Braukšanas kultūra uz Latvijas ceļiem

iAuto Reģ.: 17.07.2001

Kā ir ar braukšanas kultūru Latvijā?

 
aigi Reģ.: 01.08.2005
8 2 Atbildēt

Pieskaršos faktam, kas ir palaists garām daudziem autovadītājiem. Un ceru, ka šeit apgrozās toleranti vadītāji, bet tomēr atgādinu.

Es pārvietojos ne tikai ar auto, bet arī daudz ar velo, galvenokārt pa šoseju trenējoties.

Lūgums ir neapdzīt auto, ja pretīm brauc ar velo, ir ļoti nepatīkama un veidojas bīstama situācija. Rodas spēcīgs pretvējš, daži gudrinieki apdzen ar tik lielu loku, ka spoguļa daļa ir aiz baltās sānu līnijas, kas jau ir ļoti bīstami un jālec gandrīz grāvē, lai tevi nenotriektu. Grants ceļa mala nav risinajums braucot ar 23mm riepam, kurās ir 10bāri spiediens, tas 90% gadījumos nozīmē riepas sprāgšanu un kūleni.

Tapēc pirms cita auto apdzīšanas paskatieties ne tikai vai kāds cits auto nebrauc pretīm, bet vai arī velo nebrauc. Tās 10 sekundes jūsu dzīvē neko nemaina...

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
7 10 Atbildēt

Ej trenējies slēgtā trasē, tieši tāpat, kā to reklāmas iesaka autovadītājiem. Būs pašam drošāk - koplietošanas ceļš nav treniņu laukums. Nezinu, kādi autovadītāji apgrozās šeit, bet tava bēda NEVIENU neinteresē. Tie autovadītāji, kas spēj saredzēt un ņemt vērā pretimbraucošo velo, to arī dara un viņiem nav nepieciešams atgādināt. Pārējie... Ne jau pēc tava aizrādījuma kaut kas mainīsies.

aigi Reģ.: 01.08.2005
5 1 Atbildēt

Kur rakstīts, ka ceļi ir domāti tikai automašīnām?

Braukšanas kultūras līmenis ir ne tikai auto pret auto, bet arī pret visiem pārējiem kuri pārvietojas pa autoceļiem.

AnK Reģ.: 06.10.2014
8 0 Atbildēt

Par kultūru runājot, divi spilgti gadījumi iz pēdējās nedēļas:

1) Piektdienas vakars, šoseja Tīnūži-Koknese. Smagais, aiz smagā "vilcieniņš" ar vieglajiem. Pirmais iet uz apdzīšanu. Drīz pēc tam - otrais arī. Nu, bīstami, bet ja pārredz ceļu, reizēm jau var. Un tad... izlien arī trešais un ceturtais, kā rezultātā četru mašīnu vilcieniņš dzen smago.

Rezultātā avārijas situācija - pirmie divi paspēja, nākamie divi strauji bremzējot kaut kā tomēr paspēja ielīst atpakaļ (varbūt tikai pēdējais ielīda atpakaļ un trešais līdz ar nagiem paspēja pabeigt manevru).

2) Tā pati šoseja, otrdienas pēcpusdienā. Mašīna apdzen divas citas vieglās, es jau uzreiz redzu, ka nepaspēs. Par laimi, šoseja gana plata, paņēmu pa labi ar riteņiem pāri sānu līnijai un apmainījāmies. Bet dēļ šādiem pašnāvnieciskiem lohiem jau mums arī tik bēdīga tā statistika ir.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 3 Atbildēt

Atslēgfrāze ir "tā pati šoseja" - noziedzīgs darinājums. Tā ir projektēta kā automaģistrāle ar attiecīgiem līkumu rādiusiem un mānīgu (ne)redzamību. Tam, kurš šo murgu uzprojektēja un realizēja, skaidri zinot, ka otra puse un bānis kopumā pārskatāmā nākotnē NETIKS uzbūvēti, vajadzētu stāties tiesas priekšā par tīšu slepkavību, atbildot par visām tur notikušajām avārijām.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Projektēja kā divbrauktuvju ceļu. Tad saprata, ka projekts nav ne finansiāli ceļams, ne ekonomiski pamatojams (ES naudas gadījumā tur revidentu netrūkst). Katrā ziņā šāds risinājums ir daudz labāks, nekā vecais ceļš. Visi jau aizmirsuši, kas tur toreiz darījās. Līkumi, nepārredzamība n-tajās vietās un katrā brīvā logā n-tie dzina un bīstami momenti gadījās katru mīļu brīdi.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
1 1 Atbildēt

Ja labāks, tad ko visi satraucas par daudzajām avārijām? Tā vietā, lai vienkārši tautai izskaidrotu, ka ir pareizi uzbūvēt ceļu pēc neatbilstoša projekta un neuzņemties atbildību par līķiem

Palaidniex Reģ.: 19.11.2002
2 0 Atbildēt

Tikai nevajag...

Kopš padumjajiem laikiem ir ļoti audzis auto skaits un satiksmes intensitāte un dramatiski krities bijā gājēju skaits, vēl lielāka atšķirība ja rēķinātu attiecību pret tr.līdzekļu skaitu un satiksmes intensitāti

650 Reģ.: 25.01.2017
3 2 Atbildēt

Lūdzu izvērs plašāk- ko konkrēti Tu darīji padomju laikos vai 80/90 gadumijā? No kurienes šie apgalvojumi?

Tajā transporta intensitātes aprakstā ir lērums visādas liekas nianses.Bojā gājēju skaits bija milzīgs dēļ tā, ka tika lietots krievijā ražots autoparks, ieskaitot smago transportu.Katrs kaut cik nopietns gadījums vai vieglā sadursme ar jebkuru smaogo parasti uzreiz beidzās letāli.Drošības jostas netika lietotas kā suga, bieži tika braukts alkohola reibumā un itin visur tāpat kā šodien tika pārsniegts ātrums un veselais saprāts.Disciplīna kā jēdziens bija tikai tiem, kas bija "ideoloģiski taisni" un "priekš muļķiem".Ja šodienas auto ir tomēr drošs un sliktā situācijā kaut cik tomēr savaldāms, tad tur bija viss otrādi.Satiksmes "organizācija" bija līdzīga šodienas krievijai (no kurienes tie tur youtūba gadijumi miljonos, kad uz līdzenas vietas un ne ko kā...).Rīgā uz Čaka un Brīvības ielas bija atļauts kreisais pagrieziens pie jebkura staba.Brīvdienās ārpusrīgā bariem brauca vasarnieki ar apšaubāmām svētdienas iemaņām.Ziemā nebija ziemas riepu.Ārpuspilsētas virzienos bariem pārvietojās krievu armijas oficieri, kam bija gan nauda, gan iespēja tikt pie vieglā auto. Tam visam pa vidu kaudze dažāda ranga kravas auto - parasti apšaubāmā teh.stāvoklī.Deviņdesmito gadu sākumā masveidā 24/7 brauca mežavedēji ar 40t kravu- un viņiem nebija itin nekādu ātruma ierobežotāju.Pirmie no ārzemēm ievestie auto bija tehniski sliktā stāvoklī un cilvēkiem nebija pieredzes braukt uz 200- te atkal auzas un zārku kaudze. Kurš var reāli apstrīdēt kaut vienu no šiem maniem apgalvojumiem?

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Kā lai es zinu, kāpēc satraucas. Es nesatraucos.

Tepat jau AnK uzrakstījis - ja cilvēks uzvedas kā idiots, tad ko padarīsi?

AnK Reģ.: 06.10.2014
5 0 Atbildēt

Kādā veidā ceļš ietekmē cilvēka lēmumu kā trešajam vai ceturtajam vilcieniņā dzīt smago?

Kādā veidā ceļš ietekmē cilvēka lēmumu sākt apdzīšanu pārredzamā posmā, ja ir skaidrs, ka pretī brauc mašīna, kurai būs jābremzē vai jāvācās malā, lai nebūtu frontālais?

Es pa to ceļu regulāri braucu, ar pārredzamību un apdzīšanas iespējām viss ir ļoti labā kārtībā. Daudz labāk, nekā uz vecās šosejas. Turklāt segums labs, ceļs plats, viss forši.

Ja nedraudzējas ar galvu, apdzīšana būs bīstama arī uz 5 km perfekti pārredzamas taisnes.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 0 Atbildēt

Nav jau iebildumu pret tiem n-to apdzinēju vilcieniņiem, bet ar vienu piebildi, ko pats jau minēji - JA PĀRREDZ CEĻU. Ir taču reizumis situācijas, kad taisns posms ir tukšs stipri ilgi un tur arī 8 lēnie varēs paspēt.

Pieņemu, ka šādās situācijās, kad kādam gandrīz nesanāk, ir kaut kāds psiholoģisks moments - priekšējais dzen, tātad droši. Es aiz viņa neko neredzu, tur droši vien nekā nav u.t.t.

Vēl jau arī ir kaut kāds bara instinkta variants. Viens, otrais, trešais un tad jau citiem arī vajag. Piemēram, ceļš, kam uzlikta svaiga virsmas apstrāde. Ātruma ierobežojums. Tauta nervoza, bet nu tomēr ar kādiem 60 km/h brauc. Pēkšņi vienam nu dikti ievajagas un tas aiznesas visiem garām. Vairākus km lēnāk nobraukt spējīgie pēkšņi pamostas un liela masa uzreiz sāk skriet, šķembām ejot pa gaisu...

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
4 0 Atbildēt

Godīgi sakot es nevaru saprast ar kuru galu ceļa projektētāji domā jeb viņiem valsts liek projektēt pēc iespējas lētāku ceļu.LPSR laikos ceļi bija plati, tagad pēc pārbūves viņi palikuši šauri,kreisi pagriezieni netiek izbūvēti.Rīga - Jelgava, kāpēc tie kas brauc uz Ozolniekiem tiek dzīti caur luksoforu, varēja tak viņiem atstāt veco ceļu.Par šosejām runājot,ja reiz trūkst līdzekļu izbūvēt divas joslas katrā virzienā tad jābūvē trīs joslas,kā agrāk būvēja Zviedri.Divas joslas man, pretīm braucošiem viena,pēc diviem kilometriem man viena bet viņiem divas un tā līdz bezgalībai,to visu atdala stabiņi ar trosēm.

aigi Reģ.: 01.08.2005
2 0 Atbildēt

Es domāju, ka te viss ir vienkārši, uzcelt ir viena lieta, bet pēc tam tos uzturēt ir pavisam cita, tāpēc ir šaurāki kā citur, lai gan ja paskatās Skandināviju, tad tur ir tik pat šauri, pie tam vēl 3 joslu, kuri mainās ik pa laikam. Un šis veids man patīk vislabāk, ar kārtīgu nožogojumu pa vidu, kas 100% disciplinē vadītājus neapdzīt neapdomīgi.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Ap to Cenu pārbrautuvi taču bija zinātniska jezga. Sākumā 90tajos taču jelgavas virziens tur mauca taisni pa veco šoseju, bet pa kreisi uz luksoforu tika pārspēlēts vēlāk.Jo lūk pie tās taisni braukšanas bija iespēja sajaukt virzienus vai uz sotaku iemaukt dibenā garajai pie pārbrauktuves gaidošajai rindai.Var jau parēķināt, cik līdzekļu "ieekonomējas", kad kilometru garu ceļagabalu tā "nejauši" klusībā uztaisa par metru šaurāku...

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Vispār jau statistiski Latvijā tie ceļi laikam ir vieni no platākajiem Eiropā. Ja atmet viņu autobāņus un maģistrāles, mazākas nozīmes ceļi ir šaurāki. Tas viss jau parasti ir ekonomiski sarēķināts - viss maksā naudu - būvniecība, uzturēšana.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Tikai ir viens bet, pie mums ir plāna asfalta kārta un ja ceļš ir šaurs tad smagie ātri uztaisa sliedes jo brauc tikai pa vienu un to pašu ass līniju.Un nevajag man stāstīt kad asfalta sastāvu nosaka Eiropas savienība,katrā valstī viņš ir savādāks.

