iAuto.lv Forums - Lietotāja atbildes
Kārtot: Augošā secībā
msh 09.11.2021 19:33

Absolūtos ciparos tās mašīnas tiešām bija retas - bet tas netraucēja tām salīdzinoši retajām mašīnām treknajos gados tikt masveidīgi ārdītām ārā kā motoru donoriem, pamatā priekš B2 kvatrām - būtu treknie gadi paturpinājušies vēl pāris gadus, man liekas ka pilnīgi visi A200 20v būtu tikuši izdonorēti... To motoru vadība ir prasta kā cirvis, galvenā problēma deviņdesmitajos, protams, bija tehniskās literatūras trūkums, tipiskā problēma - nolūzt spararatā puļķis pēc kura tiek noteikts augstākais maiņas punkts, un viss, nav dzirksteles, un neviens nesaprot ko darīt - ir dzirdēti pāris stāsti no tiem laikiem Ar mocīšanu tam sakara gan maz.

E30 M3 bija īpaša mašīna, jaudīga beha ar četru katlu motoru, un četriem katliem tieši dēļ izsvarojuma. Gan jau tā panamera sliktāk nevadās, drīzāk viņam pietrūkst braukšanas sajūtas un situācijas kur vadītājs valda pār mašīnu.

msh 09.11.2021 19:26

Es tev pastāstīšu noslēpumu - tās pakaļas piedziņas mašīnas ar kurām ir pilnas ielas lielākoties ir "vācu žiguļi", lasīt, kaut kādi pliki MB vai BMW ar vārgiem motoriem, un gandrīz visiem ir ESP - bet ja es piesēstos pie jaudīgas pakaļas piedziņas mašīnas stūres, es taču vēlētos pārbaudīt kā tik super duper labi vadāmā mašīna vadās, nevis lai pārliecinātos ka ESP iekš BMW darbojas tikpat labi kā iekš audī...

Par to pēdejo - pilnīgi pie dirsas, iedomājies? Ļoti iespējams ka tā ir - un es tāpēc pirms tā līkuma piebremzēšu, lai es garantēti tajā paliktu, jo atšķirībā no tā BMW braucēja, kuram jāizrādās ka viņš brauc ar kruto BMW, un tāpēc jānesas, mans mērķis ir palikt dzīvam un ar veselu mašīnu - tā nu es aizbraukšu galā, a viņam varbūt pēc trīs līkumiem gadīsies negaidīti šaurs līkums un riktīgi labi vadāmais BMW iekūleņos grāvī... Un jā, paldies ka piesauci elektroniku - pie tā ka tavs pēdējais audī bija C6, pieņemu ka tava beha nav vecāka - tad kas tur ir ar to vadāmību, behai ESP dod lielāku vadāmību nekā audī?

msh 09.11.2021 19:18

Meli? Nē nu ja izrauj čupu ar drošinātajiem un piecieš ziemassvētku eglīti panelī tad var atslēgt, jā. Reku augstāk rolleris pieminēja kaut kādu AMG mersi, tas varētu būt bijis tas, ar kuru Klarksons dragājot pa trasi izteicās ka ESP nevar atslēgt, tb nospiežot to pogu ESP nevis atslēdzas, bet tikai "paliek vaļīgāks" - bet nu viņš noteikti neko nejēdz - ja vietējais Kens Bloks Kodols saka ka MB mūsdienās ražo 600 zs pakaļas piedziņas mašīnas kurām var izslēgt ESP, tātad tā arī ir!

Priekšas piedziņai nav tāda "pārāk liela cipara". Redzi, atšķirībā no pakaļas piedziņas, kuru pērk lai ietu krusteniski, tie kas pērk priekšas piedziņu rēķinās ar to ka līkumos gāzi vajadzēs atlaist un nevis cer ka riktīgi krutais un labi vadāmais BMW smuki izņems līkumu, nevis aptīsies ap stabu. Ir, piemēram, lasīts ka DĀR čaļi mēdzot turbinizēt tādus motorus kā manā golfā esošais, līdz 300 whp līmenim, priekš dragreisa - noteikti priekšpiedziņas golfos esošus. Tas iemesls kāpēc entuziastiem nemēdz būt jaudīgas priekšas piedziņas mašīnas ir tā vienkāršā iemesla dēļ ka viņi parasti atmet ar roku un pāriet uz pilnpiedziņu, jo viņi vēlas labu paātrinājumu, nevis kā bembisti, pieciest ka paātrinājums sākas tikai trešajā vai ceturtajā robā...

Jā, protams, kam tad vēl tā pakaļas bezpiedziņa ir domāta? Arhaisks tehniskais risinājums, morāli novecojis pirms 90 gadiem, mūsdienās derīgs tikai smagajai tehnikai un svētdienas mašīnām, pie kura vēl pieturas tikai pāris vieglo mašīnu ražotāji. Visa tā vāvuļošana par ahūni labo vadāmību priekš ielas mašīnas neiztur kritiku - kamēr neliek krustām, tikmēr nav īpašas atšķirības, sevišķi ar mūsdienu elektroniku.

Par tavu gadījumu - apsveicu. Man atkal pirms pāris gadiem bija maziņš salīdzinājums - čomam vajadzēja no garāžas izvākt laukā pusduci volgu ar ierūsējušām bremzēm - vienu es ar savu golfu aizvilku, nācās vienīgi pirmos 10 metrus, kur zemes ceļš, bik ar cirtieniem to volgu pavalkāt, bet tā neko. Otro gribēja cits čalis, ar 2.8 kompotu - a nekā - rēcieni labi, dubļi pa gaisu arī lidoja labi, bet uz priekšu nekustas, jo manam golfam velkošos riteņus vismaz nospiež četru katlu motors un kārba, kamēr tam kompotam uz velkošajiem riteņiem nav nekā un līdz ar to saķeres arī nav...

B5 nav ar dīzeli, tur laikam bija kaut kāda V6 gāzes plīts

msh 09.11.2021 19:00

Par bremzēšanu man tas pats jautājums kā smaidīgajam, kāds sakars? Piekares neplīšana ir attiecīgo modeļu īpatnības, nekas vairāk, bet par to aizmugures piedziņas prognozējamību man palika interesanti - kā tas izpaužas? Man jau liekas ka prognozējamāka ir tā mašīna, kur zemas saķeres apstākļos, ja vadītājs to nav piefiksējis, sāk spolēt viens priekšas ritenis, un nevis vadītājs saucot "ūūū! āāā!' izmisīgi groza stūri lai savāktu šķērē aizgājušu mašīnu - jeb tas bija domāts ka pakaļas piedziņai vienmēr prognozējami sāks mirgot pretslīdes lampiņa?

msh 09.11.2021 18:49

Es vispār vairāk iemetu to rakstu dēļ tā ka puse raksta ir par kovida tēmu, un tikai otra puse, un virsraksts, par to aisbergu...

Krupcijas aisberga sakarā man liekas diezgan ironiski tas ka izvēlēts aisbergs...

msh 09.11.2021 18:45

Golfkluba spazmu tofika karalis, dēļ tā ka es tajā tofikā reti parādos, papriekšu piepļūtīja mana golfa tofiku tur, un tagad atnāca iedirst te...

msh 09.11.2021 12:51

Tātad, ja tur ir zīme "50", tad pāri tiltam jābrauc uz ~58. Jā, es esmu pamanījis ka dižpilsēteļi mēdz braukt kā no ķēdes norāvušies lopi [reiz kādus piecus gadus atpakaļ te prasīju vai es uzbraucot uz Salu tilta esmu palaidis garām kādu zīmi, jo man likās ka tur atļautais ir 70, bet tur kāda puse tajā brīdī mauca uz 90[, bet tas nenozīmē ka tā jāmērkaķojas līdzi.

msh 09.11.2021 12:47

Kuram līst un kuram nelīst.

Kolēģis stāstīja ka šitie šucmaņi bija robiņi, viņa vārdi bija - "atbraucu mājās no darba [vakarā pahaltūrēja], stumju pagrabā velosipēdu [viņš dzīvo trīsstāvenē], skatos, robiņi ar diskotēku brauc - būtu braucis mājās trīs minūtes vēlāk, būtu dabūjis mukt".

msh 09.11.2021 12:44

Nu un kas tad ir? Ja sertifikāts nebūtu idulgence pret lielāko daļu testu, tad viss kas izmainītos būtu lielāka potēto inficēto proporcija statistikā, tas arī viss. Bet tas ir ļoti nevēlami, jo tad dirslaižām un ieinteresētajām personām būtu vēl grūtāk smērēt citiem degunā statistiku, apgalvojot ka tā parādot ka vajag potēties...

msh 09.11.2021 0:13

Pirmīt nokonstatēju ka tomēr tie šucmaņi kas mēdz apbraukāt manu ciemu izmanto tās pašas iebiedēšanas metodes ko pilsētās - pusvienpasmitos piefiksēju diskogaismas mirgošanu logā. Ļoti labi - ja gribēsies pa nakti pavizināties ar ričuku, to tātad var darīt droši, zilu diskotēku varēs savlaicīgi pamanīt, kokiem lapu ta vairs nav...

msh 09.11.2021 0:10

Izdomas lidojums tev ir labs Es tikai norādīju uz tādu vietu Bībelē

Neko nezinu par tiem kas "skatās vēlāk" - zinu to ka ja skatītos visi regulārie apmeklētāji [kuri noteikti vispirms neskatās kaut ko citu], tad tas cipariņš tur gan jau mazāks par 20 nebūtu. Un diemžēl tie viģiki pret dievkalpojumu ir kā gumijas sieviete pret īsto - jā, es varētu saģērbties, nevis sēdēt pie datora vienās apenēs ar kafijas krūzi rokās, bet tas vienalga nebūtu tas.

P.N. Es dzirdēju no viena cilvēka par to kā viena mazā grupiņa tikusi noturēta, tā teikt, nākotnes garša - bariņš cilvēku devies mežā un tur noturējuši mazo grupiņu.

msh 09.11.2021 0:03

Pirmkārt, gan jau ierēķināti papildus kavēkļi, otrkārt, tas ātrums noteikti ir visekonomiskākais...

msh 09.11.2021 0:02

Ja tu pie fočika regulāri dzēsies, tad tava sajūta ir bijusi pareiza un tu tiešām esi lohs. Es tavu sugu, ja satiksmes apstākļi atļauj, uz šosejām mēdzu principiāli pret fočiku kost nost. Bet nu vismaz par tavu sugu var parēkt, pēc principa - "re cik tam sirdsapziņa ir netīra!".

msh 08.11.2021 22:38

Kāpēc? Tāpēc ka tirgotāji ar ķīnu pelna labu piķi un līdz ar to viņiem uz vietas var arī būt tikai tā.

msh 08.11.2021 22:34

Nu jau to sviestu tu dzen...

Jaudīgas priekšas piedziņa ir nebraucama un bīstama? Varbūt - bet ne vairāk kā jaudīga pakaļas piedziņa. Ne par velti tādām mašīnām jau vismaz 10 gadus nāk neatslēdzams ESP, lai samazinātu iespēju ka kāds to mašīnu sāniski ap stabu aptin. Tā vien liekas ka tu ar labi vadāmajām jaudīgajām pakaļas piedziņām domā mašīnas kam aizmugurē ir uzlikti lieli un plati sliki, vai arī jaudīgais motors zem haubes ir ar pārsimts zirgspēku jaudu... Man patika viens Ginta Kalniņa, vemšu regulētāja, komentārs pie viena projekta, kurā viņš piedalījās, apraksta - mašīna bija kaut kāds E46, zem haubes kaut kāds V8 ar turbīnu un tikai 0,6 bar pūtienu, komentārs bija "griezes moments daudz par lielu priekš aizmugures piedziņas ielas mašīnas" - bet nu gan jau cilvēks kurš pamatā strādā ar sporta mašīnām [un mēdz regulēt sēžot blakussēdētāja ķeblī] neko nesaprot un vietējais Kens Bloks Kodols tādu mašīnu arī zem lielāka pūtiena ar pedāli grīdā labi apvadītu caur jebkuram Rīgas līkumam nenorakstoties ar pakaļu pa priekšu...

Kuri ir tie BMW ar nožēlojamajiem rādītajiem? Atver wikipēdiju un paskaties astoņdesmito un deviņdesmito gadu krutākos BMW - tie. Bik uzgūglēju - 850 CSi - 6 sekundes līdz simtam, E34 M5 - apmēram tas pats, Alpina B10 Bi-Turbo - 5,5 - tās ir mašīnas ar jaudu starp 300 un 400 zs. Salīdzinājumam tā perioda auži ar 2.2 20v turbiķiem simtu sasniedz kripatu virs 6 sekundēm, tas nekas ka tur tikai 220 vai 230 zs. Viss atbilstoši tam kā tas izskatās dabā, kur jaudīgs BMW pirmajā, otrajā un droši vien arī trešajā robā tikai kūpina riepas un paātrinājums sākas tikai vēlāk... Par behu ar pakaļas bezpiedziņas pieejamību pats neesmu pārliecinājies, jo nav bijusi tāda doma - pirkt jaunu BMW , bet esmu kaut kādā rietumu autolapā lasījis dažus gadus vecu čīkstēšanu par to ka jaunu jaudīgu BMW ar pakaļas piedziņu varot nopirkt tik kaut kādās īpašās komplektācijās un ka emkas standartā nāk ar pilnpiedziņu - tas būtu nepareizi?

Nē, es neuzskatu 200-250 zs par baigo jaudu. Bet ar sāba piemēra "izgāšanos" tu pats esi izgāzies - tas viens pats pēdejais modelis īsti neskaitās - tas bija viens pēdējais modelis, uzražots uz platformas kas pieļāva to pseido pilnpiedziņu un aprīkots ar agregātiem kas nāca arī citos modeļos, piemēram, tajā pašā insignijā.

Cik esmu braucis ar pakaļas piedziņu? Ļoti maz, atceries - es dzīvoju laukos, te cilvēkiem vajag mašīnas ar kurām var pabraukt visu cauru gadu un iespējas papontot ir diezgan nesvarīgas Ir sanācis pabraukāties ar pāris žurkām, kompotu ar 1.8 16v nemotoru un sedanu ar 2.5 plītnieku, bik paslidināties ziemā pa centru ar 2.0 16v omegu [liela un smaga mašīna ar pavāju motoru un labu svara sadalījumu sānslīdē gāja diezgan patīkami, bet tā kā pakaļas bezpiedziņa, garlaicīgi, jo lēni] - vēl ir sanācis pabraukt ar pāris pikapiem bet ar tiem nav bijusi vēlme mēģināt aiziet krusteniski...

P.N. Es esmu dzirdējis šitās basņas par behas labo vadāmību jau kaut kur agrāk - no pazīstama čaļa kam pieder žurka ar 1.6 vai 1.8 nemotoru, un kurš ikdienā savādā kārtā brauc ar B5 A4...

msh 08.11.2021 22:06

Tu gribēji teikt - jaudīgu pakaļas bezpiedziņas mašīnu lai es pārliecinos kā mani pieņēmumi izpildās dabā? Ļoti labprāt, vienīgi tad pie viena vajag biķerus, jo nevēlos bīstamu mašīnu nejauši sāniski ap stabu aptīt...

msh 08.11.2021 22:02

Kad jau reiz tu te kladzini ka Bībelē ir izrakstīta bezierunu pakļaušanās jebkādiem likumiem, tad paņem vispirms izlasi Daniela grāmatu - nē, nevis papļūta grāmatu, bet to kas vecajā derībā

Par to ka tiešraides palielina evaņģēlija izplatīšanu - nesmīdini. Lielās draudzes ar to nodarbojas jau sen, ja kas - manas draudzes gadījumā es ļoti labi redzu kā "palielina" - vakardien purnagrāmatas video tiešraidē lielākais skatītaju skaits bija 12 - mēnesi atpakaļ baznīcā uz dievkalpojumiem pulcējās kādi 30 cilvēki, pirms kovida 50-60.

msh 08.11.2021 18:29

Sveicini grafika sastādītāju ne šoferi. Agrāk mana virziena LAP autobusi apmēram tādā ātrumā brauca pa šoseju, pēdējā laikā skatos un brīnos, laikam beidzot ir normāli grafiki sastādīti - autobusus man apdzīt nākas, bet tie brauc uz 90...

msh 08.11.2021 0:09

Es domāju ka painteresējoties es saņemšu apmēram tādu atbildi kā es sagaidu Cik daudz un kurus noteikumus pārkāpt - tas jau ir uzskatu jautājums. Un diemžēl kovida ierobežojumu salīdzinājums ar citu liberāļu izdomātiem ierobežojumiem nav pirksta salīdzināšana ar krānu - man nesen radās iespaids ka kovida poti daži pazīstami cilvēki uztver kā zvēra zīmi - apjautājoties noskaidrojās ka nē, bet tikai par tautu sagatavošanu tai. Tāpat gaidāmie ierobežojumi kur baznīcās paredzēta "zaļā zona" - kā tev šķiet cik kristīgi ir šķirot cilvēkus pēc šāda parametra un vienus nelaist baznīcā?

Par "tavs mācītājs ar tevi noteikti leposies" - es nemaz nešaubos ka viņam būtu pohuj. Baznīca nav labas uzvedības klubiņš.

P.N. Jēzus atbilde farizejam bija veikla izeja no situācijas kurā viņš nevarēja atbildēt ne ar nē, ne ar jā. Tajā pašā laikā paskaties uz vēlākām rakstu vietām kur Jēzus mācekļi sludina, lai arī vara likusi viņiem nesludināt...

msh 07.11.2021 23:56

Tikai slapjā laikā? Dīvaini - tajās reizēs kad es startēju lai izveiktu kreiso pagriezienu pāri divām pretī nākošām joslām brīdī kad iedegas zaļais, man riteņi kauc arī uz sausa asfalta...

P.N. VAG pēdējo desmit gadu laikā arī ir uzražojis saujiņu ar modeļiem 250-300 zs diapazonā kā divriteņus - fofāgenam tāds modelis gan bija tikai viens, Scirocco R - SĒDEKLIM gan ir vairāki arī patlaban nopērkami. Un GTI golfs nu jau arī tajā diapazonā ir ielīdis...

msh 07.11.2021 23:53

"Turklāt tas aizmugures piedziņas auto atsevišķos gadījumos būs drošāks par tavu vienriteni, jad tas zaudēs saķeri un aizies taisni gravī..." - nebūs. Redzi, es cenšos ierakstīties saķeres robežās un tāpēc man tāda varbūtība ir stipri mazāka nekā kādam kurš izvēlējies pakaļas bezpiedziņu jo "tā labāk vadās". Pēdējo sešu gadu laikā minos vienu reizi kur gandrīz ielikos kokā priekšas riteņu saķeres zaudēšanas dēļ - vienlaicīgi bremzējot un griežoties iekšā šķērsielā, brauktuvju saskares punktā radās slapjas lapas, riteņi nobloķējās un golfs aizgāja taisni - un tagad mēģini pierādīt ka pakaļas bezpiedziņa bez ABS tā nebūtu izdarījusi... Kokā tomēr neielikos jo pārstāju bremzēt, parāvu mašīnu pa kreisi un bremzēju no jauna, pabeidzot savu manevru pāris metru uz trotuāra.

Pirms dirs par vecu aužu motoriem, paskaties kādi veidojumi tolaik tika likti iekš bavārijas nemotoru fabrikas izstrādājumiem. Es savulaik biju nepatīkami pārsteigts izbraukājot Liepāju ar 316-to kompotu kurā ielikts 1.8 16v nemotors, par to kā tas nemotors negāja - īstens vācu žigulis, nemotors priekšā, velkošais tilts aizmugurē. E36 325 - arī nekas īpašs, paturot prātā ka 2,5 litru motors - nē nu var jau būt ka tā virsbūve no svina taisīta un tāpēc tās mašīnas neiet...

