i_edgars rakstīja: Bracus, vēl jau sakabes āķa konstrukcija (izgatavotājs) nosaka cik drīkst vilkt.
Vectētiņa golfmašīnas āķim ir nakļene, kur rakstīts nespiest uz viņu vairāk par 75 kg, bet nekā saskatāma, kur būtu rakstīts, cik vilkt drīkst. Nezinu kā āķa ražotājs to nosaka, bet nu pēc loģikas būtu jābūt, piemēram, "ja mašīnai ir jaudīgs turbomotors un pilpiedziņa, tad max velkamā masa 1k kg, ja 1.3 nemotoriņš, tad 3k kg"...
Piekabes vilkšana.
Vai kāds var paskaidrot kā ir ar vieglā auto piekabes vilkšanu. Precīzāk sakot interesē tā lai būtu viss atbilstoši normatīvajiem aktiem.
Tātad principā sekojoša interese. Piemēram piekabes pilna masa 2000 kg. Piekabe aprīkota ar inerces bremzēm. Kādai ir jābūt vilcēja pilnajai vai pašmasai lai varētu ar to vilkt šādu piekabi.
Ir skaidrs ka lai šādu piekabi vilktu ir nepieciešama BE kategorija.
Vienkārši nekur SN neko tā īsti neatrodu par šādu tēmu. Tur ir tikai aprakstīts ko var vilkt ar B kategoriju. Bet par BE rakstīts viss kas neietilpst B kategorijā.
Jo stipri šaubos ka šādu piekabi var vilkt piemēram Smart vai IQ vai Picanto. Nu tas tā piemēram.