Dzelzceļa stacijas Latvijā ir nolaistas līdz kliņķim

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Šad tad braucu ar vilcienu un esmu šokēts ar to kontrastu, kuru redzu dzelzceļa stacijās. Tāda sajūta, ka parvietojos pa vienu lielu atkritumu urnu.

Jautājums, kā tas ir iespējams 2024.gadā?

 
iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

BRASA

Brasa dzelzceļa stacija

Brasa dzelzceļa stacija! Kas un kā izskatās - Dramatiski! 4.03.2024 (+ VIDEO) iauto.lv/zinas/latvija/46798-brasa-dzelzcea-stacija-kas-un-k-izskats-dramatiski-4-03-2024-video

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Pirmais lielais jautājums, kāpēc sausās mobilās tualetes ir vairums stacijās, vai tiešām mēs, kā iedzīvotāji un pasažieri nevaram sev nodrošināt mūsu laikam atbilstošas labierīcības!

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

ZASULAUKS

PAPILDINĀTS ar "Latvijas dzelzceļš" atbildi; Kauna traips "Zasulauka" dzelzceļa stacija (+ FOTO)

iauto.lv/zinas/latvija/35530-papildinats-ar-latvijas-dzelzcels-atbildi-kauna-traips-zasulauka-dzelzcela-stacija-foto

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

MAJORI

Kāds var palikt iespaids par kūrortpilsētu Jūrmalu, ja atbraucot uz Majoriem var ieraudzīt šo? (+ FOTO)

iauto.lv/zinas/latvija/31314-kads-var-palikt-iespaids-par-kurortpilsetu-jurmalu-ja-atbraucot-uz-majoriem-var-ieraudzit-so-foto

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt

VAIVARI

Kā Latvijas Dzelzceļš izturas pret vēsturiskajām stacijām? Vai konteineri var būt sabiedriska ēka! (+ VIDEO) iauto.lv/pie-stures/celu-reportieris/36013-ka-latvijas-dzelzcels-izturas-pret-vesturiskajam-stacijam-vai-konteineri-var-but-sabiedriska-eka-video

Iesaku šo viedokli noklausīties

 

iAuto Reģ.: 17.07.2001
0 0 Atbildēt
anonimikis Reģ.: 18.10.2002
2 1 Atbildēt

Kad cilvēkam ļoti gribas dirst, viņam ir vienalga kur ielīst. Ka tik to var izdarīt ātri.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Biju vēlā vakārā Torņkalana stacijā šajā ziemā, kad bija tie lielie aukstumi 

1) bija interesanti atrast, kur tad ir tās "labierīcības" noslēptas, tā teikt apakšā ieliktas krūmiņos 

2) labi, ka biju vieglās darīšanās un nevajadzēja saskarties ar -20 grādu plastmasu, bet to visu vēl interesantāku padarīja tumsa...

Nu nav tas normāli ne Kūdras stacijā, ne Torņkalna stacijā

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Soctīklos mums viens lietotājs uzrakstīja, ka Ogres stacijā svētdienās WC ir slēgta. Tā kā tev vēl ir jāizvēlās dienas, kad vari apmeklēt 🥵

0pis Reģ.: 16.02.2023
3 2 Atbildēt

Kad vajag krāmēt, aukstums nav šķērslis.

Un kur prāts taisīt sēžamklozetu - jābūt caurumam ar pēdām. Rievotām, kā pienākas.

msh Reģ.: 16.04.2007
2 5 Atbildēt

Par ko tu brīnies dzīvojot valstī kas tiek darbināta lai nestu peļņu saimniekiem? Pasažieru vilcieni vispār pastāv tieši šī paša iemesla dēļ - nu un vēl lai radītu valsts dzelzceļa iespaidu - varēja jau vispār deviņdesmitajos aizklapēt visus pasažieru reisus, nevis tikai, hvz, pusi vai divas trešdaļas, un atstāt tikai Krievijas tranzītu.

650 Reģ.: 25.01.2017
3 1 Atbildēt

Ja (gadījumā) iesaistītie dižmahhinanoātori tomēr nodvisrzīs to dz-ceļa cilpu gar Rix lidostu, drošvien arī TUR uzliks konteinerveida staciju (termināli) un/vai tiks izvietoti toitoi miižamkonteineri.Drošvien to būs daudz, tāpēc arī ir izcēlies tas nanobazars ap tiem zemesgabaliem. ToiToi.ViVi,WiFi, uttt.

Ja gadījumā ŠO paklausoties, kādam (tomēr) neuznāk dziļš Riebums, nu ta es nez... ār-prāts!..

darklight Reģ.: 29.10.2013
3 1 Atbildēt

Par Zasulauku. Visu savu bērnību, pusaudža gadus un vēl drusciņ esmu pavadījis Zasulauka apkārtnē, tādēļ labi atceros visu, kā tur ir bijis. Vienmēr tur ir kūsājusi dzīvība. Kioski ar visādiem sīkumiem, bārs, ēdnīca visos laikos. 90-tajos būdas ar legālu un nelegālu alkoholu, audiokasešu stends, kur videnes laikos izdevu lielāko daļu savu finansu līdzekļu (to kas palika pāri pēc šmigas un cigarešu būdu apmeklēšanas 😎). Čigānu pulciņi, kam parasti centāmies iet ar līkumu, lai gan nekādu reālu konfrontāciju neatceros. Tagad pilnīgs izmirums. Par to baigi aizdomājos kaut kad pagājšruden. Stāvēju uz perona, gaidīju vilcienu, lai aizbrauktu līdz centram un baigi sagribējās dzert. Domāju - jāpaķer kāds minerālūdens. Un tad sāku skatīties apkārt un sapratu, ka nekā taču nav! Pie stacijas durvīm laikam tikai kafijas automāts, bet pat neviena kioskiņa! Apgāju visai ēkai apkārt, pagājos uz visām pusēm - nekā! Un tad tiešām tāda depresīva sajūta pārņēma.

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Kioski tak bija iznīkuši jau pirms 2000iem. Nebiji pamanījis? Tagad vienīgie kioski ir narveseni.

darklight Reģ.: 29.10.2013
1 0 Atbildēt

Nekas tur nebija iznīcis. Jā, tie pirmie likvidējās, bet visu laiku stacijā un tās apkārtnē bija dažādas tirdzniecības vietas. Vienu laiku arī Narvesens vai kas tamlīdzīgs tur bija.

imzz Reģ.: 27.02.2015
4 0 Atbildēt

Arī labi pazīstu šo vietu. Vēl pirms 90-ajiem, papīra mediju laikā tur bija avīžu kiosks, tālāk bija saldējuma kiosks, un pa reizei atbrauca izlejamā alus vai kvasa mucas. 

Tad nu proletārietis varēja pēc izkāpšanas no vilciena nopirkt avīzi, iedzert kausu kristītā alus un laimīgs un apmierināts doties tālāk. Vēl tur bija pāris gāzētā ūdens automātu. Stacijas bufetē arī laikam varēja dabūt grādīgo. Visa piedāvājuma sakarā stacijas apkaimē uzturējās arī publika, kura nekur nebrauca :-/

Centis_Nuudele Reģ.: 26.11.2007
0 0 Atbildēt

Nu, un kāpēc tad kioski nomira? Tāpēc, ka stacijā nav normālas tualetes vai tāpēc, ka pircēji vairs nenāk uz staciju vilcienu gaidīt, bet brauc ar saviem auto?

darklight Reģ.: 29.10.2013
2 0 Atbildēt

Gan jau tas viss ir savstarpēji saistīts. Man šķiet, ka bija viens laiks, kad vispār cilvēki mazāk ar vilcienu brauca, tagad tie peroni ir diezgan pilni, cik nu tajās retajās reizēs, kad pats izmantoju, esmu novērojis. Teritorija degradējas, cilvēki pazūd, pircēji pazūd, tad pazūd pēdējie tirgotāji. Nav jau runa konkrēti par 90-to gadu kioskiem, bet ir dīvaini, ka šādā satiksmes mezglā un tā apkārtnē nav vispār pat nekāda Narvesena vai tam līdzīga. Ir vienkārši miskaste, izskatās kā pēc kara.

0pis Reģ.: 16.02.2023
1 0 Atbildēt

Zasulauks būšot svarīga stacija, kad palaidīs vilcienu uz Bolderāju. Nu tādi tie plāni essot. Satiksme tur būšot dzīva un varena. Vai arī nē.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Domāju, ka to pat pasludinās par "multimodālo satiksmes mezglu" vai kaut kā tamlīdzīgi, jo tur netālu ir arī 2. tramvaja svarīga pietura ( bijušais galapunkts )

Krotow Reģ.: 09.09.2008
1 0 Atbildēt

Vēl derētu bruģi Margrietas ielā un Kuldīgas ielas sākumā nomainīt uz asfaltu. Pašlaik tur ļoti neuzmanoties var bez piekares palikt.

topinamburs Reģ.: 12.04.2019
3 0 Atbildēt

Tā ir Rīgas domes mazspēja kaut ko sarunāt un kopīgi veidot ar Latvijas Dzelzceļu, un piedevām Vivi jau tikai brauc pa sliedēm, un par stacijām viņiem maza bēda.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Saistībā ar to tur skandālu rīgas domē (vai tomēr īstenībā satiksmes minesterijā?).Kā Jūs domājiet- vai tiem tur ap/pie lidostas zemesgabaliem varētu būt kāda saistība ar TO, vai (un kad) tas izdaudzinātais dzelžu ceļa maģiskais "zelta loks" nonāks (vai tomēr nenonāks) šajā apkārtnē. 

Vai (nemainīgi izmanīgie, vienmēr laicīgi un labi informētie) "leišu investori" tagad justos "pagodināti", ja tas loks tur tomēr nenonāktu. Jebvai (optvai..) varbūt ir netīšām sacēlusies kāda (kārtējā) ažiotāža, kuras uzdevums (īstenībā) būtu "ietekmēt" kādas cenas vai vēl tur kādus aizkadra procesus.

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Vai tad leiši nepirka zemi cerībā to pārdot atpakaļ, kad cels RB atzaru? Pavēlu gan, bet labs mēģinājums.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Nu tak zinkā, prasmīgs "investors" pērk katrreiz labdarības nolūkā.Kā ta vēl bagātāks vari kļūt,ja ne investējot labdarībā.Nopērc kko aizlaistu vai ar kādiem apgrūtinājumiem no "pareizā" pārdevēja un skat,pavei,- te drīzumā gan atzars klāt, gan kāds plānojums pamainās un tāa.Sliktāk var sanākt,ja nākas "adbildēt/par!" tā saucamo "bazaaru".Ja sagadījies missēklis un solītais nav iekritis tā dēvētajā Makā.Gluži kā toreiz tajā tur jūrmalas attejā- paņēma un/vai uzmeta ;p

0pis Reģ.: 16.02.2023
1 0 Atbildēt

Par tām stacijām. Vai to nozīme mūsdienās nav mainījuies? Jau krievu laikos mazajās pieturās bija tikai koka būda (bez ToiToi, piezīmēsim) un lielajās bija kases (jo nebija ne interneta, ne biļešu tajā) un uzgaidāmā telpa (jo reti kam bija auto, lai piebrauktu tieši uz atiešanu/pienākšanu).

Man šķiet, ka tās stacijas ir vairāk kā muzeji pagātnei, nevis praktiska nepieciešamība. Labi, ja tajās var ierīkot ko praktiski vajadzīgu (muzeju, naktsmājas, picēriju vai veikalu). Uzturēt par jūsu naudu? Bet jūs tak teiksiet, ka negribat par to maksāt, es jau iepriekš to zinu.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Tajos krevajos laikos gan daļa staciju (protams, tās svarīgākās) bija tādas itin "monumentālas" būves. Mazajās jā, tur labi ja koka nojume un saīsināts perons.Kā piem 56tajā kilometrā tukuma (lohu) virzienā.Jūrmalā gandrīz katrā arī koka stacijā bija kase un uzgaidāmā telpa.Nerunājot par tādu varenu būvi, kā piem Jelgavas staciju ar visu iekšā esošo priekš tiemlaikiem itin grezno restorānu un utt..

Tagad jā,un ko ta tur tirgosi- drukātā prese nevienu vairs neaizrauj,ēdiens arī dārgs un/vai kaitīgs.Reku tā dēvētais Bads strauji tuvojas,drīz kāpurus un kukaiņus grauzīsim.Nav vairs kā pirms kādiem 50g, kad izsalkumā skrienot pa jelgavas peronu varēji pa 13kap nopirkt dabiskos kartupeļ salmiņus vai siltu (kaķa)gaļas pīzrādziņu ;p

0pis Reģ.: 16.02.2023
0 0 Atbildēt

Jā gan! Tajos Laikos pirms ceļa vai pavadot kādu, bija Goda Lieta ieiet stacijas restorānā un paņemt Ceļa Kājai. Vai vismaz bufetē. Nu, kaut vai Sardeles ar Sinepēm, bez CK. Un kas tagad? Cilvēki ēd nevis ēdienu, bet turpat vilcienā kā bomži ņammā Smilšu Raganu vai BELašu, ja galīgi neprotās (vai uzstāj uz noteiktu  transporta kodeksu). Pat Zarna ir sarāvusies un uzsūkusies. Nuja, Bads jau tikai pieminēts. Kā jusdama.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Arī tā saucamā (tautas?)atmiņa nav vairs kā agrāk.Mēs taču mūsu "bijušo" noniecinam visu/komplektā.Katra Valsts ir laiku gaitā centusies radīt kādus savu varenību simbolizējošus objektus.Latviešiem mošeju nav, baznīcas ir pamatā itin vienkāršas,nevienu nekad neesam lieki kāvuši un nedz arī kādu uz kko "aicinam".Varbūt ka tieši dzelzceļš un stacijas ar augstajiem griestiem un kādreizējām granīta vai marmora grīdām ir bijusi tā "mūsu" izpausme.Kuru jo ātrāk,jo labāk vajadzētu nodegradēt un aizmirst. jauns.lv/raksts/pastaiga/291348-staciju-stasti-ko-vesta-latvijas-interesantakas-dzelzcela-stacijas 

Diez vai tagad kaut "ar uguni" sameklēsi kādus foto ar kādreizējo staciju iekšējo iekārtojumu.Kur nu vēl ar kādu bufeti vai uzgaidāmo zāli fonā.Gluži kā par jūrmalas šosejas tapšanu vai tamlīdzīgām vēsturiski svarīgām "mūsu" lietām.

Paskat, kas te pa lohu pūli uz Jelgavas perona- dies ko viņi tolaik ēda/dzēra, kur kārtoja pārdabiskās vajadzības un kur novietoja savus sauszemes transportlīdzekļus:  

imzz Reģ.: 27.02.2015
1 0 Atbildēt

dies ko viņi tolaik ēda/dzēra, kur kārtoja pārdabiskās vajadzības un kur novietoja savus sauszemes transportlīdzekļus:

Nu, tā ir pilsēta, tātad fūrmaņi visiem nav paredzēti, atnākuši un aizies kājām, ēda kaut ko kompaktu, kūpinātu šķinķa šķēli ar rupjmaizi un knapsieriņiem, attiecībā uz dabiskām vajadzībām viņiem attiecīgie orgāni bija labākā kārtībā, nekā mūsdienu cilvēkiem, jo vairums nesēdēja visu dienu kantorī uz pakaļas, pēc tam vēl mājās pie TV vai datora ekrāna, kā tagad.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Nu jā, vienīg pašas stacijas priekšā laikam nebij diezko daudz brīvas vietas.Bet ja tajā bildē cauri stacijas ēkai virtu'āli ievilkt sliedēm perpendikulāru līniju, tad gar tās pašas ielas malu turpat puskilometra attālumā vēl 70tajos darbojās itin dižena pajūgu/ormaņfūrmaņu "stāvvieta".Gan ne vispārējās labklājības vārdā, bet tādā itin savtīgā, būvmateriālu veikala sakarā.Zirgugalvās karājās auzu kules,  Zvirbuļi kaudamies knābāja tikko svaigi izdrirsto proteīnu un visi bij Laimīgi.

Un paskat vēl cik izaicinoši tie ļaudis ir ģērbušies- gluži kā uz kādiem Valsts svētkiem.Nu drošvien zaga uz nebēdu i neko nekādus nodokļus nemaksāja princepā ;p

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

Smilšu Ragana

ZZZZ Reģ.: 26.02.2014
0 0 Atbildēt

VaiVari Vivi izslēgt gaismu, kad aizbrauks kur?

Slinkais Reģ.: 20.03.2008
0 0 Atbildēt

PV ir subsidējams kantoris. tāpēc arī tāds stāvoklis. 

es katru reizi strīdos ar putina veceni Reigas stacijas točā, lai man izsniedz man izdrukātu biļeti, nevis cita nepaņemto.

650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Kamēr attapīgākie sabiedrības locekļi tagad šausta savulaik neattapīgos par pašcieņas trūkumu un/vai Valsts valodas nepietiekamo lietošanu un citvalodiešu nepārliecinošo pārliecināšanu/par!, tamēr LDz visu ceļu itin oficiāli "runāja" kādā "savā" specValodā.Kādā diez? Un paskat ko, tikpat kā neviens ne regulārais lohs, ne kur nu vēl kāds diplohmētais valstsdienesta dablaēbs pilnīgi neko neiebilda/Pret!

spainis Reģ.: 27.04.2006
1 0 Atbildēt

Iesaku noskatīties, ir interesanti.

www.retv.lv/raidijums/tiksimies-stacija

kolumbs Reģ.: 27.12.2005
1 1 Atbildēt

Piekrītu viedokļiem, ka stacijas loma ir mainījusies. 

Iespējams, vilcieni kursē biežāk, nekā laikā kad stacijas būvētās, tāpēc uzgaidāmās telpas nav vairs tik aktuālas. 

Tāpat arī reti kurš pērk biļeti kasē nevis aplikācijā. 

No portāla apskatītā virziena - Jūrmalas, ir arī piemēri, kas skatāmi pozitīvā gaismā. 

Dubultu stacijas ēka, piemēram, tiek izmantota izstādēm. Nezinu, kāda ir mākslas baudītāju plūsma, bet nu manuprāt virziens interesents - meklēt veidus kā izmantot telpu arī citiem mērķiem. 

Par Vaivaru staciju dalītas jūtas. No vienas puses jauki, ka ēka tiek izmantota, bet žēl ka funkcijas nevar savienot un stacijas funkcijas pilda konteinertipa ēka.

iAuto Reģ.: 17.07.2001
1 0 Atbildēt

Jā, par Dubultiem piekrītu!

Plānoju apmeklēt Siguldas staciju, no ārpuses ļoti labi izskatās. Te var rakstīt savu staciju Topu iauto.lv/forums/topic/43125-skaistako-latvijas-dzezcela-stacijas-tops

 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti