Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator
Kārtot: Augošā secībā
1 2
Krokodils 12.12.2024 12:02

Ja gribi profesionālu darbu, palasi atsauksmes un brauc pie tiem kas ņemās ar lukturu atjaunošanu.

Pašam ko ņemties, līmēt... Visu dienu nočakarēsies un tas nebūs ilglaicīgi, kā jau pats rakstīji- daži meneši un atkal svīst....

 Tas tāpēc ka nav tev ne pieredze, ne amats, ne pareizie darba rīki to kvalitatīvi izdarit!

Ja negribi nevienam maksāt, vienīgais ko 'mājas' apstākļos ieteiktu, ja vēl ar insigniju domā braukt, ir jauna luktura korpusa nopirkšana, pārliec iekšas un skrūvē visū uz autiņa.  Ja kas 2 gadu laikā sāk svīst, ta sabildē un uz garantiju prom!

Krokodils 09.12.2024 15:58

www.riepugaraza.lv/riepas/ziemas-riepas/nokian/hakkapeliitta-r5-suv-22560r18-176815

NU KAS TE LĒTĀKS? 

😀 Pa slapju bruģi braucu ik dienu, galīgi nav problēmu arī ziemas rītos, kad ir saputināts sniedziņš vairak par 5cm vai ir apledojis!

 ĀAV braucu mierīgi uz 80-90 nekāda vaina! Tikmēr visi šie ķīnas tupeļnieki un pārējie pārgudrie, partop par mīzeļiem, velkas uz 50..60..70 jo pabraukt nevarot un tad LVC un pārejie vainīgi ka nav viss biezā slānī nokaisīts, notīrīts līdz asfaltam katrs metrs....

 Jūrmalas soseja 3 joslas bet šādos ziemas rītos jābarās jo visi mīzelē... BESĪ!

Labi.. Te skaidrs, esi ieņēmis galvā savu vienīgo pareizo ideālo pozīciju, kuru pārgudri te bārsti un nekas te vairāk nenotiek.

 Jebšu, valsts slikta jo ik uz stūra kāš nodokļus, parējie tautieši ir totālākie ambāļi, kuri nemāk ne strādat ne dzīvot, bet es... 'ES' esmu tas perfektais ideālais! HA!

Visu gaišu! 👍

Krokodils 09.12.2024 10:59

Iepriekšejam autiņam bija man Dunlop winter sport 5, tolaik jebkuros riepu testos pļāva augstākos apbalvojumus.

 Viss jau jauki, riepa klusa, labi arī pa šķīdoni izbrauc vai piesnigušās piemājas ielas, nelikās, ka riepa būtu sūdīga...

 Līdz brīdim, ka otrajā braukšanas sezonā bija vēls vakars, gara maiņa... Un sastapos ar melno ledu kur nebija kur sprukt, nospied bremzi un pirmajā sekundē pedālis ciets kā akmens.... Pilsētas ātrums un nepietiekama vieta lai izspruktu, bez auto sadauzīšanas!

 Beigās, kapots uzlocīts, lampa izsista, priekša drusk aizgājusi utml(ateramies, ka auto priekša taisīta lai tā maksimali uzsūktu trieciena spēku un salocītos)...

 Par cik drusk sanāca iemest slīpi, tad radiators vesals, airbagi neizšāva jo ātrums pietiekami mazs... Pats nākamajā dienā ar sadauzīto priekšu mierīgi aizbraucu uz servi...

 Autiņš tika kvalitatīvi saremontēs, bet remonts man kopumā izmaksaja 1800Eur. Tolaik auto vērtība bija ap 6000€ eur.... Tā kā sāpīgi vnk norakstīt autiņu un arī sāpīgi remontēt... Kārtīgi saremontēts un vēl nobraucu 1.5gadus bez problēmām un tad nāca esošais auto....

 Jautājums vai pat ar skandināvu riepam būtu paglābies? Moš tik bampers un lampa būtu cupā... Bet ar šipiem jau noteikti! Tiesi tapēc es tagad esmu par šipiem.

Ja godīgi, tad pirms šī notikuma es arī nesapratu šipa nozīmi ja pa lielam dzīvojies pa pilsētu(laukos, ta skaidrs), bet laikam kamēr pats neesi apdedzinājies, tikmēr arī to isti nesaprot. 

Falken ir resepktabls un labs japāņu riepu brends.. Jā pie mums mazāk pazītams.

 Konkrētais modelis vienā maisā liekams ar hakka 9 nokianiem, tik ir ču klusāki jo ir mazāk fizisko šipu tapēc protams uz tīrā ledus arī ču sliktākas ja salīdzina 1pret1... 

 Un nemaz nekādi letuči nebija un nav, R18 izmērā pirms 2 gadi pirku pa 92€/gab(standarta cena bija 98€/gab, bet sūtiju vēl pirms aktīvās ziemas sezonas, bija 5ned piegāde jagaida, jeb tad kad riepiniekiem ziemas krava pienāks, ta arī būs manejās... tāpēc sarunaju labāku cenu), šobrīd skatos 160€/gab.... 😉 tikmēr šipotie haka 9 nokiani tajā pasā izmērā 180€/gab, galīgi cena nav uz pusi mazāka! Neizdomā pasaciņas!

Krokodils 09.12.2024 8:55

Ikdienas braucienos neesmu sajutis sūdīgāku saķeri ar šipiem.

 Uz sausa asflata saķere tāda pati kāda bija iepriekš kad bija virsū kkādi Triangle skandināvu tips ar vēl 5.5mm atlikumu.

 Pārsēžoties uz esošajām radžu riepām šķirbu nesajūtu, tieši otrādi, sajutu cik tie trianguļi uznākot sniegam/ledum bija nereāli sūdīgi, vietējā mazajā apļveida krustā ja ātrāk pa 45 centos izbraukt auto priekšu nesa ārā un elektronika cīnijās - steigšus nominīju uz iepriekš sagādatajām šipeniecēm. Falken F Ice-1 un kā diena pret nakti! Tajā pat aplī tādos pašos ziemas apstākļos, varu droši 'asāk' izņemt uz 60 un elektronika pat vēl nesāk savu darbu.

Manuprāt cilvēki šajā segmentā domājot par saķeri uzreiz domā kaut kādu trases režīma, gāzi grīdā scenāriju, šādos scenārijos, protams tad šipu metāls kas ir kontaktā ar asfaltu slīdēs izteiksmīgi vairak kur uz kādu trases apli zaudēsi sekundes, BET TAS IR TĀLU no ikdienas brauciena realitātes. 

 Labas šipotas pret skandināvu uz sausa asfalta normālā ikdienas braukšanas scenārijā būs vienādas un neatsķirsies. Runāju par labo galu nevis letākos finšingling ko var atrast...

 Lielāks mainīgais būs reakcijas laiks, bremžu sistēmas efektivitāte u.c. faktori.

Ikdienas auto nav jāpiecūko ar būvmaterialiem, ka būtu depo iebrauktuve jāpiesauc, ja vajag paņem busu un brauc iekšā, tas tāpat būs sakarīgāk, bet deļ tā viena vai diviem betona maisiem uzreiz nav iekšā fanatiski jābrauc! 😉

Krokodils 06.12.2024 12:15

Par radzēm, jebkurai riepai ir savi plusi un mīnusi.

Nedzīvoju Rīgas centrā, bet darbs ik dienu ir Rīgā + tiek braukts arī uz grants seguma un visur kur gribās.

 Tāpēc personīgi uz mana autiņa ir šipotas riepas jo tomēr pasmags 1.8T pašmasā pilnpiedziņas džipveidīgais, kur sastopoties ar ledu vajag visu iespējamos rīkus īsam un drošam apstāšanās ceļam.

 JĀ pa sausu asfaltu veicot asakus manevrus var just, ka kaut kas tur grib paslīdēt, bet šajos brīžos auto elektronika iejaucas un visu piekoriģē, galā ja jāsalīdzina ar šipiem uz asfalta nu galīgi neesi kā pīle uz ledus- situācija ja uz tīra gluda ledus esi bez šipiem.(piemēram 'grants' ceļos, ziemā) 😉

 Sievai 1.3T pašmasas autiņam uzliku labas Pirellī skandināvu tipa riepas. Jo šis autiņš kalpo kā sekundarais un viņai primāri nepieciešams pilsētas darīšanām nevis kur acis rāda tur brauc....

Kā arī labu brendu šipojumi galīgi vairs nav tādi kādi bija pirms 15..20gadiem, tehnoloģijas gan riepā, gan šipā gan pašā auto ir mainījusās par tikpat gadiem. 😉 Bet tie kas izbaudījuši to gadu šipinieces- prātā stagnācija palikusi, kā periodos bez sniega konkrēti 'slidinajās' pa asfaltu.

Ā un uz savējā neteiksu ka iekšā šipu riepas ir baigi skaļākas par skandināvu, kādas autiņam bija virsū to nopērkot. Skaļuma līmenis +/- taspats, jeb vasarene toč uz pusi klusāka. 😂

 Velviens mīnuss protams, ka ziemā uz centrāleiropu neaizbraukt, bet nu nav tuvākajā laika plānots ar savu auto.

Krokodils 06.12.2024 12:09

Nu nezinu gan vai 'šips' riepā ir tas galvenais vaininieks, kurš asfaltā izrauj tos gabalus. (ta jau kapēc vasarā visur jaunajos posmos kaislīgi ber šķembas? Ta jau šī darbība  arī skaitāma, kā bedru vaininiece...)

Te jau drīzak jautājums par ieklato asfaltbetonu kārtu kvalitāti, to var noteikt tikai ar sertificetās ultraskaņas mēriecēm, bet Latvijā mums tādu tehnisko obligāciju/noteikumu NAV, pārbaudes pie ceļu nodošanas ekspluatācijā arī NAV, vai pēc mērijumiem atbilst x noteiktajai kvalitātei.

 Galvenais lai izskatās smuki un gludi tad objektam saliek  parakstus un tas tiek pieņemts un palaists tautā.

Ceļinieki protams ka to asfalta masu veido un klāj tā lai viņam, kā uzņēmumam tas izmaksātu pēc iespējas lētāk, un izturētu garantijas periodu 2 vai 3 gadus, lai tomēr sanāktu apgūt kādu starpību no tāmes.

Beigās tas asfalts ir ja ta var teikt porains, neizturīgs un nav ilgmūžīgs, kur domāju, ka 20..30..40t SMAGAJIEM atliek dienu pabraukt pāri konkrētai vietai kur kāda mazākā plaisa virskartā parādījusies, kopā ar mitrumu uz ceļa 'hidrotrieciens' un ceļam ir alles kur pēc dienas jau ir bedre.

Tad vēl nesāksim par mazohismu, kur tikko jauni uzklatam posmam, kāds pēkšņi kaut ko griež ārā, jo redz vajagot(nevarēja ieplānot savus darbus, pirms jaunā klājuma)

 Ielāpam vienīgais noteikums ir ka jabūt asfaltbetona segumam atpakaļ... Nu un ta arī it kā pašvaldībā jauns ceļa posms kas pirms gada vai diviem sataisīts, bet sagraizīts ņigu ņagu, pa kuru beigās jākratās kā pa kartupeļlauku jo katrs ielaps ir īpaši sūdīgākajā kvalitātē uzlikts tikai lai būtu, kuram vairs dabiski nav tāda slodzes noturība un katrs ir iesēdies...

Krokodils 05.12.2024 15:54

Sievas autiņam novembra vidū iegādatas un uzliktas PIRELLI WINTER ICE ZERO FR R15 izpildījumā.

 Vienīgais ko pagaidam varu pateikt- pa asfaltu ir klusas un baigi 'nepeld' arī kad vēl bija rudenīgi +10 grādi...

 Jo nedz īsts sniegs, nedz īsts ledus vēl nav bijis. 😂

Krokodils 07.11.2024 8:43

Jūs visi domājat kamēr viss ir labi... Taspats jau arī - ejot zem lielajām elektrotīkla līnijām viss būs pilnībā 'droši' un vari pat uz staba čurāt virsū, pilnīgi nekas nenotiks! Bet kad dzīvs vads būs nokritis zemē?

Kungi, gribēšu redzet, cik droši jūs tad iesiet šajā pat marsrutā garām 😅 Gan jau ka visiem bikses būs pilnas un vairs netuvosities šai zonai. Nevis pargudri iesiet tālāk, jo redzi zini teoriju, ka tev 'biezas gumijas zoles' un skaitīsi kaut kādu soļu spriegumu neatraujot kājas no zemes.... 😂

Taspats ar to tosteri, kamēr viss čikiniekā, protams viss ir sazemēts, nozemēts, noizolēts pec visām drošības sertifikācijām un briesmu nav. Gan jau 20..40kmh ātrumos protams arī nav tur baigi jauztraucas, tur sūdīgakajā gadījumā nostrādās piro drošinātajs un varēsi vest uz tolmetu to būdu pat ja virsbūvju defektu varētu salabot, bateriju paka dēļ šī izsistā drošinātāja un kontrolieru ierakstītajiem avārijas statusiem ir gandrīz neatdzīvināma(protams nekas nav neiespējams) bet oficiāli to izdarīt nevar un nav labojams.

www.youtube.com/watch?v=Q9ISvjkpm3A

 Šosejas ātrumos 80..90..120 un triecienu spēkos, kur konstrukcijā viss tiek izvarots pāri visu materiālu un 'spēka zonu' novadīšanas spējām...

 Tosterim iekļūstot tādā smagā avārijā, papildus aizdegšanās riskam un ķimiskajiem dūmiem vēl var būt miljons iemeslu, kā tam bateriju paku strāvas spriegumam vairs nenoizolēties, caurduroties ar kādu materiālu utml.

 To tikai jutīsi uz savas ādas pieskrienot pie auto- uz 'dzīvās zemes' vai pieskaroties metāliskajam auto korpusam. Un tas nebūs vienkārši, kā atrauties pa knaģiem.... 😉 Nepamirksķināsi acis un turpat arī paliksi.

 Un tu gribot būt varonis, no glābēja statusa paliksi par glābjamo. Tiesi tapēc avārijās kur ir iesaistīts elektrovāgis iesaka netuvoities, bet gaidīt 'sertificētos' glābējus.

Krokodils 06.11.2024 13:10

'Pažarnieki' arī parastajam auto VISPIRMS atveino aķa klemmes un tikai tad uzsāk jebkādus glabšanas vai dzēšanas darbus. Tīri lai dzesanas materiāls(pārsvarā ūdens) neradītu papildu problēmas jo atceramies- ūdens ir elektrību vadošs!

Taspats arī ar EV tostieriem, tikai par cik vairs nav 12v bet gan 400v vai vairāk, viss vairs nav tik vienkārši un lai parastais i.iots bez īstas saprašanas adrenalīna iespaidā kaut ko pats nesāktu ''glābt'' tapēc ir noteikts, ka parastais iedzīvotājs EV NEDRĪKST dzēst un pa lielam tuvāk par 10m nevajadzētu tuvoties avarējušam tosteriem. 

 Iekšā cilveki jau būs izolēti, jautajums tik ir par iegūto traumju nopietnību un vai varēs sagaidīt glābejus...

 Tāpēc par cik tosteros ir 400V+ nevis 12V, šīs darbības drīkst veikt tikai apmācīti/sertificēti glābēji! Kuri zin un māk rīkoties šādās augstspriegumu situācijās.

 Pirms darba uzsakšanas ir 'jāatvieno' iespējamā dzīvā ķēde ārkārtas punktos kā nu kuram autiņam tas ir konstruēts, ko AUTORAZOTĀJS izveido, nevis vietejais 'reinis' garažā izzāģē lūku kur nu pats izdomā un tad pažarnieki spelē paslēpes.

EV pie avārijas vispirms droši šos punktus ir jaatvieno pārgriežot, izzolējot stāvu no visas pārējās automašīnas lai varētu droši skarties klāt automobīlim, veikt darbības kā arī varētu droši uzsākt dzēšanu.

 Tas protams ja uguns jau nav skāris bateriju.... Ja ir tad kā jau minēju, glābēji veic darbības lai būtu droša vide visu so ķimikāliju izdegšanai.  

 Gluži kā ja uguns ir ticis bākā, tad NEVIENS tev necenšas degvielu 'nodzēst' būs tikai auzas, bet ļauj tai droši izdegt kontrolētos apstākļos un tad beigās tik droši savāc.

Lasi un izglītojies:

www.core77.com/posts/74535/Understanding-Why-Electric-Car-Fires-Pose-a-Unique-Hazard

Krokodils 06.11.2024 12:17

msh rakstīja: Pff.... Augstspriegums... Izklausās ka tu esi no tiem kam elektrība ir tumša lieta kas gaiši spīd. Galvenā huiņa ja tosteris aizdegas NAV augstspriegums - bet gan litija akumulatoru DŪMI. Cik lasīts, ja vienreiz pierausi pilnas plaušas ar tiem dūmiem, smagi plaušu bojājumi garantēti. Pieņemu ka tas arī ir galvenais iemesls kāpēc rietumos arvien izplatītākajos skrejriteņu un elektrovelosipēdu ugunsgrēkos mēdz iet bojā cilvēki - piemēram, gadījums kādu gadu atpakaļ Anglijā - pa nakti aizdegās skrejritenis, mājā dzīvoja pāris ar diviem bērniem, tādiem ap 6-10 gadi - vīrietis nonāca slimnīcā, sieviete un bērni nomira...

Ja 400V vai 800V neskaitās augstspriegums, tad cik tad ir?  Visgudrais msh. 😂 

Stāvdrāžu pret auto bateriju jaudu, salīdzināt nebūtu īsti pareizi. 😉 Divas pilnīgi atsķirīgas jaudas pasaules. No stavdraža pa lielam dabūsi tik pa nagiem, bet ieejot EV dzīvās elektrības zonā(atceroties pamatskolas fiziku, kāds radiuss ir ja uz zemes nokritis dzīvs el. līnijas vads?)

 Ieskrienot šādā 'dzīvajā zonā', sekundes simtdaļā tev izplūdīs cauri šī strava un apstāsies dzīvībai nepieciešami orgāni un pat līdz li-ion dūmiem netiksi.😉

Krokodils 05.11.2024 13:54

EV vāģu degšanas ilgums ir 3-5h. 😉

TAS PATS attiecinās uz avāriju. Ja tosteris ir iekļuvis csng tad galīgi tev, kā līdzcilvēkam NAV obligāti par visām varēm  tam jātuvojas, jo tur var būt bīstama strāva! Jā jā.. ir entās ķipa drošības sistēmas, bet ja tās sakritību pēc nav nostrādajušas?.... Sporta autiņiem ir logos indikatori, kur var redzēt vai ir vai nav drošības sistēmas nostradājušas un tad tu kā līdzcilvēks zini, bet parastajiem tosteriem nav šādu drošības prasību. Skarbi, bet patiesība, jo vispirms ir jārūpējas par SAVU drošību!

 Gaidi glābējus, kur EV vadītajs vai pasažieris varētu arī nesagaidīt....

  Tikmēr ICE auto skārušos līdzcilveki var 'izvilkt' būdami drošā attalumā, veikt pmp, līdz ierodas mediķi un glābēji.

Velviens iemesls, kāpēc tik drīz 'tosterī' es vēl nepārsēdīšos. 😅😉

Krokodils 05.11.2024 13:34

Problēma jau tajā, ka parastu aizdegušos ICE autiņu ja vēlies būt varonis var skriet un dzēst jebkurš pilsonis, ka arī drīksti prasīt palīdzību no līdzcilvekiem. Ja kas sācis ir aiziet uz īso, tad ar parasto pulvera aparātu un pareizajām darbībām vari vēl autiņu saglābt.

 Bet EV drīkst dzēst TIKAI sertificeti ugunsdzēsēji. Par cik ir zem augstsprieguma strāvas, kur ar daba apģērbu pareizi sazemētam vispirms ir jāzin kur katram tosterim ir šis ārkārtas drošinātajs(viegli pieejamā vietā- to nosaka ES  normas), to atrubot, tikai tad var uzsākt dzēšanu! t.i. ja var tikt un jau liesmas nav pārak lielas, ja ir tad viss ko ugunsdzeseji var darit ir norobežot apkārtni lai 'droši' nodeg.

Tādejādi ja tosteriem, kaut kas aiziet pa pieskari, viss ko vari darīt ir censties pēc iespējas ātrak izlekt no šīs naves masīnas ārā lai nedabūtu ar strāvu un vienkārši noskatīties kā tā neatjaunojami nodeg...

 Jo nu 15..20..30min laikā kamēr ugunsdzesēji ieradīsies, tur jau būs viss slikti un autiņš 100% norakstāms.

Labi, jauno autiņu īpasniekiem pa lielam vienalga jo ir kasko, bet kas notiks tajā otreizejā tirgū, kad cilvēks paņēmis ir kredītu, ko knapi spēj atļauties, tad kāds vēl tur  kasko... 😅 

 Un tā tas tosteris nodeg vai pats būsi zārkā jo centies izglābt to kasti par kuru vēl jāmaksā un atrāves ar augstspriegumu...

Krokodils 25.10.2024 8:24

msh rakstīja: Savulaik pirms kovida, kad gadā braucu ap 20k, pēc pāris gadu lietošanas izdomāju samainīt filtrus - nesapratu nah es to darīju, jo esošie izskatījās gandrīz kā jauni... Par kaut kādu regulēšanu - mašīnai ar puslīdz mūsdienīgu vadību vispār vajadzētu būt pajāt - kamēr motora vadības bloks nesāk taisīt brīnumus ar avārijas režīmiem vai citiem jokiem, skaidrs ka tur viss darbojas normāli - jo kalibrācija varētu būt vajadzīga tikai tad, ja kaut kas lēnām iet auzās - teiksim, spiediena devējs sprāgst nost. Un atkal - braukāt gāzerim dāvināt naudu - a nahujam? Nopērc iekārtu ar poļu ražojuma vadības bloku, kabeli un kalibrē pats līdz nemaņai, ja tev tik ļoti to vajag.

Nezināju ka cilvēkam var būt mikroskopiska redze ka vari pateikt vai filtrs labs vai nē paskatoties uz to. 😉 'LPG' īsti nav piejaukumu kas krāsotu, tādējādi filtrs vizuāli nemainās, nepaliek diži tumsaks utml, ja vien kā minēja neiedzen eļļu utml...

Kā arī nezināju, ka autovadītajam jābūt ir izcilai diagnostikas dzirdei kur ik dienu jāklausās un jānovērtē ka kkas iet auzās...

 Tak 99% brauc ar visām auzām un domā tikai tad kad sistēma galīgi apstājas, vairs nestrādā un tad jau lielākoties ir nodarīti bojājumi tādi, kur serviss izmaksās nevis 30€, bet 300€ 😉 Nu un tad bieži vien arī tiek meklēti lētākie varianti, kur vasja garažā sataisīšot pa sotaku... 😂

Krokodils 23.10.2024 13:18

REXX rakstīja: Lietoju jau kādu 7. auto ar LPG. Patēriņš ( bija 1.6, no Holandes, ar gāzi, tad 2.5, tad 4.0, tad 2.0, u.c) apmēram +15-20% no benzīna patēriņa. Salīdzinot ar dīzeli- nav stresa par aukstajiem startiem ziemā. Izmaksas eur/km atkarīgas no nobraukuma- jo garāki attālumi un lielāks kopējais nobraukums, jo mazāks relatīvais eur/km. Man aptuveni 50 tk km/gadā nobraucas. 

Motora resurss - tam pašam 1.6 motors nomira pie 690tk km. 120 Ls cits ejošs motors +80 LS par nomaiņu.  Par citiem nezinu, auto tika pārdoti, absolūti ejoši. 

Sienna 3.5 manuprāt, būtu ok ar LPG. Vienīgi, jāpaveicas atrast sakarīgus LPG uzstādītājus, kur pēc tam arī apkopt šo iekārtu.

Par apkopēm es gribētu teikt, tas drīzāk ĪPASNIEKA  jautajums atrast laiku un velēties 1x pusgadā aizvest auto uz LPG pieregulēšanu/apkopi. (parasti šāds serviss 30-60€)

 Jo gāzētaji parasti brauc maksimāli ekonomiski- bez apkopēm... jo nu tapēc jau arī to 'gāzi' izvēlas- lai maksimāli taupītu!

 Tas ir kamēr tā sistēma iet, bet tad kad vairs neiet un deļ nepareizas to darbības ir izveidojusās citas motora problēmas, tad to visu kartīgi sataisīt vairs nav īpasi lēts prieks un tad meklē visādus 'vaņas' kantorus, kas piedavā sataisīt lētāk. 😉 Un tad redzeti ir visvisādi kreiso roku mestarojumi, jo galvenais lai sistēma vismaz dažas nedeļas strādatu.... Lai 'vaņu' vairs nevarētu saukt pie atbildības, jo tak darbs padarīts un strādaja!

Visa visumā 'gāzes iekārta' manuprāt ir nepārprotami  sakarīgāks naudas ietaupījuma un arī izmesu samazināšanas veids, ne kā EV tosteri un visa ņemšanās ar to uzlādes sēdēšanu pie vada.

Krokodils 15.10.2024 13:19

imzz rakstīja: CO2. Antropogēnais esot 1/3 no kopējā. Visas ES 7% cilvēces saražotais un attiecīgi 2,33% globālā, ES transports attiecīgi 2 un 0.67%..

Latvija:  Antropogēnais 0,02% kopā, transporta 0,0074%. Daļa no gobālā attiecīgi: 0.0067% transporta 0.0025%. Un vieglais pasažieru tikai vēl daļa no kopējā.

Tā, ka ne latvieši klimatu bojā, ne viņi to glābs.

Tur jau tas sūds.. Kamēr lielās valstis 'atpirks' no mums kaut kādas absurda zaļās kvotes, lai paši uz papīra izskatītos skaistāki.

 Un tad no to pašu lielo valstu līderiem būs pārmetumi, ka uz papīra(kas kalpo, ka pierādījums balts uz melna) būsim šie mazie sūdabrāļi, kas esot iemesls kāpēc šī planēta iet bojā, tikmēr mēs ar vien vairāk maksāsim absurda nodokļus. 😂 

Respektīvi tie kas pasūta ballīti arī pārgudri diktē spēles noteikumus.

Tikmēr ārpus eiropas brauc ar visu kas kust bez nekādiem filtriem, spļaujot gaisā visu un iepūt

😂 Vai varat iedomāties, kā tajā pasaules galā varētu braukt vai 'uzlādēt' jebkādu EV automobīli? 

- Nē?

-Tad kāda vēl pasaules glabšana ar pārsēžoties no ICE uz EV??? 

 Tas viss ir bullšits ko izveidojusi marketologi un tie kas vēlas uz to nopelnīt. Neesi aita! 😉

Krokodils 10.10.2024 12:53

Nē nav. Tikai nak klāt pilnpiedziņas sistēma.

 Gribi augstāku paseratī tad jaskatās uz jaunāku- 'alltrack' modifikāciju.

Krokodils 03.10.2024 15:06

Nopērk zemu auto kas domāts gludiem asfaltiem un tad braucot uz copi kasa galvu, domājot par šķūningu, kā autiņu pacelt lai kaut kur nepaliktu uz vēdera...

 Ja tev vajag klīrensu jo samērā bieži braukā pa mežiem, tad jau startā to vajadzēja iereiķinat un vajadzēja skatīties uz kādu džipveidīgo.

 Vai ja paseratī ir pārak mīļš modelis tad to pirkt alltrack modifikācijā, kas ir pieejams no B7 modeļa, 2010 gada, tas būs ču augstāks un 'saknes' vairs galīgi netraucēs.

Krokodils 03.10.2024 8:50

GB12 rakstīja: Es teiktu aptuveni uz 10 auto, 6 ir dīzeļi, 3 ir hibrīdi un 1 elektro. Nu tā +/- novērojot ainu uz ceļa.

Benzīnu nav?

'Hibrīds' ir tikai ar bendž, nav dīzeļ hibrīdi. Tapēc arī parastie bendzīnieki palien zem šī. Jo vismaz uz bāņa bendzīnieku pamaz. (izņemot kādus ekskluzīvos/sporta autiņus, kas pašaujas garām)

Nu tas tas tā aptuveni +/- cik ieveroju zīmīties uz autiņiem, negāju jau pētīt ar lupu kas pa dzinēju zem kapota utml.

Tāks, par cik šis sapīgais jautajums, tad pierakstīšu vēl dīzeļa cenas kādas bija, kādās pildīju:

Liepājā cirkulī pildījos 1.53€/l (un bija -10c/l maximas kupons)

 Vācijā shell pildīju dīzeli pa 1.55€ (uz bāņa cik novērots 1.75-1.85)

Polijā BP pildīju pa 1.45€/l, Shell 1.43€/l (uz bāņa 1.60€-1.70€, pēc konvertācijas)

 Lietuvas Nestē 1.32€/l.

😂 Reāli pie mums degviela Augustā maksāja tāpat, kā Vācijā.... 😂 tik algu līmenis cits, ja jāsalīdzina.

Krokodils 02.10.2024 13:35

Gan vācijā gan polijā uz bāņa es teiktu 3/4 autovadītāju brauc uz 120-130km/h, atrāk skrien tikai atlikusī 1/4...

Ā par auto ainu vācijā- dīzeļu uz ceļa IR DAUDZ, BET tie ir jauni(pārsvarā līdz 5-6gv.) elektro vāgeni ir kudiš mazāk.

 Es teiktu aptuveni uz 10 auto, 6 ir dīzeļi, 3 ir hibrīdi un 1 elektro. Nu tā +/- novērojot ainu uz ceļa.

Bāņu tankšteļu wc apmeklējumos kas bija arī kā maza apļošanas pasataiga lai kājas izlokās, baigi elektro štepseļus neredzeju. (varbūt kaut kur kāds štepselis aiz krūma bija, nez speciāli nemeklēju) 'Acīs' toč tas nebija.

Ta kā ja kāds no mūsu valsts gudrajiem grib pūst nezin kadu zaļo miglu acīs - zinat, ka vācijas tauta galīgi nav atteikusies no dīzeļa. 😉

Gan vācijā gan polijā uz bāņa tankos degviela kudiš dārgāka(~15-20c/l) ja jālej, labāk ir nobraukt no bāņa vai pirms bāņa pildīt kādā pilsētā.

Ā un Lietuva nekur nesēdeju, kā braucu tā braucu, nezinu par ko stāsts... 😂 Remonti bija, bet korķu nē. Bet tas drošvien, kā uztrāpa šajā posmā....

Krokodils 02.10.2024 13:34

No rīta uz kuģa brokastīs ēdam iepriekšējā dienā mājā sataisītās tostermaizes, kuģī paņēmām tik kafijas.. Kafija gan nobrīnijos ka lēta: melnā/baltā 1.20€, normāla, dzerama.

 Uz klāja ir bezmakas wifi ar ko pilnība pietiek priekš čata un ziņu portāliem, sūtijām pat viens otram bildes, jā sūtijās ilgāk, bet nosūtīt varēja. Tā kā nebija tā ka uz to laiku esi galīgi bezsaistē, ja vien nenopērc maksas wifi opciju kas bija 10€ uz kugošanas laiku.

 'Strīmot' ar bezmaksas pieeju drošvien gan nevarētu, tāpēc savus seriālus/filmas iepriekš labak sakačā ierīcē.

Par Polijas bāni - brauc meirīgi bez apstājas uz saviem 130..140 un galīgi nečakarējies pa poļu mazajiem ceļiem. Ērti un vienkārši.

  Pie poznanas tikām korķī, kur 10km ripojām ~1.20h, dēļ remontdarbiem un vienas avārijas jo kāds pat korķī bija aizsapņojies un uztaisījis vairaku auto vilcieniņu, kur no 3 joslām tik viena brīva palikusi.

Par maksu Polijas bānī, kopā vajadzēja maksāt 3 reizes, bet viens punkts aptuveni pie Varšavas vēl cēlās, visur tika maksāts ar karti.

PPO Goluski 62-070 Dopiewo = 11.81€

PPO Nagradowice West 63-006 Krerewo = 7.56€

PPO Ladek West 62-406 Ladek = 7.56€

Tātad 26.93€ samaksāts par bāņa izmantošanu lai tiktu cauri Polijai.

Vācijā vismaz šovasar pa bāņiem bij masīvi remontdarbi, kā ieskrienies tā jabremzē... Ļoti daudz vietas kur pavisam posmi ciet. Tāpēc nācās pa reģionālajiem mazajiem ceļiem un mazpilsetam braukt cauri, bet nu arī forši! Vismaz neplānoti redzējām, ko vairak par šosejas krūmiem...

Dēļ remontdarbiem 2x 'here' kartes uz telefona ieveda glupībā, teica lai braucu tur kur ir ciet, nācās griezt atpakaļ, ieslēgt smadzeni un sekot ceļa zīmēm. Kaut tieši pirms brauciena lejupielādeju jaunakos pieejamos kartes datus... Bija arī tomtoms ar jaunako karti līdz, kā backups, bet to arī tā neizmantoju.

Krokodils 02.10.2024 13:32

Kāds laiciņš pagājis kopš 'ceļojuma' bet beidzot ir laiks sakopot visu un ierakstot, kādam varbūt būs noderīgi.

Kuģī no Liepājas uz Trāvemundi paņēmām 'klusās zonas' vietas.

 Baigi 'klusi' nebija jo visu nakti kāds nemitīgi šajā telpā staigā iekšā-ārā tā kā ik pa desmit minūtem... un durvis vislaik cērtās un tu uzraisies augšā...

Ieteiktu priekš viena paņemt uzreiz 2 vietas lai ir abi krēsli blakus, tad var gulēt sev ērtākā pozā pa abiem krēsliem.

Par cik es trešais, tad protams ka man tika tā loze, kam blakus sēdēja/gulēja svešinieks, citu brīvu rindu nebija tad nācās gulēt cik vien varot atlaist un samērā ierobežotā pozā.

 Katrā kluso sēdvietu rindā ir pa rozetei. Ieteiktu paņemt plediņu jo naktī pat Jūlijā palika vēsi. Siltumu tur nepūš, pūš tieši kondišku, arī naktī.

 Ar visu šo, miegs pa lielam tāds cauršauts. Bet ieliekot austiņas pagulēt/atpūsties kopumā varēja. Bet nu miega kvalitāte tas drošvien, kā kuram.

Uz kuģa tās stundas velkas jo izklaides iespējas uz kuģa nav, kā tikai dzert un atrast pudeļbrāļus. Uz kuģa mazajā veikaliņā, cenas astronomiskas.

 Tapēc labāk kādas uzkodas, ūdeni, koliņu paņemt līdzi...

 Auto klājs slēdzas ciet un kuģošanas laikā tajā tu netiec.

 Jāpaņem visu ko vajag uzreiz.

 Pa lielam vērtīgais bija uz muguras mugursomā ar ko staigāju, bet tādi dzērieni, pledi utml. atstājām mūsu krēslos.

 Bija iepriekš rezervēti vakariņu kuponi, bufetes stils, izvēlies ko gribi un tev uzliek, bija laba sk. kāpostu zupiņa + siltais, mēs visi ņēmām lielopa steiku mērcē ar kartupeļiem(normāls 1cm biezs gaļas gabals) mīksts garšīgs, košļāt nevajadzēja. 😂 Sievai un tīneidžerim uzlika 1 gabalu man 2 gabalus.

 Protams 3 veidu salātiņi kā arī svaigs tomāts, gurķītis, olīves, tos izvēlies un liec pats cik gribi.

 Un tad vēl saldais un arī dzēriens. Beigās tantei pie kases, atdod kuponiņu un labu apetīti.

Es teiktu priekš 19€ par pieaugušo porciju, ļoti garšīgi, varēja paēst un galīgi nebija mazuma piegarša.

Krokodils 27.09.2024 12:05

Kanibaals rakstīja: Nu par taviem DUSiem arī kāds visas investīcijas samaksājis.😂 Par ceļiem arī. Tad nu gan arguments. Ta kā bez demagoģijas, gribēji salīdzināt izmaksas tad salīdzini nevis mētājies ar puspatiesībām. 

Ja jau tevi tā rūp viss uz pasaules, tad ko pērc smirdīgu dīzeli. 

>Kamēr sēdi pie vada un lādejies es ar savu 'mīzeļmotoru' vismaz reizes piecas pabraucu tev garām 

Nav man elektorauto, bet esmu braukājis un tāda vajadzība piecreiz lādēties nerodas. Nez ko tā. Pie tam zinu kas pat pārdeva savu sievas benzīna auto, jo sieva sāka ikdienā braukāt tikai ar električu, Super ērti ir izbraukāt pa darīšanām nesatraucoties par vajadzību pildīties, ar 300km nobraukumu ikdienai pietiek. Brīvdienās garākos braucienos arī tā lādēšanās ir vien 15min un tas izmaksā lētāk kā tam Opipelim tikpat bākā iečurāt mīzeli.

Da labi, galīgi brauc purvā.

Tankšteles netaisa nedz no tavas vai manas kabatas jo NEVIENA tankštele nepieder valstij a.k.a. netiek būvēta vai uzturēta no mūsu nodokļu maksatāju naudas!

 Tankšteles ir 100% privātie uzņemumi-investori, kuri tās taisa skatoties uz savu peļņas portfeli un staciju vajadzību.

 Tā kā nekāda darīšana ne tavam ne manam maciņam nav gar tankštelēm, kā tikai pašu naftas produkta iegādi un ieliešanu savā transportlīzeklī.

Savus paneļus to sistēmu un sistēmas apkopi gan tev ir jāsedz no savas kabatas.

 Tā 'valsts' kompensācijas daļa priekš šīs izklaides ieviešanas tur ir tikai simboliska, tīri lai varētu eiropai atskaitēs rādīt, ka neatpaliekam no eiropas 'zaļā' kursa...

Nevienu reizi neesmu teicis, ka dīzelis ir slikts, man tieši BESĪ ka mans privatais samēra svaigais dīzeļauto ir PADARĪTS par to melno, slikto zirdziņu...

 Jo tā masīvi tiek pūsts dienu dienā, ka kip dēļ mana 'euro5/6' dīzeļa ar visiem filtriem, nobraucot savus 50-100km dienā, pasaule mirstot!!! Da labi...

Tas ka gaisā nemitīgi lidinās desmitiem tūkstošu lidmasīnu, vai visi kuģi kuri darbojas uz dīzeļiem 24/7 spļaujot visu ko vien var ārā no tā dīzeļa, tā nemaz nav viena no īstajām pasaules klimata piesārņojuma problēmām...

 

Nē nē... tieši mans privātais dīzeļ auto pie visām klimata krīzēm un pasaules pārmaiņām, esot vainīgs! Tāpēc cilvēkus kas pērk nevis dārgāko EV opciju, bet lētāku dīzeli ir jākaunina uzspiežot treknu melnu zīmogu.😂  Vnk LOL!

Pēdējos gados esmu kāršēringā braucis vairākkārt, arī paņēmis uz 'nedeļas nogali' nu nez, par cik dzīvoju ārpus pilsētas centra, priekš manis parāk nepraktiski.

 Bet nu man arī mājā nav nekas iepriekš sagatavots priekš šī(uz 3f20A slēgumu, pēc skaitītāja, tur vairāk samaksasi ne kā ko racionāli pielādēsi) un jalādē bij no visiem publiskajiem štepseļiem.

Bet nu labi šis ir pēdejais offtopic ieraksts no manas puses. 😊

Krokodils 26.09.2024 15:47

Lūdzu studijā stacijas un appus, kuros piebrauc, pieštepselē savu EV un par katru iztērēto kwh TEV par to maksā nevis tu maksā... 😂🙈 

Tas ka privatenē esi uzlicis saules paneļus un tagad ķipa domā ka ir pa velti, atceries, pa šo sistēmu samaksāji savus 5..8..10 vai vairāk tūkstošus un ka šīs inverstīcijas arī vispirms ir jaatpelna(vienīgais kā atpelnīt ir atgriežot tevis saražoto kopējā elektrotīklā) lai vispār varētu sākt domāt par jebkādiem plusiem.

 Neskaitīsim visas, sadales, pārdales un vispārējās sistēmas apkopes izmaksas. 

Nevis sākuma investīcijas paslauki zem tepiķa un kaifo, cik ''pa velti'' tagad lādē un brauc. 😂

Kamēr sēdi pie vada un lādejies es ar savu 'mīzeļmotoru' vismaz reizes piecas pabraucu tev garām 😉

Krokodils 26.09.2024 14:01

Varbūt mazliet offtopic, bet nu padalīšos, vasaras beigās sievai paņēm, Opel corsa 2012g 1.3ctdi 95hp versija lai var gāzēt pati kur gribas, nevis vilaik no manis japrasa autiņš.  Ievilkts caur paziņu no ārvalstīm, pirmajā TA ilgi kratīja, skatījās, bet pilnīgi neko neatrada un 0. (jā pat rūsa nekur nav un apakšā nav pat brūns, vismaz pirms LV ziemām)

 

Uz to bundžu iet ĻOTI labi, daudzi vidējās klases sedani/unīši/mazie miniveni ar saviem 1.9/2.0 nespej no manis aizlaisties. 😉

Reku pēc šī rīta brauciena uz darbu, vakar vakarā ''ūber letajā dienā'' tika pielieta atpakaļ pilna bāka piemājas DUS un rādītāji pēc sī rīta brauciena kur ~70% šos ~30% pilsēta.

Tā teikt ielieta tagad ir 5tā bāka un realitātē ar vienu 40L bāku līdz lampiņai vienmēr nobraukti konstanti ir ap 950km... 

Ņemot vēra to ka parasti lampiņa iedegas ar rezervi 100-150km vēl vari nobraukt, ta drošvien līdz galīgam sausumam ir tie 1100km, kā kompis rāda.

Jo pie lampiņas 35L ieliejas atpakaļ un 950km norullēti tādejādi, vidējais kopējais patēriņš ~3.6L uz visu bāku. 

😂 Kādi vēl elektro vāģi šajā mazo auto kategorijā ar visu to lādēsanas čakaru... Jo galīgi nav tā ka tā elektrība ar ko jālādē, būtu pa baltu velti....

P.S. Visi filtri vietā, pieliecoties pie izpūteja, smaka īsti nekada, dūmu arī nav.... Ta kā neparliecināsiet mani pārsēsties uz EV, pat pa velti tos tosterus neņemšu! 😃

Pirkuma cena 3200€, ta kā arī ja kas liels notiek, tur var vēl 6 šādus auto paņemt, par viena jauna mazā tostera cenu...

Krokodils 25.09.2024 11:39

Pie esošajām bateriju tehnoloģijām nu nav EV ilgtspejīgi un tik zaļi kā cenšas reklāmās iestāstīt(runa par 10 vai vairāk gadiem), tādejādi par kaut kādu tur zaļīgumu vēl var ilgi un plaši diskutēt cik esi ''zaļš'' ik pēc 4-5gadiem mainot auto, pat jaunā EV kastē ko vajadzēja no jauna izražot, radot šos  bīstamos izmešus pasaulē.

 😉 Respektīvi tikai retais uz ceļa realitātē spēs nobraukt šo izmešu starpību lai tas neitralizētos. Bet reklāmās mauc, ka ja pārsēdīsies tad uzreiz automatiski 'glāb pasauli!'

 Otrizējā tirgū nedzird, ka kāds ņemtu 8..10gv elektro, priekš sevis, jo tur bateriju resurss vairs īsti nekāds, bet nomainīt šo baču....

Viss jau būtu skaisti, ilgtspējīgi un zaļi, ja autoražotaji patiesi būtu uzbūvejuši vienkarsu un sasniedzamu šo auto apkopju iespējas skatoties šajā bateriju paku virzienā(lab ne jau tur mūžīgi, bet kaut vai, ka piemēram pat pēc 5..8..10 gadiem aizbrauc pie dīlera un pa saprātīgu summu nomaini to baču un brauc tālāk!) bet šāda iespēja nav, bet ja ir tad tas viss tiek 'izņēmuma kartā' izskatīts jo tā neskaitās maināmā detaļa un tur summas ir bezmazvai jauna tāda paša auto cenā, tādejādi drīzāk autoražotaji ir uzbūvejusi sev peļņas platformu slēpjoties zem zaļīguma.

  😉 Pagaidām pat ja oriģ. baču dabūji tu gribot bateriju paku autiņam nevari tā vienkarsi samainīt.. Tur visvisadas sākot no fizisko drošinātaju sistēmām, beidzot ar auto datora sistēmas komunikāciju un atpazīšanu, kas neļaus šo vienkārši izdarīt(ķip it kā aizbildinoties ar drošību)

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti