Jauna auto izvēle man personiski radīja, gan galvassāpes, gan ģimenes kašķi 5 mēnešu garumā iepriekšējā gadā meklējot ģimenes auto, ar ko sieva varētu pārvietoties ikdienā, bet pilnā ģimenes sastāvā būtu ērti izmantojams ceļojot pa Eiropas ceļiem,
Hečbeki pēc kļūdaina eksperimenta ar II Lagunu, kad tika pieņemts, ka garā "pakaļa" mums nav nepieciešama, vairs netika izskatīti līdz ar to bijām stingri nolēmuši, ka mums atkal vajag lielu universāli, kāda bija I Laguna
Tad nu pēc 12 gadu braukšanas ar lietotiem auto, no kuriem pēdējie 10 pagāja Renault zīmē tika nolemts, ka varam atļauties, lai arī ne Premium zīmola, bet jaunu auto, un, lai arī, vairāk vai mazāk zinājām, kādus parametrus gribējām lielākā bēda bija vēlmju apvienošana ar iedalīto budžetu, mūsu gadījumā mēneša maksājumu, īsumā, tas kas ierakstās ciparā neatbilst vēlmēm, vai sievas gadījumā vienkārši nepatīk, tas, kas apmierina visas puses neierakstās ciparā.
Neesmu stereotipisks, tāpēc iznesām "smadzeni" visos autocentros (jāatzīst, ka pārdevējus, kas māk uzklausīt un piedāvāt ne tikai cenu, bet arī izklāstīt auto priekšrocības sastapām laikam tikai divus, kas mūsu izvēli nekādi neatviegloja)
Tad nu tagad īsumā:
Renault Laguna III, lai arī apmierināja funkcionāli bija morāli novecojusi un arī atpakaļpirkums neinteresants, līdz ar to neierakstijās budžetā,
Peugeot 508, kluss, liels ērts, bet ierakstījās tikai ar mazo dzinēju, ko pat izmēģināt nedabūjām, lai saprastu vai iet vai nē..., tādu pirkt neriskējām
Hyundai i40, "plikais" tiešām ierakstījās ciparos, bet nu skaļš, dīzelis nīkulis, un 21 gs. auto, pat bez kruīza takā nenopietni, plus šobrīd lietošanā ir ix35 darbam, un tās apkopes un rezerves daļas ir tiešām ir "kossmoss".
Mondeo dārgs un neieraksījās budžetā arī dēļ maza atpakaļpirkuma, bet nu tiešām bija interesanta alternatīva, kluss liels, interesants dizainā un patīkams braukšanā,
Opel Insignia, smuks, jaudīgs, relatīvi lēts apkopēs, bet nu tik maz vietas aizmugurē un bagāžniekā...
Toyota Avensis, auto bez "odziņas", bet radīja uzticamības sajūtu, lai arī nedaudz pārsniedza naudiņas gandrīz biju sievu "pielauzis", ka "nepatīk" ir relatīvs jēdziens, un kaut kas ir jāupurē...
Škoda SuperB neierakstījās ciparos, bet piedāvājums Octavijai mēneša maksājuma izskatā "stipri" zaudēja identiskai Golfa versijai, jāsaka, ka SuperB arī nebija konkurents Pasātam, lai arī cenas uz papīra ir nedaudz par labu Škodai, īstajā dzīvē VW ir izdevīgāks iegādē, gan maksājumā, ja domā izmantot auto tikai garantijas laiku un atdot atpakaļ, gan arī pēcpārdošanā pēc dažiem gadiem.
Varbūt, kādu esmu palaidis garām, bet nu īsumā situācija bijā tāda, ka bijām jau atmetuši domu, par jaunu auto ar garantiju un nolēmām pirkt lietotu, bet tādu, kas patīk, nevis kaut kā iegrožot savas vēlmes (kandidāts nr.1 bija XC70), bet izrādījās , ka sameklēt arī to normālā stāvoklī ap 20-22k bija problēma.
Un tad vienu piektdienas rītu šķirojot dīleru ss.lv portālā samestos auto uzdūros Subaru centra īpašajam, kā nedaudz vēlāk izrādījās "pirmsnāves agonijas" piedāvājumam Legacy vagonam, pret kuru arī sievai, kā par brīnumu neradās iebildumi, kas arī tika veiksmīgi iegādāts un pēc pusotra gada un ar gandrīz 40k km izskatās, ka varētu būt kandidāts pēc 4-5gadiem kļūt sīkajam par pirmo auto.
Tāda lūk tāda garā pieredze ar pirmā jaunā auto pirkšanu.
Bet nu sausais atlikums un rezumējums man šobrīd ir tāds, ka katram auto savs pircējs un otrādi, pircējam jāsagaida savs auto, jo, auto nav jābūt tikai pārvietošanās līdzeklim, bet ir jābūt ērtam pārvietošanās līdzeklim, un ērtība mums katram ir sava
P.S. Kad uznāks luste aprakstīšu arī pieredzi ar jauna darba auto meklējumu, tur nedaudz savādāki atlases kritēriji, līdz ar to arī iespaidi.
ingusster rakstīja:
Sviestnesis rakstīja:
kolumbs rakstīja: Laikam domāts šis:
auto.apollo.lv/...
tas jau ir tikai pie mums iespējams, ka miljoniem vērtie satiksmes mezgli ieliecas pārbaudē, bet mums stāsta, ka tas ir normāli, ka tilti plaisā, bet mums ziņo, ka popig, ka satraukumam naf pamata.....
satraukties varēsim tad, ja tas tilts sabruks..
tad varēs taisīt visādas izmeklēšanas komisijas un meklēt vainīgos....
tā kā viss ir čikeniekā!!
kur tu redzēji ka tas Zelta tilts plaisā?!? Kur viņam tās plaisas ir? Tici man, tur tiek veiktas tādas pārbaudes par kurām Tev nav ve jausmas...un galu galā, ja būs kādas novirzes no normas, nevienu uz tā tilta virsū nelaidīs! Jā, tilts ieliecās, bet galvenais lai tas atgūtu savu sākotnējo stāvokli pēc atslogošanas! Padomā pats, kas tas ir par svaru 32x40 tonnas...1280 tonnas. Pēc matemātiskiem aprēķiniem sanāk uz katriem pieciem tilta metriem 1,333 tonnas katrā joslā! Pieņem ka sešas joslas, tilta garums 800 metri!
P.S. Vai tikai Tu nestrādā dzeltenajā presē, ka izpūt no mušas ziloni???
Nu un, kas ir 1.333 tonnas uz 5 metriem, Viens konkrēts štopars, ar nekustīgiem autiņiem 1.5 tonna svarā un 4 metri garumā un.......?