Kārtot: Augošā secībā
1 2 3 4 5 6
Krokodils 16.02.2023 12:39

+1 Bet Latvijā jau 10gv auto laikam skaitās 'jauns' jo virsbūve nopulēta spīdīga un nav tiešu redzamu rūsas pleķu vai caurumu.

Ka arī statistiksi(diemžēl) vidējais autovadītajs Latvijā beidzot tikai pēc 8-10gadiem pēc modeļa iznakšanas un ~200k noskrējiena arī varēs atlauties otreizejā tirgū to sapņu audi, bmw vai volvo markas automobīli, savādāk modeļa cena pa augstu un kredžu nedod.

Krokodils 16.02.2023 12:14

Nu vot un šeit parādas terminaloģija 'mūžīgs' bet tas nenozīmē ka arī uz 13..15+ gv autiņiem tas strādā.

Šis strādā tikai uz jauniem autiņiem jeb līdz 8 vai 10 gadi. Tālāk ražotājs oficiāli NEPAREDZ, ka vēl brauks ar to kasti.

Tieši tāpēc arī mollers atteica jo nav tādu oficiālu vadlīniju ko darīt. (kā tikai jauna kārba un to nomaiņa)

Nezinu ja kārbā parādas sitieni, tie paši no sevis nesalabosies. Iesaku noliet veco eļļu. Paņemt 2 jaunus filtrus prieš c6 labs filtrs transmisijas maksa ap 30€ gabalā.

Nomaini filtru, ieliet jaunu eļļu un pievienot kādu tīrītāju, jo gan jau ir kādi nosēdumi ja eļļa kopš dzimšanas nav mainīta, piemeram: www.valvoline.com/en-eur/automatic-transmission-cleaner/

Izdarīt kā teikts. Velreiz noliet eļļu un utilizet. Tad vēlreiz nomainīt filtru, ieliet svaigu kvalitatīvu eļļu pēc specenes. Un skatīties kas notiek vai 'sitieni' pazūd. Ja pazūd tad pa lēto(ap 150€) ir tikts cauri, ja nē... jāmeklē kāds labs auto transmisiju serviss kur detalizetāk arī salabos. Bet tas būs vēl uz saviem 500sotakiem vismaz un vai vecam c6 tas ir rentabli? Brauc kā visi- ar sitieniem kamēr galīgi izbeidzas nekustot uz priekšu un tad domā vai vest to veco kasti uz šrotu vai ir jēga ieguldīt ceļot augšā.

Krokodils 23.01.2023 15:58

Deg tikpat bieži kā jebkurš 10+ gv auto, kurā autoražotājs vairs nav paredzējis braukt, jeb modelim ir 'end of life' zīmogs.

Bet kurā līduši ir elektriķi, kas viens par otru ''gudrāks'' jo bundža nav norūsejusi un dzinējs rūc, tad vēl īpašnieki mīl piešķūnēt pa savam apkarinot ar visādiem aliexpress brīnumiem un turpina braukt....

Un tieši tāpēc 99% gadījumu, auto arī nodeg... Markai te maz sakara.

Krokodils 29.12.2022 14:36

Lai uzsāktu griezt 4 riteņus uzņemot ātrumu patstāvīgi ir nepieciešama lielāka jauda un piepūle dzinējā, ne kā lai grieztu 2 + autiņš arī ir smagāks, dēl papildus piedziņas ass. Un uz to arī tā papildus degviela tiek tēreta.

Protams, ka tukšgaitā ripojot no kalna lejā, vai braucot kruīzā ilgā periodā vienā konstantā ātrumā pa taisnu ceļu, rādijumi būs faktiski vienādi, visa sāls jau ir 'pilsētas' režīmā, kur tos savus 2-5L uz bāku pastāvīgajai ēdīs vairāk, atkarīgs cik stumdies pa pilsētas korķiem un luksaforiem + riepas ēdīs vairāk jo pastavīgu saķeri no stavēšanas -> kustību, dabū visi četri, atstājot gumiju uz asfalta, kā arī uzspiežot šerpāk, izspolēt un pakurināt vari ar visiem četriem...

Ikdienā cik esmu braucis nekad neesmu sajutis haldexu, bet izvilkt izvelk(gluži, kā ESP pie normālas darbības, tikai redzi, kā lampiņa uzmidžinās bet tu baigi neko nesajūti.)

Nezinu no kurienes tev tāds pekstiņu priekštats, ka braucot tasni un mierīgi sistēma pēkšņi izdomās ka vajag 100% piedziņu kāda asī un tu no tā lidosi kokā.... Tā tas nenotiek...

Bet ja baidies no kā tāda, tad varbūt vispar nekāp mašīnā?

Jo ir 100tiem citu elektronikas mezglu, kam kāds sensors var nogļukot... Tikpat labi ta jau arī var air bagu izšaut tev sejā, kamēr brauksi pa šoseju un attiecīgās sekas no tā visa izbīļa būt...

Otreizejā tirgū ar 10+gv autiņu uz LPG ir papildus riska elements, jo gāzi autiņā liek tie kas grib taupīt braucot lētāk un taupītāji parasti arī taupa uz profilaktiskajām apkopēm kuras jāveic reizi 2-3mēn(jo priekškam izmest naudu, ja sistēma strādā) tādejādi to veic tikai retais, jeb parasti uz gāzi brauc kamēr iet un tikai kad kaut kas neiet vai sāk rīstīties... tad sāk meklēt palīzību un domāt kas par vainu.

Un tad jau bieži ir par vēlu kur gan lpg sistēmā gan dzinējā var būt izveidojušās neatgriezeniskas sekas.

Krokodils 29.12.2022 12:30

Pastāstīsu super slepenu informāciju- visi 'pilnpiedziņas' autiņi tavā cenu kategorijā būs pabraukti un noguruši.

Bet ja esi nopietns saimnieks nopērkot šādu padzīvojošu auto pa 6K BŪS jāiegulda 2-3K sistēmu pārlasot, toties varēsi braukt savus gadus un zināsi, ka viss strādā, strādas un nepievils.

Nenoguruši pilnpiedziņas unīšu vai džipveidīgo aparāti pēc šī brīza cenām sākas no 10K un ta pērkot no šī cenu plaukta arī vari iegrābties...

Iesaktu beidzot beigt baidīties no Haldex elektriskajām pilnpiedziņu sistēmām, jo šīm sistēmām jau ir 20 gadi un nu jau tas ir ikdienas pilnpiedziņas auto standarts.

Manualā/simetriskā 4x4 ar pazeminātajiem robiem tā ir aizvēsturiska klasika vai ļoti specifiska niša, ikdienā vispār neizmantosi, ja vien ar auto nav domāts braukāt pa stigām.. kāpām utml....

Ja ikdienā ir darbs-veikals-mājas kur ir asfalts un ziemā laukos sūdīgi izsķūrēts grants ceļš ar ledus kārtiņu, tad itin nekādu ieguvumu pastāvīgais 4x4 un pazeminātie nedos, kā tikai lielāku degvielas patēriņu un atrāku riepu nolietojumu. Jo grāvī varēsi ieslīdet tikpat viegli, arī ar visu 'simetriju'

Nu un protams lielāks 'ego', ka zem pakaļas tev ir pastāvīgā pilnpiedziņa.

Krokodils 19.12.2022 15:08

Ir ļoti grūti sakustināt un vērst par labu pēdejo 20..30 gadu iepriekšējo ministru neizdarības, kā arī akceptēt kaut ko loģisku, ja idejai jaiziet ir cauri uztaisītajam birokratiju struktūrai.... Ideju tev var būt daudz, bet lai to realizetu ne jau tikai no tevis tas ir atkarīgs.

Tādejādi dari ko gribi tāpat beigās nebūs viss izcili un cilvēku acīs būsi **** Plus vēl tāpat arī gribas kādu savu privāto atkotiņu jeb papildus 'bonusa' naudu pie oficiālās algas....

Krokodils 06.12.2022 16:12

Reiz esmu darbā dabūjis nopietni pa kaklu jo ziemā esmu novilcis roceni u.t.m.l. Teicu nav jau vecs sarūsējis opelis ar caurām trubiņām, kur iesals trosīte.. Bet jauna škoda un visam jabūt kārtībā, tāpat dabūju verbālu rājienu, ka tā neviens nedara ziemās un ja pieķers tad mājā nebraukšu kamēr roceni nedabūšu vaļā.... Vopsim mani normāli ap.irsa un turpināja ap.irst pāris nākamās dienas.

Pēc burtiski mēneša taspats džeks nolicis slīpumā to pašu skodas dīzeli, ielicis 1 ātrumā aizgājis, atnācis pēc 20-30min un skatās autiņa nav, autiņš aizripojis un ieripojis grāvī un dzinējs darbojies. Tad viņam nopietni nācās skaidroties par darba auto sabojāšanu, pat vairaku mēnesu laikā atvilka no algas pāris soķus lai nosegtu remontu jo paša vaina.

Kā zinam, dīzelis strādā un kompresiju un viss salikās tā ka autiņš iekustejās un 'aizbrauca' labi, ka neapskādeja neko citu...

Karma.

Krokodils 06.12.2022 15:56

ZZZZ rakstīja: Onkuļi, jūs esat švaki braucēji mamma gan ar novilktu roceni aizbrauca līdz veikalam...

Tad jau drīzāk esi slikts dēls un švaka rocene, mammai ir/bija. Ja rocene ir kārtībā un tā tiek ar 2 vai 3 klikšķi 'novilkta' tad aizmugurējais tilts nemaz i nekustēsies no vietas.

Ja autiņš un bremžu sistēma sen nav redzējusi gādīgas rokas un servisu, tad ir visādi brīnumi redzēti un pat nevajag jaudīgu autiņu lai ar novilktu, aizbrauktu pat līdz Liepājai. Nu i, ka kaut kas jocīgi smaržo... Galvenais, ka kust uz priekšu...

Krokodils 23.11.2022 11:23

Laptops ir okei ja gribi ieiet sejasgramatā vai darba vajadzībam spaidīt ekseli un atbildet uz darba e-pastiem.

Ja gribi kaut ko uzspēlēt, vai 3d pamodelēt vai nodarboties ar nopietnu video apstrādi lai renders nav jāgaida pus nakti, tad tikai un vienīgi attiecīgi sakomplektēta kaste. Kapēc?

Jo kaut cik jaudīgi 'gaming' laptopi ir lieli, smagi, neērti, tātad tāds pats stacionarais vien ir, kas stavēs uz galda un netiks kustināts, turklāt tas (lietoto tirgus vērtībā) 'novecos' 3x ātrāk jo neko viņā nevari nomainīt, kāda jēga tev no laptopa ja viņu ir problemātiski pārnēsāt? Protams ir modeļi kas apmierinās no abām pasaulēm, bet tos es vairs neuzskatu par 'gaming' klasi, tie ir tādi uz kā varēsi padzenāt kaut ko. (es uz 15 gadīgas nodzeltējušas kastes arī kaut ko varu padzenāt)

Kastē komponentes bez lieliem ieguldījumiem vari nomainīt un atsvaidzināt palēnām, turklāt diezgan ilgi, lai pavilktu un būtu labākajā līmenī. Un šeit nerunaju vairs par 1080p 60fps geimingu, kas ir aizvēsture.

1440p vai lielāka izsķirtspēja un 120fps+ spēlēs ir mūsdienas.

Velos skatīties filmu uz lielā tv ekrana? - wireless display. Jo man ir wifi matesplate un 4K saturs tiek 'kāstots' uz pirmā stāva teļļāga bez nekādiem vadiem vai problemātiku.

Krokodils 31.10.2022 12:37

MMX rakstīja: Stāsts jau nav par to, kas patīk, bet par to kas palīdz nenosisties pašam un nenosist citus, dienas beigās mērķis riepu pirkumam ir nopirkt tādas riepas, lai ziemas beigās tās var nomontēt un nolikt glabāšanā, nevis kopā ar mašīnu nodot lūžņos.

Riepu izvēle principā jau būtu jāsāk nevis pēc protektora raksta, radžu esamības vai brenda, bet gan izpīpējot pa kādiem ceļiem cilvēks ikdienā pārvietojas. Es Hankookus ņēmu jo testos bija labs sniegums uz slapja asfalta, kā arī sniegā. Ledus sniegums mani praktiski neskar, jo uz tīra ledus es nonāku maksimums reizi gadā, bet pateicoties Rīgas maģistrālo ielu iesālīšanai akvaplanēšana ir reāla problēma.

Laukos senču mašīnai riepu izvēle arī krita par labu visu gadu braucamiem modeļiem, kam ir laba uzvedība sniegā, jo tur ledu arī praktiski neredz. Vai šipenes būtu labākas? Bez šaubām jā, bet noliekot visu pasākumu price/performance kategorijā, bezšipu riepas braukšanai visu gadu izrādījās labāks variants. Vai es liktu savai mašīnai šipenes ja dzīvotu laukos? Noteikti, pie tā cik manā galā kaisa sāli es ar tām riepām mierīgi nobrauktu 3 ziemas saglabājot visus šipus.

Diemžēl vidējam latvietim ir vienalga gan par savu gan citu drošību(jo visi domā kad ir pro brauceji un nekas 'ar mani' nevar notikt) un ziemas riepas pērk un montē virsū tapēc, kad to liek likums. Ja tādu likumu nebūtu katra otrā vai trešā masīna uz ceļa bravurīgi brauktu ar vasarenēm! simt punkti!

Un tad tur nevar būt runa nedz par kādu paša izpēti, kādos apstākļos pamata jabrauc pašam, nedz vēlmi iztērēt 100€ vairāk par kvalitatīvāku produktu... Vārākumam galvenais, ka vismaz 4mm dziļums ir un ir m+s marķējums un lieta darīta! Pat nebaidās pirkt šunlingšaņ ķīniesu 'atjaunotās' riepas jebkurā saimniecības veikalā pa 30-40€/gabalā un braukt ar viņām pa šoseju 90..100..vai apdzenot kādu 120km/h ātrumā.

Krokodils 24.10.2022 12:38

Ja pirms uzmontē jaunu riepu disks ir taisns un kārtībā, tad problēmu nebūs! Nezinu jau 8 gadus ir divi komplekti nekādu problēmu! Neviena pēc sezonas stavēšanas nav izlaidusi(varbūt 0.5bar, kas nav nekas.) Uzmontē ripuļus pie mājas pēc vajadzības un braucu.

Varbūt reizi 4 gados, ka montē diskam jaunu gumiju vai ja kāds atsvariņš nokritis tad parasti nesezonā pēc nepieciesamības, tasnoju disku vai balansēju, jo tad var dabūt riepas pa ļoti labu cenu + jebkurā laikā iebrauc un to visu izdara daduz rūpīgak, ne kā ja to dara 'pīķa' laikā, kad ir konstanta rinda visas dienas garumā! Un 'masīnai' atvēlētais laiks ir 20..30minūtes. Tad protams tur kvalitati nekādu nevar prasīt, jo galvenais ir gala rezultāts.

Ja uz tur 8,10+ gadus nobraukāta diska, turklāt ik sezonu(2x gadā) montētas virsū ir attiecīgās sezonas riepas, pats disks protams būs šķībs un greizs, bet naudas taupības nolūkos, to neviens netaisno, bet vienkārši montē jaunas riepas uzsmērējot vairāk līmi un šo rites taisnumu iztaisno ar daudz atsvariņiem, tur protams, ka būs bēdu ieleja. Kur bieži būs gaiss riepā 'jāpapildina.'

Bet nekādā sakarā nav tavu riepinieku teiktais, ka tas ir bezjedzīgs risinajums(nē nu no viņu skatupunkta varbūt, jo nebūsi vairs biežs klients) Un ja visi tā saks darīt?... Tad vieglais riepu bizness kaput un Latvijā izputēs vismaz puse...

P.S. Man gan uz ziemas(16'') gan vasaras(17'') diskiem ir pa 15-30g atsvariņi tikai... Nevis, kā dažiem redzēts, kur jau simtos grami tiek līmēti pat vairakās vietās.

Vēl abi komplekti ir originālie nevis kādi lētākie ķīnieši, vasaras pirms 4 gadi taisnoti un pārkrasoti, ziemas pirms 3 gadiem. Lieki teikt, ka noņemot komplektu ripuļi tiek ar augstspiedienu noskaloti un notīrīti(tas vairak zieminieču- sāls sakarā, bet protams arī vasaras komplekts tiek satīrīts, ižžāvēts, pirms nolikts garāžā gaidot nākamo sezonu.)

Visa garā stāsta morāle- kāds saimnieks, tāds arī būs auto!

Krokodils 18.10.2022 9:27

Vēl jau ir atkarīgs no auto. Ja tev ir 10..15 gadus standarta ikdienas parvietošanās līdzeklis pa varbūt pāris tūkstošiem, vai jauns poršēē... poršam neliksi kādus triangle, sailun vai kordiantus tapat kā 'opelim' neliksi jaunāko un dārgako brendinieci, kas sastādītu 30-50% auto summu... Tā kā tas arī spēlē lomu.

Pirms 4 gadi tā 200€ šķirba noteikti bija divu pilnu kordiantu komplektu cena un vēl kafijai palika pāri pret Goodjēru komplektu.

Vēl pirms riepas pērc ir japaseko līdzi informācijai un jāpaskatās kādi testi un ko cilveki saka, īpaši tas ir par budžetu. Ja aizbrauc uz kādu no riepu servisu un pakļaujies pirmajam ko iesaka/iesmērē, jo pārdevējs smaidīgs, tad nav jāraud.

Krokodils 17.10.2022 11:22

mefisto rakstīja: Es pirms 4 gadiem biju iegādājies Cordiant radžotās 195/65 R15. Modeli neatceros, bet arī dizains bija zagts no Nokian (Nokian šos pat tiesā bija iesūdzējuši).

Kopumā ļoti briesmīgi. Pirmos 3000-4000 km troksnis bija tāds, ka salonā ausis sāpēja, pēc tam bišku mazāk vai arī kurlāks paliku. Pēc vienas ziemas sezonas puse no radzēm bija izkritušas, bet ziema ar tāda siltā ar minimālu sniegu trāpījās.

Ar tādiem var braukt pa sniegu, ledu kaut kur laukos, bet pilsētā pa asfaltu bija briesmīgi.

Laikam tie bija pirmie snow cross, jo pirmajam modelim ir šādas līzīgas atsauksmes(laikam atkarīgs no partijas, ka gadījās sūdīgaka, jo arī ne visiem ir tādi novērojumi par riepu...)

Ka pēc pirmās sezonas pus šipi izlidojusi un ir pārāk skaļas, pat kaut kāda nepatīkama vibrācija parādās pie noteiktiem ātrumiem. Ar otro modeli kordiants šo it kā ir atrisinājuši, tapēc pargājuši uz citu rakstu, kā arī kārtīgāk šipus ielīmējuši.

Neizjutu baigo diskomfortu unītim, protams šipinieces ir skaļākas par nešipiniecem, bet tā ka izturēt nevar, nav, braucot gan pilsētā uz 50 gan ārpus uz 100, bez radio 'šipu skaņa pa galvu nesita' arī garākos posmos.

Protams ja salīdzina ar jaunākajām brendinieču šipiniecem pa pliku asfaltu, ir skaļākas, bet brendinieki arī maksā x2-x3 vairāk...

;) Par to bieži šie sūdzmaņi aizmirst.... Ka piemeram šajā izmērā Nokian hakka 10 šipoti tev izmaksās ~600€, bet snow cross 2 260€ četras riepas, esošajās cenās.

Kā jau teicu, ledus un sniega veiktspēja mani ļoti apmierināja gan pilsetā, gan ārpus tās. Risē kas piedzīta pilna ar ūdeni salīdzinot ar Dunlopiem kas bija pirmā sezona, jā, pa kādi 10kmh ātrāk akvaplanēja, bet tas saprotams jo raksts savādāks, kurš strādā lābāk uz apledojumu un sliktāk ja ziema vairāk līdzinās 'rudenim.'

Tikai padalījos ar saviem novērojumiem.

Viss jau arī atkarīgs arī no savas braukšanas, ja ziemā varbūt paris reizes izbrauksi no pilsētas, kādā ekskursijā pabaudīt ziemu, tad protams šipi priekš tā nav vajadzīgi, bet ja bieži jabraukā ārpus pilsētas, īpaši agrās rīta stundās pat uz 'A' klases šosejas šķūri vēl nav bijuši, vai ir bijuši pirms dažām stundām un viss tāpat ir piesnidzis un apledojis, tad šipi ļoti noder un var pieciest to skaļumu tajos brīžos, kad jabrauc ir pa pliku asfaltu.

Krokodils 14.10.2022 16:26

Piemēram ātri iegūglējot- www.sinotyregroup.com/new-tires.html

Riepa jau sen kā nesastāv no gumijas...Tapēc arī jau gadus 20 riepu plaisāsanu faktiski vairs neieraudzīt, pat 10 gadīgai riepai.... Tad speciāli ir jātur tiešos saules staros u.t.t.

Principā mūsdienā no gumijas tur ir tikai nosaukums un melnā krāsa, silikāti, fosfāti u.c. ķīmijas brīnumi sastāda modernu riepu. Kuras vulkanizacijas procesā savienojot kopā ir tā teikt jāiestāvas lai molekulu līmenī šīs sastavdaļas viena ar otru prasti runājot 'salīp kopā' veidojot cietāku sastāvu un 'optimālu' riepas veidolu.

Nē nu braukt jau vari un riepa ta teikt fiziski neatlīmēsies, bet tas viss spēlē uz sekundes simtdaļām(ko parastais tāpat nekad mūžā nesajutīs) kā arī riepas ilgmūžību, jo tikko izcepta, svaiga riepa būs mīkstāka, tātad saķerē ar ceļu tās protektora daļa vienkārši ātrāk nolietosies.

Šo nogaidīšanas periodu tapat parasti nosedz 'atransportešana' jo īpaši ķīnieši kamēr ar kuģi atpeld uz eiropas kontinentam, paiet savi 2 meneši tad kamēr distributē un tu nopērc, sī riepa jau būs nostavējusi.

Esmu bijis fiziski vienā riepu ražotnē pirms 10 gadi un tur pārstāvis uz jautajumu, kāpēc nevar nopirkt tepat pa taisno no razotnes durvīm tikko izceptu vēl 'siltu' riepu? Izteicās to pašu, ka pirmos mēnesus riepā visas tehnoloģijas nosežas, un šis super svaigais produkts pat nestrādātu, kā ražotājs ir paredzējis...

Krokodils 14.10.2022 11:37

Pagajušoziem tika iegādāti krievu cordiant snow cross 2 (hakka 8 pakaļdarinājums) ar šipiem 205/55r16 pa 42€/gab,

1021 ražojums. Braucu, kā kundziņš pa apledojušu lauku ceļu, ka arī saputinatie ceļi bija nieks, ko neizjutu.

Neviens šips nav izlidojis pēc ~6k km sezonas, kaut uz asfalta arī ir paris reizes uzspolēts.

Šogad ar visu situāciju protams kordiantus baigi vairs nedabūt, īpasi par saldu cenu.

Bet padalīšos ar 'lietuviešu' saiti www.egzotika.lv/ Visām riepām ir vismaz razošanas gads noradīts, ta vismaz zini ko dabūsi.

Agrāk bija pat lētak ne kā vietējos iveikalos + bezmaksas sūtīšana ja ņēmi četras, tagad vienīgi skatos cenas ar ir protams uzaugušas...

Bet varbūt kādam noder šajā sezonā.

Par riepu 'svaigumu' runājot un diskutējot, ja vēlies vislabāko, tad 'pagajušonedēļ' uzcepta riepa nebūs tā pati labakā, ko montēt virsū, jo sakarā ar vulkanizāciju, gumijai vēlams ir dažus mēnešus(pat pus gadu) pastāvēt tumšā noliktavā ar pareizu temperatūru, pirms to montē un lieto lai sasniegtu vislabākos rezultātus no gumijas sastāva.

Krokodils 19.09.2022 12:57

WALA rakstīja: Tātad starp aukstajiem bēniņiem un dzīvojamo telpu jāsiltina, ja vien tur jau nav 20+cm izolējoša materiāla ...

Dušošanās "defektu" varbūt var labot ja cirkulāciju pagriež citādi, bet tas atkarīgs vai tur vispār cirkulācija ir iespējama, moš tur ir tikai "virknē" slēgti ūdens "vadi". Man ir pastāvīga cirkulācija ar sūkni kas dragā caur 2. stāvu un dvieļu žāvētājiem primāri un tikai tad duša/krāns un duša/krāns 1. stāvā un virtuve vēl tālāk pa ķēdi. "problēma" ir tikai tad ja trāpa uz katla "mazās jaudas cirkulācijas režīmu" kas man uzlikts divos intervālos naktī, tad gan var būt ka jāpagaida drusku karstais ūdens 1. stāva dyšā ... bet tās tapat ir sekundes ne minūtes un "gļuku nav" pofig cik krāni ir vaļā.

Nu ja čugunnieki nepatik, tad nepatīk, ko ar tevi darīt ... bagāts dara kā grib ;)

Taču to vienīgā nelaime ir siltuma/aukstuma inerce, un tādēļ jēdzīgāk ir turēt pastāvigu temperatūru, un nemeģināt taupīt uz vienu nedēļu augstāku, otru zemāku temperatūru, protams pieņemot ka telpu platība un radiatoru izmēri ir puslīdz pareizi "mērogoti" un ideāli ja var salikt termostatus, bet nu var gadities, ka to nevar izdarīt, un tas jau var būt labs iemesls radiatoru maiņai, bet nu termostati ar nav panaceja ;)

Pie kam nav obligāti likt termostatu tieši uz radiatora, kaut arī tad problēmas risinājums jau ir ļoti labi jāsaprot/jàizprot + tam jābūt attiecīgi veidotām trubām ...

Kāda karstā ūdens cirkulācija? Katls ir mehānisks cik vien mehānisks var būt, pat ja nodziest deglis, manuali ir jāpatur poga un jāiešpricē gāze un jāspiež šķiltavas poga kas aizdedzina degkamerā degli... Ja pa daudz sapūš gāzi var labu sprādzienu degkamerā uzrīkot(ir gadījies)

Uz katla ir divi kloķīsi - katla ieslēgšana(lai būtu siltais ūdens) un apkures ieslēgšana, lai radiatori būtu silti, otrs rimbulis apkures sildīšanas intensitāte no 1-8. Tad vēl spiediena un temperatūras manometrs. Nekā cita vairs nav.

Atverot kranā karsto, ieslēdzas katā degkamera kura attiecīgi sāk topīt uz maksimumu un sākumā ūdens ir silts(cik tur pāris litri ir siltummainī viņam), tad remdens jo vēl nav uzkarsējis auksto, bet tad ar laiku nāk jau vārošs, tāds kur var aplaucēties.

Un tad visulaiku ir jātversta, papildus ja kāds atver vēlvienu krānu, atkal visa tava perfekti noregulētais ūdens siltums 'nobrūk' ... Tātad viss ir saslēgts, tā teikt virknē.

Mājā ir ievilkts pilsetas ūdens, pa D28 melno cauruli. Tātad aukstā ūdens spiediens pietiekams, bet karsto padod no katla cik tur viņam kkāda d16 caurulīte? Bija mājā 1/2'' metāla caurules, bet pagājušo vasar nomainīju ūdens līniju, jo vienā vietā sāka pilēt un kā visu sāka aiztikt tā rindiņā aizgāja līdz man apnika un ar fleksi visu izgriezu un nomainīju no katla līdz pēdejam krānam... Stāv tagad D25 plastmasene un uz krāniem iet trejgabals uz D20, cerot ka mazliet stbailizesies, bet tāpat ir jūtama visa caurplūdes epopeja.

Par apkuri runājot, jā pa sienas perimetru iet metāla trubas.(90tajos domāja ka 'trubām' uz radiatoru aŗī būtu jāsilda māju.)

Katlā stāv viens nīkulīgs apkures cirkulācijas sūknis kurš nespēj efektīgi izcirkulēt visu to ūdens masu jo otrajā stavā spiedienu un temperatūru rāda ievērojami citu ne kā katlā. It kā katlā rāda pareizi jo speciāli pildīju sistēmu katlā rādija 2.9bar un tad avārijas 3bar ventīlis atšāvās.

Visi radiatori it kā silst un mājā var dabūt pietiekamu siltumu, tātad kaut ko tas sūknis jau izcirkulē, bet nu jā...

Gribas loģiski un efektīgi sataisīt šo gimenes īpašumu, ta lai tajā varētu turpināt dzīvot, protams neejot nedz letuma nedz bagātību galējībās. Jo saprotu, ka nekādu super 'eko' māju jau neuzčinīt no viņas, bet vienkārsi normali pacelt tā lai var turpināt dzīvot kaut kādās mūsdienīgās ērtībās...

Tāpec prasu kādu citu cilvēku padomu vēl.

Krokodils 16.09.2022 16:26

WALA rakstīja: Čuguna radiatorus uzreiz nevajag skriet mainīt - skaties kāds stāvoklis, gāzes katla maiņa, hmm, bet ar neesmu pārliecināts ka izmaksas atsvērs to ekonomiju ko varbutēji iegūsi. Bet ja ir tā ka reāli sūdīgi silda, tad protams cits jautājums.

Bet siltināt gan vajag, tik tas ja nereti ir daudz māju ar mazām jumta pārkarēm (paši mērcē ūdenī savu siltinājumu) , caurvējam pakļautiem bēniņiem utml.

Sāc ar elementāro lietu salabošanu, piem. lai beniños vējš neskraida, vai ja skraida, tad starp dzivojamo telpu un aukstajiem bēniņiem ir vismaz 20 cm siltinājums, varbūt var siltināt pamatus, varbūt ir šķirbas ķiegeļos, kuras laiž "vēju uz dzivojamo platību" utml. Lielakoties, ja ir daudz naudas tad var ari ar liegabalu pa zvirbuļiem, bet ja ir ierobežots budžets, tad jālabo acīmredzamie lielie defekti, un nešauj visos virzienos reizē.

P.S. vienam sievas radiniekam bija veca koka māja apmurēta, viņam bija prikols, ka starp balto ķieģeli un koku vietām bija iespaidīga sprauga brīvai "vēja kustībai" - tas ari sačakarē jebkādu jēgu no tās ķieģeļu sienas ...

Man čuguna radiatori kā suga nepatīk. Vecmāmiņa jau bija par viņiem, tapēc savā dzīves laikā neļāva neko darīt uzkatīja, ka nekas labāks nav jo viņi 'tur' siltumu nevis kā tie baltie plāksteri..

Un nekādi nevarēja ieskaidrot, ka jā tur viņi ilgāk pie izlēgtas apkures, bet masa(ūdens) viņiem arī ir vairāk, tādejādi ir jāpaterē vairāk gāzi lai visu sistēmu uzsildītu.

Visi koka logi ir nomainīti uz pakešniekiem. Pirms 2 gadiem tika noaminīti pēdejie 'verandas' lielie logi uz 3 stiklu, 6 profilu.

Ja iepriekš ziemā verandu vajadzēja ieziemot jo 160cm 2 čuguna radiatori ziemas vidū nespēja piesildīt lai varētu dzīvot jo bija knapi 10 grādi, tad tagad ir 18 grādi. Kas tikai no logu nomaiņas ir labs sasniegums.

Par caurplūdi jau ir tieši tas besīgākais, ka katls stāv virtuvē... duša ir augšā, dušojoties vienmēr ir intersantas sajūtas jo kāds atgriež virtuves krānu un izdomā mazgāt traukus....

Bēniņi ir 'aukstie' kur zēģelē vējš.

Krokodils 15.09.2022 9:59

Ir 2 stāvu māja... Celta no baltajiem ķieģeļiem, jeb to ko varēja 50tajos dabūt... Dzīvojamā platība 132m2.

Tolaik protams tikai ar malku sildīja, tāpēc kapitalais remonts veikts 95 gadā un vieniem no pirmajiem pilsētā ievilkta ir gāze un uztadīts gāzes caurplūdes Junkers katls, kurš ticiet vai nē joprojām darbojas(ražots 93g), tas joprojām silda māju un pilda savu funkciju. (cik efektīvi, tas ir cits jautājums) Bet jūtami jūt gāzes tarifa palielinājumu.

Tā nu šovasar mantojumā ir iegūta šī māja, tagad doma noteikti nu jau pēc šīs sezonas ir nosiltināt, nomainīt vecos noteikti aizaugušos čuguna radiatorus... Jautajums par katlu.

Vai ir jēga ņemties ar projektiem, jo mājas iekšā nav vieta kur granulnieku ar granulu tvertni priekš automāta snīpja ielikt un ja taisi ārpus mājas tad pilsētu centrā tāda ir prasība, ja jātaisa kāda piebūve viss ir jāsaskaņo u.t.t... Šķūnīti bez pamatiem kuram izpūš cauri nebūs diez ko efektīvi liekas īpaši ziemā...

Vai vienkarši nomainīt uz modernu kondensāta gāzes katlu ar kādu 120/150L silto ūdens bateriju lai beidzot var normāli mazgāties nevis visulaiku tverstīt ūdens temperatūru, kā tagad ir ar caurplūdi.

Ka arī vai ir jēga investēt un domāt par kādiem pāris saules paneļiem? Mājā dzīvo 3 pieauguši cilvēki.

Zeme arī apkārt mājai nav ļoti daudz, 500m2 no kuras 50m2 kuru noēd garāža, saimniecības ēka...

Kādas ir jūsu domas kā labāk un protams 'lētāk' sakārtot šo jautājumu. Jo ja būtu simtiem tūkstošu kabatā, tad jau nebūtu problēmu....

Krokodils 15.06.2022 10:01

Ar mersi esmu braucis gandrīz gadu, 09 gada c220d avantgarde paka. Neiedzīvojās manā sirdī.. nez nepatīk man tā laika meršu klučainais ''biznessclass'' dizains, nopārdevu nopirku hondu. Citiem citu marku nav... Par gaumi nestrīdas, katram savs.

Jaunie merši kopš 16/17 gada gan smukāki, bet cena viņiem neadekvāta, arī pabrauktiem.

Patlaban nu jau 5 gadus ir honda 2.2 ar ķēdi kuru nesen nomainīju pie 250k(kaut razotājs saka ka jāmaina pie 220) Negrabēja un kā minēju izstiepusies nebija, bet gāja no ierindas ārā spriegotājs kurš šad tad nenospriegoja kā vajag, rezultatā uzsākot bija momenti, ka motors gribēja slāpt.

Komplekts nomainīts, tādu problēmu vairs nebija. Un nemainīs jau tikai spriegotāju atstājot visu parejo veco...Tas tāds dick perekupu variants tad būtu

Tā kā esmu pētijis par ķēdēm, un zinu ka ķēdes oficiāli pēc izstiepuma vairs neviens nemēra. To darīja agrāk- 80/90tajos, kad ķēdes dzinēji bija daudz vienkāršaki, mūsdienā ķēdes motors vairs nepastāv tikai no ķēdes un diviem zobratiem.. Ir daudz citu lietu, kam ir termiņš, kaut pati ķēde vēl varetu iet.

Vienīgi to dara lai sporta pēc salīdzinātu, bet nekāda veidā tas vairs nav oficiāls- autoražotāju puses mērijums/indikators, ka ķēdi jāmiana.

Krokodils 14.06.2022 15:52

Ja ikdienā brauc(nevis tikai svētdienās uz baznīcu), tad zobenes maiņu parasti veic daudz ātrak un esi mazohists ja laid līdz pēdejam, kā gramatiņa teikts... jo tomēr tas ir labs risks tikt ekspresī uz šrotu.

Protams ja ir jauns autiņš no salona un servisojies pie dīlera, tad ja plīst atrāk vari pierādīt un dabūt jaunu vāģi, bet visos citos gadījumos ja plīsīs teiks - pats vainīgs, jo pirmkārt nav veikta pareiza maiņas tehnoloģija(serviss veikts ārpus dīlera), otrkārt iekšā oem zobene kurai šie piemēram 120k noteiktie NEPASTĀV.

Jebkurš OEM(pat super puper made in germany) nav oriģināls- tas ir analogs kam vairs nevar atsaukties uz auto servisa gramatiņā rakstīto. Var tikai vadīties...

Tad parasti atkarīgs no zīmola un zobenes kvalitātes, oem zobeni veic 30-50% atrāk ne kā original lai būtu pārliecība, ka nekas negadīsies.

Fiziski labas kvalitates oem zobenes normala maiņa ir 60-80k km, atkarīgs no modeļa un to uzbūves. Neviens normāls cilveks ikdienā tevis pieminētos 100k+ lietotos autiņos nebrauc!

Ka arī oriģinalo zobeni 10+ gadīgā autiņā ar ko varētu tevis pieminētos ciparus nobraukt neliek jo cenas ziņā tas nav rentabli, maksat x3 vairak par vienu oriģinalo detaļu auto, kur viss parējais nolietojies un var aiziet pa pieskari... Tad jau viss jāliek original, lai būtu tev garantija, kas nav prata darbs cenas un auto vērtības ziņā.

p.s. mana vācu vidusceļa ķēde ar vairs garantētos 200k nenobrauks, pēc foruma lasītā cilveki fiziski 150k nobrauc un maina jo fiziski jūt ka drīz būs sūdi. Tā kā šķirba kvalitatē ir.

Protams vēl var strīdeties par smago kāju un tā, ja smagi brauc tad tiek lielāks slogs likts un atrak nolietojas, bet nu jā...

Krokodils 14.06.2022 15:20

'Lifelong' nenozīmē, ka ies mūžīgi!

Termins lifelong parādijās ja nemaldos 00šo gadu vidū, kad to izdomāja kāda no mārketinga nodaļām uz kā nopelnīt jo cilvēki nelasa sīko druku.

Parasti tie ir 10 gadi vai 200 000km atkarīgs no pielietojuma un ko pirmo sasniedz- jāmaina!

Ja gribi ražotāja uzticību. Tālāk jau paša rokās.

Ķēdes izstiepums nav mērītājs - iekarinot savu jauno un veco ķēdi pēc 250k nobraukuma starpība bija mazāk kā milimetrs. Eļļu mainu regulāri, nevis tāpēc ka vajag un nav mainīts nez cik ilgi... Protams ja eļļu nemaini, brauc uz ūdeni ar eļļa snosaukumu tad metāl pret metālu dilst un tikai tad būs 'izstiepta' ķēde...

Lielākā šķirba un sāls ir spriegotājos - cik tie efektīvi funkcionē. Un tiem vienalga cik bieži eļļu maini, tiem ir savs mehāniskais mūžs un viss.

Krokodils 14.06.2022 12:34

Ar ķēdēm ir tā - vari būt kapeik.isējs un nemainīt. Bet tad nesāc brīnīties vai raudāt, ja kur paliksi uz ceļa, jo ķēde, spriegotājs var nojukt jebkur uz ceļa. (ta pat kā viss pārejais)

Resurss tam ir tāds kāds viņš ir un nav mūžigs. Ja autoražotājs ir paredzejis tur 150k km ķēdes maiņu, tad tā ir paredzējis. Nevis braukt ar 250k un klausīties kaut kādās dieva skaņās un frekvencēs un pēc tā spriest... Protams ir +/- kaut kāda rezerve, bet tā noteikti nav nedz 50 nedz 100k km diapazonā, tā ir 10k max 20k km ķēdei...

Jāskatās pēc papīriem vai papīros ir bijusi maiņa, ja nav tad es teiktu ar steigu jāmaina jo iekša 90% ka vēl originālā ar ko noripoja no ražotnes un dzīvo savu dzīvi.

Bieži vienīgā skaņa kas ir, ir ček engine zvaniņs un apstāšanās uz ceļa.

Fiziskas skaņas moš tur 80/90to gadu autiņiem ar ķēdem bija un varēja pateikt ka iet uz beigām, jo ķedes bij kārtīgas, smagas, kārtīgs metals dzinējā, bundžā u.t.t.....

Kautcik mūsdienu autiņiem tu neko nedzirdesi līdz apstāsies. Jo viss ir vieglināts sakausejums, spriegotāji no plastmasas, skaņas izolācijas priekšā pakaļā u.t.t. Vai arī ja dzirdēsi kādas anomalijas tas būs dažus kilometrus pirms apstāsies.

Es savējam esmu samainījis(lēts prieks nebija, man ne ķīnietis izmaksāja 600€ komplekts+darbs) ķīnieti varēja ar 400€ izbraukt cauri, oriģ. ar 900€, tas tā salīdzinājumam.

Un varu droši braukt un zinu, ka kāda izbraucienā pa latviju vai baltiju neapstāšos.

Krokodils 08.05.2022 23:22

msh rakstīja: Vai tev ir problēmas šķērsot ar kājām kādu Lietuvas autostrādi?

Es gaidīju ka būs kāds nopietns arguments, kāds viena līmeņa krustojums vai kas tāds, bet nē, tev, kā izrādās, pietrūkst daži žogi...

Šķērsot var visu. Īstais jautājums ir valsts reglamenta sodi un policijas darbs sodīt.

Pie mums vairākas reizes uz Jūrmalenes esmu redzējis trafarēto kam nepiš, ka viņam priekšā skrien pāri... Laikam negrib ņemties ar papīriem dēļ 20€ soda. A pamēģini eiropā uz bāņa uzlīst, uzreiz norausies un pat ja domaji ka nē, pēc minūtēm 10nit piebrauks poliči, parādīs viģiku no kāda helīša un pateiks, ka būs jāmaksā vismaz sotaciņš par savu un citu dzīvību apdraudēšanu.

A pie mums - po! Kamēr uz kapota neuzliek, tikmēr viss likuma kalpu acīs ir ok jo negrib ''ņemties'' ar papīriem, kaut tā ir tāda preventīva iezīme kas varētu paglābt kādu dzīvību!

Esmu pat redzejis, kā ''vecāks'' ar diviem zem 10gv sīkajiem skrien pāri aktīvai vakara plūsmai pāri tur.

Krokodils 20.04.2022 14:56

Ar noteikumu, ja pieliekamais ir sauss, vēss, tumšs un ir kāda minimāla gaisa apmaiņa. Līdz ko parādas kādas anomalijas, galda sāls kvalitātes vērtība krīt pat pa menešiem.

Kaut sālim nav derīguma termiņš, ir sķirba garšas intensitātē vai lieto tikko izražotu/nopirktu sāli vai 3+ gadus vecu pieliekamajā stāvējošu.

Es šo ažiotāžu arī nesaprotu. PRIEKŠKAM cilvekiem izpirkt sāli... Paņem savu paciņu ja tev vajag un viss, nevis paņemt 10 pakas, jo?!??

Cik ta tu ilgi ēdīsi to iesalīto ēdienu, ja elektrība ledusskapjiem būtu pazudusi?!?? Jau pēc mēneša, otrajā toč tev jau vēmiens nāks no tās sālītās smaržas un iekšā vairs neko sālītu nedabūtu! Un tālāk?

Krokodils 19.04.2022 15:52

Liekas, ka priekšsēdētajs un citi uzresnējusies frukti velējās šogad sev labu premiju, tapēc publiski braši paziņoja, ka ar 1. aprīli būs kaput un šogad būs cena arī debesīs!!! Tapēc cilveki panikā lēja kur vien var, šī gada pārskatā ietirgotās tonnas gan jau būs x2 vai x3, salīdzinot ar pagājuso vai aizp. pat ar visu lielo cenu, tādejādi min. kvotes pārpildītas un prēmijas par labi padarīto darbu arī arī būs kolosālas!

31.Martā rindas pēc darba DUS bija baisas Rīgā/Pierīgā, visi stavēja rindā 20-40min lai panikā ielietu līdz lūpai(un pat moš kādā kanniņā) jo redz rīt būšot +10c/l

1.Aprīlī cena nemainās, 19 aprīlī arī nekādas bagās izmaiņas... Tīri uz tirgus vērtības uzspekulētā cena svārstās

+/- dažos centos.

Man jau tā likās ka tas viss ir bull, jo nevar vienas dienas/nedeļas vai mēnesa laikā normālos apstakļos iztukšot visas mucas un rezerves, lai takštelēs būtu šī jaunā degviela ar šo ES obligāto bio piemaisījumu klāt par kuru arī būs jāpiemaksā. Neviens tak naktī uz 1 aprīli neizsūknēs zemē esošo veco degvielu takšteļu mucās un ielejot jauno 'bio' ka pa nakti +10c uzaugtu.

Esam tik viegli iebiedināmi... Jo dzīves līmenis mums d**ā. Žēl....

1 2 3 4 5 6

Lasītākie raksti

Jaunie raksti