www.bbc.com/news/science-environment-68381160
"Zaļais" kurss visā savā godībā.
www.bbc.com/news/science-environment-68381160
"Zaļais" kurss visā savā godībā.
Žurku?! Es domāju ka man visapkārt to dara visi - žurkas ar nelielu varbūtību var uzrasties ziemā, un arī tur varbūtība nav pārāk liela.
Lielākais, vērienīgākais, dārgākais un bezjēdzīgākais. Vienvārdsakot, ļoti liels otkatu projekts. Ja kādam vajadzētu normāplatuma dzelzceļa kravu pārvadājumus, uztaisītu kādas esošās līnijas par divu platumu līnijām, Ja vajadzētu pasažieru pārvadājumus Baltijas robežās - esošās līnijas uzlabot būtu daudz lētāk.
Paga, kā tas ir - "nomainīju sildķermeni"?
Ja ir pārliecība ka stikliņa sildelements darbojas, slēgties klāt pie durvju vadības bloka ar VCDSu un skatīties kļūdas un rādījumus, kā arī piemest testeri apsildes vadiem un pamērīt kas tur parādās.
Ja tu domā to Paulusu kas komandēja vācu armiju, ko sakāva un saņēma gūstā Staļingradā, tad esi kaut ko smagi sajaucis - viņu neviens netiesāja un viņš nomira no veselības problēmām 1957. gadā VDR.
Beidz bučot globālistu komunistus. Un par to powerbank, kā tur būs - aķim īsa garantija, elektrības lietošana no aķa rezultēties garantijas amputācijā [Tesla] vai mašīna atļaus noteiktu daudzumu kilovatstundu izpumpēt no aķa līdz tas vairs nebūs pieejams [VW]?
www.itv.com/news/westcountry/2024-02-25/video-shows-huge-fire-tearing-through-battery-factory
Anglijā nodeg akumulatoru fabrīķis.
darklight rakstīja:
msh rakstīja: Tu piemirsi vienu sīkumiņu - pie dirsas kur lādē - no svara ir tas, cik tālu jāaizbrauc - un brīdī kad tev ir jāaizbrauc vismaz no Rīgas līdz Daugavpilij vai Liepājai, spēlēšanās ar gāzes pedāli jau ir pavisam cita lieta. Es Liepājā šad un tad redzu vienu i3 - zīmīgi ka tam ir parastie numuri, liecinot ka tam ir ģenerators - acīmredzot īpašnieks augstāk vērtēja mašīnas spēju nobraukt tos 200 km bez lādēšanas kā braukāšanu pa autobusu joslām vai bezmaksas stāvvietas.
Un vispār - i3 ķeblī līmēt nevar, tikai purināt
Esi braucis ar to i3, ka zini kā viņš līmē vai nelīmē? 😎
Īpašnieks to auto lieto PAREIZI - lādē mājās, maļās pa Rīgu, parkojas Vecrīgā, tālāk par Siguldu nebrauc. Visām pārējām lietām ir cits auto. Arī pirms elektriskā viņam bija divas mašīnas, vienkārši nomainīja benzīnu pret elektrisko. Lielais dīzelis bija agrāk un ir joprojām.
Nē, bet es zinu kā līmē ķeblī mašīnas kuras simtu sasniedz ātrāk
Tu piemirsi vienu sīkumiņu - pie dirsas kur lādē - no svara ir tas, cik tālu jāaizbrauc - un brīdī kad tev ir jāaizbrauc vismaz no Rīgas līdz Daugavpilij vai Liepājai, spēlēšanās ar gāzes pedāli jau ir pavisam cita lieta. Es Liepājā šad un tad redzu vienu i3 - zīmīgi ka tam ir parastie numuri, liecinot ka tam ir ģenerators - acīmredzot īpašnieks augstāk vērtēja mašīnas spēju nobraukt tos 200 km bez lādēšanas kā braukāšanu pa autobusu joslām vai bezmaksas stāvvietas.
Un vispār - i3 ķeblī līmēt nevar, tikai purināt
Drošinātāju apskaties...
Nevis "sāk notikt", bet "sen jau notiek". Kādu laiciņu atpakaļ man gadījās redzēt viģiku par to kā DĀR zog kabeļus - komentāros lielākoties eiropieši dalījās ar savu valstu pieredzi - citās kabeļu zagšanu novērsa brutāli drāžot lūžņu uzpircējus, citās kapara kabeļus aizvietoja ar alumīnija kabeļiem. Kuriozs variants no Norvēģijas - lai pēc kabeļu nomaiņas uz alumīnija kabeļiem tos vienalga nesabojātu cenšoties nozagt, uz tiem sāka rakstīt ka tie ir alumīnija kabeļi - zādzības apstājās tad, kad to sāka rakstīt uz tiem kabeļiem RUMĀNISKI...
Palasīju wikinews - izrādās, esot pastaigājies un piepeši nokritis. Nu, nekas īpašs - pie tā ka pagājušogad divi pazīstami vīrieši, mēreni vecāki par Navaļniju, aizgāja diezgan līdzīgā veidā, kāpēc gan lai šis arī tā nenoliktu karoti...
Diez vai tur ir kas jāraksta, gan jau automātiski - bet ja arī būtu, kas tur ko nerakstīt, braucot īsinot laiku - man sarakstīja par to ka 100 metrus ar izslēgtiem lukturiem nobraucu...
Pirms cik gadiem tas bija? Mans priekšnieks pirms pāris trīs mēnešiem, ne čiku ne grabu atrāvās uz šosejas bildi, domājams, no busa - te kaut kas komentāros padalījās ar tādu pašu pieredzi - var gadīties ka ar to tavu 110 neviens tev arī nepiekasīsies, tikai atsūtīs bildīti...
Hahaha, "jaunā noliedzēji", un visa tā pārējā tufta... Redzi, jaunais netiek noliegts - tiek noliegta tā jaunā - kas patiesībā nav nekāds jaunais, bet atgremots ļoti vecais - spējas aizvietot "veco", jo tās ir izteikti iztrūkstošas.
Un par to tavu jautājumu - kā tev šķiet, ogles TECa bunkurā iebirst pašas no sevis? Gāze pa gāzes vadu atplūst pati?
Un jā, traģikomiski ka tu sauc BEV par "jauno", kad tas ir vecāks dzelzis nekā mašīna ar iekšdedzes dzinēju - savulaik elektriskās mašīnītes zaudēja evolucionāro cīņu dēļ tām pašām problēmām, kas mūsdienās, tajā skaitā augsto cenu - galvenais pluss kas tām sākotnēji bija, nevajadzēja kurbulēt.
Vēlreiz, priekš tiem kam lēni dalec - vidējais elektrisko mašīnīšu jūsmiņš uzskata ka dīzeļģenerators ir efektīvāks par mašīnā esošu dīzeli - viss kas jāpierāda ir ka tā nav. Un par to "neefektīvākais" - šis ir bullšits - lietderības koeficients dīzeļdzinējs + ģenerators noteikti nav zem vidusmēra tvaika turbīnas.
Cik būtu labi, ja būtu "viens likums visiem", respektīvi, uz musariem attiektos tie paši CSN kas uz citiem, un tajā skaitā punkts par nepamatotu satiksmes kavēšanu. Tuvojos Nīcā šosejai lai brauktu uz Rucavu, skatos, aizbrauc Rucavas virzienā buss ar uzrakstu "POLICIJA", domāju, kas tad nu, dabūšu viņam astē vilkties? Nē, tas ņēmās onanēt uz 85 km/h - saprotami, jo algas tomēr saņem, nevis nopelna, nav kur steigties - attiecīgi man priekšā braucošā honda ar norvēģu numuriem šo varēja dažus kilometrus no Nīcas nokost, un es pēc tam viņus abus ar saviem, hvz, ~96 - bet pēc tam tālāk, kādus 5 kilometrus, kamēr taisnēs varēju redzēt to busu, tas vāca vilcienu - kad pēdējoreiz redzēju, piecas mašīnas vismaz bija savāktas - uz A11 uz dienvidiem ziemas sezonas dienas priekšpusdienā !!! 😡
Ģeneratora darbināšana ar dīzeļdegvielu un elektroauto lādēšana ir vislabākais piemērs kā iesmērēt ekofašistiem degunā ka viņu rotaļlietas ar ahūni augsto lietderības koeficientu patiesībā ir ar stipri zemāku lietderības koeficientu kā viņi apgalvo
Man patika vienreiz purnagrāmatā redzēta diskusija elektrisko mašīnīšu grupā; diskusijā, kurā piedalījās arī mendziņš, viens izkrāmēja līdzīgu aprēķinu, tikai ar cietākiem cipariem, tajā skaitā, ST publicēto tīkla lietderības koeficientu - mendziņam nebija ko piebilst vai iebilst...
Otrkārt - TEC siltums nav zudums tikai tad, ja tam ir patērētājs. Kur tu liksi to siltumu vasarā? Un kāpēc tev šķiet pašsaprotami ka tas siltums tiks patērēts - jo CO2 kvotu dēļ pie mums tā Rīgas TECus darbina? Pasaules prakse ir - pie atomelektrostacijām un TECiem ir vienmēr kūpoši dzesēšanas torņi; tur tas siltums izkūp gaisā.
Treškārt, protams - bet tu atceries to savu apgalvojumu? Kā arī - hidrojaudas jau bija iztērētas pirms elektriskajām mašīnām...
Kaut kā jau vajag to savu kāršu namiņu uzturēt, jā, tāpēc trīs bargas iedomu kļūdas...
Pirmais - tavs apgalvojums bija "elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients" , atceries? Tavi rietumu sugasbrāļi kā reiz uzskata ka lādējot ar ģeneratoru būs lielāks lietderības koeficients nekā ielejot degvielu mašīnā, bet te - pļurkt, degvielas patēriņš lielāks, tātad arī lietderības koeficients zemāks... Daudz nečakarēsimies, paņemsim wikipēdiju:
"The fuel efficiency of diesel engines is better than most other types of combustion engines,[143][144] due to their high compression ratio, high air–fuel equivalence ratio (λ),[145] and the lack of intake air restrictions (i.e. throttle valves). Theoretically, the highest possible efficiency for a diesel engine is 75%.[146] However, in practice the efficiency is much lower, with efficiencies of up to 43% for passenger car engines,[147] up to 45% for large truck and bus engines, and up to 55% for large two-stroke marine engines.[1][148] The average efficiency over a motor vehicle driving cycle is lower than the diesel engine's peak efficiency (for example, a 37% average efficiency for an engine with a peak efficiency of 44%).[149] That is because the fuel efficiency of a diesel engine drops at lower loads, however, it does not drop quite as fast as the Otto (spark ignition) engine's" - redzi? Dīzeļdzinējs ir efektīvāks nekā tvaika turbīna - vienkārši neviens nemēra mašīnas degvielas patēriņu ogļu kilogramos, kā arī dīzeļus reti darbina ar dabasgāzi
Kas mums sanāk? Ka pašai mašīnai liederības koeficients labākajā gadījumā ir 73% - un tas pie noteikuma ka tu neieslēdz lukturus vai kaut ko citu, kas patērē akumulatoru. Saliekam šos abus ciparus kopā - un iegūstam rezultātu kas noapaļojas uz augšu kā 28% - un atceries ka tas ir LABĀKĀ scenārija rezultāts. Cik varētu būt sliktākais? 18%. Un tas ir tikai sliktākais, kas iespējams siltā laikā un braucot ar maigu kāju - jo ja sāk agresīvi lietot labo pedāli, litija jonu aķa lietderības koeficients teorētiski var kristies līdz pat 25% [realitātē gan tas nebūs iespējams, bet es pieņemu ka no 90% nolaisties līdz kādiem 60% ir pilnīgi reāli] - un neaizmirsīsim ka aukstākā laikā to aķi jāsilda lai no viņa dabūtu laukā pilnu jaudu, vai arī lai viņu lādētu...
Tātad, mēs esam sapratuši ka elektrisko mašīnīšu faktiskais liederības koeficients ir līdzīgs benzīnniekam - un es pat nesākšu rēķināt kā elektrisko mašīnīšu lielākais svars ietekmē darāmo darbu...
topinamburs rakstīja:
Bradypus rakstīja: Jā, tieši tā. Tu izteici savas domas, ka izmeši ir mērķis. Kas attiecīgi nozīmē, ka atsakies atzīt, ka mērķis ir vara un izmeši ir līdzeklis tās iegūšanai, jo domā savādāk.
1) aizej paelpo to izmešu propogandu kādā kalkutā vai bamako
2) elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients, BET no fosilajoem nāk tikai daļa (un aizvien mazāka daļa) no pieejamās elektrības tīklā
3) stumjot savu propogandu tu atkal un atkal apliecini, ka esi vai nu maigi sakot neinformēts, vai kā nebūt politiski vai ekonomiski angažēts, lai šādu sviestu stumtu
esmu jau izteicies, ka izskatās, ka tu esi pie iauto ieangažēts trollis - iespējams, ka citos interneta resursos zem cita segvārdeļa tu stum tieši tādu pašu melu un puspatiesību propogandu
Trešais vairāk attiecas uz tevi - tu te stāsti pilnīgas pasakas, kam nav nekāda sakara ar realitāti vai fizikas likumiem...
Nu tad iziesim uz to otro. Iesākumam, lai iesildītos - atceries to bildi, kur BMW i3 lādējas no lādētāja, ko darbina blakus novietots dīzeļģenerators? Jā, to pašu, no kuras tika uztaisītas miljons memes. Tā bilde tika nofočēta Nullarborā - tur ļautiņi ar tev līdzīgu domāšanu taisīja eksperimentu - es te lasu arī ka tas ģenerators darbojās ar biodīzeli. Jebkurā gadījuma - vai zini kāds tur bija degvielas patēriņš? Šoseja, silts, saulains laiks, mašīnas ar labu aerodinamiku, dīzeļģenerators, kur dīzeļdzinējs darbojas visoptimālākajā režīmā - vajadzētu būt ekonomiski, vai ne? Bet realitātē Tesla Model S bija ap 6l/100 km, un visiem citiem mazajiem brīnumiem - kaut kas ap 5l/100 km. Es zinu mašīnas kas tādos apstākļos patērētu ne vairāk par 4 litriem, un viena otra tuvotos 3 litriem... Kur ir tas tavs "lielais lietderības koeficients"?
Un tagad paceļam fizikas likumus. TECā esošās tvaika turbīnas lietderības koeficients ir 35-42% robežās, atkarībā no modernuma. Elektrotīkla - ne vairāk par 90% [Sadales Tīkli apgalvo kaut ko stipri zemāku, neatceros, vai tik nebija kādi 70%]. Tātad jau rozetē tas lietderības koeficients ir ne vairāk par 38%. Abet par pašu mašīnu - es nezinu cik liels lietderības koeficients ir lādētājam, bet tas pilnīgi noteikti nav 100% [pieņemu ka 90-95% robežās] - aķa nominālais lietderības koeficients ir 90% - motoram mūžīgi apgalvo 95%, pieņemsim to par patiesību - un kārbai, zinot ka līdzīgām kārbām normālajās mašīnās par normu pieņem 85%, te arī diez vai būs daudz labāk - nu pieņemsim ka 90%, bet esmu skeptisks ka tik daudz.
Attiecībā par Lietuvu - Lietuvā bija četras cukurfabrikas, tagad ir divas. Cukurfabrikas bija Kuršēnos, Paņevežā, Kedaiņos un Marjampolē - Dansukker deviņdesmito beigās nopirka pirmās trīs, un nullto beigās aizklapēja ciet pirmās divas, atstājot strādāt Kedaiņu rūpnīcu - Marjampoles rūpnīca pieder kaut kam citam. Kuršēnu rūpnīca stāv kā grausts, Paņevēžas rūpnīca ir arhitektūras piemineklis; tur nojauca to, kas nebija ierakstīts pieminekļos - tāpēc arī ir tā ironiskā situācija ka cukuru, ko ražo Kedaiņos, Lietuvā fasē kā "Panevežios Cukrus" To pašu Kedaiņu cukuru pie mums arī Dansukker tirgo, kā Jelgavas cukuru vai kā savādāk [neatceros]; man patīk atšķirība uzrakstos uz pakām - Latvijas Maximās nopērkamajām pakām virsū ir filosofija ka cukurs salds , Lietuvas Maximās nopērkamajam cukuram virsū rakstīts ka ražots Lietuvā no Lietuvā audzētām cukurbietēm...
Jā, militārs projekts situācijā, kur abas puses tāpat komandē vieni saimnieki; kā tāds projekts saucas? Par "neesi pamanījis" - esmu pamanījis diršanu par "ātrvilciens uz Eiropu" - leiši to railbaltiku līdz Kauņai ir atvilkuši, izskatās apmēram kā Glūda - Liepāja, nekāda ātrvilciena tur nebūs.