Esmu pret kreiso pagriezienu Rīgā

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015

Sveiki, iAuto foruma biedri! Esmu pret kreiso pagriezienu, it sevišķi vakaros. Tas ir ļoti kaitinoši, kad satiksme iet diezgan raiti un pēkšņi uzrodas, kāds kuram jātaisa kreisais pagrieziens. Tādēļ arī rodas šie nepatīkamie sastrēgumi. Kādas ir jūsu domas?

Paldies!

 
GB12 Reģ.: 29.03.2011
12 3 Atbildēt

Es arī. Īpaši uz Senču/Miera ielu krustojuma, un Mūkusalas/Jelgavas ielām, bet gan jau vēl šur tur...

Vernons Reģ.: 18.02.2014
8 2 Atbildēt

100% Jums abiem taisnība! Es par.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
13 0 Atbildēt

Piekrītu daļēji. Jāskatās pēc situācijas konkrētajā krustojumā!

iciks Reģ.: 29.05.2013
15 0 Atbildēt

...līdz brīdim, kad pašam jātaisa tas kreisais pagrieziens un tad sākas: "Kurš mudaks aizliedza?".

Jāskatās katra situācija individuāli. Cik to kreiso pagrieziena pagrieziena veicēju ir, cik reālas iespējas manevru veikt savādāk u.t.t.

Manuprāt, kreisais pagrieziens absolūti nav korķu cēlonis. Jā, atsevišķās situācijās tas var būt, nereti arī īslaicīga korķa iemesls, bet pārsvarā korķi rodas citu iemeslu dēļ.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
13 0 Atbildēt

It kā piekrītu, un tomēr - lieta, manuprāt, nav tik vienkārša! Rīgā satiksmes organizācija ir pilnīgi "sačakarēta". Faktiski noslogotajās ielās lielāki, vai mazāki sastrēgumi ir cauru dienu. Nenoslogotās ielās atļauts kreisais pagrieziens īpaši netraucē, bet noslogotajās tas teju visur jau aizliegts. Aizliedzot kreiso pagriezienu jāsaprot, kā šie auto kustēsies, lai tiktu vajadzīgajā virzienā. Tuvākais ceļš ir apbraukt kvartālu, taču šajā gadījumā papildus noslogosies vēl vairāki ielu posmi un krustojumi, kas vēl vairāk palielinās sastrēgumus un palēninās jau tā knapo kustību. Daudzos gadījumos nebūs viegli atrast alternatīvus maršrutus, tādējādi kreisā pagrieziena aizliegums radīs vēl lielākas problēmas. Kurš no jums var aizbraukt visur, kur vajag, braucot tikai taisni, vai pa labi, un cik šādā gadījumā jūs patērēsiet lieku laiku un degvielu?!

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
13 0 Atbildēt

Kreisais pagrieziens - ļoti bīstams krustojums.

Ne velti to likvidē praktiski masveidīgi lielpilsētās, pārejot uz apļveida krustojumiem.

Mans piemērs - nereāli liels štoperis Ulmaņa gatves krustojumā ar Vienības gatvi, braucot uz Ziepniekkalnu.

Vai mūžīgais korķis Vienības gatvē, no Jelgavas puses nogriežoties uz Graudu ielu Tēriņu ielas virzienā.

torkjis Reģ.: 05.10.2013
7 0 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Kreisais pagrieziens - ļoti bīstams krustojums.

Ne velti to likvidē praktiski masveidīgi lielpilsētās, pārejot uz apļveida krustojumiem.

Mans piemērs - nereāli liels štoperis Ulmaņa gatves krustojumā ar Vienības gatvi, braucot uz Ziepniekkalnu.

Vai mūžīgais korķis Vienības gatvē, no Jelgavas puses nogriežoties uz Graudu ielu Tēriņu ielas virzienā.

Piemērus mēs visi m'akam saukt. Aizliegt ar nav sarežģīti.

Bet kā ar risinājumiem?

Davai - aizliedzam krieso no Ulmaņa uz Vienības gatvi un visu transportu dzenam lidz lidostas viaduktam!

Šāds risinājums noteikti mazinātu sastrēgumus, vai ne?

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
5 0 Atbildēt

Protams, nē.

Bet liels aplis tur iederētos labāk.

Tā tas notiek attīstītajā pasaulē.

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
9 0 Atbildēt

Tieši tā, aplis tur noderētu. Zviedrijā ir ļoti daudz apļu un satiksme tur ir ideāla, pat vakara stundās.

aigi Reģ.: 01.08.2005
2 0 Atbildēt

Apli tur neuzbūvet, lai visiem Būtu labi, sanāks kā ar Dreiliņu apli un tur nav vainīgi tikai nemakulīgi braucēji, bet arī apļa izmērs un noslodze, cik ielas ienāk/iziet no apļa. Lielos krustojumos vajadzētu pagarināt zaļās/sarkanās gaismas intervālus un ļaut nogriezties pa kreisi atsevišķi no citiem, vienlaicīgi ļaut griezties pa labi.

Aizliegt kreisos neregulējamos krustojumos, piemēram, Lubānas iela, Čaka iela uz vārtrūmēm.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
4 0 Atbildēt

Tur varētu izlaist pa kreisi gribētājus pa labi pa Telts ielu un tad pa kreisi uz Vienības gatvi, vajadzētu tikai sakārtot segumu un pieregulēt luksaforus.

ak Reģ.: 13.01.2003
9 0 Atbildēt

Es piedāvātu citu risinājumu. Ceļa platums ir daudz platāks, nekā tiek izmantots braukšanas joslām. Visādas asfaltētas smilšainas malas, metrs, divi, kā nu kur, pa kurām neviens nebrauc. Ne visur, bet daudz kur varētu izbūvēt papildus kreisajam, kaut vai īsu, bet atsevišķu josliņu. Bieži vien kreiso grib taisīt 2-3 braucēji tikai no visas plūsmas. Kur nemaz nav vietas, protams, jautājums pa kreisā liegšanu vai neliegšanu aktuāls.

iciks Reģ.: 29.05.2013
7 0 Atbildēt

Ārpus apdzīvotām vietām jau kreiso pagrieziena joslu ir pietiekami daudz un tās arvien vairāk parādās.

Pilsētā parasti viss ir stipri šaurāk un nereti vienkārši nav vietas šādai joslai.

+ vēl visu sarežģī zemju lietas, jo zemes atsavināšana pārbūves vajadzībām nav viegla lieta, kas var vilkties gadiem, ja īpašnieks nevēlas sadarboties.

VWfans Reģ.: 21.02.2004
19 0 Atbildēt

Neapskaužu tos, kuri no Tīraines vecās Jelgavas šosejas griežas laukā uz Vienības gatvi. Tur padot ceļu ir ļoti grūti, un manevrs sanāk stresains.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
19 0 Atbildēt

Ļoti piekrītu! Tas krustojums ir īsts murgs.

Reizēm par prātīgāk ir griezties pa labi uz Jelgavas pusi un tad pirms Scania centra apgriezties braukšanai uz Rīgu.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
15 0 Atbildēt

Vēl arguments pret kreisajiem pagriezieniem ir citu braucēju absolūta sarkanā luksofora signāla ignorance!

Tas NAV normāli, ja nogriezties pa kreisi izdodas 1-2 auto vienā piegājienā.

Damn Reģ.: 07.12.2003
17 0 Atbildēt

CSDD būtu tā kā laiks organizēt iepirkumu tehnikai, kas fiksē automašīnas, kuras iebrauc krustojumā pie sarkanās luksofora gaismas.

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
6 0 Atbildēt

un nav normāli, ka vairākums nezin CSN un neļauj pabeigt manevru tiem kas ir krustojumā:

130. Kad luksoforā iedegas atļaujošais signāls, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš to transportlīdzekļu vadītājiem, kas iebraukuši krustojumā, kad viņiem to atļāva luksofora signāls, kā arī gājējiem, kas nav paguvuši šķērsot brauktuvi.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
4 0 Atbildēt

Neesmu drošs, vai tas punkts spēkā arī tad, ja kāds iebrauc krustojumā jau pie aizliedzošā luksofora signāla..

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 0 Atbildēt

Vispār Rīgā pārsvarā visos krustojumos sarkanais signāls visos virzienos deg 3 sekundes. Jauns braukšanas cikls sākas kad krustojums ir tukšs. Tu jau, kā policists, kvalificē signālu nozīmi. Arī zaļš signāls, pēc CSN 130. punkta, ir aizliedzošs.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
5 0 Atbildēt

Kreisā pagriezina atbalstītājiem

Why UPS Is So Efficient: "Our Trucks Never Turn Left"

www.businessinsider.com/ups-efficiency-secret-our-trucks-never-turn-left-2011-3

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Nu jā, tikai - UPS bija kur, ASV? Sāksim ar to ka tā ir firma, ar labi izstrādātiem maršrutiem - nu labi, gan jau navigācijām ieviestu funkciju šādu maršrutu izstrādāšanai, bet tad atkal - pirmkārt, ir maģistrālās ielas, pa kurām ir jābrauc tāpat, otrkārt, ja tev būtu jāizvēlas braukt, teiksim, pa maršrutu, kas nesatur kreisos pagriezienus, toties saturētu pāris piecsimt metru garus gabalus ar sabrukušām ielām, vai tādu, kurā ir pāris kreisie pagriezieni, bet šādu ielu nav?

Vēl paturi prātā ka tur laikam ir runa par fūrēm - kuras visur nevar izbraukt, un visur nedrīkst braukt.

Chankaishi Reģ.: 11.07.2007
2 2 Atbildēt

Esmu tikai par! Kreisais pagrieziens krustojumā ir daudz labāk, nekā apgriešanās braukšanai pretējā virzienā aiz krustojuma, ja tev vajadzīgs kreisais pagrieziens krustojumā.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
2 0 Atbildēt

Krustojumā katrs virziens jāregulē atsevišķi! Ungāri to piekopj vairāk ka 30 gadus. Jelgavā arī tā regulē!

msh Reģ.: 16.04.2007
4 1 Atbildēt

Kā tas ir - pret kreiso pagriezienu? Tur tāda vispār lieta eksistē? Nevajag ne tālu, ne ilgi braukt pa dižo pilsētu, lai uzrautos uz dižās pilsētas idiotismu - nepieciešamību izveikt kreiso pagriezienu griežoties pa labi un tad apgriežoties.

Bet šitas viss vispār ir cīņa ar sekām - gan šitas, gan sastrēgumi, gan visādi tilti, tranzīta maršruti un kas tur vēl ne. Lai cīnītos ar cēloņiem, vajadzētu bik patukšot dižo pilsētu, izkliedējot tur esošās firmas un līdz ar to iedzīvotājus ja ne latvijas mērogā, tad vismaz pierīgas mērogā - ja samazinātu to mašīnu skaitu, kurām vajag iebraukt dižās pilsētas centrā, uz pusi, tur noteikti braukšana būtu ne sliktāka kā liepājā - kur kādos divos krustos ir aizliegts kreisais [neskaitot krustus, kuros uz to kreiso pusi ir iela ar ķieģeli priekšā] un pussešos uz dzīvākajām ielām tu lamājies, ja esi iekūlies sastrēgumā, tb uz izbraukšanu cauri krustam jāgaida trīs sarkanie. Bet nu resnajiem kakliem izdevīgāk ir tā, kā ir, var bīdīt bizīti, bet jums par to ir jāmaksā, gan ar laiku, gan ērtībām, gan naudu.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Tu vēl aizmirsi piebilst, ka katru trešo vajag vienkārši nošaut, lai būtu brīvāks un gaiss tīrāks...

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Šaut nevienu nevajag, tāpat izmirstam, bet nolikvidēt to nenormālo situāciju, ka valstī ir viena uzblīdusi pilsēta [jo visas svešzemju varas to veidojušas par baltijas centru, centru, kas kaimiņvalstīm bez okupācijas varas nav vajadzīgs] kura sasūcas cilvēkus no visas pārējās valsts, kamēr nākamās pilsētas pēc izmēra ir nesalīdzināmi mazākas. Man kaut kā neliekas normāla tā situācija, ka no maniem klasesbiedriem [videne beidzās pirms 10 gadiem] kāda puse vēl atrodas liepājas rajonā, no otras puses puse ārzemēs un puse dižajā pilsētā. Tajā pašā laikā dižās pilsētas iemītnieki te un visur citur vaimanā par sastrēgumiem un citādām īpatnējām, dižās pilsētas problēmām, pieblīvētības radītām. Es jau te korķus pieminēju, bet to piemēru var uztaisīt asāku - man tipisks trešdienas vakars ir - aizlaižos 10-15 minūtes ātrāk no darba un dragāju uz liepāju, ap ~17.20 šķērsoju liepājas dienvidu robežu, un paspēju uz trīs [!!] veikaliem, kuri strādā līdz 18.00 [ja man viņus vajag, protams], kuri lielākoties atrodas jaunliepājā, karoč jāizbrauc cauri vecliepājai [un es to bieži daru ne pa maģistrālajām ielām, nobraucot gar tirgu un pa lielo ielu, karoč pašu centru] un jāpārbrauc pāri kanālam. Palūrēju kartē - dižajā pilsētā attālums no rīgas zīmes uz jūrmalenes līdz kaut kādam punktam centrā ir tikai nedaudz lielāks - izdosies 17.20 pabraucot garām rīgas zīmei, paspēt uz trijiem rīgas centrā esošiem veikaliem, kas neatrodas blakus, un viņos vēl iepirkties, līdz sešiem? Es domāju ka mēs atbildi zinām Cik papildus lielas ielas un cik tiltus būtu jāsabūvē lai risinot šo problēmu patreizējajā veidā, panāktu tik raitu satiksmi?

VWfans Reģ.: 21.02.2004
3 0 Atbildēt

Tieši tas jau ir tas, kas Rīgā tracina. Man no Rīgas robežas līdz darbam Purvciemā ar auto paiet pusstunda pie noteikuma, ka Wazē vienmēr sekoju līdzi sastrēgumiem un tos maksimāli apbraucu pa mazākām ielām. Bet, ja nepaseko un bez domāšanas meties iekšā sastrēgumā, tad 10-15 minūtes zaudē ļoti ātri un ceļš prasa jau kopā 40-45 minūtes, un tas besī!!!

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 4 Atbildēt

Es ierosinu aizliegt braukt (atņemt tiesības) tiem, kam traucē kreisais pagrieziens.

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
1 0 Atbildēt

Lapssssss!

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015
1 0 Atbildēt

Tad, jau Jūs vienīgais paliktu ar autovadītāja apliecību!

DidzisKalnietis Reģ.: 20.03.2014
4 0 Atbildēt

Ne tik sen dzīvoju "dižpilsētā" Nordeķos. Līdz darbam otrā krastā 6 km. Tur lielas iespējas izvēlēties citu maršrutu, kaut 3x garāku nav. Tad lūk - tos 6 km no rīta parasti braucu ap 45 min līdz 1 st 15 min. Murgs!!!

Taču, manuprāt, viss notiktu uz pusi ātrāk, ja transporta kustības organizācija būtu kaut kādā jēgā un pārdomāta. Rīgā neviens nepēta kur rodas korķi un kā mainīt kustības organizāciju, lai šo problēmu mazinātu! Nevienu no varas vīriem tas īpaši neinteresē! Gluži otrādi - ar savām izdarībām rada vēl lielākus korķus un vietas, kur tādi veidojas no jauna.

Tas prasa diezgan lielus līdzekļus, ko labāk "ieinvestēt" Barona ielā, to galīgi sačakarējot, nekā sakārtot satiksmi kopumā!

Pirms vairākiem gadiem dažus mēnešus braukāju pa Norvēģiju. Tur teju visur luksoforiem salikta automātika, kas "saskaita" kuros virzienos cik auto dodas, un atbilstoši pielāgo luksoforu režīmus. Nelieli sastrēgumi veidojas tikai pīķa stundās, bet kustība vienalga ir gana raita, jo viss ir sakārtots! Un ar visiem kreisajiem pagriezieniem, kuri, pareizi tos organizējot, papildus problēmas nerada, un visiem ir labi!!!

ACDC Reģ.: 06.08.2014
3 0 Atbildēt

Katru trešo nošaut nevajag, jo:

1) jāiemācās skaītīt līdz trīs;

2) lodes tomēr naudu maksā;

Pietiktu tikai pacelt transporta līdzekļu izmantošanas nodokļus/apdrošināšanu un sabiedriskā transporta biļešu cenas līdz normālam Europas/Skandināvijas līmenim lai satiksmes organizācija Rīgā kļūtu ideāla.

P.S. sarkasma poga ieslēgta

AnK Reģ.: 06.10.2014
1 1 Atbildēt

Labs piemērs, kur kreisā aizliegšana uzlabojusi satiksmes plūsmu, ir Brīvības/Krustabaznīcas stūris.

Ja vajag tikt uz Ropažu/Krustabaznīcas, ir divi varianti - pārsimts metrus tālāk, kur trīs joslas saiet divas, taisīt kreiso uz Ropažu, vai arī iegriezties Alfas teritorijā, apgriezties un izbraukt uz Brīvības ielu otrā virzienā.

Manuprāt, dikti saprātīgs risinājums.

Nortel Reģ.: 16.03.2007
2 0 Atbildēt

Neko tas nav uzlabojis. Kreiso tur aizliedza dēļ sabtransa joslas izveides. Krustojuma caurlaidība no tā nav mainījusies. Es pat teiktu, ka caurlaidība ir mazinājusies. Ja agrāk varēja braukt taisni no trīs joslām, tad tagad tikai no divām.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti