Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5
msh 14.02.2024 10:05

Ģeneratora darbināšana ar dīzeļdegvielu un elektroauto lādēšana ir vislabākais piemērs kā iesmērēt ekofašistiem degunā ka viņu rotaļlietas ar ahūni augsto lietderības koeficientu patiesībā ir ar stipri zemāku lietderības koeficientu kā viņi apgalvo

Man patika vienreiz purnagrāmatā redzēta diskusija elektrisko mašīnīšu grupā; diskusijā, kurā piedalījās arī mendziņš, viens izkrāmēja līdzīgu aprēķinu, tikai ar cietākiem cipariem, tajā skaitā, ST publicēto tīkla lietderības koeficientu - mendziņam nebija ko piebilst vai iebilst...

msh 14.02.2024 0:13

Otrkārt - TEC siltums nav zudums tikai tad, ja tam ir patērētājs. Kur tu liksi to siltumu vasarā? Un kāpēc tev šķiet pašsaprotami ka tas siltums tiks patērēts - jo CO2 kvotu dēļ pie mums tā Rīgas TECus darbina? Pasaules prakse ir - pie atomelektrostacijām un TECiem ir vienmēr kūpoši dzesēšanas torņi; tur tas siltums izkūp gaisā.

Treškārt, protams - bet tu atceries to savu apgalvojumu? Kā arī - hidrojaudas jau bija iztērētas pirms elektriskajām mašīnām...

msh 14.02.2024 0:13

Kaut kā jau vajag to savu kāršu namiņu uzturēt, jā, tāpēc trīs bargas iedomu kļūdas...

Pirmais - tavs apgalvojums bija "elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients" , atceries? Tavi rietumu sugasbrāļi kā reiz uzskata ka lādējot ar ģeneratoru būs lielāks lietderības koeficients nekā ielejot degvielu mašīnā, bet te - pļurkt, degvielas patēriņš lielāks, tātad arī lietderības koeficients zemāks... Daudz nečakarēsimies, paņemsim wikipēdiju:

"The fuel efficiency of diesel engines is better than most other types of combustion engines,[143][144] due to their high compression ratio, high air–fuel equivalence ratio (λ),[145] and the lack of intake air restrictions (i.e. throttle valves). Theoretically, the highest possible efficiency for a diesel engine is 75%.[146] However, in practice the efficiency is much lower, with efficiencies of up to 43% for passenger car engines,[147] up to 45% for large truck and bus engines, and up to 55% for large two-stroke marine engines.[1][148] The average efficiency over a motor vehicle driving cycle is lower than the diesel engine's peak efficiency (for example, a 37% average efficiency for an engine with a peak efficiency of 44%).[149] That is because the fuel efficiency of a diesel engine drops at lower loads, however, it does not drop quite as fast as the Otto (spark ignition) engine's" - redzi? Dīzeļdzinējs ir efektīvāks nekā tvaika turbīna - vienkārši neviens nemēra mašīnas degvielas patēriņu ogļu kilogramos, kā arī dīzeļus reti darbina ar dabasgāzi

msh 13.02.2024 19:49

Kas mums sanāk? Ka pašai mašīnai liederības koeficients labākajā gadījumā ir 73% - un tas pie noteikuma ka tu neieslēdz lukturus vai kaut ko citu, kas patērē akumulatoru. Saliekam šos abus ciparus kopā - un iegūstam rezultātu kas noapaļojas uz augšu kā 28% - un atceries ka tas ir LABĀKĀ scenārija rezultāts. Cik varētu būt sliktākais? 18%. Un tas ir tikai sliktākais, kas iespējams siltā laikā un braucot ar maigu kāju - jo ja sāk agresīvi lietot labo pedāli, litija jonu aķa lietderības koeficients teorētiski var kristies līdz pat 25% [realitātē gan tas nebūs iespējams, bet es pieņemu ka no 90% nolaisties līdz kādiem 60% ir pilnīgi reāli] - un neaizmirsīsim ka aukstākā laikā to aķi jāsilda lai no viņa dabūtu laukā pilnu jaudu, vai arī lai viņu lādētu...

Tātad, mēs esam sapratuši ka elektrisko mašīnīšu faktiskais liederības koeficients ir līdzīgs benzīnniekam - un es pat nesākšu rēķināt kā elektrisko mašīnīšu lielākais svars ietekmē darāmo darbu...

msh 13.02.2024 19:49

topinamburs rakstīja:

Bradypus rakstīja: Jā, tieši tā. Tu izteici savas domas, ka izmeši ir mērķis. Kas attiecīgi nozīmē, ka atsakies atzīt, ka mērķis ir vara un izmeši ir līdzeklis tās iegūšanai, jo domā savādāk.

1) aizej paelpo to izmešu propogandu kādā kalkutā vai bamako

2) elektro auto pat ja elektrība nāk ir 100% no fosilajiem resursiem ir lielāks lietderīobas koeficients, BET no fosilajoem nāk tikai daļa (un aizvien mazāka daļa) no pieejamās elektrības tīklā

3) stumjot savu propogandu tu atkal un atkal apliecini, ka esi vai nu maigi sakot neinformēts, vai kā nebūt politiski vai ekonomiski angažēts, lai šādu sviestu stumtu 

esmu jau izteicies, ka izskatās, ka tu esi pie iauto ieangažēts trollis - iespējams, ka citos interneta resursos zem cita segvārdeļa tu stum tieši tādu pašu melu un puspatiesību propogandu

Trešais vairāk attiecas uz tevi - tu te stāsti pilnīgas pasakas, kam nav nekāda sakara ar realitāti vai fizikas likumiem...

Nu tad iziesim uz to otro. Iesākumam, lai iesildītos - atceries to bildi, kur BMW i3 lādējas no lādētāja, ko darbina blakus novietots dīzeļģenerators? Jā, to pašu, no kuras tika uztaisītas miljons memes. Tā bilde tika nofočēta Nullarborā - tur ļautiņi ar tev līdzīgu domāšanu taisīja eksperimentu - es te lasu arī ka tas ģenerators darbojās ar biodīzeli. Jebkurā gadījuma - vai zini kāds tur bija degvielas patēriņš? Šoseja, silts, saulains laiks, mašīnas ar labu aerodinamiku, dīzeļģenerators, kur dīzeļdzinējs darbojas visoptimālākajā režīmā - vajadzētu būt ekonomiski, vai ne? Bet realitātē Tesla Model S bija ap 6l/100 km, un visiem citiem mazajiem brīnumiem - kaut kas ap 5l/100 km. Es zinu mašīnas kas tādos apstākļos patērētu ne vairāk par 4 litriem, un viena otra tuvotos 3 litriem... Kur ir tas tavs "lielais lietderības koeficients"?

Un tagad paceļam fizikas likumus. TECā esošās tvaika turbīnas lietderības koeficients ir 35-42% robežās, atkarībā no modernuma. Elektrotīkla - ne vairāk par 90% [Sadales Tīkli apgalvo kaut ko stipri zemāku, neatceros, vai tik nebija kādi 70%]. Tātad jau rozetē tas lietderības koeficients ir ne vairāk par 38%. Abet par pašu mašīnu - es nezinu cik liels lietderības koeficients ir lādētājam, bet tas pilnīgi noteikti nav 100% [pieņemu ka 90-95% robežās] - aķa nominālais lietderības koeficients ir 90%  - motoram mūžīgi apgalvo 95%, pieņemsim to par patiesību - un kārbai, zinot ka līdzīgām kārbām normālajās mašīnās par normu pieņem 85%, te arī diez vai būs daudz labāk - nu pieņemsim ka 90%, bet esmu skeptisks ka tik daudz.

msh 09.02.2024 2:05

Attiecībā par Lietuvu - Lietuvā bija četras cukurfabrikas, tagad ir divas. Cukurfabrikas bija Kuršēnos, Paņevežā, Kedaiņos un Marjampolē - Dansukker deviņdesmito beigās nopirka pirmās trīs, un nullto beigās aizklapēja ciet pirmās divas, atstājot strādāt Kedaiņu rūpnīcu - Marjampoles rūpnīca pieder kaut kam citam. Kuršēnu rūpnīca stāv kā grausts, Paņevēžas rūpnīca ir arhitektūras piemineklis; tur nojauca to, kas nebija ierakstīts pieminekļos - tāpēc arī ir tā ironiskā situācija ka cukuru, ko ražo Kedaiņos, Lietuvā fasē kā "Panevežios Cukrus" To pašu Kedaiņu cukuru pie mums arī Dansukker tirgo, kā Jelgavas cukuru vai kā savādāk [neatceros]; man patīk atšķirība uzrakstos uz pakām - Latvijas Maximās nopērkamajām pakām virsū ir filosofija ka cukurs salds , Lietuvas Maximās nopērkamajam cukuram virsū rakstīts ka ražots Lietuvā no Lietuvā audzētām cukurbietēm...

msh 09.02.2024 2:05

Kādi vēl "braļukas"? Dansukker Latvijā varēja nopirkt godmani un tā aizklapēt ciet Latvijas cukurfabrikas - Lietuvā viņiem nācās pirkt pašas cukurfabrikas. Tātad, man zināmais par abu valstu cukura ražošanu - Latvijā cukurfabrikas piespieda aizvērties valsts [lasīts komentārs nesen purnagrāmatā no liepājnieces kas tolaik laikam Liepājas cukurfabrikas kantorī strādājusi, ka tolaik katru dienu zvanīts no kaut kādas iestādes par šo tēmu - atalgojums par to skaidrs - vienā Liepājas ITešņiku čatā viens reiz minēja - radu rads strādā Dānijā dansukker fabrīķī, vienreiz šiem jāsatīrās, jo nāks akcionāri - a tur, starp citiem, godmanis... Rūpnīcu īpašnieki vienkārši izvēlējās saņemt kompensācijas un aizklapēties, nevis gadu vēlāk aizklapēties dēļ bankrota, jo neviens priekš viņiem kvotas izsist netaisītos - kompensācijas bijušas labas - pazīstams čalis stāstīja ka pazīst vienu bijušo Liepājas cukufrabrikas strādnieku, tas tolaik, saņēmis gan kompensāciju, gan arī naudu par lūžņiem [demontēja un veda uz tolmetu sliežu ceļus utt, teica, gaziki esot no teritorijas braukuši ar atsperēm otrādi], esot nopircis jaunu hujdaja tarakānu naļikā.

msh 09.02.2024 1:50

GB12 rakstīja: 1. Savā laikā drošināju vienu, kurš pirka jaunu GLE mersi par 90 tūkstošiem... bez līzinga. Un nebija nekāds ūberlielais lauksaimnieks;

2. Cits pazīstams braukā ar Cupru Formentor;

3. Nesen kolēģis drošināja vienu ar jaunu Rexton (ap 55000 euro).

4. Pirms gada mēģināju pie sevis ievilināt vienu no Madonas - brauc ar pasvaigu Q7.

Bet vispār, ja gribi zināt, ar kādiem auto braukā zemnieki, aizbrauc kādreiz uz kādu lauksaimniecības izstādi un paskaties, kādi auto tur ierodas.

Es nenoliedzu ka tādi ir - es prasu CIK tādi ir, jo tādu ir salīdzinoši maz. Es redzu ar ko zemnieki un līdzīgi darbarūķi brauc - pamatā ļoti necilām mašīnām, kā jau nosaucu. Tu, dabiski, redzi ko citu, jo neba piekto golfu, pirmās paaudzes XC90 un tamlīdzīgu mašīnu braucēji meklēs apdrošināšanas brokeri. Tādus zemniekus, kas var atļauties izsviest 50+ pakas par mašīnu dabā var atpazīt pēc jauniem un krutiem traktoriem - arī tādus redzu diezgan maz - lielākoties traķiem kas nav beļi un čēzīši, ir 15-25 gadi.

msh 06.02.2024 23:36

Izrādījās ka tie pārējie divi bija kādu kilometru tālāk. Bet situācija skaista - mierīgi braucot piepeši mašīna aizgāja krusteniski, tad nu šis tur čikājās, līdz vairs nebija kur čikāties, jo pretī nāca mašīnu rinda, un nācās izvēlēties grāvi, kur tā mašīna iebrauca jau ar jumtu pa priekšu...

msh 06.02.2024 0:07

Kolēģim šorīt gadījās uz A11 novākot savu Merivu melnā ledus dēļ. Domāju ka vienkārši ielicies grāvī - līdz vakarā apskatoties viņa bildes, sapratu ka tur bija tusiņš - veselas trīs mašīnas - un tā kā viņš bija visas trīs nofočējis, tātad visas trīs netālu no otras. Forši.

msh 05.02.2024 17:58

Kuru tieši novirzienu zemnieki ir tie, kas ar tiem kruzakiem braukā? Un cik tādu kruzaku zemnieku būs pa visu valsti - simts, piecsimts? Lepnākā mašīna ar ko brauc pazīstams zemnieks ir 10 gadus vecs tuaregs, un tas pats priekš svētdienas izbraucieniem, ikdienai ir 15 gadus vecs kadijs un 25 gadus vecs VW LT35; nopirkšanas vecuma ziņā, jā, zinu pāris trīs kas brauc ar mašīnām kas pirktas jaunas, bet visas ir Dusteri. Zinu arī čali kas brauc ar 2.0 TDI Amaroku - pļāpājot šim teicu ka vajadzēja pirkt 3.0 TDI - "nu jā, bet tie ir jaunāki un dārgāki, tik daudz es nevarēju atļauties...". Tā ka jā, tavi kruzaku zemnieki ir spļāviens parasto zemnieku jūrā, un kā reiz arī tiem taviem kruzaku zemniekiem ir gan gali gan bankās, gan pie ierēdņiem, gan arī visādus ierēdņu debīlismus vieglāk izpildīt.

msh 03.02.2024 3:52

Pizģec... 😱😂

msh 31.01.2024 18:21

Es esmu šokā ka tik jaunam audī var būt hidrauliskais pastiprinātājs - es speciāli pārbaudīju katalogu, tik neticami tas likās

Par pārējo -  negribas ticēt ka tas varētu būt kaut kas cits kā vien sūknis - kam britu autodoks rāda cenu diapazonu no 150 līdz 600 mārciņām.

msh 31.01.2024 17:44

Ko lai saka, kvalitatīva mašīna...

msh 31.01.2024 17:33

Atslēgas vārds - "nesaprotu". Konvencija uzliek transdženderam īpaši aizsargātā statusu, un, cik minos, liek mācīt LGBTWTF ideoloģiju skolās. Bet nu šajās lietās pārāk neesmu iedziļinājies, tb tās man jau ir izkritušas no galvas. Bet nu kaut kādu laiciņu atpakaļ man gadījās redzēt viģiku, kur viens jurists izskatīja to konvenciju, viņa secinājums - ja labi gribēs, caur to arī pedofīliju var legalizēt - tur vairākām lietām ir cauras definīcijas, ko saliekot kopā, to var arī panākt.

msh 31.01.2024 0:29

Kādas? Gan jau ka švakas, ja te vēl raksti...

msh 31.01.2024 0:09

Man palika interesanti - nebija uzvārdā Vadonis? Manam mācītājam ir Vācijā brālēns un māsīca - teica ka radinieku gimene septiņdesmitajos emigrējusi jo kaut kam [mātei laikam] bijušas veselības problēmas ko tik Rietumvācijā varēts ārstēt...

msh 31.01.2024 0:06

" Ņemot vērā to, kā tu ņēmies, ka bez "švakcīnas" nedrīkst iet uz veikalu, šis no tavas puses ir īpaši liekulīgi" - liekulīgi ir salīdzināt pamata nepieciešamību apmierināšanu ar kaut ko specifisku. Ar kompartijas attieksmi pret kristietību varēšana iestāties tajā juridiskajā fakultātē nozīmētu tikai tādu pat izvēli - ticība vai laicīgās dzīves fīčas - tālāk karjerā. Lai vai kā, tā attieksme bija daudz iecietīgāka nekā, piemēram, mūsdienu Ķīnā, un vismaz tolaik izzuda kulturālie kristieši, kuru trūkuma dēļ mūsu baznīcas daudz lēnāk uzņem rietumu pasaules atkritumus - tu noteikti vēlies rietumu līmeni, un nožēlo ka LELB vada tāds Vanags, vai ne?   " Nevarēja gan. Kaut kādos gaģušņikos jā, bet, lai aizietu uz labu restorānu parastajam darba cilvēkam, parastajam darba cilvēkam bija jākrāj nauda. Restorāni bija paredzēti nomenklatūras ļaužiem. " - man īsti nav viedokļa par šito, jo es neesmu izcēlies no tik krutiem ļaužiem [jo vairāk tāpēc ka mani radinieki pamatā dzīvoja patālāk no Liepājas], un, kā jau tu zini, tolaik par kapeikām varēja garšīgi paēst jebkurā ciemā, tāpēc šo tēmu neesmu īpaši cilājis sarunās - viens mans iepriekšejās darbavietas kolēģis, izbijis zvejas flotes jūrnieks, stāstīja ka šis savulaik esot daudz tusējis pa Liepājas restorāniem, jo kā šis teica, "tūkstots rubļu algu citur nebija kur likt". Jebkurā gadījumā - ja arī bija kā tu saki - vai šodien ir savādāk?

msh 31.01.2024 0:06

Lasu, smejos Mūsu pastalnieks [tā kā jāsauc vienam otru apģērba gabalu nosaukumos, pieņemu ka turbopatriots grib saukties par pastalnieku] ir ļoti jūtīgs, un tāpēc izzīž no pirksta visu, ko vien gribas - diez kas būtu, ja "vateņi" būtu šitikpat jūtīgi? Reku, labs piemērs - "pēc tā, ko tu te ieņirdzi par bijušās sievas čurāšanas paradumiem, nav jābūt baigam cilvēku pazinējam, lai to saprastu..." - izrādās ka zobgalība par "katra trešā staba apčurāšanu" esot "ieņirgšana" un "sieviešu pazemošana" ... 😂 Tas apmēram parāda tavu objektivitāti - nulles līmenis; tāpēc jau ir tā verbālā caureja ar rupjiem vārdiem... Tātad vēlreiz, priekš īpaši stulbiem pastalniekiem - cik procentu iedzīvotāju, teiksim, septiņdesmitajos gados LPSR, bija ticīgi - 10%, 20%? Vairāk diez vai. Tev ir kāds pārsteigums ka cilvēks, uzaudzis neticīgā ģimenē, nav lietas kursā par šādām lietām? Un tālāk, protams, seko nākamā tragikomēdija - es uzrakstu ka tā laika varas iestāžu attieksme pret reliģiskām institūcijām pamatā bija atkarīga no vietējās administrācijas subjektīvā faktora, un nosaucu vietējo baznīcu likteņus - Rucavas luterāņu un baptistu draudzes turpināja darboties [baptistu gan pakāpeniski nonīka], Mežgalciema baptistu draudze turpināja darboties, Nīcas luterāņus piecdesmitajos izlika no baznīcas un to pārtaisīja par sporta zāli, Bārtas luterāņu baznīcu, gandrīz atjaunotu, piecdesmitajos dabūja nojaukt - un par to ir "Bet par to politiku attiecībā uz reliģiju konkrēti sadirsi" - un seko apmēram tas pats, tikai lielāku apdzīvotu vietu izpildījumā... 😂 Domā taču līdzi, nevajag tik briesmīgi blamēties. Runājot par baznīcu apmeklējumu stučīšanu, dzirdēts no manas vecmātes [sākumskolas skolotāja] ka kaut kas skolā ieminējies ka vajadzētu apmeklēt dievkalpojumus skatīties kas bērnus  ņem līdzi; visas skolotājas esot atteikušās.

msh 30.01.2024 22:14

Krotow rakstīja: Daudz no 100w spuldzes nesasildīsies. Pārbaudīts praksē.

Muļķi tēlo vai kā? Ir pietiekami daudz situācijas kur tie 85w siltuma ir tieši tas, kas vajadzīgs. Es personīgi decembra sākumā darbā zāģim pie kura strādāju, pieliku pāris spuldzes, caur slēdžiem pievienotas viena motora palaidējam, lai atkausētu gaisa trubas/vārstus - tās novērsa nenormālu čakara daudzumu. Man galvā stāv arī ilustrācija no astoņdesmito gadu mājturības grāmatas pusaudžiem; apavu žāvētājs ar divām spuldzēm.

msh 30.01.2024 12:45

Tu tak esi asprātis 😂  Kā savulaik teica Pirmais, "parādi man to rūpnīcu kurā ražo 20 gadus vecus aužus" Nu pārrēķini tās mārciņas tagadējajās mārciņās ;) Mans izejas punkts gan bija Vācijas tirgus cenas.

msh 30.01.2024 1:20

Domas lidojums ir - vislabākā pārbūve ir konstruktors ;) Man golfā arī ir konstruktors - oriģināldetaļu kopums kam ir nebijuša motora veidols, bet kas kvalificējas par otrā golfa motoru Tikmēr tāds V10 sābs pie mums pat nekad apskati neieraudzītu

Diezgan pajāt kas nāca vai nenāca, kamēr tam "kaut kam" var pieskrūvēt oriģinālos kronšteinus

msh 30.01.2024 1:10

Vismaz būtu uz ko tiekties

msh 29.01.2024 19:27

Nu bet man tak ir "garlaicīgs, prasts pakaļas pārvietojamais", nevis wannabe lidmašīna uz četriem riteņiem...

Par pārējo - laba atruna - par abiem diviem Sābs ar vaipera motoru? Kā to izdarīja - pieskrūvēja citas GM Epsilon platformas mašīnas, kurā nāca tas vaipera V10 no rūpnīcas, motora kronšteinus un pieskrūvēja karteri ar tajā iebūvētu kārbu un diferi, vai tomēr - kaut ko brutāli fleksēja un metināja? Redzi, tur tajā kadijā sakrāmēja RS3 un Golf R dzelžus - tieši tā, sakrāmēja - jā, grabažnieka grīdu dabūja metināt, bet tas ir tāpēc, ka fofāgeniem tā ir; mašīnām kas izripo no rūpnīcas kā divriteņi grabažnieka grīda, lai būtu lielāks grabažnieks, vietu pakaļas velkošajam tiltam neatstāj, attiecīgi pārbūvējot fofāgenu par 4motion, jāmaina grabažnieka grīda - visu pārējo pārskrūvēja - es pat nebrīnītos ja to RS3 priekšas paneli būtu vienkārši pārlikuši Līdzīgu gājienu izdarīja pajalle.com čaļi, uztaisot 4motion Scirocco - izdonorēja R golfu, un uzbūvēja mašīnu kāda no fabrīķa nekad nebija nākusi, vienīgais nerūpnieciskais veidojums - šie dabūja sastukāt 4motion golfa bāku ar scirocco bākas kakliņu. Un jā, tik tiešām, tas 2.5 TFSI iekš golfa nav nācis - tas kas nāca, dēļ netiešās iesmidzes un gliemeža iztrūkuma ir tik stipri savādāks...

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti