Kārtot: Dilstošā secībā
1 2
Abavnieks 05.09.2016 22:24

Kādām darbībām vajag kompaktklases auto ar 3l turbo dīzeļmotoru? Lai uzsāktu braukt ar pirmos 100m spolējošām riepām? Varbūt bieži jāapdzen lieli furgoni, kuri mauc uz 200km/h un traucē pašam kārtīgi atvilkt?

Jeb vienkārši vajag pārvarēt kadu mazvērtības kompleksu vai kaut ko "pagarināt"?

Abavnieks 06.09.2016 9:01

Tavuprāt BMW 318d un 320d ir traktori?

Abavnieks 06.09.2016 9:04

PATĪK - tas ir ļoti labs pamatojums! Tas ir galvenais, lai pirktu jaunu auto! Ja labs ir tikai tāds auto, kas patīk.

Abavnieks 07.09.2016 10:36

Principā arturo minētie cipari ir vēlamie. Arī Latvijā līzinga devēji rēķina, vai auto izdevumi nepārsniedz 30% no līzinga ņēmēja algas. Tad, ja tev ir sieva un bērns, tas ir 10% no algas jeb ģimenes ienākuma.

Kā tad Latvijā tik daudzi brauc ar saviem ienākumiem neatbilstošiem auto? Daudz ko izsaka tas, ka tikai 25% auto pērk privātpersonas, 75% firmas. Un rēķinot, ka "pelēkais bizness" ir 25-40%, tad tā arī atmazgā tos "ietaupītos" līdzekļus.

Abavnieks 07.09.2016 19:07

Autopilota ieviešana būtu viena forša lieta! Manā autiņā ir tikai joslu ievērošanas, distances ievērošanas, ātruma ievērošanas, bremzēšanas, parkošanās un utt. palīgsistēmas, kā arī navigācijas sistēma. Ja tās palīgsistēmas tiks izveidotas kā automātiskās vadības sistēmas, būs tikai super! Iekāp autinā, pasaki kurp braukt un dari, kas tev labak patīk! lasi grāmatu, diskutē ar līdzbraucēju, darbojies internetā vai vienkārši vēro dabu.

Gribi pats raustīt kloķus un stūrēt - pārslēdz rokas režīmā un dod vaļā!

Jo ātrāk tā būs, jo labāk! Priekš kam kalpot pašam sev par taksistu?

Abavnieks 07.09.2016 22:24

"Gribi pats raustīt kloķus un stūrēt - pārslēdz rokas režīmā un dod vaļā!" - Dari tā, ja patīk. Man gan šķiet dīvaini, ka katru dienu braucot uz darbu, pa ceļu, ko zinu no galvas, ko varētu izbraukt ar aizvērtām acīm, ir jātērē savs laiks un enerģija, ko varētu izmantot daudz racionālāk un radošāk. Bet ja nu kādam tādas primitīvas darbības patīk, tad kā rakstīju, izslēdz automātisko režīmu un dari visu pats!

Abavnieks 08.09.2016 9:27

Zini, lielu mana darba daļu aizņem padoto darbinieku atskaišu pārbaude, jaunu uzdevumu stādīšana viņiem un kompānijai, klientu e-pastu lasīšana un atbildes uz tiem, piedāvājumu sastādīsana un rezultātu kalkulācija utt. Un es būtu laimīgs, ka to stundu, ko pavadu ceļā uz darbu un atpakal, varētu veltīt šādiem darbiem, nevis truli "un ar patiku" raustītu auto ātrumkloķi un blenztu uz līdz apnicībai pazistamo apkartni.

Abavnieks 08.09.2016 9:37

Ati, ne jau auto tirgoņi visu nosaka! Tirgo jau to, ko pieprasa klienti! Tie jau to tirgu veido, un ja "pūlis" prasa lielus un jaudīgus "džipus", ar kuriem reizi gadā nobrauc no asfalta (kurš arī viņiem, pārsvarā, škiet lidosanai nederīgs), tad tādus auto arī tirgonis viņiem piedāvās.

Un manā auto ir max. ātruma ierobežojuma uzstādīšanas slēdzis!

Abavnieks 08.09.2016 10:54

Nāksi man par šoferi? Papildus stunda mana darba ienesīs man papildus 10% ienākuma, tas būs ap 200 eiro/mēnesī. Pusi, nu labi 2/3 no tās summas ziedošu auto vaditājam. Ceturkšņa prēmija ap 50% no pamatsummas klāt, protams , ja sanāks!

Nu ko, līkop? 150-250 eiro/mēnesī par stundu darba dienā?

Abavnieks 08.09.2016 17:28

"Lielumam nav nozīmes" - ir tads populārs reklāmas sauklis, domāts gan par kaut ko tēviņiem kajstarpē, bet principā attiecas arī uz auto un to dzinējiem!

Drīzumā auto ražotaji taisīs labi ja dažus dzinējus, kas atšķirsies pēc tilpuma. Jau pašlaik no dzinēja 1,6l bez problēmām iegūst jaudu no 100Zs līdz 250ZS. Visu nosaka tas, kādi parametri ir turbīnai un cik viņu ir. Praktiski visi ražotāji taisa parastos atmosfēras, turbo un bi-turbo motorus ar vienādu tilpumu.

Abavnieks 12.09.2016 13:50

Visai Latvijai cauri no rietumiem uz austrumiem var izbraukt cauri viena dienā, ievērojot visus CSN un ātruma ierobežojumus, bez stresa, bez pārlieku riska, neradot kritiskas situācijas ne sev, ne citiem satiksmes dalībniekiem. Neliels risks tomēr ir, jo vismaz 1/4 asfaltēta ceļa kvalitāte ir tāda, ka braukt ar atļautajiem 90km/h nav tas drošākais veids.

Jā, uz otras 1/4 ceļa seguma kvalitāte atļauj braukt pat uz 130-150km/h pie esoša ierobežojuma 90-100km/h! Bet ir tikai daži desmiti kilometru ceļa posmi kur pārejā ceļa infrastruktūra nodrošina kaut cik drošu šāda ātruma izmantošanu - atdalītas pretējā virziena plūsmas, vairāklīmeņu krustojumi, nožogota ceļmalas, paātrinājuma-palēninājuma joslas utt.

Vai šo dažu desmitu kilometru dēļ būtu jāmaina CSN, pēc kādiem brauc lielākā daļa valstu visā Eiropā? Droši vien ka nē, drīzāk ir jāpieļauj izņēmumi, kurus realizē ar uzstādītām ceļu zīmēm!

man nekas nebūtu pretī, ja uz ceļiem Riga-Jūrmala vai Rīga-Sigulda dažos posmos atļautais ātrums būtu 110km/h, tapat daudzi brauc vēl ātrak! Pie reizes arī sodam par šāda paaugstinātā ātruma pārsniegšanu jābūt attiecīgi paaugstinātam!

Abavnieks 12.09.2016 14:09

Jebkurš sports principā ir izklaide (vai pat atpūta) un tā mērķis ir uzlabot mūsu dzīves un darba kvalitāti. Tātad, ja inž. A.Dambis būvētu automašīnas, kas derīgas mūsu ikdienas dzīves uzlabošanai, tad viņa darbība būtu nenovērtējami augsta. Protams, ir tikai loģiski, ka tādi auto tiek testēti un izmēģināti poligonos un sportā! Bet radīt automašīnu tikai sporta vajadzībām ir tik pat bezjēdzigi kā sportot sporta pēc.

Abavnieks 13.09.2016 14:50

Es gan nekā super tajā piedāvājumā neredzu. vienīgā vilinošā priekšrocība, ka hibrīds un līdz ar to mazs degvielas patēriņš. Līdzīgas komplektācijas un gabarītu auto (un pat ar labākiem parametriem) var Latvijā jaunu nopirkt par summu ap 25000 eiro. Degvielas patēriņs gan pat dīzelim būs kādi 1-1,5 litri/100km vairāk, jeb 1000 eiro uz nobraukumu 100 000 km vairāk kā hibrīdam. Ja planoju nobraukt tikai 200 000 km, tad vai ir jēga maksāt 4000 eiro par Toyota vārdu?

Abavnieks 13.09.2016 14:54

Un bezakcijas variantā Priusa vieta labāk nopirkt BMW 318d Touring!

Abavnieks 13.09.2016 17:42

Viena no manas ģimenes automašīnām 5 gadus bija minivens - Opel Zafira. Izcils auto, neviena tehniskā problēma visā ekspluatācijas laikā.

Ietilpīgs auto tilpuma ziņā, bet tikpat liels kā kompaktklases auto (kautvai Opel Astra vai VW Golf vagoni) platības ziņā. Auto ap 4,60m garumā ir vienāda telpas platība gan vinivenā, gan vagonā. Starpība ir tikai salona augstumā, kas rada būtiski lielākas telpas iespaidu. Jā, bagāžu var salikt vairāk, jo pa vertikāli lielāks izmērs.

Abavnieks 13.09.2016 18:16

nomiks raksta (13.septembris 2016 11:11):

1) nav navigācijas

2) gaišs auduma salons

3) izskatās, ka nav arī parkošanās sensoru

4) nav LED

1) Es uzskatu (cik nācies pārliecināties uz saviem auto) ka ar navigācijas sistēmām auto ražotāji ir "iebraukuši auzās". Proti, par cenu ap 500 eiro tu iegūsti sistēmu kas palīdz orientēties svešā vietā, bet tā satur tik vecu informāciju, ka tā var būt pretrunā ar reālo satiksmes situāciju. Es labāk uz viedtālruņa ieslēdzu Waze, tā vēl nekad nav pievīlusi. Tatad, ja auto nav navigacijas sistēmas, labāk nopērc par 100 eiro planšeti un brauc ar Waze vai Google-map. nebrauksi ar auto, varēsi sērfot, čatot, filmas skatīties vai spēlītes spēlēt. Daudz lētāk un efektīgāk kā navigācija!

2) Gaišs vai tumšs salons ir gaumes lieta. Es dodu priekšroku gaišam, neesmu kurmis, kurš kadā tumšā alā slēpjās no pārejiem. No praktiskā viedokļa, vismazāk smērējas tas, kas ir smilšu krāsā; melna ir ļoti nepraktiska krāsa.

3) parkošanas sensori mazliet palīdz, bet bieži ar savu pīkstēsanu tiešām krīt uz nerviem. Kamera tiešām ir labāka ekstra!

4) LED lampas (pilns komplekts - dienasgaismas, tuvās un tālās gaismas, kopā ar automātisko pārslēgšanas sistēmu un adaptīvo pagriešanās funkciju ir laikam vienīgais jauninājums, kas raksturo 21gs. automašīnu. Diemžēl, lielakajai daļai auto tas nav pieejams, bet ja varat dabūt, tad ir vērts par dažus tūkstošus noziedot.

Abavnieks 14.09.2016 10:35

Divi ir labāk kā viens! Minivens visai gimenei - piedāvājumā daudz variantu, lētakais varētu būt mazlietota Opel Zafira, jo tūlīt būs jauns modelis un esošo ar noskrējienu līdz 100 000km, 3-5 gadīgu, var dabūt par 8-10t eiro. Klāt vēl kaut kādu mazlietotu auto pašam ko braukt uz darbu vai uz veikalu iepirkties. Kopā jārēķinas ar 12-15t eiro, ja lietoti auto; 2 jauni jau izmaksās pāri par 30t.

Abavnieks 14.09.2016 18:43

Jā, klasiskais dīzeļdzinējs izmet atmosfērā vismaz 5x vairāk cietās daļiņas un sodrējus (PM), vismaz 2x vairāk slāpekļa oksīda NOx, bet 1,5x mazāk oglekļa dioksīda CO2 daļiņas un citus gaistošos savienojumus kā benzīna dzinējs. Tātad, kopumā vidi vairāk var piesārņot dīzelis kā benzīnnieks. Tādēļ Eiropā tika pieņemti tie EURO2,3, 4, 5 utt. standarti. Sākot no EURO3 standarta pieņemšanas, jau 10gadus atpakaļ, dīzeļos liek ieviest speciālus filtrus, kas samazina izmesto vielu daudzumu. Auto ražotāji lielās, ka filtrs samazina izmešus pat 5x, kas izlīdzina dīzeļa un benzīnnieka kaitīguma rezultātus.

Tad kāpēc aizliegt dīzeļus pilsētas centrā? Saprātīgāk šķiet aizliegt vispār auto ar iekšdedzes dzinējiem tur iebraukt!

Abavnieks 26.09.2016 20:05

Jau gandrīz 2 mēnešus braucu ar Astra Sports Tourer 1,6TD A/T, nobraukti 5500km, vid. patēriņš 4,6l/100km. Opelis vinnēja manā konkursā, kurā tika izskatīti MB C kl., BMW 3kl., Audi A4, Volvo V60, Škoda Octavia, Toyota Auris un Avensis, kā arī daži Peugeot un Kia modeļi, bet tie jau bija atšķirīgi gabarītos. Kā alternatīva manai izvēlei bija miniveni, bet visi ražotāji (izņemot Toyota) par tiem prasa krietni vairāk (3-5 tūkstoši Eiro) kā par izmēros un aprikojumā līdzīgiem vagoniem.

Esošā auto cena ar visām atlaidēm 25 tūkstoši eiro.

Kādēļ izvēlējos Opel? Neviens no augstākminēto auto ražotājiem neko būtiski atšķirīgu aprīkojuma vai tehnisko parametru ziņā piedāvāt nevarēja! Piemēram, tikai dažos modeļos varēja pasūtīt pilnu LED lampu komplektu, bet saliekot visas cenas kopā sanāca, ka MB un BMW ir par 15 tūkstošiem, Audi un Volvo par 10 tūkstošiem dārgāki kā Opel!

Pārejie cenā kaut kur līdzvērtīgi, bet aprīkojumā krietni atpalika. Neuzskatu, ka tikai par brendu ir vērts 10-15 tūkstošus maksāt vairāk, arī to dizains nav tik būtiski labāks. Par ieekonomēto naudu nopirku sievai mazu auto!

Kādi iespaidi? Ietilpīgs, ērts, dinamisks auto. Kluss uz laba ceļa, bet garākā ceļā uz ielāpiem bagāta asfalta pie max. ātrumiem ceļa troksnis kļūst uzkrītošs, tad vai nu jāpagriež skaļāk radio, jeb 10km/h jānomet. Vēlētos salonā vairāk glabātuves sīkumiem, kaut vai zem priekšējiem sēdekļiem. Nav ari kabatas, kur varētu iebāzt dzērienu pudeli lielāku par litru! Latvijā (un laikam visā Baltijā) nestrādā dažas jaunākās elektronikas fīčas, kuras dileri tikai sola ka tūlīt būs: OnStar un SOS palīdziba; problēmas sajūgt viedtālruni un auto borta datoru, lai tie dublētu viens otru kā normāls datoru tīkls! Vēl, daži aprīkojuma elementi pasūtot auto, jāgaida ilgāk par 2 mēnešiem??!!

Kopumā jūtos ar auto apmierināts, rekomendēju visiem, kas vēlas jaunu auto pirkt, šo modeli izmēģināt!

