tiesībām. CP piesējās... Pēc nedēļu garas skaidrošanās pa pašām augstākajām inztancēm šī pati CP ekipāža atveda atpakaļ tiesības uz šofera darba vietu, un dikti ilgi atvainojās, lai tikai nesniegtu tiesā kaitējuma atīdzināšanu.
Kas ir... attkal Tu te sāksi savus izdomājumus pierādīt??
Pardons, be tu kļūdījies vēl vismaz trīs reizes. Tas ko tu vilki nebija piekabe, bet tačka. Tas kurš tevi apturēja nebija CP-ists, bet vietējais bomārs. Un nedēļu ilgi tu rakom stāvot skaidrojies kāpēc biji viņam to nospēris.
Tie noteikumos minētie dati "piekabes pilna masa nepārsniedz vilcēja pašmasu" vai tik neattiecas uz piekabēm kurām nav pašām savas bremzes.
Bet kā jau teicu piekabei ir bremzes. Un viss kas iepriekš rakstīts par tām kategorijām ir skaidrs.
Ir skaidri zināms ka nepieciešama BE kategorija. Protams ka viņa ir. Bet taču jābūt kaut kādam samēram starp auto un piekabes masu.
Varbūt kāds var tolkam izskaidrot kas ir tie pa cipariem uz tās plāksnītes ka mašīnai zem kapota. Tur katram auto ir kaut kādi cipari vēl bez sērijas Nr. Tie cipari varētu būt saistīti ar masām.
Bracus rakstīja: Tātad joprojām jautājums aktuāls.
Tie noteikumos minētie dati \"piekabes pilna masa nepārsniedz vilcēja pašmasu\" vai tik neattiecas uz piekabēm kurām nav pašām savas bremzes.
Bet kā jau teicu piekabei ir bremzes. Un viss kas iepriekš rakstīts par tām kategorijām ir skaidrs.
Ir skaidri zināms ka nepieciešama BE kategorija. Protams ka viņa ir. Bet taču jābūt kaut kādam samēram starp auto un piekabes masu.
Varbūt kāds var tolkam izskaidrot kas ir tie pa cipariem uz tās plāksnītes ka mašīnai zem kapota. Tur katram auto ir kaut kādi cipari vēl bez sērijas Nr. Tie cipari varētu būt saistīti ar masām.
Ražotājs nosaka, cik var vilkt ar darba bremzēm un cik bez. Piemēram atvēru honda.lv un paskatījos par CRV:
1.Tie noteikumos minētie dati "piekabes pilna masa nepārsniedz vilcēja pašmasu" vai tik neattiecas uz piekabēm kurām nav pašām savas bremzes.
2. Bet taču jābūt kaut kādam samēram starp auto un piekabes masu.
1. Attiecas da uz jebkādām piekabēm.
2. To nosaka auto izgatavotājs. Ja nebūs nekā aizdomīga šajā samērā, piem. ar SMARTU nevilksi treileri ar 2 busiem vai taml., tad CP diezin vai piekasīsies, bet nu ja būs kaut kas aizdomīgs tad var palūgt uz svariem. Lai gan neesmu dzirdējis ka iekš LV to praktizētu, iekš DE gan var atrauties.
Piekabes vilkšana.
Vai kāds var paskaidrot kā ir ar vieglā auto piekabes vilkšanu. Precīzāk sakot interesē tā lai būtu viss atbilstoši normatīvajiem aktiem.
Tātad principā sekojoša interese. Piemēram piekabes pilna masa 2000 kg. Piekabe aprīkota ar inerces bremzēm. Kādai ir jābūt vilcēja pilnajai vai pašmasai lai varētu ar to vilkt šādu piekabi.
Ir skaidrs ka lai šādu piekabi vilktu ir nepieciešama BE kategorija.
Vienkārši nekur SN neko tā īsti neatrodu par šādu tēmu. Tur ir tikai aprakstīts ko var vilkt ar B kategoriju. Bet par BE rakstīts viss kas neietilpst B kategorijā.
Jo stipri šaubos ka šādu piekabi var vilkt piemēram Smart vai IQ vai Picanto. Nu tas tā piemēram.