iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
raimondsm 24.01.2007 11:05

patiesībā jau te atkal, kā tēmā par elektronikas pulciņiem, sanāca saruna ne par tehniku, bet gan par ērkšķaino da jebkādas idejas ceļu reālajā pasaulē. Iedomāsimies oponentus skolā, projektu pieņemšanās, un citur, kur jāizlemj par zinātni, inovācijām un ar to saistītām lietām un varam iedomāties, kas un kā notiek. Es taču varētu minēt desitiem piemēru vai ieteikt pašiem uzbūvēt viegli atkārtojamas konstrukcijas, kaut vai tās pašas 10 pretestības uz viena vada, vai tad kāds to darīs? Nē un vēlreiz ne.

Vakar intervijā LTV7 Jānis Vinters atzina, ka viņa cietie amortizatori regulāri nodarījuši skādi elektrības vadiem, kas diezgan bieži atvienojušies.

Varbūt publikai ir kādas idejas, ko tur varētu darīt?

Kungi, kaut vienu svaigu SAVU domu.

raimondsm 24.01.2007 9:47

Nedomāju, ka jebkas, ko es te teiktu no dažiem tiktu uztverts par pietiekamu, lai beidzot sāktu apspriest tehniskos jautājumus.

Nu, esmu uztaisījis 2 tranformatoru metināmo ar distances strāvas regulēšanu, nu un . Vai tad Rēbusam tas ko nozīmē. Da neko.

Te pat kāds oponents atzina, ka pēc skaņas atpazīts reālā Nascar sacīkstē motora regulējums.. nu un. Vai tas kaut kā ierosinājis apspriest ideju, ka kārbas vai reduktora klausīšanas jau kabīnē pa tiešo daudz vēlāk signalizē par problēmu, nekā speciāls skaņas bloks? Da nekādi...

raimondsm 24.01.2007 9:37

Te iezīmējas inovāciju galvenās problēmas - demokrātiskais vairākums parasti šos, ar augstu pievienoto vērtību, zināšanām un uz attīstību vērstu izglītības sistēmu jautājumus neuzskata par parāk svarīgiem. Tikai tad, ka daļa strādīgāko vai spējīgāko darbinieku notinas uz Īriju, tad sāk domāt, nevis pāris gadus pirms tam. Tie, kas kopš 1995. gada izlēma, ka fiziku var nemācīties, pie ratiem tomēr nesēdēs, bet rausies komentēt un adminstrēt procesus, par kuriem tiem nav sajēgas. Dažs labs varbūt pieņem projektus. Pirms kāda laika viena persona izteicās, ka viena ģimene patērē megavatu desmit gados, cita - ka valstis cīnās par ogļhidrātu enerģijas avotiem. Intervētāji to pat nepamanīja. Tas jau veido fonu, uz kura it kā ir pateikts, ka būsim zināšanu sabiedrība, bet praktiski pat brainstorm ideja nav skaidra. Pateicos iesaistītajām personām un ceru uz turpmāku sadarbību, ilustrējot sabiedriskos procesus. Tekstus var piemērot dialogiem skolā, projektu pieņemšanās un kupi- prodai apspriedēs.

P.S. Latvijā par spīti nicīgajai attieksmei pret zinātni un inovācijām ir pārdesmit uzņēmumu un atsevišķu speciālistu, kas šeit aprunātās tehniskās problēmas var atrisināt reālā laikā.

raimondsm 24.01.2007 8:32

brainstorm pirmā asociācija = eirovīzija ???????????

no comments

raimondsm 23.01.2007 22:03

kungi, par visiem vienu ideju izdomājiet, apspriedīsim

sarīkosim brainstorm, dumas idejas arī tiks respektētas

raimondsm 23.01.2007 19:31

dažš labs varētu izdomāt, kāda jēga varētu būt no skaņu analīzes.

Sevišķi, ņemot vērā, ka tam zobratam pirms lūšanas, iespējams, daudz agrāk var pateikt, ka berze šajā pārnesumā un sazobe nav kārtībā, bet vēl braukt var. Un protams, , ja nu skrūvējas vaļā, tad to dzird.

Ideju ieviešanas un apspriešanas process ir s..ts līdz nejēdzībai.

Dižie praktiķi laikam uzskata, ka visas idejas uzreiz šeit un tagad izdodas, nekādi izmēģinājumi nav vajadzīgi un jebkurš mehāniķis tikai paskatoties vein uz kādu shēmu, var pateikt, vai tā strādās, vai nē. Un, joprojām no oponentiem neesmu šeit lasījis kaut vienu savu ideju.

raimondsm 23.01.2007 19:13

vispār jau noliegšanas un kritizēšanas process te ir galvenais

raimondsm 23.01.2007 16:32

Vai tad idejas nav nekas vērtīgs, labs un lietojams??

Ieraksti sava vāģa skaņas un redzēsi, ka pēc grafikiem vari atpazīt slodzi, pāatrinājumu, pārnesumus utt utjpr

It kā ideju mums būtu ļoti daudz un ļoti labas. Interesanti, vai vispār uz stenda tas pats RVS piedevas eļļai ir pārbaudītas - ir efekts, lielāks vai mazāks, cik noturīgs, slodzes robežas utt utjpr

Ja jau ražotāji tādus ciparus sola, tad jau jāpārbauda.

raimondsm 23.01.2007 14:44

...ir diezgan būtiski to, ka šīs tehniskās problēmas tiek cik necik publiski apspriestas, jo tad tās nevarēs norakt... anyway, tāpēc, ka kaut ko ņems vērā, vai tāpēc, ka par spīti tā pieskrūvēs, ka nekas nenāks vaļā, vai aptaujās 10 sepciālistus;- un bākai uzliks tādu sistēmu, kas to patēriņu kontrolē.

Es labi saprotu, ka mehāniķim elektrība vispār ir tumša lieta, kas nez no kurienes nāk un sazin kur aiziet un pazūd un kaut kāds tur īpašu skaņas FENOMENU MEKLĒŠANA KĀRBĀ, PIRMS TAS ZOBRATS IR SALŪZIS vai pārbaudīt apstrādes vai piedevu izmaiņas varētu būt nesaprotama, bet paņemiet veco labo Windows Media Player un caur Start- Programms- Accesories- Entertainment- Sound Recorder ierakstiet kādu skaņas fragmentu caur parastu kompja mikrofonu ar motora un kārbas skaņām un tad pamēģieniet pēc grafiskās bildes vai skaņas atpazīt apgriezienus, slodzi, pārnesumu, izmantojot grafiskos Bars and Waves : Bars; Ocean Mist ; Fire Storm; Scope vai Spikes: Spike; Amoeba un paskatieties, kā mainās bildes pie slodzes. Specializēts softs uz industriālā kompja, jādomā, ne to vien spēj.

raimondsm 23.01.2007 0:59

laba programma

kakao.lv/...

raimondsm 23.01.2007 0:55

sauksim par rēbuseni....

raimondsm 23.01.2007 0:24

Būtībā tā ir reālas situācijas modelēšana. Kā jau teicu, atejas humora, visādu sviestu utt procesi ieviešot kādu inovāciju, aizņem 90% procesa, enerģijas tēriņu utt. Pārējais gan , par laimi, ir idejas apstrāde, izmēģinājumi un ieviešana. Būtu nepareizi pētīt tikai tehnisko inovācijas procesa pusi, kas ir mazākā problēmu daļa.

Tomēr kādam pieleca, pat veseliem 2, par ko ir runa. Tātad, zināms progress ir.

6000rpm ir 100 apgriezieni sekundē. Ja parādās 10 zobu zobratam 1 impulss 1/100 sekundes - tad viens zobs, iespējams, ir nedaudz deformēts, ja 2 - tad 2. Pēc attāluma starp skaņas impulsa pīķiem, var pat pateikt, vai zobi ir blakus, vai caur 1, 2, 3 utt. Pēc pārnesuma var rēķināt pārējo. Šos procesus var uzskatāmi vizualizēt uz ekrāna oscilogrammā.

raimondsm 22.01.2007 16:47

motors 6000rpm, pārnesums 1:1, zobratam zobu skaits 10, parādas troksnis 10Hz. Kādas idejas?

raimondsm 22.01.2007 12:25

Kādas tehno no pēdējās izstādes Skonto un BT1 Ķīpenē vari nosaukt?

Kādas prolēmas paredzamas, kārbā un reduktoros ievietojot skaņu uztverošus modificētus mikrofonus?

Ko nozīmētu atsevišķu zemfrekvences impulsu parādīšanās, kas par veselu skaitli- 8-9 vai 10 vai citu zemāka, par kāda zobrata griešanās ātrumu sekundē?

Kura vibrostenda konstrukcija - ar līdztrāvas vai maiņstravas motoru un regulējamu ātrumu ir lētāka un kāpēc?

raimondsm 22.01.2007 12:03

WALA rakstīja: Vispaar jau protams var likt elektroniskus devaisus, tikai nelaime taa ka Dakaraa lielaak dalja probleemu kas ir radushaas top komndaam un brauceejiem ir delj elektronikas un diez vai reaali bez vairaaku gadu testiem kaads uzdroshinaasies likt shaadus te elektroniskus kontroles riikus uz sava dampja. Bet protams ar to es nesaku ka to navr dariit un nav veerts - iespeejams ir veerts, bet tikai jaanjem veeraa ka pirmajaa gadaa kad ar shitaadiem uzlabojumiem aizbrauc uz dakaru ir jaareekjinaas ar to ka problemu bus krietni vairaak kaa gribeetos.

Ja tā elektronika tikai ataino kaut kādus parametrus un lēmumu pieņem braucējs, tad , ja kaut kas saiet grīstē, var jau tos rādītājus ignorēt. Protams, ja tā elektronika automātiski kaut ko regulēs, tad tā jāpārbauda daudz rūpīgāk un ilgāk. Jebkurā gadījumā, Latvijā ir gan tehnika, gan tehniķi, kas šādus jautājumus var atrisināt. Pikosekundes atšķirība gaismas staram lidz satelītam un milimetra desmitdaļas nobīde starp diviem dzelžiem tomēr ir stipri salīdzināmas lietas

raimondsm 22.01.2007 9:06

Gnoms rakstīja: bļeģ,

ja tos kakainos devējus ievieto auto katrā mezglā, tad būs vajadzīga tāfele ar plānu, kur, katrs sūdainais devējs atrodas (lai ar sarkano diodīti brīdinātu, ka nu būs sūdi)... vai smadzene, kura laipni pateiks: "Dambja kungs tas sūdainais reduktors grib atvienoties"... un būs vajadzīgs kāds, kas spēs saprast, ko tā pelēkā (raimja gadījumā - brūnā) viela grib teikt - t.i. diagnostikas stends... tātad atkal gļuki

..

Ja Elektronikas un Datorzinību institūts spēj izstrādāt iekārtas, kas nosaka pavadoņu atrašanos ar tik lielu precizitāti, tad laikam jau izstrādāt iekārtas, kas atpazīst benzīna zudumu, pārmērīgu patēriņu vai bloku atskrūvēšanos, nebūs tik grūti. Tā kā apmeklēju tās štrunta izstādeles Ķīpenē un Skonto, tad varu patiekt, ka industriālais kompis, kuram cietais disks ir mikroshēma, nav nevienas kustīgas detaļas un ir diezgan mazs strāvas patēriņš, būtu īstais, kurā to visu saprogrammēt. Katrā ziņā, Latvijā ir veči, kas to var. Kas attiecas uz ideju par paralēli slēgtām pretestībām, kas pašas salūst vai arī speciāli datčiki tās atvieno, ja bloks nāk vaļā, tad pareizi izvēloties pretestību lielumus, katru nākamo 2 reiz lielāku par iepriekšējo,pa 2(diviem) vadiem var precīzi pateikt, kura no 10 vai vairāk ir atvienojusies. Varianti, kā to atskrūvēšanās faktu noteikt, ir vairāki, tajā skaitā magnētiskie, optiskie utt devēji. Vajag tikai pameklēt. Kas attiecas uz vibrācijas stendu, tad līdzstrāvas vai maiņstrāvas elektromotors ar ekscentru un regulējamu ātrumu ir vienas brīvdienas konstrukcija. Modificēts speciāls mikrofons, ar kuru var elementāri klausīties, kas notiek kārbā vai reduktorā, kā arī analizēt skaņas frekvences ar kompi, arī, iespējams, ir perspektīvs . Jādomā, ka 99% laika aizņemtu visādas izskaidrošanās un tualetes leksika, un 1% - tehniskā diskusija, kāpēc tā vai cita pieeja ir labāka vai sliktāka konkrētā tehniskā jautājuma risināšanai.

raimondsm 21.01.2007 20:16

jā...jau sākām runāt par tehniku un te atnāca tētis no nosauca Dakāras braucējus par eksursantiem....

Nez kāpēc organizatori pasniedz balvas tiem, kas vispār tikuši līdz galam????????

raimondsm 21.01.2007 19:58

Galīgi aizmirsu - Vinters atkal pirmais, otrs Vinters labākais debitants, Oskari arī līmenī. Jā !

raimondsm 21.01.2007 19:55

batka rakstīja: ..Diez vai nu viņi gudri viri aizmirsa iedomaties ka jādzesē zobrati. Kapec tev ta gribas paradit ka esi vissgudrakais,kaut pec raxtiem man liekas ka vispar tev nav sajegas no auto.Neko citu neesi ta gudru pateicis ka par kaut kadam kosmiskam tehnoloģijam murgojis.

Ja jau tik gudrs, tad pasaki kaut vienu ideju, kā savlaicīgi pamanīt to, ka kaut kas skrūvējas vaļā. Pierādi pats, ka tev ir sajēga un izperē kaut vienu ideju.

Nav pareizi, ja Latvijā ražo pikosekunžu laika skaitītājus, kurus pa lētu naudu pērk lielvalstu kosmosa aģentūras, lai regulētu savus militāros un GPS satelītus, bet kā valsts nevaram nodrošināt večiem, kuri reklamē Latviju labāk kā Latvijas institūts elementāras drošības ierīces.

Man ir uzņēmums, strādāju ar metālu un brīvajā laikā elektronikas hobijam esmu samontējis kādas pārsimt shēmiņas, tsk metināmos , automātiku, signalizācijas un vēl šo to. Elektronikā 2 priekšmetu atvienošanās - novirze ir viens no elementārākajiem risināmajaiem uzdevumiem.

raimondsm 21.01.2007 14:53

elektro rakstīja: - satelitzobrats sak klabet tik skalji, ka salona tas dizrdams vel caur radioausim un kasku - a moshka labak uzlikt paneli vel vienu mazu blocinu ar trim - cetram diodem, kas signalizetu vajas stiprinajuma vietas shur vai tur, atkruvejushas galvenas skruves, palielinatas vibracijas, vai kaut ka ta. nu tipa - tada diagnostikas sistemina, ka stav jebkura moderna auto (rear lamp failure), tikai bishin vairak prodvinutaja.

SKAIDRS IR TAS, ka neviens NEVIENS NEVIENS nemegina uzbazties Dambim ar idejam no malas - visu cienu - tomer kadreiz ari gudriem dzekiem moshka vaiga kadu dzirksteli no malas. varbut tas nebus vibraciju sensors, varbut tas nebus vadins un epoksida sveki, varbut tas nebus reduktors. tomer, ka jau teicu, sadas sacikstes reduktors divreiz var atkruveties tikai seviskas veiksmas gadijuma - ka tas notika soreiz. tas vareja notikt nenormali talu no bivoka, tas vareja notikt straujak, nevelama pagrieziena, pie lielas slodzes braucot augshaa kaapaa, utt. ta ka sadi mezgli ir nenormali svarigi, varbut ir jega pakustinat smadzeni saja virziena, lai kads butu rezultats.

jap, modificēts mikrofons un viss notiek, klausies kārbu...

varētu padomāt, ka idejas ieviešanu nosaka tās kvalitāte...tikai...

... nē, ir kaudze visādu psiholoģisku, ietiepības, lepnuma , PR un politisko apsvērumu, kas nosaka vairāk, nekā tas, vai ideja ir vai nav dzīvotspējīga.

Starp citu, nebiju domājis par dušiņu zobratam, bet ja tā padomā, tad vairākas eļļas strūklas uz zobrata būtu, iespējams , efektīvākas, nekā viena. Metālapstrādē, frēzējot un urbjot jau sen izmanto dzeses škidrumus, kurus ar strūklu tecina uz 2 metālu saskares vietas.

Ir pilnīgi iespējams, ka tās pielīmētās pretestības ideja beigu beigās trransformējas par blokā iefrēzētām gropītēm un ieskrūvējamu devēju ar tievu, pārraujamu vadiņu.

raimondsm 21.01.2007 12:36

..varētu bez lamāšanās...

kā jau teicu, tā ir viena no iespējām , vislētākā, visvieglāk pārbaudāmā, visvienkāšākais algoritms ar pretestibu lielumiem noteikt, tieši kurā vietā nāk vaļā pa diviem vadiem ar maximāli vienkāršu, maz patērējošu shēmiņu, vienkārši uzliekamu, var deontēt kaut pēc katra posma un likt par jaunu

..nav nekādu problēmu konstruktīvi izveidot pavisam citu shēmu

raimondsm 21.01.2007 0:30

RX-7 rakstīja: Dekster - gļēvulis tu tomēr esi Mutesbajārs

--------------------

Un šitā visa cepšanās sākās tikai tādēļ, ka no personīgās pieredzes komunikācijā ar Dambi, Horeliku, Kaļķi, Šnepu u.c Latvijas autosporta grandiem, uzrakstīju te, ka piekrītu raimondsm izteikumam par Latvijas autosportistu - mehāniķu augstprātību un pašpietiekamību. Forši "uzvārījās" diskusija

---------------------

Lai veicas plēsties!

Es gan izteicos par saita oponentu vēlmi visu kritizet, jo ar cienītājiem rallistiem neesmu pazīstams...

Katrā ziņā neiecietība pret idejām nav nekas jauns, varu nosaukt daudzus piemērus...

raimondsm 21.01.2007 0:25

batka rakstīja: kur tos vadus taisies visus bast?Ja tu kadreiz butu mašinu redzejis tad tu zinatu cik daudz tur ir kam atskruveties.To vibratoru iesaku izmantot kur citur

Tas ir tikai 1 no daudziem variantiem,l kā konstatēt, ka skrūves ir vaļā...

Mazs uzdevums - pretestīibu PARALĒLAIS SLēGUMS, pretest'ibas saliktas PA DETAļAS SAVIENOJUMA VIETU AR OTRU DETALU, Kā IZVēLETIES PRETESTīBU LIELUMUS, LAI VARēTU PRECIZI PATEIKT, KURā PUSē TIEšI SKRūVES IR VAļĀ. 2 vadi.

joprojām veletos uzzināt kaut vienu Jūsu ideju, kā savlaicīgi, pirms viss sāk grabet, konstatēt, ka skrūves nāk vaļā

Jā, Vinteri 3. un 10. vieta, Dambis 14. Apsveicu. Rīt pēdejais posms.

raimondsm 20.01.2007 20:00

batka rakstīja: un ka tad tu doma izskatisies ar taviem rezistoriem un vadiem aplipinats oskars???Cik mehaniķi pakarsies taja vadu mudzekli???Ka uz rotejošam dalam to piekepinat????Pilnigi un galigi nederiga ta tava ideja.iemet poda un norauj udeni

Uz rotējošām daļām domāsim kopā ar jums, cienītais, citu kaut ko.... piemēram, mazu lāzerdiodi un attāluma mērītāju...

Paskaidrošu, ka jums tagad ir jādara- šķērsām divu bloku sastiprināšanas vietai jāpielīmē tas rezistors tā, lai blokiem atvienojoties) ( novirzoties par 0,1mm, tas salūztu

paņemiet testeri, iestādiet pretestības mērīšanas diapazonā, pieslēdziet tai detaļai klāt

blokus uzlieciet uz vibrostenda un nedaudz atskrūvējiet

piemeklējiet līmi, rezistora izmērus, vadus - 2 vadi

aprēķiniet virknes slēgumu, lai pa 2 vadiem varētu nokonstatēt kādus 10 rezistorus vienlaicīgi

ziņojiet par rezultātiem

Jums taču ir testeris, vibrostends un kādas 5 līmes???

raimondsm 20.01.2007 19:44

deksters rakstīja:

raimondsm rakstīja: lai kritizētu, kaut ko, vajag arī kaut ko zināt un kaut kā argumentēt konkrēti, kāpēc ...Visvieglāk ir apsaukāties. Kā 5. klasītē.

Nē,vieglāk ir bāzties virsū ar saviem debīlajiem padomiem un citu nolikšanu ēnā kaut pats Dakāru ,iespējams,pat sapnī redzējis neesi,ākst.

Ir tūkstošiem ļautiņu, kas Dakāru nav redzējuši, bet domā un gatavo detaļas un ierīces. Kādā veidā es kādu nolieku ēnā, ja pasaku to, ka divu detaļu atskrūvēšanās fakts un moča bākas tukšošanās ātrums ir elektroniski konstatējama lieta?? Kādā veidā??? Man intteresē tas, lai nākamajā Dakārā Vinters un Oskari ieņem aizvien labākas vietas. Starp citu, to domu ar rezistora pielīmēšanu katrs var pārbaudīt, maksā Ls0.10. Tehniskās poroblēmas - vada piesegšana pret akmeņiem, līmes izturība pret paaugstinātu temperatūru. Izmēģiniet vai paši kopā izdomājiet kaut 1 (vienu!) ideju, apsolu, ka nekometēšu un nekritizēšu

Lasītākie raksti

Jaunie raksti