Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5
AnK 27.09.2017 14:17

Pagaidāmi manam auto OCTA maksā pusi no KASKO. Kārtoju caur brokera.

KASKO polise, 2017.g. jūnijs, BTA, 0% zādzībai/bojāejai, 140 EUR pārējiem gadījumiem, apdrošināšanas summa 23300 EUR, 2016.g. Toyota Verso - 430 EUR.

OCTA polise, 2017.g. septembris, BTA, OCTA uz gadu, 190 EUR. Netā lētākais bija 195 EUR. Pirms BM klasi uzlaboja no sākuma klases, cena bija ap 240 EUR uz gadu.

AnK 22.09.2017 16:26

Skaidrs, paldies par info! Ja pirktu, tad vizdrīzāk pats no DE (vai citurienes), jo vismaz cik SS:ā skatījos, SS:a cenas pārsvarā krietni zemākas par analogiem DE modeļiem, kas visdrīzāk nozīmē tītus odometrus vai sistus vai ar slēptiem defektiem/pirms kapitāliem remontiem.

AnK 22.09.2017 10:49

Diezgan stulbi likt numurus bez konkrētiem lietišķiem pierādījumiem. Principā sanāk, ka ja man kāds cilvēks nepatīk, es varu ierakstīt ka "XX9999 brauc kā lohs, nogrieza man ceļu un tad gandrīz nobrauca trīs zīdaiņus" un visi varēs šausmināties... lai gan XX9999 varbūt patiesībā brauc izcili mierīgi.

AnK 21.09.2017 16:16

Cik paskatījos SS:ā, aizdomas par nojāšanu gan stipras, vismaz ja salīdzina mobile.de cenas ar ss:a cenām.

AnK 21.09.2017 15:41

Aptuveni kādas ir reālas auto uzturēšanas izmaksas aptuveni 2007.-2010.g. RX, pieņemot, ka izdodas atrast labā stāvoklī esošu eksemplāru ar nobraukumu kaut kur ap 150 000?

Teiksim tā - atpuveni ar kādām izmaksām par apkopēm, detaļām u.tml. jārēķinās gada griezumā, ja nav nepieciešami kādi neplānoti lieli remontdarbi?

Un uz ko specifiski skatīties, kas ir tie vājie mezgli?

AnK 19.09.2017 11:29

Ja pats nespēj atrast un nomainīt motoru, noteikti nav vērts. Tev jau jāskaita ne tikai izmaksas, lai rezerves motoru nopirktu un ļautu meistaram nomainīt, bet arī laiku, ko patērē šo operāciju veicot. Kas ir vai nu laiks, ko varētu pavadīt, lai pelnītu naudu, vai arī brīvais laiks, ko nudien varēsi izmantot lietderīgāk, nekā braukājot pa Lietuvas šrotiem.

Ņemot vērā mašīnas aptuveni tirgus vērtību - minu, ka tā varētu būt ap 1000-1500 EUR vai tā - nedomāju, ka ir vērts ieguldīt. Atdot perekupam pa 700 un paņem kaut ko citu vietā.

AnK 04.09.2017 10:53

Plugin Hybrid maksā par 8000 EUR vairāk, nekā parastais Prius.

Vai maz ir jebkādas iespējas šo naudu ieekonomēt normālā ekspluatācijas laikā?

Vai ar plugin hibrīdu tiek pie zilajām EX-zīmēm, kas dod dažādus bonusus, vai tomēr nē?

Vārdu sakot, vai ir jebkāds pamatojums pirkt Prius Plugin Hybrid, nevis parasto Prius?

AnK 01.09.2017 14:35

Kopš pārvācos atpakaļ uz centru, nedēļas laikā nobrauktas divas 'svītriņas' (no deviņām). Pēc brīvdienām būs nobraukta labi ja pusbāka.

Dzīvojot ārpilsētā tā braukšana nelikās nekas grūts vai nepatīkams, bet tagad nebraukšana (man darbs ir 5min gājienā no mājām) šķiet kaut kas tik foršs un patīkams.

Redzēs, vai saņemšos izmantot mazos nobraukumus kā ieganstu nomainīt mašīnu kaut kad ziemā/pavasarī. Mainīt mašīnas ir forši.

AnK 30.08.2017 12:09

Nesaredzu kāpēc lai meitene, kurai tas interesē un patīk, nevarētu skrūvēt mašīnas. Nav jau tā, ka lai remontētu auto, nepieciešams pa priekšu iebāzt pimpi izpūtējā.

AnK 26.08.2017 11:42

Kādā veidā ceļš ietekmē cilvēka lēmumu kā trešajam vai ceturtajam vilcieniņā dzīt smago?

Kādā veidā ceļš ietekmē cilvēka lēmumu sākt apdzīšanu pārredzamā posmā, ja ir skaidrs, ka pretī brauc mašīna, kurai būs jābremzē vai jāvācās malā, lai nebūtu frontālais?

Es pa to ceļu regulāri braucu, ar pārredzamību un apdzīšanas iespējām viss ir ļoti labā kārtībā. Daudz labāk, nekā uz vecās šosejas. Turklāt segums labs, ceļs plats, viss forši.

Ja nedraudzējas ar galvu, apdzīšana būs bīstama arī uz 5 km perfekti pārredzamas taisnes.

AnK 25.08.2017 9:43

Par kultūru runājot, divi spilgti gadījumi iz pēdējās nedēļas:

1) Piektdienas vakars, šoseja Tīnūži-Koknese. Smagais, aiz smagā "vilcieniņš" ar vieglajiem. Pirmais iet uz apdzīšanu. Drīz pēc tam - otrais arī. Nu, bīstami, bet ja pārredz ceļu, reizēm jau var. Un tad... izlien arī trešais un ceturtais, kā rezultātā četru mašīnu vilcieniņš dzen smago.

Rezultātā avārijas situācija - pirmie divi paspēja, nākamie divi strauji bremzējot kaut kā tomēr paspēja ielīst atpakaļ (varbūt tikai pēdējais ielīda atpakaļ un trešais līdz ar nagiem paspēja pabeigt manevru).

2) Tā pati šoseja, otrdienas pēcpusdienā. Mašīna apdzen divas citas vieglās, es jau uzreiz redzu, ka nepaspēs. Par laimi, šoseja gana plata, paņēmu pa labi ar riteņiem pāri sānu līnijai un apmainījāmies. Bet dēļ šādiem pašnāvnieciskiem lohiem jau mums arī tik bēdīga tā statistika ir.

AnK 18.08.2017 15:28

Es paskatījos, it kā 4 gadi / 80 000 km ar 10% pirmo iemaksu. Wess mājaslapas cenulapā plikākā bāze uz 5g / 100 000 km ar 15% iemaksu iet par 215 EUR/mēn, jeb kādi 180 EUR bez PVN (Sixt cena ir bez PVN). Tādēļ tā Sixt cena jau ir dikti vilinoša, bet protams jautājums ir, kādu cenu iedos, kad izvēlēsies auto tādā komplektācijā, ko pats vēlies.

Pieļauju gan, ka Sixt arī saņem krietnas atlaides, vismaz no lielajiem ražotājiem, kā arī ka viņiem ir labas iespējas tikt vaļā no auto, kad tie tiek atgriezti. Galu galā globāls kantoris, tādēļ pieņemu, ka viņi mierīgi var tirgot LV ekspluatētus auto arī citviet Eiropā.

AnK 18.08.2017 13:32

Nu, ja pērk jaunu un ir uzņēmums (kas strādā ar peļņu), nav baigā loģika ņemt privāti - lai nomaksātu, piemēram, 250 EUR privāti, man jānopelna kādi 400 EUR. Bet ja no uzņēmuma, tad jānopelna tikai 250. Plus ja auto ir nomāts, tad ar grāmatvedību daudz vieglāk viss.

Par pilna servisa līzingu runājot, piemēram:

www.sixt-leasing.lv/auto-lizings-uznemumiem-no-sixt-leasing/pr/toyota-1/rav4.html

Tas cipars ir zemāks, nekā maksāju tikai oplīzī par savu Verso. Protams, visdrīzāk tas attiecas uz visplikāko bāzi (vai ar palielu pirmo iemaksu) un reālais cipars sanāks lielāks, bet tāpat cik esmu pētījis, nekāda baigā starpība cenu ziņā nav, ja pērc pilna servisa līzingā vai pats visu kārto.

AnK 18.08.2017 10:13

Un prasās arī kārtējo reizi atgādināt, ka šis topiks ir domāts, lai runātu par JAUNIEM (garantijas) auto!!!

AnK 18.08.2017 10:11

Runājot par līzingiem u.tml. Ja es tagad ņemtu jaunu auto oplīzī, teiksim, par 250 EUR mēnesī jeb 3000 EUR gadā, tad tas būtu uz juridisko personu. Kas nozīmē, ka tie ir 3000 EUR, par kuriem man nav jāmaksā 15% UIN. Tur vien bankas procenti tiek "atsisti" ar uzviju.

Vēl apsvēršu domu ņemt pilna servisa līzingu, lai vispār ne par ko nav jādomā ārpus sēdies un brauc. Bet tad jau gan 100% pašam vecais jātirgo būs.

AnK 18.08.2017 10:08

Nu, varbūt Tev labāk patīk ziemā braukt 5 km ar velo, nevis ar auto. Man nē. Man stipri ērtāka šķiet braukšana ar auto. Katram savs.

AnK 18.08.2017 10:07

Man patīk braukt ar auto, it īpaši garus gabalus pa bāņiem. Tik vienkārši arī tas ir. Naudas ziņā laikam arī drusku lētāk sanāk, bet tas principā sekundāri.

Mantas u.tml., tas jau principā vienalga - jā, ir daudz, bet ne jau tik daudz, ka 1-2 koferos nesabāzīs un bērna ratiņs jau tāpat lidmašīnā bez maksas var transportēt.

AnK 17.08.2017 14:02

Nu, pret šo spēlē divas lietas:

1) Būtu jāņem jauns un diezgan lēts, jo pārdodot esošo, daudz vairāk par 1500-2000 EUR pāri nepaliks, budžets varētu būt kaut kādi 4000, ja negribētos ņemt kredītus. Un tad baigā laimes spēle sanāk. A ņemt kredītus lietota pirkšanai arī negribas.

2) Bailes palikt uz ceļa. Ziemā plānojam braucienu uz Polijas ziemeļiem, vasarā, visdrīzāk, atkal uz Vācijas dienvidiem (šoreiz gan, visdrīzāk, visu izplānosim laicīgi, lai sieva ar bērniem lido, bet es ar auto). Un bail palikt ar salūzušu auto kaut kur Eiropā.

Protams, 2) ir tīri emocionāls faktors, jo arī jaunas mašīnas lūzt un paliek uz ceļa, un kaut kādā Čehijas vai Polijas mazpilsētā gaidīt rezerves daļu divas nedēļas noteikti nav foršākais veids, kā pavadīt atvaļinājumu. Varbūt ar kaut ko vecāku pat drošāk, jo vieglāk piemeklēt detaļas, bet nu, tīri emocionāli tomēr jūtos drošāk jaunā auto.

AnK 17.08.2017 11:26

Personīgi man par subsīdijām nav ne silts, ne auksts. Bet ja mērķis ir samazināt auto izmešu kaitīgo ietekmi uz vidi, tad pāriet uz "zaļākiem" auto ir vienīgais ceļš. (Cits jautājums ir, cik daudz vairāk izmešu, salīdzinot ar parastu auto, rada elektroauto ražošana.) Un lai to panāktu, vajag, lai elektroauto kopējās izmaksas būtiski nepārsniegtu parasta iekšdedzes auto izmaksas.

Ceļa nodoklis, braukšana pa autobusa joslām un bezmaksas stāvvietas Rīgas centrā, protams, tās izmaksas samazina - bet ne tuvu tik daudz, lai elektroauto pirkšana būtu arī ekonomiski racionāla.

Tas pats Kia Soul, ar kuras elektroversiju izbraucu, maksā no 25000 ar iekšdzedzes dzinēju, bet no 40000 ar elektropiedziņu. Un 15 tūkstošus atgūt uz zemākām ekspluatācijas izmaksām nav diez ko reāli.

AnK 17.08.2017 11:19

Velo un taksis nebūs aktuāli. Mašīnu ģimenē tāpat vajag un ja ir auto, tad lētāk braukt ar auto, nekā taksometru. Velo? Protams, varētu sīci vest ar velo arī lietū, mīnusos u.t.t. Tāpat, kā varētu iet kājām (5 km kopā tomēr ir nepilna stunda - nekas traks). Vai braukt ar sabiedrisko (laika ziņā varētu būt 3x ilgāk par velo, 2x ātrāk kā iet kājām).

Varētu arī auto vispār likvidēt un braukt uz pie radiem uz laukiem ar vilcienu, nevis mašīnu. Braukt izbraucienos uz citām Latvijas daļām ar busu. Ja nu tiešām vajag, ir taču auto noma. Visu ko jau varētu, runa jau ir par gribēšanu un iespējām.

Es gribu komfortu un esmu gatavs par to maksāt, tādēļ labāk braukšu ar auto.

No manas puses runa drīzāk ir, vai varu auto vienkārši nomainīt (= dīleris no manis savāc un nokārto lietas ar banku, es paņemu citu vietā, nevis pats tirgoju), kā arī, uz ko mainīt. Nevis vai es varētu nopirkt veloapģērbu, braukt ar taksi vai vispār iemācīties levitēt.

AnK 16.08.2017 14:24

O, šis varētu būt variants. Principā varētu nomainīt dīzeļverso pret benzīnverso (kam pieejams automāts), ja viņi ņemtu pretī veco. Vai arī paņemt kaut kādu RAV4 vai tml.

AnK 16.08.2017 12:42

Tā kā ģimenē būs tikai viens auto turpmāk, tad tas arī būs normāls. Viens auto un tas pats mazauto, tā būtu elle

Palūrēju SS:u, tur ir viens divus gadus vecs dīzelis, šķiet līdzīgi (bet drusku švakāk) nokomplektēts, tirgo par 15300 EUR. Pēc pusgada, kad manam auto būs 2g, atlikušais līzinga maksājums ap 14000. Sanāk -2000 uz pirmo iemaksu, ja pārdodu par 15300.

AnK 16.08.2017 12:35

Protams, ka ekonomiski pamatots tas lēmums nav, drīzāk emocionāli (gribas jaunu auto). Jāsaka gan, ka turpmākos gadus braukšanas režīms nebūs baigi draudzīgs dīzelim, īpaši ziemā, kad jaunākais (vismaz pirmo pusgadu) būs jāved uz dārziņu 2,5-3km no mājām, tad jābrauc 2km uz darbu. Un vakarā tas pats, tikai otrā virzienā. Kamēr labs laiks, tikmēr jau labāk braukšu ar velo, bet... kaut kā justos labāk, ja būtu benzīnnieks vai hibrīds. Tomēr visi nostāsti par tiem DPF:iem u.t.t. iebiedē...

Ja ņemtu citu vietā, tas būtu kaut kas izmēros līdzīgs Verso. Varbūt tas pats Verso, tikai ar benzīnu (kam arī pieejams automāts). Varbūt kaut kāds Tiguans vai Tourans. Varbūt Kia Niro hibrīds. Vai kas cits interesants.

AnK 16.08.2017 12:30

Nesaprotu īsti kāda starpība, vai man auto finanšu vai oplīzī - ja līzī, tad auto man tāpat nepieder. Jautājums drīzāk bija, vai dīleris ir gatavs gādāt par to, ka es tieku atbrīvots no savām saistībām par esošo mašīnu, lai es varu pirkt nākamo. Laikam jau, ka nav.

(Man patīk mainīt mašīnas un pirkt mašīnas, bet riebjas viss, kas ar auto tirgošanu saistīts.)

AnK 15.08.2017 13:36

Par jauniem auto runājot, bišķi esam pamainījuši dzīves plānus tuvākajiem gadiem - sakarā ar īrnieku izvākšanos, loģistiku u.tml. pārvāksimies atpakaļ uz centru, tāpēc otrās mašīnas meklēšanu metu malā, jo turēt divas mašīnas ir pilnīgi lieki.

Droši vien drīzāk jācenšas nomainīt dīzeļ-Verso pret benzīnu vai hibrīdu, jo turpmāk būs vairāk stāvēšanas un daudz vairāk īso gabalu.

Kāda vispār ir dīleru attieksme pret 1,5-2g vecu mašīnu, kas atrodas oplīzī, ņemšanu kā pirmo iemaksu (vai vismaz ņemšanu kā tādu, nosedzot atlikušo līzi)? Es tā parēķināju, ka ar 15% pirmo iemaksu un 25% atlikumu sanāk, ka gadā nomaksāju 12% auto vērtības. Ja ziemā mainu, tad nomaksāti ir 43%, ja vasarā, tad 49%.

1 2 3 4 5

Lasītākie raksti

Jaunie raksti