Kārtot: Augošā secībā
1 2
PAL 12.05.2005 15:45

Ozz rakstīja:Bija subj. jawa enduro 1 cilindra hvz 250 ccm (bet varbuut arii 500) 70to gadu.6 aatrumi utt.Vot taa bija jawa.

Bija arī divcilindru 500 cm3 OHC ar blaķeni, parastā satiksmes JAWA. Izskatījās smuki, bet tādas LPSR neieveda, nezinu kāpēc! Vienreiz redzēju vēl, kad bija DOSKA.lv, kāds trakais tādu pērdeva! Cena adevkāta - 3000eur. Man liekas kautkāda 56 vai 65 gada!

PAL 12.05.2005 15:39

Nu jau daudzos forumos dažādās valstīs par to forsēšanu ir runāts. Ko lai saku, viss ir baigi forši. Bet viena dziļi aprakstita forsēšanas dokumenta beigās bija zīmīgi vārdi - vai tas ir tā vērts???

Padomājiet:

1.Ielas jawa nav radīta tādiem mērķiem, dzinējs ir rēkināts tādam spēkam kāds tas ir un pie stabdarta tas jau bieži netur!

2.Forsēšana nenozīmē tikai cilindra slipēšanu, virzuļu slipēšanu, salaidumu vietu slīpēšanu - bet ir vēl gultņi, bukses, sajūgs, amortizācija, bremzes kam būs jātur papildus slodzes. Ja to visu gribi noklāt vienā vasrā, tad ok.

3.Nu tīri merkantiliskā puse - nav vairs tie laiki, kad ģaģa vasja pēc darba par pusstopu izzslīpes cilindrus, kļoķenei gultņus nomainīs utt. Tas maksā riktīgo $$, skaidri zinu.

4.Nevars vairs tik viegli dabūt tās beigtās detaļas

5.Musdiena moča jaudu tāpat nesasniegsi - labāk pucet uz uzturēt oriģinālu, kāda tā ir pēc būtības, tā teikt kultūrvēsturi saglabāt.

PAL 12.05.2005 15:26

Ksneps rakstījaAL - šobrīd vēl neesmu sācis remontēt elektrību, bet kāds ir tavs viedoklis par to, ka nelādē aķi? Tu norādīji, ka relejs esot sūds - kādas alternatīvas?

Kā izpaužās nelādēšana? Ja iedarbini dzinēju, norauj klemmes no aķa un tad noslāpst pat pie lieliem apgriezieniem?

Ja tev tā JAWAiņa ir no seniem laikiem (nekas nav aiztikts):

1.skaties vai shēma ir pareizi saslēgta (t.i.masas vadus galvenokārt, vai nav nosūbējuši ut.t.), vai neiet uz īso!

2.Releja kontakti nav nodeguši, apdeguši vadi.

3.Pamēģini citas ogles/birstītes ielikt.

4.Vai enkuram tās metāla plāksnes nav sabīdījušās šķībi (gadās kad kloķenei gultņi beigti vai kloķene met, kā arī ņemot nost enkuru un likot to zemē parasti tā aizmugurē tiek sabojāta vadu izolācija.

5.Paskaties vai relejam atstarpes ir saregulēts kā grāmatās ir prasīts.

6.Ja vēl ir oriģinālais drošinātājs, tad to jāpārbauda.

Ja šitas viss ir ok, tad jau jāsāk ar mērinstrumentiem strādāt. A tas nozīmē, ka kutkas ir riktīgi p-sde-ks.

Alternatīvas - kau jau iepriekš teicu, enkurs, ģenerators un relejs var tikt likti no JAWAS 634 vai tādas pašas ČZ, tas ir 75vati. Jaudīgāks un vieglāk uzstādāms. To visu sistēmu arī vieglāk dabūt. Ir gan kioskos gan no rokām.

Nu galīgā alternatīva no iža planētas ģeneris un relejs. Sev uzstādīju, nu tikai baigais čakars. Vajadzēja tinumus mainīt no viena statora uz otru.

PAL 12.05.2005 14:28

ursis rakstījaarasti nestraadaa relejes.iipasji ar laadeesanu neizceljas pavisam vecais kurs bija uz generatora.tik diezin vai kaadam tas ir vairs saglabaajies,jo tik liidz paraadiijaas jaunaa 6v jawa visi zibeniigi saaka likt vinjas laadeesanas releju-atskiriiba vinjs vairs nebija uz generatora.LABAAKAIS risinaajums IR EMKAS vai URAALA 6 v laadeesanas relejs!!! vinjs ir augstaakas kvalitaates,kaut vai taapeec ka jawai releja kontakti ir alvoti! TIEM SUDRABA!!! liidz ar to praktisi nekad neapdeg un uztur preciizu laadeesanas straavu/spriegumu!

visi 6 V javas generatori un enkuri ir savstarpeeji mainaami,tikai jaunaakie modelji ir jaudiigaaki.ja genetarors ir vesels nav nekaadas vajadziibas likt jaudiigaaku.

probza muusdienaas vareetu buut 6 v lampinjas!!! un iipasji tuvo/taalo spuldze....

savaa laikaa jawas lukturi tika likti vaz 01 un zaz jo ideaali paseeja un bija dabuunami...atskiriibaa no originaalajiem...

ufff skaista bij jauniiba)) savaa laikaa man bija 1967 gada 250 cm nu ljoti labs braucamais!

Muļķības, relejus, enkurus un ģeneratorus tik vienkarši sevstarpēji nevar mainīt! Viņiem taču jauda atšķirās!. Taisnība, ka 634 un iepriekšejam modelim viņu varēja uzlikt bez problēmām.

Vecai 250/350 relejs bija 45 vati (sūds) piestirināts pie paša ģeneratora korpusa, 350/634 kā arī čezetai relejs jau nāca atsevišķi pie benķa, jauda 75 vati (arī sūds), bet labāks. Vienīgā priekšrocība vecai jawai bija tāda, ka bez aķa ar stumšanu var iedarbināt!

Runājot par spuldzēm, nu var tās dabūt un pat viegli. Nesen pirku pat 25/25 vati jaunu veikalā! Un mazās arī var dabūt!

PAL 12.05.2005 14:18

aeg rakstīja: Tikko biju veikalā-ir Opel un Ford īsās sveces,kā varētu būt ar tām??

Nu re cik daudz gudru cilvēku, cik tās maksās??? Tak katrā padomju tipa sporta veikalā var dadūt veco moču sveces, pats lietoju krievu 17A, ļoti labi darbojās, gļuku nav. Maksā 50-70sant.gab. Kā kurā vietā!

PAL 12.05.2005 14:15

PAL rakstīja:

Ksneps rakstījarincipā visu var nopikt :

spuldzīte - 1E

Virzulis ~ 14E

Cilindri ~60E

Svece ~ 2E

Sēdeklis ~ 50E

tikai jāpasūta no CZ

Kāda Čehija, jūs ko??

Daudz detaļu ir Rīgas centrāltirgū kioskā, pretī celtniecības koledžai. Pats daudz pirku 634 Jawai- 73.gada. Redzēju arī galīgi veco Jawu detaļas. Vēl ir Rumbulā stendiņš pie diviem večiem un galu galā Jelgavā - veikals "Mocis" tur var mēģināt!

PAL 12.05.2005 14:11

Ksneps rakstījarincipā visu var nopikt :

spuldzīte - 1E

Virzulis ~ 14E

Cilindri ~60E

Svece ~ 2E

Sēdeklis ~ 50E

tikai jāpasūta no CZ

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti