Latvijas Nacionālā standartizācijas institūcija „Latvijas standarts” (LVS)

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Pētot satiksmes infrastruktūras problemātiku meklēju kas un ko nosaka mūsu ceļu satiksmē. Mums ir Latvijas Nacionālā standartizācijas institūcija „Latvijas standarts” (LVS) galvenās funkcijas ir:

1) organizēt Latvijas nacionālo standartu izstrādāšanu standartizācijas tehniskajās komitejās;

2) adaptēt visus Eiropas standartizācijas organizācijās publicētos standartus un tautsaimniecībai nepieciešamos starptautiskos standartus;

3) nodrošināt standartu un citu ar tiem saistītu dokumentu fondu veidošanu, uzturēšanu, papildināšanu un informācijas izplatīšanu standartizācijas jomā;

4) piedalīties starptautisko un reģionālo standartizācijas organizāciju darbā.

LVS pārstāv Latviju Eiropas un starptautiskajās standartizācijas organizācijās:

*) pilns biedrs Eiropas standartizācijas organizācijā (CEN);

*) pilns biedrs Eiropas Elektrotehnikas komitejā (CENELEC);

*) pilns biedrs Starptautiskā standartizācijas organizācijā ​ (ISO);

*) asociētais biedrs Starptautiskajā Elektrotehnikas komisijā​ (IEC).

Mājas lapa www.lvs.lv

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Interesantākā ir kvalitātes politika

Latvijas Nacionālā standartizācijas institūcija LVS veicina Latvijas konkurētspēju, cilvēka dzīvības, veselības un vides aizsardzību, nodrošinot sabiedrību ar ticamu standartizācijas informāciju un radot priekšnoteikumus Latvijas dalībai Eiropas un starptautisko standartu izstrādē.

LVS, darbojoties saskaņā ar standartizācijas pamatprincipiem, izvirzītajiem mērķiem, izstrādātajām procedūrām un balstoties uz motivētu un kvalificētu personālu un sakārtotu darba vidi, pastāvīgi izvērtē procesu efektivitāti, paaugstinot klientu apmierinātību un sniegto produktu un pakalpojumu kvalitāti.

Statūti www.lvs.lv/resources/2019/01/lvs_statuti_20170605.pdf

iAuto Reģ.: 17.07.2001
2 0 Atbildēt

Interesants mērķis, tikai kā to palīdz sasniegt fakts, ka, lai saņemtu elektroniski informāciju par lapu uz 24h ir jāmaksā 4 eur!?!

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Respektīvi interesants veidojums un, piemēram, lai uzzinātu, kādā augstumā un kā vispār drīkst uzstādīt zīmes man ir jāmaksā, vai

varu iet uz vietas un lasīt pie viņiem Krišjāņa Valdemāra iela 157, vai arī

jābūt informācijai Nacionālajā bibliotēka, bet tur nezinot kodus ar to atrašanu būs kā būs!

Labā ziņa, ka var nosūtīt jautājumus un saņemt attiecīgos kodus, lai varētu atrast interesējošo standartu

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Un? Standartu piemērošana ir brīvprātīga.

Standarti nav obligāti piemērojami, ja to nenosaka Ministru kabineta noteikumi.

Jāmaksā ir tāpēc, ka standarti ir autortiesību produkts.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Tieši tā: Standartu piemērošana ir brīvprātīga, izņemot gadījumus, kad likumdevējs nosaka standarta piemērošanas kārtību.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Esmu ticis pie sekojošiem kodiem:

LVS 77-1:2016 Ceļa zīmes. 1.daļa: Ceļa zīmes

LVS 77-2:2016 Ceļa zīmes. 2.daļa: Uzstādīšanas noteikumi

LVS 77-3:2016 Ceļa zīmes. 3.daļa: Tehniskās prasības

LVS 370:2010 Ceļu satiksmes regulēšanas luksofori

LVS EN 12368:2015 Satiksmes regulēšanas tehniskie līdzekļi. Luksofori

LVS 85:2016, LVS 85:2016/A1:2018 Ceļa apzīmējumi

Vēl daži saistīti standarti (visus sk. Standarti >Standartu katalogs > ICS 93)

LVS 93:2006 „Ceļa signālstabiņi”

LVS 99:2010 „Ceļa ātrumvaļņi”

LVS EN 12899-1:2008 „Vertikāli nostiprinātas stacionāras ceļa zīmes - 1. daļa: Stacionāras ceļa zīmes”

LVS EN 1436:2018 „ Ceļa apzīmējumu materiāli. Ceļa apzīmējumu funkcionālā efektivitāte un testēšanas metodes”

LVS EN 1790:2014 „Ceļa apzīmējumu materiāli - Iepriekšsagatavotie ceļa apzīmējumi”

LVS EN 1871:2001 „Ceļa apzīmējumu materiāli - Fizikālās īpašības”

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Tagad jāpēta, vai un kuriem no šiem uzskaitītajiem punktiem likumdevējs nosaka standarta piemērošanas kārtību!

saf Reģ.: 20.07.2006
0 0 Atbildēt

Turpat arī ir pateikts, vai standarts ir obligāti piemērojams..

Vai Tev liekas ka problēma ir standartu neievērošanā, vai tomēr naudas trūkumā?

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

Ņemot vērā tiešām neloģiskos satiksmes risinājumus Jūrmalā, interesē ko un kā nosaka likums.

Uz tās pašas Kļavu un Strēlnieki pr. ceļa.zīmju augstums pārsteidz, tāpēc sāku pētīt, kas un ko nosaka.

Jūrmalā katru gadu atjauno ceļa apzīmējumus, zebras utt. Vai ir noteikts kaut kāds krāsu standarts utt

Ja nav standartu un prasību, tad var daudz vieglāk izsaimniekot līdzekļu.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
2 0 Atbildēt

Šito vajag rakt! Būs visādi brīnumi.

Eriks_Grigis Reģ.: 25.02.2002
1 0 Atbildēt

Ja MK noteikumi ir pretrunīgi, to vispār nav attiecīgajā jomā vai tie ir tik novecojuši, ka kļuvuši par apsmieklu, piem., kravu izvietošanā un nostiprināšanā pārvadājumos ceļu satiksmē, tad patiesība meklējama standartos. Ja standarti nav atrodami LVS piedāvājumā, tad situācijas skaidrošanai izmantojami Eiropas Normas (EN) jeb standarti.

Lai standartu visi šoferi nevarētu iegūt, izpildīt to prasības, kā rezultātā soda naudas samazinātos, nelaimes uz autoceļiem arī un rezultātā ciestu valsts budžets, standarti ir par naudu. Arī pielietojamie, uz kuriem ir atsauces CSN.

Tomēr cīņa par nelaimēm uz ceļa un valsts budžetu iet vēl dziļāk! Lai kravu standartus nopirkušie nevarētu tos izlasīt, (briesmas, ja kādam tas izdodas!) LVS standarti kravu nozarē ir pieejami tikai trīs eiropeiski runājošās valodās - angļu, franču un vācu!

Galvenie LVS standarti, ko piedāvā angļu valodā!

i) Ierīces kravas nostiprināšanai uz autotransporta. Drošums. 1. daļa: 24.60 € Atsaites spēku aprēķināšana

LVS EN 12195-1:2011

ii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 2.daļa: 18.53 € Mākslīga materiāla tīklveida stiprinājumi

LVS EN 12195-2:2003

iii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 3.daļa: 14.70 € Nostiprināšanas ķēdes

LVS EN 12195-3:2003

iii) Ierīces kravas nostiprināšanai ceļu transportlīdzekļos - Drošība - 4.daļa: 15.65 € Nostiprināšanas tērauda stiepļu troses

LVS EN 12195-4:2004

iiii) Kravas drošināšana transportlīdzekļos - 12.78 € Kravas nostiprināšanas punkti uz komerciālajiem transportlīdzekļiem - Minimālās prasības un testēšana

LVS EN 12640:2001

saf Reģ.: 20.07.2006
0 2 Atbildēt

Jā, summas graujošas... Standarti visā pasaulē ir par maksu.

Nu un kas traucē iztulkot? Piesakies attiecīgajā STK un uz priekšu, tur tikai būs priecīgi! Vaimanāt visi gudri. Pēc tam var virzīt uz MK, apstiprināt kā obligāti piemērojamus. Standartus parasti virza un attīsta attiecīgā nozare, ja transportā visi ir pofigisti, tad ir tā kā ir, un LVS tur maz ko var izdarīt.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Tu, gudridirsēj nevaimanātāj, pieteikšanās ieteicēj un politiski/pareizā virziena norādītāj, kaut par vienu nejēdzību kaut vienreiz uz kautkurieni esi piezvanījis vai noskaidrojis?

Problēma ir globāla- liekēži un izsaimniekotāji ik uz soļa, bet dūšas pacelt jautājumu ir tikai retajam. Šajā virzienā iAuto nupat ir reāli pastrādājis, tērējot personīgo laiku un enerģiju. Ja kaut viena tā jūrmalas liekēžu bezjēdzība tiks likvidēta, par šādu darbu tajā pilsētā tās gaudošanas un čīkstēšanas organizatoram pieminekli vajadzētu uzcelt. Standartu pārzinātāji un visuzinošie satiksmes dirsējprofesori tur gadiem ilgi nav darījuši itin neko, kā vien uz lohu rēķina trekni barojušies.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti