Atgādinājums visiem, kuri brauc ar ārvalstīs reģistrētu auto Latvijā.

ReinisPaberzis Reģ.: 21.08.2015

Sveiki, iAuto foruma biedri. Vēlējos atgādināt par kārtējo, iespējams, nejēdzīgo valdības pieņemto likumu.

Sākot ar 2017.gada 1.janvāri persona, kuras deklarētā dzīvesvieta ir Latvijā, Latvijas teritorijā vadīt ārvalstī reģistrētu M1* vai N1** kategorijas automobili varēs, ja būs samaksāts transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis. Nodokli var nomaksāt e-CSDD vai nereģistrēti lietotāji šeit www.csdd.lv/

Atgādinu, lai nevienam nav jāmaksā sods.

Veiksmi visiem uz ceļiem.

 
iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Idejiski jau valsts tādā veidā iekasē nodokļus, piemēram, no tiem, kas sareģistrējas leišos, bet vizinās te. Būtībā nekā nepareiza jau it kā nav, bet mīnuss visam tas, ka baigi iegriež tiem, kam periodiski sanāk šādu lietu izmantot. Atbrauc tavs čoms no Norvēģijas atvaļinājumā. Labi, lai nu kur viņš tur reģistrēts, bet tu jau tā vienkārši nevarēsi ar to auto pabraukt, lai gan būtība tu nemaz nemēģini valsti apkāst...

Ja iedotu kaut kādu bezmaksas laiku iepriekšminētajiem gadījumiem - būtu kompromisa risinājums.

boliks Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Uz tavu čomu, kurš ir deklarēts Norvēģijā cik sapratu tas neattiecas.

Vispār jau daudz braukā ar Igaunijas nr. ar leišu mazāk.

Cik esmu novērojis, tad vietējie darboņi šo normu jau ir paguvuši apiet izmantojot auto tirdzniecības vai tranzīta nr. zīmes. Ja nemaldos, tad mēnesī sanāk tranzīta nr. maksā ap 35 EUR + apdrošināšana.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Es jau teicu, ka čomam varbūt viens pīpis, bet es to auto legāli nemaksājot paņemt nevarēšu, lai gan varbūt man būtu liela vēlme ar šo kādu riņķi izgriezt. Būtu kaut kāds laiks, iz sērijas "vienas dienas atļauja" - būtu mazliet jēdzīgāk.

Ar leišu numuriem vairāk brauc Latvijas dienvidu daļā. Vismaz agrāk noteikti, pēdējā laikā neesmu īpaši tam pievērsis uzmanību.

boliks Reģ.: 22.03.2004
0 0 Atbildēt

Pardon vairs nav tik vienkārši, ar tranzīta Nr. zīmēm LV var braukt 5 dienas.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
9 2 Atbildēt

Es gan atbalstu!

Nahrenizēt visus optimizetājus vienreiz tā kārtīgi!

Likums attiecas uz LV rezidentiem, kuriem vairs nav ļauts braukt ar citas valsts reģistrācijas auto. Sen bija laikam jau likums jāievieš!

msh Reģ.: 16.04.2007
4 0 Atbildēt

Tieši tā, nahrenizēt nenormālo cenu starpību un visu pārējo, kas dod motivāciju tam lai šis vispār notiktu. Ir pilnīgi saprotams tas, kas notiek - salikt visādus lielus nodokļus un nodevas, un likumus kā sodīt tos, kas tos nemaksā - vienīgi skumji ka ārpus valsts aparāta atrodas arī kāds muļķis, kas šo neloģisko pieeju atbalsta. Uzlikt adekvātus nodokļus un apskates un nemaz tādu nodokli nevajadzētu, jo kurš gribētu braukt ar lietuvā reģistrētu mašīnu...

aigi Reģ.: 01.08.2005
2 2 Atbildēt

Es arī atbalstu. Ja zini, ka brauksi uz Latviju, samaksā e-CSDD un miers, negribi maksāt, ņem taxi vai nomā uz vietas.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
3 0 Atbildēt

Kā ir, ja deklarējas Igaunijā un braucu ar Igaunijā reģ. auto?

Es gan neatbalstu. Visa LV likumdošana ir lai paši likumdevēji un viņu bīdītāji kāstu valsti. Tā vietā, lai skaidri saprotami uzrakstītu likumu, pārtaisa par latv.val. terminoloģijas teorijas nodarbību dēļ kā likumam ir caurums cauruma galā un tie n-tie "ielāpi" neko pa lielam nemaina, jo zem tā visa ir pārāk daudz apakšpunkti, kuri katru ielāpu apstrīd.

Grozi kā gribi, tūlīt izdomās citu veidu, kā nemaksāt "valsts izzadzējiem".

aizejošais Reģ.: 23.05.2005
2 0 Atbildēt

Man ir viens Igaunijā reģistrēts auto. Pašizbūvēts pilnpiedziņas 'kemperis', Land Rover 110. Kāpēc? Jo tiek darbināts par 95% tikai ārzemēs, un tīrā patriotisma dēļ atdot valsts kasei 600 e reģistrējot (šogad gan daudz mazāk būtu), un 200 e katru gadu, šķita muļķīgi.

Līdz šim legāli varēju braukt pa Latviju piecas dienas gadā. Tagad ir labāk. Samaksā desmitnieku (vispār jau 10.42, jo samaksāt var tikai CSDD kas par samaksāšanu ņem 35 centi, un valsts vēl 7 centus par samaksāšanas PVN), un brauc.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 0 Atbildēt

Ak jā, ir vēl viena grupa - viņu nav daudz, bet viņi eksistē - kam šitas joks normāli cērt - cilvēki, kuri, kā kasiņš teiktu, "ir nooptimizējuši" , pašbūvētu mašīnu piereģistrējot valstīs, kur tas ir iespējams, nevis šeit, kur tas ir vai nu neiespējami, vai tuvu neiespējami. Ko viņiem darīt? Man, piemēram, nebūtu nekas pretī uzbūvēt kaut ko līdzīgu manam trīsritenim, tikai lielāku, ar motoru un virsbūvi, varētu būt ļoti ātrs un ekonomisks motocikls - lietuvā tādu noteikti varētu piereģistrēt, pie mums nekādīgi - samaksāsi, kasiņ, tās trīsarpus štukas manā vietā lai es drīkstētu ar tādu braukt pa latvijas ceļiem? Tur tos dažus desmitus eiru, ko gadā šādi latvija no manis neiegūtu, es samaksāšu pats

gunbox Reģ.: 23.12.2016
1 0 Atbildēt

Manuprāt tur nedaudz cita fiška. Doma ir samazināt cietušo skaitu un parasti tādi pāšbrūvētie aparāti neiztur drošības normas. Viss jau būtu ok, ja pats ciet, visiem pie vienas vietas, bet problēma ir kad parauj kādu līdzi. Tāpēc labi vien ir, ka tehniskā apskate ir katru gadu, jo pārāk daudz cilvēki brauc ar defektīviem auto, apdraudot citus.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Cilvēki ir dažādi.

Esmu pret tādu optimizēšanu.

Gaidīt kaut ko no valsts, pašam uzspļaujot tai, reģistrējot savu auto kaimiņvalstīs, ikdienā braucot pa LV ar to - neieņemami galīgi

msh Reģ.: 16.04.2007
7 2 Atbildēt

Jā, un PRET šādu optimizēšanu ir jācīnās ar sistēmas sakārtošanu, nevis naudas kāšanu un vēl lielāku naudas kāšanu. Tu saproti ko šajā situācijā tu atbalsti? Tu atbalsti lielu, sulīgu sodu par to, ka cilvēks ir latvijas pilsonis. 99% no tiem, kuru šis viss skar, tas skar pateicoties mūsu valstij - vai tie būtu līki mašīnu reģistrācijas noteikumi, vai pārbūves noteikumi, vai nodokļi un nodevas kas veicina mašīnu pirkt lietuvā un nereģistrēt te - to visu varētu novērst, bet tas nav neviena interesēs. Tā vietā ir, lūk, sods, MILZĪGS sods, "tikai" 3,5k gadā. Ja te nebūtu valsts vēlme sodīt cilvēkus par situāciju, kurā tā cilvēkus ir nostādījusi, bet tikai iekāst naudiņu, tad te vismaz būtu samērība - nu, teiksim, ja mans golfs būtu reģistrēts lietuvā, tad nodevu par tā lietošanu latvijā - 70 eiras gadā [tik es atstāju CSDD kasē braucot uz apskati], nevis "nieka" 50 reizes lielāks cipars, kas ir izzīsts no pirksta - gribētos jau teikt ka izvilkts no kāda veyrona vai ferrari ceļa nodokļa, bet ne tak, tiem noteikti nodoklītis nav lielāks par dažiem simtiem eiru, jo tie ir tikai nabagi, kurus mūsu valsts nīst. Kad tu te raudi par nenomaksātajiem nodokļiem [noteikti aiz skaudības, jo tiem cilvēkiem nav jāmaksā tāds ceļa nodoklītis un divreiz beižākas apskates] , paturi prātā cik daudz PVN un akcīzes satur viens litrs degvielas, un tad parēķini cik lielu procentu no nodokļiem šādi cilvēki mūsu valsts dotās motivācijas dēļ nenomaksā - 5%? 10%? Ja es sākšu pildīt degvielu savai mājai tuvākajā DUSā, kurš atrodas otrpus robežai, arī pie maniem vidējajiem nobraukumiem šī valsts pazaudēs kādu trīs latvijā reģistrētu mašīnu "ceļa" nodokļus, tikai akcīzes un PVN formā.

Visbeidzot, šitentais jaunizgudrojums, kā parasti, ir domāts likumpaklausīgiem muļķiem - nu tāpat kā pirmais šāda veida izgudrojums, kad ar 2009. gada 1. jūliju kaut kas šitāds jau sākās, tik bez nodevas - es savu A80, kurš nejaušības dēļ bija reģistrēts lietuvā, izārdīju, bet tie, kas mašīnas tur bija iepirkuši nodokļu dēļ, turpināja braukt visus šos gadus. Arī šito kosmonautu nodevu noteikti apies. Viens pazīstams, par mani bik jaunāks, čalis visu savu šofera stāžu ir nobraucis ar lietuvā reģistrētiem audī - būs jāpaskatās ko viņš darīs, negribas ticēt ka viņa ceškai piepeši radīsies latvijas numuri...

Un tā nu mēs dzīvojam bedrē, kur neko nevar un par visu ir jāmaksā astronomiski cipari. Kā tad leiši ar šitādu huiņu neaizraujas - kāpēc mans brālēns var bez problēmām reizēm aizņemties no manis piekabi un, ja vajadzētu, aizņemtos arī visu golfu, bet man par braukšanu ar viņa parketnieku būtu jāmaksā? Kāpēc leiši nebaidās par nenomaksātiem nodokļiem?

gunbox Reģ.: 23.12.2016
2 1 Atbildēt

Vairāk izskatās, ka valsts grib cilvēkus padzīt no valsts, nevis pasaukt atpakaļ.

Bet naudu būs kur likt, gan jau drīz atkal uzausīs dārgākais eiropā koncertzāles projekts uz bīstamiem pamatiem, kuru n-tās reizes atteica.

iciks Reģ.: 29.05.2013
4 0 Atbildēt

Šajā gadījumā piekritīšu Msh. Ir dzirdēts, ka kaut kādus pārbūvētos variantus CSDD nemīl un sūta dirst, kamēr neatved rasējumus, sertifikātus un ko vēl ne. Ja tajā pašā laikā tas leišos normāli iziet cauri - acīmredzot, nekāds potenciāli eksplodējošs atomreaktors uz 3 riteņiem tas vis nav. Šajā gadījumā nav runas par nodokļu sistēmas apjāšanu vai ko tādu.

Diemžēl viņi ir mazā skaitā un allaž ir kāda sabiedrības daļa, kam jācieš citu dēļ.

AnK Reģ.: 06.10.2014
4 0 Atbildēt

Tas ir tik interesanti - LV specifika. Citur pasaulē cilvēki, kas maz(āk) pelna, tradicionāli iestājas par likuma normām, kas ir vērstas uz ienākumu pārdali - piemēram, palielinot nodokļu ienākumus uz turīgāko slāņu rēķina. Bet Latvijā, Latvijā daudzi domā tieši msh-veidīgi: aprūtina optimizācijas iespējas, slikti, jo lūk, var atrast kaut kādus atsevišķus pārbūvētājus, kuriem tagad būs grūtāk. Slikti, jo jāsāk citur, nevis iekasējot naudu un sodus un ko tur vēl. Likums domāts tikai paklausīgajiem muļķiem.

Un tā ar visu - nodokļi, kas pašu neskars un kas pašam var nākt tikai par labu (jo no tā, ka valsts kasē ieripo vairāk naudas sliktāk nevar būt, ja pats par to nemaksā) ir slikti, jo ļaunā valsts.

Es esmu viennozīmigi par šādu normu, jo tā nevar kaitēt valstij, tikai nākt par labu. Jā, varētu būt atsevišķi pārbūvētāji, kas cietīs, bet lielākā daļa auto, kas braukā ar Lietuvas/Igaunijas auto ir jaunāka izlaiduma premium/luksusa klases mašīnas, kuri tagad būs spiesti vienā vai otrā veidā maksāt valstij. Kas ir labi. Pilna Pierīga ar šādiem vāģiem.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 1 Atbildēt

Tur jau ir tā problēma ka reti kurš domā "msh-veidīgi" un tā vietā plaukšķina rociņas par kārtējo kāsienu un slaucienu, jo pašu tas neskar. Dižajā pilsētā daudz krutu mašīnu ar leišu vai igauņu numuriem? Tātad dižās pilsētas īpatnība, un attiecīgo mašīnu reģistrēšana ārvalstīs notikusi kaut kādu PVN shēmu dēļ - man zināmie nedaudzie lietuviešu mašīnu braucēji brauc ar 15-25 gadus vecām mašīnām.

To ka likumi ir domāti tikai likumpaklausīgiem muļķiem, tu tikai tagad pamani? Kur tu dzīvo? Piemēram var nosaukt to pašu atļauto ātrumu - arī likums - uz šosejas ir atļauts 90, es braucu uz 95, bet visādu jaunāku mašīnu braucēji diezgan bieži brauc ātrāk - acīmredzot uz viņiem tas likums neattiecas Kā darbojas VID un tamlīdzīgas iestādes, paši redzam - princips tas pats - kas cenšas ievērot likumu, to drāž, kas liek mīksto, tam viss notiek - un tā ir visur, ja neesi to pamanījis.

Šobrīd tu atbalsti NE-DA-BIS-KU likumu - nedabisku, jo tas nosaka ka cilvēkam brīvprātīgi jāmaksā nenormāla naudas summa. Paļaujas uz to ka muļķi tik maksās, un ne jau brīvprātīgi, jo nav jau runa par piecām vai desmit eirām gadā, ko varētu ar vieglu roku atmest. Un kas kontrolēs šī likuma ievērošanu? Teiksi, cepisti un robiņi? Nu var jau sapņot... Es šī gada laikā, nobraucot kādus 15k, cepistus esmu redzējis kādas trīs reizes, robiņus arī, lai arī dzīvoju pierobežas zonā, kur viņi teorētiski mēdz ganīties [abi divi]. Bijušajā darba vietā bija viens kolēģis, alkonauts, kurš katru dienu no 10 km attālajām mājām brauca ar mašīnu bez apskates, bez apdrošināšanas, bez vadītāja apliecības, pats diezgan bieži šmigā - tos trīs gadus, ko tur nostrādāju, viņš pāris reizes nomainīja mašīnas, jo sasita, bet cepisti nevienu neatņēma. Esošajā darbavietā man ir kolēģis, kurš pirms gada savam A80 neizgāja apskati un uzlika mīksto, un turpina braukt tāpat - gan noteikti mazāk nekā agrāk - cepistus vēl nav saticis. Un šitā var turpināt. Un tu tiešām ceri ka šitento slaucienu ievēros kāds, kurš nav likumpaklausīgs muļķis kā smaidīgais, kas gadā nolocīs tos dažus desmitus eiru par dažām dienām latvijā - bet tie, par kuriem tu te cepies, arī - tā vietā lai izvairītos no cepistiem un/vai samaksātu cepistiem "nodoklīti"? Nevajag sapņot.

DJ40 Reģ.: 23.11.2016
0 0 Atbildēt

Tiem, kas pierīgā pārvietojas ar LT,EST, nummuriem, sen jau ir veidi kā apiet šo nodokli, kārtejo reizi trāpa tiem, kas neko neoptimizē, bet optimizētaji mierīgi turpinās iesākto...

Kanibaals Reģ.: 24.08.2001
1 0 Atbildēt

Latvijā ir dārgi būt nabagam.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

gunbox rakstīja: Manuprāt tur nedaudz cita fiška. Doma ir samazināt cietušo skaitu un parasti tādi pāšbrūvētie aparāti neiztur drošības normas. Viss jau būtu ok, ja pats ciet, visiem pie vienas vietas, bet problēma ir kad parauj kādu līdzi. Tāpēc labi vien ir, ka tehniskā apskate ir katru gadu, jo pārāk daudz cilvēki brauc ar defektīviem auto, apdraudot citus.

Jā, un to izveic pēc staļina principa - "ir cilvēks, ir problēma, nav cilvēks, nav problēmas". Tās pašas mašīnu pārbūves - ir bik gadījies vienā lapā palasīt kā tās lietas notiek somijā - mašīnu remonts pēc smagām avārijām un nopietnas pārbūves - tur ir NENORMĀLA papīru čupa - piemēram, ja mašīnu pieklājīgi nošķiļ, tad to uzreiz noņem no uzskaites, un remonts drīkst notikt tikai uzraugošās iestādes uzraudzībā, vai viss tiek pareizi, pēc ražotāja instrukcijām, izdarīts - bet tur VAR būvēt un pārbūvēt - pie mums vienkārši pasūta dirst, jo negrib ķēpāties.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti