Renault Arkana auto tests, atsauksmes un iespaidi 2021 / 2022

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Jaunais Renault Arkana autotests no 2021 gada, kāda pieredze?

 
GK1968 Reģ.: 14.11.2018
11 0 Atbildēt

Izbraucu apli ar Zanzibar Blue krāsas jaunāko Arkana (cenā ap 28900, jo Intens Zen+) 1,3 TCE 140EDC - 2,72 m riteņu bāzes un 200 mm klīrensa krossovers ar skaistu, sīkumos gana nostrādātu, aerodinamisku kupejas stila virsbūvi.

Durvju līnija augsta, logi pazemi, aizmugurē aiz sevis vietas gana, vien izņemot augstumu.

Salons gana kvalitatīvs, daudz reālo pogu, planšetei vidū atliek maz funkciju.

1,33 l 16v benzīna turbodzinējs ar 103 kw no 4500-6000 rpm, sīkdaļiņu filtrs, 5,8 l/100 wltp.

Automatizētā divsajūgu 7 pakāpju pārnesumkārba 260 N/m pārnes uz priekšējiem riteņiem.

Ir iespēja manuāli vadīt ar tādu mazu, mini, neērtu 'bumerangu' aiz stūres (nāksies papētīt to izstrādājumu neesot pie stūres).

Panelī tad sīkiem simboliem uzrādīs M1-M7. Iesākot braukt tur rāda vien "D", ja piespied vienreiz sāk rādīt D1-D7, pēc tam tik pāriet uz M (manual).

Pārnesumi pēc starta luksoforā slēdzas gludi, vien tik tahometrā redzi, ka apgriezieni atkrīt uz katru pakāpi.

Gaitā gan viss nav tik skaisti, jo īpaši sajūtams pie 90 km /h. Piemēram, gribu tomēr 95-99, kārba ar kavējumu pārslēdzas uz leju par vienu vai vairākiem pārnesumiem, atkarībā no pedāļa agresijas.

Pie viegla kāpinājuma man gribētos, lai viss notiek tai pašā robā! Sanāk, ka jāieslēdz M7, tad notiek pēc mana prāta, bet tik un tā ar aizkavi (mazāku nekā D)! Vai dzinēja vadība ekoloģijas dēļ neļauj dzinēja tūlītēju reakciju?

Starts no nulles gan labs, paātrinājums korekts, atkarīgs no pedāļa, robi krīt raiti un loģiski. Jaudas pietiek līdz kādiem 140 km/h (vai var būt, ka dzinējs un kārba elektroniski vēl aizsargāti un tāpēc arī aizkave? Nobraukums vien 964 km testa sākumā). Varbūt mūsu portāla GrandScenic lietotājs var te ko precizēt? Jo viņa auto tāds pat dzinējs esot gana labs sporta režīmā!

Bremzes šķita pārāk asas parkojoties, gaitā viss labi.

Pamēģināju līniju asistentu, brīžam, pie labām līnijām tomēr nevajadzīgi koriģēja stūri. Atslēdzu. Start&Stop arī atslēdzams. Viegli uztverams spidometrs un tahometrs. Spidometra rādījums 92 atbilst reāliem 90.

Pats stūres mehānisms ar elektrisko pastiprinātāju pilnīgi bez luftes (ne tā kā maniem lietotajiem reno), ne par vieglu, ne par smagu, vienīgi maz informatīvs ar nepietiekamu atgriezenisko saiti.

Auto uzvedība līkumos precīza, bet neazartiska, paredzama nepietiekama pagriežamība.

Gaita ļoti klusa, netraucē ne vēja, ne riepu troksnis. Ripo izsmalcināti gludi, pilnīgi bez vibrācijām (tātad Arkanu var kārtīgi izgatavot, ne tā kā manu Clio '07).

Riepas 215/55 R18 Kumho. Patika, ka vari braukt ar kādu ātrumu nu pats vēlies, jo nav rezonanses svārstību ne no riteņiem, ne no dzinēja!

Turklāt mazliet sirreāla sajūta, ka ātrums ir tikai cipars, nekad neliekas, ka ir par lēnu (!) vai par ātru.

Pie 93 km/h aptuveni 1600 rpm un vispār, kamēr brauc mierīgi, dzinēja(kārbas) vadība turas pie 1400-1600 rpm.

Testa braucienā (apkārt Babītes ezeram, ap 70 km) panelī uzrādīja 6,2 l/100 vidējo patēriņu. Riteņu sagāzums , savērsums tuvs "0" arī aizmugurē (dīvaini priekš reno), kas veicina ekonomiju, bet tāpēc arī nav azarta vadot.

Bremzes labi tiek atlaistas. Vai nu tāpēc, ka viss jauns, vai arī kāda inovācija. Manīju sīciņas, neredzētas atsperītes bremžu mehānismā. Tas gan atkal varētu būt klupšanas akmens grants ceļos?

Pats auto atstāja iespaidu, ka varētu viegli un negrabot pieveikt arī kādu tādu ceļa posmu. Vismaz arkas un sliekšņi, pat durvju apakšas un aizmugures apakša nosegtas ar plastmasas (vietām gumija) aizsargdetaļām!

Problēmu gan vienalga pietiek arī šādā izpildījumā, jo īpaši tie apakšas aizsargi apaug ar zemi(putekļiem) un tad tos jāņem nost un jāmazgā. Varbūt var apvienot ar eļļas maiņu u.c. apkopes darbiem.

Piekares darbība patika, rada tādu mānīgu drošuma sajūtu, izņemot vieglu gāzelēšanos pagriezienos un sānvējā (tukša mašīna), tilta šuves pat nemanīju (uz tā tilta ar īsas bāzes transportlīdzekli pamatīgi krata), aizmugurē piekare šim pusneatkarīga.

Motortelpas apskate liecināja, ka kaut arī daudz cauruļu un vadu un ierīču, tomēr klāttikšana visticamāk ir pietiekama. Ja kāds izvēlēsies 1.6 l hibrīdversiju, tad gan nez vai vairs būs tik optimistiska sajūta - jāatrod vieta arī diviem elektromotoriem turpat vien priekšā!

Salons likās sakarīgs, abi priekšas beņķi paceļami (tas noteikti patiktu sievai). Stūres materiāla slidenums un pat satveršanas neapaļums sākumā man nepatika. Brauciena laikā gan ātri vien pieradu.

Bagāžnieks plats un zems, toties vēl divi apakšstāvi. Zemākajā - vnk. rezerves ritenis. Pati niša tomēr tērauda nevis plastmasas.

Vai šādu auto sev gribētu?

Pat pēc mazaprīkota Scenic'08 TD - tomēr diez vai, nu ļoti tas slaikais jumts 'uzmācas'!

Vai patīk kā auto? Jā... Rada tādu kā neapdalītā autovadītāja tēla vīziju!

aigi Reģ.: 01.08.2005
3 0 Atbildēt

"Starts no nulles gan labs, paātrinājums korekts, atkarīgs no pedāļa, robi krīt raiti un loģiski. Jaudas pietiek līdz kādiem 140 km/h (vai var būt, ka dzinējs un kārba elektroniski vēl aizsargāti un tāpēc arī aizkave? Nobraukums vien 964 km testa sākumā). Varbūt mūsu portāla GrandScenic lietotājs var te ko precizēt? Jo viņa auto tāds pat dzinējs esot gana labs sporta režīmā!"

Piekrītu, ka Scenic līdz 140km/h ir pat ļoti labs. Ātrāk arī neesmu tā īsti braucis. Sport režīmu, esmu izmantojis tikai dažreiz, un man godīgi sakot nepatika, nav mans. Es labāk Comfort režīmā dudinu, līdz ar to nevarēšu objektīvi komentēt.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 1 Atbildēt

hreno manuālī arī raksta, ka līdz ciktur tūkstošiem km jauda ir mākslīgi samazināta+nedrīkstētu augstus RPM. tipiskā testu kļūda - paņemt jaunu mizu, kam ir elektroniski iemaukti, un sūdzēties, ka neiet.

Zemstūres audio vadība ir jāapgūst (nevis jāmācās gaitā), pēc tam liekas ļoti ērta.

Sedans ar 20 cm klīrensu - principā moderns žigulis

anoagask Reģ.: 18.06.2019
1 0 Atbildēt

EDC6 ar dīzeļbusu - vispār nekādu sūdzību, bet bet es ar viņu negonkoju. Pie kickdowna benzīna EDC7 varētu gribēt slēgties pat par 3-4 robiem uz leju, tāpēc arī bremzē - momentāli EDC pārslēdzas pa vienam robam

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
3 0 Atbildēt

No manis 5 cepumi Labs un tehnisks apraksts. Ko tie daudzie testētāji ,,pagrozīju stūri auto ūds,, nemaz neiedomājas apskatīt.

ps. pa brīvdienām patestēju jaunu T-Rock. Palasot Arkanas uzvedību un sajūtas man liekas, ka vāgens ir labāks. Nu labi 2,0 diesel bet patika ka pie stipri liela ātruma virs atļautā, auto uz ceļa turējās labi un pārliecinoši saprotama, sagaidāma vadāmība. Arī līkumotos ceļos ar stipri izdeformētu asfalta segumu, kur klasiskais auto būtu jāpiebremzē vai jāapbrauc lai nedabūtu belzienu pa apakšu , Rock droši varēju domāt tikai par labāko trajektoriju līkuma izņemšanai. Auto pārsteigums, patika ļoti. Un jā dsg pie kaut kādiem 90 + pameta lejā apgriezienus. Varbūt pirms bij tā kā dinamiskais cikls, bet vispār piefiksēju, ka ap 95 mierīgi braucot ir zemi dzinēja apgriezieni. Nebūsu precīzs bet jā kaut kur ap 1500!?? Nepatika, daudz sīkas podziņas uz stūres, kas kamēr nēsi adoptējies, novērš uzmanību no ceļa.

WALA Reģ.: 19.06.2002
1 0 Atbildēt

man Hondai bija līdzīgas sajūtas sākotnēji, bet tad atkal padomāju ja to visu jādara uz "muļķu-mēdītāju ekrāna" ir reizes 10 sūdīgāk un paņem vairāk laika.

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
1 1 Atbildēt

Mazliet vēl par Arkana .

Gaismas visur Led. Smuki. Jāvērtē kādam nakts braucējam.

Slēdža auto pozīcijā spīdēja dienas gaitas sekcijas priekšā. Aizmugurē tumšs.

Gribētos, lai tur tomēr gabarītu imitācija arī tad spīdētu. Brītiņu biju iebliezis tālos, neviens nesignalizēja pretī...

Degvielas bākas vāciņam ierīkots sīks atsperes mehānisms. Piespied vāciņu un tas atveras. Tādējādi tam nav vajadzīgs robs aizķeršanai kā dažiem veciem modeļiem.

Klusinātājs veiksmīgs, dzinējs kluss un reizē spēj tomēr pacelt izteiksmīgu tembru apgriezieniem sasniedzot 4k.

Aizmugures bunduļa un uzgaļa forma parasta, tomēr skatās labi.

Savukārt Bose skaņas sistēmu gan pat neieslēdzu, tur lai nākošais braucējs izsakās par pilnu programmu...

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

IMHO dienasgaitas lukturi spīd tikai priekšā visiem auto, ko esmu redzējis

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Šim vajadzētu tumsā saslēgties pilnā komplektā, ja auto.

Bet pilsētā daudz tādu, kuriem uz tumsu diezkapēc neslēdzas. Koijotiem slēdzas. Pārbaudīju

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

tāpēc, ka ir DRL, bet nav/nelieto AUTO pozīciju

GK1968 Reģ.: 14.11.2018
0 0 Atbildēt

Salīdzinājums ar Renault Kadjar, 2020 feislifts (palūdzu paķert mani līdz īsā izbraucienā), ar 1,46l 85kw TD, manuālā kārba.

Tātad Arkana salonā ir klusāks, mazāk rites trokšņu. Daudzviet tas ir mazliet nostrādātāks, mazliet augstvērtīgāki materiāli. Veiksmīgāks durvju blīvējums . Arī bagāžas vāks aizverams klusāk. Rezerves ritenis novietots krietni tuvāk bāzei. Virsbūves salaidumi ar durvīm u.c. precīzāki.

Savukārt Kadjar vecais TD motors bez hidrokompensatoriem, bet ar veiksmīgāko iesmidzes sistēmu savā evolūcijā, ir ciešami jestrs, nelikās par skaļu un būtu laba alternatīva arī jaunākajos modeļos, bet to ražotājs vairs nepiedāvā.

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Renault Arkana E-TECH Hybrid. Renault, kā jau Renaults. No ārpuses un pa gabalu smuks, pieejot tuvāk zem lielajiem riteņu diskiem mazmazītiņi bremžu diski, ko knapi var samanīt. Kaut skata pēc būtu uzlikuši lielākus! Tehniski jau bremzes ir, bet skata nekāda. Viduskonsolē paliela planšete, bet izvēlnes nekādas. Reklāmu bukletos rādās visādi smukumi, dzīvē četri milzīgi izvēļņu kluči pa visu planšeti, vai braucot pus ekrānā rādījās karte, otrā pusē divi izvēļņu kluči - radio un tālrunis. Nu kāpēc? Iespējams, ka var kaut kā sakonfigurēt, bet tad to, vis maz demo auto, vajag izdarīt. Sajūta kā Dacia, ka planšete vienkārši ielikta, lai būtu, bet par funkcionalitāti un izskatu vienalga. Toties klimata pogas ērti grozāmi rimbuļi. Brīžiem gan likās, vai maz ir klimatkontrole, jo trīs grozāmas ripas - temperatūrai, ventilatora ātrumam un gaisa plūsmas izvēlei. Bet vidējas ripas vidū ir podziņa Auto, kas darbināja klimatkontroli automātiskā režīmā. Te gan vēl viens mīnuss - kad paņēmu auto, tas visu dienu bija stāvējis un klimatkontrole to centās ātri piesildīt, troksnis no ventilācijas kaitinoši liels. Nē, šis nebija vienīgais auto, ko paņēmu neuzsilušu. Atšķirībā no viduskonsoles, instrumentu panelis likās OK. Gaitas un jaudas īpašības atbilst gaidītajam, multomode automātiskā pārnesumkārba ar motoru salāgotas labi. Paātrinās un bremzējas labi, pagriezienus tur stabili. Dīvainības motora un hibrīdsistēmas darbībā nenovēroju, slēdzās līgani un paredzami.

Mērķauditorija man nesaprotama.

anoagask Reģ.: 18.06.2019
0 0 Atbildēt

demo lepnākajā komplektācijā ar 19" ripuļiem, ar bāzes 16-17 vairs neliksies tik komisks skats

eidis Reģ.: 07.11.2001
0 0 Atbildēt

Par ventilāciju interesanti. Pasen bija mid/lux auto, kuram bija kādas 20 ventilācijas atveres. Nekas nekad nešņāca, nekat nepūta tieši pierē / plecā/ etc. Neko nesapūta, neapsaldēja un ventilēja labi. Bija sajūta, ka caur salonu vnk virzās svaiga gaisa klucis. Jaunākiem auto nevienam šādu konstrukciju neesmu novērojis. Pat gana smalkiem.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

"Mērķauditorija man nesaprotama." - kāds, kas gribējis BMW X6, bet nav varējis atļauties.

mefisto Reģ.: 22.05.2017
0 0 Atbildēt

Tie, kas grib X, paņems par to naudu lietotu nevis pirks jaunu Renault.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 0 Atbildēt

Visdrīzāk. Es tik tā - ieraugot tā auto izskatu, neko citu nespēju padomāt ;)

mefisto Reģ.: 22.05.2017
0 0 Atbildēt

Tas gan. Aizmugure ļoti līdzīga

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Līdz X6 tur tālu, tas Renaults ir mazāks par X4.

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
1 0 Atbildēt

Būtu interesanti vairāk atsauksmes tieši par E-TECH darbību.

spainis Reģ.: 27.04.2006
0 0 Atbildēt

Par E-TECH darbību grūti ko komentēt. Kā jau rakstīju, darbojās viss klusi un nemanāmi. Kārtīgi iespiežot pedāli, protams, dzird motoru, bet lai teiktu, ka jūt akumulatora pieslēgšanos, vai ātrumu pārslēgšanu - nē. Šīs komponentes darbojas labi, tik cik pēc piktogrammām redz kā norisinās darbība.

Konuss Reģ.: 10.02.2015
0 0 Atbildēt

Viens no nemanāmakajiem hibrīdiem, ar kādu nācies braukt. Ar ausi grūti pateikt, vai brauc ar elektrību vai degvielu - tik cik indikatori panelī parāda. Vien straujāk paātrinoties dzinēju var sadzirdēt. Automobilis uzsāk braukt tikai elektriskajā režīmā, dzinēju pieslēdz vēlāk. Arī atpakaļgaita ir tikai elektriska. Braucu salīdzinoši īsu laiku, tāpēc nepiefiksēju degvielas patēriņu. Bet praktisks, ērts un patīkams automobilis. Par šo cenu (no 24 500 EUR) varētu būt ļoti saprātīgs pirkums.

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti