Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3
martinslusis 07.11.2016 13:52

Jautājums - vai ir normāli, ka sniegputeņa laikā novembrī ir atļauts braukt ar vasaras riepām? Vai nebūtu jāveic izmaiņas, ka obligātas ziemas riepas ir no 01.12., BET ja ir sniegs, tad ar vasaras riepām nedrīkst pārvietoties?

martinslusis 08.12.2016 17:53

Sorry, bet izklausās, ka tādā gadījumā Tev neviens nepalīdzēs ar atbildi. Ņem vislētāko iespējamo auto, kas apmierina tavas mobilitātes prasības un nav nepārtraukti jāremontē. Pārējo atstāj citām vajadzībām, kā minēji augstāk.

Jo, ja tev nav svarīgs modelis utt., tad kāpēc par to izdot lieku naudu, jo tā ir teikts kaut kādā mistiskā formulā? Katram pašam jāizvērtē savas vēlmes un iespējas.

martinslusis 09.01.2017 9:21

iciks rakstīja: Labi, no Liepājas līdz leišu robežai to mašīnu daudz nav, tad varbūt Tu nevienam netraucē un varbūt tas Tev arī neko neskādē.

Šis gadījums bildēs noteikti ir no dižās pilsētas, kur auto ir daudz, un īsti neizprotu to braucēju. Pat ja pajāt par pārējiem (aiz tādiem labi put), tad kā ar redzamību? Pakaļējais spogulis - bez variantiem, sānu logi arī. Nu labi, var teikt, ka sānu spoguļi uber alles un tikai muļķis bez tiem nevar iztikt, taču ir jau tās aklās zonas arī. Acs kaktiņš vienā, otrā sānu logā un redzi, ka blakus joslā kāds ir/nav. Šajā gadījumā - brauc kā mucā un pa spundi lūkojies.

Nu tas līdzīgi kā reizēm brauc mašīnas ar nolocītiem sānu spoguļiem.

martinslusis 16.01.2017 15:02

Noskatījos to sižetu. Nu, godīgi sakot, nekas TIK traks nelikās. Turklāt izskaidroja autobraucējiem aktuālus jautājumus.

P.S. Līguma nosacījumi, protams, ir jāpilda. Bet varēja arī vienkārši brīdināt.

martinslusis 17.05.2017 22:07

Labvakar!

Jau kādu laiku domāju par jauna auto iegādi un nu beidzot ir pienācis tas brīdis.

Primāri ir doma iegādāties krosoveru, bet var arī universāli. Vēlos, lai būtu salonā aizmugurē vieta arī tad, ja es ar ~188cm augumu sēžu pie stūres, kā arī lai būtu bagāžnieks, kurā var normāli ielikt bērnu ratus vai mantas brīvdienu ballītei kopā ar draugiem, ja brauc 4 vai 5 cilvēki. Līdz ar to bagāžnieks būtu vēlams 450+ litri.

Kārba un motors nav īpaši svarīgi (ja vien nav <110-120 zs krosoveram), bet vairāk skatos uz benzīnu.

Tāpat vēlētos, lai var normāli palaist Spotify no telefona utt. Neatteiktos arī no drošības fīčām, kā piemēram, automātiskās bremzēšanas, ja sanāk neīstajā brīdī paskatīties pāri plecam.

Esmu atvērts gan lietota auto iegādei (15-16k robežās), gan jaunam auto (līdz 20,5k vēlams).

Skatos, ka šobrīd ir pievilcīga akcija Renault Kadjar, kam šobrīd 130 zs benzīns ar manuālo kārbu un Intens komplektāciju maksā ~18k un tad varētu vēl paņemt papildus drošības un/vai multimediju fīčas.

Vēl Swedbank līzingā ir akcija Kia Sportage 1,6 benzīnam (arī 130zs) ar LX Plus komplektāciju, kam cena ir 17,5k. Vairāk gan uzrunā EX, cerams, ka tai arī var sarunāt atlaidi. Bet biedē Youtube redzētais par Kia/Hyundai dzinējiem un nostāsti, ka Hyundai (arī KIA izmanto Hyundia kārbas) esot neizturīgas kārbas, kam ir ļoti dārgs remonts. Kādam ir pieredze ar šo? Tāpat lasīju carbuyer.co.uk lietotāju atsauksmes un tur vairāki saka, ka ir baigās problēmas ar sajūgu - vairākiem ir nosvilis jau pēc dažiem tūkstošiem kilometru eļļošanas problēmu dēļ.

Lietoto mašīnu ziņā man ļoti patika XC60, bet laikam jau nav prāta darbs ņemt 5-6 gadu vecu auto par 15 tūkstošiem. CR-V man nepatīk salons, RAV4 man kaut cik patīk tikai jaunais modelis, bet man jau bija Toyota ļoti ilgi un apnika, Q5 ir vēl dārgāks par XC60, iepriekšējais Tiguan biedē, jo ir dzirdēti bēdu stāsti par VW remontiem no cilvēka, kurš tirgo auto, arī izmērs varētu būt lielāks.

Ko Jūs man ieteiktu darīt?

martinslusis 17.05.2017 22:11

Vēl aizmirsu piebilst, ka vizuāli patika arī Qashqai, bet atbaidīja ļoti sliktas lietotāju atsauksmes un 430 litru bagāžnieks. Cena jau ļoti laba, bet atsauksmes tiešām sliktas.

Kā lietotu varētu izskatīt arī X-Trail jauno modeli, bet arī tam ir sliktas lietotāju atsauksmes.

martinslusis 17.05.2017 23:49

Nu jā, nedaudz biedē Sportage 1,6 benzīna motora jauda. It kā 130zs nav tik traki, bet 11,5s līdz 100 nav baigi maz. No otras puses tas 100% nebūtu deal breaker. Vairāk satrauc tieši info par trauslām ātrumkārbām (pieļauju gan, ka manuālajai nevajadzētu būt īpaši problemātiskai).

Cik saprotu pēc foruma searcha, tu pats arī kārtīgi izpētīji Sportage?

Lasīju arī, ka te dažiem pieder un pagaidām izklausījās apmierināti. Tur jau laikam arī nospēlē tāds fakts, ka ir visai reti cilvēks ies rakstīt pozitīvu atsauksmi internetā, bet, tiklīdz būs ieberzies, tā noteikti visur sūdzēsies. Tā kā noteikti, ka tie problemātiskie gadījumi nav tik bieži. Vēl jau arī atkarīgs no autorizētā servisa. Vienā valstī varbūt visu forši saremontē, bet citā valstī čakarē pie mazākās izdevības.

martinslusis 17.05.2017 23:52

Nu jā, tas biedē. Iespēja ieberzties ir pārāk liela priekš tās cenas.

Man gan ir iespēja dabūt bez uzcenojuma no izsolēm Vācijā, pateicoties kontaktiem, bet nu tāpat tas būs labākajā gadījumā 2013. gads noteikti par tādu cenu un arī tas būtu ļoti optimistiski.

martinslusis 18.05.2017 0:06

Ā, un, ja es ņemtu universāli, tad laikam pāris gadus vecu Golf 7, Škoda Octavia (te gan, iespējams, vienkārši hečbeku, jo tam ir arī milzīgs bagāžnieks). Varbūt nedaudz vecāku A4. Kuri vēl būtu sakarīgi varianti?

Man ļoti nepatīk pārbāztas konsoles ar miljons platsmasas pogām un diemžēl ļoti daudzām mašīnām tādi ir. Reti kuram ražotājam ir sakarīgs, gaumīgs interjers.

Te gan jāpiebilst, ka tikai šajā weekendā beidzot domāju braukt pie dīleriem un uz placi šos visus variantus izmēģināt dzīvē. Tad arī droši vien kļūs krietni skaidrāks virziens. Bet gribas pajautāt šeit, jo, iespējams, esmu kaut ko ļoti sakarīgu palaidis garām.

martinslusis 18.05.2017 0:55

Tā gan...

martinslusis 18.05.2017 21:01

Jā, tāpēc arī lasu viņas ar tādu kritisku noskaņu. Pieņemu, ka tie gadījumi nav tik bieži, ja izdalītu uz 100 vai 1000 eksemplāriem. Katram ražotājam, arī top līmeņa, gadās brāķi.

martinslusis 21.05.2017 1:12

Kādam no foruma ir arī Golf 7 Variant? Kādas atsauksmes? Apskatot jau nu ļoti patika, godīgi sakot. To gan varētu pāris gadus vecu ņemt.

martinslusis 23.05.2017 10:34

Bolzens rakstīja: Manā lietošanā ir 7 Golfs (pirms feislifta) ar 1,2 TSI dzinēju. Iet labi. Pilsētā neko jaudīgāku nevajag, jo līdz 50-60km/h ieskrienas ātri. Arī pa šoseju ir ok - tik pirms apdzīšanas jāieštepselē pareizajā robā. Priekš Variant versijas ņemtu 1,4TSI dzinēju. Vienīgais, kas neapmierina ir maza izmēra atpakaļskata spoguļi un nav dubultās blīvgumijas durvju apakšā. Viss pārējais - ok.

Paldies par info. Man arī spoguļi mazi likās, bet visādi citādi patika auto.

Izbraucu arī ar Volvo V60 - ir jau premium izjūta (es braucu ar Summum komplektācijas 2,4 D5 AWD auto), bet tāda sajūta, ka esi kuģī, nevis mašīnā. Nav viņš lielāks par Golfu, bet sajūta ir tāda, ka viņš būtu nenormāli milzīgs. Un vadāmība ir tāda, ka mašīnu īpaši nejūti, tikai redzi, kur un kā viņa pārvietojas.

martinslusis 27.05.2017 22:09

GadaAuto rakstīja: Jā, automobiļu cenai, apkopes izmaksām un arī degvielas patēriņam ir ļoti liela ietekme uz gala rezultātu. Gada auto ir jābūt saprātīgai izvēlai starp kvalitāti un vidējo pirktspēju valstī.

Tā kā autoindustrijā tiek ražoti automobiļi dažādiem segmentiem, tad arī Gada auto konkursos visās valstīs tiek izdalītas speciālas nominācijas, kā Mazais, Eko, Apvidus, Premium, Komerc, Ģimenes, Pikaps utt

Tieši tā... Pārējam ir paredzētas Premium un pārējo klašu nominācijas.

martinslusis 02.06.2017 19:42

Nortel rakstīja: Mums te vienam auto apdrošinātājs arī pieprasīja uzstādīt papildus imobilaizeru. Uzlika Autonamā. Nākamajā dienā nobloķēja dzinēju uz Siguldas šosejas kreisajā joslā. Paveicās. Jokojam, ka vajadzētu papildus imobilaizerus arī papildus apdrošināt. Es neatzīstu iejaukšanos rūpnīcas elektrosistēmās. Nepatīk un neizmantoju ne bezatslēgas sistēmas, ne elektriskās rocenes, ne autohold, ne automātiskās kārbas. Kautkā visā tajā palīgsistēmu jūklī pazūt elementāra saikne vadītājs-auto-ceļa segums. Auto kautko dara tavā vietā, pats pieņem lēmumus. Pat ESP vairs nevar fiksi atslēgt ar pogu, bet jāiet setingos, veicot vismaz 3 darbības ar pirkstu.

Protams, nav jau tā ka viss nepatīk, bet jo mazāk iesaistīto ir no stūres/pedāļiem līdz ceļa segumam, jo labāk.

Kuru imobilaizera modeli tieši ielika, ja nav noslēpums? Jo ir doma pašam likt, kad pirkšu auto, jo esmu izvēlējies auto, kam ir keyless go un negribu, lai tas go ir bez manas līdzdalības kādu dienu.

martinslusis 02.06.2017 19:42

Nortel rakstīja: Mums te vienam auto apdrošinātājs arī pieprasīja uzstādīt papildus imobilaizeru. Uzlika Autonamā. Nākamajā dienā nobloķēja dzinēju uz Siguldas šosejas kreisajā joslā. Paveicās. Jokojam, ka vajadzētu papildus imobilaizerus arī papildus apdrošināt. Es neatzīstu iejaukšanos rūpnīcas elektrosistēmās. Nepatīk un neizmantoju ne bezatslēgas sistēmas, ne elektriskās rocenes, ne autohold, ne automātiskās kārbas. Kautkā visā tajā palīgsistēmu jūklī pazūt elementāra saikne vadītājs-auto-ceļa segums. Auto kautko dara tavā vietā, pats pieņem lēmumus. Pat ESP vairs nevar fiksi atslēgt ar pogu, bet jāiet setingos, veicot vismaz 3 darbības ar pirkstu.

Protams, nav jau tā ka viss nepatīk, bet jo mazāk iesaistīto ir no stūres/pedāļiem līdz ceļa segumam, jo labāk.

Kuru imobilaizera modeli tieši ielika, ja nav noslēpums? Jo ir doma pašam likt, kad pirkšu auto, jo esmu izvēlējies auto, kam ir keyless go un negribu, lai tas go ir bez manas līdzdalības kādu dienu.

martinslusis 02.06.2017 20:23

Par savu jauno auto - vienu brīdi jau ļoti sliecos uz Golf 7 Variant 2014.-15. gada mašīnu un pat gandrīz pasūtīju no Vācijas.

Bet beigās tomēr izvēlējos Renault Kadjar no Mūsa motors. Es gan jau 2. dienu gaidu, kad beidzot konkrētu piedāvājumu atsūtīs, bet nu nekas... Vienīgais škrobe, ka tikai augustā reāli dabūšu auto, jo uz vietas nav benzīna dzinējs ar manuālo kārbu.

Izvēlējos Intens komplektāciju ar drošības paku, ziemas paku un vēl pāris ekstrām.

martinslusis 03.06.2017 21:59

Nu jā. Man tieši tas pats stāsts. Cenas starpība ir ~2000 par dīzeli, kam ir 20 zs mazāk vai ~3000 par dīzeli ar tādu pašu jaudu (130zs).

Tajā pašā laikā gadā nobraucu vidēji 15 000 km, jo pārsvarā tas ir pa pilsētu. Ok, plānoju pārvākties uz Āgenskalnu un darbs ir Purvciemā, tad jau vairāk būs, bet tāpat nebūs ļoti daudz.

Ja vēl pieskaita klāt visas problēmas ar kvēpu filtriem utt., tad diez vai man tā cenas starpība atmaksātos jēdzīgā termiņā.

martinslusis 05.06.2017 22:44

Pašlaik viņi paši sev bizīti bojā. Trešdien biju ciemos un konkrēti jau biju gatavs parakstīt dokumentus. Teica, ka būs jāgaida, jo nav uz vietas. Es saku ok, lai atsūta piedāvājumu. Joprojām gaidu.

Ja pārdodot auto neizliekas, ka klients ir svarīgs, tad kā būs, kad garantijas remontu vajadzēs?

martinslusis 06.06.2017 10:00

Never mind - lai gan telefons neko nerādīja Spam folderī, datorā apskatoties tomēr bija spamā iekritis. Jau laicīgi bija sūtījuši.

Tā kā viss kārtībā. Es jau domāju, jo pārdevējs bija ļoti laipns.

martinslusis 06.06.2017 19:26

Hmm,

Iemesli bija vairāki. Vienu brīdi jau biju gandrīz izlēmis par Golf 7 Variant iegādi no Vācijas. Būtu lētāk, bet nu sieva nav sajūsmā par universāļiem un vienmēr ir aktuāla problēma, ka nevar īsti 100% pārliecināts par tā lietotā auto vēsturi. Tādā ziņā tomēr ir īpaši riskanti pasūtīt, ja pats nevari klātienē novērtēt un aizvest uz neitrālu servisu.

Tad arī nonācu pie varianta, ka varbūt tomēr labāk par vienādu mēneša maksājumu (tobrīd domāju par operatīvo līzingu) ņemt jaunu, lai ir garantija un paredzamāki tēriņi līdz ar to.

Turklāt gan pašam, gan sievai primāri tomēr gribējās krosoveru. Sākumā to domu atmetu, jo no lietotiem man vislabāk patika XC60 un Q5, bet abi pat 5 gadus veci tomēr maksā lielu naudu priekš lietota auto un diez vai ir prātīgi tāpēc pirkt par tādu ciparu, ja tas ir vecums, kad sākas lielāki tēriņi uzturēšanai.

Tad sāku atkal no jauna pētīt jauno auto piedāvājumus, bet principā skatījos tikai krosoverus (vēl variants bija arī Octavia liftback sedans), jo, kā jau minēju, sievai nepatīk universāļi, bet es vēlējos kaut ko praktiskāku par sedanu.

Tā kā budžets bija līdz 21-22 tūkstošiem un negribēju arī ņemt minimālo aprīkojumu, tad variantu daudz nebija. Tiguan, Ateca un Kodiaq, Peugeout 3008, Madza CX-5, Toyota RAV4 par dārgu.

Opel Mokka X nepatīk vizuāli un nav arī pārāk liels, Peugeot 2008 par mazu, Fiat 500X nepatīk vizuāli, Mazda CX-3 par mazu, Toyota CH-R par mazu, Jeep Renegade par mazu un savdabīgs dizains, Nissan Qashqai man patīk mazāk nekā Kadjar un arī atsauksmes sliktākas bija, lai gan viena platforma. Varbūt vēl kādu modeli aizmirsu tagad nosaukt, bet apskatījos visus principā.

KIA Sportage likās tīri sakarīga, kad filmēju Gada auto konkursu, jo ietilpība ir laba, par priekšas dizainu var strīdēties, bet kopumā laba. Bija arī Swedbank līzinga akcija LX vai LX Plus komplektācijai (neatceros) un dīleris bija gatavs līdzīgu atlaidi (~2000k) dot arī citām komplektācijām. Bet uztrauca gan te iepriekš postots links par Hyundai dzinējiem, kas izmantoti Sportage, gan komentārs no paziņas, kurš strādā auto apdrošināšanas lomā, ka Hyundai (un līdz ar to arī KIA Sportage, jo kārba un dzinējs ir no Hyundai) ir problēmas ar ātrumkārbām un remonts ir krietni dārgāks nekā citiem ražotājiem.

Tomēr izšķirošais bija tas, ka testa braucienā īsti nepārliecināja Sportage vadāmība - bija tomēr tā sajūta, ka nevis brauc ar auto, bet peldi ar kuģi pa ūdeni.

Nemelošu - Kadjar variantam pievērsos labās atlaides rezultātā, diez vai citādi būtu nopietni apsvēris. Par 18460 šobrīd var dabūt Intens aprīkojumu, kur ir jau ļoti daudz ekstru. Par ~20000 var dabūt Day & Night variantu ar ādas salonu, LED tuvajām/tālajām gaismām utt. Izvēlējos Intens, jo 19" diski neliekas īsti gudra ideja tikai stila dēļ, jo riepas jūtami dārgākas.

Bet, kad izbraucu ar Kadjar, jau no pirmajiem metriem jutu kardinālu atšķirību braukšanas izjūtās. Priekš krosovera tīri labi jūt mašīnu un arī gabarītus kaut kā ļoti labi izjūt, lai gan masīna ir pietiekami liela. Bija krietni lielāks braukšanas komforts (vismaz man un sievai), salīdzinoši ar Sportage. Bet citam varbūt liksies otrādi.

Tad nu paņēmu Kadjar ar Intens aprīkojumu + drošības un atpakaļskata kameras pakām, ziemas paku, rezerves riteni un hromātisko spoguli. Tiesa gan, ja būs Eiropā noliktavās kaut ar parasto Intens aprīkojumu tad ņemšu tādu, jo negribas 2-3 mēnešus gaidīt. Bet, ja vadzēs, tad jau gaidīšu.

martinslusis 06.06.2017 19:28

Ā, un beigās ņemu tomēr finanšu līzingā, jo tad kā pašnodarbinātais varu katru gadu 30% no atlikušās auto vērtības norakstīt amortizācijā, kas man ir aktuāli un gada griezumā kopā ietaupīt tādā veidā.

Vēl interesēja jaunais Scenic, bet salonā iesēdos viņā iekšā un sapratu, ka tomēr galīgi nejūtos komfortabli, ne priekšā, ne aizmugurē. Priekšā vēl kaut cik, bet aizmugurē galīgi neērti bija man.

martinslusis 09.06.2017 11:48

Rokas neniez pēc jaunā Arteon?

martinslusis 15.06.2017 11:24

Grūti jau spriest neesot klāt - tikpat labi priekšā varēja braukt busiņš (VW Transporter, Renault Traffic utt.) ar necaurspīdīgām aizmugurējām durvīm, kurš pēdējā brīdī pabrauca malā un tikpat labi Audi vadītājs varbūt tikai pēdējā brīdī ieraudzīja tos ceļu uzturētājus.

Protams, drizāk, ka tiešām pats vainīgs, bet nevajag arī izdarīt pieņēmumus, ja neesam bijušu klāt, jo nu tādi sviestaini vadītāji ir redzēti, ka nekad nevar zinat, vai tajā situācijā neesi nonācis cita vadītāja dēļ.

martinslusis 19.06.2017 22:32

Atbilde ir pavisam vienkārša (nu vismaz manā gadījumā bija tāda).

Sedans ir visnepraktiskākais no auto tipiem. Bagāžniekā neko lielu īsti normāli ielikt nevar, pat tad, ja tas ir ietilpīgs.

Universāļi ir ietilpīgi, bet diezgan gari (neērtāk pilsētā) un vizuāli pārsvarā neizskatās diez ko labi. Mana sieva bija kategoriski pret universāli tieši dizaina dēļ.

Miniveni - praktiski, bet nu nepatīk man. Varbūt kādu dienu, bet ne šobrīd.

Krosovers - salonā vietas daudz, bagāžnieks praktisks un ietilpīgs, auto nav ļoti garš, izskatās labi, augsta sēdpozīcija un vēl forša ekstra - nav jāuztraucas, ka atsitīs durvis pret apmali (vedot vecākus uz viņu mājām Miera ielā regulāri Corollas durvis ir "uzsēdušās" uz apmales, kad viņi tās ver vaļā.

Vēl sakarīgs variants, manuprāt, ir sedani ar liftback tipa bagāžnieku (Škoda Octavia, Superb, daļa Opel Insignia, daļa Ford Mondeo utt.).

1 2 3

Lasītākie raksti

Jaunie raksti