Ja ir divi auto, tad protams vieglāka arī uzturēšana, var arī servisā uz apkopi atstāt. Izvēle skaidra.
- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Ja ir divi auto, tad protams vieglāka arī uzturēšana, var arī servisā uz apkopi atstāt. Izvēle skaidra.
Visu cieņu par 3 bērniem
Viennozīmīgi - 2 auto lietoti.
Jo tās ir mocības, ja loģistika jashēmo visu laiku.
Es savu dzīvi nevaru pat iedomāties, ka sievai nebūtu savs auto.
Man uz ģimeni ar nu jau gandrīz 4 bērniem ir 3 auto - viens man, viens sievai, viens sievasmātei, kas izvadā bērnus ikdienas gaitās.
Jauns no šiem tika iegādāts viens.
Viss it kā loģiski, bet mazlietotiem nav garantijas (izņemot KIA un kam tur vēl)
Nē nu ja rocība atļauj liet divreiz vairāk degvielas, kāpēc gan ne. Bet loģiskāk tomēr būtu paņemt septiņ- vai deviņvietīgu mašīnu.
Klau, ja negribi par automehāniķi, varbūt mēģini par komiķi? Reku Gatis Kandis par pasaules mēroga slavenību kļuvis.
Bet ja nopietni, kur dod to, ko tu pīpē?
Es esmu par divām nelielām, jaunām pirktām mašīnām, kuras vienmēr nobrauc līdz kliņķim - vismaz 10 gadus un 200 tūkst.km. Piemēram, viena Fabija hečbeks, otra Fabija universāls.
Ja 200 tūkstoši un jau līdz kliņķim, tad nu vai Tu esi ņiprs mašīnu drāzējs vai arī tie auto stipri švaki
Vai arī - viena Opel-Adam, otra Fabija universāls.
VWfans rakstīja: Es esmu par divām nelielām, jaunām pirktām mašīnām, kuras vienmēr nobrauc līdz kliņķim - vismaz 10 gadus un 200 tūkst.km. Piemēram, viena Fabija hečbeks, otra Fabija universāls.
Bet ja divas jaunas mašīnas nevaru atļauties? Maksimums ko varu atļauties ir viena jauna vai tādā pašā summā divas mazlietotas.
msh rakstīja: Nē nu ja rocība atļauj liet divreiz vairāk degvielas, kāpēc gan ne. Bet loģiskāk tomēr būtu paņemt septiņ- vai deviņvietīgu mašīnu.
Tagad ir septiņvietīga mašīna, bet tas neatrisina problēmu ja ir dažādi pasākumi vienlaicīgi. Pat pie friziera nevar pierakstīties nepajautājot otrai pusei vai tajā laikā nav citi plāni.
Ir tāds serviss kā taksometrs. Un tas, ja tev jau viens auto pietiekoši ietilpīgs ir, izmaksās daudz lētāk nekā otra auto iegāde un uzturēšana.
Ir, ir... Bija man viens tāds gudrs paziņa, kas mani visu laiku ļečīja, cik kruti ir dzīvot bez auto - ar taksometru lēti, ātri un vēl iedzert var. Pārstāja būt mans paziņa, kad apnika to klausīties - pasūtīju trīs mājās tālāk un teicu, lai pēc pasākumiem pats brauc mājās ar taksi. Atrada citu, kas ved mājās un ko ļečīt. Kā teica Tečere - sociālisma vienīgais trūkums ir tas, ka arī svešā kabatā nauda kaut kad beidzas.
ieteikums par taksometru bija domāts topika autoram. nevis neveiksminiekiem, kuriem pilns ar diedelniekiem drauģeļiem un paziņām.
Paturi šo 7-vietīgo, bet otru pērc mazu izmēru mazlietotu auto - Škoda Fabia, Toyota Yaris, Honda Jazz, Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo u.c. Variantu ir tik daudz
Nu, viss atkarīgs, kādos ciparos gribi iekļauties... katrs te velk uz savu pusi, es arī pavilkšu... varbūt vienu jaunu un otru desmitgadīgu... kā manā ģimenē... nu labi, šobrīd ir tikai jaunais, bet tiek meklēts tas otrs. Bet pilnīgi atbalstu, ja ir pietiekami aktīvs dzīvesveids, darbi dažādās vietās un rocība atļauj, divi auto ģimenē ir nepieciešamība...
nomiks rakstīja: Paturi šo 7-vietīgo, bet otru pērc mazu izmēru mazlietotu auto - Škoda Fabia, Toyota Yaris, Honda Jazz, Opel Corsa, Ford Fiesta, VW Polo u.c. Variantu ir tik daudz
Līdz šim bija tāda doma, ka esošo auto vēl paturu un klāt piepērku citu. Bet tagad ir skaidrs, ka to pārdošu, jo ir palicis pārāk neuzticams. Šī gada laikā jau trešo reizi evakuēju uz servisu. Attiecīgi sāk piezagties doma, varbūt beigt čakarēties ar lietotiem un pirkt jaunu? Bet tad nevarēšu atļauties otru auto!
Es tāpēc iegādājos mazlietotu 7-vietīgu Opel Zafira par cenu, kas bija aptuveni 2 reizes zemāka kā jaunam.
Domāju, ka par kādiem 20 000 EUR var tikt pie viena laba mazlietota 7-vietīga auto un viena laba mazlietota mazāka izmēra auto
anonimikis rakstīja: Ir tāds serviss kā taksometrs. Un tas, ja tev jau viens auto pietiekoši ietilpīgs ir, izmaksās daudz lētāk nekā otra auto iegāde un uzturēšana.
Līdz šim tā arī darīju, bet tas der ja esošais auto ir uztcams un nav regulāri jāatstāj servisā. Ja esošais regulāri ir servisā tad ir nomas auto + taksis = dārgs gemorojs.
nomiks rakstīja: Es tāpēc iegādājos mazlietotu 7-vietīgu Opel Zafira par cenu, kas bija aptuveni 2 reizes zemāka kā jaunam.
Domāju, ka par kādiem 20 000 EUR var tikt pie viena laba mazlietota 7-vietīga auto un viena laba mazlietota mazāka izmēra auto
Pēc būtības septiņvietīgs nav obligāts, jo ģimenes pieaugumu neplānoju. Septiņvietīgā priekšrocības ir ietilpīgs bagāžniegs ja brauc pieci, bet arī piecvietīgā autiņā var daudz mantas sakrāmēt.
Pēc būtības Tavs ieteikums ir divi mazlietoti.
Divi ir labāk kā viens! Minivens visai gimenei - piedāvājumā daudz variantu, lētakais varētu būt mazlietota Opel Zafira, jo tūlīt būs jauns modelis un esošo ar noskrējienu līdz 100 000km, 3-5 gadīgu, var dabūt par 8-10t eiro. Klāt vēl kaut kādu mazlietotu auto pašam ko braukt uz darbu vai uz veikalu iepirkties. Kopā jārēķinas ar 12-15t eiro, ja lietoti auto; 2 jauni jau izmaksās pāri par 30t.
Cik vecs, ar kādu nobraukumu ir "mazlietots"? Ja mazlietots ir 1,2 gadus vecs ar nobraukumu līdz 50 000, tad izmaksas būs kā diviem jauniem auto. Arī līdz 5 gadiem (pēc garantijas) izmaksas būs lielākas kā vienam. Ietaupīt var vienīgi uz lētām detaļām un neņemot KASKO.
Mazlietots manā izpratnē ir 3-5 gadi ar nobraukumu līdz 100 t.km.
aansis
Pārstāja būt mans paziņa, kad apnika to klausīties - pasūtīju trīs mājās tālāk un teicu, lai pēc pasākumiem pats brauc mājās ar taksi. Atrada citu, kas ved mājās un ko ļečīt
..........
Jā laiks iet tikumi nemainās . Rada stāsti no seniem laikiem . Radam bija zapiņš , bet citam radam nebij auto . Bet tas cits šo zapiņa īpāšnieku arī visu laiku ārstējis ..zapiņš nav mašīna u t t . Bet mājās vienmēr uzprasījies braukt ar to zapiņu .
Piedalījos reiz vienā flashmobā Līvu laukumā - tipa piebraucu, nocopēju "nejauši garāmejošu" zaķi augstpapēdenēs un minisvārkos, uzsēdinu uz moča un aizbraucu. Mocis man necils 500cc - viens no velorikšu minējiem, kas nezināja kas notiek, sāka apsmiet par mopēdu. Otrs paskatījās uz viņu un pajautāja "Uz kā pats sēdi?".
Bet ideja par taxi nav slikta , ja infrastruktūra atļauj . Piemēram dažās mazpilsētās taksis nemaz nav .
Nav arī nekā laba.
Man bija iespēja sievai turpmāk visur braukt ar taxi. Tomēr iegādājāmies ģimenes auto. Jo:
Problēma Nr.1
Reti, kam vispār ir bērna sēdeklītis auto. -> automātiski jāizsauc tikai "dārgie" kantori.
Problēma Nr.2
Ja vajag asap - taxi ir jāgaida.
Problēma Nr.3 - taxi izdevīgs tikai tuvumā. Braucot ārpus pilsētas - sanāk dārgi, atkal mega problēma ar atpakaļ braucienu (jo taxi taču negaidīs, kamēr izstaigāsies) utt.
Da nu, nafig
Kaut arī īsiem gabaliem - ar Panda taxi būs lētāk nekā ar savu auto.
Kas tad tas par tagadējo autiņu kas šim tā plīst?
Kā jau teicu otrs auto daļēji atrisina šo problēmu, jo var atstāt auto servisā un ja atklājas vēl kāds defekts nav jāliek pirmā detaļa kas pa rokai vai mūžīgie pagaidu risinājumi.
Mums ir jauns auto (Toyota Verso) un tagad, līdz ar otrā bērna ienākšanu ģimenē, esam otrā auto meklējumos. Izlēmām ņemt mazauto, bet gana lielu, lai krīzes gadījumā ietilpst ratiņi, 2 bērni un 2 pieaugušie (atslēgas vards - ietilpst, nevis ērti brauc).
Nu - domājām, ko darīt, principā opcijas bija:
1) Jauns no salona, operatīvajā līzingā - Yaris, Corsa, Fiesta vai tml. mašīna, ap 10-12000 EUR vērtībā
Plusi - visas jaunā auto ērtības, nav jālauza galva par auto.
Mīnusi - tomēr dārgi, lai arī tie 100-ar-astīti EUR mēnesī nekas daudz nav, tad ja ieskaita reizi gadā apkopi pie dīlera, Kasko u.t.t., tad tie tomēr ir kādi 150-200 EUR mēnesī, plus vēl degviela.
2) Mazlietots (3-7g) auto
3) Daudlietots (8-15g) auto
Nu, starp izvēli 2 un 3 esam nosliekušies par labu izvēlei 3, daudzlietots un lēts auto. Kāpēc?
- 3. variantā varam auto nopirkt uzreiz, samaksājot skaidrā naudā. Ja gribētu, piemēram, mazlietotu mazauto par 5-6000, nāktos ņemt līzingā vai aizņemties naudu. Un tad tikpat labi var ņemt jaunu auto oplīzī no salona, izmaksu ziņā tas pats vien būs. Turklāt mierīgi var arī iegrābties, pērkot mazlietotu.
- Ar otro auto tiks braukts salīdzinoši maz, ja arī vairāk lūzt, tā nav katastrofa, bet neērtība (= eksistē opcija taksometrs).
- Tālākos gabalos tāpat brauksim vai nu visa ģimene, vai tas vecāks, kas paliek ar mazo bērnu. Ar lielo bērnu, arī ja paliek bez auto, tā ir neērtība, nevis ļoti liela neērtība. Principā sanāk izvēlēties starp "vest uz b/d ar taksi" un "zaudēt aptuveni stundu laika no rīta", neviens variants nav traģisks (lai gan skaidrs ir, ka es vienmēr izvēlētos taksi). Un tā kā bērns maz brauc ar sabiedrisko, ja arī pēc dārziņa kaut kur ilgāk jākratās ar busu, tas bērnam tikai patīk.
Redzēs, kā paveiksies - pēdējo reizi lietots auto, par kādiem 2500 EUR (neatceros īsti cik, tas vēl bija latos), kalpoja labi kādus divus gadus (nomainīju zobsiksnu, kad nopirku, citādi tikai apkopes), tad sāka birt, beigās atdevu pārpircējam par kādiem 1600 EUR vai tā.
Bet jā - es esmu drīzāk par variantu viens jauns, liels auto un viens daudzlietots. Jo divi mazlietoti izmaksu ziņā draud būt daudz dārgāk (vismaz ja pēcgarantijas), it īpaši, ja ņem vērā zemos līzinga procentus jaunajiem auto.
Protams, jo lielāku auto vajag kā otro, jo pievilcīgāks variants ir divi mazlietoti, jo tur tomēr vērtības kritums spēlē baigo lomu.
Par jaunā auto izmaksām iesaku arī rūpīgi izvērtēt ģimenes finanses, kaut vai izlasi to rakstu tepat iauto par nomika pieredzi, jo rupji rēķinot vari pareizināt līzinga maksājumu ar divi (finanšu līzings) vai divarpus (operatīvais līzings), lai tiktu pie kaut cik objektīvām mēneša izmaksām. Jo pirkt jaunu auto un nekopt pie dīlera (= zaudēt garantiju) ir vienkārši stulbi, bet kopt pie dīlera = pieskaiti 20 EUR mēnesī (par 1 apkopi gadā), KASKO = 40-50 EUR mēnesī (ja ne vairāk), OCTA u.t.t. un izmaksas ātri vien pieaug.
Divi mazlietoti vai viens jauns
Ģimenē divi pieaugušie trīs sīči. Ar vienu auto teorētiski var iztikt, bet bieži kādam nākas sevi ierobežot tikai tāpēc, ka nav transporta, vai arī pārāk sarežģīta loģistika. Divi mazlietoti, manuprāt, izmaksu ziņā ir līdzvērtīgi vienam jaunam, ja apkopes jaunam veic pie dīlera, bet mazlietotajiem ne pie dīlera.
Kāda ir jūsu pieredze?
Kāda būtu jūsu izvēle?