Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4
AnK 05.06.2019 15:47

Sen nav te būts.

Kaut kad drīzumā manam 2016.g. Toyota Verso paliek trīs gadi. 67 000 nobraukti, problēmu nekādu. Pie 20 000 km nomainīja kaut kādu sensoru garantijas ietvaros, tas principā arī vienīgais, ja neskaita jumta lūkas (ieplaisāja, jo kaut kas acīmredzot uz tās uzkrita) un bampera (iekšpagalma automātikas sensori nenostrādāja, kā rezultātā vārti sāka vērties ciet, kamēr braucu ārā) maiņa, tas gan uz KASKO rēķina.

Tā jau savu funkciju pilda nevainojami, bet mašīnu grasos mainīt drīzumā tāpat. Daļēji, jo pusotru gadu jau dzīvojam centrā, nevis Pierīgā, tādēļ nafig mums dīzeli, daļēji, jo mašīna vienkārši apnikusi.

AnK 08.02.2018 8:55

Divus gadus nobraucu ar Auris universāli, 1.6 benzīns, vidējais patēriņš diezgan precīzi 7,5/100 ar mazām svārstībām. Gan jau, ka braucot pamatā pa šoseju, līdz kādiem 7/100 tiks. Toties jebkurš dīzelis būs 5,5-6/100.

Principā tā arī sanāk, mazlitrāžas benzīnnieks ēdīs ap 2-3l/100 vairāk, ja brauksi pamatā pa šoseju. Un tad vari rēķināt.

Pieņemot, ka patēriņa starpība būs 2,5/100 un nobraukums 2000/mēn, sanāk 50 litri vairāk mēnesī, jeb 600 litri gadā. Kas pie pašreizējām cenām sanāk aptuveni 700-800 EUR gadā.

Nu, un tad vari paskatīties cenu lapā, parēķināt, cik gadus auto plāno braukt un kāda ir starpība starp vēlamo auto ar benzīnnieku un dīzeli. Tas tā, tikai no naudas puses skatoties.

AnK 27.10.2017 9:16

Toyota Auris benzīnniekam apkopju izmaksas bija 150-300 līdz 60k (ja pareizi atceros, pārdevu ar aptuveni 70k uz odo), bet kaut kādā no apkopēm mainīju arī bremžu klučus un vai nu priekšējos, vai aizmugurējos, diskus, tad arī bija dārgāk.

Verso dīzelim pirmā apkope bija kaut kur uz 250 laikam, otrā pēc pāris mēnešiem. Intervāls lielāks, 20 000 km, nevis 15 000, kā Auris.

AnK 27.10.2017 9:12

Teiksim tā. Ja paņemsi jaunu auto par 25k, piecu gadu laikā nobrauksi 125-150k km, pārdosi aptuveni par 8-10k. Jā - vērtības kritums būs tevis minētie 3000 gadā.

Bet, paņemot lietotu par 10k, piecu gadu laikā ar tādu pašu nobraukumu vērtības kritums būs kādi 7-8k. Ja nepaveiksies, varbūt visi 10k, jo remonti paliks ekonomiski nepamatoti. Protams, piecu gadu griezumā remonta izmaksas droši vien nebūs 7-8k, bet uz kādiem 3-5k noteikti.

Piecu gadu griezumā lietotais būs izmaksājis 10-13k, jaunais 15-17. Atšķirība nav nemaz tik milzīga, toties ar jauno ir daudz mazāks risks un daudz prognozējamāki izdevumi.

Galu galā viss ir atkarīgs no maka/budžeta.

Ja runa ir par 10k, es teiktu tā, ka ja nauda ir skaidrā/pieejama, tad var mierīgi pirkt lietotu, bet ja ir jāņem kredīts, tad tikpat labi paņemt jaunu auto par 20k, nebūs nemaz tik daudz dārgāk, bet vismaz būs drošība, prognozējamas izmaksas un galu galā arī jaunākās tehnoloģijas etc.

AnK 19.10.2017 9:24

Jāierēķina arī vērtības kritums. Pieņemot, ka Fābija maksāja 12000 un tagad būs vērta, teiksim, 4000 (ciparus minu, nav laika pārbaudīt), tad vēl nāk klāt 8 centi/km vērtības kritumā.

