Kārtot: Dilstošā secībā
1 2 3 4
AnK 13.01.2016 14:30

Kā Tev sanāk tik kosmiski cipari?

Mans auto maksāja 20 000 jauns un aptuvenais aprēķins uz 3g un 90 000 man sanāk:

2000: pirmā iemaksa

12000: līzinga maksājumi (finanšu līzings)

-4000: atlikusī vērtība pēc pārpalikušās līzinga summas nomaksas

7800: degviela (6500 litri x 1.2 EUR)

1500: apdrošināšana

1800: apkopes

700: diski + vasaras riepas

250: ziemas riepu komplekts (ja vajadzēs nākamajai ziemai)

1000: kaut kādi citi neparedzēti izdevumi, ko gan jau esmu aizmirsis pieskatīt

Kopā sanāk: 22050 EUR

23050 / 90000 = 0.256, jeb 25.6 centi/km

Arī ja es pēc trīs gadiem auto pārdotu ļoti neizdevīgi un tikai nosegtu atlikušo parādu, sanāktu 27050 / 90000 = 30,0 centi/km.

Protams, nav lēts prieks, bet nesanāk ne tuvu 70 centiem/km.

AnK 13.01.2016 14:33

Nu, Ford Fiesta ar 1.0 turbodzinēju lieliski apdzen arī ar 3 pieaugušajiem un 2 bērniem mašīnā - nesen izmeģināts. Gan ne pret kalnu.

AnK 13.01.2016 16:24

Skaidrs, tad saprotu.

Mani no lietotām mašīnām baigi attur atmiņas par jaukajiem rītiem, kad saģērb bērnu, ievieto automašīnā un.. nekur neaizbrauc, jo kaut kas noklājies. Protams, saskaņā ar Mērfija likumu, tie brīži vienmēr ir tie, kad ir kādi svarīgi plāni, liela steiga un maz naudas (skopums braukt ar taksi, bet laika trūkums neļauj braukt ar sabiedrisko)...

Lai justos mierīgs ar lietotu mašīnu, mums gribētos divus auto ģimenē - un tad jau tās summas ir diezgan līdzīgas.

AnK 18.01.2016 14:47

Iesaku arī paskatīties procentus - cik esmu skatījies, procentu likmes vienmēr ir daudz augstākas šiem "pirmā iemaksa 0%" variantiem, tādēļ rezultātā samaksāsi vismaz tikpat, kā pie normālās procentu likmes un 10-20% iemaksu.

AnK 18.01.2016 14:57

Kad pirms pāris gadiem pirku auto finanšu līzingā, aprēķināju, ka pēc pirmā gada pirkums ir 100% drošs, jo jebkurā brīdī auto vērtībā būs vismaz vienāda, ja ne lielāka, par atlikušo līzinga maksājumu.

AnK 18.01.2016 16:09

Runājot par miniveniem, kā ir ar Peugeot 5008 un Citroen C4 Picasso / Grand Picasso? Rudenī, iespējams, pirkšu ko lielāku ģimenei un šīs mašīnas tiek tirgotas par pieņemamu cenu, ir glītas vizuāli (manuprāt) un arī gana labi aprīkotas. Turklāt dīzeļi ir ekonomiski, vismaz pēc spritmonitor.de datiem.

Cik internetā var atrast info, viss jau šķiet baigi forši, bet ir daži jautājumi:

- Kā ar 1.6 120zs dīzel? Nav pārāk nīkulīgs priekš sāda izmēra auto?

- Kā ar uzticamību?

- Kādas ir parastākās problēmas?

Un kādas ir alternatīvas ap 25k EUR segmentā? Toyota Verso nepatīk ne vizuāli, ne arī interjers.

AnK 18.01.2016 17:14

Man pusguļus nav baigā prasība. Sieva grib septiņas sēdvietas, citādi vizuāli simpatizē C4 Picasso. Atbaida gan panelis, bet pirms nav dzīvē apskatīts, norakstīt arī nevar.

Cik saprotu, Grand C4 Picasso un Peugeot ir principā viens un tas pats auto, un tad man labāk Peugeot patīk.

Vēl laikam cenu kategorijā arī Zafira būtu variants. Tikai kaut kā Opel neuzrunā, un Zafīrām arī lielāks degvielas patēriņš (pēc spritmonitor.se datiem). Turklāt arī labākajās komplektācijās būtu jāpievieno kaut kādi 3-4000, lai tiktu pie vēlamā aprīkojuma, un tad jau cena būtu tuvāk pie 30 000. Un es kaut kā nesaredzu, ka Zafira būtu 5000 EUR pārāka pār frančiem.

AnK 18.01.2016 17:22

Vai izbrauci arī?

AnK 18.01.2016 18:05

"Strādājot labā un apmaksātā darbā būtu likumsakarīgi nopirkt skaidrā naudā divus labus auto - piemēram, kādus pēdējā izlaiduma tikko no vācijas atvilktus ceturtos golfus"

Cilvēki labos darbus, kuros normāli maksā, parasti ir gatavi piemaksāt par ērtībām, lai varētu savu laiku tērēt lietderīgi - strādāšanai (pelnot) un atpūtai.

Ja es, piemēram, no rīta nevarētu iedarbināt auto, jo kaut kas salūzis, tad tas man nozīmētu vismaz 1-2 stundas zaudēta laika konkrētajā dienā. Turklāt man nāktos meklēt nomas auto (= izmaksas), vai arī katru dienu no rīta un vakarā zaudēt aptuveni 30-45 minūtes sava laika, vedot bērnu uz/no dārziņa. Vai arī braukāt ar taksometriem, kas galu galā sanāk dārgāk, nekā ņemt nomas auto.

Nedēļas laikā tās jau ir kādas 7-8 zaudētas stundas. Ja pievieno vēl laiku, kas paies braucot uz/no kaut kādiem servisiem, sarunājot lietas, remontus u.t.t., tad laika izteiksmē noteikti zaudēšu kādas 10 stundas nedēļā.

Tās 10 stundas nozīmēs, ka būs jācieš kaut kam vērtīgam: manam darbam, manam miegam vai laikam, ko es pavadu kopā ar ģimeni.

Labi, ja ir divas mašīnas, tad risks/skāde mazāka, bet tomēr - auto jāved uz/no remonta, jāsarunā lietas, par visu jāmaksā u.t.t.

Tajā vietā es izvēlos maksāt par jaunu mašīnu, kas nelūzīs, kas sniegs perfektu komfortu man un ģimenei, un kas arī ir būtiski - būs aprīkots ar jaunākajām drošības sistēmām, kas avārijas gadījumā var būt nozīmīgi.

Manā gadījumā daudz racionālāka izvēle ir maksāt dārgāk par kaut ko jaunu, un braukt, bēdu nezinot. Par laimi pelnu gana daudz, lai varētu to atļauties.

Un par līzingu runājot - kad pirku pašreizējo auto finanšu līzingā, vienīgais periods, kad nevarētu mašīnu notirgot un kā minimums būt brīvs no parādiem, bija pirmie 6 vai 12 mēneši - tad uzreiz ir liels vērtības kritums, jo mašīna ir nevis jauna, bet lietota, un atlikusī summa ir liela. Tādēļ nekāds baigais risks tas arī nav - ja nu kaut kas ļoti slikts notiks, varēšu mašīnu pārdot un nopirkt, piemēram, ceturto golfu.

AnK 18.01.2016 18:09

"Nevis tā vietā visu naudu notrallināt par mašīnu, kuras vienīgais "labums" ir nesens izlaiduma gads, nepieciešamība pēc KASKO, visādām drošības sistēmām un citām figņām."

Šeit parādas milzīga tava domāšanas kļūda - nekur nav runa par "visu naudu notrallināt", bet par ienākumiem atbilstošas automašīnas izvēli. Iemesls, kāpēc pirku auto par 21 000 iegādes brīdī bija tieši tas - man nav ne mazākās intereses notrallināt visu manu naudu mašīnā un tā bija tā robeža, pie kuras līzinga maksājums īpaši nesāp.

Domāju, ka vairums cilvēku, kas pērk jaunu mašīnu līzingā, dara līdzīgi - skatās uz savu ģimenes budžetu un izvēlas automašīnu atbilstoši ienākumiem tā, lai nebūtu jānotrallina visa nauda mašīnā.

AnK 18.01.2016 21:09

Prius+ man par dārgu, + degvielas ekonomijas ziņā neatmaksājas. Salons gan man riktīgi patika, futūristisks un.. savdabīgs. Arī dizains patika, bet diemžēl par dārgu, patēriņš nav gana mazs, lai atsvērtu iegādes cenu.

AnK 18.01.2016 21:11

Negribu turbobenzīna motoru - īpaši ne Forda. Jo aptuveni mēnesis un 2500 km nobraukti ar Ford Fiesta 1.0 ar 100 zs, vidējais patērinš - 7.9 litri.

AnK 19.01.2016 13:34

74 kW tehpasē, tādēļ 100 zs būs.

Droši vien patērīņš tāds, jo ikdienas maršruts nav gluži piemērots maziem turbobenzīnniekiem - 1 km pa apdzīvotu vietu, 5-7 km mainīgā ātrumā 70-110 (šoseja, bet cilvēki mēdz braukt lēnāk, ir viadukts pa starpu u.t.t.) un tad atkal 1 km pa pilsētu. Un atpakaļ tas pats.

AnK 19.01.2016 13:36

Bet ja nebūtu tik liels patēriņš, mašīna tiešām ir forša priekš mazauto. Klusa, ļoti forša vadāmība un riktīgi labi iet - apdzīt var bez jebkādām problēmām, arī ar pilnu mašīnu.

AnK 20.01.2016 15:51

HR-V nav baigi mazs salīdzinot ar pārējiem? Aizmugurējā sēdeklī ir pilnvērtīga vidējā vietā, vai paredzēta tikai bērniem?

AnK 21.01.2016 11:28

Es tikai vienu nesapratu - pēc idejas Grand C-Max ir septiņvietīgs, tomēr cenu lapā 3. rindas sēdvietas norādītas par papildus samaksu. Kaut kā nešķiet loģiski.

Bet Titanium komplektācija + pāris tūkstoši papildaprīkojumam, un sanāk visai forši aprīkots vāģis, par labu cenu.

Man kaimiņam ir parastais C-max, ar 110 (laikam) zs dīzeli, kaut kādus 3-4 gadus vecs (pirkts, kad bija 2g vecs). Ir ļoti apmierināts, nekas līdz šim nav čakarējies un vidējais esot ap 5.5/100.

AnK 21.01.2016 14:04

Jā, pēc manas nesenās pieredzes ar Fiesta 1.0 EcoBoost, tie Ford turbobenzīna motori nav diez ko ekonomiski. Ja skatās spritmonitor.de, turbobenzīnnieki (vienalga, kuras markas) rij nesalīdzināmi vairāk, nekā oficiālajos papīros rakstīts.

Un te rodas vēl viena problēma, jo man dīzeļi ne visai patīk, bet ja ņem kaut vai to pašu Verso, kur 1.6 dīzelis ar 110 zs maksā tik pat, cik 1.8 benzīns ar 147 zs, tad pēkšņi ir baigi grūti sev iestāstīt, ka mazliet uzlabota braukšanas prieka dēļ un iespējas šad un tad 3. ātrumā ieskrieties no 30-130 ir vērts maksāt 60-70 EUR mēnesī (ja mašīnu paturētu piecus gadus)

AnK 24.01.2016 12:27

Zināmā mērā jau var saprast - tomēr gribas uzzināt, kā motors reaģē, ja spiež pedāli grīdā ;)

Tas pats, šķiet, attiecas arī uz nomas auto. Es kaut kā pats par to nebiju iedomājies, bet automātiski pret nomas auto izturējos nesaudzīgāk, nekā pret savējo. Nekas krimināls, bet, piemēram, tādi sīkumi, kā izbraukšana uz galvenā ceļa ar aukstu motoru - ja ar savu auto labāk pagaidu mazliet ilgāk, lai nebūtu ļoti strauju jāuzņem ātrums, tad kaut kā ar nomas auto automātā braucu ārā pie pirmās iespējas, arī ja tas nozīmēja strauju paātrinājumu ar pirms pusminūtes pie -20 iedarbinātu motoru.

AnK 28.01.2016 21:57

Cenas pilnībā neadekvātas. Nē nu, 96. gada Sharanas par 10E dienā un 01. gada Almera par 12E varbūt vēl ir OK, ja baigi vajag ietaupīt, bet ar dažiem izņēmumiem cenas ir pilnīgi neadekvātas.

2006. gada Fiesta par 19E diennaktī!

2002. gada Fabia par 30E!

2002. gada BMW 320 par 40E!

Nu, skaisti...

Par pakalpojumu kā tādu - negribētu caur portālu īrēt no privātpersonas, jo pārāk daudz neskaidrību. Un izīrēt auto vēl jo mazāk.

AnK 28.01.2016 23:17

Tad jau jāsalīdzina 16k vs 16k, un par 16k dabūs 2009.-2011.g. XC90.

Turklāt būtu jāsalīdzina mašīnas ar līdzīgām komplektācijām - pašu plikāko Fiatu salīdzināt ar labi nopakotu premium auto ir bezjēdzīgi. Tad jau drīzāk jāskatās uz visdārgāko Fiatu, kas ureiz maksā teju 30k.

Ap 30k ss:ā neredzēju XC90, bet Mobile.de diapazonā no 28-32k pilns ar 2012.-2013.g. XC90, ar nobraukumiem 60-100k robežās.

Protams, principā Tavam domu gājienam piekrītu, jo es drīzāk pirktu... nu, Fiat:u gan nē, bet noteikti drīzāk pirktu jaunu auto par 30k ne no Premium gala, nevis 3-4g vecu XC90.

AnK 02.02.2016 13:43

Kaut kā astarpes starp rindkopām pazuda :/

AnK 02.02.2016 13:45

Un izmaksas šķiet zemākas, nekā ņemot auto tikai operatīvajā līzingā, un pašam kārtojot visu pārējo. Vai tas tā varētu būt?

AnK 02.02.2016 15:17

Tur jau tā lieta, es sarēķināju atpuvenos apkopes + KASKO + citus izdevumus, balstoties uz savu pašreizējo auto. Neko nepieliku klāt, lai arī Verso apkopes droši vien būs drusku dārgākas, jo mašīna lielāka un tomēr vairs nav kompaktklase.

Man sanāca, ka operatīvais + šīs izmaksas sanāk aptuveni 50 EUR mēnesī vairāk, nekā ņemt pilna servisa līzingu.

Cik saprotu, tie paši varianti (atdot, pagarināt, atpirkt) ir spēkā, arī ja ņemu pilna servisa līzingu.

Apkopes jau pašam jāveic būs, bet nebūs par tām jāmaksā.

(Man jau situācija tāda, ka man ir SIA - mikrouzņēmums, bet no nākamā gada būs jāmaksā pilni nodokļi, kādēļ auto turēt privāti vairs nebūs izdevīgi - un pilna servisa līzings šķiet ērts ar to, ka nekad nebūs papildus izmaksas).

AnK 02.02.2016 15:22

Nu, nelikvidēs nodokli kā tādu, bet noteiks 37 nozares (kas principā iekļauj visu pakalpojumu sniegšanas sfēru), kurās nedrīkstēs maksāt MUN. Un es sniedzu pakalpojumus, tādēļ man būs jāoptimizē izdevumi, lai maksimāli daudz ietu caur firmu. Un vēl kaut kas bija, par ko neatceros.

Protams, vēl jau pastāv iespēja, ka visu mainīs, bet pašreiz izskatās, ka mana firma no 2017.g. nevarēs maksāt MUN.

Par PVN atgūšanu - no autonomas (= operatīvais līzings, pilnas servisa līzings) PVN katru mēnesi atskaita. Es nevaru atskaitīt priekšnodokli par visu a/m cenu, bet mēneša maksājumu PVN gan.

AnK 02.02.2016 15:39

Man jau arī grāmatvede agrāk teica, nogaidi un skaties, kas būs

Jā, laikam "vecajiem" MUN pārejais peridos līdz 2018.g. (mazliet vairāk pagūglēju), nevis tikai 2016., kā es to biju sapratis

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti