Tātad, runa ir par šo biedrību www.lcbb.lv/... .
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Tātad, runa ir par šo biedrību www.lcbb.lv/... .
Malacis! Ceru, ka publiceesi arii atbildi, ja taada buus! Un teema par celjinieku aciimredzamiem braakjiem buutu laba lieta!
DekstersFF rakstīja: Auto vadītājs
Tas gan skan nopietni! Nu gluži kā Direktors!
Autovadītāja Aigara Jušēna vēstuli pārsūtīju Andrim Bērziņam personīgi.
Redaktors rakstīja: Autovadītāja Aigara Jušēna vēstuli pārsūtīju Andrim Bērziņam personīgi.
Es to jau izdarīju no rīta, tad viņam būs tādas divas, pie tam otra no portāla. Labi.
Viens no tiem LCB saistītajiem personāžiem dzīvo man kaimiņos Mārupē. Nekādu kontaktu ar viņu nav, cits līmenis. Jaunākie Porshe Cayenne un R8, kā arī MB utt.
Nekad nav žēl, ka nopelna un attīstās, bet ja tas notiek apjājot citus, tā ir, atvainojiet, liela cūcība.
Es kaut ko līdzīgu gribēju rakstīt konkrēti par Rīga-Ķekava un Jūrmalas apvedceļu, kurus uzlēja pagājušajā vasarā, bet ceļi ir ļoti nelīdzeni...
Klau, par ceļiem runājot, kāds zin, kāpēc it kā Rīga-Ķekava ir jauns segums, bet īsi pirms Ķekavas kādi 200 metri nav atjaunoti?
turpat pie Vecpiebalgas ir ceļš Vecpiebalga - Raunpiebalga - Ranka. 22 kilometrus no Vec - līdz Jaunpiebalgai būvēja divos piegājienos, pēdējo posmu pabeidza pērn. Šobrīd tas jau ir saplaisājis, ar desmitos skaitāmām lāpījumu pēdām. Pirmais posms, ko būvēja ap 4 gadus senāk, arī līdzīgs. No Jaunpiebalgas līdz Rankai vispār ārrprāts - jau vismaz divi konkursi bijuši, un sākts būvēt, bet abi 'būvnieki' bankrotājuši un pazuduši. Ceļš pustaisīts pamests. No Rankas līdz Smiltenes - Gulbenes ceļam vispār ceļš slēgts, nav izbraucams. Tā paša slavenā Bērzkroga - Vecpiebalgas - Madonas ceļa posms 10 km garumā no Bērzkroga tika remontēts kādus 7 - 8 gadus atpakaļ (pēc atmiņas). Neskaitāmās vietās sāk sabrukt.
Tad man ir ierosinājums ar iAuto palīdzību uztaisīt pēdējos x gados atjaunoto-remontēto-jaunbūvēto ceļu karti un pielikt klāt aprakstu, bildes un to nosūtīt tam pašam LCB un valdībai ar konkrētiem jautājumiem- KAS PAR TO ATBILDĪGS ?
Jo sanāk tā, ka tā ir ļoti liela mēroga naudas izsaimniekošana.
Laba iniciatīva. Atbalstu!
DekstersFF rakstīja: Tad man ir ierosinājums ar iAuto palīdzību uztaisīt pēdējos x gados atjaunoto-remontēto-jaunbūvēto ceļu karti un pielikt klāt aprakstu, bildes un to nosūtīt tam pašam LCB un valdībai ar konkrētiem jautājumiem- KAS PAR TO ATBILDĪGS ?
Jo sanāk tā, ka tā ir ļoti liela mēroga naudas izsaimniekošana.
Laba doma, darām.
Uzrakstām te vel dažas vietas precīzi, kad tika remontēts un kurš posms ir jau bojāts.
smaidiigais rakstīja: turpat pie Vecpiebalgas ir ceļš Vecpiebalga - Raunpiebalga - Ranka. 22 kilometrus no Vec - līdz Jaunpiebalgai būvēja divos piegājienos, pēdējo posmu pabeidza pērn. Šobrīd tas jau ir saplaisājis, ar desmitos skaitāmām lāpījumu pēdām. Pirmais posms, ko būvēja ap 4 gadus senāk, arī līdzīgs. No Jaunpiebalgas līdz Rankai vispār ārrprāts - jau vismaz divi konkursi bijuši, un sākts būvēt, bet abi 'būvnieki' bankrotājuši un pazuduši. Ceļš pustaisīts pamests. No Rankas līdz Smiltenes - Gulbenes ceļam vispār ceļš slēgts, nav izbraucams. Tā paša slavenā Bērzkroga - Vecpiebalgas - Madonas ceļa posms 10 km garumā no Bērzkroga tika remontēts kādus 7 - 8 gadus atpakaļ (pēc atmiņas). Neskaitāmās vietās sāk sabrukt.
par ceļu no bērzkroga piekrītu - tas ir kaut kāds pizģets. ja pagājušajā gadā būtu nobēruši ar bituma/šķembu maisījumu, viss būtu bumbās un nesabruktu, tagad bēdīgi izskatās.
par jaunpiebalgas ceļu - diemžēl tādi materiāli un tehnoloģijas. ceļinieki stāsta, ka šogad paredzēta nodilumkārtas maiņa tajā posmā (ES projekts pieprasa to veikt). un jau paredz tautas šūmēšanos par to, ka labo relatīvi labu ceļa posmu, kamēr Bērzkrogs-madona sabrucis līdz kliņķim
tai pašā Valmieras centrā šogad atjaunos seguma virskārtu, kura tika ielikta laikam pirms 5-6 gadiem. jo savu ir nokalpojusi. jocīgas tās mūsdienu tehnoloģijas. it visā. taisa sūdīgi, lai pēc tam var mainīt fiksi nost. ekonomiskā izaugsme saucās, ibio.
Jāmin arī labie piemēri, kā Saulkrastu apvedceļš un nu jau cik gadus Rīga-Jūrmalas šosejas fenomens!
iAutolv rakstīja: Jāmin arī labie piemēri, kā Saulkrastu apvedceļš un nu jau cik gadus Rīga-Jūrmalas šosejas fenomens!
rīga-jūrmala nebūvēja pad. laikos? cēsis-melturi ar tikai pēdējos gados sāk brukt. nekas nopietns van tur darīts jau gadus 20 vai vairāk.
xx89
Ar to ceļu būvi nav tik vienkārši kā sākumā liekas. Jāatzīst stāvoklis ir bēdīgs, diemžēl arī nesen būvētie ceļi atklāj ne mazums defektu. Kāpēc tā, kurš'vainīgs? Lielā daļa gadījumu vaina būtu jāuzņemas ceļu saimniekam un pasūtītājam, Latvijas Valsts ceļiem(LVC). Projektus pēc kuriem uzņēmēji veic darbus, pasūta un akceptē LVC. Būvniekam teorētiski ir jāpieturas pie šī projekta. Kā būvnieks to dara pārbauda pāsutitāja nolīgti būvuzraugi. Problēma tā, ka ļoti nekvalitatīvi tiek izstrādāti projekti. Būvētājs var norādīt uz nepilnībām pārskatot projektu būtībā, taču asfalta segu(galvenie defekti)aprēķinu trūkumus uzreiz konstatēt nav iespējams. Tas jau pirms konkursa izsludināšanas būtu jāveic LVC. Jāveic daudz nopietnāks analitiskais un statistiskais darbs, kas ļautu izvairīties no jau pielaistām kļūdām).Otrs klupšanas akmens ir darbu apjomu trūkums Latvijā(uz visiem būvētājiem)un pārlieku lielā konkurence, kuras rezultātā bīstami zemas kļūst objektā veicamo darbu izmaksas. 'Šo tendenci pilnīgi provicē konkursa komisijas kuras pamatā dod zaļo gaismu zemākajai cenai, vienalga cik adekvata tā ir(aptuvenās darbu izmaksas pasūtītājam kkk zināmas). Rezultātā nosolīta summa ir par mazu pilnvērtīgiem būvdarbiem. Taču LVC izliekas to neredzam. Tā lūk mums iet.
Piebildīšu, LCB ir Latvijas ceļu būvētāju asociācija, kurā apvienojošies lielākie būvnieki, lai savu kopīgo viedokli paustu sabiedrībai un valdībai.
xx89 rakstīja: Piebildīšu, LCB ir Latvijas ceļu būvētāju asociācija, kurā apvienojošies lielākie būvnieki, lai savu kopīgo viedokli paustu sabiedrībai un valdībai.
Nu mees jau ar par to pashu! Un principaa sapas muusu, vismaz mans nespeciaalista, viedoklis ar tavu ieprieksheejaa komentaa pausto. Galvenie iemesli - nekvalitatiivi projekti un negodiigi celju buuvnieki, kuri tos projektus iisteno. Nu tad - kuri ir tie kraapnieki, kas, lai paliistu zem godiigo cenas, taisa braakji?
kalfonso rakstīja:
iAutolv rakstīja: Jāmin arī labie piemēri, kā Saulkrastu apvedceļš un nu jau cik gadus Rīga-Jūrmalas šosejas fenomens!
rīga-jūrmala nebūvēja pad. laikos? cēsis-melturi ar tikai pēdējos gados sāk brukt. nekas nopietns van tur darīts jau gadus 20 vai vairāk.
Bija, bija mūsu laikos seguma maiņa pa posmiem, bet tiešām sen.
Es kā persona, kura brauc pa šo ceļu, nevaru zināt, kāds tieši ir iemesls tam,ka pirms nepilniem 2 gadiem uzbūvēts ceļš izjūk.
Es zinu to, ka tad, kad konkrēti ceļa posmu Ķekavas aplis-Jelgavas šoseja pabeidza būvēt, sākās skandāls ceļu būvnieku starpā. Paidera kungs no Šlokenbekas paņēma asfalta paraugus un nosūtīja uz laboratoriju Vācijā, kur tika atklāts, ka paraugs neatbilst projekta prasībām un nav pievienots projektā paredzētais plastifikators. Toreiz Paiders kāreiz apgalvoja, ka tas ceļš izjuks un neturēs paredzēto slodzi.
Shēma ir sekojoša- firma apzināti ,lai tiktu pie projekta, sola mazāku ciparu, jau sākumā apzinoties, ka neievēros projekta prasības. Toreiz Paiders to arī pateica,ka par tādu summu, kā uzvarēts konkursā, to ceļa posmu renovēt NEVAR.
Kas notika mūsu smirdīgajā pārvaldes sistēmiņā? Sāka apvainot Paideru tīšā ceļa bojāšanā,ņemot paraugus bez atļaujas.
PAr Bauskas ielu rekonstrukciju. Zinu to gana labi, jo Šlokenbekā strādā mans radinieks par būvinženieri. Toreiz arī, jau sākumā esot bijis skaidrs,ka projektētā ceļa parametri neturēs slodzi. Atbilde no ierēdneļiem esot bijusi aptuveni tāda- 'tā nav jūsu darīšana, negribiet, nebūvējiet, būvēs citi. Mums nav naudas visam posmam,lai uzbūvētu kā pienākas, izvilksim šādi'.
Gadījumi dažādi, protams, var jau pateikt, ka Šl varēja nebūvēt, bet tad ko darīs uzņēmums ar tehniku un saistībām?
Īsi sakot, smird tur viss, liels, smirdīgs katls, kurā kabatas uzblīst, bet ceļi izjūk.
Attiecīgi,ko es vēlētos no tās LCB organizācijas??
Beidziet taisīt brāķi, vienalga kā vaina tā ir- projektētāju vai jūsu pašu shēmošana.
Esat apvienojušies? Nu tad Latvijas ceļu interesēs pasakiet beidzot tiem ierēdņiem,ka NEVIENS nebūvēs, ja būs tāda herņa ar projektiem. Jo tas,kas notiek, ir reāla zagšana un bezsaimnieciskums,par ko tajos pašos PSRS gados sēdināja un uz ilgu laiku.
DekstersFF
Es zinu to, ka tad, kad konkrēti ceļa posmu Ķekavas aplis-Jelgavas šoseja pabeidza būvēt, sākās skandāls ceļu būvnieku starpā. Paidera kungs no Šlokenbekas paņēma asfalta paraugus un nosūtīja uz laboratoriju Vācijā, kur tika atklāts, ka paraugs neatbilst projekta prasībām un nav pievienots projektā paredzētais plastifikators. Toreiz Paiders kā reiz apgalvoja, ka tas ceļš izjuks un neturēs paredzēto slodzi.
====================
Jā, tieši tā bija, principā viennozīmīgi parādījās viss šmaukšanās mehānisms, kuru neizbēgami jāizmanto, ja grib vinnēt konkursus par "zemāko cenu" Līdzīgi savulaik izgāja igauņiem ar ceļa zīmēm - 3x lētākās
ceļa zīmes jau pēc pirmās ziemas sāka kļūt "neredzamas"
un "mest nost" atstarojošo "lēto" plēvi Nācās steidzami visu nomainīt pret "dārgajām", kuras bez problēmām jau nokalpojušas vismaz 2 garantijas termiņus
Shēma ir sekojoša- firma apzināti ,lai tiktu pie projekta, sola mazāku ciparu, jau sākumā apzinoties, ka neievēros projekta prasības. Toreiz Paiders to arī pateica,ka par tādu summu, kā uzvarēts konkursā, to ceļa posmu renovēt NEVAR.
==================
Nu, bet tā jau arī ir! Sākot ar bitumenu, kad augstas kvalitātes ceļu būvei paredzēta bitumena + plastifikatora vietā izmanto "jumta darvu", un dolomīta šķembas izvēlas lētākās pieejamās, ar nepietiekamu slodzes un salizturību ... Nu un tā tālāk...
Jūrmalas šoseja, kuru te pieminēja, tiešām ir būvēta padomju laikā, pats vasarās strādāju tās būvē, bet tā nav gluži piemērs vispārējam līmenim tolaik. Par cik JŠ bija jau sākotnēji iecerēta kā "parādes šoseja", tad gluži tāpat, kā "parastos ceļus" ,to nebūvēja vis. Tika izmantots garantēti kvalitatīvs bitumens, lielu daļu šķembu kārtu veidoja nevis no vietējā dolomīta, bet no Ukrainas vestām granīta un bazalta šķembām, un, pats galvenais, bindera un asfaltbetona kārtas ir apmēram 1.5x biezākas,
nekā paredzēja toreizējie GOST un SNIPi. Principā ceļi uz Jurmalu un, teiksim, Siguldu, izskatās bezmaz identiski, bet šķērsgriezumos tie atšķiras kā diena pret nakti ... Šodien arī varētu to darīt - no Ukrainas tās šķembas var iepirkt, cik vajag, turklāt pāris reižu lētāk, kā no Zviedrijas vai Somijas, bitumenu nebūtu problēmu
iegādāties no tā paša Venecuēlas uzņēmuma Zviedrijā NYNAS, kurš jau tā ir "noasfaltējis" 1/3 Eiropas, tikai cena gan tur būs cita... Toties ceļš kalpotu daudz ilgāk, tur atkal būtu tīra ekonomija. nez kāpēc dažās valstīs to ir sapratuši jau sen, bet pie mums kaut kādi bremzēti ierāvēji "komandē parādi". 3 gadu garantija ceļam vispār ir izsmiekls! Tur vajadzētu būt kā militāristiem ar prettanku ieročiem - izšavi un aizmirsi! Šāviņš pats sameklēs mērķi... Katrā gadījumā toreiz tas STRABAG inženieris ļoti daudz interesanta par tēmu pastāstīja
iAutolv rakstīja:
Laba doma, darām.
Uzrakstām te vel dažas vietas precīzi, kad tika remontēts un kurš posms ir jau bojāts.
Lai kāds palabo, bet man šķiet, ka Jelgavas trase kādos posmos pēdējos 5-6 gados ir labota, bet asfalts jau ir bedrēs.
Pleskavenes pats sākums nobraucot no Berģu kalna abos virzienos toč nesen tika laboas, bet nu šuves vieta garenvirzienā ir pamatīgi izdrupusi. Sevišķi tā brauktuve, kas ved uz Rīgu.
Kas ir ar Daugavpils trasi, tur aiz Ogres, kur c/z 80km/h posms tika asfaltēts, arī starp Ķegumu un Lielvārdi pag. vasaru lika asfaltu. Kā tur ir?
xx89 rakstīja: ......Rezultātā nosolīta summa ir par mazu pilnvērtīgiem būvdarbiem......
džipam pietiek.... mikrosunītim pietiek..... pat atkatiem pietiek.....
tikai ceļiem nepietiek
Vai ir kāds, kurš var uztaisīt LV karti, kuros redzami ceļi un tajā kartē iezīmēt posmus, kuri renovēti, kuri renovēti un sairst?
Vēstule LCB par ceļu būvi