Tiesa - 19 centi/km tāpat ir ļoti maz, bet stipri vairāk, nekā 11...

AnK 18.10.2017 14:35

Kāpēc Igaunijā, tur lētāk? Vai arī doma ir, ka tad darījums sanāk pilnīgi bez PVN, nevis var atgūt pusi vai cik nu tur no PVN, ja pērk LV?

AnK 18.10.2017 10:16

Pirmkārt, remonta tāme - 1700 EUR !!!). Buferis, kaut kas ar luktura mazgātājiem, vēl kādi sīkumi... un 1700 EUR. Ko lai saka, labi, ka ir KASKO...

Otrkārt, pirmais iespaids, kad pārsēdos savā Verso, bija ka esmu atpakaļ kaut kādā akmens laikmetā - viss tik analogs... Ātri gan pārgāja, jo braukt ar Verso tomēr daudz patīkamāk, nekā ar to Priusu, arī ja hibrīdistēma kā tāda pārsteidza pozitīvi.

Treškārt, diemžēl nepiefiksēju Priusa nobraukumu, bet ielēju es 7 litrus benzīna. Vidējais varētu būt kaut kur ap/zem 5 l/100, kas ir visai labs rādītājs, ņemot vērā, ka aptuveni puse tīrākā pilsētas režīmā ar visiem sastrēgumiem un tā.

AnK 18.10.2017 10:10

Paldies!

AnK 17.10.2017 14:56

Tā, mazliet detalizētāks rezumē par Prius.

HUD tomēr varēja diezgan viegli pārbīdīt, bet neteiktu, ka baigi patika - laikam esmu pārāk pieradis skatīties uz mērinstrumentu skalu, lai novērtēju projekciju uz vējstikla.

Vakarā aizbraucu gandrīz līdz Saulkrastiem un atpakaļ - ap 37 km vienā virzienā. Turpceļā braucu "POWER" režīmā un visai dinamiski, pēc spidometra 115-120 km/h ar regulārām apdzīšanām. Notestēju arī, kā ar Priusu ir pabraukt ātrāk - līdz 155 km/h pēc spidometra izspiedu.

Teiksim tā - braukt ar POWER ir kā nakts pret dienu, salīdzinot ar ECO vai NORMAL. POWER režīmā mašīna ir ļoti atsaucīga un paātrinās strauji, it īpaši Latvijai raksturīgajos ātruma diapazonos (līdz 120 km/h). Virs 120 km jau paātrinājums kļūst gausāks, bet tas jau arī sagaidāms. POWER režīmā nekādu sūdzību par CVT kārbas darbību - paātrinājums un dzinēja troksnis bija atbilstošs auto reakcijai, kā ar jebkuru jaunu ne-premium segmenta benzīnnieku.

Nekāds ātrbraucējs Prius gan nav, jau virs 130 km/h ceļa un vēja trokšņi visai lieli, virs 150 km/h jau neomulīgi. Salīdzinājumā, mans Toyota Verso 1.6D ir stipri klusāks lielākos ātrumos.

Priusa patēriņš gan ir ļoti zems, ar visu dinamisko braukšanu borta dators rādīja 6.1/100.

Atpakaļceļā braucu mierīgi, ECO režīmā. Ievēroju visus ātruma ierobežojumus un paātrinājos lēni un vienmērīgi. Tad arī Prius atklāja savu patieso dabu - kā kluss, ērts un ekonomisks lēnbraucējs. Atpakaļceļa patēriņš mani šokēja, jo bija 3.4/100 pēc borta datora. Tiešām neticēju, ka var tik zemu dabūt.

Jā - ja mašīna ir ECO vai NORMAL režīmos, ieminot pedāli grīda rodas tā problēma, par ko daudzi CVT nīdēji sūdzas: augsti apgriezieni, skaļš troksnis un lēns paātrinājums. Bet ECO un NORMAL režīmi acīmredzot ir paredzēti pavisam citam braukšanas stilam, jo POWER režīmā mašīnas uzvedība ir pavisam cita.

Hibrīdsistēmas darbība ir nevainojama un pati piedziņas sistēma man šķiet ļoti simpātiska, vismaz ja var dabūt arī kaut cik pieņemamu dinamiku, kad ir tāda vēlēšanās. Ja runa ir par modeļiem, kuriem ir arī dīzeļa versijas (piemēram, Auris), tad arī hibrīdauto un dīzeļa cenas ir +/- vienādas - tādēļ jēga pirkt dīzeli, manuprāt, droši vien ir tikai tiem, kas ikdienā pārvar garus gabalus un brauc īpaši ātri.

Bet ja runa ir par konkrēto auto - Prius - tad ir arī virkne mīnusu. Pirmais, un visbūtiskākais, ir pārskatāmība. Uz aizmuguri - nenormāli sūdīga. Slīpais logs un lielās A statnes liek liekties uz priekšu un atpakaļ biežāk, nekā būtu vēlams. Biezās B statnes krietni ierobežo redzamību pāri plecam/uz sāniem. No šada viedokļa, Prius diez ko ērts nav.

Salonā vietas būs gana četriem pieaugušajiem vai diviem pieaugušajiem un diviem bērniem. Vai piektajam būs kaut cik ērti? Grūti pateikt. Ja pasažieri tievi, gan jau. Bagāžnieks ir diezgan liels, bet dikti slīpais stikls un bagāžnieka lūka apgrūtināks drusku augstāku priekšmetu pārvešanu, kas nebūtu problēma minivenā vai universālā, vai pat hečbekā (lai gan garuma ziņā Prius, protams, hečbekus krietni pārspļauj).

Trokšņu izolācija arī nav tādā līmenī, ko sagaidītu, pērkot auto par 30 000 EUR+. Teiksim tā, manā Verso (arī 2016.g. modelis, maksāja zem 24 000) tā ir labāka, īpaši uz šosejas. Pilsētā jā, pilsēta - vismaz līdz 50 km/h - Prius ir dikti kluss, bet lielākos ātrumos ne tik ļoti.

Konkrētais modelis ir aprīkots ar 17" diskiem, kas bedres dikti nemīl. Turklāt tie diski ir šausmīgi neglīti. Domāju, ka Latvijas apstākļiem labāk piemēroti būs 15" diski, kas dos lielāku komfortu, braucot pa nelīdzenumiem.

Vai es Prius varētu iedomāties pirkt? Lai arī man ļoti patika pieredze ar hibrīdpiedziņu, atbilde ir viennozīmīgi nē - par šādu naudu ir pieejami praktiskāki un ērtāki auto, lai arī bez hibrīdpiedziņas. Diemžēl es uzskatu, ka šis auto vienkārši ir pārāk dārgs priekš tā, ko piedāvā. Ja grib hibrīdpiedziņu, domāju, ka labāka izvēle būs Auris HSD (piemēram), kas maksā aptuveni par trešdaļu jeb 10000 EUR mazāk. Ja vajag kaut ko lielāku, ir jau arī RAV4 hibrīds par tiem pašiem 30 000 EUR, ko Prius maksās.

Tas tā - manas domas par hibrīdpiedziņu un Priusu.

AnK 16.10.2017 16:23

Lai labi ripo!

AnK 16.10.2017 15:13

Verso mērinstrumenti ir slīpi pagriezti pret vadītāju, blakussēdētājam daudz grūtāk redzēt braukšanas ātrumu, nekā parastā auto

Pirmo reizi likās bišķi dīvaini, bet pēc pāris reizēm pieradu un tagad šķiet baigi ērti, tomēr daudz mazāk jānovērš skatiens.

AnK 16.10.2017 11:23

Un pēc komplektācijas spriežot, dotais modelis ir Prius Active ar navigācijas sistēmu: www.amservmotors.lv/toyota/lv/models/prius/equipment

Standarta cena 29930 EUR, šobrīd akcijas cena 26370 EUR.

AnK 16.10.2017 11:19

Tā, nodevu Verso servisā un dabūju maiņas Prius. Auto reģistrēts 2016.g. martā, nobraukums 35000. Pirmie iespaidi pēc aptuveni 10 km cauri pilsētai:

1) "ECO" režīmā jābrauc izteikti ECO, citādi iestājas tas, par ko cilvēku sūdzas attiecībā uz CVT kārbām - skaļa rūkoņa, bet gauss paātrinājums. Totites "POWER" režīmā pavisam cita lieta - skaņa kļūst pat normālāka, bet pāatrinājums ļoti ātrs (pilsētas ātrumos, ārpilsētā nav būts).

2) HUD displejs ir pilnīgi bezjēdīgs (man) jo es projekciju neredzu - esmu pārāk garš. Ka tāda lieta pastāv atklāju pilnīgi nejauši.

3) Braukšana ērta, jāsaka, ka hibrīdsistēma rosina braukt mierīgi, vismaz ECO režīmā. POWER gan liek gribēt spiest gāzi grīdā.

4) Priekšējā paneļa apdare nepatīk - ap infosistēmu ir Piano Black apdare, kas glīti izskatās, bet viegli smērējas. Ja ieskatās, var redzēt pirksta nospiedumus un tā. Kontrastam ir porcelānbalta apdare zem elkoņbalsta, kur ir sīklietu nodalījums un dzeramo trauki - man nepatīk, kā izskatās, turklāt balts, kur lieku kafiju... nu, nē.

5) Patīk digitālie mērinistrumenti un to centrālais novietojums (droši vien, jo ikdienā bracu ar Verso, kur arī mērinstrumenti ir centrāli).

6) Vizuāli ir OK, varētu pierast.

7) Šķiet, ka salonā vietas ir pamaz, vismaz salīdzinot ar Verso, bet to redzēs vēlāk, kad iemontēšu bērna krēslu un pamēģināšu pats aiz sevis apsēsties.

Vakarā ir plāns izbraukt loku arī ārpus pilsētas, tad jau redzēs, kā patiks.

AnK 14.10.2017 10:09

Es pirmdien likšu ziemenes, jo man tāpat jābūt servisā - slinkums braukt divreiz!

AnK 11.10.2017 16:46

Ja nevajag kaut ko baigi lielu, tad ir visādi mazi krosoveri, kas braukšanai pamatā pa pilsētu lieliski der. Ja grib kaut ko lielāku, vari kaut vai to pašu Kaškaju ņemt jaunu, vai ko līdzīgu (man labāk patīk Renault Kadjar, kas ir uz tā paša auto platformas).

Piecu gadu oplīzī būs ap 250 mēnesī ar labu aprīkojumu, vai kas tāds, kas nav diži daudz vairāk, kā maksāsi par to veco Volvo.

AnK 11.10.2017 16:41

Ja Tev ir tie 11 tūkstoši skaidrā naudā, tad pērc droši lietotu, bet rēķinies ar remontiem. Ja auto domāts pirkt līzingā, es teiktu, labāk ņem jaunu oplīzī - mēneša maksājums būs stipri līdzīgs, arī ja auto cena krietni lielāka, apkopju izmaksas + KASKO tomēr ir daudz prognozējamākas, nekā veca auto remontiem un nebūs ne par ko īpaši jāuztraucās.

AnK 05.10.2017 21:44

Noteikti darīšu. Ļoti ceru, ka būs Prius, nevis Avensis...

AnK 05.10.2017 17:01

Zvanīja no Amserv, ar apdrošinātājiem viss saskaņots, detaļas pasūtītas, bet servisā tuvākais brīvais laiks uz 16.10. Un mašīnu dabūšu atpakaļ 17.10. Nezinu, kāpēc divas dienas, jo likās jau it kā tikai sīkums (plastmasa zem bampera + bamperis bišķi atrauts), bet kā ir, tā ir - pa lielam vienalga, jo polise paredz auto aizvietošanu.

Sazvanīju apdrošinātājus, pateicu, ka vajadzēs, drīz pēc tam zvanīja no Amserv. Prasīja, vai Avensis derēs, teicu, ka principā jā, bet ka gribētos notestēt hibrīdu, ja tāda iespēja ir. Prasīja, Yaris būs par mazu? Teicu, ka jā, mazākā par Auri nesalīdīsim. Piedāvāja Prius. Teicu, lai tad dod uz ko man atbildēja, ka visticamāk tā arī būs, bet ja nu kas, tad būs Avensis. Ceru uz Priusu jo ar hibrīdu nekad neesmu braucis.

AnK 04.10.2017 9:05

Runājot par degvielas patēriņu, kopš pārvācāmies uz centru un laiks vairs nav pavisam silts, patēriņš arī ir neierasti liels - pēdējās divas uzpildes (pēc pilnās bākas metodes) 8.3/100 un 7.8/100. Protams, degvielā nobraucam nesalīdzināmi mazāk, jo braucam daudz mazāk, tādēļ principā pie kājas.

Lai gan ilgstoša ekspluatācija šādā režīmā noteikti nenāks dīzelim par labu, arī tas baigi neuztrauc, jo visdrīzāk nākamgad auto mainīšu. Gribas kaut ko citu.

AnK 28.09.2017 21:18

Kas principā arī noņem galveno jēgu ar keyless go...

AnK 28.09.2017 15:06

Izklausās baigi forši!

AnK 28.09.2017 15:03

Jā, man arī Amserv attieksme patika (ja neskaita pirmo kontaktu pa telefonu).

Iepriekšējai Toyotai 75000 km un 2,5g laikā pa garantiju bija jāmaina divas lietas, neviena no tām nelika braukt servisā starp apkopēm: 1) Izpūtējs (cik no vācu forumiem sapratu, pirmās paaudzies Auris TS izplatīta problēma - pēc laika kļuva ļoti skaļš) 2) Loga tīrītāja šķidruma sprausla (ar šo gan paveicās, ka bija neilgi pirms apkopes, citādi būtu ārpus kārtas jābrauc).

Bet tas liekas daudz vairāk OK kā 2x jau 36000 km laikā...

AnK 28.09.2017 13:14

Manam Verso uztaisīja stāvbremzes profilaksi, tagad darbojas pat labāk, nekā kad auto bija jauns no salona. Bet par šo prieku dabūšu samaksāt gandrīz 60 EUR, ieskaitot PVN. Prasīju, vai tad garantija neattiecas? Atbilde bija, ka garantija attiecas tikai, ja tiek mainītas kaut kādas detaļas.

Netaisīju nekādu traci, nav jau tā nauda tik liela, bet teikšu godīgi, divi ārpuskārtas servisa apmeklējumi 36 000 km laikā man šķiet stipri par daudz, īpaši ņemot vērā Toyotas reputāciju (pie 20 000 km bija jāmaina EGR vārsts, tagad šī profilakse).

AnK 28.09.2017 11:09

Šobrīd esmu Amserv Krasta (pirmo reizi šeit atbraucu), uztaisīt garantijas pieteikumu (jau kādu laiku stāvbremze čakarējas - ripo uz atpakaļ un kļūst tikai sliktāk un sliktāk), kā arī nobildēt priekš Kasko (sīkums, bet jāizlabo ir, plastmasas aizsargs starp riepu un bamperu). Paskatījos pie reizes arī uz jaunajiem auto, pasēdēju dižpārdoklī (spriežot pēc auto skaita uz ielām) CH-R, kā arī Yarisā.

Nu, teiksim tā, ja CH-R dizains mani iepriekš nepārliecināja, tad nu jau tas auto šķiet pilnīgs wtf. Man, 195 cm garam, neiespējami iekārtoties ērti, galva atduras pret griestiem un ir neērti un šauri.

Turpretī Yaris pozitīvi pārsteidza - varēju atrast ērtu sēdpozīciju bez īpašām problēmām. Protams, paneļa dizains nav tik "estētisks" jo ir bez ziliem ielaidumiem un ne tik futuristisks, bet kopumā CH-R pārsteidza negatīvi, bet Yaris pozitīvi. Bija ērtāk, nekā Renault Clio.

Ja nākotnē ģimenē atkal radīsies vajadzība pēc otras mašīnas, noteikti Yaris būs viens no kandidātiem. Ja pirktu jaunu vienīgo auto, vienīgā Toyota, ko izskatītu, droši vien būtu Rav4 (Verso atkal nepirktu, jo dzīve vajag pārmaiņas, arī ja auto nav ne vainas). Prius+ daudz par dārgu, pārējās neatbilst vēlmēm.

AnK 27.09.2017 14:17

Tie 240 EUR bija, kad skatījos cenu mēnesi pirms polises beigām, pirms BM klases izmaiņām.

1 2 3 4

Lasītākie raksti

Jaunie raksti