Par 3. un 4.punktu nerunāsim. Patiesībā tie tikai apstirpina, cik ļoti vajadzētu būt uzmanīgam, pērkot pat mazlietotu auto.
Par 1. un 2.punktu - un visām šīm pusgada līdz pusotra gada mašīnām ir vismaz -20%?
Par 3. un 4.punktu nerunāsim. Patiesībā tie tikai apstirpina, cik ļoti vajadzētu būt uzmanīgam, pērkot pat mazlietotu auto.
Par 1. un 2.punktu - un visām šīm pusgada līdz pusotra gada mašīnām ir vismaz -20%?
Neklapē tas, ka tu gribi pārkāpt no viena tāda paša auto uz otru. Kas tad vainas vecajam? Abiem auto taču vienāds ražošanas gads.
Protams, es arī saku paldies jebkuram komentāram, kas šajā tēma ir, bet mans komentārs bija par ko citu - nevajadzētu būt tik kategoriskam, jo no malas tas izskatās jocīgi.
Motorolers, kaut kas neklapē tavā stāstā - ceri iekāpt 2008.gada auto, kaut arī 2008.gadā esi izdzinis līdzvērtīgu jaunu no salona?
Mazliet uzjautrina tie, kas ar putām uz lūpām aizstāv vienu vai otru viedokli par jaunu vai lietotu auto. Ierosinu būt tolerantākiem, jo gan jauna, gan arī lietota auto pirkumam ir savi plusi un mīnusi.
Vēl vairāk uzjautrina tie, kas sauc par muļķiem tos, kas izvēlas jaunu auto. Jautājums, kā rodas vienu gadu lietoti auto? Vēl labāks jautājums - kāpēc tie rodas?
Kopumā šie stāsti "a man tur viens čoms" izklausās pēc labiem makšķernieku stāstiem. Tik tiešām - vienu gadu vecs auto ar -20% no jaunvērtības būtu labs pirkums.
Bet, kā jau iepriekš teicu - parādiet, kur šādus autiņus pietiekamā daudzumā tirgo
Tai Toyota Avensis, ja pareizi saprotu, cenas starpība ir aptuveni 2500 EUR. Tātad 1 gada un 8 mēnešu laikā nobraukti 35000 km un cena ir samazinājusies par nedaudz vairāk kā 10%-15%.
Uzreiz saku - dēļ tādas cenas starpības es labāk pērku jaunu. Jaunai mašība man vēl būs garantija, bet Tev tajā pašā laikā pusotru gadu to nāksies remontēt pašam. Kad Tev mašīna būs jau sagrabējusi, es vēl pusotru gadu varēšu braukt...
Es vairāk piekrītu Rudenim, jo tiešām - realitātē neviens nepārdod jaunus auto ar 20% atlaidi. Jā, ja tu jaunu auto nopērc, un gribi uzreiz to pārdot, tad loģiski, kāpēc man jāpērk no tevis, kaut arī praktiski nelietotu, ja es varu par tādu pašu cenu nopirkt no salona?
Ja nu tomēr jūs visi esat spējuši tā nopirkt, dodiet, lūdzu, man ziņu - pērku uzreiz!
Taisnība, ka man tas process ievilcies. Bet es nesteidzos. Un plānoju ar mašīnu braukt 5 gadus. Turklāt sagadījies tā, ka konkrētie modeļi nebija pieejami - gan Passat, gan CR-V. Drīz jau arī CR-V varēs nomēģināt, un tad izdarīšu izvēli.
O, interesants! Atšķirīgs dizains un daudz jauninājumu. Lēts arī. Bet esmu laikam pārāk konservatīvs. Pat, ja gribās, lai viss ir piepičkāts ar elektroniku, ko, šķiet, var attiecināt arī uz šo autiņu ;)
Šodien izbraucu ar jauno Passat. 2 litru dīzelis, 6 pārnesumu automāts. Patika. Piepičkāts ar elektroniku līdz lūpai Braukšana tikpat laba, kā CR-V. Gāzes pedālis gan nav tik atsaucīgs, kā A4, ko arī biju iemēģinājis, bet starpība nebūtiska.
Diemžēl nebija benzīnnieka 1,8 l. Tos tikai sāks ražot, ja pareizi sapratu, martā. Visticamāk, ja ņemšu VW, tad ņemšu ar benzīna motoru. Gribās vienmēr izbraukt no mājas arī -30 grādos.
Neliels pārsteigums pie Mollera bija tas, ka pārdevējs bija sieviete. Izbraucām, piedāvāja izlaist garāku līkumu pat vienam pašam. Bija patīkami.
Tagad gaidu, kad uzlaboto CR-V varēs izmēģināt, un tad jau izvēle būs jāizdara. Neesmu vēl atmetis domas arī par A4, pāris dienas atpakaļ vēl atsūtīja epastu par salīdzinošu labu piedāvājumu.
Mjā, pietiekoši daudz dīvainību par pežo. Biju aizgājis līdz pežo centram, apskatīju visus autiņus, bet izbraukt nesanāca, jo kaut kāds pārpratums bija. Modeļi samērā interesanti - ir vairākas odziņas, kas nav citām markām. Principā neko sliktu nevaru teikt, bet nu, diemžēl neizbraucu.
Vēl, kas man liekas dīvaini - kādēļ ražotāji galveno mērinstrumentu paneli nepadara programmējamu jeb modificējamu? Diezgan bezjēdzīgi paneļa vietā ievietot digitālo ekrānu, kurš attēlo tās pašus analogos mērinstrumntus...
Pežo gan vēl arvien vecie analogie klasiskie mēraparāti.
Es domāju vienai personai - man sanāca laikam ap 20 eirikiem.
Bet, ja arī tu par vienu personu runā, tad es runāju laikam par nenormāliem restorāniem
Ok, iepriecinājāt mēneša maksājums gan īpaši neatšķiras starp 2,3% un 0,99%, bet vienreiz mēnesī uz restorānu lieki var aiziet
Tas jau skan labāk, negribās pārvākties uz citu banku, bet visticamāk, ka nordea tāpat to gribēs.
Uz papīra price/performance tiešām izsaktās labi. Taču man škodas dizains liekas pārāk parasts. Gribās kaut ko savādāku. Taisnību sakot, CR-V arī īpaši neizceļas, bet tomēr labāk patīk, nekā škoda.
Par to facelift - jā, tas ir labs iemesls nogaidīt kādu mēnesi, divus - varētu sagaidīt saldāku cenu, vai arī paņemt jaunāku modeli, ja progress ir jūtams.
Viens jautājums saistīts ar tēmu - par operatīvo līzingu. Honda piedāvā 0,99% likmi sadarbībā ar Nordea, bet klasisks bankas piedāvājums nav zemāks par 2,3%. Kur āķis? It kā nekādu slēpto izmaksu nav. Pati Honda kaut ko finansē? Neticās, ka banka dod finansējumu ar tik lielu atšķirību no vidējās līzinga likmes Latvijas tirgū.
Plus, kas Hondas piedāvājumā ir simpātisks - 5 gados nobraukuma limits ir 150 000 km, atlikusī vērtība - 25%, bet tajā pašā laikā citām markām ir kaut kas starp 100 - 150 tk un 20 - 25%. Tātad, ja, ņemot operatīvo līzingu, vienai markai atlikusī vērtība ir 20%, bet otrai - 25%, tad tas nozīmē, ka par vienas un tās pašas vērtības auto vari maksāt arī mazāku līzinga maksājumu.
Vēl arvien nevari nomierināties?
Mjā, starp citu, hiundajs arī ir interesants. Bet nu jau tā rinda ir izveidojusies pārāk gara, mazliet jāpiebremzē
Un tā, izbraucu ar CR-V. Un biju starā!
Bet... ar 2,0 l benzīna automātu
Vispirms izbraucu ar 1,6 l dīzeli MT. Piešķīlu un sajutos kā bērnībā uz T150, ja kāds atcerās, kas tas bija - tam 1,6 l motorītim tāda dūkoņa, ka domātu, ka sēdi uz ahūna motora. Laikam to var norakstīt uz auksta motora efektu.
Pati braukšana gandrīz tāda pati kā Mazdai6 - bez pārsteigumiem. Ātrumkoķis tāds pajocīgs likās, bet tas laikam pieraduma jautājums. Pārredzamība tiešām laba, salons plašs, Executive apdares versijā ļoti patīkams.
Jau braucot jautāju par beznīna dzinēju - jo, kā jau rakstīju, biju dzirdējis, ka CR-V tieši ar dīzeļmotoru jāņemot. Pārdevējs mani pārliecināja, ka neesot starpības un lapni piedāvāja izbraukt ar benzīna automātu (starp citu - liels paldies Jurim par laipno apkalpošanu!). Un - jā - tas bij tas, ko gribēju sagaidīt - klusums, vieglums, limuzīna sajūta! Komplektā ar labāko apdares versiju tiešām ir sajūta, ka sēdi ļoti labā auto. Automāts nav tik ņiprs paātrinājumā, degvielas patēriņš lielāks, taču komforta sajūta ir lieliska. Patika pie stūres pārnesumu lāpstiņas, ar kurām var pārslēgties neatraujot gāzes pedāli - tas ļoti ātri ļauj uzsākt nepieciešamo paātrināšanos un ideāli apvieno automāta komfortu ar nepieciešamību ātri reaģēt uz ceļa. Pat ar visu lēnīgo paātrinājumu. Nopakota versija, kura man patiktu, maksā ap 35 tk eur. Visi racionālie apsvērumi ir palikuši 2.plānā
Jāsaka, ka šis ir labākais auto no testētajiem. Vienīgais, kas nedaudz pietrūka man kā tehnoloģiju cienītājam - piepičkātā elektronika, ar ko lepojās Nissan kašķis priekšā un pakaļā . Bet nu auģikam šajā ziņā ir vēl švakāk. Ja jāizvēlas starp A3 un CR-V par vienu un to pašu cenu ap 35 tk, ņemtu Hondu.
Bet atkal dilemma - martā esot gaidāma jaunā sērija
Tuvākajā laikā plānoju apskatīt vēl Toyota Avensis un jauno Peugeot 508. Redzēs, kas tiem vēderā. Tad vēl gribētu pamēģināt jauno Passat, un vēl kaut ko pa starpu, ja iznāks laiks. Tad varētu arī izvēlēties.
Un ko vēl es pēc tam teicu?
Tu jauc divas dažādas lietas - attieksmi pret lietām un attieksmi pret cilvēkiem. Es paudu stereotipisku attieksmi pret lietu, ko turklāt pats tūlīt arī atzinu. Tātad gaumes jautājums, bet tu par to apvainojies. Tu taču neapvainosies, ka nevēlos pirkt LADU principā? Lielākais, ko tu varēji darīt, ir teikt, ka viss parējais, izņemot opeli, ir sūds. OK, tāds ir tavs viedoklis un gaume. Es to pieņemu.
Bet redzams, ka esi pārāk personificējis sevi ar opeli, un tā jau ir tava problēma. Un tāpēc nevajag ķerties uz personu vērstiem apvainojumiem. Tam ir domāts, piemēram, tvnet forums.
Bet nu labi, beidzu šo lietu ar tevi. Tā tiešām ir tava problēma.
Kaut kur biju lasījis vai skatījies, ka CR-V tieši jāņemot ar dīzeļmotoru, ka tas esot labāks par šī modeļa benzīna motoru. Ja nerunājam par konkrēta modeļa īpatnībām, tad kopumā vairāk sliecos uz benzīna motoru, jo 7 gados ar dīzeli neesmu nobraucis vairāk par 180 000 km, turklāt konkrēti man svarīgs aspekts ir tas, ka dīzelim salīdzinoši lēni uzsilst salons.
Vai zini kaut ko par CR-V benzīna motoriem?
Parādi, kur es teicu, ka Opelis ir sūds?
Pats izvirza hipotēzi, un pēc tam to apstrīd
Vari gvelzt, ko vēlies, bet neliec savus vārdus kā manis teiktus.
Ja varētu komplektēt auto tādu, kādu pats vēlies, varbūt vēl padomātu, bet palikuši tikai jau sagatavoti pārdošanai. Nav vairs tik interesanti
Izsmeļoša atbilde, taču nesapratu, kur ir tas neracionālisms? Manuprāt, tieši racionāli ir nepirkt 4x4, ja 95% mierīgi jābraukā pa asfaltu. Par degvielas patēriņa starpību dēļ virsbūves tipa - ar jaunajiem ekonomiskajiem motoriem tā jau ir kļuvusi nebūtiska.
Man pašam vispār kopumā šķiet dīvani ar ņivveidīgiem lieliem auto braukāt pa pilsētu, ja skatāmies ļoti racionāli, bet nu pamēģināšu, kazi iepatīkas. CR-V nav pārāk liels. Par CR-V interesējos tikai tādēļ, ka ir labas atsauksmes, sevišķi par dīzeļiem.
Vai tu nezini, kāpēc jaunie dīzeļi ir būtiski lētāki par vecajiem? Tikai tāpēc, ka samazināts motora tilpums?
OK, es sapratu, tu centies atbildēt uz manu retorisko jautājumu kā rodas mazlietotie auto.
Mana jautājuma zemteksts bija par mītu, ka mazlietota auto pirkums kā likums ir izdevīgāks, nekā jauna auto pirkums.