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Plus vēl tās dolomīta šķembas pamatā taisa sūdus jo zem slodzes viņas pārvēršas miltos.

iciks Reģ.: 29.05.2013
1 1 Atbildēt

Pavēro šaurākus un platākus ceļus - rises izspiestas +/- vienādi. Vienā gadījumā 10 cm uz vienu pusi, otrā uz otru, bet kāda starpība?

Tu gan aizmirsti pārkrauto kravas transportu, kas pie mums netiek diži kontrolēts. Ja izprojektē vienai slodzei, bet faktiski ir lielāka - ko tad gribi?

Par dolomītu piekrītu, vien ģeogrāfiskā situācija nav tik laba kā kaut kādā Zviedrijā, kur to granītu var bezmaz pieliekties un pacelt. Jāimportē, dārgs. Naudas maz...kā ir, tā jāiztiek

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
2 1 Atbildēt

Par pārkrautām kravām pilnīgi piekrītu bet tā jau ir valsts nolaidība,vajag stingrāku kontroli,lielākus sodus.Redzēju kā Zviedrijā ved šķembas,autiņam pieci tilti, šķembu čupa 10 cm virs bortiem.

Bet varbūt tomēr vajag iepirkt tās šķembas no zviedriem, bruģi tak no viņiem pirka Ulmaņlaikos.Tu jau pats zini kad nabags maksā divreiz.Vēl ir viens variants,betonēt ceļu.

iciks Reģ.: 29.05.2013
0 1 Atbildēt

Par betona ceļiem esmu diezgan skeptisks. Ja betonu lieto kā pamatu, virs kura ir asfalts (variants, kas tiek Eiropā lietots augstas kategorijas ceļos) - tas nav slikti, vien tās izmaksas.

Ja betonu lieto kā virskārtu - esmu vēl skeptiskāks:

1) šāda tipa ceļi ir daudz jūtīgāki pret mitrumu. Asfalts ir elastīgāks, betons ne - pa šuvēm var sākt nobīdīties, ja sākas pamatnes kūkumošanās, kas mūsu klimatā nav brīnums. Attiecīgi jātaisa pamatīga ceļa sega - atkal izmaksas;

2) mūsu būvniekiem nav pieredzes ar šādu lietu. Cik tad mums te tādu objektu gan ir. "Cemex" aiz Saldus karjerā ir kāds nepilns 0,5km, kaut kur pie Pļaviņām (?) šogad kaut ko uztaisīja, varbūt vēl kāds industriālais objekts. Diemžēl šis variants kļūdas diži nepiedod un ja kas nesanāks - būs nelāgi;

3) braukšanas ērtība ir gauži slikta, to atzīs jebkurš, kas pa tādu ir braucis. Nerunāšu jau par "Cemex" karjera ceļu, kur ar 20 vai 30 km/h sajūta kā pa veļas dēli. Eiropā pa tādiem diži braukts nav, bet pazīstami visi izteicās visai nelāgi. Ne velti no šāda tipa virskārtām atsakās - asfaltē vai pārbūvē (t.sk. leiši savu ~80 vai cik tur km posmu no Utenas). Vienīgi poļi atspērušies taisa, bet nu viņiem tur ir cits stāsts - betona ražotājs (vai ražotāji) atspēries un ar diezgan lielu ietekmi.

Nezinātājiem paskaidrošu - šeit nav iespējams lietot viengabala konstrukciju kā asfalta gadījumā. Vajag ik pa dažiem metriem deformāciju šuves, kuras gan it kā tiek aizlietas ar speciālu smāķi, bet tāpat jau tā viela ik pa laikam jāatjauno un braukšanas sajūtas ir ne tās jēdzīgākās.

Nu un varbūt vēl kas, ko esmu aizmirsis piebilst. Domāju, ka šāda tipa ceļi ir labi kaut kādos industriālajos objektos ar smagu autotransportu, vietās, kur notiek manevri (t.sk. autobusu pieturas), bet tas arī viss.

iciks Reģ.: 29.05.2013
2 0 Atbildēt

Ja runājam par kultūru, tad šīsdienas atgadījums.

Apdz.v. Baltezers. Regulējama gājēju pāreja, iedegas sarkanā gaisma. Apstājos un aiz gara laika skatos, kas un kā tad brauc aiz manis. Fūre lēnā garā bremzēdama tuvojas un, kas to būtu domājis, viens gudrs volviķis sadomājis to apdzīt. To viņš arī izdarīja un pa sarkano izcirta cauri. Nu labi vien, ka tā gājēja jau sen bija pāri.

Nav nekādas yotubes un arī konvertējot mazliet kvalitāte nokritās, bet te var apskatīt:

oldbrowser.files.fm/u/7hggrttzm

Ja numuru vajag un ja nevar saskatīt - AA-5405.

P.S. Runājot par apdzīšanām līkumiem (skat. augstākus komentārus). Šeit taču ceļš ir taisns, pārredzams, luksofora signāls nepārprotams, ātrums ierobežots. Vienalga kāds pamanās taisīt brīnumus.

Uggga Reģ.: 04.01.2006
1 0 Atbildēt

Sestdien bija līdzīga situācija Garkalnē uz Vidzemes šosejas: apstājamies pie sarkanā, bet viens X6 aiziet visiem garām pa labo pusi (nomali).

scope Reģ.: 16.09.2005
0 0 Atbildēt

A7, līkums pirms Codes krustojuma ar ātruma ierobežojumu un fotoradaru, diennakts tumšais laiks, priekšā noķerts busiņš ar lielu piekabi, garām iet nav prāta darbs, tas gan neattur pasažieru autobusu un vienu vieglo aiz tā veikt apdzīšanu uz aklo.

Tādi lūk mums tie "profesionāļi".

Zemesgramata Reģ.: 14.08.2013
1 0 Atbildēt

Bija gadījums, kad divi (!) Ecolines divstāvīgie busi dzina nost mani un vēl fūres pirms manis. Taisīja trešo joslu. Un es jau braucu uz 100km/h.

Bail iedomāties, ja kaut viens no mums visiem būtu noraustijies.

Bradypus Reģ.: 09.06.2017
3 0 Atbildēt

aigi rakstīja: Kur rakstīts, ka ceļi ir domāti tikai automašīnām?

Braukšanas kultūras līmenis ir ne tikai auto pret auto, bet arī pret visiem pārējiem kuri pārvietojas pa autoceļiem.

Kāds teica, ka ceļi ir tikai automašīnām? Šķiet, ka tur arī ir tava problēma - nespēt saprast citus un tikai malt savu. Es tikai norādīju, ka tava žēlošanās ir kaitinoša tiem, kas ievēro un rēķinās ar velosipēdistiem un vienaldzīga tiem, kas to nedara. Nekaitini pirmos un sargā sevi no otrajiem - dzīvosi ilgāk.

Vernons Reģ.: 18.02.2014
0 2 Atbildēt

CSN nepilnīgi un ar lieliem "caurumiem"!

Visa kustības drošību mēģina balstīt tikai un vienīgi uz mistiski drošu distanci.

Ceļi bez ātruma samazināšanas joslām. Visa enerģija tiek tērēta ātrumam, bet ātruma samazināšanas procesam prāta nepietiek.

Katrā negadījumā vainīgs katrs otrais! Katrs pirmais "svētāks par svētu"! Vispār CSN paredzēti pildīt katram!

650 Reģ.: 25.01.2017
2 2 Atbildēt

Te kaut kas neštimmē vai kaut kas tiek noklusēts. Es nekad neesmu piedzīvojis, ka mani apdzītu ecoline autobuss. Acīmredzot, tas brauc ar tiem saviem atļautajiem 100 visur kur vien var un (varbūt) no viņa situācijas izpratnes vai pieredzes viedokļa tam liekas, ka citi maisās. Jo- ja tev "liekas" ka viens tev maisa- apbrauc viņu pie pirmās iespējas, jo viņš jebkurā nākamajā situācijā 200% ka tas tev vēlreiz pamaisīs.Tas nav vispār diskutājams- jo tas tā ir, 600%, vnk tā ir. Nav jau runa pa taisno izspiest tos mums populāros +20, bet gan runa ir ka nečakarēties pie jebkura staba un jebkura šķēršļa.Acīmredzami, ka tie tur bandītautobusi tomēr kaut kā "māk" ar saviem 100 aizbraukt ātrāk, nekā viens otrs vieglais ,kas ik pa gabalam atļaujas spiest uz 120 un savā prātā ir ar sevi ļooti apmierināts.

msh Reģ.: 16.04.2007
1 0 Atbildēt

650 rakstīja: Lūdzu izvērs plašāk- ko konkrēti Tu darīji padomju laikos vai 80/90 gadumijā? No kurienes šie apgalvojumi?

Tajā transporta intensitātes aprakstā ir lērums visādas liekas nianses.Bojā gājēju skaits bija milzīgs dēļ tā, ka tika lietots krievijā ražots autoparks, ieskaitot smago transportu.Katrs kaut cik nopietns gadījums vai vieglā sadursme ar jebkuru smaogo parasti uzreiz beidzās letāli.Drošības jostas netika lietotas kā suga, bieži tika braukts alkohola reibumā un itin visur tāpat kā šodien tika pārsniegts ātrums un veselais saprāts.Disciplīna kā jēdziens bija tikai tiem, kas bija "ideoloģiski taisni" un "priekš muļķiem".Ja šodienas auto ir tomēr drošs un sliktā situācijā kaut cik tomēr savaldāms, tad tur bija viss otrādi.Satiksmes "organizācija" bija līdzīga šodienas krievijai (no kurienes tie tur youtūba gadijumi miljonos, kad uz līdzenas vietas un ne ko kā...).Rīgā uz Čaka un Brīvības ielas bija atļauts kreisais pagrieziens pie jebkura staba.Brīvdienās ārpusrīgā bariem brauca vasarnieki ar apšaubāmām svētdienas iemaņām.Ziemā nebija ziemas riepu.Ārpuspilsētas virzienos bariem pārvietojās krievu armijas oficieri, kam bija gan nauda, gan iespēja tikt pie vieglā auto. Tam visam pa vidu kaudze dažāda ranga kravas auto - parasti apšaubāmā teh.stāvoklī.Deviņdesmito gadu sākumā masveidā 24/7 brauca mežavedēji ar 40t kravu- un viņiem nebija itin nekādu ātruma ierobežotāju.Pirmie no ārzemēm ievestie auto bija tehniski sliktā stāvoklī un cilvēkiem nebija pieredzes braukt uz 200- te atkal auzas un zārku kaudze. Kurš var reāli apstrīdēt kaut vienu no šiem maniem apgalvojumiem?

Nevis "ziemā nebija ziemas riepu", bet "vasarā nebija vasaras riepu", mauca apmēram kā es tagad, vasarā ar ziemenēm. Tas kas nebija, noteikti bija kaut kāda riepu protektora kontrole uz ceļiem. Jā, un tas ka dižajā pilsētā būtu atļauti kreisie pagriezieni visādās vietās, būtu patīkami, savādāk reizēm labākajā gadījumā nākas lieki nobraukt pāris trīs kilometrus apkārt kvartālam, sliktākajā raut pār nepārtraukto līniju, lai nebūtu jānobrauc hvz cik liels gabals lai varētu apgriezties vai nogriezties...

650 Reģ.: 25.01.2017
0 1 Atbildēt

Riepu nebija tieši ziemasriepu ziņā.Tai skaitā uz slidena sitās tieši ar tikko parādījušamies un neizzinātajiem nevadāmajiem krievu priekšpiedziņas hlamiem.Jo tas suuds taisni brauca ok,bet no jebkuras mazākās neapdomības vai vnk vējapūsmas jau ar pakaļu pa priekšu.Un audi100c3 bija otrs tuvākais nāves kandidāts,t.sk. arī q variantā.

Un, līdz pat 90to gadu vidum uz jūrmalas šosejas rīgas virzienā no pils.robežas līdz lidostas viaduktam bija 3 apgriešanās / kreisā pagr. vietas un pa vidu nebija sētas.Tur darijās vnk Ārprāts, katru gadu bija upuri...Ja tagad gājēji "kāpj" pa 2 cohumiem sētā, tad toreiz tie tur vnk pastaigājās jebkur (t.sk. tumsā arī). Līdz 95g tumsā visi brauca ar gabarītiem vai pat bez. Paradums dedzināt tuvos dienas laikā šeit ieradās no polijas un krievijas darīšanu braucējiem un de-lv autopārdzinējiem..Uz Brīvības un Čaka ielas kreisais bija atļauts jebkurā krustā.Pilnīgs krievijas joutūba variants- kad jebkurš manevrs saistīts ar dzīvības risku...

dispecers Reģ.: 02.10.2002
0 0 Atbildēt

Kungi, lūdzu iesakiet nokļūšanas ceļu no Rīgas centra uz Daugmali pīķa stundās, kurā ir vismazākā iespēja kādam tev pielīst priekšā. Ar līšanu priekšā es domāju tādas vietas kā Valdlauču nobrauktuve, tā pie piena kombināta, kur lien no otrās rindas pirmajā pirms apļa. Un ja brauc pa A7, tad pie A7 veikala no otrās rindas pirmajā. Esmu zināmā mērā saguris no šīm vietām, jo nelaižu šos agresorus un nevajag stāstīt, ka es rīkojos pret noteikumiem, to es zinu.

Esmu domājis par braukšanu caur HES, bet tur tā pati problēma braucot gar grindeksu.

jucis Reģ.: 07.03.2017
3 2 Atbildēt

> Esmu zināmā mērā saguris no šīm vietām, jo nelaižu šos agresorus

Haha, nelaidējs, kurš pēc tam raud internetā, ka pašam savs braukšanas stiliņš neļauj atslābt. Kā tad tā? Man likās, nelaišana sagādā baudu un pārākuma sajūtu, izrādās, ka tomēr nē??

dispecers Reģ.: 02.10.2002
3 0 Atbildēt

Esmu ar sevi jau vairākkārt apspriedis šo jautājumu, noturos pāris dienas, bet tad atkal atpakaļ. Esmu pārāk impulsīvs, ganjau labu galu neņemšu .

Bet lūgums atbildēt pēc būtības, salvetītes padot nevajag, pašam ir.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Kāpēc tev vispār jāizbrauc uz ielas ar kaut kādu psiholoģisku iestatījumu vai ar iepriekšēju uztraukumu? Kāpēc ir par katru cenu jāpilda kaut kāds iepriekšpieņemtais uzvedības modelis? Tas taču sen ir zināms, ka visādi nelaidēji un mistisko principu ievērotāji ilgtermiņā galvenokārt paši sev grauj nervus.Līdēji arī sevi grauj- tikai viņi parasti izrādās ar biezāku ādu un tās iemaņas vairāk atstrādātas.Līdējam būtu sevi jāpafiltrē no tā viedokļa, vai "vienmēr" tiešām vajag visur līst.Jo tas ir tāds ieradums ar mazprognozējamu iznākumu.

Kāpēc ir jāizvēlas Ķekavas virziens ar garantētām rindām? Kāpēc Krustpils iela ar garantētu pārbrauktuvi galā? Varbūt var izmantot Lokomotīves/Salaspils/Višķu ielu un mierīgi izbraukt pirms Rumbulas un tad pāri Hes-am? Vai tad uz tā Hesa tagad ir vēl kādi remonti un vienmēr rindas?

dispecers Reģ.: 02.10.2002
0 0 Atbildēt

Patīk man šādi komentāri, vismaz kautko jaunu uzzināju, t.i. dabūju pameklēt info www, lai atbildētu.

www.pertipo.lv/lv/socionika/dihotomas/

esmu kautkur starp ISTJ un ESTJ, bet Tu jau to zināji, vaine?

Par savu attieksmi varu minēt vienu piemēru, kautkā reiz sanāca pie A7 braukt pa 2. joslu(nezinu kāpēc uzreiz neiekārtojos 1. joslā), man sirdapsziņa vēlāk neļāva iekārtoties 1. joslā, braucu, galā apgriezos un tad caur Valdlaučiem.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

Nekas jau nav īpaši mainījies. Izaugusi un pie stūres jauna paaaudze bet tēvu niķi ir pārņemti.

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
1 0 Atbildēt

www.liepajniekiem.lv/zinas/kriminalzinas-negadijumi/agresivs-virietis-uzbruk-zenam-invalidam-209618

Pirmdienas pievakarē, 2. oktobrī, pašā Liepājas centrā 15 gadus vecam pusaudzim viņa piecgadīgā brālīša acu priekšā uzbrucis un pa seju iesitis kāds agresīvs taksometra pasažieris, kurš uzskatījis, ka puisis ar kustību traucējumiem un viņa mazais brālis pārāk lēni devušies pāri gājēju pārejai un aizkavējuši nepacietīgo vīrieti.

650 Reģ.: 25.01.2017
2 0 Atbildēt

Šis ir jau tālākais "atvasinājums" no šobrīd mums ļo(o)ti populārās ievirzes- kad sabiedrība pati spriež tiesu un soda vainīgos.Ja šo turpināt popularizēt- būs iespēja dabūt pa purnu jebkurā vietā un laikā.Atkarībā no katra individuālā "tiesneša" garastāvokļa, morāles principiem un tuvcīņas iemaņām.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
1 0 Atbildēt

Jauns seriāls Wisdom of the Crowd būtu labs piemērs, kā jāveido noziegumu izskaušanas sistēma. Varbūt tā ir laba ideja, kā parādīt augsti izslietu vidējo pirkstu kukuļņēmēju likumiem par personas datu aizsardzības traktējumu. Grūti gan slāvu mentalitāti būtu pāraudzināt, bet tomēr.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
3 0 Atbildēt

Nožēlojami. Uzbrukt cilvēkam jau vispār ir necienīgi, kur nu vēl invalīdam Slimiķis.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
2 0 Atbildēt

Ļoti necienīgi

dzanks Reģ.: 08.09.2004
2 2 Atbildēt

dispecers rakstīja: Valdlauču nobrauktuve, tā pie piena kombināta, kur lien no otrās rindas pirmajā pirms apļa

- Šajā vietā pareizi ir "līst priekšā"! Šeit jāsaka, ka lohi ir tie kas stāv garajā rindā un nelaiž citus, kaut būtu jāievēro rāvējslēdzēja princips. 2 joslas tur ir tāpēc lai stāvētu abās pirms apļa un garā aste nepaliktu uz D-tilta.

dispecers Reģ.: 02.10.2002
0 0 Atbildēt

Kāds vēl rāvējslēdzējs ar nihilistiem kuri neievēro "314.15. 934., 935. un 936.ceļa apzīmējums apzīmē virzienu saliņas transportlīdzekļu plūsmu sadalīšanās vai sakļaušanās vietās, kā arī sadalošo joslu un drošības saliņu sākumu un beigas. Šiem ceļa apzīmējumiem uzbraukt aizliegts;" un otrs tips tie kuri ielien uz tilta stāvošajai 1. joslai pie pašas nobrauktuves un tad tiklīdz ir nost no tilta, tā lec 2. joslā.

Šo jautājumu par pareizu braukšanu konkrētajā vietā esmu pārcilājis n reizes, ja visi smuki tiklīdz aiz tilta brauktu pa 2 joslām - puse tur, puse tur, būtu ideāli, bet tā nekad nebūs, tāpat kā "pareizā" braukšana apļveida krustojumos pa 1. joslu.

Ir bijušas hohmīgas situācijas arī laikā, kad ar velo braukāju pa Rīgu katru dienu, cits velobraucējs, kurš neievēroja sarkano aizliedzošo zīmi mani pie sarkanā sāvošu nosauca par memļaku

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

Vajadzēja sadot pa muti.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
4 1 Atbildēt
650 Reģ.: 25.01.2017
1 0 Atbildēt

Nu kā tad tā- te taču mums gadiem ilgi norit mūžīgā diskusija starp LielceļaBandītiem un PareizajiemBraucējiem.Te taču kompetenti cilvēki mums melns pa baltu "skaidroja", ka uz tilta stāvoša aste esot "pilnīgi pajāt".Un ka rāvējslēdzējs arī-

to izmanto tikai galējie cūkas, kuri neciena visu pasauli.Izrādās, ka tas te Nekauņa jau pirms pērnajiem Z-svētkiem tieši par šo ir stāstījis...

ps- te 2 varianti- vai nu oficiāli apgāzt/atsaukt šo strīdīgo sižetu, vai nu viņu permanenti iekarināt iAuto titullapā- tā lai mazāk būtu līdzīgu šādu pz-diskusiju nākotnē.Jo nervu un "MegaAizvainojuma" ārstēšanai taču ir brīvi pieejami cita profila speciālisti un līdzekļi.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
1 0 Atbildēt

Tie divi apļi tajā vietā vispār ir kārtējais arhitektu neprofesionalitātes brīnums. Tur bija jātaisa viens kopējs mega aplis ar divām joslām, tad nerastos problēmas ne ar sastrēgumu pie piena kombināta, ne ar sastrēgumu no Valdlaučiem. Vispār Dienvidu tilts ir plūsmu nepārdomātības rādītājs. Skaties kuru pozīciju gribi, visur ir vieni kāsieni. Un tas viss, kas notiek uz Dienvidnieka sazarojas pēc tam nākošajās pozīcijās tālāk, kuras savukārt nav pakārtotas Dienvidu tilta plūsmu intensitātei. Kā piemērs: divas nogriešanās uz Ilūkstes un Saharova. Tā vietā, lai uztaisītu normāli 3 joslas, no kurām var nobraukt priekš nogriešanās trešajā, uztaisītas kaut kādas 30m astītes ar divu joslu izkropļošanu. Arī viens no rādītājiem, kad arhitekts neprot uztaisīt taisnu ceļu, bet palaiž pa priekšu zaķi.

Aplis vispār tiek taisīts, lai norītu sevī plūsmas. Pie piena kombināta šie apļi ir paredzēti, lai apstādinātu plūsmas.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
0 0 Atbildēt

Par diviem apļiem- apļiem nav ne vainas tikai priekšrocības zīmes būtu jāpamaina gan pie piena kombināta, gan pie SEB. Uzskatu, ja aizvāktu "Dodiet ceļu" zīmi pie piena kombināta virzienā no tilta un pie SEB virzienā no Valdlaučiem sastrēgumu problēmas būtu likvidētas.

gunbox Reģ.: 23.12.2016
0 0 Atbildēt

Pie mums iemanās aplī iebraukt pret plūsmu un tu vēl gribi tik sarežģītu lietu ieteikt autovadītājiem, no kuriem labi ja tikai puse ievēro CSN? Ar šādu zīmi tie divi punkti kļūtu par melnajiem autoavāriju statistikā.

Apļiem ir tiešākā vaina. Tik mazus veidot var tikai mapilsētās ar 1k iedzīvotājiem, nevis Rīgā. Pie pašreizējās kustības tik pat labi tur varēja taisīt divus vienādas nozīmes krustojumus. Būtu tieši tik pat bezjēdzīga stratēģija, kā nomainīt zīmes aplī. Jāskatās ir arī globāli. Ko atrisinās sastrēgumu niņemšana no Valdlaučiem? To, ka Slāvu aplī nobraukšana izveidosies ne tikai 3 joslās, bet četrās ar propķi līdz Ilūkstes ielai, jo redz luksofors Rīgā ir paredzēts caurbraukt 7 auto, nevis tiem simtiem, kas to vēlas. Vienvārd sakot, idiotu kantoris atbild par satiksmes organizēšanu.

jaaanis Reģ.: 29.06.2004
0 0 Atbildēt

gunbox: "...Ko atrisinās sastrēgumu niņemšana no Valdlaučiem? To, ka Slāvu aplī nobraukšana izveidosies ne tikai 3 joslās, bet četrās ar propķi līdz Ilūkstes ielai,...."

Man Slāvu aplis nav nepieciešmas, man tiki līdz Krastenei jātiek

gunbox Reģ.: 23.12.2016
2 0 Atbildēt

Varu derēt, ka precīzi ar šādu domu arī arhitekti ir būvējuši Dienvidnieku.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
1 0 Atbildēt

tajā došanas pa muti procesā ir ļoti viegli pāršaut pār strīpu un pašam pārvērsties par sodāmu huligānu. viņš tevi ir tikai nosaucis par kaut ko bet tu viņam sit ar dūri, tad kurš te ir lielāks huligāns?

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 0 Atbildēt

Šitie pa muti devēji tādi varoņi ir tikai pālī vai anonīmajos interneta komentāros...

anonimikis Reģ.: 18.10.2002
0 0 Atbildēt

es jā, es tikai kūdītājs

GB12 Reģ.: 29.03.2011
0 2 Atbildēt

kasinsh79 rakstīja: Nožēlojami. Uzbrukt cilvēkam jau vispār ir necienīgi, kur nu vēl invalīdam Slimiķis.

Vispār jau cilvēku par invalīdu saukt arī ir necienīgi... bet tas nu tā.

kasinsh79 Reģ.: 19.07.2002
2 0 Atbildēt

Nepiekritīšu. Invalīdu stāvvieta - pat CSN paredzēts termins. Neuzskatu to par apvainojumu.

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Šitā pamutidošanas sērga ir ļoti lipīga.Un tas ir grūti ārstējams.Nupat te veidojas sevišķi labvēlīga augsne.Es saskatu vienu no iemesliem tieši varas orgānu mazspējā un galīgā pofigā.Nav bijis no turienes itin neviena komentāra ne par vienu beidzamā laika purnādošanas epizodi.Sabiedrība jau ir pieradusi.Grimstam suudos.

Kā arī- agresīvas braukšanas piemēri pilsētā labi redzami tieši ap pusnakti.Ja jau pat man tas krīt acīs, tad nu kaut kas te tiešām nav labi.Jāsāk laikam būtu nodrošināties visos iespējamajos veidos.Acīmredzot, iedarbojas “reklāmas” un dažādi videošedevri ar visādu ķiverotu personāžu traukšanos pa gājējiem paredzētām vietām un viņu īpašā atdarināšanas cienīgā maniere apļveida kustības vietu un pilsētas tiltu šķērsošanā. Ir riktīgi ok, tā tik turpināt.

viencexperc Reģ.: 13.02.2017
3 0 Atbildēt

Sist nav labi. Jo:

1) Vari pats dabūt traumu. Piemēram, trāpot pa galvu, salauzt pirkstus.

2) Ja uz rokas ir dārgs pulkstens, dārgi aksesuāri, vari tos sabojāt.

3) Vari nejauši nosist. Var nosist pat no viena sitiena. Ja cilvēks krīt, atsitas ar galvu pret zemi, akmeni, asfaltu, utt.

4) Vari sataisīt cilvēkam neatgriezeniskas traumas, par ko tevi pašu tiesās.

5) Vari pārvērtēt pretinieku, un pats dabūt. Nesen redzēju parkā kautiņu. Liels, 100 kg bidla dabūja no tieva, sīka sētnieka. Es jau domāju, ka pēdējais būs līķis, bet viņš ar slotu kā deva bidlam pa muti, tā asinis pasķīda.

...

Vislabāk turēt gāzes baloniņu. Ja kāds agresīvs lien virsū, viņu "atsvaidzini"un viss. Nekādu problēmu.

imzz Reģ.: 27.02.2015
0 0 Atbildēt

Man kolēģis dabūja sejā gāzi, kad aizrādīja vienam tipam par smēķēšanu trolejbusa pieturā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

aigi rakstīja: Kur rakstīts, ka ceļi ir domāti tikai automašīnām?

Braukšanas kultūras līmenis ir ne tikai auto pret auto, bet arī pret visiem pārējiem kuri pārvietojas pa autoceļiem.

Vismaz puse tavas problēmas ir tava paša vaina. Ja tiešām tās tavas mazās desiņas, kas ir uzliktas normālu virsdeķu vietā, parastu latvijas ceļu gadījumā [bedrains asfalts vai grants] sprāgst, tad nerādies ar to velosipēdu uz koplietošanas ceļa, vai arī uzliec ceļa lietošanai adekvātus virsdeķus.

Attiecībā par to "iztērējiet desmit sekundes lai paskatītos" - un ko tu pats dari lai tevi būtu vieglāk pamanīt? Pāris gadus atpakaļ, regulāri braucot garākus gabalus ar salieķi pa šoseju, ļoti spēcīgi iekrita acīs tas joks ka pa tumsu braucot ar normālu apgaismojumu [ģeneratorrumbas barotas diodes ar 13w kopjaudu], pretī braucošie ļooooti savlaicīgi pārslēdz lukturus, kamēr braucot ar velosipēdu bez apgaismojuma, bet uzvelkot vesti, katrs otrais pretīmbraucējs ar saviem tālajiem apgaismoja manu izstiepto faķīti... Es domāju ka dienā šitas faktors arī daļēji varētu izpildīties...

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Bradypus rakstīja: Atslēgfrāze ir "tā pati šoseja" - noziedzīgs darinājums. Tā ir projektēta kā automaģistrāle ar attiecīgiem līkumu rādiusiem un mānīgu (ne)redzamību. Tam, kurš šo murgu uzprojektēja un realizēja, skaidri zinot, ka otra puse un bānis kopumā pārskatāmā nākotnē NETIKS uzbūvēti, vajadzētu stāties tiesas priekšā par tīšu slepkavību, atbildot par visām tur notikušajām avārijām.

"Netiesā, lai tu netiktu tiesāts". Ko tu gribi tiesāt - projektētāju, kurš uzprojektēja autostrādi, paredzētu ātrumiem līdz 150 kmph? Vai LPSR funkcionārus, kas finansiālās situācijas dēļ lika uzbūvēt pusi no šīs maģistrāles, nezinot ka pēc kādiem gadiem PSRS sabruks, finansiālā situācija pasliktināsies vēl vairāk, un vajadzība pēc maskavas virziena maģistrāles saruks?

Šodien ekskursijas nolūkā no aizkraukles līdz ogrei braucu caur koknesi pa tīnūžu šoseju, lai apskatītos, kāda tad tā šoseja īsti ir. Secinājums - jā, bik īpatnēji ir, bet nu principā nekā īpaša, ja neskaita līmeņa krustojumu neesamību - mums trūkst latvijā šoseju ar gariem, līkumainiem gabaliem, kuros apdzīšana ir praktiski neiespējama? Tā ka laikam tomēr lielākā vaina būs jāliek uz džigitiem laķētās kastēs, kuriem parastais brauciens ir dzemde uz 110-120+, un braucot aiz fūres rodas nemiers, un tāpēc jāapdzen par katru cenu - kas uz šīs šosejas var būt ar dzīvības cenu...

ezis71 Reģ.: 25.02.2009
0 0 Atbildēt

Vakar no rīta posmā Bērzkrogs-Vecpiebalga divi kadri īpaši izcēlās.Iebraucu apdzīvotā vietā un čunčinu uz 60,te džips izgriežās man priekšā un brauc Vecpiebalgas virzienā.Vēl apdzīvotā vietā viņu noķeru jo tas brauc zem 50,nolēmu neapdzīt jo drīz būs ciemata beigas,beigas pienāca bet paātrinājums ļoti lēns,tikām līdz 70 un viss.Tad viņš man rādija savu braukšanas prasmi-ar diviem riteņiem pa pretējo joslu,biku bail palika viņu apdzīt,varbūt džeks pālī,sadūšojos un pēc 1 km viņam aizgāju garām kad viņš beidzot atgriezās savā joslā.Pēc 5 km nākamais kadrs čunčina uz 70,aizeju garām un redzu spogulī savādu manevru-iebrauc pretējā joslā,nobrauc kaut kādus 50 m un nogriežas pa kreisi.Tāpēc laikam nav jābrīnās kad lauku rajonos sitās dienas laikā purns purnā.

msh Reģ.: 16.04.2007
0 0 Atbildēt

Es arī atsevišķās situācijās kreiso pagriezienu mēdzu izveikt no pretējās joslas - lai nebremzētu aiz muguras braucošos, ja redzu ka neviens pretī netrāpīsies.

Lauko rajonos frontālos droši vien taisa ja attiecīgajā apvidū nezina ka krustojumos trajektorijām jābūt savādākām nekā trasē, tb ka kreisais pagrieziens nav jāņem pa iekšmalu. Manā dzimtajā ciemā +/- visi brauc normāli - manā patreizējajā ciemā +/- visi močī pa iekšmalu... Un es vēl pirms 5 gadiem brīnījos ka viens čoms brīnījās cik es pareizi braucu... Nesen vienā krustā ar ričuku dabūju mukt nost no ceļa, jo viens kadrs pa iekšmalu izņēma kreiso pagriezienu, un, pretī vienam trāpoties, rāva pa labi tā, ka ja nebūtu nomucis, būtu mani nostūmis nost no ceļa... Pa ziemu vienreiz tajā krustā mani ar trīsriteni braucošu novada domes Vagīnas busiņš gandrīz nonesa, atkal, ņemot kreiso pa iekšmalu...

650 Reģ.: 25.01.2017
0 0 Atbildēt

Šis te iekšmalas sindroms ir mūžsens lohu,ākstu un idiotu paradums.Un tur NAV citu pretlīdzekļu, kā vien pašam tā nedarīt un nemitīgi būt uz "strjoma" un sargāt sevi. Itin īpaši, kad brauc tumsā un mazpazīstamā apvidū.Tur var glābt vienīgi paša atstrādāts uzvedības algoritms.Tas (acīmredzot)ir arī dažādu sacensību vērošanas iespaidā radies paradums.Cienījamie BraukšanasMegaMeistari par to mums nerunā (neesmu nekad dzirdējis.....). Manā uzskatā tas vispār ir loha un āksta pirmā pazīme, kad kāds "noķerts" klauns rāda savas iemaņas,pārkāpjot līnijas un tamlīdzīgi. Tā ir klaja necieņa pret citiem, tāpat kā izsmēķa izmešana aizmugurēbraucēja klātbūtnē. Kā arī- nevainīgs līnijas pārkāpums kreisajā pagriezienā pat gaišā dienas laikā un uz līdzenas vietas ne-no-kā var radīt pretimbraucājam izbīli ar iedomātās trajektorijas iztraucēšanu un vajadzību ar labo riteni iemaukt peļķu apslēptos apmales izgrauzumos vai sniega pļurā ziemā- un tas jau ir ārkārtīgi bīstams variants.

Cits vēl, ko esmu mēģinājis pateikt, bet nekad neredzu ieinteresētību uzklausīt- pareiza tālās gaismas lietošana nepārredzamos līkumos un reljefos.Dažkārt gadās, ka braucējs ar "labiem" tālajiem nespēj ieraudzīt "neredzamu" ākstu, kurš ir aiz kaut kā "noslēpies".Būtu rekomendējams šaubīgās vietās uz mirkli izslēgt savus tālos- jo tādējādi var cerēt saredzēt to potenciālo ākstu.Nemaz nerunājot , ka viņš ar vienu pusizdegušu lukturi var pofigā braukt tev pretim gan pa iekšmalu,gan pa tavu ceļa daļu, piem, peļķes un bedres apbraukdams.Jo lūk viņš "zin", ka "parasti" tajā vietā un tajā laikā neviena pretimbraucēja nekad nav bijis.

Par izbraukšanu priekšā ar sekojošu vilkšanos- diemžēl, vienīgā rekomendācija laikam ir vnk "zināt", ka tā mēdz būt un ka tā būs arī turpmāk.Atliek vien pašam tā nedarīt un cerēt uz gaišāku nākotni.

Par nogriešanos no kreisās/pretējās joslas- apzināts pašrisks. Būtu pašam jāfiltrē, kad ir un kad nav vērts šādi "pakalpot" aizmugurēbraucējam.Izfiltrēt situāciju- vai viņš tajā vietā un savā uzvedībā būtu tiešām tavu pašuzupurēšanos pelnījis.Kā arī- pretimbraucējiem (ja tādi ir) tas pa lielam parasti rada satraukumu.Kompromiss varētu būt demonstratīva un citiem saprotama/laicīga galēji kreisā stāvokļa ieņemšana ar pusriteni pāri līnijai- bet arī tas ir tikai un vienīgi paša "pakalpojuma autora" risks. Jebkura pārpratuma gadījumā ir garantēts ne visai saprotošu līdzcilvēku nosodījums, xy-jaculiecinieku video ieskaitot.Jo ekstraordināras lietas ne visi spēj saprast, pat ja tie ir sirsnīgi un labi nodomi.

Conqueror Reģ.: 15.10.2002
0 0 Atbildēt

Nuja, ar labiem nodomiem ir bruģēts ceļš uz...

Lasītākie raksti

Jaunie raksti