Abavnieks 28.09.2016 19:43

Jo vairāk mašīnu lieto, t.i. brauc ar to, jo vairāk tā nolietojās un vairāk iespējami defekti. Līdz ar to, ja kaut ko maina tehniskās apskates termiņā, loģiski būtu ņemt vērā automašīnas nobraukumu! Kā jau tas ir sen pieņemts pie auto ražotājiem: auto apkope jāiziet pie xx tūkstošu km nobraukuma, bet ne retāk kā reizi x gados.

Sakarīgi būtu, ka tie, kas maz nobrauc, iziet apskati reizi 2 gados, bet tie, kas nobrauc, piemēram vairāk kā 30000km/gadā, apskati iziet pēc pēc katra šāda nobraukuma.

Pašlaik apskates periodiskums ir saistīts ar gadskārtējo nodokļu iekasēšanu un maz loģikas ar auto tehnisko stāvokli.

Abavnieks 04.10.2016 10:32

Palasot iepriekšējos komentārus, top skaidrs, ka liela daļa komentētāju ir vienkārši baumu pārstāstītāji!

Jāsāk jau ar to, ka lielos konkursos uzvar kāds ražotājs. Iepriekšējā policijas auto konkursā uzvarēja Opel, auto piegādāja trīs firmas - Auto Blitz, Amserv un Autofavorīts, kas visi ir oficiāli Opel dileri Latvijā. Domāju ka daudzi redzēja Krasta ielā Amserv teritorijā stāvošas aprīkotas policijas automašīnas pirms tās tika nodotas policijai.

Tā kā piegādes līgumu slēdz 2 puses, tad no piegādātāju puses to parakstīja AB pārstāvji, kuri arī kārtoja visus dokumentus, tātad uzņēmās atbildibu.

Šoreiz Citroen piegādes līgumu parakstīja firma A26, aiz kuras stāv M.Īles pārvaldītās kompānijas. Var teikt, ka pēc pāris gadu pārtraukuma, kas ir saistīts ar M.Īles biznesa (VW Siguldā) problēmām, viņš atgūst tik daudzus gadus pierastā konkursu uzvarētāja statusu. Nu opelistiem tas noteikti nepatika, nostučīja. Ne velti raidījumā intervēja Amserv pārstāvi!

Abavnieks 05.10.2016 10:01

Es nebrīnīšos, ka kāds "gudrs" deputāts vai augsti stāvošs ierēdnis, izlasot šo iAuto diskusiju, pateiks - "Nu, ja tauta vēlas, papildināsim jauno likumu arī ar jaunu nodokli degvielai! Lai tiešām, tie kas vairāk brauc, arī vairāk maksā!"

Abavnieks 06.10.2016 19:48

VWfans aizmirsa piebilst, ka bagažnieka tilpums Talismanam ir par 100l lielāks kā Astrai!

Es salīdzināju vienādu (cik iespējams tuvu) aprīkotu minēto auto cenu - Astra ir par 8000 eiro lētāka! Renault pašlaik dod atlaidi 3000eiro, bet vienalga 5000 paliek.

Tad domājiet paši - vai ir tā starpība 8000 eiro vērta, varbūt par to naudu piepirkt klāt mazauto sievai!

Abavnieks 06.10.2016 19:57

rudens68 rakstīja: Īpašnieki , testētāji

.Interesē kā uzvedās visu riteņu stūrēšanas sistēma .

Renault īpašniekiem droši vien vēl maza pieredze ar tiem stūrējošiem 4 riteņiem! Bet gadus 20 atpakaļ tādus auto taisīja Volvo, modeli neatceros, vai nebija 850? Bet kaut kādīgi ātri tā ekstra pazuda. Volvisti varbūt zin iemeslu?

Abavnieks 07.10.2016 10:37

Pag, pag, kuram te pārmet, ka nostučīja? Pareizi tak darīja, savādāk viss pa kluso tiktu noregulēts!

Nav mums tā sabiedrība tik slima, tādi ir tikai daži elementi!

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti