Man domāt, ka ielejot 5w40 vietā 5w30, sabojāt nevar itin neko- vienīgi jaut par to, kas "jau" ir (vai "vēl" nav) sabojāts.Ja, kā te pareizi saka, kāds motars ir padilis mehāniskā ziņā- karstā stāvoklī "šķidrāku" eļļu tas var vnk "ēst" vairāk, nekā biezāku.Dažkārt var iedegties spiediena lampa vai vēl sazin kādi pigori notikt.Vai arī, pie kaut kādas blīvju/blīvslēgu nodiluma pakāpes tā šķidrākā eļļa var atrast vietas, pa kurām vnk iztecēt ārā.Caurumam kā tādam taču neinteresē, cik/kurš šķidrums labāks vai dārgāks- vairāk iztecēs tieši šķidrākais.
Mobils taču savulaik sludināja- palietotiem motoriem 5w50, bet nu vienalga, tā ir "aukstajā stāvoklī" 5w, nevis tur kādi 10w vai 15/20w(kas ir vispār jocīgs izstrādājums,nu varbūt ok priekš kādiem vecākiem vaz/traktoriem).
Benzīnniekiem nav tik svarīgi,bet toreiz,šī ieteikuma ziedulaikos,vēl nevienam auto nebija dpfs.Un šodienas traktoristiem nevajadzētu lietot esoša/(pagaidām strādājoša) dpf-a gadījumā autoražotāja pielaidei neatbilstošu 5w40, vadoties no kādiem citiem saviem apsvērumiem.




















Slodzei, protams,ka /60 būs noderīga.Bet kas ir slodze- hzv, vai ikdienā pa 50x iedarbināt ik pēc 5km ir mazāk kaitīgi, nekā pāris riņķus grīdā atvilkt.Tas 0w30 ūdens notek pa 5sek ,bet reku 10w600 visur pieķeras kā ieziepēts... Kādreiz par 10w60,viena puse sacīja aka salā tas grūti griež,citi ka varot novērst liekas motora skaņas,tekošus blīvējumus un samazināt eļļas patēriņu dēļ banālas degšanas izļurkātos cilindros.Ja reāli- tas griež apm kā jebkurš 10w40, bet drusku sliktāk, kā 5w vai 0w40...Bet visi šitie xpermenti sen jau ir palikuši pie Vecākas paaudzes auto,kurus "uz lohu paķert" bija krietni grūtāk,nekā relatīvi tagadējos.Pa lielam,tas 10/60 taču neatbilst itin nevienai autoražotāja pielaidei..
Vēl arī tas, ka tādi tur eļļas klubu entuziasti vienmēr ir pētījuši katras eļļasmarkas sastāvā esošās vielas,kam piemīt "mazgājošas" īpašības.Tā 10w40 pussintētika reku itin "mierīga", ne ta diži aizsargā, ne arī gluži zemē tek,vidēji ok.Paņem pēkšni ielej tās vietā 15jā motordzīves gadā tur kkādu dupergudro sint 5/40, vai kur nu ja 0/30- izrādās, te atsevišķi ražotāji pārcentušies.Visu to gadu gaitā uzkrāto šlaku tā ņems un "izmazgās" pa pilno- ko trubā,ko filtrā/kanālos/sietos, ko caur sažuvušiem blīvslēgiem un pusacaurām blīvēm uz grīdas.Tika taču secināts- ja motors uzvedas ok un ja nav tieksme uz piedzīvojumiem- labāk pieturēties pie kādas vienas eļļas.Vai ja maina to marku ,nu tad vismaz lai ievāc kādu lieku info..