Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
No savas pieredzes (finansiāli diezgan rūgtās, jāsaka godīgi) - agrāk superlabie un ilgtspējīgie vācu auto vairs sen kā nav uzticami un tikai pozitīvas emocijas sniedzoši.
Un, lai arī vācu auto ir ļoti atzīstami tehnoloģijās, komfortā un braukšanas baudījumā, ļoti šaubos, vai es tādu pirktu sev jaunu.
Dotajā brīdī vienīgo reālo alternatīvu redzu tikai japāņus.
Vācu auto nav atzīstami tehnoloģijās (japāņi), komfortā (amerikāņi), braukšanas baudījumā (amerikāņi). Pat pēc kvalitātes vāciešus apsteidz japāņi. Vācieši pirnajā vietā tikai pēc cenas. Paši dārgākie.
Jāatzīst, nedaudz "uzbraucu" vāciešiem vw dēļ. Opelis arī ir vācietis, un opel ir komfortabls. Pat audi ir diezgan ērts. Bmw ir bmw.
Folkswagenu gan nevar saukt par auto, ar kuru braukt ir bauda. Kā ar zirga ratiem. Pat jauni no salona iet tā, ka viss kratās un zobi klab. Jā, pa vācu bāņiem viņi vispār nešūposies, un būs paši ērtākie, bet pa mūsu ceļiem tomēr labāk līganā amerikāņu piekare, lai šūpojas kā kuģī.
Japāņi - tehnoloģijas? Nu atsevišķās jomās jā, bet šīs jaunās tehnoloģijas paliek japānas tirgus modeļos, un ārpusē nonāk tikai tad, kad kādi entuziasti atvelk no turienes mašīnas. Savādāk no japānas nekas sevišķi labs nenāk - japāņu specializācija ir pa lēto uzražot kaut ko kaut cik pieņemamas kvalitātes - neatkarīgi no tā, vai tās ir mašīnas, velosipēdu detaļas, elektronika... Mūsdienās nevis šķībaču kastes ir labas, bet konkurenti ir palikuši sūdīgi.
Vari pateikt ,kas tur tieši ir slikts, pats braucu ar Honda Accord 2009 gada 2.0 Benzins , AT un sport versija. Kas tieši ir slikts viņiem? Pirmais auto kurš vienkārši strādā no sevis prasot tik cik degvielu.
Neviens vācu vai zviedru auto ne tuvu nav stavējis šai kvalitātei, pēc nobrauktiem 20 000 km (gada laikā) neesmu darijis neko.
Pēc būtības varētu piekrist tavai galējai domai, ka konkurenti ir palikuši sūdīgi.
Ta tas ir, tikai nevar piekrist tam , ka japāņu auto nav kvalitatīvi
Katrai precei savs pircējs. Visdrīzāk šī diskusija piedzīvos padomus, ka lietots auto ir vislabākais pirkums.
Esmu no salona jaunus izripinājis 4 auto:
1) 2004.gada augustā - Citroen C3
2) 2007.gada aprīlī- Honda FR-V
3) 2008.gada maijā - Honda CR-V
4) 2015.gada jūlijā - Honda CR-V
Visi minētie auto joprojām ripo pa LV ceļiem - ar C3 braukā mans tētis, FR-V ir mans otrais auto, CR-V 08' - pērnā gada maijā pārdevu un jaunas īpašnieks ir ļoti laimīgs ar pirkumu. CR-V 15' tiek zimantots diendienā.
Citroen nebija slikts auto, bet komforts nav salīdzināms ar Honda piedāvāto. Tiesa gan C3 ir citas klases auto. Ja salīdzina ar Jazz, kāds man reiz piederēja (pirku lietotu), tik un tā Jazz bija pārāks. tai skaitā arī uzticamības ziņā.
Ja uzskatītu HONDA par neuzticamu auto, tad nebūtu to iegādājos vēl un vēl. Jazz un Civic klasē Honda nebūt nav lētā gala auto, bet CR-V savā klasē pilnīgi noteikti ir viens no lētākajiem pirkumiem, ja salīdzina ar līdzīga aprīkojuma un līdzīgas ietilpības auto.
Man HONDA nekad nav bijusi, bet arī uzskatu to par izteikti kvalitatīvu auto ražotāju! Tikai padārgi, salīdzinot ar TOYOTA (kas pats par sevi vairāk tāds "paprasts" auto).
Kāds var detalizētāk pastāstīt par KIA vai HYUNDAI, kas aizvien agresīvāk sevi piesaka LV tirgū?
Nu, 90.gados Rīgā bija ieklīdis viens japānis, kurš izteica atzinību par mūsu jaunattīstības valsts ekonomisko līmeni, ja reiz iedzīvotāji spējot iegādāties kvalitatīvās un dārgās Toijotas, kādas viņš redzējis uz ielas. Japānā ar Toijotu kurš katrs plukata vis nebraucot ;)
Man krustdēls bija asv, dzīvoja pēc apmaiņas vienā ģimenē. Sarunāties sāka par autiņiem. Viņi prasīja krustdēlam :" ar kādām mašīnām pie jums braukā?" Krustdēls saka : " ar audi, vw, bmw..." amerikāņi brīnījās, ka latvijā ar tādām dārgām mašīnām braukā...
Tas nav salīzināms, jo Japānā lai iegādātos auto ir jābūt garāžai vai īres līgumam par stāvvietu. Arī nodokļi ir tādi, lai lielus auto neiegādātos. Honda ražoja un ražo Kei car modeļus, jeb kompaktauto, kam nodokļi mazāki un attiecīgi arī lētāks.
Vismaz man grūti iekārtoties ērti pie stūres, panelis no cietās plastmasas, pie tam, kā ar cirvi iztēsts - kantains, auksts, neglīts, tas zilais apgaismojums pagalam lēts izskatās, sēdekļu apsildes, logu slotiņu apsildes pogas atrodas viduskonsoles apakšā un tās ir grūti saskatīt - ilgstoši novērš uzmanību. Ja garāks cilvēks, vispār jāpieliecas, lai redzētu, jo skatu aizsedz paneļa izvirzītā daļa, elkoņbalsts nav regulējams un kloķis atrodas pārāk tuvu vidum. Skaļš (skaņas izolācija švaka), stūres pogas neērtas, audiosistēma nekāda (bija kaut kāda vidējā komplektācija), 2.0 benzīndzinējs iet apmēram tāpat kā kaškaja 1,2. Gaita - nu tā, so so. Aizdedzes atslēga tieši tāda pati kā manai bijušajai 1996.gada Carinai, tikai ar 2 sīgas pogām.
2 kolēģi, kas arī pamēģināja, tāpat spļaudījās... Nesaprotu, par ko toyota tādu naudu prasa un kas ir tie cilvēki, kas tādu pērk, laikam dizains patīk, bet tā jau ir gaumes lieta... Man ne visai...
Citroen-C3 ar 1,6 litru 109 zirgspēku benzīna motoru ir pietiekami izturīgs auto. Man viens kaimiņš katru dienu brauc uz darbu Rīgā ar šādu auto, kuru viņš pirka jaunu 2004.gada martā. Spriežot pēc CSDD datiem, auto nobraukums jau pārsniedzis 350 tūkst.km, un tas turpina ripot un tehniskās apskates parasti iziet ar pirmo reizi.
Jauni auto VISI ir puslīdz droši un uzticami. Viss pārējais ir secundārs: jo lielāks, jo dārgāks, jo kvalitatīvāka plastmasa, jo dārgāks. Utt.
Jā, kia ir lēti, bet tāpēc arī salons tāds patizls ar lētuma piegaršu. Bet var būt drošs, ka iekāpjot jaunā kia var mierīgi ar to doties kaut vai uz ķīnu un 98% gadījumu tu aizbrauksi līdz galam bez starpgadījumiem. Lūst visi priekšmeti. Var nopirkt jaunu datoru, bet pēc mēneša aiznest atpakaļ uz servisu. Auto tas ir datots+sarežģīta mehānika. Turklāt mūsdienās neviena kompānija neražo auto no nulles. Kaut ko taisa vieni, kaut ko citi. Viens un tad pats motors var būt vairāku marku auto. Kā var teikt, ka auto x ir drošs, bet ar tādu pašu motoru y auto ir nedrošs.
Piemēram, KIA SORENTO vai Hyundai Santa Fe jau nu gan nevar saukt par lētiem. Toyota ar Honda ir līdzīgā cenu līmenī, bet man Toyota liekas tāda bezpersoniska, bez odziņas. Kvalitāte un uzticamība gan tām ir joprojām augstākajā līmenī.
1. Filma pēc sekojoša principa: studentu skaits latvijas universitātē atkarīgs no daugavas ūdens līmeņa.
It kā pareizi, bet patiesībā - pavasarī un rudenī ūdens daudz, tad arī studentu daudz. Vasarā vismazāk un studentu maz.
2. Ikea šefs ir skops, tāpēc ar mašīnu vecu brauc. Bez mašīnas viņam arī viss pārējais ir lēts.
3. Auto tagad lūzt biežāk matemātisku apsvērumu dēļ - vairāk detaļu, sarežģītāka konstrukcija, biežāk lūst.
4. Elektronika. Elektrika mēdz uzkārties, mitruma ietekmē sabojāties. Agrāk tās nebija vai maz bija
5. Elektromotoriem viens mīnuss bija - uzlādes, akumulatori. To dēļ apgrūtināja ražošanu un izmaksas.
6. Alternatīvie dzinēji. Kodoldegviela???? Ziniet, cik maksā kodoldegviela? Un nebūtu prātīgi kodoltehnoloģijas nodot parastiem cilvēkiem... servisiem. Paņems vēl bumbu kāds uzražos.
7. par forda zāgavoru nezinu, bet tas ir loģiski, ka ar masu var izspiest pārējos.
8. Neviens speciāli neliek "taimerus" lai auto salūztu pēc 3 gadiem. Tā sanāk, jo autoražotāji ekonomē. Agrāk metāls, tagad plastmasa.... utt
Jēga ražotājam taisīt auto priekš 20 gadiem, ja klients tāpat to pēc 5 gadiem nomainīs pret citu.
Kāds pieprasījums, tāds piedāvājums. Tas jau ar visu tehniku. Parastie stacionārie telefoni ražoti pirms 100 gadiem vēl tagad darbotos, bet aifons diez vai 10 gadus
Man ģimenē otrajam auto ir principā ap 80% pilsētas ekspluatācija.
OK, varbūt tikai kāds ceļojums arī pa vidu.
Būtu iegādes cena draudzīga - bez garām pārdomām iegādātos elektroauto. Zem mājas stāvvietā rozeti uztaisīt var bez grūtībām. Pagaidām gan izteikti patīk tikai TESLA, kuru atļauties nevaru
Jau kādu laiku atpakaļ te uzcepu vienu mazu topiku par hibrīdauto, kas man tā kā būtu perfekti piemērots.
Taču iegādes cena pilnībā atbilst nevis ekonomijai, bet ilgtspējīgam uzskatam un zaļākam dzīvesveidam.
Par vienu esmu pārliecināts, mazlietotu pēcgarantijas brīnumu es vairs negribu pat mēģināt - ar savu maku pietiekami daudz ir riskēts un nauda patērēta.
Dotajā brīdī tāpēc labprāt uzklausītu tautas viedokli
Manā skatījumā WV Multivans T5, kad būs ticis vaļā no "bērnu slimībām" ir visādi funkcionāli labs auto.
T4 vēl joprojām ir izcils, bet ekoloģisko nosacījumu dēļ daudz kur neiebrauksi. Bet savas izcilās uzbūves dēļ ir vācu industrijas "kļūda". Nelūzt!!! Vienkāršs kā velosipēds.
Mhm, kā tad - braukt pa vienam vai divatā ar uzpimpotu transportieri... Reāli kruta! Nu, ja pārejo tukšumu pieber ar visu to drazu, kura varbūt noderēs - piepūšamo laivu ziemā, sniega lapstu vasarā, tad i garažu nevajag...
Ja tiešam baigi vajadzīgs tik daudz vietīgs buss - mierīgi var iztikt ar Caravelle.
Bet 98% cilvēku 95% visu braucienu, kilometru un vajadzību gadījumā pāri acīm pietiek ar 2, max 3 pasažieru vietām un divu mugursomu izmēra grabažnieku!
Šos jautājumus tu uzdod visādu CR-V, RAV4 un tamlīdzīgu kastu braucējiem. T4 un T5 vismaz ir ne tikai ārējais izmērs, bet arī kravnesība, un caurgājamība arī ir pieņemama - un zem lielās virsbūves slēpjas nevis golfveidīga hečbeka dzelži, bet kārtīgi dzelži - un motortelpā parasti ir arī atrodami pieņamami motori.
Tu esi bik atpalicis no realitātes, bet nu priekš dirsēja tas ir normāli. Jebkurā gadījumā viņš to rakstīja vernonam, ne man, bet atkal - priekš cilvēka, kurš te atnāk tikai izgāzt žulti, normāli.
Čomam T4, nesen nomainīts motors pēc 600 000km- pie tā paša auto arī paliks, jo patiešām salīdzinoši lēti un pašrocīgi remontējams.
Fāterim T5- 400 000, kas nav daudz, tik maina un maina visādas detaļas tam motoram, ar kondišku regulāras problēmas ar. Pirms tam ar lietoja T4- tehniski vienkāršāks un uzticamāks esot.
Jaunu pirkt, lietot garantijas laikā, pēc garantijas ņemt citu- tā kā REiropā.
Pēdējā laikā par Audi nav labas ziņas.
Kia esot krietni labāks palicis- izslimojis sīkās ķibeles ;-) .
Man no jauniem auto no 2006.gada marta līdz 2015.gada aprīlim bija Opel-Meriva 1,3 CDTI, ar kuru nobraucām 213 tūkst.km. Var teikt, ka remonti, kas sāka apgrūtināt dzīvi, sākās 2012.gada nogalē pie apmēram 165 tūkst.km nobraukuma. Izteikti vājais punkts bija dzesēšanas sistēmas hermētiskuma trūkums, jo mašīnai trīs reizes radās sūce sistēmā, pazuda dzesēšanas šķidrums un auto pats nespēja pārvietoties. Mēģinot pārdot auto, no pircējiem interese bija minimāla un tamdēļ pēc tehniskās apskates iziešanas pārdevu auto uzpircējam par 1700 EUR. Lai gan lēti, tomēr brīdis, šķiet, bija piemērots, jo, ja turpinātu ar auto braukt, vajadzētu pirkt ziemas riepas pēc pusgada un vasaras riepas pēc gada, kā arī bija nepieciešams rūsas dēļ auto piekrāsot.
Nebija gan mana izvēle, tādēļ pat nepievērsu uzmanību, kas tas par modeli. Bet tā bija KIA. Nomas auto. Ļoti patīkami pārsteidza. Ar kaut kādu bezlitrāžas turbo benzīnnieku, ar gaumīgu un patīkamu salonu, jauku dinamiku un kredītkari nešokējošu benzīna patēriņu, ņemot vērā nesaudzīgu joņošanu pa autobāņiem. Var just, tie korejieši ir varen centīgi. Viens otrs no "brendiem" laikam "guļ uz lauriem", kamēr mazie čaklie vīriņi strādā.
Es arī no vāciešiem laikam tikai uz opeli skatītos... fords it kā arī šķiet ok, bet, nu, priekš tā brenda pārāk augsta cena. Pilnas komplektācijas S-Max maksā ap 50000 eur!!!
Lai nu kā, ja šobrīd cierētu uz jaunu auto, kas ir atbilstošs manam ienākumu līmenim un vajadzībām, visticamāk skatītos uz Nissan Qashqai vai Škoda Octavia vagonu... protams, pilnās komplektācijās. Īstenībā, ja lietas ies, kā iepriekšējā gadā, varbūt gada beigās pat saņemšos... Dikti jau patīk Renault Talisman, bet, nu, arī pārāk dārgs un, zinot savu vēlmi mašīnas mainīt, tas cenas kritums varētu pārāk iebliezt pa kabatu.
Jo OPEL tomēr iespaidīgi progresējis kvalitātē, cenai paliekot vairāk vai mazāk draudzīgai.
Man ļoooti patika vasarā testētais S-MAX maksimālajā komplektācijā, bet noteikti ne par 48k eur
Un arī domāju, ka, pērkot JAUNU auto (principā, taču plānojot nobraukt vismaz garantijas periodu), tas jānokomplektē pēc vēlmēm, lai vismaz prieks braukt (un maksāt ne tik sāpīgi)
mani mācīja tā, pašu lētāko NĒ (tu izliec lielu naudu, neatkarīgi no tā vai tie būtu 10000 EUR vai 50000 EUR, par bāzi, kurā faktiski bez 4 riteņiem ir arī stūre un bāka), pašu dārgāko NĒ (šeit izlietotā naudas kaudze vairs neatsver derīgo ieguvumu)
kaut vai ar manis lietoto qashqai n-tec ap 21000 EUR, bāze ap 17000 EUR, pa lielam braukt var, no attāluma izskatās kā pārējie, bet iekšā faktiski nekā nav, vai tekna ap 23000 EUR par to papildus dabūtu 19colu ripuļus un caurspīdīgu jumtu....
Man iepriekšējam CR-V arī bija panorāmas jumts. Jaunajā CR-V šo opciju neizvēlējos. Pārsvarā turēju aizvērtu. Putnu izkārnījumi bija viens no iemesliem.
Opelis var atļauties progresēt kvalitātē, jo nekas cits sevišķi attīstīts netiek, ja nu vienīgi lētums Man patīk kā opelis pirms 10 gadiem novērsa smagās ķīseļu problēmas - neuzticamais 2.0 tika atmests, tā vietā tika iepirkts no fiata JTD, kuru fiats bija ļurkājis jau 8 gadus un gļukus izķēris, un vēl uzticamais 1.7 attīstīts. Tāpat es ļoti spēcīgi apšaubu ka astmām vai insignijām piekares un platformas sevišķi atšķirtos no kadetiem vai asakām... Toties tāds lētuma gājiens kā grabažnieka vāka štancējums tādā formā it kā tur vēl būtu spoilerītis, insignijai, gan ir diezgan uzkrītošs
Lai nu kā, uzskatu, ja pērk jaunu auto, ir jāņem tāds, kāds patīk. Pietiekami augstas izmaksas ir gan par apkopēm, līzingu, apdrošināšanu u.tml., attiecīgi, lai nebūtu žēl, tam auto ir tiešām jāpatīk. Un man tas rada sava veida problēmu, jo esmu ekstru un daudzmaz jaudīgu dzinēju mīlis - attiecīgi jauns auto izmaksātu pietiekami dārgi.
Pilnīgi piekrītu. Diemžēl, tādi kā man patīk, man nav pa kabatai. Pirkt kaut kādu tikai tāpēc, ka jauns, tas ne par mani. Tas ir tas pats, kas ar māju- vai pirkt jaunceltnē kaut kur nezin kur, vai vecu dzīvokli centrā.
Mašīna man ir vairāk nekā transporta līdzeklis. Tā ir mana sieva nr 2.
Es nesaprotu kāpēc pirkt līzingā sūdu pa 20 000, ja var nopirkt pa 10 000 lielisku super-duper autiņu un pat ja tu vēl 10 000 ieliksi remontā, tu brauksi kā baltais cilvēks par tādu pašu cenu.
Lietotu premium klases auto pircēji tāpat ņem līzingus, un tad vēl ātros kredītus kārtējam remontam. Un tad vēl naudas atbilstošām riepām nepietiek. Un super-duper auto tas auto ir tad , kad ir jauns.
Nu re, lai te iekomentētu nācās piereģistrēties iAuto.lv portālu vairāk sāku lasīt pirms pusotra gada, kad biju jauna auto meklējumos, vairāk jau forumus kuros tika apspriesti jaunie auto. Tad te būs mans stāsts. Esmu vienkāršs štata auto lietotājs, bez jebkādām padziļinātām zināšanām auto jomā. Iepriekšējā mašīna bija mazda2, jauna, kamēr bijām divatā, pēcāk jau trijatā bija ok, pa Rīgu ērti pārvietoties, jo tomēr maziņa, parādījās ceturtais ģimenes loceklis un jau sāku izjust, ka izbraucieniem uz laukiem pie vecākiem ir tā kā pa šauru, arī 7 gads jau gāja, sāka parādīties dažādas problēmas, meklēju mašīnu ap 20000 EUR, bet ar lielāku bagāžnieku, vairāk skatījos uz universāļiem, faktiski jau biju nobriedis ka pirkšu Oktavia, un tad vienā nedēļas nogalē ieraudzīju Qashqai reklāmu, pēc 2 nedēļām jau ar tādu braucu, tagad jau vairāk kā gads un aptuveni 23000 km. Kāpēc? Vnk uzliku sevi uz pauzes un padomāju, ko no auto es gribu.
1. Ne jau katru dienu es ar ģimeni braukšu izbraukumos, darba dienas rīti un vakari man paiet kuļoties Rīgas ielās (lielākoties sastrēgumos) - tādad auto ar mega lielu bagāžnieku nevajag.
2. Ceļu kvalitāte, bedres - labāk paaugstināts klīrens
3. Kā iespējams palielināt bagāžas tilpumu izbraukumiem - jumta bagāžnieks.
Un pēc apspriedes ar sevīm nolēmu šis būs mans auto.
Pēc auto iegādes uzskatu, ka tas ir attaisnojies par visiem 100%, ērta braukšana, paaugstinātais klīrens lieti noder pa Rīgas mazajām ieliņām pārvietoties (vairāk jau domāts uzbraukt uz apmalītēm, lai samainītos ar pretīmbraucošo), atpūtas izbraucieniem iegādājos jumta bagāžnieku, visu salieku bez problēmām....protams qashqai ir arī mīnusi, piemēram priekšējais panelis sāk grabēt (ne tādā apmērā, ka salonā nevar sarunāties) diezgan ātri, bet ikdienā man ir jāšķērso VEF tilts, kas visu mašīnu iztricina, ka prieks , starp citu mazda 2 bija tieši tāda pati problēma, tāpatām nesaprotu nafig mašīnām vajag priekšējo lukturu mazgātājus....gan jau, ka vēl kāda problēma drīz līdīs ārā (it sevišķi ar 1.2 turbomotoru, bet domāju, kamēr būs pie manīm aptuveni 5-7 gadi un ap 110000-130000 km nobraukumam, izturēs) , bet ja jāsalīdzina cenas un auto kvalitātes proporciju, domāju, ka qashqai ir topa virsotnē. Nu kaut kā tā man sanācis ar manu pieredzi
Ārpuss pilsētas 5.2-6.9, atkarībā no laika apstākļiem, ceļa seguma, vidēji ap 6 l grozās, pilsētā, manā maršrutā aptuveni 33 km garumā ap 10 l, bet jāņem vērā, ka man sanāk braukt uz/ no darba kā jau lielākajam vairākumam un rīta/vakara korķos izstumjos ap 7 km, vēlā vakarā no Imantas līdz Alfai ap 6.5-7 l, kompis tagad vidējo rāda 7.2. Brošūrā pilsētā 6.9, kas vasarā, atvaļinājuma laikā ir pat reāli sasniedzams, tad ārpuss pilsētas 4.9 nezinu gan, laikam no kalna ripinot, jo zemākais, kas man bija 5.2l bija ļoooti lielā pavējā un auto biju viens pats. Bet ja jāsaka, tad mazda2, tikpat noēda, tikai pilsētā mazāk, ārpusē vairāk.
Jaunākais auto - 2010. gada, tā ka par 2016. gada nevaru spriest.
Parasti pērku auto jaunu un plānoju to uz 5 - 8 gadiem.
Bet pēdējā laikā saprotu, ka to nevēlos.
No 2 auto ģimenē esam pārsēdušies uz vienu - lētāko, nepretenciozāko, ietilpīgāko, ekonomiskāko. Plus K2 vai velo pa savu pilsētu, sabtranss uz darbu, ja vajag. Pavasarī vai vasarā būs jāpērk jauns, lētākais, ietilpīgākais, nepretenciozākais, ekonomiskākais, kas uz tobrīdi būs pieejams.
Ir laikam ok iegādāties jaunu auto un ar to braukt ilgāku laiku.
Manu draugu lokā viena ģimene iegādājās savulaik jaunu BMW 3.sēriju, ko izmaksāja un jau gadus 7 bauda komfortu un patīkamu auto. Viņiem kalpo super labi.
Jauna auto izvēle man personiski radīja, gan galvassāpes, gan ģimenes kašķi 5 mēnešu garumā iepriekšējā gadā meklējot ģimenes auto, ar ko sieva varētu pārvietoties ikdienā, bet pilnā ģimenes sastāvā būtu ērti izmantojams ceļojot pa Eiropas ceļiem,
Hečbeki pēc kļūdaina eksperimenta ar II Lagunu, kad tika pieņemts, ka garā "pakaļa" mums nav nepieciešama, vairs netika izskatīti līdz ar to bijām stingri nolēmuši, ka mums atkal vajag lielu universāli, kāda bija I Laguna
Tad nu pēc 12 gadu braukšanas ar lietotiem auto, no kuriem pēdējie 10 pagāja Renault zīmē tika nolemts, ka varam atļauties, lai arī ne Premium zīmola, bet jaunu auto, un, lai arī, vairāk vai mazāk zinājām, kādus parametrus gribējām lielākā bēda bija vēlmju apvienošana ar iedalīto budžetu, mūsu gadījumā mēneša maksājumu, īsumā, tas kas ierakstās ciparā neatbilst vēlmēm, vai sievas gadījumā vienkārši nepatīk, tas, kas apmierina visas puses neierakstās ciparā.
Neesmu stereotipisks, tāpēc iznesām "smadzeni" visos autocentros (jāatzīst, ka pārdevējus, kas māk uzklausīt un piedāvāt ne tikai cenu, bet arī izklāstīt auto priekšrocības sastapām laikam tikai divus, kas mūsu izvēli nekādi neatviegloja)
Tad nu tagad īsumā:
Renault Laguna III, lai arī apmierināja funkcionāli bija morāli novecojusi un arī atpakaļpirkums neinteresants, līdz ar to neierakstijās budžetā,
Peugeot 508, kluss, liels ērts, bet ierakstījās tikai ar mazo dzinēju, ko pat izmēģināt nedabūjām, lai saprastu vai iet vai nē..., tādu pirkt neriskējām
Hyundai i40, "plikais" tiešām ierakstījās ciparos, bet nu skaļš, dīzelis nīkulis, un 21 gs. auto, pat bez kruīza takā nenopietni, plus šobrīd lietošanā ir ix35 darbam, un tās apkopes un rezerves daļas ir tiešām ir "kossmoss".
Mondeo dārgs un neieraksījās budžetā arī dēļ maza atpakaļpirkuma, bet nu tiešām bija interesanta alternatīva, kluss liels, interesants dizainā un patīkams braukšanā,
Opel Insignia, smuks, jaudīgs, relatīvi lēts apkopēs, bet nu tik maz vietas aizmugurē un bagāžniekā...
Toyota Avensis, auto bez "odziņas", bet radīja uzticamības sajūtu, lai arī nedaudz pārsniedza naudiņas gandrīz biju sievu "pielauzis", ka "nepatīk" ir relatīvs jēdziens, un kaut kas ir jāupurē...
Škoda SuperB neierakstījās ciparos, bet piedāvājums Octavijai mēneša maksājuma izskatā "stipri" zaudēja identiskai Golfa versijai, jāsaka, ka SuperB arī nebija konkurents Pasātam, lai arī cenas uz papīra ir nedaudz par labu Škodai, īstajā dzīvē VW ir izdevīgāks iegādē, gan maksājumā, ja domā izmantot auto tikai garantijas laiku un atdot atpakaļ, gan arī pēcpārdošanā pēc dažiem gadiem.
Varbūt, kādu esmu palaidis garām, bet nu īsumā situācija bijā tāda, ka bijām jau atmetuši domu, par jaunu auto ar garantiju un nolēmām pirkt lietotu, bet tādu, kas patīk, nevis kaut kā iegrožot savas vēlmes (kandidāts nr.1 bija XC70), bet izrādījās , ka sameklēt arī to normālā stāvoklī ap 20-22k bija problēma.
Un tad vienu piektdienas rītu šķirojot dīleru ss.lv portālā samestos auto uzdūros Subaru centra īpašajam, kā nedaudz vēlāk izrādījās "pirmsnāves agonijas" piedāvājumam Legacy vagonam, pret kuru arī sievai, kā par brīnumu neradās iebildumi, kas arī tika veiksmīgi iegādāts un pēc pusotra gada un ar gandrīz 40k km izskatās, ka varētu būt kandidāts pēc 4-5gadiem kļūt sīkajam par pirmo auto.
Tāda lūk tāda garā pieredze ar pirmā jaunā auto pirkšanu.
Bet nu sausais atlikums un rezumējums man šobrīd ir tāds, ka katram auto savs pircējs un otrādi, pircējam jāsagaida savs auto, jo, auto nav jābūt tikai pārvietošanās līdzeklim, bet ir jābūt ērtam pārvietošanās līdzeklim, un ērtība mums katram ir sava
P.S. Kad uznāks luste aprakstīšu arī pieredzi ar jauna darba auto meklējumu, tur nedaudz savādāki atlases kritēriji, līdz ar to arī iespaidi.
Tobiš, iepriekšējais paaudzes... vienīgais auto no Legacy paaudzes, kurš man nepatīk. Ja vēl ārpusi var pieciest, tad tas platmasīgais salons ir vienkārši čau. Laikam krīzes laikā Subaru centās taupīt, cik iespējams...
Jāpiekrīt, ka nav ne BMW, ne Mercedes, ne Audi, bet prastāks japāņu auto ar no tā izrietošu salonu bez dižas izdomas, un salīdzinot ar eiropiešiem plānākiem bleķiem, bet man bija svarīgāks braukšanas sajūtas, salona izmērs, dinamika, un izturība, par ko pagaidām nav pilnīgi nekāda iemesla sūdzēties..., un sievai patīk...
Tas salons arī nemaz nav diži plastmasīgāks par tās pašas Toyotas nemaz nerunājot par i40, nu un vismaz pagaidām nekas neliecina par dižo grabēšanu tuvākajā nākotne.
Ir gan plastmasīgāks gan par Avensi, gan i40. Iepriekšējam Legacy modelim (2004-2010) salona apdare bija kvalitatīvāka. Arī i40 tā ir labāka (mīkstie materiāli). Nu jā, citādi piekrītu - Legacy ir labs auto.
Hyundai ix35 benzīns, obligātās apkopes ik pa 15000, līdz 120 000 8 apkopes kopējā summa gandrīz 2600 (iekļauti daži sīkumi, kas neietilpst garantijā, jauns akumulators, slotiņas, pāris bukses),
Diemžēl atsevišķi pa apkopēm neredzu, bet pēdējā "mazā" apkope tikai eļļas, 2 bukses un logu šķidrums 285, eiras gandrīz tai pat laikā Passātam benzīnam, apkopes ik pa 30 000 uz to pašu noskrējienu nedaudz virs 1000, Subaram Outback dīzelim arī ik pa 15 000, bet par cik pirmās trīs bez maksas uz 135 000 saskrēja nedaudz virs 1400, pēdējā "mazā" apkope plus slotiņas 230,-
Jaunajam X Trail sola līdz 120 000 1670, ja maksā uz priekšu tad gandrīz 1000, bet nu noteikti, ka sīkumi nāks klāt,
2013.g. beigās nolēmām pirkt jaunu auto, jo gribējās drošību un stabilitāti (un jo arī finansiāli varējām atļauties).
Aptuvenais budžets bija 20 000 EUR. Dienā, kad ar sievu gājām apstaigāt dīlerus, jau kad bijām pirmajā pieturā sekoja zvans no bērnudārza - bērns bija izvēmies un nācās testēšanas plānus atlikt. Tomēr vienu no kandidātiem bijām notestējuši - Toyota Auris Touring Sports.
Un te dīleris ļoti labi nostrādāja - jau tajā pašā dienā bija divi piedāvājumu (par Auris TS un Verso) un aicinājums uz papildus testa braucienu/braucieniem. Tajā pašā vakarā zvanīja un apstiprināja, ka banka piekritusi finansēt auto iegādi.
Tā kā mašīna kā tāda mums patika un izpildīja visas vajadzības, un aprīkojuma ziņā bija visas vēlamās ekstras par vēlamo cenu, tā arī nekur citur nemeklējām, bet piekritām iegādāties Auris TS ar manuālo transmisiju un atmosfērisko 1.6 benzīna dzinēju (132 zs). Kopā ar reģistrāciju, signalizāciju, kaut kādu papildaprīkojumu (laikam priekšējie pārkinga sensori) un dažiem sīkumiem, kopējā summa bija 20500 EUR.
Nu jau nobraukti 60 000 km, par šo mašīnu var teikt sekojošo:
+ Mašīna ir ļoti ērta un praktiska. Par ērtību tiešām pārdomāts - visādi sīklietu nodalījumi u.t.t., aizmugurējos beņķus var nolocīt ar kloķi bagāžniekā u.tml. lietas.
+ Ņēmām kaut kādu vidējo komplektāciju, bet tāpat bija iekļauta atpakaļskata kamera, Bluetooth savietojamība u.c. lietas, kas daudziem citiem ražotājiem nāk tikai dārgākās komplektācijās vai par papildus samaksu.
+ Liels, plašs un ērts bagāžnieks.
+ Jauda pilnīgi pietiek, lai apdzītu bez riska un bez problēmām. (Lai gan jāpārslēdzas 4. vai pat 3. ātrumā.)
+ Priekš savas klases normāla trokšņu izolācija. Labi turas uz ceļa, bez problēmām var braukt ar 140-150 (pēc spidometra), nejūtot diskomfortu. (Pārbaudīts naktī braucot no Cēsīm uz Rīgu un no Rīgas uz Valmieru).
+ Komfortabla piekare, kas lieliski tiek galā ar nelīdzenumiem, bedrēm, bruģi un sliktāku segumu.
= Degviela patēriņš ap 7,5 vidēji. Ražotājs sola ap 6. Rij tieši tik, cik biju rēķinājis kā reālu. Ja piestrādātu pie ekodraivinga un brauktu pasīvāk/lēnāk, gan jau, ka par kādu puslitru varētu nodzīt zemāk.
= Vieta salonā - nav baigi šaurs, droši vien jau ka priekš savas klases ir OK, bet nav arī baigi daudz. Aiz manis (195 cm) ērti var sēdēt vien īsāki cilvēki ;)
- Padaudz cietas plastmasas (kas gan personīgi īpaši netraucē, jo nekas negrab)
- Infosistēmas ekrāns novietots patizli - prasa novērsties no ceļa ilgāk, nekā būtu vēlams.
- Diezgan neizteiksmīga vadāmība.
- Paskaļš dzinējs gāzējot, jo vajag augstus apgriezienus, lai ātri tiktu uz priekšu - nav turbīnas. Kas, protams, no daudziem citiem aspektiem ir liels pluss.
- Reizēm čakarējas ar mūzikas palaišanu no telefona, īpaši caur Spotify.
Plusu daudz vairāk, nekā mīnusu. Viss ļoti pārdomāts un ērts un komfortabls, arī garus gabalus nobraukt nenogurdina un gan es, gan sieva, var atrast ērtu sēdpozīciju.
Vēl varu uzrakstīt īsumā par 2015.g. Ford Fiesta 1.0 EcoBoost, ar ko pabraukājos mēnesi, kamēr mūsu auto bija remontā pēc avārijas.
Priekš mazauto visai neslikti, dzinējs ļoti foršs - rāviens lielisks, strādā klusu, patīkami. Salons patizls, neērts. Komplektācija paplika, šausmīgi kaitina elkoņbalsta trūkums. Priekš mazauto gan šķiet vietas salonā ir tīri daudz, arī aizmugurē.
Vadāmība ļoti forša un patīkama. Sēdēkļi ne pārāk ērti, bet kamēr nav jābrauc gari gabali, ir OK. Protams, parkoties ir superviegli arī bez visādiem sensoriem un ekstrām. Laba pārskatāmība. Bagāžnieks normāls.
Lielākais mīnuss - degvielas patēriņš. Auto ar pašmasu ap 1000 kg un ar 1l dzinēju ēd 7.9 vidēji (uz 2000 nobrauktiem km). Daudz par daudz priekš tik mazas mašīnas. Cena arī nav tā mazākā (aktuālajai komplektācijai ar AT - ap 14000 EUR bez papildaprīkojuma).
Vēl neesmu izdomājis, vai uz garantijas perioda beigām (pēc gada aptuveni) mainīt auto. Ja mainīšu, tad vilina Mazda CX-3, Honda HR-V, Suzuki SX4 S-Cross. Nu jau ar kaut ko mazāku pietiktu.
Jā, Fiesta 1,0 Ecoboost, manuprāt, no visiem mazauto (nerunāsim par premiumiem) ir labākais. Es arī vasarā kādas pāris nedēļas palietoju (kamēr auto remontējās pēc apdrošināšanas gadījuma), man gan pie stūres bija ērti, arī elkoņbalsts bija. Un man bija ar automātu (izdevās pārtvert no viena klienta, kurš tajā brīdī atdeva atpakaļ, savādāk būtu jābrauc ar 1,2 manuāli, kas ir galīgs mironis).
Parunāsimies par JAUNIEM auto. Jūsu pieredze - kuri auto ir visuzticamākie, kuriem labākā cena
Ierosinu te parunāties par visiem aktuālo tēmu
Pie malas stereotipus un pagātnes auras, autobūve kardināli mainījusies, vairs galīgi nav prātīgi salīdzināt 2016.gada un 1986.gada identiskas markas auto.
Kā Jūs domājat?