Kā izpaužas kvatras pistaisni efekts esmu izprovējis tikko pēc lietus uz slapjas zāles, ir interesanti, bet man tas nav saistoši - pat ja es brauktu ar kvatru, tā būtu priekš braukšanas pa ceļu - jā, protams, priekš trases subārs ir labāks, bet audī jau no sākta gala ir bijis paredzēts braukšanai pa ceļu; B grupas rallijs vienkārši bija iespēja gūt publicitāti izmantojot konkurentu arhaisko mašīnu līmeni, nekas vairāk, ne par velti VAG vadība nepieļāva uzražot urku ar motoru aizmugurē lai arī tā mašīna bija uzbūvēta

msh 07.11.2021 23:20

Kāpēc netiek ražotas jaudīgas priekšas bezpiedziņas? Tāpēc ka tas ir budžeta risinājums un jaudīgu mašīnu ražotāji parasti vai nu izmanto pilnpiedziņu, vai vēsturisku iemeslu dēļ pakaļas bezpiedziņu. To cik bezjēdzīgs pasāciens ir jaudīga pakaļas bezpiedziņa, uzskatāmi parāda BMW - astoņdesmito un deviņdesmito gadu jaudīgajām behām ir [priekš tās jaudas] nožēlojami paātrinājuma līdz simtam rādītāji, kamēr piecpadsmit gadus atpakaļ šiem beidzot daleca ka tā arhaiskā piedziņa kopā ar vilkmes kontroli vairs nederēs lai mēģinātu turēt līdz audī, un tā nu jaudīgu BMW divriteni ir palicis grūti nopirkt... Man patika tāds piemērs iz dabas - pazīstamam dragreisistam [bija] audī kupeja ar standarta stāvoklī esošu audī 2.2 20vt motoru, 230 zs - ceturtdaļjūdzi tā mašīna noskrēja tikpat ilgā laikā kā 320 zs E46 3.0 turbo...

Lai mašīnai tik jūtami paceltu priekšu gaisā lai priekšas piedziņa tādēļ pazaudētu saķeri, tur vajag vieglu mašīnu un ļoti jaudīgu motoru. Tu varbūt esi piemirsis, reiz bija tāds ražotājs SAAB - viņiem bija čupiņa ar modeļiem kuru motoru jauda bija 200-250 zs diapazonā, un visiem priekšas bezpiedziņa, un kaut kā šie dīvainā kārtā nemetās pāriet uz kādu citu piedziņas veidu...

msh 07.11.2021 23:06

Vienīgais āzis te esi tu pats. Situācija bija elementāra - braucu pa sniegainu un notīrītu grants ceļu, savu vietu uz ceļa izvēloties pēc redzamajām manis paša pretējā virziena pēdām, piepeši, hujaks, es ~50m garumā tiku ierauts grāvī. Kā pēc tam atklājās - greideris bija ceļu nostūmis tā ka tīrījuma mala atradās kādus 60 cm virs grāvja un es gluži vienkārši ar labo priekšas riteni , pats to nemanot, pārbraucu pāri grāvja malai. Bet nebaidies, tāpat priekšas bezpiedziņa bija labāka par pakaļas bezpiedziņu - es biju tīri pārsteigts cik viegli mani izvilka no tā grāvja - kā velkošais X5 slīpā virzienā ar visiem četriem spolēdams sāka vilkt, tā golfs, ar velkošajiem riteņiem piespiests pie grāvja malas, pats izrāpās laukā - pakaļas bezpiedziņai tik smuki nebūtu sanācis

msh 07.11.2021 21:15

Jā, es esmu pabijis - braucot pa taisnu ceļu tiekot ierauts grāvī dēļ mana pieredzes trūkuma par mazo celiņu sniega tīrīšanas specifiku un dēļ mana pieraduma turēties pie ceļa labās puses.

Švaki ja tev vienīgais kas tev var braukšanu padarīt interesantu ir sajūta ka tu tūlīt norakstīsies ar pakaļu pa priekšu - es kaut kā piedziņas specifiku liktu pie viena no hvz cik parametriem. Un nevarētu teikt ka tev vēlamo sajūtu ka velkošie riteņi ir uz saķeres robežas nevarētu arī priekšas bezpiedziņai dabūt, lai arī tas ir grūtāk, jo tur velkošos riteņus pie zemes spiež motora svars.

Lasītākie raksti

Jaunie raksti